Sziasztok!
OpenGL-lel szeretnék elkezdeni foglalkozni, már nézegettem(!) pár könyvet és oldalt, de egyik helyen sem találtam olyat, ami leírja, h hogyan lehet beállítgatni a lib-eket, és hogy milyen fordítóval, környezetben érdemes használni. Inkább Ubuntu Linux alatt használnám. Van ennek C/C++ változata?
Köszi a válaszokat előre is!
tOkeN
- 2639 megtekintés
Hozzászólások
http://nehe.gamedev.net/
Alapoktól, talán a legismertebb OpenGL tutorial.
Linuxos kezdeti lépésekről pont nincs semmi. :)
Azt döntsd el, hogy kell-e GUI (menük, stb.).
Ha kell, akkor a Qt, wxWidgets, GTK+ ide vonatkozó leírását tanulmányozd.
Ha nem, akkor a Glut kell neked:
http://www.zeuscmd.com/tutorials/glut/01-GLUTWindow.php
http://www.swiftless.com/tutorials/opengl/window.html
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SDL -t inkább javaslom, mint a glut -ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De az SDL az olyasmi mint a OpenGL nem? Volt egy cikksorozat a Linuxvilágba, és abból úgy rémlik..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Simple DirectMedia Layer is a cross-platform multimedia library designed to provide low level access to audio, keyboard, mouse, joystick, 3D hardware via OpenGL, and 2D video framebuffer."
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az SDL kezeli a bemenetet, a hangot, és létrehozza az ablakot az OpenGL-nek. Vagy használod az SDL 2D-s képességeit, amik viszont sajnos nem hardveresen gyorsítottak.(csak amit processzor szerint optimalizáltak, de a videó hardvert csak nagyon ritka esetben tudja kihasználni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham, értem. Köszi mind2-töknek a fejtágítást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> De az SDL az olyasmi mint a OpenGL nem?
A windoz az olyasmi mint a linux, nem?
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mindketton fut az mplayer. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézést kérek a kérdésért, megkövetek mindenkit ha kell, de télleg nem tudtam. Volt egy újságban egy cikk, átfutottam, de mivel mélyebben nem érdekel a téma, nem olvastam el a cikket. Tudjuk be a lámaságomnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez előbb találtam tutorialt. :)
Egyébként glut mindenhol van, ahol opengl, és alap dolgokra elég is.
(Ablak létrehozás, alap eventkezelés.)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SDL is van majd' minden platformra. Windows, Linux, OS/2, Mac.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SDL hez vannak plusz libek.
SDL_Image .. stb.
SDL esemény kezelése nekem szimpatikusabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.opengl.org/wiki/index.php/OpenGL_in_Linux:_Programming
Szerintem itt elindulhatsz. Sok sikert hozzá. Nekem hamar elegem lett belőle...
Morzel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Paul Martz OpenGL röviden.
Kifelyezeten kezdőknek írta, Magyarnyelven beszerezhető a Kiskapu adta ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én KDevelopban fejlesztek. A Qt-t még nem ismerem igazán, de a cégnél a felületet abban írják hozzá.
--
A lehetetlen csak a lusta ember kifogása!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni