Hali,
Az ELTE Informatikai Igazgatosaga elenken erdeklodik, hogy van-e hasznalhato emberanyag, aki(k) hajlano(ak) idejonni.
Ez egy koncepcio, terv, korbenezes. Ha neked 10 percen belul kell egy uj munkahely, akkor ez a hirdetes nem neked szol.
Mirol van szo?
Szuperszamitogepet (tovabbiakban HPC) epitunk. Ez nagyjabol sok PC infinibanddel osszekotve. Pontosabban, HPC -t fogunk epiteni, ha talalunk hozza embert.
Kivanalmaink
Ne gondold azt, hogy salgo polcokra telepitett tecso PC-kkel barmit is lehet kezdeni. Itt varhatoan szerver kategoriaju PC-k lesznek, rackben.
A HPC az manapsag linux. ertsen a linuxhoz.
A linux hozzaertes legyen lenyegi eloiteletmentes, egy HPC-ben igazabol nem a konnyu telepithetoseg vagy a menedzselhetoseg vagy barmi egyeb a lenyeg, hanem a gyors futas. Elkepzelheto valamennyi disztribucio, vagy fromscratch, banomisen.
Mondjuk orulunk, ha van informatikai felsofoku, vagy barmilyen foiskolai, egyetemi papir. De nem lenyeg, csak iranymutataskent irom.
A munkahoz iranymutataskent, hogy pxeboot, diskless NFS kliens, nsswitch-Ldap, kerberos auth, ethernet bonding, rpc, rsh es a C nyelv ismerete varhatoan nagy segitseg. Hasonloan az epkezlab doksiolvasas.
[ Olyan 40 ev tapasztalattal rendelkezo lelkes 23 eves fiatalt keresunk, persze. ]
Juttatasaink
Kotetlen munkaido, szakmai megbecsules, brutto 120e indulaskent, gigabites internet.
A cegrol: hazank egyik legnagyobb egyetemenek az oktatasban/kutatasban nem resztvevo "kiszolgalo" IT szervezete vagyunk. Ez egy 60 emberes igazgatosag, jofej fonokkel :-) es vegyes munkatarsi gardaval. Mi uzemeltetjuk az ELTE-n a halozatot, a telefoniat, a ludens es a caesar rendszereket, a SAP -ot, es mi adjuk a vasat az ETR ala (az ETR szoftveroldala nem hozzank tartozik). [Nem hozzank tartoznak a tanszeki szerverek sem (cs., inf.)]
feltehetoleg velem kell majd egyuttdolgozni. Maulis Adam vagyok, nagyjabol rendszergazda, OpenVMS,[5/5] cluster[4/5], storage[5/5], perf.tuning[4/5], C coding [4/5], oktatas[3/5], linux[3/5], network[2/5] skillekkel.
Ha allashirdetesunk felkeltette az erdeklodesedet, keress meg.
Nem problema az informatikusoknal szokasos enyhe vagy kozepes szocializacios problema, az eros motoros nyugtalansag, a beszedhiba, az eloszavas kommunikacios zavar.
- 6371 megtekintés
Hozzászólások
a magyar egyetemi elet mar ilyen: neha erdekes projektek, keves penz. :)
Szerintem ilyen tapasztalattal ilyen tudású embert az életben nem találnak, ennyi pénzért (nekem a tudás is hiány ehhez mondjuk), az ilyen képességű emberek már rég az osztrákoknál vagy svédotságban egy 10-es szorzóval többet keresnek nettó.
"brutto 120e"
Milyen valutában mérve? :P
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
ha nem euro, akkor.. :)
Bruttó 120 000 az netto 87 915 Ft.
Tehát a szuperszámítástechnikus munkatárs bére akár havi többezer forinttal is meghaladhatja a takarító kollégákét. Ugyesen beosztva egy egyszobás albérlet + rezsije is kigazdálkodható belőle, amennyiben a melegétkezésről lemond (és a hideg mennyiségét csökkenti).
Gondolom az "alhatsz a szerverteremben" dolgot is beleértik :-p
ott nagyon hideg van általában...
-----------------------------
Ubuntu 8.04
Ahol a fizu bruttó 120, ott nem telik hidegre a szerverteremben.
Hidd el, keves helyen lattam korrektebb geptermeket, mint a szoban forgo szervezet eseteben.
Természetesen viccnek szántam.
Ja egy 50nm-es panel téli rezsije (távhő (30k), víz (hideg-meleg 8k), elmű (8.5k), favorit (7.5k), tv (4k), internet (4k), közös költség (7k), gáz (6k)) 75k körül mozog. Vérlázító, felháborító (amerikában olcsóbban éltem). Szóval azért maradna még egy 12k forintja az egész havi kajára. Ha csak zsömlét és májkrémet eszik naponta, akkor sem hiszem, hogy elég lenne.
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
telefon minek (gondolom ez a favorit) tv minek. egy ember havi 8,5e forint villanyszamla kicsit sok, mi négyen fizetunk 8e-t.
Az észrevételek jogosak. 3 főre. A favorit az szerintem is minek. Ha rajtam múlna tv-t sem fizetnék. 1 éven át egyedül laktam heti egyszer néztem tv-t fél óráig. Mondjuk a DVDzés az egy másik tészta.
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
dvd-hez legjobb tudomasom szerint nem kell kábeltv.
Erre értettem, hogy másik tészta.
Végül is az ember akkor is nézheti a tv-t, ha áram sincs a lakásban... :)
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
foglalkozási ártalom tán, de nm -t nanométernek olvastam elsőre. :)
amerikában olcsóbban éltem
E! hol, es mikor? tejoeg :]
Birmingham/Alabama, 2007. március - 2008. március.
1 hálószobás albérlet (tehát nappali és háló): 525 USD/hó. Ebben benne van a hideg-meleg víz. 20 perc gyalog a munkahelytől. Hűtés-fűtés árammal megy, télen és nyáron 100 USD/hó, tavasszal és ősszel 50 USD/hó. Gáz nincs bevezetve. Tévére nem fizettem elő. Az internetet mondjuk magam lőttem át az egyetemről vezeték nélkül, mert szerencsés volt a tájolás. A kaja az kb. ugyanannyi. Egy teljes hosszúságú subway szendvics sülthússal 7 USD (áfástul).
Egyetemi konstrukciójú egészség biztosítás: 55 USD/hó.
Sportcentrum havi korlátlan használata: 36 USD/hó.
Kisebb áfa, kevesebb adó, több fizetés.
Következő kérdés az lesz:
Miért jöttem haza?
Ja és egy mondás: szegénynek lenni rohadtul drága dolog...
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
Azt nem említetted mennyiből "tengődtél" $/hó odakünn.
Az a 120 brutto tök jó fizetés, a televízió(vagy statisztikusok?) szerint.
Hogy a devla vinné el mindet! :D
Eszerint 60 a létminimum. Hm!!!
Azért kíváncsi lennék meddig húzná ebből az a barom "statisztikus" és
aki(politikus) ezt az összeget megálapította hogy ennyi és ne tovább a lé!
Végül is br:120<2xlétminimum.
Messze nem eu-s fizetés!
Pedig az árak(élelmiszer, lakás, stb....) megfelel az eu szintnek, egy-két esetben veri az eu szintet.
A bukott politikus elteszi a végkielégítést(jó pás misi).
Bár ez inkább önkielégítés, mert maguknak szavazták meg.
Hehe. Házon belül nincs ilyen? Amikor még arrafelé kocsmáztam volt pár nagytudású emberkezdemény. Mondjuk progkörgyakon :)
Mi az a progkorgyak?
:-)
velhetoen a hazon beluli hirdetesre is a HUP a legalkalmasabb, most oszinten, kiteszem ludens motd-be, kihez jut el?
Adam
senki, mert utalja mindenki a vmst...
progkorrol ez nem jott le? :)
ellenben ha pandora motdbe kimegy...
En is pandorat akartam javasolni... ;)
De amugy igy is olvassuk, nem? :D
-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..." | http://lazly.hu
én nem is, szerintem könnyebb volt a vms rész mint a CsA unix része, bár igaz, hogy a vms-t azóta max 5x ha használtam- akkor is csak azért mert cuki és az a szerver kivételesen működik valamennyire az eltén-, míg a unix szívásnak lehet több hasznát vettem (mondjuk a basht - nem unix!!!- addig és azóta is utálom)
Álmaim munkája. :)
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
Gondolom a fizu, csak kezdeti, idővel emelkedik
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
vagy csökken :D
Vagy csak a forint értéke változik. Így legalább nem kell a pénzügyi osztályon irogatni a változást :)
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
hát ez anyagilag elég gyenge még köz titulussal is... vagy nagyon keveset kell bent lenni:)
SOTE 4-5 éve kisebb falatért is a 3-4x kínálta... csak másnak jobb volt a protekciója:o
A fizetesen kicsit pumpalni kene szerintem.... Jelenleg kb a duplajat keresem, es fele annyi tudas kell hozza.
Pedig egyebkent erdekes moka lenne =)
gondolom ez a diplomás minimálbér a kjt vagy mi szerint :D
tehát ha diplomája sincsen az ürgének még talán ennyit se kap :D
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.24
Erzesem szerint azert azt illene tisztazni, hogy ez a munka nem a penzrol szol, viszont eleg jol mutathat, jol megfogalmazva egy cv-ben. Nyilvan nem ebbol a penzbol fogsz venni budai villat, vagy a faszomtudjamit, de ha bemesz valahova interjuzni es van ilyeniranyu tapasztalatod, netan az interjuztato cegnek erre van szuksege akkor jo vagy.
Az a problema, hogy jonnek, sot omlenek ki az emberek az egyetemekrol, de rendes tudas (olyan amit penze lehet tenni) nincs a fejukben, es ha egy poziciora jelentkezik egy diplomas 0 tapasztalattal vs. egy diploma nelkuli x eves tapasztalattal akkor evidens, hogy egy profitorientalt ceg kit fog valasztani az esetek donto tobbsegeben. (ugye?) :)
+1
Ha nem éppen itt sopronban ücsörögnék az egyetemen, olyan dolgokat tanulva amik nem igazán érdekelnek, akkor megpályáznám szivesen, hátha :) (igaz ldap, meg pxeboot pl nem megy msot igy hirtelen mert nekem eddig sose volt rá szükségem) (na mindegy, megyek vissza és folytatom az ab zh-ra való készülést :S)
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
Akkor tisztazzuk.
Ez a munka nem a penzrol szol :-)
Ez már az elején világos volt. :)
akkor simán végezhető másodállásban is ?
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.24
Hát másodállásban egy agyvérzésig optimalizált gentoot fel tudnék rá pakolni, de hálózatokban (értsd infibad, és nem sima utp) nem vagyok valami fenemód otthon. Egyébként tényleg piszok jó meló lenne, örömmel nekiesnék egy ilyen feladatnak, már vagy 10-év foglalkozom elektronikával (is) nem vérprofi szinten, de azért jól elvagyok vele. Szóval még félifg meddig alkalmas is lennék rá, de max mint másodállás, mert van egy munkahelyem amit nagyon szeretek.
sajnalatosan ugy nez ki, hogy a HPC szumma performace szempontjabol az optimalizalt kernel, az optimalizalt libc esigytovabb alig jelentkezik. Kis meretben a middleware architectura (mpi konfig, pvm konfig) inkabb a mervado, nagyobb meretben maga a fizikai konfig (mennyi cpu, mennyi memoria/core, milyen osszekottetes, mi az osszekottetes topologiaja) es hogy mi a useradatok eleresenek protokolja es egyeb apro-csepro nyalanksagok a mervadoak.
Persze leginkabb az szamit, hogy milyen algoritmust valaszt a Tiszelt User, de abba ugy sincs beleszolasunk.
Aha, értem, tehát a fizikai optimalizáció inkább a meghatározó. Mondom ilyet még soha nem csináltam. Egyedi gépen az optimalizált kód (libc, kernel.... ) olyan 10-15%-ot tud jelenteni kb. Tehát amit én tudnék produkálni az ide pont nem jó. Na megint ott vagyunk hogy ehez szakember kell.
megtanulod.
figyelj ram, nezz a szemembe: m e g t a n u l o d, kepes vagy ra.
:-)
Hiszek benned hiszek benned........ :D
ezzel az elánnal énis szívesen felnéznék néha a másodikról a hatodikra :)
Akkor fogni kéne Afrika belsejében néhány rabszolgát!
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
"Ez a munka nem a penzrol szol :-)"
Szabad rákérdezni az ELTE gazdasági főigazgatójának anyagi helyzetére? (nemtom mikor irja y-vel vagy i-vel a nevét ;-)
Deák-Fogarasi úr i-vel írja a nevét. És a közbeszerzés nem csak az ELTE-n, hanem az egész közszférában sajátos szabályok szerint működik. Sajnos.
De akkoris az egeresznek a nenikejenek a terde kalacsat :)
"Ne gondold azt, hogy salgo polcokra telepitett tecso PC-kkel barmit is lehet kezdeni. Itt varhatoan szerver kategoriaju PC-k lesznek, rackben."
Azért vicces, hogy anno pont az ELTE-n építettek "olcsó szuperszámítógépet" K6-2/3 -s mezei desktop cuccokból :) (link)
Egyébként a munka tényleg érdekes, csak mikor egy főiskolai hallgatónak kezdő programozóként ajánlanak 1200 forintos órabért, akkor elgondolkoztató. Mondjuk így suli mellett valószínűleg biztos jelentkeznék, ha értenék hozzá :)
a lenyeg a meret. 30 tecso PC mukodik salgo polcon. 150-bol nehany mindig hibas. 500 PC-bol mar annyi hibas, hogy a klasszikus toroidhalo-infrastruktura szetesik. az indulo HPC manapsag 2000 CPU core felett van. (indulo: amin lehet nemzetkozi elismerest hozo szamitast vegezni) Namost nem lesz itt belathato idon belul 2000 core, de nem cel olyat csinalni, hogy ne is lehessen.
hát 500 pécéből már kijönne a 2000 core manapság ...
az más kérdés, hogy mennyiért :) lehet ezért ilyen kevés a juttatás? :D
legyenek ps3-asak, azok úgyis olcsók, meg 8 core van bennük :)
(najó, ugye fogjátok, hogy csak viccelek?:))
Grat a melókiíráshoz! Érződik rajta, hogy nem a forgószékbepukizó juppifőnök írta...szimpi. Kár, hogy kevés vagyok hozzá...meg, hogy sokkal pénzéhesebb :)
Ez az állás ideális egy fölsőbb éves egyetmistának. Amikor kilép a diplomával a zsebében az egyetemről, rögtön csomagolhat mellé 1-2 év igen jó tapasztalatot. Itt nem a fizetést kell nézni, hanem a szerezhető tapasztalatot!
Mikor jutunk már el oda, hogy nálunk is magukévá teszik az emberek azt a nézőpontot, ami az angolszász országokban már megszokott?! Fiatalon nem baj, ha lehúzol 1-2 évet egy kevésbé jó(l fizető) munkahelyen, lesz tapasztalatod és ezt nagyon szívesen látják a következő állásoknál.
Vagy itt mindenki azonal szupermanáger akar lenni? :)
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
+1 :)
en nem egy nyarat nyomtam le anno minimalberen 8 oraba.
ellenben tapasztalatot nemigen lehet varni az ilyen celkozonsegtol az egyetemi tudasanyagon kivul. abban meg a pxeboot, diskless client, hasonlok nincsenek benne, plane
az infiband.
szoval megint sokat akarnak, keves penzert => magyarorszag :)
Szupermanáger? Nem.
Ellenben ez a dolog csak akkor működhetne, ha lennének olyan állások, ahova ilyen tapasztalatokkal rendelkező, idősebb szakembereket keresnek. Ebben az esetben mondjuk lehúznál 1-2 évet az ELTE-n havi 85 ezer Ft-ért szuperszámítógépeket hekkelve, majd utána elmennél valahova szuperszámítógépeket hekkelni teszemazt 200 ezer Ft-ért havonta.
Ehhez képest:
- nem sok állás van, ahova keresnek szuperszámítógépes embereket
- arra a kevés állásra általában nem tapasztalt szakembereket keresnek sok pénzért, hanem kezdőket kevésért.
Ezek alapján szerintem nem túl jó tapasztalat konkrétan ez.
"- nem sok állás van, ahova keresnek szuperszámítógépes embereket"
Az a tapasztalat, amit ilyen munkával begyűjtesz, baromi jó referencia bármilyen cégnél, ami rendszerépítéssel foglalkozik. Ha egy ilyen projektben sikeres vagy az azt jelenti, hogy képes vagy szinte bármilyen összetettebb informatikai infrastruktúra rendszer tervezésében kivitelezésében közreműködni.
Ez szerintem nem így van. Én pl. építettem már elég gyors (10k req/sec feletti áteresztőképességű) webes rendszereket, mégis bajban lennék egy irodai hálózat konkrét megépítésével. Semmi gyakorlati tapasztalatom nincs a nyomtatókkal, faxokkal, hasonlókkal. Más a kettő.
Nyilván nem jó mndenre, de:
A jelenlegi elvárások:
"pxeboot, diskless NFS kliens, nsswitch-Ldap, kerberos auth, ethernet bonding, rpc, rsh es a C nyelv ismerete"
Valószínűleg ezeket az ismereteket fogja hasznosítani a "kiválasztott", és jó esetben ezek az ismeretek tovább mélyülnek a munka során, sőt, még egy pár újat is elsajátíthat.
NFS, LDAP, bonding, stb pedig nem csak szuperszámítógépek építésénél használt technológia.
Ráadásul ez ugye gyakorlatilag egy cluster, amit azért már elég sok helyen használnak.
Arról nem s beszélve, hogy ez ugye egy kutatás-fejlesztés jellegű projekt, ami egyéb képességekre (problémamegoldás, kreativitás, stb) is jó hatással van, amit szintén szeretni szoktak álláskereséskor a leendő munkáltatók.
Ha veletlenul irodista vezeto volnek, akkor azt gondolnam, hogy egy ilyen ember sokkal nagyobb valoszinuseggel epit megbizhato rendszert, a konkret tudashiany nembaj, egy honap alatt belejon.
De semmilyen vezeto nem vagyok, hanem mondjuk kollega, igy inkabb azt mondom, hogy aki 10k/sec rate-t kepes kiszolgalni barmibol, az ne menjen el nyomtatot konfiguralni, mert halalra unja magat.
Mit szolnal egy erdekfeszito HPC projecthez? (nem is tudom honnan jutott eszembe.)
Köszönöm szépen, de nem érdekel a dolog, mert egyáltalán nem értek hozzá. :/ A HPC-kről annyit tudok, amennyi az egyetemen belemászott a fejembe számítógép architektúrákból meg informatikai infrastrultúra tervezéséből. Az a tudás már vagy 5 éves, azóta szerintem jelentősen megváltozott a technológia, pl. nem rémlik, hogy Infiniband-ről hallottam volna akkoriban... :-)
Sokat lenyomtam szaar pénzé'. Na most nagy szó, mutat a cv-mben. "Tudunk adni nettó 170-et, meg..." Máshol meg agyondolgozod magad plusz harmincé'
A helyzet az, h angolszász országokban, a kevésbé jó(l fizető) munkahelyen is megfizetnek...
Ha nem otthon élsz vagy tol alád apuci havi 50-100ezret egy ilyen fizetésből még egy 40nm albérletet sem tudsz fizetni... és akkor még nem ettél, nincs neted, telefonod...
Szóval akár ki is jön azzal a dumával, h nem a fizetést kell nézni valószínűleg nem nettó100-150E körül/alatt kerül a számlájára a havi fizetése
+1
ez hianyzik a magyar oktatasbol
http://weho.st
never happen if you never try
Vicces, hogy az ETR szoftveroldalától mindenki húzódik el mint vmi véres rongytól... :)
Kicsit off, de amúgy milyen követelmények vannak egy egyetemi tanulmányi rendszerrel szemben? Csak kíváncsiságból...
Gondolom van oka, hogy ezekből van 2 (etr és neptun) és mindenki ezeket használja.
Term. a triviális követelményeken kívül kérdezem... nyilván az olyanokat elvárja az ember, hogy ne rohadjon le 100 kliens alatt, etc...
es ez most hogy jon ide? nyissal neki kulon topicot ha annyira erdekel
A topkinyitó említette a kezdő postjában.
Annyira nem érdekel h külön topikot nyissak neki. Viszont gyanítom a válasz kb 1 url. Csak ezt nem találtam meg googlen.
Csak azt nemtom, miért kell ezt külön elmagyarázni.
Egyébként az ETR -nek csak a web felületével van baj (valójában az csak a jéghegy csúcsa, nagyon sok C# alkalmazás létezik hozzá, főleg a TO-k számára, csak az oktatói/hallgatói felület webes), és ott is csak azért, mert MS technológiát erőltetnek (IIS, ASP.NET).
Petya
nemis baj, hogy azt eroltetik.
bar biztos jobb lenne nginx egy agyonoptimizalt gentoo alatt (pistike forditotta per gep), mondjuk egy beta mysqlel, gites kernellel
Tudom, hogy ironizálni próbálsz, de nagy valószínűséggel tényleg jobban teljesítene az általad leírt rendszer, mint a jelenlegi ETR webszerverek :)
Petya
terveztel mar barmit ami mondjuk csak 400req/s -et szolgalt ki? :)
Én igen. Nem úgy néz ki, mint az ETR...
nem ismerem a belso architecturajat, es nem is nekik dolgozom, de eltudom kepzelni hogy az egyetem sajnalja a gepeket ala, es ket darab p3 van alatt ;-)
toljanak ala vasat, es kesz. ha erre keptelenek, akkor ne a fejlesztokre mutogassanak, hanem ismerjek el hogy "inkabb odaadjuk par embernek hogy
ertelmetlen konferenciakra utazgassanak, es 3 havonta bemutathassak a hasztalan kutatasukat"
Megtennéd, hogy elolvasod ezt a cikket?
http://teddziuba.com/2008/04/im-going-to-scale-my-foot-up-y.html
sure. azert vedd figyelembe, hogy mostanaban nem a performancia a meno, hanem a skalazhatosag/menedzselhetoseg. ezek utan jon a performancia.
persze enis szeretem leirni hogy hu ez milyen jol skalazodik ;-)
Nézd, azért valljuk be, hogy ahogy meg van írva a Neptun (meg ahogy hallom az ETR is) úgy az nagyon nem skálázódó. .NET önmagában nem garancia arra, hogy a fejlesztő jó kódot ír benne :))
nálunk blade szerver van alatta, és megsem bírja kurzusfelvételt :(
amúgy a szoftver oldali emberke nálunk azt mondta, hogy az etr az 3000 hallgatóra van tervezve, szóval az etr esetén tényleg a szoftveroldal a gáz
mar mas felvetette amugy egy masik topicban (most nem keresem meg), hogy egy ilyen helyen mint az elte, szte, bme, akarmi, miert nem irnak
egyet maguknak... siman kepesek lennenek ra, kb 1% azert jo szakember, abbol egy csapat osszejon.
dehat oktatni mindenki tudja, a valosagban alkalmazni meg...
Leghalványabb gőzöm sincs a dolgok mögött húzódó érdekekről, csak sejtem h. annó 1x valaki megírta ezt a neptunt, aztán csinált egy *.kft-t, csókos lett a nagy fejesekkel akik eldöntik mit vegyenek meg az egyetemek/főiskolák, és onnantól beindult a szekér. Mivel pedig a nagyok ezt használják, a kisebbek is követték őket bégetve. (Vagy nem, mittomén)
Ahhoz h. legyen alternatíva, még kevés h. vki írjon 1 másikat, nyilván sok SZTK-szemüveges ELTE-s v. BME-s ír 1000x jobbat. De! Azt valahogy el is köll adni, nem csak a pogramozás részét kell megoldani, kell manager bácsi aki letolja a fejesek torkán (gyk. neki is csókosnak kell lennie) és akkor talán lesz piaca annak is.
Tömör professzor előadását hallották, remélem érthető voltam. :D
nem kell eladni, errol beszelek. fejlesszek le hazon belul, es kapjanak erte penzt, kreditet, akarmit.
A hallgatók nem fogják megírni: myilván pénzt nem lehet csak úgy adni, egy egyetem nem szoftvercég. Pályázaton meg nem lehet megnyerni céges háttér nélkül. Aki elég jó ahhoz, hogy megírja, annak meg amúgy is összejön a szükséges kredit, kevesebb munkával, a munkájáért inkább pénzt kér.
Oktató meg azért nem fogja megírni, mert nem újdonság, nem tudományos eredmény. Nem lesz belőle publikáció, és az egész világon (USA, Nyugat-Európa) az a mérce az egyetemi oktatóknak, hogy mennyi tudományos eredményed van. Ezek után, ha én az ELTÉn lennék informatikus oktató, akkor sem vesztegetném ilyesmire az időmet.
Aki elég jó ahhoz, hogy megírja, annak meg amúgy is összejön a szükséges kredit
ebből látszik, hogy nem sok közöd volt eddig az ELTÉhez :), főleg az IKn nem az a trendi, hogy a jó szakemberek átmennek, esetleg diplomát is kapnak valaha. (nem tudom a műszakisok ezt miért nem értik, itt nem csak 2 félév buta analízis van, ami itt kalkulus számba se megy, és még van néhány buktató...)
Oktató meg azért nem fogja megírni, mert nem újdonság, nem tudományos eredmény. Nem lesz belőle publikáció, és az egész világon
öö... szerintem inkább lustaság az oka. magamon tapasztalom, mióta közöm van a szervezethez, nagyon érvényes rám newton tehetetlenségről szóló törvénye :D
a masodik reszben igaza van.
az oktatok leszarnak mindent, csak hogy legyen publikacio. megha szart se er igazabol
(=ertsd 0 gyakorlati haszna van, elmeleti maszlag, ilyenbol van sok)
A gond igazából ott van, hogy van a neptun és az etr, aztán válasszon belőle az egyetem. Ez még jó helyzet, mert a vegyészek csak egy féle gyártótól vásárolhatnak felszerelést (ami a normál piaci ár 10x-ese durván; meg mi a ráknak vegyél 10k-ért kémcsötartót, amikor egy hungarocelldarab is megteszi, főleg elsőéveseknek, akik alig csinálnak durvább dolgokat, mint középiskolában kémiaszakkörön). Szóval nem igazán az ELTE-n vagy az SZTE-n múlik, hogy nincs saját tanulmányi rendszerük, hanem egyszerűen nem tehetik meg, hogy sajátot csinálnak, az oktatási minisztérium kötelezi őket.
"Vicces, hogy az ETR szoftveroldalától mindenki húzódik el mint vmi véres rongytól... :)"
Neptun.net -t is utálják, elég sokan, állítólag egyik se jobb, mint a másik. (Nekem csak neptun.net -l volt dolgom)
Én láttam mind a kettőt. Lehet, hogy nem rossz egyik sem, csak a Neptunnak egy HPC kell - azt meg nem kap sehol -, az ETR-t pedig normálisan kellene beállítani - ezt meg nem teszik meg.
1;1,5;2 év múlva ez simán érdekelne, főleg ha fel is vesznek IK-ra:)
Addig a kiírásból hiányzó ismereteim is bővül(het)nek még.
Bár ki tudja, mennyi idő, mire lesz is belőle valami, lehet mire
összes masina felbootol hálóról, már ott pingelek az ajtóban :)
Első év után inkább, vagy amikor jólesik. Egyetem mellett jó tanulópénz, és jó móka + tapasztalat + társaság.
Mi kell még? Nem vagyok az a pénzsóvár alkat, bocs,)
Hat en HPC-t csinalok jelenleg, de tobb, mint 6x ennyiert.
Ez a hirdetes tipikus szummaja a mai egyetemi langyosviznek. Nagy tervek, nulla elismeres. Csak meg soha nem mondtak meg, hogy mi fogja megakadalyozni a kedves szuperszamitogepes kollegat (amikor mar kis skill-t magara szedett), hogy nagysagrenddel tobb zsozsoert eltiplizzen, amikor eppen kezdene igazan szukseg lenni ra?
Szerintem elotte keresni kellene egy szponzort, aki kepes lehet a langyosvizbol valami ertelmes muhelyt kialakitani. (Ezt viszont az egyetem nem szokta szeretni, mert ok szeretnek mindenkinel okosabbak lenni).
Nem hiszem h. senkinek nem jött le a post nyelvezetéből a cinikus hangvétel, h. ez az állásajánlat inkább csak 1 fun kategóriás post, és nem kell komolyan venni, csak akkor hiányolom a végéről a ;) -t.
Aki egyetemen marad diploma után -főleg annyi pénzért- az sikeres ember nem lehet. Pont. Friss BME állásbörze adat: mindenhol bruttó 250-300 amit kezdőknek ajánlanak (ettől persze még lehet magasabb is ofcoz). Namost ha ezért a munkáért heti 1-2 órát kell dolgozni, az úgy még megéri.
off: en olyat hallottam egy egyetemen maradt, doktoranduszkodo, projektelo ismerostol, hogyha valaki ugyesen valasztott temat es erdeklodesi kort, nagyon-nagyon szepen lehet keresni... most akko' lehet, vagy nem lehet egyetemen penzt csinalni?
ha olyan projektbe maszol bele amit NKTH/akarki tamogat, akkor meglehet keresni mondjuk 250-300 nettot.
a kerdes, hogy ez szep vagy nem...
konkretan nem egy nagy ceg vasarolta meg az elkeszult termeket, meg nem egy nagy cegnek adtak mondjuk adattarhazas/akarmilyen tanacsadast hetszamjegyu osszege'. egyetemrol indult, az egyetemnek a munkakert jattolo startupceg jellegu szolgaltatasbol nem is egy van a bme-n.
elten se:) konkretan en is bennevoltam egybe...
HAHAHAHA!!!!!csitiricsitiricsitiricsitiricsitiri
"Juttatasaink
Kotetlen munkaido, szakmai megbecsules, brutto 120e indulaskent, gigabites internet."
:'DDD
Ennyier' siman/simara kinyaljak nektek, kedves leendo munkaltatok (a tanyert, naturlich), csak kozben puszit adnak a lapockaitok koze, hehehehe. Bar ahogy elnezem, ebbol igy hamarosan szegeny ember kezzel noz c. tortenet lesz...
Hetiberbe' is arcpiritoan keves. Nettoban is.
Ja, te vagy az Adam? Bocs, csak azert is ideposztolom. :D Hmmm. akkor ertheto a megfogkortezes, nem is te lennel mas szoveggel... Milyen jo, hogy nehanapjan vegigolvasom, amire reagalok :)
ami át van húzva, azt teljesen fölösleges elolvasni. az olyan, mintha ott sem lenne
Ezt szerintem végzős/felsőbb éves infós hallgatoknak van szánva. Egyetem mellett nem rossz azért.
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
En is ekezet nelkul szoktam irni, de a "megfogkortezes" szo jelenteset nem sikerult megfejtenem.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
korte => alma
"Nem problema az informatikusoknal szokasos enyhe vagy kozepes szocializacios problema, az eros motoros nyugtalansag, a beszedhiba, az eloszavas kommunikacios zavar."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
o ize lenni linux admin akarni munka, nagy feher ember adni nekem?
http://weho.st
never happen if you never try
ezen én is rohogtem :)
nem vicc, komoly gond a szakmaban, hogy egyebkent a feladat termeszetet tekintve tokeletes munkaero valami szocializacios gond miatt egyszeruen nem jut tul a szemelyzetis osztalyon (HR-en). Altalaban a szakmat tekintve inkabb a kommunikacios zavarok es egyebek miatti felenkseg, a kialakult negativ onertekeles okoz hatranyt (rosszabb minosegu munkat). Tehat maga a kommunikacios/szocializacios zavar nem baj, a miatta kialakult felenkseg igen. Pont ezert irtam, amit irtam. Elegem van a "jo kommunikacios kepsseggel rendelkezo, igazi csapatjatekos" jellegu allashirdetesekkel. Nekem HPC rendszergazda kell, nem pedig kereskedo. Stimt?
Én főiskolásként 5-6 évvel ezelőtt kerestem ennyit, vidéken (na jó, a felét, de napi 4 órában). És nagyjából NT4-ek, W2K-k, Office alkalmazások telepítéséből, gépek hardveres pofozgatásából, meg igen minimális linux adminisztációból állt a tudomány.
Nyilván sokat fog dobni a jelölt önértékelésén, ha elmegy havi nyolcvanér' dolgozni. "Simán érek annyit, mint egy pénztáros a tescóban."
Nyilván egy ilyen állás nem arról szól (ahogy pl. a doktori ösztöndíj sem), hogy a meglevő, szegényke tudásunkkal keressük meg a heti bebaszásravalót.
Ez arról szól, hogy ha valakinek van mondjuk három éve arra, hogy kezdőként, kevés pénzért beszáljon egy kezdődő projectbe, ahol sokat lehet tanulni, sokat kell melózni, keveset lehet keresni, de később jó referencia.
Használnak manapság magáncégek is hasonló rendszereket, és ez csak terjedni fog. Az "NT4-et, alap linuxot össze tudom hackelni, ha nem megy, reinstall" kategóriában meg csak egyre többen lesznek.
Teljesen egyetértek. Én is hülyét kapok a "soha nem dolgoztam, semmihez nem értek, netto ötszázra gondoltam" típusú pályakezdőktől.
Én azért mentem el anno kevés pénzért melózni, hogy meglegyen a heti bebaszásravaló, de nagyon ügyeltem rá, hogy soha ne hagyjak ki egy alkalmat se, amikor tanulhatok a nálam okosabbaktól. Mostanra (remélem) lett valami foganatja. :)
A baj nem ezzel van. Azzal van, hogy a kínált pénz nem kevés, hanem megalázóan kevés. Ez egy nyolc általánossal rendelkező, betanított segédmunkás bére. Ebből BP-en bérelhetsz egy egyszobás lakást, kifizetheted a rezsid, és talán marad valami vizes zsömlére meg akciós párizsira. Ha jól osztod be. Vicc. Annyit tanácsolnék a pályakezdőknek, kerüljék a közszférát, mint ördög a szenteltvizet.
Igen, de ha elmész betanított munkásnak, akkor 20 év múlva is az leszel. Egy ilyen állás nem arra való, hogy ott maradj, hanem arra, hogy úgy fogd fel, hogy három évig ott leszel, addig ennek a dupláját keresed, a fele meg tandíj. Amikor eljutsz odáig, hogy beírhatod a CV-be, hogy ezt te csináltad, akkor még egyszer körbevezeted az utódodat.
Egyébként a közszférában szerintem is egyedül a kuatatásnak van értelme, annak is csak addig, amíg fel tudod úgy fogni, hogy igazából sokat keresel, csak el is költöd a hobbidra.
ezt meg kellene egy topikba beszélni.
Asszem én is így jártam egy álláshirdetésen, szocializációs gondjaim voltak :) Nem feltétlen félénkség :) A hr osztálynak nem teccettem, stimmel a dolog.
ez kozalkalmazotti állás amugy? br.120-bol kiindulva, az F1.
Messzelako megszallott vonatjegyet fizetitek + szallast biztositottok ?
gentoo+alpha+MPI+netboot kombot mar csinaltam hobbibol :).
Nyaron lehet felmenek egy het "vakaciora" es feltolom amit kell, aztan tavolrol raneznek neha.
(De ezt meg kurvara nem mondom biztosra)
lol
AHAHAHAHAHAHAH :D
Legutobb hasonlo szituacioban a portasnak nem tetszett a dolog :)
itt mindenki leszarja ezt. ha ervenyes a belepokartyad, a portas semmibe nem kot bele.
en mar nem egyszer aludtam a szobamban az egyetemen (ma'r amig ott nem hagytam oket, es volt szobam :) ),
mert egyszeruen nem lettem volna mashogy kesz a tanulmannyal/cikkel/akarmivel :)
egy laborasztal nem olyan kenyelmes, de a gerincnek jot tesz :)
nem ugy vagyunk, hogy all uresen a vas. Hanem ugy vagyunk, hogy menjunk-e vasat venni, ehez elofeltetel az ember, tehat elobb keresunk embert.
Rendszergazdakent utalom, amikor valaki mas (pl egy felsovezeto) megvesz egy vasat, majd odatolja, hogy uzemeltesd. Ez egy HPC project, az idealis embernek idealis beleszolasa van a hardverbe, mert az is lenyeges.
Tehat, ha feljossz egy hetre, akkor beszelgethetunk egy jot ;) es pasz.
"itt varhatoan szerver kategoriaju PC-k lesznek"
Ez menyire eldontott ? Hetrogenitas engedelyezett ? Virtex-ben gondolkoztok -e ?
Hardware tervezes(pl. alaplap, I/O kartyak) szintig akartok -e lemeni? (Bar ahogy nezem, nem )
Van -e mar konkret szamolni valo, vagy csak epitsunk HPC-t felkilatasrol van szo ?
nem zarkozunk el a nand-kapu ujratervezesetol sem. Bar konkretan nagyon alacsony valoszinuseget latom a sikeres es epeszu hardvertervezesnek. Az a helyzet, hogy a Tisztelt User sem programozik mar, hanem masok altal megirt futtatokornyezetben takol n+1 layer nyelven. Tobbet a Tisztelt Userek szandekarol nem tudok.
"Hardware tervezes(pl. alaplap, I/O kartyak) szintig akartok -e lemeni?"
persze, es van is ra egy allasajanlat 80 bruttoert :)
- Use the Source Luke ! -
:D
Az +1 0 hobbibol is.
tudod mi kulonbozteti meg a profit a kezdotol? :)
a kezdonek ihlet kell, a profinak eloleg ;)
én mennék. nem értek semmihez, de mindent meg tudok csinálni:)
gyere. havi 800.000 nettót tudunk fizetni, de nem neked :D
nem a pénz miatt mennék, hanem mert érdekes.
na ha érdekes, akkor mennyit tudnál te fizetni? :DDDDDDDDDDDD
ugyanmár :>
http://pareto.uab.es/mcreel/PelicanHPC/
letöltöd és megvan a hpc kluster nem nagy cucc :P
épp ma néztem vmwareben már csak használni kéne valamire, bár van itt vagy 40db piii as lehet egyszer bekötöm őket egy ilyenbe és meglátom mit tudnak :D
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.24
Én fizetnék is érte, hogy bevegyetek! Mehetek? :D
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
Persze, gyere csak. :D Mennyit tudsz fizetni, mert akkor úgy keresnék neked munkát. :DDD Tudod, kis pénz, kis munka (=gagyi), nagy pénz, nagy munka (=top ultra). :D
Az első pár hsz-en szétröhögtem az agyam, ezért simán megérte végigolvasnom.
Pénz kevés ehhez a melóhoz, max. érdekes ;)
Az ETR-fejlesztőcsapata elég gyakran jár lobbizni, a nagyobb egyetemekre kis ajándékcsomagokkal (nekem nem is adtak), így pl. az SZTE-re is.
Engem érdekelne. (Tényleg). Igaz jelenleg van állásom. (Tényleg.)
A szocializációs probléma, motoros nyugtalanság, beszédhiba, ezeket mind teljesíteni tudom!!!
Na jó ezen felül Linux, C (igazából C++), és hálózatok Valamennyire menne. (nyál bekapcs) Az ELTE-n végeztem rendszerinformatikusit. (/nyál) (Ez lehet, hogy hátrány, mert TI VALÓBAN tudjátok mit jelent egy rendszerinformatikusi tanfolyam az ELTE-n.
Kérdés: Ez most határozott idejű valami lenne, vagy... nem?
Alkoholmentes sör -> guminő -> windows emulátor
"Alkoholmentes sör -> guminő -> windows emulátor"
asszem ez a signature mindent elmond ;)
Lelkes fiatal vagyok...
Érdekelne de úgy se vennének fel:)))))))
Határozottan ráérnék...:)
Milyen kár hogy fiatal vagyok....
Hát a hozzáállásod már határozottan jó. :D "úgyse vennének fel" :DDDDDDDDDDDD
Nyugdíjas jöhet? Részmunkaidőben?