Hello,
mi a legjobb modszer 10 eves minosegi 'server grade' ventilatorok felujitasara a portalanitason kivul? Kicsit zorognek. Mivel lenne erdemes kenni, ami utan kicsit halkabbak lennenek 365/24/7 uzemben? WD-40, esetleg valami olaj?
Tudtommal gyarilag ezekben van valamennyi zsir is, de az mar a multe.
Sajnos a cserere nem latok eselyt, masreszt annyit nem is erne meg a dolog, hogy minosegi csendes ventiket vegyek bele (ezekben a gepekben raadasul 4-5 van).
Tulajdonkeppen hagyhatnam is a fenebe (nem zavaro a hang), de hatha lehetne rajta javitani, igy novelve az elettartamot.
- 6839 megtekintés
Hozzászólások
Ilyenkor el tudnám ásni az egész mérnökkart, hogy anyagtechnológia címén ötvözetek olvadási ábráját tanultuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az általad is említett WD-40 is használhat, de csodákra ne számíts.
--
ρjФ†г@chariot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nálam sokszor segített már. (6-12 hónapot lehet kihúzni vele)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Venti ki, hátuljáról záróvignetta le, zégergyűrű kiscsavarhúzókkal óvatosan lepattint (vigyázz, műanyag, ne gyötörd el nagyon!). Venti lehúz, mosóbenzines sprayjel tengely/csapágyház alaposan kimos, majd a csapágyház és a tengely tövénél a gázkészülékekhez használatos, átlátszó szilikonzsírral óvatosan megkenni (legyen rajta, de ne túl sok, mert maga a zsír az elején még sűrű, kisebb ventik nem szeretnek elindulni, ha nagyon ragad...). A végén zégergyűrű visszapattint, és szigszalag darabbal nyílás lezár. Művelet kb. egy év múlva ismétel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy evet altalaban a WD40-es manover utan is birnak, ahhoz meg szetszedni sem kell feltetlenul:) Legalabbis HP4000/8000 switchekben levo ADDA ventiket WD40-nel eleg hatekonyan sikerult meggyogyitani, bar ott mintha kb. nyitott lett volna a csapagyazas, mert bar a matrica alatt meg valami gumi zarobigyo is volt megis kb. a ventik harmada total be volt allva a portol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marhaság, a wd40 kimossa belőle a még esetleg benne maradt, félig meddig beszáradt zsíradékot is, és szinte azonnal zörögni kezd (majd szépen pár nap alatt kifolyik, a maradék kenést is megszüntetve idő előtt berohasztja a ventit. wd40-et soha!). Ezért írtam az átlátszó szilikon zsírt, ami elég sűrű ahhoz hogy megfogja egy kicsit a már kikotyogósodott tengelyt, csendesítse a cuccot és kenést is biztosítson. Jó még a megnómechnaikákhoz is használatos Molykote-DX molibdénes kenőzsír (fehér, olajos tejfölre hasonlító anyag), ami évekig hihetetlen kenést biztosít és nem szárad ki. Ez viszont nem csendesít annyira mint az előbbi anyag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A WD40-ben nagyon kevés (valami 10%) a kenőanyag, viszont jól tapad hozzá a por.
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Művelet kb. egy év múlva ismétel..." +1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az említett WD40 nem az igazi. Ennél sürűbb kenőanyagra lesz szükséged. Műszer vagy motorolaj, ami a csúszócsapágyak esetén évekig jó. A kérdés, hogy a csapágyak mennyire koptak el. Az étolaj egy idő után megkemányedik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> étolaj
Meg viccbol se irj ilyet:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az élet nem vicces :S ... egyszer nem tudtam mást tenni ... fél évig jó volt. Bár inkább disznózsir lenne jobb, mert az már bevált párszor a történelemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tetejébe étolaj bűzlik is.
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, de csak pár hónapig bírja :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát az étolajon felnevettem, köszi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az étolaj egy idő után megkemányedik."
Akkor inkább kolbászzsír. :-D
Viccet félretéve biciklilánc kenéséhez használt olaj nálam bevált.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj a ventilátorokban, hogy a csapágy vagy a tengely jó sok idő után elkopik, ha a zaj ebből ered, akkor csak a ventilátor csere a megoldás.
____________________________
sorry for stupid questions!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Vagy jó műhely esetén tengelycsere, egyszer nekemmár sikerült, egy ilyen csere.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tengelyeket nem szabad olajozni, csak rövid ideig hat. Nem véletlen, hogy a kerékpáragyban gépzsírt használnak.
------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megmoshatod őket langyos vízben, ártani nem fog- sőt jobban kiszedi a port, csak ki kell szárítani megfelelően mielőtt visszateszed a gépbe és elindítod.
PHPAdmin - Egyedi felületek készítése
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vízzel én nem mosnám, elindul tőle az oxidáció a csapágyban. Csak gyorsan párolgó, zsíroldó hatású anyaggal érdemes (pl. mosóbenzines kontakt spray).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csapágyban oxidáció?
Még ha el is kezd valami oxidálódni nem lesz belőle probléma, mert amint elindul, megtiszítja magát a csapágy.
Továbbá ahol volt kenőanyag, onnan teljesen nem fog elfogyni, így az vízzáró hatású, az oxidálható felületek el vannak zárva a víztől.
A te javaslatod pedig pontosan a maradék kenőanyagot távolítaná el....
PHPAdmin - Egyedi felületek készítése
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Még ha el is kezd valami oxidálódni nem lesz belőle probléma, mert amint elindul, megtiszítja magát a csapágy."
- Ezek szerint nem láttál még párás helyen üzemelő gépből kibányászott, atomra összerohadt ventit.
"Továbbá ahol volt kenőanyag, onnan teljesen nem fog elfogyni, így az vízzáró hatású, az oxidálható felületek el vannak zárva a víztől. A te javaslatod pedig pontosan a maradék kenőanyagot távolítaná el...."
- A régi kenőanyag már nem tölti be a funkcióját, ezért ezt el kell távolítani, hiszen pont az új kenőanyag felvitelét akadályozná. A cucc nem marad kenés nélkül, ha elolvasnád rendesen amit írtam, ez ki is derülne számodra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem láttam párás helyen üzemelő gépből kibányászott, atomra összerohadt ventit.
Szerintem egy mosástól nem lesz ilyen probléma, továbbá a tárgyban szereplő ventillátorok nem kimondottan párás elyen üzemelnek - én legalábbis ezt feltételezem.
A mosószeres kontakt sprayt csak tisztításra szánnád, vagy ezzel oldanád meg a jövőben a kenést is? (elég furcsa lenne ezt kenőanyagnak használni)
PHPAdmin - Egyedi felületek készítése
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerintem egy mosástól nem lesz ilyen probléma, továbbá a tárgyban szereplő ventillátorok nem kimondottan párás elyen üzemelnek - én legalábbis ezt feltételezem."
- Nem az a lényeg hogy a ventilátorok hol üzemelnek, hanem hogy igenis létrejöhet nedvesség hatására oxidáció a csapágyban, amitől viszont megáll a cucc. Ez nem hit kérdése hanem tény, vizet/párát mechanikai/elektronikai alkatrészekre soha!
"A mosószeres kontakt sprayt csak tisztításra szánnád, vagy ezzel oldanád meg a jövőben a kenést is? (elég furcsa lenne ezt kenőanyagnak használni)"
- Milyen mosószeres? Te tudsz olvasni egyáltalán? Figyelmesen olvasd el amit írtam! Ott van az is hogy mi a kenőanyag...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mosóbenzin - mosószer ebben az esetben megegyezik, hiszen a kenőanyagot a benzin eltávlítja, ez a célod.
nem vitázok tovább, nem tudlak meggyőzni...
PHPAdmin - Egyedi felületek készítése
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mosóbenzin és a mosószer nem ugyanaz. Valóban az a cél hogy a régi kenőanyagot, szennyeződést eltávolítsuk a csapágyból, pont ezért írtam ezt. Nem kell meggyőzzél hiszen nincs miről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Még ha el is kezd valami oxidálódni nem lesz belőle probléma, mert amint elindul, megtiszítja magát a csapágy"
régebbi bejegyzés, de most látom, és reagálok hátha valaki profitál majd belőle. csapággyári gépbeállító múltamat felhozva referenciának, elhiheted hogy ez hülyeség. ahogy elindul a korrózió akár még csak a gyűrűk táfelületén is (nehogy golyópályán / golyón), onnantól visszaszámlálás indul. ventillátoroknál stb ez max majd csak zörgésben stb nyilvánul meg, de úgy általánosságban pl egy hajtómű csapágyánál ez már sokmilliós károkat okozhat pl kamionoknál mozdonyoknál stb stb. emiatt spec oldatban konzerválnak minden csapágyat spec mosás után, jobb helyeken régebben helyben és üstben főzték a konzerváló vazelint. azóta van valami fill mérgező konzerváló anyag. büdös mint a szar.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban, a hígabb műszaki olajok nekem sem váltak be erre a célra,
egy idő után eltűnnek a csapágyból és az kenés nélkül forog tovább.
Amit el tudok képzelni, az a sűrűbb motorolaj (20W felett), váltóolaj,
vagy a profi minőségű bringalánc-olaj (ez olyan állagú, mint a méz)
ill. a lítiumos agykenő-zsír, talán az utóbbi a hivatalos technológia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fénymásolós / számtech szervizes ismerőstől kérsz fuser olajat. nekünk fecskendőkbe van felszívva, enélkül ki nem tesszük a lábunkat külső szervizre. nem olyan sűrű, mint a méz, ellenben a penetrációja mégsem vízhez hasonlít. nem mellékesen hőálló stb, nem áll be, nem szívja magába a dzsuvát. ha nem teljesen kuka a csapágy, vagy egyszerűen csak sima bronzperselyt kell vele kezelni csúszócsapágyon akkor voálá.
--
A gyémántot csak a gyémánt vágja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én cserélgettem a ventiket az otthoni gépemen, ezért lett 3 azonos típusú Evercool 70mm-es ventim. Ezek gyakorlatilag mind zörögnek.
Viszont én meg kitaláltam azt, hogy szétszedtem a ventit, és a siklócsapágyat megfordítottam, tettem rá varrógépolajat is. Ez az utolsó fordítás most tartja magát, és nem zörög.
A kérdés az, hogy érdemes lenne-e esztergáltatni ilyen siklócsapágyakat?
Nem egy részecskegyorsító, 4mm-es tengely belül, 8mm-es kívülről, nagy példányszámban 20 forintért lehetne gyártatni. Nem tudom a többi ventiben mekkora siklócsapágyak vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A normális ventikben golyóscsapágy van és 1-2 db, a tengely végén van egy záró gyűrű ez leszedhető, utána kijön a tengely.
Tisztitani WD40 vagy hasonlóval utána kennőanyagot bele pl szilikonzsírt.
A golyóscsapágynak is megvan az éllettartalma főleg ha kenés nélkül futott sokáig, vagy sikerül még pár évvel meghosszabítani vagy csörögni fog tovább.
A szerverekben használt ventik alapban hangosabbak a normál PC-kben használtaknál mivel 24 órás üzemmód és 5-10 éves használatra tervezték őket és én még nemtalálkoztam több ventis rendszerben olyannal ami tönkre ment volna.
Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090
http://elütöttek.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem láttam ilyent úgy hogy csak venti, el akarnak adni hűtőt is vele, meg nem 7 centis, hanem 8, vagy lomexben vannak ventik külön, de azokon meg vagy 2 vezeték vagy 4 vezeték van, tehát egyik sem jó
és persze drágább is, de az a legkevesebb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"azokon meg vagy 2 vezeték vagy 4 vezeték van, tehát egyik sem jó"
Jó az, csak akarni kell használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rákérdeztem esztergályosnál, 1000 ft/db ért vállalta volna a siklócsapágy legyártását bronzból, ami tuti nem éri meg, mert az egész venti újonnan 700 forint
közben ő megmérte pontosabb tolómérővel is a perselyt, és az szerinte egyáltalán nem kopott, tehát a zörgést az nem okozhatta, hanem akkor ezek szerint a kenés hiánya
ma vettem gépzsírt, és két ventit megkentem vele, és most ami bent van a gépben, legalábbis csendes, pedig ugyanez elviselhetetlenül zörgött 1 hete
elvileg lehet olyan műszénből gyártott siklócsapágyakat is gyártatni, vagy esetleg készen venni is (?) amiben a csapágy anyaga grafit, vagy grafitot is tartalmaz, és forgás közben magától film képződik a súrlódó felületeken, ebbe nem szabad zsírt tenni. Azt nem tudom mennyibe kerülne, de ha a zsírozás megoldja a problémát nem érdemes vele foglalkozni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
javaslom a fénymásolóknál használt fuser olajat. viszont nem szabad a legkeményebbet venni mert az már a forgási sebesség mérhető részét elveszi.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megmérte pontosabb
tolómérővel is a perselyt, és az szerinte
egyáltalán nem kopott, ¨
Hat tolomerovel amilyen pontosan lehet merni! Az az 5ezred mm meg se kottyan nekijje! Temahoz. Ha gordulo csapagy elfer benne inkabb azt kell eroltetni, de az meg egy uj venti ara.
Ezeket nem gazdasagos javitgatni. Uj venti jobb megoldas, tartosabb is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kenoanyagnak esetleg meg lehetne probalni a grafitot.
3B (vagy puhabb) ceruzat szoktam hasznalni, mintegy kiszinezem vele a csapot ami agyazva van (ventinel meg nem probaltam, sok masnal igen).
--
Ceterum autem censeo, Carthaginem esse delendam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az konkrétan kiporlik egy pillanat alatt. erre van a grafitos zsír, amit magnó mechanikáknál is használnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
reklám helyett :
szilikonzsír :
- víztaszító képesség
- hő és hidegállóság
- kitünő elektromos szigetelőképesség
- kenő -siklató hatás,
- korrózióvédő hatás
- a felület tisztán tartó, porleválasztó hatás
- öszetapadást gátló, un. leválasztó hatás.
Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090
http://elütöttek.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked is koma ? :))
Csak a hajam égnek áll amikor olajat/zsírt akarnak villamos rendszerbe tenni.
Vártam már azt a hozzászólást, ha már a biodizelbe jó a sütőolaj, kenjük meg a ventit is vele...
Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090
http://elütöttek.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és a szappan, mint kenőanyag, hol marad? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fa tengelyhez kivalo. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olajképpen a közönséges szilikon olajat javaslom - nálam jól bevált. A viszkozitása nem az igazi, de nem bántja a műanyagokat (minden ásványi és növényi olaj tartalmaz savmaradékokat), jól bírja a nagyobb fordulatszámmal és a környezettel járó magasabb hőmérsékleteket (a viszkozitása nem változik és nem "csap ki") és nem párolog annyira.
A csapágyak kérdése nehéz, esetleg lehet kapni, de drágább lessz a hús mint a lé. Amennyiben a ventilátor csapágyai jól el vannak szigetleve a környezettől, megpróbálhatsz egy régi trükköt - grafit por. 2B vagy annál puhább ceruzából nyerhetsz eleget (nagyon finom dörzspapír) és ezt a port bele kell keverni az olajba - amolyan pasztát kapsz. A gond ezzel a szutymákkal, odajuttatni ahol kell és ott tartani. Érdemes, mielőtt visszaszerelnéd, az asztalon megjáratni, hogy az esetleges fölösleg ne a készülékben kössön ki, illetve így meggyőződhetsz arról, hogy nem csap ki.
Az igazi rossz hír az, hogy ezután ez a kenegetési művelet, igénybevételtől függően 6 havonta ismételendő!
* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni