Chello user vs. chello smtp

Fórumok

Sziasztok!

Az elmúlt napokban 6 ismerősöm keresett meg, hogy segítsek neki, mert nem tud levelet küldeni, pedig nem nyúlt hozzá a OE-hez, a Thunderbird-höz, stb... A hiba jelenség lényege minden esetben hasonló: átmenetileg nem elérhető a levélküldés, próbálja később. Sokadik próbálkozásra talán elmennek a levelek, de ez nagyon ritka.
Nos, nekem kb. 2 hete volt ilyen problémám. A chello üsz. munkatársa kiderítette, hogy az IP-m feketelistán van, ezért a mail.chello.hu kiszűri!
TESSÉK???
Ők osztották az IP-met dinamikusan.
Na, gyorsan új MAC-et regisztráltam be, az így kapott új IP-m már "tiszta" volt. Routeren könnyű más MAC-et hazudni, Win és Linux alatt kicsit nehezebb. Na, de az, aki nem ért a hálózathoz, nem ismeri szemernyit sem a chello működését, honnan a francból oldaná meg?
Teljesen kézenfekvő, hogy ilyen esetben az fordul elő, hogy a UPC nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségének az smtp-re vonatkozású részt. Ugyanis honnan a francból tudná szerencsétlen user, hogy feketelistás IP címet kapott.
Ha már annyi eszük van - és itt azért az ég szakad le a baromságtól -, hogy az smtp szerverük a saját IP-iken szűrést végeznek, akkor marha nehéz lenne kisztás előtt végigpásztázni az általuk használt feketelisták tartalmát. (Persze jogosnak érzem a kérdést, hogy mi a lótúrónak kell a saját dinamikus tartományukat levélátvétel előtt szűrni... Képtelen vagyok felfogni...)

Egyszó, mint száz: én lepasszolom, a szar (feketelistás IP) címemet MAC-hamisítással, te megkapod, és te kínlódsz vele.
Arra persze nincs lehetősége a hazi üsz.-nak, hogy új IP-t osszon ki. Csak a MAC-hamisítással kapsz új IP-t.

Felháborítónak és egyben szánalmasnak is tartom a rendszerüket.

Hozzászólások

A UPC mailszolgáltatása egy az egyben szr, csak sima SMTP és POP van, az IMAP, SSL, TLS ismeretlen fogalmak a számukra.
(más -másért szr- szolgáltatónál legalább a mail normálisan van megoldva)
A saját (kvázi-dinamikus) IP-k feketelistázása ezek után meg sem lep.

Tessék GMailt használni, szolgáltatófüggetlen, és SMTP is van (SSL-en, természetesen).

Ja, csak ezzel az a baj, hogy a chello-nak kifizetett szolgáltatási díjadban az smtp szolgáltatás is benne foglaltatik. Elvileg már nem abban a korban élünk, mikor Merkúrtól akkor is elhoztad a Trabantot, ha pl. nem ment az önindító, mert tetszik-nem tetszik alapon nem volt más választásod.

Ha jol emlexem, multkor kollegam, probalt felrakni maganak egy samba servert es ugy elerni az otthoni gepet, feladta miutan rajott, hogy tiltjak a portot.
Arrol nem is beszelve, hogy jonehany chellos ismerosom szivott azzal, hogy a kimeno 4444es portot tiltottak(eppen MUD server volt).

Engem is hívtak ilyennel, azt hittem az illető rontotta el...

Pénteken vettem észre, hogy a chellónál nem tudok adatot módosítani, viszont a forgalommérés működik. A mail fiókba is be tudtam lépni. Az adatmódosításhoz uaz a jelszó, de nem fogadta el. Katt az elfelejtettem a jelszót linkre, jelszót kiküldi, stimmel. :o
Felhívom, elmondom, aszongya ad új jelszót, adott is, azzal már (megváltoztatottal is) működött. Jó kis rendszerük van vazz.

Szinte egész hétvégén nem volt netem, telefonom, TV kép sz@r...
Persze 4x hívtam őket a net-telefon miatt. Szombat de.- vasárnap de. beígérve, semmi... Kamu egy cég, kamu minőségbiztosítással, eszükbe sem jutott a 3 megadott telszámon felhívni, hogy mi van...
Reklám: "Szánalmas a köbön..."

(A Transmit Power Level 49.0 dBmV és 59.0 dBmV között ugrált, 58 fölött persze nem ment már semmi...)

_______________________
"Két dolog végtelen: az emberi butaság és a világegyetem, de az utóbbiban nem vagyok biztos." A.E.

3 év van chellom, elégedett vagyok vele. Azonban azt én is nevetségesnek találom, hogy a saját hálózatukban végeznek ip szűrést.Az adatmódosítás pedig hasonlóan sz@r mint a kollégának, amióta hálózatbővítés volt 1-2éve. Megjegyezném, hogy ez legyen a legnagyobb bajom :)

Hö. :D
Nyáron volt néhány zavar, persze nem bírtam őket lebeszélni róla, hogy kijöjjenek -inkább keresték volna a hibát a hálózatukon-, aszongya a srác, hogy a nagy meleg miatt van.
Mondom neki, ne izéjjél már, mindig este 10 után van gond, akkor meg már hűvös van. :)
_______________________
"Két dolog végtelen: az emberi butaság és a világegyetem, de az utóbbiban nem vagyok biztos." A.E.

Na itt a bazi nagy LOL...

Most mentek el 2 perce a UPC-sek, most azt mondták, hogy a hideg miatt volt a hétvégi eset...
Szánalmas a köbön-négyzeten...
Nem akartam őket csesztetni, de ki a túrót érdekli a UPC problémája? Az én problémám a pénz befizetése nekik, az övék meg, hogy a net-telefon télen-nyáron menjen. Vazz Alaszkában és Mexikóban meg tudják oldani, itt nem?
Grrr: Szánalmas az n+1-en...
_______________________
"Két dolog végtelen: az emberi butaság és a világegyetem, de az utóbbiban nem vagyok biztos." A.E.

Annyira jó olvasni ilyen írásokat. Vazze, ha te ekkora ász vagy, hogy munkád hibátlan(?) miért nem csinálsz egy céget? Kibaszott olcsón szolgáltatnál netet, 101%-os rendelkezésre állás mellett. Spamlistán soha nem lennél még akkor sem, ha usereid ezerrel nyomnák át rajtad a leveleket. Miért nem csinálod meg ember?!

Talán mert nem tudnék annyit hazudozni a médiában és a usereknek egyszerre?
Figyelj pajti, észleltem, hogy te nagyon okos emberke vagy, és biztos komálod, hogy egy 10 perces hibajavítás 3 napig tart, miközben hülyére vesznek idióta mellébeszélésekkel.
Vagy az már nem jött le a beírtakból nálad?
Nem csak nekem nem működött rendesen a cucc, hanem egy JÓL behatárolható környéken. Nem kellett volna Einsteinnek lenniük hozzá, hogy rájöjjenek hol a bibi, főleg 5-10 bejelentés után. Kár, hogy a lényegi részek megértése gondot okozott, sajnálom, nem neked szántam akkor a postokat, bocsi...
_______________________
"Két dolog végtelen: az emberi butaság és a világegyetem, de az utóbbiban nem vagyok biztos." A.E.

Nem tudom nem tevinformacio-e az IP cim feketelistazas, mindenesetre a mail kuldesi problema nalunk attol oldodott meg, hogy kikapcsoltam a levelezo kliensben az SMTP authentikalast.

Tenyleg szur a chello portot!?

"Routeren könnyű más MAC-et hazudni, Win és Linux alatt kicsit nehezebb."

He? :) Linuxon bazi egyszerű.

_______________________
"Két dolog végtelen: az emberi butaság és a világegyetem, de az utóbbiban nem vagyok biztos." A.E.

Sziasztok nem szeretnék új topicot nyitni, viszont nagyon nem ide tartozik ezért elnézést is.

Szeretném megkérdezni, hogy ha momentán postfix + courier mysql pop3 párosítás fut a debian sarge
serveremen, lehetséges-e PLUSSZBAN IMAP-ot beüzemelni?
Egyáltalán neki kezdjek, vagy a pop3/imap kizárja egymást?

Előre is köszönöm!

-----
Üdv, icee

t-com sem jobb!
sőtt!!
nekem a cégem révén kötelezően t-com-os ADSL van telepítve, persze VIP ügyfelek vagyunk.

smtp szerverük az utóbbi időben úgy volt xar ahogy volt, 10 próbából 9x rejected. data-error (persze guglis smtp 10-ből 10x jó).
Bejelentettem direkte a szolgáltató VIP-es hotlájnján az ő smtp szerverük által produkált hibakódokat. Mi volt a rejakció: mit üzen a levelező?
Mondom vazz az tök lényegtelen, mert az smtp dobálja el a kapcsolatot. Erre a szagember (az illyen tuti nem fürdik) hogy neki a levelező kliens hibaüzenete kell. Mondtam tartsa a vonalat. Beolvastam neki az evolution, kmail, bat, eudora, thunderbird, Outlook OutlookExpress által visszaadott üzeneteket. Persze köpni nyelni nem tudott, mert mind-mind másként fogalmazta meg, hogy az smtp szerverrel van baj.
Azt nem értem, hogy elvégzem a meló egy részét (behatárolom a hibát) és erre ők xaroznak velem. Indíccsam újra meg ilyen baromságokkal.
Persze azóta sem hívtak vissza VIP=Vigyék Innen a P...ába.
-TamsA-

chello egesz smtp-je egy szar. masodpercenkent kerul be es ki valamelyik rbl-be.

Anno a HDSNET-et hagytam ott cirka egy éve... volt ott minden: DNS-ből ...ott feloldani MX-et néhány irányba (más szerver ugyanakkor simán tudta...), hosszú hétvégés (péntek-hétfő) mailszerverdöglés, szimmetrikus sávszélességre vonatkozó szerződés ellenére aszimmetrikus sávszél (a modemük státuszoldala szerint is! -- bár ezt egy idő után már nem lehetett elérni), reklamációra válasz: az új rendszerben nem lehet szimmetrikus sávszélességet beállítani(?), NHH-nak Cc-zett panaszlevél után bezzeg lehetett, sőt, egy hónapot vissza is fizettek...

"Anno a HDSNET-et hagytam ott cirka egy éve... volt ott minden:"

Akkor neked nem volt chello előfizetésed :-))))
A HDSNET még istenes sőt mifelénk egy kis balhé óta mondhatni király !!!
DHCP-vel küzdöttem az OS-től a PC-ig és a felhasználóíg mindenki hibás volt csak Ők nem :-)))
De magától megjavult minden ... persze nem tudták mitől :-)))))

Karesz

Az én kedvenc játékom a chelloval a számlázás. Össze-vissza küldenek számlákat. Van, hogy 2 is kijön ugyanarra kb 1 hét eltéréssel. Meg itt-ott ilyen részösszegeket is kiszámláznak, amit nem igazán értek. Ilyenkor vita telefonon, majd igazat adnak. Beprobálkoznak házha fizet valaki, vagy mi? A hideg zuhany akkor van, mikor elcsúszol egy számlával, és korlátot raknak rád. Ugye a korlát akkor lép életbe, mikor újraindítod a modemet, amit pedig nem sűrűn teszel. Lehet, hogy már három hónapja rendezve van minden tartozásod, mire beindul a korlát. Természetesen hétvégén. Erre a válasz? "Munkatársaink 3 napon belül elhárítják a problémát!". Puff! :)
Ez volt akkor is mikor észrevettem csomagváltásnál, hogy 1 hónap eltelt, és még mindig a régi sávszél van. "3 nap a hiba bejelentése után". Kérdésem az, hogy aki nem ért hozzá, azzal mi lesz? Persze 5 nap lett mire a sávszélességet módosítani kegyeskedtek.
A baj az, hogy nincs nagyon alternatívám... Már azon is gondolkodom, hogy beköttetem a telefonvonalat, csak hogy megszabaduljak tőlük...

Teny es valo, hogy ossze vissza szamlaznak. Nem irigylem azokat, akik bedolnek az egyszeri 1000 Ft-os visszateritesnek es engedik, hogy automatikusan levonjanak a bankszamlajukrol mindenfele osszegeket.

Nekem volt nem egyszer olyan szamlam, amit negyed ora hummoges es kattintgatas utan sem tudott kibogaraszni az ugyintezo ...

Én meg a T-izé csoporttól... Aszonták hogy én is meg bankom is hazudik, de mikor kiderült, hogy ők tévedtek még egy bocsánat sem hagyta el szájukat így én hagytam faképnél őket. Azóta perrel fenyegetnek kb 4-5 havonta, de az ügyvédem aszonta bárcsak beperelnének mert lenne egy nyert perünk. Én mindíg írok nekik egy-egy ilyen "beperellek ha nem fizetsz még" típusú levélre, hogy könyörgöm pereljenek be. De nem és nem. Az a szomorú, hogy egy csomó más ember meg símán összetojja magát ha kap egy ügyvédi felszólítást és fizet holott nem biztos, hogy kéne.
De a T-csoport ellen volt már fogyasztóvédelmi eljárásom is, annak a végét meg sem várták, hanem inkább igazat adtak (minden sor duplán szerepelt a számlán). Mondjuk ezen nem volt sok vitatkozni való de amíg nem fordultam a fogyvédhez le se tojtak.

Szerintem a azolgáltatók magasról tesznek a vevőkre... Nekem eddig egy pozitív tapasztalom volt: Interware. A jelenlegi helyemen sajnos nem tudnak szolgáltatni így rá vagyok kényszerülve a többi ócskára. Nyár óta hébe-hóba van net, mostanra annyira pipa lettem, hogy RRD-tool figyeli a teljes netet a szolgáltató átjárójáig és monitoroz mindent SNMP-vel és más elérhető dolgokkal. A rendelkezésre állás most 90.1%!!! Ami nevetséges mert a legtöbb kiesés délután 4 után van. Ha délelőtt 11-kor lenne nem is érdekelne, de a szerződésszegés részükről így is megtörtént. Most automatikusan küldözdet leveleket a routernek használt gépem ha s szolgáltatás a szerződött szintet nem éri el. Múltkor beállított egy kisbusznyi szerelő hogy megnézzék mi van a nettel. Megállapították, hogy minden tökéletes. Annyira jó a netem hogy az egész településen új kábelhálózatot építenek azzal meg még jobb lesz. És tényleg a TV-n minden ip csomagot látok :-( botrány. Persze a szolgáltató itt is ki van tapétázva mindenféle ISO minősítéssel. Szerintem azért nem tudják a papírjaikat rendeltetés szerűen használni mert dörzsöl.

De hogy ne csak buborogjak, nem lehetne, hogy valami fogyasztóvédelmi tömörülést hoznánk létre ami a szolgáltatótól függetlenül monitorozza az netet (pl jelszintek, packet loss, DNS szerverek stb...)? Ha a felhasználónak gondja van akkor tudnánk logot adni amit felhasználhatna a szolgáltatóval folytatott vitában. Esetleg bizonyos időközönként lehetne publikálni a szolgáltatók "teljesítményét". Ennek szerintem lenne némi hatása.

.... meg biztonságra hivatkozva letíltanak portokat. Érdekes egy szemlélet.Természetesen megoldható másképp is egy kapcsolat de, ha hirtelen pl. sambán keresztűl akarsz valamit egy windózerrel akkor csak reménykedhetsz, hogy nem chello-s tartományban van a gép.
Karesz

Én a 8080-al szívtam meg így. Ugyebár a routerek alapértelmezetten ezt a portot szeretik. A chello meg nem. Mindig kézzel át kell lőni 80-ra, hogy be tudjam utána állítani a dolgokat. Régebben ez működött.

--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!

Hát, ez az SMTP szűrés nem tűnik értelmesnek.
De úgy általában nem hiszem, hogy rosszabb szolgáltató lenne a chello, mint akármelyik másik. Axelero-nál/Matávnál is láttam már olyat, hogy nem akarták a telefont/ADSLt bekötni egy céghez, mert szerintük olyan házszám nem is létezik.
A chellonál is láttam már nagyonis készséges és segítőkész ügyfélszolgálatost (ráadásul éjaszaka), aki a traceroute kimenete alapján meg tudta állapítani, hogy a hiba nem náluk van, hanem annál a cégnél, akitől ők veszik a netkapcsolatot, és egy telefonnal 10 perc alatt elintézte, hogy javítsák a hibát.
És olyat is láttam, aki kötötte az ebet a karóhoz, hogy az én linuxom nem jó, rakjak föl egy XP-t, és menni fog. Aztán eraktam, újratárcsáztam, és a másik megállapította a központi hibát, és kiküldött valakit aki megjavította az utca végén a fejállomást.
Szóval teljesen vegyes, azon múlik, hogy milyen ügyfélszolgálatost fogsz ki éppen akkor.

Pontosan -- Üsz-os embere válogatja... Én az év elején ...tam be az Askey ADSL-NT "botrányt": nekem is elhunyt a dobozka. A szolgáltatóval néhány telefonálást követően megállapodtunk abban, hogy a saját D-Link NT-t rádughatom a kábelre az Askey sz@r helyet, amíg a szolgáltató nem tud csereeszközt adni (Ők sem kaptak a T-sektől...). Az érdekes az volt, hogy arra az időre, amíg nem volt a szolgáltatótól működőképes modemem (bár közben nyugodtan neteztem saját modemmel...) természetesen kaptam visszatérítést.