- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3004 megtekintés
Hozzászólások
Nos, en tudok olyan esetrol, hogy egy ceg fizette a Red Hat support dijat, volt egy problemaja, bejelentette a RH supporton, majd ket oraval kesobb a sajat kerdeset latta viszont a kernel levlistan.
Valamiert nem ujitotta meg a RH supportot a kovetkezo evben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es az miert baj? Mondjuk problematol fugg. Solaris supporttal egyszer regen volt dolgom (de meg a mount -F lofs -rol se hallott), szal nem tudom ott mi az abra, de gondolom egy akar milyen Solaris-ban kepzett ember is a Solaris fejlesztokhoz fordul ha o maga nem tud valami nagyon elvont problemat megoldani az ugyfelnek. Ezt tette a RedHat-es is. Persze mas kerdes ha valami trivi kis problema volt, akkor nyilvan tenyleg gaz ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez a baj.
Az ugyfel egy penzintezet volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaaaaaaaaaaaaa ....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es?? Most oszinten, a sunnal nem pont ez tortenik? Dehogynem. Supportos kollega felveszi a problemat, az meg eszkalalodik ahogy kell. Csak itt jobban bele lehet latni a folyamatba, mert pl a kernel fejlesztese eleg nyilt.
De egyebkent a kerdes nem is ez volt. A lenyeg, hogy az adott ugyfel nyilvanvaloan nem azt a valaszt kapta hogy "kabbe, kuggye patchet vagy kuss", hanem valami olyasmit hogy "kis turelmet, vettuk, dolgozunk rajta", es raadasul _tenyleg_ dolgoztak rajta, pont ez a level mutatja ezt jol.
A sun-fele elemzes viszont egy teljesen mas szituaciora huzza ra hogy "lam, milyen ***** a linux supportja". Ott egyreszt fejlesztok beszelgettek egymas kozott, es szo sem volt semmifele supportrol, masreszt egyebkent is egy nagyon komolyan eldurvult flame volt konkretan, ahol raadasul szvsz nem is nagyon volt igaza a cdrecord fejlesztojenek (igy talan jogosan kuldtek el).
Szoval igenis egy nagyon aljas szandekos felrevezetesnek tartom ezt az elemzesben.
Ettol fuggetlenul egy tok masik kerdes, hogy gaz-e ha tovabbpostolnak egy supportra erkezett kerest a kernel listara, nos, ugy gondolom egyaltalan nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szoval igenis egy nagyon aljas szandekos felrevezetesnek tartom ezt az elemzesben."
Tulajdonkeppen egyetertek, de a marketing minden cegben ilyen es ehhez hasonlo dolgokat fog beletenni a sajat termek vs masik termek osszehasonlitasokba. Vannak olyan white paper-ek amiket publikalas elott megcirkulaltatnak nalunk az engineering levelezo listakon. Ez nem ilyen volt, maskulonben valoszinuleg ez a pelda nem marad benne. Megegyszer: nem "aljas es szandekos felrevezetes", csak egyszeruen marketing... az meg ilyen... Ha mernokok csinalnak, nem ilyen lenne:)
"Ettol fuggetlenul egy tok masik kerdes, hogy gaz-e ha tovabbpostolnak egy supportra erkezett kerest a kernel listara, nos, ugy gondolom egyaltalan nem."
Bizonyos esetben gaz. Maradjunk ennyiben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kozben rajottem miert nem lattam "beta" allapotaban ezt a pdf-et...:
kulso ceg csinalta (valami Seal Rock Research)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_Joel altal emlitett tortenetet ugy ismerem, hogy xyz ceg kuldott levelet supportra, majd a rendszergazda viszont latta copy+paste a levelet fel oran belul egy publikus levlistan. Nem tudom te hogy vagy vele, de engem csoppet zavarna, hogy ha havi 1-2-10-50 millio-ert annyira kepes az adott ceg, hogy forwardolja a levelemet egy publikus(ingyenes) levlistara ahol a pisz-lav-juniti elv alapjan megoldjak a problemajukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nezd, ha en mint ugyfel, azert fizetek, hogy kapjak valaszt, mert arra van szerzodesunk hogy mondjuk x oran belul valaszt kapok, es ezert fizetek havi y forintot, akkor en ha felteszek egy kerdest, elvarom a garantalt szolgaltatas teljesiteset. Amig ez fennall, addig nekem edesmindegy hogy cegen belul van nekik harom tucat zsenijuk es ok valaszolgatnak, vagy afrikabol kernek segitseget pisz-lav-junity alapon, vagy fel kina dolgozik rajta. Engem az erdekel, hogy amit vallaltak (valaszolnak stb), teljesitsek. A tobbi nem. Teged miert erdekel? (Komolyan kerdezem, nem kotozkodes.)
Raadasul ha mondjuk tenyleg egy kernel problemarol van szo, akkor nem ertem miert gaz ha a kernel fejleszto reszlegehez fordul a redhat? Es miert baj, ha ennek mukodese nyilvanos? (Igen, a "kernel fejleszto reszleg" alatt valojaban a kernel fejlesztoket ertem, akik valojaban messze nem mind a redhatnak dolgoznak.)
Persze, lehetnek specialis esetek amikor egy problema forwardolasa erosen nemkivant mert mondjuk arrol szol hogy van egy seclyuk a kernelben amit kihasznalva le lehet nyulni egy bank teljes lovejat :) -- de mindenre lehet spec esetet kitalalni, nem erdemes ezen ragodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy bank teljes loveja ne a linux kerneltol fuggjon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne kotozkodj kerlek, tudod hogy nem ez volt a lenyeg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmmm, a "cdrecord fejleszoje" ... Joerg Schilling? Ha jol tudom, o az, aki penzert adja a DVD supportot a progihoz? Es azert unofficial az osszes DVD-t is iro cdrecord?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rá lehet erőltetni, h marketing... de attól még aljas és szándékos félrevezetés marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_Joel, egy kicsit más szemüvegen keresztül nézed a dolgokat. Én a sun supportjától sem vagyok elájulva, sem a hardver- sem a szoftveres részétől. Ha gondolod, a 2004-es termésből mesélek néhány horror storyt, kizárólak azokat, ahol nem köt a titoktartási... Meg ez a RH-es történet már lerágott csont, vagy háromszor lett a HUP-on különböző fórumokon megemlítve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem spec. azert erdekel, mert en is feltehettem volna befektetes nelkul a kerdest. Leforditva en nem az opensourceos kozosseget kerdeztem hanem a szakertoket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha pl a Redhat szakértői olyan okosak lennének, hogy minden kérdésre tudják a választ, akkor kicsit megemelve a számukat, máris egy operációs rendszert tudnának alkotni, vagy ők fejlesztenék a linuxot stb.
Azaz nem várható el, hogy mindent tudjanak, és ha nem tudnak valamit, akkor nyilván olyan helyre fordulnak, ahol esetleg tudnak segíteni.
Az megint más kérdés, hogy miként prezentálták az ügyfél levelet egy publikus fórumba, illetve milyen megállapodás van a két fél között.
A dolog másik fele pedig az, hogy nem feltétlenül akarok én azzal foglalkozni, hogy megkeresem a fórumot, ahol fel lehet tenni a kérdést (akár ingyenesen), nem feltétlenül akarom én lesni a válaszokat és kimazsolázni belőle a lényeget, mert engem annyi érdekel, hogy megoldás legyen a problémára egyéb más teendőim között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attol meg ugyanugy nem a Sun jegyzi az adott papert, csak hostolja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Latom nem mindenki ert egyet a velemenyemmel, de szerintem teljesen normalis hangvetelu az osszehasonlitas. Nem "*****"-ozzak le sehol a Linuxot ellentetben mondjuk az M$ cikkeivel.
A kiragadott parbeszedet is csak akkor tudom rosszindulatuan ertelmezni, ha akarom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az még ugyanakkor gáz. ez olyan mint a folkszvágen robbantós merénylős póló reklámja! ^^
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tenyleg erdekes olvasmany - kar, hogy a veget agyoncsaptak ilyen trefakkal, hogy "Either Solaris or Linux can fill almost any enterprise role."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Only the Solaris Operating System makes sense for UltraSPARC servers."
Nem tudom most hogy áll, de régen a Solaris nagyon gyenge volt fork/exec-ben, így azoknál az alkalmazásoknál, amelyeknél ez sűrűn bekövetkezik (sendmail, qmail, stb.) nem biztos, hogy akár SPARC-on is Solaris a jó választás.
Nem beszélve arról, hogy a high end gépeknél pont a Sun az, aki visszafogja az open source terjedését, legalábbis a fejlesztők dokumentáció utáni vágya ezt mutatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez a rész nem kellett volna bele:
"Rough-and-ready support in Linux: An ISV requests
some bug fixes. The responses are from a Linux
kernel maintainer.
isv: … I would like to see this bug fixed first.
maintainer: Then either fix it and post the patch, or
write a detailed bug report and hope that someone else
fixes it. That's how it works. You have no support
contract with me.
Source: Linux Kernel Mailing List,
http://www.uwsg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0408.0/1528.html
"
Ha elolvassa valaki a levelet, akkor nyilvánvaló, hogy egy eldurvuló levélváltásról van szó, amiben mindkét fél elég arrogáns és nem pedig egy álltalános support ügyről. Tipikus példája ez, hogy kell egy szöveget kivágni a környezetéből, hogy negatív képet fessünk valamiről...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arrol nem is beszelve, hogy valaki komoly linuxot vesz komoly supporttal, akkor nem a kernel listan fog kuzdeni, hanem attol fog supportot kerne ES KAPNI (ha megfizette) akitol a linuxot vette.
A sun-os fiuk nagyon belehuztak, komolyan mondom ez meg jobb mint az ms-fele getthefacts...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, mert Lev, izé, Linus Trockij permanens forradalma először a Sunt állítja a falhoz, majd csak utána a Microsoftot. :)))))))
Eszi a Linux a piacukat, persze, hogy be vannak fosva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni