Marx Károly - Bce

Hogy alapvetően mi a véleményem a (Corvinusról) Marx Károly "Egyetemről" már egyszer kétszer kifejtettem.
De nézük talán újra. Vegyünk egy tanszéket, néhány igazán elmebeteg tudossal, hosszú éveken keresztül gyakorlatilag semmi eredménnyel. A legenda szerint, mikot az SZTE és a Marx megállapodott, hogy a szegediek majd eltöltenek egy igen zseniáliás, és tartalmas évet ezen igen neves egyetemen, amit Marx-ról neveztek el, akkor ezen elmebeteg tudosok felismerték, hogyan is tarthatják fenn tanszéküket. Bele kell ám csempénszni a két félévbe egy-egy órát, így megkapják a lét a fejkvótából (már elbaszott egy rendszer) és megmaradt a tanszék. Aminek a léte azért lógott a levegőbe, mivel az ég világon senki nem jelentkezett oda, phd-ra és igyekezett mindenki elkerülni azon órákat, amiket tartottak. Hát így lett nekünk két óránk, két elmebeteggel. (Jah, és beszélnek nekünk a versenyről, MUHAHA) Tavaszi félévben, nemzeti büszkeségünk, Révész Tamás talán még doktor is, tart nekünk Ágazati Kapcsolatok Modellje című igazán érdekfeszítű előadást, ami gyakorlatilag, Tomi életműveként tudnám összefoglalni egy mondatban. Hiszen megtanulhatjuk a 25 éve készült modellek eredményét, vagy a 10 éve készült modellek, miként találtak el tökéletesen véletlenül néhány adatot. Véletlenül, hiszen ha modellt kiterjesztjük 2 évvel, kb 30-40% a minimum tévedés. És ezért kell nekem 3x3 mtx inverzét számolgatni, aminek nem a nehézsége a gond, hanem az értelme, és az időigénye. Azokrol a feladatokról nem is beszélve, amiket maga szeretett Tomink se tud megcsinálni elöttünk, csak feltolja 2 nappal később a honlapjára (ami tele van karakterkodolási hibával) a megoldást excelben megoldva, csak nekem ugye papíron kéne, és nem úgy, hogy az excel valamelyik fv-e valahogy kiszámolja. Na ilyen az amikor az ember diplomája kerül veszélybe egy elmebeteg miatt. Persze a puskázók már ezen is túl vannak.

És, hogy milyen a mai oktatás? Zseniális. Csak egy példa: x, y 1 hete folyamatosan tanulnak a mai két vizsgájukra. Nincs szerencséjük, egyik sem sikerül. z és v, reggel még azt sem tudják miből vizsgáznak, és mikor. ellenben mind a kettőt sikerül lelesniük, kipuskázniuk. Tanulás -> 0. Nap végén megy az arcozás, mekkora királyok. És igazán büszkék magukra. És úgy érzik tettek le valamit az asztalra. Én meg úgy érzem, ez az utolsó csepp, itt egy barátság vége.

Hozzászólások

Imadom az ilyen "z és v" stilusu embereket. En is ismerek olyat aki rohogve befejezi a sulit most, kepzesi idon belul, kozben meg egy shell scriptet se tudna megirni vagy egy egyszeru win halozatot se tudna beallitani.

nahat ezt nem hagyhatom ennyiben :-)

a, tenyleg vannak szar tanarok. ELTE is hemzseg veluk. ez van.

b, matrixinverz szamolasnak vannak jo trukkjei, google :), 3x3at pikkpakk lehet

c, ritkan van olyan vizsga, amire tobbet tanulok, mint egy ejszaka vagy esetleg az elotte levo delutan. mellette meg 8 oraban dolgozom epp seniorkent, szoval nem a faszom verem egesz nap. csak arra probaltam ravilagitani, hogy abbol, hogy reggel nem tudja, hogy mi lesz, meg nem kovetkezik, hogy nem erdemli meg :) rengetek ilyen targyam lett meg, hogy azt sem tudtam mirol szol,
csak atneztem elotte, es hala a nagyon jo memoriamnak vissza tudtam adni.

azokrol nekem is megvan a velemenyem, akik nem tudnak programozni, es ugy vegzik el (mondjuk en ELTE - progmat)

3x3 -s mtx nekem a nagy fájdalmam, mert nagyon nemtudom felfogni, miért kell ezzel szopatni, semmi köze a tárgyhoz (ennek megfelelően nem is készültem rá), hogy tudok inverzet számolni. Javítóra már, nyílván nagyon jól fogok invertálni, büszke lehet magára a tanár.
A számonkérésre igen jejjelmző még, a bemagolom a képletét az bőven elég dolog. Ellenben pl statisztikából volt példatár, így nem kellett magolni, ám a számonkérés során nagyon kellett érteni mi micsoda, mit mikor kell alkalmazni. Képletet megtanulni azért gyönyörű, mert ugye ott a google, ha más nem akkor papír google, de pikk-pakk megvan, másodsorban előbb utobb elfelejtődik. Sokkal fontosabb volna, megérteni, mit miért kell csinálni. De hát a mi tomink, ezt sajnos nem éri fel ésszel.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...

így megkapják a lét a fejkvótából (már elbaszott egy rendszer)

Teny: A fejkvota marad, amig az allamnak akar a legminimalisabb modon is hozza kell jarulnia az egyetemistak/foiskolasok kepzesehez!
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.

A fejkvóta nem azért marad, mert az állam járul hozzá a képzéshez. Elképzelhető egy olyan rendszer, ahol meg van advan egy adott tantárgy oktatásának költsége egy hallgatóra vetítve, és ahány hallgató veszi fel a tárgyat, az után fizet az állam az egyetmnek, vagy ennek arányában alakul a hallgató költségtérítési díja.

A fejkvóta ezzel szemben egy hatalmas előnnyel bír: tervezhetőbba költségvetés. Ami bizony nem egy kis előny. Ezért nem lesz soha Magyarországon kreditalapú finanszírozás.

És bevallom, én sem vagyok tiszta, mert volt olyan vizsga ahol puskáztam. És szégyenlem is magam érte. De rövid időn belül beláttam, hogy ez sehova se vezet, és éppen ezért készülök rendesen a vizsgáimra. Inkább olyan volt az egész, hogy nehéz volt megállni azt, hogy tanuljak míg ők mulatnak... Ma már megy.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...