Grafika: GUI, OpenGL

QGIS

Quantum GIS-hez értőktől kérnék segítséget.

Nagyon régen foglalkoztam ilyenekkel, azóta kiestem a fejlődésből.

Olyan egyedi térképeket szeretnék fekete-fehérben kialakítani, ami teljesen egyedi, de igazodik a szintvonalakhoz, műtárgyakhoz. A jelenlegi qgis viszont olyan mértékben megnőtt, hogy képtelen vagyok raszteres vagy vektoros térképeket letölteni, hogy azokat tovább egyszerűsítsem.

A cél: térképillusztráció. Mint a Nemo kapitányban. (Nemröhögni...)

Tud valaki ajánlani manualt, oktatóvideót az abszolút alapokhoz? De szívesen vennék a BME-n egy előadás-sorozatot is, ha beengednének engem oda... Kicsit öreg vagyok már.

Minek nevezik ezt a munkafelületet?

Először a Scratch-nél és az appinvertor-nál láttam, de most a Kobra esetében is látom hogy funkcionális csempékből lehet kisebb-nagyobb programot összerakni.

Maga a funkcionális csempékből való építkezés nagyon tetszik, kipróbálnám saját projektben, ahol én szabom meg az egyes csempék képességeit és összeépíthetőségének szabályait.

Szeretném azt hinni, hogy ennek a grafikus munkakörnyezetnek van valami saját neve, illetve ez alapján lehet találni valamilyen függvénykönyvtárat a saját rendszer kialakításához.

A nagy kérdés, hogy tudjátok-e a megnevezését és/vagy ismertek-e valamilyen támogató kódbázist ehhez?

https://scratch.mit.edu/

https://appinventor.mit.edu/

https://kobra.dev/

Openscad STL render png

Sziasztok, hozzáértőktől kérnék egy kis segítséget. Debian alapon parancs-sorból szeretném legenerálni az STL állományokból a png képeket. Ez megy.

Amiben elakadtam, az az, hogy ha több szögből is szeretném ugyanezt megtenni, akkor azt hogyan kell? Nagyon nem vagyok benne az Openscad lelkivilágában, ha tudsz segíteni, akkor konkrét példával tedd kérlek.

Jelenleg a .scad file csak az stl import funkciót tartalmazza, és ezzel hívom meg: openscad -o minta.png --autocenter --viewall ./base.scad

Ha ugyanezt több szögből is szeretném, akkor azt hogyan kell?

Bár most még ennek is örülnék, de a próbálgatások során már most beleszaladtam abba, hogy túl nagy az STL mérete, a rendereléskor már panaszkodik miatta. Esetleg azt meg lehet csinálni, hogy adott [X|Y|Z] méret felett automatikusan átméretezze egy kisebb méretre?

Köszönöm előre is a segítséget!

Inkscape könyv és honlap magyarul

https://hup.hu/cikkek/20141014/inkscape_konyv_es_honlap_magyarul

Az  http://inkscape.hu oldal már meg sincs. A könyv a MEK-ből elérhető de a mellékletek nem. 

Egy része a fájloknak megtalálható itt: http://grafit.netpositive.hu/vektorgrafika-2/

De ez nem túl jó állapot így. Pedig a könyv még ma is használható lenne a kora ellenére. 

GIMP crash. Létezik valami megoldás?

Sziasztok!

Sajnos a GIMP 2.10.x verziók több forrásból leszedve is összeomlanak a vágólap használatakor:

[...](Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;[...]

Igen, tele van vele a net, érdemi választ én sajnos nem találtam.

Próbáltam több forrásból is: ubuntu repo, ppa ubuntu repo, flatpack, snap. Forrásból nem próbáltam, de tűnik, itt nem fordítási hiba van, hanem programozási.
Tudtok valami megoldást workaroundot a GIMP mellőzése kivételével?

Wayland megbízhatóság. Cumi vagy nem cumi

Nem problémamegoldást keresek, hanem véleményeket várok, elsősorban akik napi szinten használják ezt a rettenetet.

Milyen buktatók vannak, mire érdemes figyelni. Kompatibilitás stb.

A napokban futottam bele. Az asztali pc-men van feltéve gnome a mate mellé, mert figyelem az újításokat, meg mivel akiknek linuxot telepítek a gépére álltalában gnome-mal szoktam és nem szeretek mások előtt bénázni ezért néha használom otthon is, hogy ne legyen szokatlan.
Mondom ha már van kipróbálom waylanddal is. Mivel virtualboxot használok, mert kell pár multimédiás programhoz a windows az alábbi fucsaságokra lettem figyelmes.

Elsötétül a kép és nem jön vissza a virtualbox ablakában ha:

- átméretezem az ablakot
- átlépek konzolra X-ből és vissza

Ezt azzal koronázta meg az utóbbi pár napban, hogy random megszakadt a virtualbox működése ilyen meg olyan hibára hivatkozva. Nem írom le mit kepesztettem mire gyanút fogtam, hogy lehet a wayland-dal való inkompatibilitás/hiba miatt rakoncátlankodik. Ha gnome+xorg-ot használok tökéletesen működik.

Mindenből stabilt használok gentoon. A wayland lehet még ennyire problémás, vagy csak az én rendszeremben lévő? Azért 11 évnyi fejlesztés után nem ártana ha tökéletesen kompatibilis lenne mindennel.

Más mibe futott bele?

(Iranyitott) graf, interaktiv GUI library, ami megbirkozik 100.000+ node-dal es feleannyi ellel?

Ugyan kerestem, de nem igazan talaltam megfelelo konyvtarat hozza.

http://visjs.org - Jo lenne, de 3000 node mar megizzasztja
http://sigmajs.org - 5000 kornyeken halalozott el

https://d3js.org - meg nem probaltam, de nem fuzok hozza tul sok remenyt

Volt par celprogram is, amit a Google kidobott, de a GUI-t es a maradekot en szeretnem osszerakni, es csak a graf abrazolast out-sourceolnam.

Ha lehet, akkor fusson browserben, elfogadhato sebesseggel, de az se baj, ha desktop only, macOS Swift, vagy Qt JavaScripttel, esetleg Java / Python. A fizikai szimulacio nem fontos, viszont az aszerint rendezett autolayout jo lenne (tehat peldaul elore generalt node poziciok is boven jok, nem kell real time szamolni).

Az interaktivitas fontos, szoval nem kepet akarok generalni, hanem adatmegjelenitesre szeretnem hasznalni.

--

Legrosszabb esetben megoldas lehet meg fogni valamelyik JS library fizikai engine-jet es headless lefuttatni a szimulaciot, vagy ha van Java, Scala, Kotlin implementacio, akkor a GraalVM is jo valasztas lehet.