Doom III minimum követelmények

Címkék

Aranyra került a Doom III., hivatalos kiadás augusztus 3-ra várható. Nem kevés évet vártunk erre a pillanatra...

Sokunkban felmerült már a kérdés, hogy milyen erőgépet kell majd a játék alá pakolni, hogy az megfelelő sebességgel fusson. Most az id Software kiköhögte az anyag minimum rendszer követelményeit:Az id Software olyan képi élményt ígér a Doom III-mal, amely eddig még nem volt látható PC-n. Hogy mibe kerül ez nekünk?

  • 1.5 GHz Intel Pentium 4 vagy AMD Athlon 1500
  • 384 MB RAM
  • 2 GB HDD hely
  • Egy nVidia GeForce 3 vagy ATI Technologies 8500

    Ezeket a minimum igényeket Todd Hollenshead, az id Software egyik vezetője közölte.

    Hogy mit érdemes még tuningolni, hogy ezek közül mi dob a legtöbbet a teljesítményen azt megtalálod itt.

  • Hozzászólások

    Kell egy genlock hardver hozzá, amit az RGB-portra kell dugni. Ezen van egy Composite be-, ill. kimenet. A bejövő videojelről leválasztja a sor- és képszinkront, amire az Amiga képes rászinkronizálni (mivel alapban TV-szabványú frekvenciákkal dolgozik). A már szinkronban lévő 2 képet összekeveri a genlock tipusától függő módon. Olcsóbbakon 2 poti, profi ketyeréken alpha-channel is van (maszk a kitakaráshoz).

    -Sygma

    Hmm, en zordabb VGA kartyara szamitottam. Persze ezen max. docogni fog. Azt hittem legalabb egy ilyet kell venni hozza (btw. mi a banat ez, hogy ilyen draga?) :-D

    Magasabbra szamitottam.. de gondolom ez olyan minimum kovetelmeny amin doom2 szintre csokkentett grafikaval 20fps-re lehet szamitani :)

    Lehet hogy ezért:

    ********************************

    The NVIDIA QuadroŽ FX 3000G by PNY offers the same graphics capabilities as the NVIDIA Quadro FX 3000 by PNY, with the addition of two breakthrough features: frame lock and genlock. Both features allow the video output from multiple FX 3000G boards to be synchronized with external devices, but each feature enables a distinctly different solution.

    Framelock allows the display channels from multiple workstations to be synchronized, thus creating one large "virtual display" that can be driven by a multisystem cluster for performance scalability.

    Genlock (also known as "house sync") allows the graphics output to synchronized to an external source, typically for film and broadcast video applications.

    ********************************

    http://www.pny.com/products/quadro/fx/3000Gfx.asp

    Quadro... Nvidia-chipekre épített professzionális kártya.

    Egyszerűen más a piaca, mint a sima videokártyáknak. Aki ilyet vesz, az azért veszi, mert a sokmilliós munkaállomásába kell, amin aztán kiadja a soktízmilliós renderfarmjának, hogy mit rendereljen a következő héten.

    (Na jó, ez csúsztatás, csak példaképp írtam)

    Amúgy sima geforce-okból némi forrasztással lehet quadrót csinálni, ahhoz teljesen fullos opengl support van (legalábbis ezt olvastam). Gyorsabb nem lesz tőle.

    A Quadro kártyák a grafikusoknak és 3D modellezőknek készült azért ilyen drága. A vicc az egészben az, hogy ugyanazon a soron gyártják ezeket a kártyákat is, mint a Geforce gamer kártyákat, ugyanaz a GPU van mindkettőn, max. memóriából szoktak egy kicsivel jobbat rakni a Quadrora (kisebb latencyvel bírót). Ami igazi különbség, hogy a Quadro kártyákhoz rengeteg szoftvert mellékelnek és néhány extra 3D-s támogatást is tud, ezek leginkább a Lightwave, 3DSMax, AutoCAD alkalmazásoknál nyújt előnyt. Nyilván felmerül a kérdés, hogy ha azonos GPU van mindkettő kártyán, akkor hogy lehet, hogy több 3D-s támogatást tud... nVidia is úgy oldotta meg a dolgot, mint ahogy a chipgyártók álltalában szokták. Minden processzormag tartalmazza az extra megoldásokat, ezeket azonban külön aktiválni kell, amely a régebbi Geforce2/Qaudro2 esetében annyit jelentett, hogy 2 db pici ellenállás hova volt forrasztva a nyákon. Nekem mai napig van egy ilyen átalakított Geforce2GTS kártyám, amely tökéletesen működik Quadroként (az átforrasztás után az oprendszer egyből Quadroként ismerte fel a kártyát, még firmware frissítésre se volt szükség). Egyébént egy kínai phreaker adta az ötletet az átforrasztáshoz, de az oldalát már törölték a geocities.com-ról. A google cacheben még részleteket meglehet találni belőle vagy más oldalakon még vannak kisebb leírások. Itt [66.102.9.104] van egy SPECviewperf és SPECapc teszt a hackelt Geforce kártyákkal (google cacheből) és itt [www.guru3d.com] van egy pici leírás az egészről.

    A szinkronlevalasztas megtortent, nem nagy kaland (jah, asszem nem mondtam: sufnituning cucc;), viszont a lekapott szinkront hova a koleraba kellene kotni? (melyik labra, ill. mi kell meg ahhoz, hogy ra is szinkronizaljon a gep)

    A keveres 'kulso', analog videokeverovel lesz megoldva, ezert kene szinkronban lennie a ket jelnek...