[MEGOLDVA] OpenGL kezdeti gondok

Sziasztok!

OpenGL-lel szeretnék elkezdeni foglalkozni, már nézegettem(!) pár könyvet és oldalt, de egyik helyen sem találtam olyat, ami leírja, h hogyan lehet beállítgatni a lib-eket, és hogy milyen fordítóval, környezetben érdemes használni. Inkább Ubuntu Linux alatt használnám. Van ennek C/C++ változata?
Köszi a válaszokat előre is!

tOkeN

Hozzászólások

http://nehe.gamedev.net/
Alapoktól, talán a legismertebb OpenGL tutorial.

Linuxos kezdeti lépésekről pont nincs semmi. :)

Azt döntsd el, hogy kell-e GUI (menük, stb.).

Ha kell, akkor a Qt, wxWidgets, GTK+ ide vonatkozó leírását tanulmányozd.

Ha nem, akkor a Glut kell neked:
http://www.zeuscmd.com/tutorials/glut/01-GLUTWindow.php
http://www.swiftless.com/tutorials/opengl/window.html

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

"Simple DirectMedia Layer is a cross-platform multimedia library designed to provide low level access to audio, keyboard, mouse, joystick, 3D hardware via OpenGL, and 2D video framebuffer."

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Az SDL kezeli a bemenetet, a hangot, és létrehozza az ablakot az OpenGL-nek. Vagy használod az SDL 2D-s képességeit, amik viszont sajnos nem hardveresen gyorsítottak.(csak amit processzor szerint optimalizáltak, de a videó hardvert csak nagyon ritka esetben tudja kihasználni)

Paul Martz OpenGL röviden.

Kifelyezeten kezdőknek írta, Magyarnyelven beszerezhető a Kiskapu adta ki.

Én KDevelopban fejlesztek. A Qt-t még nem ismerem igazán, de a cégnél a felületet abban írják hozzá.

--
A lehetetlen csak a lusta ember kifogása!