Az egyik partneremtõl nem kapom meg az e-maileket. A log-ban utánanéztem, és a postfix az smtp_sender_restrictions=reject_unknown_client-nek köszönhetöen "cannot find your hostname" 450-es hibával visszadobja a leveleit:
Dec 7 00:41:02 #p112 postfix/smtpd[3208]: NOQUEUE: reject: RCPT from unknown[87.119.200.132]: 450 4.7.1 Client host rejected: cannot find your hostname, [87.119.200.132];
Az ip címre, amirõl küldi a maileket a psi.ibone.ch hostnevet oldja fel, viszont visszafelé már nem stimmel:
attila@attila-laptop:~$ host 87.119.200.132
132.200.119.87.in-addr.arpa domain name pointer psi.ibone.ch.
attila@attila-laptop:~$ host psi.ibone.ch
psi.ibone.ch has address 87.119.200.131
psi.ibone.ch mail is handled by 10 psi.ibone.ch.
A partnerem szolgáltatójának válasza, mikor reklamáltam, az volt, hogy mind a két ip-re "fully qualified domain name" a beállítás, függetlenül attól, hogy az A record csak az egyikre van beállítva.
Mit lehet ilyenkor tenni? Whitelist? A gond az, hogy nem szívesen kapcsolnám ki ezt az ellenõrzést, mert elég sok spamet megfog.
Elõre is köszönöm a segítséget!
- 4837 megtekintés
Hozzászólások
Kézzel felveszed a /etc/hosts file-ba mind két IP-vel a psi.ibone.ch -t esetleg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mit lehet ilyenkor tenni? Whitelist?"
Igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg szólni az ügyfélnek, hogy kérje meg a szolgáltatót a reverse dns helyes beállítására.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a válaszokat. Végülis megoldottam egy check_access_list beiktatásával.
Jól gondolom, hogy ezek szerint számítanom kell arra, hogy esetleg más emaileket is visszadob a postfix?
A szolgáltató egyébként váltig állítja, hogy a beállítások így megfelelõek. Nem kis cég, így én mondhatok bármit a partnerünknek.
A gond ezzel csak az, hogy hiába magyarázom, nem nálunk van a probléma, végül mégis az jön le, hogy mi oldottuk meg, tehát nálunk volt elrontva valami, mi vagyunk a hülyék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindíg mi vagyunk a hülyék. Myugi, mindenki egyre jobban szigorítja a levelező szolgáltatásait, eljőnm az az idő, amikor a szolgáltatót túl sok ügyfél fogja piszkálni!
* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogni kell és bemásolni levélbe nekik a pontos állapotot.
Hibaüzenetekkel meg miegymással.
Esetleg mellékelni nekik a vonatkozó RFC részeket.
Igaz ezzel nem mész sokra ha nincs meg a hajlandóság.
Akkor esetleg lehet futni egy kört CC-zve a főnököknek meg miegymás.
Jobbára ha te vagy a nagyobb hal akkor simán megy.... ha nem akkor majdnem esélytelen.
"Erősebb kutya ba****k." elv érvényesül... :D
Amúgy nekem is volt már ilyen afférom és lás csodát, amikor megindokoltam, hogy ezt szúrták el
még meg is köszönték.... Másrészről meg egy másik ügyfél elkezdett fenyegetőzni, hogy kirúgat
ha nem kapcsolom le a tiltást...... Szóval embere válogatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senkit nem érdekelnek a logok meg az RFCk.
Menjen a mél és pont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ezt lehet végiggondolnám.
Értelmes rendszergazda ha segítőkészen állsz hozzá megköszöni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Hasberg!
Nálam is előjött ez a postfix hiba. A túloldal nem tud nekünk küldeni emailt, de ő egy külföldi "fontos" ügyfél így nem magyarázhatok neki.
Megtennéd, hogy leírod, hogyan állítottad be a check_access_list-et. Ha lehet szájbarágósan, mert nemrég kezdtem az ipart.
Köszi,
pretorzs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni