Wind River-Intel partnerség járművekbe szánt Linux-alapú infotainment platform létrehozására

Címkék

A Linux kernelre épülő kereskedelmi rendszerek egyik vezető szállítója, a Wind River a napokban bejelentette, hogy partnerségre lépett az Intel-lel annak érdekében, hogy járművekbe szánt, Linux-alapokra építkező ún. "infotainment" platformot hozzanak létre. Az "infotainment" fogalmat az "information" és "entertainment" fogalmak összeolvasztásából képezték, alatta olyan kombinált szórakoztató rendszereket értenek, amelyek egyben információkat is szolgáltatnak (például fejlett navigációs és információs rendszerrel ötvözött autó HiFi + utasokat szórakoztató videórendszer).

A nyílt forrású platformot az Intel nemrég bejelentett, kisméretű, alacsony fogyasztású Intel Atom processzorcsaládjára fogják optimalizálni. A Wind River várhatóan augusztus környékén fogja publikálni a platform specifikációit és a forráskódokat. A dokumentumok és kódok a Moblin.org weboldalon keresztül lesznek elérhetők a nyílt forrású közösség számára, aholis lehetőség nyílik majd az együttműködésre, a kódok fejlesztésére, csiszolására.

Részletek itt.

Hozzászólások

""infotainment" platformot hozzanak létre. Az "infotainment" fogalmat az "information" és "entertainment" fogalmak összeolvadásából képezték,"

Ezt a csodás fogalamat használja mediatudomány is. Példa a kereskedelmi tévét hiradói.

-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --

Lehet, hogy a dologba az is belejátszik, hogy most került a CAN stack bele a kernelbe (2.6.25) A CAN egy autóiparban széles körben elterjedt gyors, nagy hibatűrésű busz. A műszerfalak, a motor, a gyári rádiók és még sok minden más a kocsiban használja.

Kellene vennem egy Efika.. (abban van CAN vezérlő)

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Hááát, robusztusnak robusztus, de gyorsnak éppen nem mondanám. Elég szűk sávszélt tud, ráadásul aszinkron hálózat, ami megnehezíti a realtime eszközök használatát. Mára már el is értük a korlátait, néhány éven belül jönnek az utódai. Egyébként pont az infotainment, és a kevésbé kritikus rendszerek épülnek kevésbé a CAN-re, általában különálló hálózatuk van az autón belül (ez lehet CAN-protokoll alapú, de más is, pl. LIN), a CAN-el, ha egyáltalán kapcsolatban vannak, akkor is inkább csak passzívan. Egyébként pont az ilyen VPS-ek miatt tervezi egyik-másik gyártó, hogy TCP/IP hálózatot (is) épít majd az autóiba.

Igen, viszont ha megnézed az autóban az autórádióig minden rajta van a CAN buszon, tehát pl VPS szinten jó lehet, ha mindenféle okosságot ki lehet iratni. (VPS igen..) Talán buzergálni is lehetne, bár az autókban ez ellen mindenféle védelmek vannak (amik azért általában kijátszhatók).

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Hozzatehetted volna, meg azt is, hogy elavulo felben levo.
Jelen pillanatban az autoipari fejleztesek erosen migralnak a Flexray kommunikacio fele, mivel a CAN mar az altala biztositott atviteli (max. 1Mb/s) sebesseg hataran jar. Egy 5-os BMW-ben pl. 70%-os a canbus terheltsege.
Ha erre ratesszuk az infotainment halozati terheleset, akkor egyertelmu, hogy a CAN alkalmatlan erre a feladatra.

Amugy az Efika egy jopofa rendszer.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "