Soha többé Daewoot

Jól megszívtam. 11 éves Daewoo Lanos, ~97E km-el. Kicsit ütött, kicsit kopott de van négy kereke és nem ázik be - gondoltam én. A story nem most kezdődött.

Tél vége - raknám fel a nyári gumit, félreáll, csere. Legutolsó csavart húzom befele (kézzel), majd a végén kicsit lábbal rásegítettem volna... a csavar: reccs eltört. Baromi, jó. Kopogott a kerék (túl lett húzva, hozzáért a fékdobhoz), irány a szerviz. A szervizes, hülyén néz rám, közli ezt így nem lehet emberi erővel eltörni (kicsit azért büszke voltam magamra, hogy bizony ilyen erős vagyok :-)). Szétkapja a kereket, nézegeti... megszólal: hmmm tudtad, hogy a hátsó féked egyáltalán nem megy? Mondom: tessék? A hátsó féked nem működik. Hát igen éreztem én, hogy nem úgy áll meg mint egy új, modern autó, dehát gondoltam régi, régi, taposni kell. Jól van... hátsó fék csere, kéziféken húzás (szervizes behúzott kézifékkel vígan pörgette a kereket és magyarázta, hogy húzzam már be). Kigurulok, kereszteződés, rálépek a fékre - hát igen, ez tényleg sokkal jobb így, hogy nem az utca végén kell megnyomni a féket, hogy megálljak (ezt szerencsére nem nekem kellett fizetni, én olyan 50-60-70E HUF-ra tippelek).

Eltelik cirka 2 hónap: megyek nagy boldogan az úton (40-50 közt), kátyú -> iszonyatos durranás ->visszapillantóba tekintés -> egy kipufogódob az út közepén. Fék, megáll hátramegyek felveszem, jövök vissza, látom majdnem a komplett hátsó lökhárítót letépte mert: leszakadt a dob első része, ahol csatlakozik a középső kipufogó részbe, az le a földre és megpördült a kocsi alatt, függőlegesen tengelye körül. El se merem képzelni, mi lett volna ha ez mind 90nél történik. Jólvan elviszem a kocsit, kicserélik az első leömlőt (ezt már tudtam, hogy be van horpadva és jó lenne cserélni, de nem volt olyan fontos, de ha már ott vagyok akkor csinálják meg az egészet), "karosszéria" munkát megcsináltam én, csak felkellett rakni az új kipufogót (31,000,- drága jó magyar forint).

Jó két hete nehezen indult a kocsi, mondom ez nem tetszik. Leállít, nívópálca ki, olajszint minimum alatt. Jól van előfordul az ilyen, vettem olajat rátöltöttem, szépen ment. Lementem vele Kőszegre (Budapestről), vissza meg még egy keveset mentem vele városban. (~3700,-)

Tegnap mennék benzinkúthoz fújni a gumiba, megint nehezen indul. Rutinból motorháztető föl, nívópálca ki, olajszint minimum alatt... a maradékból rátöltés. Mentem vele ma egy 200 kilómétert (muszáj voltam), most még jónak tűnik (+vettem egy liter olajat, nehogy valahol ottmaradjak). De elmentem szervizbe, mondom mi a probléma. Közölték, hogy ők igazából erre nem tudnak mit mondani. Szétkéne kapni a motort és megnézni hol a probléma, célszerszámuk nincs (valami bevizsgáló eszköz), a motort elkéne küldeni valahova, ahol megnézik és utána csinálhatnak bármit vele. Attól függ, hogy hol a probléma, olyan 150-300E ft. Mondom: köszi, viszlát.

Plussz infó: nagy a kormány holtjátéka, szar a lengéscsillapító, gömbcsuklót is cserélni kéne. Emelett kisebb cseréket végeztem rajta (antenna-3000HUF, pár izzót cseréltem, visszajelző lámpákat, központi zárat megcsináltattam (6000HUF)).

Erre a kocsira többet kéne költeni mint amennyit ér, októberbe a vizsgán tuti nem fogják átengedni+életveszélyes(80al ha veszem a kanyart érzem, hogy a segge csúszik kifele), addig azért használgatom.

Hozzászólások

Ha ennyire eldolgozza az olajat, akkor az jó esetben szelepszár szimmering csere, rosszabb esetben elkoptak a dugattyúgyűrűk. Az utóbbi drágább mulatság, mert a javításhoz majdnem teljesen szét kell szedni a motort. Ha csak szelepszár szimmering, az gyorsabban megvan. Mivel viszonylag kevés kilométer van benne, az elsőre tippelek. Hacsak nem folyik el valahol az olaj.

A "nehezen indul"-ra az első nem magyarázat, arra inkább a második (kopott dugógyűrűk). Mérni kéne kompressziót a hengerekben. Ehhez van speciális műszer, a gyertyák helyére kell behajtani, szétszerelést nem igényel.

Persze más baja is lehet, de ezeket nézném meg először.

Nekem volt egy Nissan-om, ami a vége felé egy Győr - Budapest úton 2 liter olajat evett (okádta is a füstöt). Na azt már gyűrűzni kellett :)

--
trey @ gépház

Füstölni nem füstöl, folyni nem folyik (1 hétig álltam a ház előtt és az aszfalton nem volt nyoma semminek).

Nehezen indult értsd: jobb esetbe bedugod a kulcsot, ráadod a gyújtás és máris fenn van 1500on, majd visszamegy 1000re. Mostmeg: olyan, mintha "köhögve" indulna, ugrál a fordulatszám lassanként fel, (kb 4-5 sec alatt ér fel 1500ra). Beletöltöttem az olajat és szépen indult utána. Egyébként igen terveztem, hogy elviszem másik szerelőhöz is, hátha ő azt mondja, hogy franciakulccsal két ütés a motorra :-) (de szép is lenne). Majd nézek valami leírást a kocsiról és amiket mondtál megnézem (ha nem vagyok biztos a dolgomban úgyis szerelő lesz, nem kezdem el szétbarmolni). Köszi szépen... :-)

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.26-rc2-mm1

Olyan nincs, hogy elfogy az olaj s nem "füstöl". Max nem látod. Műszer kimutatja. Azért fogy el, mert tömítés probléma miatt bekerül az égéstérbe és elég. Mivel tökéletesen nem tud elégni, szétk*rja a katalizátort. Illetve a lerakódó olaj a kipufogót is eltömítheti. A megnövő nyomás szétnyomhatja a kipufogót. Nem emiatt esett le véletlenül? :)

Illetve van még egy eset. Hogy hengerfej tömítés problémád van. Ebben az esetben összefolyik a hűtővíz és az olaj. De ezt hamar észre fogod venni, mert az autód nem sokáig fog menni :) Ezt látni lehet a kiegyenlítő tartályban. Más helyre ennyi olaj nem nagyon tud elmenni.

--
trey @ gépház

Nyilván tudom, hogy eltűnni nem tűnhet el :-). Azért nem hinném, hogy elég (vagy legalábbis nem egyenletesen) mert, Kőszegről hazaérve direkt ellenőriztem (hideg motornál) a nívópálcát és min-max között volt. Szóval ha jó 700km után nem mozdult meg... Aztán utoljára egy 70 km-es távolságot mentem, ez üthetett be neki. Mert ezután kezdett el újra köhögni a motor.

szerk: de azért megnézem ezt is..., köszi :-)

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.26-rc2-mm1

'97es nexia, 1.5 benzin fogyasztása kb 8-9 l városban
2006ban vásárolva, akkor 67ezer km R-GO vasárnapi szentmisére jártak
vele.
1 hónap autózás után sokmindenért motor szétdönt, javít összerak:
anyagköltség 97000 HUF. de a motor új :) fogyasztás 6-6.5 l városban
(bebebeeeee) :)

3 hete nem találjuk a hiba okát:
bemelegedés közben/után erőszakos henger-kihagyás, fulladozás, alap-
járat körüli fordulaton (800-tól 1300-ig) visszapofázás, dadogás.
injektortisztító került 15 literhez az 50 literhez való mennyiség.
hétfőn van jelenésünk villamosságinál, diagnosztika lesz, 4500 pénzér.
állítólag kiderül milyen elektronikus baja van a rohadéknak.
az elmúlt 1 hónapban 3x szerettem volna meggyújtani, de a család azt
mondta: megjavítják és szeretni fogom megint.

nem rosszak ezek, csak oda kell figyelni rájuk :)

--
Sony Vaio &

Hasonló kaliberű lehetett akkor (kivéve, hogy ez nőé volt -> agyon van karcolva(meghúzott jó pár dolgot vele), horpadás a tetején). Én most december óta pakoltam a kis dögbe 10E kilómétert. :-) Szeretném, ha nem lenne baromi nagy a holtjáték, megcsináltatnám a felfüggesztést, gömbcsuklókat, és még kitudja mit. Csak már tényleg nem ér ennyit ez a kocsi...

off
Nemtudom a Nexia milyen, a Lanosba ha a vezető ülés mellett a műszerfalat megbontod (ajtónál van egy kis ajtócska), akkor van egy helyes kis fekusz doboz egy még helyesebb LAN dugaljal... :-) nekem ez annyira tetszett :).
/off

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.26-rc2-mm1

~10 eves autoban ~100000km? realis?

udv Zoli

Teljes mértékben. Egy nőé volt, bevásárolni használta (parkolni nem tudott vele, az meglátszik). 3évig gyakorlatilag parlagon állt a kocsi (évi 500kmt (ez ami tuti) ha futott). De ha bárki tudja, honnan tudnék szerezni/venni/lopni diagnosztizáló szoftvert, akkor pontosan megtudnám mondani... :-)

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.26-rc2-mm1

Érdekes, egyébként, ha kocsit veszel akkor a kiszemelt autó, vagy idős bácsié vagy hölgyé volt és ők sem nagyon használták és akkor is garázsban állt. :D
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént

Te kérdezted egy régebbi topikban, hogy mi a véleményetek a daewooról? Ott megírtam a tapasztalatokat, nagy ívben kerülendő.

/me tobbe-kevesbe elegedett Matiz-tulaj, 1999-es, 123000-ben, 121000-ben vettem egy honapja, kezdo vagyok, imadom, de messze all a tokeletestol, szet van rozsdazva alul, kuszobot baloldalt kilyukasztottam mar, lassan cserelni kene,csak festeni is kell akkor... Olajat annyira nem eszik, hogy 3 centivel max folott van a palcan, es nem eszi meg a feleslegest... Meg persze a pacik szetfutnak bekapcsolt legkondinal, es ugy huz, mint egy beteg csiga. De elso szerelem....
---
Hey! Where'd my termi€nal go?

A Kőszeg-Budapest út lehet a hibás, a régebbi típusú Zafira evett nekünk meg oda-vissza úton egy teljes töltésnyit. Asszonták, hogy típus hiba... Most egy Renault Laguna játsza ugyan ezt, az újabb Zafiza már nem.

Mint mondtam, utána még megfelelő volt (min-max között). Hazafelé se volt gond, pedig Bábolnánál megálltam kajálni is (picit lefolyhatott az olaj). Budapest-Pilis-Budapest út után jött elő, pedig ott is megálltam vagy 5 órára, de akkor is még szépen indult.
Nah mind1, majd megnézem amiket trey mondott...

ps: nem lesz megint LAN party? :-)

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.26-rc2-mm1

Örülök, hogy jól megy a verda, sajnos a használt kocsikat nagyon ki kell kapni. Itthon nincs kultúrája az autó ápolásának, holott a lakás után ez a legnagyobb befektetés általában az ember életében, no meg a gyerek :o) De ez utóbbiról nem tudok nyilatkozni :oP

KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey

Az alap sztorira reagálva, és úgy egyáltalán a márkáról. 13 éve van a családba egy 95-ös 16szelepes szedán nexia. 180ezer kmnél jár most. Folyamatosan karbantartott autó, sose volt elmulasztva semmi szükséges cserélni való. Na most 180ezer kmnél nem füstöl, nem eszi az olajat és úgy egész egybe van mindene. Ezek szerint panaszom nem lehet a márkára, egy hasonló kategóriáju "márkásabbnak" vélt autóval sincs kevesebb gond. Mindennel törődni kell. Az hogy az előző tulajdonos esetleg 40ezer kmenként cserélt olajat a lanosba, az már a te bajod. A kipufogódob pedig ha olyan szinten rohadt hogy leesik, az már hallható kifújással jár. Azért tudom, mert cseréltem már én is dobot. Hogy te addig mentél vele hogy leszakadjon, az megint csak a nemtörődömséged oka. Úgy ámblokk hírtelen ennyi, szerintem nem rossz márka, csak foglalkozni kell vele, de szerintem minden autóra érvényes ez.

Márkaszervizbe volt hordva az autó (daewoo, majd chevrolet). A dobról meg annyit, hogy azért talán 10éves autón nem kéne leesnie. Csak úgy visszaemlékszem a Wartburgunkra, ami 15évesen is még szépen ment, különösebb gond nélkül (csak sokat fogyasztott).

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.26-rc2-mm1

itt többen írtak rosszat a márkáról, az új modellekkel is lehetnek problémák?

--
by Mikul@s