Megint Állunk Vazze utasbaratsag

Mivel kettovel korabbani sztrajkkor volt nemi afferom a helyi MAV alkalmazottal, gondoltam egy ujabb szemelyes konfliktus elkerulese es a konnyu hazajutas vegett megerdeklodom, hogy varhatoan mikor inditanak szerelvenyt Mocsarfalva iranyaba.
A MAV Direkt sztrajk eseten csak a T-On foglaltjel tesztvonalakent funkcional, ezert fineszesen kibanyasztam a Kelenfoldi-palyaudvar informaciojanak es a forgalmi irodajanak a telefonszamat. Gyors tarcsazas, es nem kis megrokonyodesemre a szoke noi hang mindket szamnal ezt kozolte:
"A hivott szam, az elofizeto keresere, atmenetileg nem kapcsolhato."

Sztrajk van, bazzee!!

Hozzászólások

Nem. Égnek a vonalaik, és nem tud kapcsolni a központ. Próbáld még meg egyszer-kétszer-sokezerszer, és akkor először vonalba jutsz, majd vársz 5 percet, mire egy diszpécser fogadni tudja a hívásod.
Én vasárnap este játszottam végig ugyanezt.
Amúgy meg is tudom mondani, mit fognak válaszolni: "nem tudják". :P
Ha tudsz, menj busszal. Én is úgy jöttem haza (igaz, Szombathelyre, de ide is csak egy közvetlen járat van).

------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Hasonló telefonproblémára anno (asszem) a kermit nevű kommunikációs progi volt a megoldás. Először kézzel ATDTxxxxxxx, majd kis szkript, ami végtelen ciklusban A/ -rel (vagy ATDL-lel?) újrahívta a megadott számot, amit akár kézzel meg lehetett szakítani, ha nem nyert, és X másodperc után kezdte. És amikor végre kicsöngött, csak fel kellett emelni a kagylót :-)

A kettővel ezelőtti sztrájkkor ezért rángattam ki a némbert a jegykiadó ablakán.
Ott volt előtte az aznapi vezénylési terv óra-perc pontosan az érkezésekkel és az indulásokkal. Majd amikor megkérdeztem, hogy lenne-e olyan kedves elárulni, közelítően mikor indul a következő járat, akkor egy csuklómozdulattal eltüntette és annyit böfögött ki, hogy "Sztrájk van!"
Ezután kétszer feltettem ugyanezt a kérdést, mire ugyanezt a választ kaptam. Barátságosan kiigazítottam a fejét és elmagyaráztam, hogy ad.1. Fizető utas vagyok, ezért minimum értelmes körmondatokat várok el tájékoztatás gyanánt, ad.2. Ha van vezénylési terve, akkor bizonyára tisztába van a közelítő indulási időpontokkal, ad.3. Felettébb neurotikus idegállapotban vagyok, mert nem tudom munkámat megfelelően végezni, azért mert ő és tisztelt munkatársai nem dolgoznak megfelelően. Épp ezért amennyiben nem szeretné, hogy ezen neurózisom ennél komolyabb tüneteggyüttest mutasson fel, legyen kedves elárulni mikor indul a következő járat.
És csodák csodájára, el tudta árulni az időpontot és percre pontosan akkor érkezett meg a vonat.

Sajnálatos módon, az egész MÁVra jellemző a kommunikációképtelenség, és a felelősség elhárítása. Maga a vasút, biztonsági okok miatt, egy elég merev szisztéma, és emellett igen keményen tudnak tervezni még sztrájkok esetén is egy-két napra előre. Olyankor szokott némi csúszás előfordulni, amikor valami isten-barma kerül a fogak közé.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Egyrészt egyetértek a sztrájkkal, még azzal is, hogy pont karácsony előtt sztrájkolnak, viszont ha nem jutok haza karácsonyra akkor mérges (és szomorú mert egyedül tölthetem) leszek.

Mi a probléma a sztrájkkal, egyfajta indikátorként működik arra nézve, hogy nincs minden rendben ebben az országban, többek között a MÁV háza táján. A tüntetésekkel, szélsőjobboldaliakkal sincs problémák, ők is csak azt jelzik, hogy súlyos problémák vannak, már csak azért is mert ők is - a létük, hogy a szélsőséges nézeteiket kifejezésre juttatják - szerves részei, kis részben okozói annak.

Nem értek egyet a sztrájkolókkal (valójában örüljenek hogy van munkájuk a jelenlegi helyzetben, mások tényleg nem engedhetik meg maguknak, hogy sztrájkoljanak), de egyetértek a sztrájkkal, nem kell mindent a szőnyeg alá söpörni.

Erre csak azt mondom, hogy az emberek többségének dolgozni/vizsgázni/iskolába kell járni.
Ha nekem nem tetszik a munkahelyem, mert mondjuk keveset kapok, akkor keresek másikat. Csak ugye ezek az emberek félnek átmenni a versenyszférába, mert ott nem lesz annyi kiváltságuk, mint a vasútnál. Szerintem ma már téves az a nézet, hogy a vasút az valami nagy, egyedi, kiváltságos munkahely. A szocializmusban lehet, hogy így volt, de mára a vasút is csak egy szolgáltatás a sok közül. Mi lenne, ha a telefonszolgáltatód alkalmazottai sztrájkolnának és azért nem tudnál telefonálni? Ahhoz hogyan viszonyulnál?

--
Kum G.
www.kumgabor.hu

"Mi a probléma a sztrájkkal, egyfajta indikátorként működik arra nézve, hogy nincs minden rendben ebben az országban, többek között a MÁV háza táján."
Mik is a követeléseik? Egészen addig lenne ez igaz, amíg értelmes célokért csinálnák...
A MÁV házatáján többek közt az a probléma, hogy ezt megtehetik.
Aki pedig ilyennel egyet tud érteni...
http://www.fn.hu/belfold/20081216/kozutalat_ovezi_vasutassztrajkot/
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

ezzel csak az a baj, hogy, ha elindítanak napi 1-2 vonatot, akkor azokkal nem csak az fog utazni akinek tényleg nagyon fontos lenne, hanem az is, aki csak "plázázni" megy fel pestre, mert az jó neki...
Amúgy én se tartanám hülyeségnek, de sajnos ilyen az ember...(igen, én is, csak plázázni nem járok:))
-----------------------------------------------------------------------------------
Rendre csak a kis szellemnek van szüksége, a zseni a káoszt is át tudja tekinteni.
-----------------------------------------------------------------------------------

Felőlem annyit sztájkolhatnak, amennyit akarnak, amíg utasként nem látok belőle semmit. Törvény adta joguk. Na de miért az az utasok jogait csorbítják ehhez (pl. munkához való jog: nem tud dolgozni, mert nem ér be, csak 2-4 órával később? A főnökök nem lesznek elragadtatva ettől).

Mi a törvény adta jogod? Hogy vonatot tegyenek alád? Egy Ferrari nem kell rögtön? :) Ha nekem valami gond van a tömegközlekedéssel, nézek korábbi buszt vagy ha nagyon muszáj, kocsival megyek. Ha Pesten annyi áramszünet lenne, mint nálunk volt nyáron, már menne a tömeg lincselni, mert nekik Isten adta joguk örök kényelemben élni, meg itthon kb. mindenkinek.

Ferrari nem kell, de valami normális (8-30 milliós) kocsi jöhetne.

Most szerencsére szabadságon vagyok, így nem érint, de ha busszal kellene mennem, akkor kb. egy órás lenne az út, ami vonattal 20 perc legfeljebb. Na ez egy kicsit sok nekem (díjaztam a korábbi sztrájkjukat emiatt). És ha egy munkáltatót nem érdekli, hogy miért késik valaki? Holnap már bkv is sztrájkol, bár lehet, meggondolják magukat. Ha mégsem, akkor lesznek olyan helyek, amelyek tömegközlekedéssel reális időn belül nem érhetőek el. Az itt lakókkal mi van? És ha kocsi sincs?

És mi lenne, ha pl. Pestről le kellene mennem Pécsre vizsgázni hétközben, amúgy semmi keresnivalóm nem lenne? 2 óra 50 perc IC-vel, 4 óra busszal. Csakhogy eléggé kényelmetlen egy busz, épp csak elférni rajta, így végülni 4 órát enyhén szólva mazochizmus. A budapesti dugók miatt meg biztosan még 30-60 perccel hosszab lenne a menetidő.

Egyébként ami a sztrájk céljait illeti: én is kérem azt a pénzt. Azt hiszem, nekem is jogom van hozzá. Tudtommal ugyanis szétvált a Máv, lett a máv-cargo és a máv-start, és valamivel később a máv-cargo-t privatizálták. Az alkalmazottak nem problémáznak ezen. Bezzeg a másik cégé, amelyiknek az egészhez semmi köze sincsen immár, pattognak...

"Most szerencsére szabadságon vagyok, így nem érint, de ha busszal kellene mennem, akkor kb. egy órás lenne az út, ami vonattal 20 perc legfeljebb."
Én minden hétköznap 1-1 órát buszozom a fővárosba, plusz még fél óra a buszpályaudvartól a célállomásig, aztán megint fél vissza a Népligetbe. Ha bent kell lennem nyolcra, fél hatkor kelek. És nem "sírok". (Kocsival legfeljebb valami nagyon extrém esetben kell mennem.) Persze vannak így is kiszámíthatatlan dolgok (pl. többnyire hétfő reggel egy-egy közúti baleset), a vasút ideiglenes nemléte ehhez képest kiszámítható, főleg hogy a tévé is beszámol róla, bezzeg azt nem mutatja, akit meg kéne rugdosni, ha túl is élte az illető a hétfői ámokfutását :) - részegen/félálomban/150-nel a csúszós úton friss jogsival.

hát én pedig nagyon nem értek egyet a sztrájkkal... kicsit elszaladt alattuk a ló. (Annak ellenére, hogy engem nem érint, mivel busszal járok)
hanyadjára is sztrájkolnak? mennyi is a fizetésük arányaiban egy más, dolgozó emberhez képest? bizony arányaiban magasabb már így is. nem aról van szó, hogy sajnálom tőlük, csak, hogy ők az én pénzem kapják meg, és ezek után van pár ötletem, hogy mit is kaphatnának még meg/be...
Annak, hogy azzal, hogy külföldi munkaerőt alkalmazunk nem értek egyet alapból, a malévvel(vagy mi is a neve már...??) teljes mértékben egyet értek, hogy külföldi munkaerőt vettek fel. ilyen az élet. ha ők nem hajlandóak elvégezni a munkát x pénzért, akkor lesz más, aki hajlandó lesz. Nem ugyanez folyik más, átlagos munkahelyeken. ha egy infomatikus elkezdene sztrájkolni, szerinted a cége megvárná, míg befejezi, és még teljesítené a követeléseit is? egyetlen előnyük van a vasutasoknak, hogy sokan vannak... de akkor kezdjen el sztrájkolni mo összes informatikusa is? :D:D az vicces lenne.... -+10%, különben nem telepítek apache-ot.... hát persze...
Másik problémám a szolidaritási sztrájk volt... kórház+máv... hát valami gyönyörű volt. elmentél korházba, nem láttak el, utána el kellett volna jutnod másikba.... de nem volt mivel.... egyszóval dögölj meg, mert sztrájkolunk.tudom, ez eléggé sarkított, csak kicsit furcsán jött ki. de most megint ez lesz. csütörtök. máv+bkv... már várom, mikor csatlakozik a volán is, malév még úgymarad, és mindenki mehet kocsival, meg gyalog:D dejó lesz...

-----------------------------------------------------------------------------------
Rendre csak a kis szellemnek van szüksége, a zseni a káoszt is át tudja tekinteni.
-----------------------------------------------------------------------------------

Asszem te meg félreértettél, és/vagy nem olvastad végig... "nem aról van szó, hogy sajnálom tőlük"
egyrészt tanulok még, így nincs is mire féltékenynek lennem.:D
nmásrészt, Nem azzal van a bajom, hogy valaki többet keres mint más, hanem azzal, hogy az a pénz mehetne máshova is, hasznosabb helyekre is. pl vonatok felújítása, állomások, ilyesmik. mert hát végülis ki van kiért? én értük, vagy ők értem?
-----------------------------------------------------------------------------------
Rendre csak a kis szellemnek van szüksége, a zseni a káoszt is át tudja tekinteni.
-----------------------------------------------------------------------------------

ez így van, én sem utasítanám vissza, csak nem harcolnék ilyen irreális dolgokért.
viszont abban, hogy ki van kiért... végülis pénzért szolgáltatást nyújtanak, nem? pont úgy, ahogy a sarki büfés is, vagy majdan én is másoknak fogok szolgáltatást nyujtani...nem is olyan soká... úgylátom ebben nem értünk egyet, de ezért vagyunk emberek, nem vagyunk egyformák:D

-----------------------------------------------------------------------------------
Rendre csak a kis szellemnek van szüksége, a zseni a káoszt is át tudja tekinteni.
-----------------------------------------------------------------------------------

Sajnos elég sokszor kellett őket hívnom az elmúlt napokban (több mint tízszer), de eddig mindig elsőre kapcsolt, és mindig fél percen belül ügyintézővel tudtam beszélni. Maximálisan le a kalappal előttük. Főleg azért, mert még kedvesek is. Ellentétben az elégedetlen sztrájkoló kerékkopogtatókkal.

--
Kum G.
www.kumgabor.hu

Itt a kerdes az, hogy a) melyik palyaudvar volt ez, es b) mikor hivtad oket. Sajnos a MAV ugyfelszolgalatosai nem egysegesen bunkok, vagy egysegesen nem, hanem orszagreszenkent, teruletenkent valtozik.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Nemreg azon is elgondolkodtam, hogy egyaltalan okoznak-e minimalis kart a MAV-nak, mint munkaltatonak. Mert ugye a szemelyszallitas veszteseges, ergo, ha nem szallitanak utast, kisebb a veszteseg.

Persze lehet, hogy csak paranoias vagyok...

1. Nem fog elfogyni, mert joparan tomik politikai es gazdasagi vonalon a szakszervezetet. Tul sokan, tul jol elnek a MAVbol, es meg nincs elegge szetverve, hogy gazdasagosan eladhato legyen. Pedig egyre csabitobb falat, kulonosen, hogy szamos infrastrukturalis (allomasfelujitasok, uj motorvonatok) fejlesztest hajtottak vegre.
2. Gasko megigerte, hogy karacsonyig megkapjak a dolgozok a penzt. Valoszinuleg karacsony utan minden megy a regiben.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "