Az autósok miatt tilos futni jövőre Budapesten

Jo lenne tenni valamit ez ellen.

Az az evi ~10 nagyszabasu esemeny altalaban vasarnapra szokott esni, es kivetel nelkul szazakat, ezreket mozgat meg, a dolog uzleti es idegenforgalmi oldalarol nem is beszelve...

En jovore is reszt akarok venni nehany versenyen ugy, mint mar evek ota.

Ha ertesulok ujabb fejlemenyekrol, majd ide is leirom.

Hozzászólások

Milyen jogi következményekkel jár ha kommentben lemarházom ezt a marhát? Ez egy marha.

Na, ez se normális. Akkor már tiltsák be a biciklizést is, az is zavarja a kedves autósokat.
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra

Meg a tömegközlekedést is. Egy busz helyén minimum 2 autó fér el... :-)

Az már csak halkan kérdezem meg, hogy a Critical Mass-al mi lesz? Lehet, hogy az is ebek harmincadjára kerül?

Elképzelem, ahogy Pestre vezető várostáblánál kiegészítő tábla: "Kérjük, hogy a város területén óvatosan szálljon ki a kocsiból, mert aki 20 méternél - vagy 60 lábnál - többet gyalogol/fut/kerékpározik, az szabálysértést követ el."

Abszurdisztán, 2007.

A szabályozás alapján mindenkinek egyformán joga van használni a közterületet: a gyalogosnak, az autósnak, a kerékpárosnak és a tömegközlekedésnek. A futóversenyek és biciklisfelvonulások olyan közterületeket (úttestet), amit nem, vagy nem csak nekik lenne joguk használni, kisajátítanak, és az adott időre megakadályozzák mások közlekedését. Ennek alapján nem támogatom ezeket. Ennek semmi köze ahhoz, ha valaki a többieket a saját közlekedéséhez szükségesnél nagyobb mértékben nem korlátozza, amit senkinek nem lenne oka betiltani, tehát a párhuzam nem stimmel.

gd, A közterület használat nyilván nem ilyen egyszerű, mert rengeteg utcai rendezvény van egy évben, demonstráció, tüntetés, amit akarsz.. Egyébként ha annyit fizetne az autós az úthasználatért mint mondjuk egy felújításnál egy ház az álványzat alapterületére, akkor akár igazad is lehetne... de még akkor sem.

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)

Ok. Nem gondolom, hogy baj, ha engedélyezzük a futóversenyt és hasonlókat, de azt se tartom bajnak, ha az általam írtak miatt nem engedélyezzük őket.

Amúgy: tulajdonképpen gyülekezési szabadságra nem lehet hivatkozni? Az utóbbi időben úgy tűnik, azzal a legjelentéktelenebb rendezvényre is le lehet foglalni területet, futóversenyre miért ne lehetne?

Nekem is amúgy a gyülekezési jog jutott eszembe.

TFH: évi 10 futóverseny összesen 50 órára foglalja el az utak 5-10%-át. Ez még mindig semmi az évi 8760 órához képest. Ez 0.5%-a az időnek. Ráadásul hétvégén amikor elvileg kisebb a forgalom. Egyébként rossz várostervezési filozófia az autóforgalom kiszolgálására törekedni, mert öngerjesztő. Meg kell tanulni a racionális autóhasználatot. Most az van, hogy pl criticalmassen, a szeptemberi autómentes napon az egyik szervezőt az én kereszteződésemnél leköpte egy autós. Mert..

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)

A critical mass a dugókkal az adott napon csak fokozza az autóhasználatból származó problémákat: a légszennyezést és a torlódásokat. Az, hogy egy napon nem autóznak az emberek, semmit nem oldana meg, és ugyanannyira van oka valakinek arra, hogy egy ilyen napon autózzon, mint máskor. Másrészt a felvonulások az autózás helyetti talán legfontosabb közlekedési formát, a tömegközlekedést is akadályozzák, tehát az autót nem használókat is akadályozzák.

vegyük észre: autómentes nap

az összes autós már most beírhatja a naptárába, hogy ápr. 22-én és szept. 22-én bringásfelvonulás lesz. ennyi. évek óta lehet tudni. az időpont mindig fix.
az meg, hogy akadályozzák a tömegközledesét az egy nagyon gyenge duma. a cm minden felvonulás előtt egyeztet a rendősréggel ill. a bkv-val és együtt állapítják meg az optimális utat. ahol bkv útvonalat kereszteznek ott rendezők/rendőrök irányítják a forgalmat, engedik át a buszokat, villamost.
szerintem egyszerűen lusták az emberek, persze ezt nem ismerik be, egyszerűbb a bringásokra kenni...

"vegyük észre: autómentes nap"

Ez egy hivatalos következményekkel járó, államilag szabályozott dolog? Az, hogy valakik azt mondják, hogy ez autómentes nap, nem jelenti, hogy ennek hivatalos következménye van.

Ha az autómentes napon vagy a föld napján jóval kevesebben autóznak, mint máskor, akkor is nagy dugók alakulnak ki a critical mass miatt, tehát a levegőszennyezés az eredeti céllal ellentétben nem csökken, hanem nő.

"a cm minden felvonulás előtt egyeztet a rendősréggel ill. a bkv-val és együtt állapítják meg az optimális utat."

Lehet, hogy mostanában már igen, de pár éve voltak lezárt út kereszteződésében órákig rostokoló buszok, amiket a rendőrök akkor se engedhettek át, ha nem volt előttük autó, és nem jött biciklis, ráadásul ha előtte autók állnak, akkor nem tudják átengedni a buszt úgy, hogy autókat nem engednek.

Az se szabályozot, hogy a kutya után felszedik a szart, mégis egyre többen csinálják. Az autómentes nap lényege az, hogy egy napon próbáljon meg mindenki kicsit racionalizálni. Mert baromi sokan autózak csak azért mert megtehetik. Mert csak. És erről kéne leszokni. Az autó is egy fajta ePenis sokaknak.

Ja és ha érdekel a cm szervezése kérdezz bátran :D

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)

Én nem támogatom az autóhasználatot, csak úgy gondolom, hogy nem az old meg valamit, ha egy-egy napra azt mondjuk, hogy ne autózzunk, hanem ha mindig megpróbálunk csak akkor használni autót, ha más közlekedési eszközzel sokkal kényelmetlenebb. Egy-egy ilyen nap alkalmat adhat arra, hogy az emberek más közlekedési eszközöket használjanak, és esetleg rájöjjenek, hogy az is működik, de ha a dugók miatt a tömegközlekedés is lelassul, ez nem működik.

Milyen szep demagog szoveg... Szerintem manapsag a tomegkozlekedest eppen az autosok akadalyozzak a legjobban. Eleg csak a minden iranybol a keresztezesekbe beragadokat megnezni (mert ok meg biztos aternek, pedig mar egy perce nem mozdul elottuk a kocsisor) mondjuk a Szeremi es a Hengermalom talalkozasanal, meg a buszsavban pofatlankodokat, akik miatt leall a teljes buszforgalom, ...

Nem sajáttják ki, hiszen van mellette járda. A polgárok jelentős része autózik, másik jelentős része buszon utazik, a közterületet a lehetőségeknek és az igényeknek megfelelően kell elosztani a gyalogosok és az autósok között, azaz annak megfelelően, hogy az emberek mekkora része használ autót. Persze az autózás hátrányaként fellépő légszennyezés miatt (amit a gyalogosok is beszívnak) jogos és jó az autózás korlátozása.

"és az adott időre megakadályozzák mások közlekedését. Ennek alapján nem támogatom ezeket."

Jaj, micsoda szörnyűség, ezek a biciklisek meg gyalogosok...
Még szerencse, hogy

62. § (1) A Magyar Köztársaság elismeri a békés gyülekezés jogát és biztosítja annak szabad gyakorlását.

Akkor ne hőbörögjenek, hogy idióta, meg szörnyű lesz, meg lehet-e ellene tenni, tiltakozzanak a megfelelő fórumon (bíróság) az alkotmány értelmében - ha tényleg lesz ilyen intézkedés.

Ha ez alapján megtámadható a döntés, az azt jelenti, hogy nem lehet kivitelezni, az más kérdés, hogy jó rendelkezésnek tartanánk-e. Arra nézve viszont fenntartom, amit írtam.

Hőbörögjenek csak, mert
1, lehet, hogy észbekap a zilletékeselvtárs és magától (vagy a főnöke hatására, mindegy) visszacsinálja a hülyeségét, ami lényegesen gyorsabb megoldás az AB-nél
2, lehet, hogy meginog a zilletékeselvtárs széke, ami a jövőre nézve előnyös, hiszen ha most képes volt egy ilyen népszivatásra, máskor is képes lehet valami hasonlóra :)

persze ezekre nincs garancia, csak némi esély.

Tudod, mi a "legviccesebb"? Hogy azt mondják, a vonalat nem éri meg fenntartani. Na de miért is nem? Mert nem utazik rajta senki. Na de miért? Mert napi 2 vonat megy, az egyik hajnalban, a másik délután. Ha én délre akarok eljutni 3 várossal arrébb, akkor nekem semelyik vonat nem jó. Még szép, hogy busszal megyek.

Ha így nem éri meg, akkor akkor se érné meg, ha sűrűbben járnának. Így utazik az adott járaton minimum az, aki épp akkor akar menni, és esetleg az, aki nem pont akkor menne, de tudja úgy szervezni, hogy akkor menjen. Ha sűrűbben járnának, akkor egy-egy ilyen járatn csak az utazna, akinek épp az az időpont jó. Tehát többen utaznának vonaton, de legfeljebb annyiszor, mint ahányszor több járat lenne.

"üdvözöljük az ezer hülye országában."
Mondd nyugodtan: 9,999 milló hülye országában.
Egyébként gratulálok a faszinak, az interjúnak csak az elejét olvastam el, de elég is volt. Szerintem megszavazná azt is, hogy a megengedett legkisebb sebesség 100 km/h legyen, ha a "tisztelt" autósok kívánnák.
Javasoljon neki az orvos rendszeres kocogást!
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Ahhhhggrrrrr... Úristehnnnn ez egy idióta. Mutassa már meg neki valaki, hogy világ nagyvárosaiban (New York, Boston, London) hogy szervezik a maratonokat. Ezzel a lépéssel azt érte el, hogy az amúgy is túlzsúfolt városban még többen autózzanak, mert még ilyenkor sem kell dugóba kerülniük. (Arról nem is beszélve, hogy ha legalább ezeken a napokon kiszállna néhány ember a kocsiból, és tömegközlekedne, az is bevételt hozna a konyhára.) Valahogy én azt látom, hogy van egy rakás marha, akik még véletlenül sem próbálnának tömegközlekedéssel utazni, de rázzák az öklüket, ha dugóba kerülnek. Olyanba, amit önmaguk hízlalnak. És ezeknek a tevékenységét még elő is segítik a politikusok.

PS: tudom, hogy nem mindenhova lehet eljutni tömegközlekedéssel, meg azt is tudom, hogy annak a minősége sem a legjobb. De biztos vagyok benne, hogy ha azok, akik tehetnék, tömegközlekednének, egész tűrhető lenne a közlekedés.

A cink az, hogy itt Szegeden már majdnem elütött engem egy - a járdán hosszában közlekedő - autó. Az már csak hab a tortán, hogy neki állt feljebb, mikor megkérdeztem, hogy ezt mégis hogyan?

Hogy a klasszikus viccet idézzem:
- Hallottad Arisztid, hogy Párizsban elütöttek egy kéményseprőt?
- Na hallod Taszilókám, manapság már a tetőn se lehet biztonságban az ember...

Ma a **merángban ezen poénkodtak, de persze támogatták a javaslatot.
Vasárnap amúgy tényleg nem zavaró, ennyit kibírnak az autósok is.

Szerk.: Demszky felfüggesztette a bizottság döntését, örülök :)

Mér előre látom lelki szemeimmmel. Kimegyek az utcára elkezdek kocogni a rendőrők a földhöz vágnak megbilincselnek , és elvisznek a rendőrségre szabály sértés miatt. Esetleg bírságot nem akarnak kiszabni majd minden egyes , futó , kocogó emberre majd ? :(

Persze, mert többedmagaddal le akartad zárni a hidat a békés autósok elől...

A témához is vmit: Az gondolom a tisztelt politikusunk eszébe nem jutott, hogy Pesten nem azért NEM lehet közlekedni, mert annyi a gyalogos az utcákon ( úr isten, ZEBRA!! ), hanem mert amúgy is xarúl van megcsinálva egy csomó út, azok is sok helyen kátyúsak; Több autó van forgalomban mint azt elbírná viselni a város ( sztem ); A tömegközlekedést ( ami elvileg ezen problémákra adna némi alternatív lehetőséget ) egyre csak drágítják, és a lehetőségeket is szabdalják; A kigyúrt Mercis csávó a szomszéd sarokra is autóval megy kenyérért.

Meg azért nem tudom látott e már valaki mondjuk a Hungária körúton "Gyalogos átkelést"? Késsz Surviver helyenként isten bizony..
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Üllj le és kuss legyen!"..

Itt egy nagyon jó gyalogos alternatíva:
http://www.bkv.hu/egyeb/hajo.html

Tavasszal megálltam autóval pesten egy kereszteződésnél és kedvesen átengedtem a gyalogosokat (igaz már ledudáltak közben elég rendesen), a dzsungelhez szokott "bennszülöttek" pedig alig hittek a szemüknek, csak mikorra 3x-4x integettem, hogy tessék menni akkor indultak meg. Hiába nem ehhez vannak szokva, de én igen...

Azzal, hogy a pesti közlekedés szar egyet értek. Nem véletlenül utálok pesten vezetni. Na mondjuk a Széna téri bankrablás miatti forgalom elterelést semmi sem überelte az elmúlt 3évben.

Egyébként a dugó adó bevezetését nagyon jó ötletnek tartanám, ha végre készen lenne a 40es években már kitalált M0-ás körgyűrű.

Ezt sajna nem tudom. Annak idején én miskolcon sem értettem, hogy miért rakták ki Szirmabesenyőhöz a BOSCH-t amikor ott volt a DIGÉP területe. Onnan szépen kivitték volna a régi iparvágányokon a cuccokat a Gömörire és azt csinálnak vele amit akarnak. (Vagy kamionra rakják vagy megy tovább vonaton)
Hasonló helyzetet tapasztalok most komáromban. Annyira megnőtt a kamion forgalom, hogy mindenhol kamionnal találkozik az ember. A belváros forgalma iszonyatosan megnőtt, és "talán" 2010re elkészül a várost elkerülő az ipari parkba közvetlenül csatlakozó elkerülő út.

Azt is furcsállom, hogy Győr előtt bővítik a kikötőt. Ott sem lesz vasúti szállítási lehetőség ahogy elnézem a munkálatokat. A régi 1-es főút forgalma még jobban megfog nőni.

+1, mindenkinek lehet nagy szaja, egesz addig, amig nem kell n km kerulot tennie egy ostoba idopontban ostoba helyen megrendezett ostoba futoverseny miatt. Kepzeld el magad egy kocsiban, 2 uvolto gyerekkel, mert valami ceg (abc lancolat) futoversenyt rendez. szoval azert, mert valaki marketingezik, az meg nem kell, h azt jelentse, h kibaxik velem.

jobbat mondok: zarjunk le inkabb hidakat futoverseny miatt. mondjuk a margitot.

"ceg (abc lancolat) futoversenyt rendez"

Az abc lancolat _nem_ szervez semmifele futoversenyt, ok csak szponzoraljak a BSI (Budapest Sportiroda) rendezvenyet! Tamogathatna ugyanezt teljes egeszeben pl. a fovaros is; gyerekeid uvolteserol azonban sem ok, sem a futni vagyok nem tehetnek...

Apropo a BSI egyik nyomtatott kiadvanyaban az szerepel (2007 aug.), hogy "A mozgas magazint is megjelenteto BSI esemenyein evente 100.000 resztvevo elegedettsege pedig tovabb erositi azt a hitunket". Szemely szerint 1997-tol futok utcai futoversenyeken es megha eleinte nagy is volt a szakadek a magyar es kulfoldi versenyek kozott (felmaraton & maraton), a kulonbsegek egyre kevesbe erezhetoek. Szoval hajra BSI!

Apropo, "D*Y G*R KIÁLLT A FUTÓVERSENYEK MELLETT 2007/11/23"
http://www.futanet.hu/fr_hir.html

Budapest... közlekedés... csak egyet nem értek már évtizedek óta: itt van Bécs, nem messze, állítom több autóval, mint Bp, de hogy ott sosincs közlekedési probléma...

meg normalisan beallitott lampak :)

nemtudom ki ismeros pesti ut, atheneum nyomda elott levo keresztezodesnel, de regebben volt joparszor mikor meg arra jartam autoval, hogy ha ott a lampa mukodott, akkor a dugo mar a danone magassagaban megindult, de ha sargan villogott/nem mukodott, siman lehetett haladni vegig

ja, es probaljon meg valaki vegigmenni barhol hosszabb utszakakaszon zoldhullamon (haha?) a megengedett sebesseggel... kizarolag a megengedett 1.5-2x-esevel fog sikerulni :)

Hozzaszolasodbol kiderul, hogy ritkan jarsz felenk:( 10 eve lakom Becsben es bar allitom, hogy a kozlekedes sok szempontbol jobb, sot megkockaztatom sokkal jobb, mint pl. BP-en, megsem hiszem, hogy abszolut problemamentes! Az itteni BKV is tud dolgokat produkalni, neha igenis ugyanugy elalljak a balf*kek a metro teljes kijaratat jegy-ellenorzes kapcsan; a kabe egy hete lehullott 30-40 centis ho miatt meg szazak (!) ejszakaztak Becs korul az utakon. A penteki, a varosban levo ill. kifele vezeto dugok pedig _kozismertek_.

"Tudja az előbb épp megállított egy ismerős itt a csepeli utcán, aki gratulált az elutasító határozatokhoz, amit a bizottságban (a Fővárosi Közgyűlés városképvédelmi bizottsága - A szerk.) hoztunk, mert szerinte sem lehet Budapesten közlekedni."

Ez a fontos: A Gézának az utcában tetszett! Sőt adott egy kutyaropit, és megsimogatta buksiját is! :D

Ez a legjobb!! :D

"Mit javasol, hol rendezzék meg a futók a versenyeiket, a városon kívül?

Én politikus vagyok, nem sportszervező."

Fordítás: nem tudom, mert semmihez se értek amúgy.

Egyébként amerre járok azt szoktam látni, hogy az autósok leginkább egymást akadályozzák, beállnak keresztbe-hosszába, aztán dudálnak. Pedig vannak egyszerű szabályok, pl: a kereszteződésbe csak akkor szabad behajtani ha min 5km sebességgel át tudunk rajta menni... be kéne tartani, és akkor jó volna. :D

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)

"csak akkor szabad behajtani ha min 5km sebességgel át tudunk rajta menni... be kéne tartani, és akkor jó volna"
... ha nem dudálnák szét a fejed hátulról ez esetben.
Gyakran előfordul velem, hogy nem megyek be a kereszteződésbe, mert látom hogy az út/járda közepén kellene megállnom. Ez esetben dudakoncertet hallgathatok. Szerencse, hogy eddig nem vertek meg (kop-kop)

Ja, amugy figyelitek az eredeti cimet, ami a cikkbol szarmazik (Az autosok miatt...)?

Jellemzo, hogy ebben a temaban mindig ossze akarjak ugrasztani a kulonbozo kozlekedesi modok hasznaloit. Nalam mellefogtak, mert en autoval, kerekparral, BKV-val es gyalog is kozlekedem...

Én speciel nem szoktam futóversenyekre járni, eü. okok miatt, de a dolog engem is felháborít. Túl azon, hogy a jelenlegi közlekedési morál olyan, amilyen: Ezeket a futóversenyeket általában nem 1 nappal előtte döntik el, a tv-híradók, rádiók jóval előtte bemondják a helyszínt, az időpontot, és a tervezett útvonalat, pontosan a kedves drága aranyos autósok miatt, hogy méltóztassanak más útvonalon közlekedni, azért, mert. Ha valaki mégis arra megy, az egyszerűen... ostoba. Nincs rá jobb szó. De azért otthon is lehet hagyni a kocsit. Igen, még a nagycsaládosoknak is. Nem egy családot láttam már 2-3 gyerekkel tömegközlekedni - egyszerűen mert vagy nem telik nekik autóra, vagy mert van eszük. A gyerek nem fog kevésbé sírni, ha kocsival viszed, viszont ha már idejekorán azt tanulja meg, hogy apuka fuvarozza őt mindenhova, akkor ő is ilyen lesz, és a környezetünkért vívott harc eredménytelen lesz. Persze, ezt belátni... nos igen, ehhez kell az átlagnál egy picit nagyobb látókör.Nem azt mondom, hogy Tirolba vagy Salgótarjánba menjenek busszal-vonattal, de pl. a Budai vár nem egy elérhetetlen cél.

A másik az, hogy a tömegközlekedés azért olyan, amilyen, mert az embereket ez tökéletesen kielégíti, bármi is megy a fórumokon. Hogy miért mondom ezt? Hát pl. azért, mert a BKV be akarja szüntetni a havi bérletet, és ezellen még senkit nem hallottam, hogy gyülekezési jogaival élve tüntetést szervezett volna. Ugyanígy a tömegközlekedés többi problémája ellen se tesz senki semmit - évek óta. Ez mind afelé mutat, hogy a tömegközlekedőknek a jelenlegi állapot jó, ellenkező esetben tennének valamit.

Sok problémám nem volna a belvárosi útlezárásokkal, amennyiben meg lenne oldva az átmenő forgalom elvezetése. Akik naponta használnak autót a városban, tudják hogy ez nem élvezetből történik. Nagyon perverz az, aki szeret Budapesten autózni.
Azt is észre kellene venni, hogy az autóval közlekedők nem akarják "elfoglalni" az utat. Csak el akarnak jutni 'A'-ból 'B'-be, minél rövidebb idő alatt. És persze 'B' környékén megállni.
Részremről addig akadályoznék meg mindenféle budapesti forgalomkorlátozó rendezvényt, amíg el nem készül a Budapestet elkerülő körgyűrű. Ezután persze erősen korlátoznám a budapesti autóforgalmat, bér ezzel se kellene fáradni, mivel az átmenő forgalom értelemszerűen a gyorsabb és kényelmesebb elkerülő utat választaná.
Ezután jöhetnek a forgalomkorlátozó rendezvények, melyek ekkor már jelentősen kevesebb emberre volának kihatással.
Ennek sajnos akadályát képezik azok a sötétzöldek, amelyek minden megtesznek Budapest terhelésének és környezete szennyezésének a fokozásáért. De legalább a bibircsókos kökörcsiny jól él valami dzsuvás lápon.

Ave, Saabi.

A hülyék valóban, de akinek esze van az kerül. Mert bár ez kilométerben több, fogyasztásban és időben kevesebb.

Amúgy, aki nem szeret autózni, mehet BKV-val. Ha nem teszi, szeret autozni.

Tudod, két másféléves ikergyerekkel kurva komplikált tömegközlekedni. Ráadásul az ikerbabakocsit nem lehet semmilyen tömegközlekedési eszközre felpakolni. (talán HÉV-re lehet, nem próbáltuk)
De akkor sem opció a tömegközlekedés, ha egy órán át tart vele az út, míg autóval tíz perc. Vagy ha a munkádból kifolyólag sűrűn kell helyet változtatnod, nem feltétlen tömegközlekedéssel elérhető helyeket. Vagy olyan méretű tárgyakat kell megmozgatnod, melyeket tömegközlekedéssel nem tehetsz meg. És még sorolhatnék számos okot arra, amiért az ember autót használ tömegközlekedés helyett.

Szóval a megjegyzésed demagóg, szűklátókörű és ostoba.

Ave, Saabi.

Más ha munkaügyből kell autózni, és megint más ha magánügyből. Nem mondom, hogy pl. a nagy tárgyakat szállítsák gyalog, bkv-n. De a legtöbb ember esetében nem is erről szól a dolog. Egymaga ül a kocsiban, bambul kifele magából, a kocsiban sehol nyoma egy hűtőnek vagy egy szekrénysornak mondjuk. Az ilyen simán mehetne BKV-n, nem vesztene időt. Az időre munkábaérés meg nem kifogás, mert ha más képes időre beérni BKV-val, akkor ő is. Korábban kell felkelni, ez igaz.

Nem azt mondtam, hogy mindenáron bkv, amikor muszály, akor természetesen az autóü az egyetlen alternativa, nyilván én sem tagadom meg magamtól az autó igénybevételét. De ha az emberek 50%-a csak az általad említett (és gondolt) esetekben ülne kocsiba, Budapest közlekedése már feleannyira se lenne élhetetlen mint most. Ezt remélem elismered.
Valóban sarkosan fogalmaztam, ezért viszont elnézést kérek.

Nekem csak az csípte a szemem, hogy aki autóba ül, az szeret autózni. Mindez kategórikusan kijelentve.
De még az egyedül üres autóban ülőröl se tudthatod, hogy miért teszi ezt. Magamból kiindulva, aki reggelente egyedül ül az üres autójában, el tudom képzelni, hogy elképzelhető hogy aznap még elindul mondjuk Szentgothárdra. Persze - a további kötözködések elkerülése végett elismerem - hogy nem minden üres autóban egyedül ülő ember fogja aznap az autóját hosszabb útra használni.
De észre kéne végre venni, hogy a budapesti tömegközlekedés nem bír alternatíva lenni sok embernél akinek van autója. És nem csak azért, mert míg az autó háztól házig visz és mindig van ülőhely, cserébe nem kell mindenféle embert elviselni a személyes teremben, hanem azért is mert a BKV havi bérletének ára lassan eléri - ha már meg nem haladta - egy autó közlekedésre vonatkoztatott üzemeltetési költségét is. (hiszen kötelezőt, meg casco-t álló autó után is kell fizetni)
Szerintem nem az autósokat kellene basztatni, hogy használjanak inkább tömegközledést, hanem egyrészt normálisan kellene átalakítani Budapest közlekedését - beleértve olyan elkerülő út megépítését, ami az átmenő forgalom nagyrészét elvezetné-, másrészt olyan tömegközlekedést kellene kialakítani, amelyik vonzó alternatíva lehet a dugóban üldögéléssel szemben.

Ave, Saabi.

És abba belegondoltál már, miért ilyen a tömegközlekedés? Mert akinek nem tetszik a helyzet, autóba vágja magát, és onnan konkrétan magasról letojja a tömegközlekedés helyzetét. Ha többen akarnának tömegközlekedni, és egy kicsit megmozgatnák magukat az emberek e téren (tüntetés, ilyesmi), akkor még talán lépés is történne az ügyben. De sokaknak elég, ha autót szerez, és onnantól hidegen hagyja a probléma. Elfelejti, honnan szállt át autóba. Ez a baj.

Sajnos sok autós nem látja a fától az erdőt, azaz hogy a tömegközlekedés lassúságáért meg a dugókért ő is pont annyira felelős, mint a többi. Szép dolog a magunk igazát hajtani, de időnként rá kellene döbbenni, hogy valahol sántítanak a dolgok. Nem nagyon, épphogy észrevehető.

Több mint egy évtizedig jártam iskolába és munkába keresztül a városon BKV-val. Ezalatt a tömegközlekedés egyre drágább és egyre rosszabb lett. Hét éve lehetőségem van autóval járni. Köszönöm, én többet nem kérek a BKV féle tömegközlekedésből.
A tüntetések véleményem szerint nem vezetnek eredményre, csak arra jók, hogy azokat zavarják, akiknek semmi közük azokhoz a dolgokhoz, melyekről a tüntetések szólnak. Szerintem.

Ave, Saabi.

Nyilván nem megoldás.

De nekem újdonság, hogy a kerékpáros, motoros felvonulások, futóversenyek és egyéb forgalomkorlátozással járó rendezvények igazából figyelemfelkeltések a tömegközlekedés alkalmatlanságára.

"Sajnos" egy demokráciában azzal tudsz tüntetni egy szolgáltató alkalmatlansága ellen, hogy nem veszed igénybe a szolgáltatását. Nem vásárolsz a boltjában. Nem használod az áruit. Nos, én nem élek a BKV szolgáltatásával. Ha akarod, hívd tiltakozásnak, ha akarod hívd kényelmességnek. Nekem mindegy.

Ave, Saabi.

"Ezalatt a tömegközlekedés egyre drágább és egyre rosszabb lett."
vs.
"Mert akinek nem tetszik a helyzet, autóba vágja magát, és onnan konkrétan magasról letojja a tömegközlekedés helyzetét."

(Legylábbis részben) azért lett egyre lassabb a tömegközlekedés, mert egyre több az autó.

Ki állította, hogy ez nem egy öngerjesztő folyamat? Sőt, azért egyre rosszabb a BKV helyzete, mert egyre kevesebben használják így egyre kevesebb a bevétele.
Tehát akárhogy is nézzük, a tömegközlekedésről autóra váltók a hibásak, akik a fentieken kívül bizonyára lopnak, csalnak, hazudnak, festik magukat és porokat szednek. Alja nép vagyunk, hulljon fejünkre a nép - a büszkén tömegközlekedő nép - megvetése! :-(

Ave, Saabi.

Az is elég kategorikus hogy amíg nincs körgyűrű, ne legyen semmilyen forgalomkorlátozó rendezvény. Semmi az égvilágon, Saabi bácsi? Hétvégén se? Most nem rólad van szó hanem kicsit több emberről, rendezvényekről, értelmes céllal. Persze hogy ebben az országban a marhák hatalmaskodhatnak, van elég támogatójuk. Ajvé...

"Más ha munkaügyből kell autózni, és megint más ha magánügyből."
Igaz, szerintem is kevesen utazhatnak autoval munkaugybol kifolyolag pl. _vasarnap delelott_, amikor is a szokasos oszi maraton kerul megrendezesre Budapesten! A tobbi BSI-s rendezveny zome is hetvegere esik, a ceges futast meg meg itt Becsben is hetkoznap este tartjak. (Utobbihoz viszont nem is zarnak le semmit, mert a Prater-ben zajlik.)

"De akkor sem opció a tömegközlekedés, ha egy órán át tart vele az út, míg autóval tíz perc."
"Tudod, két másféléves ikergyerekkel kurva komplikált tömegközlekedni."

Ez ott sántít, hogy az emberek jó része n em engedheti meg magának az autót, és kénytelen tömegközlehedést használni. Továbbá néhány évtizeddel ezelőtt sokkal kevesebb embernek volt autója, és mindenki megoldotta nélküle. Jelenleg akinek van pénze, az szennyezheti a levegőt és termelheti a dugót.

Ez meg ott sántít, hogy elvárod az autóval rendelkezőktől, hogy bár van autójuk, mégis oldják másképp a közlekedésüket. Még akkor is, ha az a megoldás sokkal kényelmetlenebb és drágább mint beülni a kocsiba. Ez csak nekem hangzik irreálisnak?

Egyébként a dugóteremtés nem csak a kőgazdag kispolszkitulajdonosok priviéliguma! Hiszen a csóró futók és párszázezer forintos kerékpárokon felvonuló nélkülözők is megtehetik...

Ave, Saabi.