Maya Linuxon?

Fórumok

Sziasztok!

Már egy ideje szeretném kipróbálni a Maya nevű progit. Van hozzá egy jó vaskos könyvem is, szal majdnem minden adott :)

Viszont nem tudom eldönteni, hogy most igazából létezik-e Linuxra (Ubuntu) Maya. Én úgy tudtam, hogy valamiért leállt a Linuxos verzió fejlesztése, és már nem létezik. Na, de akkor hol a régi, ami még fut Linuxon? Na meg a wikipedia szerint ( http://hu.wikipedia.org/wiki/Maya_(program) )

A Maya-t az Alias fejlesztette ki, elérhető Microsoft Windows, Linux, IRIX, és Mac OS X operációs rendszerek alá.

Mi az igazság? Ha elérhető, akkor a honlapjuk miért dob ki azzal, hogy ezt a platformot most éppen nem támogatja?

(Ha nincs ilyen, akkor mit ajánlotok helyette? Abszolút kezdő vagyok ilyen téren, igazából kíváncsi vagyok, milyen a 3D-s tervezés. Blender? Nekem nem tűnik barátságosnak...aki ismeri, mi a véleménye róla? Érdemes vele barátkozni?)

Hozzászólások

Szerintem bátram vesd bele magad a Blender-be. én anno 3dMax-ot toltam (kezdo szinten) de mára teljesen áttálltam Blendenre. Munkámhoz szinte naponta használom... Szerintem sokkal konnyebb megtanulni mint a Max-ot volt. Rengeteg sok help, meh tutor van fent a neten, és az utóbbi idoben nagyon sokat fejlodott. Linuxos Maya-t még nem probaltam, de azért a kiváncsiság hajt engem is. Majd eccer, "hasokidőmlesz"...

Van linuxra x86_64 verzio is, de bluggybuntura felkuzdeni nem egy nagy elmeny, redhat/fedora a tamogatott. A blender pedig a mayahoz kepest toy, igaz nem kell megvenned/warezolnod.

En utoljara Hoary-ra raktam fel a 6-os Mayat azzal nem kellett sokat gorcsolni, csak az rpm -eket konvertaltam at deb.re es ment is fel. Breezynel a libstdcXXXXX ekkel volt szopoka, de ott is megoldhato volt, sajnos az AW/Autodesk altal tamogatott disztro a RH. Azota nem probaltam. Probald ki esetleg a Blender mellett az Equinox-ot is (www.equinox3d.com) nem egy tul tamogatott dolog de en szeretem, es ha esetleg erdekeslehet a lowpoly modellezes akkor a Wings3D alap.

Gentoo-ra felkuszik siman. P2P halozatokrol le tudod huzni. Kell hozza a flex is a kulcshoz.

"aki ismeri, mi a véleménye róla?

OpenMotif-ra epul, iszonyat lassu, iszonyat bugos, iszonyat instabil. Mindemellett nagyon nehezen kezelheto, a tobbmonitoros uzemmod enyhenszolva is von kivannivalot maga utan. Tomoren: kalap sz.. urulek.

"Abszolút kezdő vagyok ilyen téren, igazából kíváncsi vagyok, milyen a 3D-s tervezés."

Tobb mint tiz eve foglalkozom vele, nekem a 3dstudio MAX jott be. Konnyen tanulhato, egyszeru, logikus a felepitese, _barmit_ meg lehet vele csinalni es az elvonalban van. Egyebkent, ezzel is szamos jol ismert film keszult. Hatranya, hogy vindoz kell hozza.

---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

"OpenMotif-ra epul, iszonyat lassu, iszonyat bugos, iszonyat instabil. Mindemellett nagyon nehezen kezelheto, a tobbmonitoros uzemmod enyhenszolva is von kivannivalot maga utan. Tomoren: kalap sz.. urulek."

Szerintem az alairasodat allitsd vissza arra, ami volt ( "rigidus a betegagybol" vagymi), mert normalis ember ilyet tuti nem ir le...

Elsosorban nem a Mayarol: http://grafit.netpositive.hu/content/view/142/50/
Persze lehet mondani, hogy savanyu a szolo meg ilyenek... Ettol meg kvazi iparagi szabvany, jol dokumentalt es rettenet mennyisegu plugin van hozza. A Blendert sem huznam le jatek szintre, viszont ha borzaszto GUI-ja van valaminek akkor az a Blender.

Nem errol van szo. :-)

Technikailag a GUI-ja fejlettebb - ha azt nezzuk. Felbontasfuggetlen zoomolhato toolbarok, billentyuzetrol valo vezerlesuk, stb.

A baj azzal van, hogy ennel sokkal celravezetobb megoldasok is vannak, de ennek ellenere a blender egy sajat uton halad ezen a teren. Az en gondom az vele, hogy a gui kezelese kulon tanulast igenyel, mert nem kovet semmilyen bevalt szabvanyt. Ahhoz tudnam hasonlitani, mint amikor be kell ulnom egy olyan autoba, ahol kormanykerek helyett botkormany van, gazpedal helyett ket gommbal lehet gazt adni vagy elvenni es mittomen a napellenzo mogott van a sebessegvaltokar. Nem azt mondom, hogy ez rossz, csak nem ez a bevalt modszer. Ez van. Kinek a pap, kinek a papne. Akinek ez tetszik hasznalja igy, akinek meg nem az hasznal mast. :-)

---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

Teljesen egyetértek veled. én is sokáig féltem tole pont ezért.
azt akartam csak mondani az imént, (foleg hogy ha valaki kezdo) hogy bátran fusson neki a blendernek. tapasztalatom szerint nagyon konnyu megszokni, megtanulni, Max-ról áttállni (bár ez utóbbi még hátrány is lehet).
nekem annyira logikusnak tunik, hogy napi sok órás AutoCAD tologatás után sem verekesznek a berögződött parancsok, stb...
...szintén csak személyes vélemény, meg tapasztalat

"normalis ember ilyet tuti nem ir le..."
A bolcs ember nem masok, hanem sajat maga felett itelkezik.

"Szerintem az alairasodat allitsd vissza..."
Szerintem meg jo igy.

---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

Max egy tragedia. en tobb mint 5 eve tolom az iparban es batran mondhatom hogy tragedia. Bugos, instabil, windoze fuggo, nem birja el a sjat morpher effectjeit, nincs lendes history handling es kifinomult node manager. stb stb... a felepitese gyalazatosan elavult es rugalmatlan, es komolyabb projecteknel osszeomlik pikk pakk. pluginz rotfl. akkor mar inkabb XSI vagy maya a legkomolyabb talan most a houdini, azt mondjuk csak TD-knek ajanlott. Maxxal nem nagyon lehet 2k feletti filmes workflowba alkalmazkodni. ez is hatranya. plusz a sriptelheto proxy-set -ek eleg eroteljes hianya....

Lol. Hat en fel eve felraktam az egyik grafikus havernak, aki eleg magas szinten nyomja a Maya-t (windozon). Raktam neki egy slackwaret, arra a maya 7-et (az van osx-re es linuxra is, a 8-as nem tudom megjelent-e ra, az winre is par hete jott ki) es nem hogy minden ugyanugy mukodott, de szerinte meg valamivel gyorsabban is, foleg az UI-re mondta hogy jobban reagal mint a windozos.
(a render szinte millisecre ugyanolyan gyors volt).

Amugy meg elmondanam, hogy a Maya-t is minta legtobb 3d-s cuccot (kiveve 3ds) eredetileg unix-okra (irix stb) fejlesztettek, motif alapon, es csak az utobbi evekben kezdtek windozra portolni oket. Sot elarulom, hogy a windozos Maya-ban van egy X11R6.dll is, lehet tippelni milyen funkcioval...

A'rpi

Nalam csufosan vizsgazott. Mar indulas utan idle allapotban is 30-40%-on tekerte a CPU-t. Ha ablakot mozgattam felette az 10-bol egyszer a halalahoz vezetett. Szamos alkalommal rendereles kozben csinalt random fagyasokat. Attettem egy masik gepre is amelyiken egy friss telepites volt, ott sikerult vele csinalnom egy 6 oras uptimeot mielott kezdte az elszallasokat renderelesnel.

Hozzateszem, hogy mindket gepen stabilan futnak mas alkalmazasok, rend szerint 40-50 napos uptimeok vannak rajtuk.

Mindenkinek: A fenti a szemelyes tapasztalatom volt vele, igy csak errol tudtam irni. Masok tapasztalatat masoknak kell leirni, ettol meg az enyemek nem valtoznak.

---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

"Mindenkinek: A fenti a szemelyes tapasztalatom volt vele, igy csak errol tudtam irni. Masok tapasztalatat masoknak kell leirni, ettol meg az enyemek nem valtoznak."

A bolcs ember nem ir faszsagokat. Ketszer probaltad telepiteni, de valamiert nem mukodott jol. A filmipar az semmi, csak az lehet igaz, amit a szanalmas tesztkornyezetedben tapasztaltal, annal tovabb nem latsz.

"A bolcs ember nem ir faszsagokat."
A megbolcsebb pedig nem tesz megallapitasokat.

Ketszer probaltad telepiteni, de valamiert nem mukodott jol.
Tobbek kozott errol szol a fenti kommentem amire "reagaltal".

"...annal tovabb nem latsz."
Talan hasznosabb lenne, ha az adrenalint kieresztened, elolvasnad ES ertelmezned is azt amire valaszolsz.

---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

Allj.
1. A megallpitast te tetted kicsinyke tapasztalgatas utan.
2. Lehet hogy nem vagy bolcs ember?
3. Valoszinuleg nem vetted meg a SW-t.
4. Valoszinuleg nem hasznaltad soha linux alatt.
5. windows only forumet talalsz eleget miert irkalsz ide?
7. a Srac tud olvasni (mar lattam ilyet irl, nem gyenge hogy egyesek elolvasnak
valamit es meg ertik is...)
6 bocs.

yah es elegem van az olyan idiotakbol mint te mert ezek teszik tonkre a ezen gyonyoru szakmat. Tapasztalat, hogy IT Lamerek es winonly gyoparok okoskodnak alaptalanul.

"1. A megallpitast te tetted kicsinyke tapasztalgatas utan."
En is ezt mondtam.

"2. Lehet hogy nem vagy bolcs ember?"
A jo pap holtig tanul.

"3. Valoszinuleg nem vetted meg a SW-t."
Valoszinu. Nincsen tobbezer dollarom zsakbamacskara.

"4. Valoszinuleg nem hasznaltad soha linux alatt."
Valoszinuleg nem olvasad el, hogy Gentoo-ra telepitettem fel. Az allitolag "linux".

5. windows only forumet talalsz eleget miert irkalsz ide?
Szep napos az ido odakint, miert nem setalsz egy kicsit?

"6 bocs."
Semmi gond.

---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

Nezd Loydzi, en elhiszem, hogy fajo ponton ert tegedet ez a Maya dolog. Amikor irtam, nem szamitottam ra, hogy lesznek olyanok akiknek ezzel komoly lelki traumat fogok okozni. Megigerem Neked, hogy SOHA tobbet nem fogok csunyat irni Maya-rol olyan helyeken, ahol tudom, hogy Te is felbukkanhatsz. Azt hiszem ennyivel tartozom Neked.

---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

Engem csak az tör le egy kicsit, hogy hazaérek a munkábúú, várom, hogy végre egy kicsit huppozgasak, mert melóhelyen csak rákacsintok néha pihenésgyanánt, és mit ad Isten! a második olyan emberbe ütközöm röpke 15 perc alatt, aki nem veszi magát észre. Ez egy kicsit berongál! :(
ájlávhup en' ollhupper :D

Ha becsűletes vagy és nem akarod , hogy szétrugják a hátsódat akkor Blender. A www.mindentbele.hu ra öszelapátolt a jónép anyi tutorialt Magyar nyelven ami vetekszik a Maya 4.5 cimű könyveddel.

Árban menyire fájdalmas a pénztárcámnak, egy 8.0 x-86_64 -es Maya, Linux-ra?