John Carmack, Linux

„> Dear Mr Carmack, I am just wondering if the graphics renderer for
> Rage is still
> built using OpenGL 3.* as a target? Will id still port to Linux if
> user numbers are
> small or not as big as say Mac OS or Windows?
>
> Gratzi,
> naikon89

The PC and Mac versions are still OpenGL 2.x.

We are not currently scheduling native linux ports. It isn't out of the
question, but I don't think we will be able to justify the work. If
there are hundreds of thousands of linux users playing Quake Live when
we are done with Rage, that would certainly influence our decision...

John Carmack”

és:

„> Ok, it must be alot more difficult to port
> than older id software games :(

Yes, it is. The codebase is much, much larger, and the graphics
technology pushes a lot of paths that are not usually optimized. It
probably wouldn't be all that bad to get it running on the nvidia binary
drivers, but the chance of it working correctly and acceptably anywhere
else would be small. If you are restricted to it only working on the
closed source drivers, you might as well boot into windows and get the
fully tested and tuned experience...

John Carmack”

Itt találtam

hundreds of thousands of linux users playing Quake Live

Véleményem szerint a lehetőségeket – az ilyen nagyszabású projektek Linuxos megvalósításánál – ellehetetleníti a Windowsnál is rosszabb minőségű grafikus meghajtóprogramok. Sajnos itt még egy platform támogatása – úgy tűnik – túl nagy áldozatokkal jár. Talán ez az a terület, ahol a Linux a legkevésbé versenyképes. Persze, ki tudja, mire lenne jól működő infrastruktúra, több támogatott grafikus hardver, nos esetleg addigra mindenki konzolon fog csak játszani...

Kipróbáltam a QuakeLive-ot is. Böngészőbe épülő kiterjesztés, Firefoxszal jól, Seamonkey böngészővel egyáltalán nem megy, Ubuntu 9.04 alatt. A Quake III Arena (Q3A) böngésző-alapú változata grafikája henteléshez megfelelő, de látszik rajta, eljárt felette az idő és inkább a sebességet szolgálja ki, mintsem a realisztikus megjelenést. Azt gondolom, hogy hasonló szintet az Ubuntuhoz mellékelt FPS játékok is adnak. Amivel problémám adódott, hogy a hang néha beszaggat a gépen:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5750 @ 2.00GHz, 3GB RAM, ATI Technologies Inc Mobility Radeon HD 3400 Series (3470), HDA Intel - ALC1200 Analog, alsa 1.0.18

Hozzászólások

ATI osszekaphatna magat igazan.

Kerdes ezzel kapcsolatban. Szeretnek egyet hasznalni (HD 3xxx kartyan)..de melyiket? Varjak RadeonHD-ra? ATI? Radeon?

Van ugye 3 driver (Ha jol tudom):
Radeon. - ATI fele ganyoltgagyialigmukodonemtamogatjukaregebbikartyakat drivere.
RadeonHD. - ATI uj fizetett deves opensource-os izes cucca. (Amivel nemtudom mivan mert .5 -nel megallt, azota nem latok haladast.)
Ati. - Az eredeti opensource driver, eleg jol hajtja a GPU-k nagy reszet.

RadeonHD-bol lesz meg valami?

Fejlődik: http://cgit.freedesktop.org/xorg/driver/xf86-video-radeonhd/

http://wiki.x.org/wiki/radeon

„The differences between radeon and radeonhd with r5xx-r7xx:

* radeon supports tear-free video playback
* radeon supports TV-out (experimental)
* radeonhd supports HDMI audio

The reasons for two different drivers are historical, and starting to be a thing of the past as all the new DRM (direct rendering manager), 3D and KMS (kernel mode setting) work is done elsewhere, in a single place. Both drivers will be continued to be developed as long as they are useful.”

KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey

Ahogy én emlékszem, az ID korábban is csak az Nvidia-t támogatta Linuxon, ez ki is volt emelve a readme-kben. Am az Ati meg általában az opensource drivereket illeti, pl a Doom3 esélytelen volt hogy működjön, amikor megjelent Linuxon. Mellébeszélés az egész.

"If you are restricted to it only working on the
closed source drivers, you might as well boot into windows and get the
fully tested and tuned experience..."

Ezt meg nem is érdemes kommentálni...

Nekem is hasonló gépen van, csak 2Gb ram és Intel X3100-zal. A hang nálam folyamatosan rossz... :S

http://skl-projekt.hu - SKL informatikai leírásgyűjtemény és közösségi portál

Ha ALSA helyett OSSv4.1-gyel próbálod, akkor is szaggat?

Nem értek hozzá, de 3D-re nincsenek olyan cross platform libek, amikkel minden portolás nélkül ugyanazt a kódot le lehet forgatni Windows-ra, Linux-ra, Mac OS X-re? Az OpenGL nem ilyen?

OpenGL -t Linuxon/(Unixon X11 felulettel) kozvetlenul glx interfacen lehet meghivni, (Windowson wgl, OS X -an agl), kolonbozo platfotmok kozotti xgl/wgl/agl kulonmbseget fedi el az SDL vagy a GLut. Ezen kivul pl. esemeny (eger, bill.) kezelesben is segitenek. SDL kiegeszito libraryiekkel hang, font, kep(textura) kezelesben is segithet.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.