- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2424 megtekintés
Hozzászólások
nem győztem követni a novell-ms egyezségeket, úgyhogy légyszi ne (csak) linkkel válaszoljatok...
1) Ez most azt jelenti, hogy a SLES-hez az MS ad supportot?
2) Ez miért jó az MS-nek, és miért jó a Novellnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a linkek arra jok, hogy az ember megprobalja megfogalmazni egy kerdesre higgadtan es erthetoen a valaszt, aztan eleg mar csak azt adni. ha ilyesmi nem eleg (reszletesebben szeretnel elmelyulni a temaban) akkor tenyleg csak azt lehet javasolni, hogy keress vissza a hirek kozott es szepen olvasd oket vegig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) nem
2) mindkettőnek üzleti érdeke
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. A Rönó megfizette a védelmi pénzt ahhoz, hogy a M$ akkor se perelje őt, ha valami szabadalomsértésre bukkan a Linuxban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ h a jol emlekeszem, akkor az F1-be egyseges McLaren-MS motorvezerles van ... es a Renault-tol a Ferrarin keresztul a Mindardiig (Spyker?)
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.17-rc2-szami2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Háááát, az MS részéről próbáltak ilyesmivel villogni (szeretik úgy leírni, hogy "Microsoft MES", mintha a McLaren Electronic Systems valami MS találmány lenne :), de a dolog embedded részét azt ők csinálják. Az viszont igaz, hogy az általános IT infrastruktúrát az MS szállítja.
Ami viszont biztos, hogy orbitális hülyeség, azok az olyan hírek, mint pl. ez itt. Saját tapasztalataim (most már) alapján is állítom, hogy teljesen kizárt bármilyen jelenlegi MS szoftver alkalmazása járműdinamikai (és hasonló) beágyazott rendszerekben. Bár a versenysportban néha több "kontárságot" meg lehet engedni, de a jelenlegi MS eszközök egyike sem rendelkezik még csak részben sem, akárcsak a legalapvetőbb követelményekkel is (pl. real-time képességek, robusztus öndiagnosztika, stb.) ahhoz, hogy ilyen területen alkalmazni lehessen.
A linken olvasható összemosás a vizitdíjautomata kaliberű alkalmazásokkal pedig egy szép példa a csúsztatásra. Igaz, embedded az egyik is, másik is, de egy vizitdíjautomata az esetek túlnyomó többségében csak nehézkesen képes önerejéből 200 km/h fölé gyorsulni... :)
Ami viszont sajnálatos, hogy ha nem is az embedded alkalmazásokban, de a járműiparnak ebben a szegmensében nagyon erőteljes az MS dominancia, legalábbis, ami az infrastruktúrát illeti. A drága célszoftverek fejlesztői, pedig, sajnos egyre jobban bebetonozzák magukat ebbe a helyzetbe, ugyanis amíg funkcionálisan nagyon jó eszközöket készítenek, szoftverfejlesztési szempontból viszont kontárkodnak... ez pedig szinte magával vonja, hogy ne is akarjanak más platformokra fejleszteni, ha még egyel is alig bírnak.
----------------
update:
a kérédses rendszerek 32 bites PowerPC-k, (valószínűleg) saját készítésű, valósidejű operációs rendszerrel (TAGOS)
http://www.mclarenelectronics.com/Products.asp?subtype=Control&type=Uni…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ilyen klassz kklemeczy-vomberg válaszra vártam:) Télleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a konkrét bajod?
Azt ugye nem gondoltad te sem komolyan, hogy a M$ ad bármiféle supportot Linuxhoz, de ha mégis, akkor azt az általa beszedett védelmi pénzért (valami zavarosan kitalált licence jellegű akármiért) fogja megtenni és nem kemény különdíjért? Szóval maga az első kérdésed is már értelmetlen volt amellett, hogy ez a téma többször ki lett vesézve.
Az pedig, hogy miért jó a M$-nak egyszerű, pénzt kap azért, hogy nem fenyegeti perrel a kundcsaftot. Ez tipikusan védelmi pénz szedés.
A Novellnek meg azért jó, mert ezt az összeget a kundcsaftja mellényzsebből kivágja az asztalra és nincs fenyegetve azért, mert a Novellel köt üzletet. És emellett volt valami hablaty az interoperabilitás növesztéséről vagy mi, hogy a M$-os vackok jobban tudjanak kommunikálni az egyéb, nem M$-os szoftverekkel.
Mindenesetre csúszik a lavina és egyre meztelenebb a király...:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem értek veled egyet. úgy érzem nem érted a technológiákat, amiről itt szó volt, ami az ineroperabilitás mögött van. nem találkoztál ügyfelekkel, akiknek ez fontos. talán az európai törvényeket sem ismered az általad említett perrel kapcsolatban. az ms-novell szerződés révén sokkal több ügyfél jut arra az elhatározásra, hogy Linuxot vesz. Ezt nem tekintem hátránynak, de már belefáradtam erről mesélni...
szóval csak azt akartam mondani, hogy nem értek veled egyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:o) +1
KAMI
--
OxygenOffice | OpenOffice.org | Az internet svájci bicskája | A Böngésző - magyarul
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a punciorru fhanszia autogyar szerintem piszkosul nem olyan foldreszen terpeszkedik ahol lennenek szoftverszabadalmak, szoval nem teljesen ertem hogy ki, hol, es milyen alapon perelne be oket... Mondjuk egy olyan autogyartol ami a pina nemzetkozi jelet valasztja markajelzesul, nem lepodok meg semmin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy éve van renault-om, előtte sosem volt francia autóm. erre a hasonlatra sosem gondoltam még, de ígérem, reggel, munkába menet elölről közelítem meg az autót, és jól megnézem magamnak az orrát:)
::sumo.conf::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az emblemat nezd az orran :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, némelyik modellen a csomagtartó úgy nyílik, hogy az embléma közepén lévő gombot kell benyomni. Ez már felér egy ujjazással :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni