Openoffice gyakorlati kérdések

 ( balage_82 | 2007. november 23., péntek - 12:18 )

Milyen sablont kell megadni egy adott "szövegnek", hogy az megjelenjen az ábrajegyzékben?
Az ábrajegyzék stílusánál két szint van megadva..

Idézet:
Cím [Ábrajegyzék fejléce]
Szint 1 [1.ábrajegyzék]

A kijelölt szöveghez (pl. 14.ábra) az "1.ábrajegyzék" stílust rendeltem hozzá. Az ábrajegyzéket frissítettem, de nem jelent meg semmi.
Igazából nemtudom hogy működik :) Olyasmit szeretnék mint az automatikus tartalomjegyzék készítés a címsor sablonok segítségével csak ábrákra.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Úgy kell, hogy kijelölöd az adott ábrát a jobb egérgombbal. Ott van egy felirat nevű item, azt kiválasztva meg kell adnod az ábra címét. (Elérhető a képet kijelölve, beszúrás menü->Felirat metódussal is)

Aztán oda mész, ahová az ábrajegyzéket akarod, és beszúrás menü->jegyzékek->Jegyzékek.... Ott az ábrajegyzék típust kell választani, és kész is. Feleségem doktori disszertációjánál pár hónapja intenzíven használtuk, a táblajegyzékkel együtt. Azért jó így, mert dinamikus hivatkozásokat tehetsz be a szövegbe az adott ábrára. Aztán ha átszerkeszted a szöveget, és megváltozik az ábrák/táblázatok sorrendje, akkor automatikusan átszámozódik mind az ábrafeliratokban, mind a szövegbeli hivatkozásokban, mind a jegyzékekben. Nagyon kényelmes!

Csaba

Erre voltam kiváncsi én is, szakdolgozat miatt. Kipróbálom. Köszönöm!
--
http://kac.duf.hu/~balage/blog

És ha az adott ábra nem kép, hanem pl. egy bekeretezett szöveg vagy táblázat?
--
http://kac.duf.hu/~balage/blog

Nálam táblázattal és bekeretezett szöveggel is megy.
Lényeg a felirat beszúrása.

Csaba

1. szürke a felirat menüpont nemtudom kiválasztani akárhol
2. hogy lehet azt megoldani, hogy az ábrajegyzék / táblázatjegyzék stb. szerepljen a tartalomjegyzékben?
--
http://kac.duf.hu/~balage/blog

1- Erre így látatlanban passzolok, nekem megy
2- a tartalomjegyzéket a sorok stílusa alpján szedi össze.
Ha az ábrajegyzék fejlécének stílusát pl. Címsor 1 re állítod (feltéve, hogy a többi fejezetcím id Címsor 1-rl van), akkor utána bekerül a tartalomjegyzékbe is.

Táblázatjegyzék dettó.

Csaba

2. nem értem. Az "Ábrajegyzék fejléce" -> Ezen alapul -> Címsor => ezt átírom Címsor1-re, frissítem a tartalomjegyzéket és semmi változás. A fejezetcímek más más címsor formázásúak, de nem akarom az ábrákat is címsorba rakni. Nekem csak az kell, hogy a tartalomjegyzékben megjelenjen az, hogy pl. "7. Ábrajegyzék........ 45."

--
http://kac.duf.hu/~balage/blog

Pedig tényleg.

Most kipróbáltam, és tényleg megy.

Így csináltam:

Adott egy dokumentum. A Fejezetcímek Címsor 1 Stílussal vannak. Vannak benne táblázatok, amiknek vannak felirataik.

Létrehoztam a táblázatjegyzéket:

Beszúrás->Jegyzékek->Jegyzékek/táblázatjegyzék.

Figyelem, itt jön a lényeg!!!

A jegyzéklétrehozó párbeszédablakban van egy Stílusok tab
Azon a tabon a Cím[Táblázatjegyzék fejléce] a bal oldali oszlopban -hoz hozzá kell rendelni a Címsor 1-et a jobb oldali oszlopból a balra mutató nyíl segítségével.

A hozzárendelés után a bal oldali oszlopban ez lesz: Cím [Címsor 1]

És akkor létrehozod a táblázatjegyzéket az OK gombbal.

Ezután ha létrehozol egy tartalomjegyzéket, akkor a táblázatjegyzék is ott lesz benne, ahogy szeretnéd. A lényeg, hogy amikor a tartalomjegyzéket létrehozod, az bizonyos stílusokat keres a szövegben. A a táblázatjegyzék (vagy ábrajegyzék vagy bármi) stílusát olyanra állítod, amilyet a tartalomjegyzék készító keres (esetünkben Címsor 1), akkor az benne lesz a jegyzékben.

Csaba

Na közelít. Csak sajna a címsor1 miatt kap egy szép sorszámot is az Ábrajegyzék, csak sajna szarul.

szerk.: Még tökölök vele. Köszi a segítséget!
--
http://kac.duf.hu/~balage/blog

Nekem is lenne egy gyakorlati kérdésem.
a ± jelet hogyan lehet előhozni openoffice alatt?
Win alatt ugye alt+0177. Linux alatt hogyan?
A kopipészt egy cellába, utána =code(cella) 0-át ad vissza, minekutána char(code(cella)) ugye nem eredményez ±-t.

Köszönettel,
Cappa.

Nálam megy a Beszúrás menü -> Különleges karakter.

Több betűkészletben megnéztem, benne van a ± karakter. Beszúrtam, utána már ment a copy/paste.

Csaba

Köszönöm. A különleges karakter beszúrása elég bonyolult, ha sokszor kell használni.

Marad a cpoy/paste, bár pont ezt akarom elkerülni. De ha nincs más akkor...

C.

Ha annyira kell, akkor csinálsz rá egy makrót:
Eszközök->Makrók->Makró rögzítése
Ekkor végigjátszod a megfelelő lépéseket:
Beszúrás->Különleges karakter->± beszúrása
Makró rögzítésének leállítása
Elmented a makrót pl. Plusminus néven

Aztán a makróhoz hozzárendelsz egy billentyűkombinációt:
Eszközök->Testreszabás->Billentyűzet
A Gyorsbillentyű mezőben kijelölöd a megfelelő kombinációt
A Kategória mezőben az OpenOffice.org makrókat
A Funkció mezőben mmeg az új Plusminus makródat (vagy bármi nevet is adtál neki)
Aztán a módosítás gombra kattintva rendeled őket össze, és voilas, már megy is.
Csaba

Jó ötlet, erre nem gondoltam.
Bár még ooo-ban még nem csináltam makrót, gondolom hasonlóan működik, mint ms-o esetén (leírásod alapján).
Még egy kérdés. A makró rögzítése után az ooo-ban, mint keretprogramban, vagy csak a writer vagy calc (esetleg amiben éppen megcsináltam) alkalmazásban rögzül? (Magyarán, ha calc-ban készítettem a makrót, akkor pl writer-ben is eléri ezt? Ha a gépemnél lennék, nem kérdeznék ilyen badarságot, hanem kipróbálnám, de munkahelyen csak ms van... esetleg live cd;) )

Köszönöm,
Cappa.

Szerintem attól függ, hogy mented el a makrót.

Az alapértelmezésnél a saját makrók közé menti, úgy az egész openofficeból elérheted. (Én writer alatt csináltam, most kipróbáltam, megy calcból is.)

A billentyűkombók hozzárendelésénél volt egy olyan opció, hogy a hozzárendelés csaka writerből/clacból, vagy az openoffice minden részéból elérhető legyen e.

Tehát külön definiálhatod, hogy a Ctrl+Shift+Z mit jelentsen writer illetve calc stb alatt, vagy az egész OOo-ban ugyanazt.

Csaba

Hálás köszönet, hogy helyettem megtetted a kipróbálást és megosztottad velem.

Cappa.

Én az automatikus javítás alatt szoktam megadni a karakter pl. +- --> ± ; (c) --> ©
Ekkor automatikusan javítja.

Én a "Character Map" nevű programból szoktam kimásolni (Applications → Accessories → Character Map).
Nem szeretem a "±" helyett a "+/-"-t, a "µ" helyett "u"-t, stb. használni.
Ha csinálok valamit, szeretem rendesen csinálni.

Fuszenecker Róbert

Ez ugyan régi topic, de csak most olvasok egy kérdést, ami megválaszolásra került ugyan, de nem ebben a formában.

Szóval Linux alatt a ± karakter beillesztése:

Ctrl+Shift+u (megjelenik egy aláhúzott u betű, beírjuk a kívánt karakter Unicode kódját, szóköz vagy Enter és kész.

Az ± kódja: 00b1

Ide is így illesztettem be. De ez nem csak OOo-ban, Linuxban bárhol alkalmazható.

Ez új volt, köszi!

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

Idegbajt kapok az OpenOffice.org Writertől, komolyan mondom. Kár, hogy csak így, a végefelé jutott eszembe, hogy megkérdezzem itt, pedig akkor talán nem húzom fel magam ennyire rajta.
Arról van szó, hogy ha csinálok egy táblázatot a dokumentumban, majd belekattintok, akkor megjelenik a táblázat-eszköztár, viszont ha kikattintok a táblázatból, akkor eltűnik. Mivel mostanság elég sok táblázatot készítek/módosítok benne, ezért az egész dokumentum fel-le ugrál, attól függően, hogy a kurzor éppen egy táblázatban tartózkodik, avagy nem. Hogyan lehetne megoldani, hogy a táblázat-eszköztár mindig látható legyen? Próbáltam az "eszköztár pozíciójának rögzítése" menüpontot, de nem segített.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Azt nem találtam meg, hogy hogy lehet a táblázat eszköztárat rávenni, hogy mindíg látható legyen, viszont ha nem fölülre teszed, hanem alulra (a dokumentummező alá), illetve ha lebegő, akkor a megjelenítés/elrejtés miatt nem ugrál a dokumentum.

Az eszköztárakat úgy tudod áthúzni máshová, hogy ha nincs bejelölve az Eszköztár pozíciójának a rögzítése, akkor az eszköztár első eleme előtt van egy kis tolóka, amit "drag'n'drop" módon áthúzhatod a dokumentummező alá (vagy bárhová máshová) illetve középre húzva lebegővé teheted.

Próbáld ki, hátha így kényelmesebb.

Csaba

Egy kérdést én is feltennék, remélem tud valaki segíteni:
Egy szakdolgozatot írok, és a következőt szeretném:
Lenne egy címlap - oldalszám nélkül, majd egy üres lap - szintén oldalszám nélkül, és utána kezdődne az oldalak számozása 2-vel. Ezt hogyan lehet megoldani? Eddig nem jártam sikerrel, mert ha beszúrtam az oldalszámot az élőlábba akkor ha azt valahol kitöröltem, akkor mindenhonnan törlődött.
Előre is köszönöm a segítséget!

Az első lapodat formázd First page-nak! (Abból a kis lenyilóból, ahol van a Default meg a Heading 1 stb, válaszd ki az Other-t, a kis ablakban pedig a Page style-okat!) Aztán menj a lap aljára, és Insert -> Manual break. Itt Page break, és Style: First page. Ezután már csak annyi a dolgod, hogy az oldalszámokat (duplakatt) eloffseteled -1-gyel.

--
Debian - The "What?!" starts not!

Köszönöm szépen, sikerült! Erre nem jöttem volna rá magamtól.:)

> Erre nem jöttem volna rá magamtól.:)

De rájöttél volna. Én is a te kérdésedet olvasva kezdtem el kigondolni, hogy hogy is kellene, aztán szép lassan kialakult.

--
Debian - The "What?!" starts not!

Akkor én is kérdeznék egy egyszerűt:
Hogyan lehet megoldani, hogy ha egy weblapot egyszerűen kopipészttel berakok egy üres dokumentumba, majd elmentem, akkor a Writer ne csak a képek hivatkozásait mentse el, hanem a képet magát is, a Word-höz hasonlóan? (A lényeg, hogy internetkapcsolat nélkül is képekkel jelenjen meg a doksi pl. utazás közben laptopon, PDF Export nem jó az utólagos szerkeszthetőség miatt.)

ez engem is erdekel, ugyhogy bump

Továbbra is érdekes :) Tipp, ötlet?

Ez ugyan egy nagyon régi kérdés volt, de mintha nem válaszolt volna rá senki.

A megoldás:

A Szerkesztés -> Hivatkozások menüpontra kattintva felugrik egy Csatolások szerkesztése tábla.

Itt kijelölöd az összes képet (Ctrl-A működik) és a Csatolás felbontása gombra kattintasz. Ekkor a hivatkozások helyett maguk a képek kerülnek bele a dokumentumodba.

Nade miért jó egy html oldalt office dokumentumba menteni?

Én web arcívot szoktam készíteni belőle. A konqueror tools menüjében archive web page, aztán kész. Komplett offline másolat.

Ubuntu 7.10 és openofice 2.3 alatt Times, Times New Roman, és Arial betűtípusok esetében a nyomtatón már nem jelennek meg az ő és ű karakterek, hanem egy üres szóköz marad. Amíg a doksiban gépelek, nincs semmi gond, de a nyomtatás során elvesznek... :(

Találkozott már valaki ezzel a problémával? Esetleg megoldás?

Nekem is lenne egy tartalomjegyzékkel kapcsolatos problémám.
Készítek egy dokumentumot, ami most már 112 oldalas, csak szöveg van benne meg pár beszúrt kép. Szóval semmi bonya. Nemrég a tartalomjegyzékből eltűntek a fejezetcímek. Hiába nyomok a frissítésre nem hozza fel a címeket az oldalszámmal. Már ki is töröltem a és újra létrehoztam a tartalomjegyzéket, de semmi. Próbáltam a szöveget egy új dokumentumba másolni, hátha, de ugyanúgy nincs tartalomjegyzék. Egyedül akkor tudom újragenerálni, ha formázás nélkül másolom új dokumentumba a szöveget, és elvégzem a címsorok formázását. Ezzel csak az a bajom, hogy nem sok kedvem van mind a 112 oldalt újraformázni (lábléc, idézetek, lábjegyzetek, képek, stb.). Iszonyat meló lenne, amit idő hiányában szeretnék elkerülni.
Szóval van valakinek valami ötlete, hogy mi a fenétől bolondult meg a doksi?

Szerintem az van, hogy elállítódott a tartalomjegyzék összeszereléséhez szükséges stílushozzárendelés.

Amikor beszúrod (vagy frissíted) a tartalomjegyzéket, akkor az van, hogy a program végigmegy a doksin, és kigyűjti az adott tartalomjegyzék szinteknek megfelelő stílusú sorokat.
Tegyük föl, hogy a doksidban a főcímek címsor 1 stílussal vannak, az alcímek címsor 2-vel, az alalcímek címsor 3 mal, a többi meg szövegtörzzsel. (Ez egy egészséges beosztás.) Szúrd be a doksi végére a tartalomjegyzéket, és a felugró tabon van a létrehozás forrása (itt adod meg neki, hogy honnan tudja, hogy hol vannak a fejezetek). A Kivonat legyen kipipálva, mert az nézi végig az előbb említett stílusokat. Mellette van egy ... gomb, arra kattintva lehet átállítgatni (vagy visszaállítgatni) a stílus hozzárendeléseket. Ellenőrizd, hogy a tartalomjegyzék hierarchia (fejezet, alfejezet, alalfejezetcímek) stílusai azokhoz vannak e hozzárendelve, amiket a címsorok formázásához használtál.

Tehát röviden: vagy nem a szokásos címsor 1,2,3-.... stb stílusokat használtad a fejezetcímekhez, vagy a fent említett helyen szúródott el a hozzárendelés.

Csaba

Bingó!!! :-))) Sok mindent megnéztem, de a [...] gomb "mögé" nem néztem be. Az első szint és a Címsor 1 (a stílusok természetesen rendben voltak) összerendelése "mászott el". De, hogy mitől?!
Nagyon hálás vagyok, mert sok fölösleges munkától kíméltél meg! Jövök egy sörrel/bambiva/akármivel. ;-)

hogyan tudom egy cellacsoport értékeit kimásolni egy másik munkalapra, dokumentumba?
akárhogy próbálom, a képleteket másolja, de én az értékeket szeretném.
nem lehet ezt valahogy megoldani?

Cellákat kijelölöd, Ctrl+c aztán másik doksiban Ctrl+Shift+v (különleges beillesztés vagy mi). Felugrik egy párbeszédpanel, ahol kiveszed a pipát a paste all mellől. Így be tudod állítani, hogy mit illesszen be. Képletek (formulas) mellől pipa ki, számok (numbers) mellé pipa be, és már meg is vagy.
(Ha valakinek kellene, a másolt táblázatot itt lehet transzponálni is, azaz sorokból oszlopok lesznek. Néha jól jön.)
Csaba

köszi, működik. :)

Nekem is van kérdésem, természetesen. :)
Vannak olyan szavak, kifejezések, amiket naponta többször le kell írnom. Ezeket szeretném valahogyan automatizálni, hogy egy-két betű után automatikusan ajánlja fel. Ha az adott dokumentumban szerepel már a szó, akkor felajánlja, de új dokumentumnál nem. Sőt, jó lenne, ha az egész OO csoportban elérhető lenne, akár kis és nagybetűs változatban is. A dokumentációt átfutottam, de eredményre vezető megoldást még nem találtam. Előre is köszönöm a segítséget!

UI. Kedves Csortu (Csaba), figyelemre méltó a türelmed és a segítőkészséged! ;)
______________________________________
No God, no peace. Know God, know peace!

Erre a CTRL+F3 alatt lévő Szövegblokk a legjobb, a helpben a Szövegblokk használata jól leírja mit kell tenni:

Szövegblokk-bejegyzés létrehozása
1.Válassza ki azt a szöveget, illetve képeket, táblázatot vagy mezőt tartalmazó szöveget, amelyet Szövegblokként kíván menteni.
2.Válassza a Szerkesztés - Szövegblokk lehetőséget.
3.Válassza ki azt a kategóriát, amelyben a Szövegblokkot tárolni szeretné.
4.Írjon be egy négy karakternél hosszabb nevet. Ez lehetővé teszi a Javaslattétel gépelés közben Szövegblokk-lehetőség használatát. Szükség esetén módosíthatja a felajánlott rövidítést.
5.Kattintson a Szövegblokk gombra, majd válassza az Új lehetőséget.
6.Kattintson a Bezárás gombra.

Szövegblokk gyors beszúrásához írja be a kívánt szöveg gyorsbillentyűjét a dokumentumba, majd nyomja meg az F3 billentyűt.

Hasonló kérdések feltételére az OOo Közösségi Fórum is használható

Nagyon szépen köszönöm, igazán hasznos információk!
______________________________________
No God, no peace. Know God, know peace!

Sziasztok!
Találkoztatok már azzal a problémával, hogy egy több munkalapos scalc doksiban a munkalapoknak azonos fejlécet szerettetek volna, de csak egyesével tudtátok beállítani azokat? Szeretném az összes munkalapon ugyanúgy nézzen ki, és ha változtatni akarom, akkor az összeset egyszerre. Próbáltam már az összes munkalap kijelölése után tenni ezt, de úgy sem működött OOo. 2.4 alatt.
A súgóban érdemi információt nem leltem.
Megjegyzem, az összes munkalap kijelölése után sorok beszúrása és üres cellák egyesítése sem működött az összes lapon.
Köszönöm, ha cvalaki megosztja velem ez irányú tapasztalatát.
Va

Valaki meg tudná mondani, hogyan tudok OpenOffice.org Calc 3.0-ban egy dátum formátumú mezőt, amely "2009-01-01" formában tartalmaz adatot, hogyan tudom unix timestamp-pá alakítani?

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

  1. A kívánt mezők formátumát dátumról számra alakítod
  2. Kijelölöd a mezőket
  3. Keresés és csere:
    1. Keresett szöveg: .* (pont és csillag)
    2. Csere erre: =DAYS(&;DATEVALUE("1970-01-01"))*24*60*60
    3. Csak a kijelölésben: igen
    4. Reguláris kifejezés: igen
    5. Minden más maradhat alapértéken
  4. Mindet cseréli

:)

feliratkozás

A kovetkezo problema merult fel az OpenOffice.org Writer hasznalata soran:
Mikor ki-be kapcsolgatom a nonprinting charchter-t, betutipustol es szovegrendezestol fuggetlenul "ugral" a szoveg. Megvaltozik egyes betuk kozott a tavolsag. Hogy lehetseges ez? Word nem csinal ilyet.

Megnéztem több doksival is, nekem nem csinálja.
Biztos, hogy telepítve vannak a használt fontok? (Ha nem, akkor valami helyettesítést használ, esetleg az lehet gond. - Csak tipp.)
Csaba

A fontok telepitve vannak. Mac-en a Font Book programot hasznalom erre. Pl. feltettem a DejaVu fontkeszletet es tudom is hasznalni, de az is (mint az osszes tobbi font) "ugral".
A PowerBookomon Pages nem csinal ilyet es az asztali gepemen Windows alatt az OpenOffice se.
A hiba a nyomtatast nem befolyasolja de a szoveg szerkesztesenel nagyon zavar,h osszebb csusznak a karakterek.

Ha mutatnál két képernyőképet (a nem nyomtatható karakterek opció bekapcsolva illetve kikapcsolva), talán észrevennénk valamit, amit te nem. :)

:)

a kepernyokepeken jol latszik,h ha bekapcsolom a nem nyomtatható karaktereket, egyes karakterek kicsit arreb ugranak. van barkinek otlete,h miert?

Helló!

Nagy problémám lenne! Van egy pár hosszú és bonyolult táblázatom a Calcban. Ezeket kéne HTML kóddá átkonvertálni úgy, hogy csak a tr és a td címkék maradjanak meg, minden más formázás eltűnjön. Próbáltam úgy, hogy először is minden formázást eltávolítottam, utána lementettem HTML-ként (mentés másként). Csakhogy ezzel így néz ki egy tipikus cella:

<td align=center sdval="425" sdnum="1038;">425</td>

Az OpenOffice új HTML címkéket talált fel. A kérédésem, hogyan lehetne a sallangot kiszedni, és tényleg csak a td és tr elemeket megkapni?

Az is megoldás lenne, hogy vágólapra teszem a teljes táblázatot, aztán vhova beillesztem, ami csak a táblázatot tartja meg. De biztos van elegánsabb módszer.

Van egy HTML Purifier nevű PHP program, azzal bármilyen HTML tagot és attribútumot ki lehet szűrni adott dokumentumból. Nagyon hasznos, a google docs által generált HTML-ből is normális kódot gyárt.

Üdv, egy kérdésem lenne nekem is:

OpenOffice 3.1-ben hogyan tudom megoldani, hogy egy adott dokumentum (szakdolgozat) első három lapja sorszámozatlan legyen, a negyediktől pedig 1-essel kezdődő sorszámmal számozódjanak a sorok? A fentebb leírt megoldást sajnos nem értem, nagyon mezei Ooo-user lévén... Ha valaki ezt részletesen leírná, igencsak megköszönném!

Oldalstílusokat kell használnod. Legyen sorszámozott és sorszámozatlan oldalstílusod. Az első oldalakhoz használd a számozatlan stílust. A negyedik oldalon Ctrl+Enter, és add meg hogy onnan a számozott stílust használja. Azt is megadhatod, hogy 1-től kezdődjön onnan a számozás.
Csaba

Létrehoztam két új oldalstílust, egy oldalszámozott és egy oldalszámozatlan-nevűt. Azt hogy tudom megadni a számozatlannál, hogy ne rakjon oldalszámot? A módosításnál kerestem, de ilyet nem találok.

szerk. közben rájöttem, kikapcsolom az élőlábat :)
Működik, azt csinálja, amit akarok. Köszönöm a segítséget!

Üdv.

Tudja valaki, hogy hol kell kikapcsolni az automatikus szövegkiegészítést? (márha ez a neve..)

Kösz

--
IBM ThinkPad R61, 14,1' T7100, 4GB Mem - Ubuntu 10.04

Menüben: Eszközök -> Automatikus javítás beállításai
Szókiegészítés tab, A szókiegészítés engedélyezése elől kivenni a pipát.
Csaba

Köszi..

--
IBM ThinkPad R61, 14,1' T7100, 4GB Mem - Ubuntu 10.04

Őszintén szólva kezd elegem lenni az egész OpenOffice-ból. Hibák halmazát kell leküzdeni, hogy végre a munkát el tudjam kezdeni.

Első és legidegesítőbb dolog, hogy az soffice.bin az Office nyitásakor maximálisan terheli a processzort és több másodpercre beáll a gép. Ha több különböző fájlt megyitok megnézni a várakozási idő minden alkalommal 5-10 másodperc. Ennek megszűntetésére nincs valami normális megoldás? Google-t böngésztem, de már belefáradtam.

Másik dolog, Office-ból a nyomtatás közben a program lefagy. 8 oldalas dokumentumot képtelen kinyomtatni, mert a küldés csak a 3. oldalig megy, vagy néha tovább és akkor megáll. Aztán semmi, majd 1 perc után bezár az egész Office.
Nyomtatáskor van, hogy egy 15 oldalas dokumentumot 3x 4x kell újraküldeni 2-3 laponként mert egyszerre nem hajlandó nyomtatni. Egyedül a PDF készítés, majd PDF nyomtatás a járható út. Minden más alkalmazás probémamentesen nyomtat, az Office viszont katasztrófa.

Office Calc alkalmazás sima sor másolás-beillesztés művelet többször ismételve más-más helyen és adatokkal történik, egyszer csak a processzorhasználat 100%-ra megy, az Office lelassul, dokumentum mentése ,kilépés kb. 5 perc.

Na szóval lassan tele a padlás a hibákkal, már többször újratelepítettem az egész Office-t, de a hibák megmaradtak.

Valami más open source irodai programcsomagot tud valaki javasolni aminek nincs köze az OpenOffice-hoz és aránylag jól használható? Windows változattal nincs baj, de Linux alatt kész katasztrófa az egész.

Akinek van valami ötlete az fent említett problémák megoldására, azt szívesen fogadom.

friss java van fent? be van állítva a java-motor?

Java 6 compatible Java Runtime Environment is based on OpenJDK 6 and IcedTea.
Na ez van feltéve, ebbl is az 1.6-os.

Látok Sun változatot is, ez nincs telepítve és ez is 1.6-os. Érdemes lenne cserélni?
Ehhez nem nagyon értek.

Más dolog Java ügyben nem nagyon van telepítve.

egy próbát mindenesetre megérne, mert nekem ez van fent és nincs ilyen gondom: sun-java6-jre 6.22-1

Jó lenne valami infó arról, hogy milyen gépen, milyen oprendszeren történik mindez, és az OOo melyik verziójával. Nem mindegy ugyanis, hogy a disztró szállitotta csomag, vagy saját fordítás, esetleg alternatív (FSF féle) verzió?

Sokunknál ugyanis a fenti jelenségek nincsenek, pl nálam féltucattnyi nagyon különböző korú és "erősségű" gépen probléma nélkül megy a fedorán a disztró által adott OOo. Ubuntus kollégáktól hasonlót hallok.

Nem fordulhat elő, hogy a hiba az ön készülékében van?
Csaba

Üdv!

A gép adatai:
Asus F5N
Turion TL56 x2 processzor
RAM 2GB
Nvidia GF7000M videó
HDD 160GB, azt hiszem WD.

Opensuse 11.3 rendszeren fut, elsőnek a sajátjával volt, de mivel problémáim voltak, így leszedtem az egész office-t és letöltöttem egy újat. Előző verzió 3.2, mostani verzió 3.2.1.

Ubuntus gépen nincs problémám nekem sem.

A Java-t még nem néztem, mivel nem gondoltam, hogy azzal lehet összefüggés.

Sajnos a SuSE terjesztést nem ismerem eléggé ahhoz, hogy megtippeljem, mi lehet a baj, de körbegúglizva mások is panaszkodnak az OOo teljesítményére opensuse 11.3 alatt.
Csaba

wine? :D

Egy problémára sem volt eddig megoldás.
Akkor már inkább VirtualBox.

Üdv!

Az oldalszámozással akadt egy kis problémám. Az még hagyján, hogy az első oldalt is beszámozza, ami általában a borító vagy a cím szokott lenni mert arra az a megoldásom, hogy a -2 ről indítom a számozást és így pont jó lesz. De a második oldalon van az tartalomjegyzékem meg az ábrajegyzék. Az első fejezetem meg így relatíve a harmadik oldalon, ezért az ábrajegyzék azt írja hogy az első címem a harmadik oldalon van. De tudjuk, hogy az a gyakorlatban az első oldal mert a borítót meg a tartalomjegyzéket nem számoljuk. Hogyan tudnám megadni, hogy azt vegye első oldalnak ami a harmadik oldalon van. Mert így el van csúszva az egész két oldallal. Próbáltam beállítani az oldal tulajdonságainál, hogy az első két oldal stílusa első oldal legyen de nem hatotta meg. Mivel ez éppenséggel egy szakdolgozat és pdf-ben is le kell adnom, nem járható az az út, hogy kinyomtatom külön azt a két oldalt és akkor tényleg első oldal lesz a cím. A tartalomjegyzék beállításainál nem találtam olyan opciót, hogy honnan indítsa a számozást.

A megoldás a lapstílusokban lesz. Állj oda a kurzorral, ahol vége a tartalomjegyzéknek, és a szöveg kezdődik (első fejezet). Ide szúrj be egy manual break-et (magyarul nemtom hogy van fordítva), és állíts be egy lapstílust (pl. default), ez lesz a stílusa a laptörés utáni lapoknak. Itt be tudod állítani, hogy az új stílus melyik oldalszámtól kezdődjön, neked az 1 fog kelleni. Így a lapszámozás helyreáll és jó lesz a tartalomjegyzékben is.

Amúgy mos látom, eheh: http://hup.hu/node/47459#comment-882097

Haha! Én nem kezdtem el beleolvasgatni a postokba... :) Minden estre köszönöm szépen, így sikerült nekem is megoldanom.

tényleg, én is görcsöltem vele, csak már elfelejtettem mi volt a megoldás. kössz hogy felidézted :)

Élőlábnak szeretném beállatni az oldalszámot, de az első három oldalon is megjelenik az oldalszám. Ha átállítom az első három oldal stílusát "Első oldalra" és beállítom, hogy élőláb csak a Alapértelmezett stílusú oldalakon jelenjen meg akkor az úgy jó lenne. Csak az oldal beállításnál mindig csak a következő oldal stílusát tudom beállítani. Tehát az abszolút első oldalét ami a borító nem tudom állítani csak az utána következőét...

Ekkora ugye a rákövetkező két oldalnak be tudom állítani, hogy a stílusa "Első oldal" legyen de a legelsőnek nem így az élőláb az abszolút első és a 4. oldaltól lefelé fog látszani.

Csinálsz egy "első oldal" oldalstílust.
Odaállsz az első oldalra.
Kiválasztod a stílusnavigátort (Formátum menü -> Stílusok és formázás / F11 homb)
A 4. gombra kattantva előszeded az oldalstílusokat
Kiválasztod (dupla katt) az "első oldal" stílusra.
Voila

A többit már lehet trükközni az oldaltöréssel és a másmilyen oldalstílussal
Csaba

...ezt egyébként sosem értettem miért nem lehet egyszerűbben megoldani...

Köszönöm a gyors választ! :)

Hello
Adva van egy komplex munkafüzet, mely pénznemként Ft szöveget tartalmaz. A kérdés hogy a rendelkezésre álló tündér miért nem tartalmazza a Ft-ot, hogy át lehessen konvertálni azt EUR szöveggé, vagy € -vá.
Mivel több lapból áll a munkafüzet nem lenne szerencsés minden lapon külön bejelölgetni a dolgokat, majd átalakítani. Nincs erre valami működő feature?

...de legalább a Német márka benne van :)

Mert Magyarország nem része az euróövezetnek, és emiatt az árfolyamot nem lehet fixen beépíteni a programba, mint a német márka, osztrák schilling stb. esetén.

Ahhoz elég lenne az erm2 is. Ha euróövezet tagja lenne az ország nem kellene konvertálni mert már euró lenne a hivatalos pénz.

Ezek szerint én ezt elég jól félreértettem.
Nekem nem arra lett volna szükségem, hogy mondjuk 1116.-Ft-ot a tündér átváltson aktuális áron euróvá, hanem hogy a FT szöveg helyére € karaktert tegyen.
De azt is vegye figyelembe, hogy míg a Ft esetén már nincs fillér, úgy euró esetén ott a cent.
Tehát az 1234.-Ft helyett legyen € 1234,00
Azt hittem a tündér erre való.
Egy ilyen varázsló mondjuk nem lenne hátrány.

Nálam egyszerűen a Format cells - Numbers fülön kiválasztom hogy Currency, majd mellette a kívánt pénznemet. Ha nem erre gondolsz, akkor passz.

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

Ez tiszta sor. De egy meglévő dolgot hogy alakítasz át?
Adva van egy sablon melyben még nincsenek adatok. Viszont ha beírsz akkor azok Ft-ban jelennek meg.
Én ezt most át szeretném alakítani hogy ne Ft-tal működjön, hanem euróval.
És ez egy már kész több munkalapos munkafüzet. Ez a gondom.

Jelenleg a munkafüzet összes munkalapját meg kel nyitnom, amiből lehet akár 100 is, és minden pénznemet át kell alakítanom KÉZZEL.
1234.-Ft -ról €1234,00.- -ra.
S ha ez mind megtörtént, akkor elmenthetem egy új sablonként.

Ha tényleg sok van, akkor unzip+sed.