StepMania

Címkék

Talán sokaknak ismerős a DDR kifejezés. Nem, itt nem egy memóriatípusra gondoljunk, hanem egy olyan őrületre, ami Japánban először 1998-ban jelent meg.

A StepMania egy nyílt forrású DDR (Dance Dance Revolution) klón, mely szabadon elérhető Microsoft Windows, Linux és Mac OS-X-es rendszerekre is. A játék a ritmusérzékünket teszi próbára.

Az eredeti játékgép egy un. pad-al rendelkezik, melyen 5 és 9 közötti érzékelő van elhelyezve: Feladat, hogy a zene hallgatása közben a képernyőn megjelenő nyilakat a hozzátartozó megfelelő pad gombra lépve megérintsük, esetenként folyamatosan ott tartsuk, ami egyfajta tánccá alakítja ezt a furcsa mozgást.
Aki már játszott ilyen géppel, és szerette, most lehetősége van, hogy akár otthon is ismét élvezhesse eme őrült játék perceit.

A játékot telepítése linuxos rendszereknél egyszerű:
töltsük le a legfrissebb bináris csomagot, majd másoljuk be egy megfelelő könyvtárba. Ha fordítani szeretnék, a forrásanyagra lesz szükségünk, és kell még a bináris csomag is a további fájlokhoz.
A program használ OpenGL-t is, így szükségünk lesz 3D gyorsítással rendelkező videókártyára.

Szükségünk lesz ugyancsak a játék lényegére is: a zenékre. A zenék .smzip kiterjesztéssel tölthetőek le, melyek sima ZIP eljárásal tömörített fájlok. A zenéket egy alkönyvtárban kell elhelyezni a Songs könyvtárban; Windows alatt a .smzip automatikusan bekerül a regisztrációs adatbázisba, így egy sima futtatással könnyedén elhelyezhetőek, Linux alatt pedig sima kitömörítéssel problémamentesen bemásolhatóak.

Telepítés után indítsuk el a programot:

Az Enter gomb lenyomásával a főmenübe kerülünk:

Az Options menüpont nagyon sok beállítási lehetőséget tartalmaz, most komolyabban nem mennék bele a menüpontok részletezésébe, további információk megtalálhatóak a játék gyökérkönyvtárában megtalálható HTML fájlban. Szerencsére a játék fel van készítve valódi padok használatára is, ami itt ugyancsak beállítható.

Válasszunk játékstílust:

Válasszunk nehézségi fokot:

Válasszunk zenét:

És kezdődhet a játék!

Játék kezelése egyszerű, a billentyűzeten megtalálható nyilakat kell lenyomni a képernyőn megjelenő sorrendben, a zene ritmusára. Nehézségi fokozatok szerint egyre gyakrabban és bonyolultabban jelennek meg a nyilak, a végcél természetesen a minél több pontszám, a minél több helyesen és megfelelő időben lenyomott gomb. A zenék hangulatosak, a játék sok órára le tudja kötni az embert, és garantáltan visszaadja az igazi DDR hangulatot. Kis cigarettafüst, és teljes a játéktermi hangulat.

Jó szórakozást!

Hozzászólások

Lehet kapni a játékhoz olyan billentyűzeteket, amelyek a padlóra fektethetőek, és csak 9-11 igen nagy gomb van rajtuk. Azzal teljes az élmény :-)

Pad-eket hol lehet hozzá szerezni? Szerintem nagyon hasznos lenne az elfoglalt rendszergazdák és programozók testi gondjainak megelőzésében. Képzeljétek el, ha a windows újratelepítése közben a marketingduma helyett ez menne...

Nekem 64 bites Susém van, így nem volt egyszerű telepíteni, mert a csomag 32 bites linuxhoz van.
A forrás mindenféle dev csomagok letöltése után lefordult, de a fordítás az én AMD64 4500-asnak megfelelően turbózott gépemen is valami iszonyú ideig tartott. Azután a rendes csomagból hiányolt állományokat, végül a zenéket is sikerült telepíteni. A játék fő része így sem indul el. Azt mondja az egyik sprite kiterjesztésű állomány nem a megfelelő formátumú...

Írtam a leírásban is, hogy ha forgatsz, szükséged lesz a bináris csomagból is pár állományra. Nem néztem alaposan végig a leírást, hozzáteszem, de biztos, hogy a forrás önmagában nem elég.

(Amúgy igen, általában ezek a nyavajás kódok egyes dev csomagok nélkül nem fordulnak le :) )

Nem írtam elég érthetően, a bináris csomagból való állományokat is bemásoltam a forrásból fordított programhoz, így jut el odáig, hogy a rengeteg screenen végigmegy, de amikor maga a játék végre elindulna, kilép.

Mi is beizzítottuk Ubuntu Edgy alatt. Egyszerűen letöltöttem a binárist, és kicsomagoltam a user home-ba. Nekem nem volt hang alapból, így annyit kellett hegeszteni rajta, hogy Data/StepMania.ini fájlban a "SoundDevice=" sort ki kellett azzal egészíteni, hogy "default", így: "SoundDevice=default". De mire ezt kigoogliztam...