Vizsgaidőszak - mit is oktatnak?

Holnap lesz reggel 8kor a vírusvédelem vizsgám. Egyrészt: valszeg megbukok belőle, másrészt a tananyagot nézve elég erősen felmerül bennem pár kérdés.

Tanultunk a tárgy keretein belül x86 assembly alapokat. Ezt nagyon hasznosnak tartom, azonban például nincs a Pannon Egyetemen Assembly oktatás...szánalmas.

Másodrészt: a tantárgy anyaga olyan ismereteket kér számon, amelyek elavultak és nem azt mondom, hogy haszontalan, de lehetne mást is oktatni. Példa: lopakodó vírusok, tárban maradás, a felhozott példa: TSR program (terminate and stay resident, jó öreg DOS-style), valamint Memory Control Blockon keresztül marad memóriában. Ez szintúgy DOS-style, ma már nem így működnek a vírusok. Kell ezt oktatni egy gyakorlatiasabb tárgy keretein belül? Szerintem nem, vagyis nem erre kell kihegyezni a hangsúlyt.
Tanultunk file-fertőzésekről is, és itt végre megjenelt, hogy PE (Portable Executable) fileokat hogyan lehet fertőzni. Ez már végre korszerű ismeret, mert a PE fileok a Windowsok natív futtatható állományai. Ez hasznos ismeret.

Sok tantárgy oktat elavult, és nem feltétlenül szükséges ismeretet a friss ismeretek kárára, mert arra már nam jut idő. Főleg az informatika az a szakma, ahol a tudás elavul.

Ha mindent az elejéről kezdve építenénk fel itt, akkor bizony pár év múlva abszolút letaníthatatlan lenne a tananyag, annyi mindent kellene oktatni, mert addigra nagyon sok új technológia jönne be a régiek mellé.

Természetesen ez csak a technológiára vonatkozik, van az informatikának egy állandósult alapja, pl. Shanonn-féle információelmélet, formális nyelvek és automaták, gráfelmélet, algoritmuselmélet stb. Nem is ezzel van a baj. Hanem az igazán gyakorlatias tárgyakkal. Szerintem. Na megyek tanulni, mert nem akarok ebben a félévben még több kreditet bukni.

Hozzászólások

Nézdd meg, mi történik, ha egy gyakorlatias tárgyat oktatnak: IRT Labor. Asszem 117-en pótZH-znak, mert nincs meg az alap rendesen. Az assembly külön játék lenne, nem tudom, hányan mennének át. :(

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow. What? Look, somebody's got to have some damn perspective around here. Boom, sooner or later. BOOM!" -- Lt. Cmd. Ivanova

Szia!

Es aki nem potZhzik, annak megvan az alap? Hogy is van ez? Nincs olyan tantargy, amit nem lehet teljesiteni. Az, hogy valaki nem fordit arra idot, hogy megtanuljon programozni, akkor ne akarjon informatikus lenni. Az egyetemnek nem feladata, hogy MINDENre megtanitson. Megtanithat egy programozasi nyelvet, de valakit programozni megtanitani, azaz elsajatitani egy szamara teljesen idegen szemleletmodot, az szinte lehetetlen dolog es nem feladata az egyetemnek. Aki infosnak jon, az rendelkezzen a szemlelettel. En abban latom a problemat, hogy sokan azt hiszik az informatikarol, hogy szamitogepes szoftverek uzemeltetese. Lasd pl: hianyoljak, hogy nincs Flash-oktatas, stb. Szerintem egy mernok-informatikusnak nem is kell ezt tanulnia. Azon emberek fejeben, akik azt hiszik, hogy ok jok informatikusnak, mert tufjak kezelni a Windowst (azt hiszik, hogy tudjak), rendet kene vegre tenni. En ugy latom, az PE-MIK infosainak 75%-a nem fog elhelyezkedni a "szakmajaban". Mert egyszeruen alkalmatlan ra. Alkalmasnak kell lenni. Ezt Jamo is megmondta villanyon (van rola hangfelvetel!!!). "Ha azt gondoljak, hogy szinesznek alkalmasnak kell lenni, epietsznek alkalmasnak kell lenni, de informatikus mernoknek nem kell alkalmasnak lenni, akkor tevednek." Nem pontos az idezet, de ez a lenyege.

Hali!

Szép, és jó, amit írsz, de ez nem teljesen így megy. Nyomatni kéne a programozást, legalább villany szigorával, mert különben nem is fognak infósokat "termelni" (képezni.) Az oké, hogy programozni tudni kell, de ha nincsen alap, amit villanyszigorral oktatnak, akkor nem lesz meg a töbség ösztönzése, felhígul a szakma, és a flipper-öcsik fogják leváltani a tanult hekker bácsikat.

Tehát nem a socket-programozásnál kéne ráébreszteni az embereket arra, hogy ők nem infósnak születtek, hanem már a prog1-2-nél.

Azonkívül volt már PhD-s, aki azt mondta nekem, hogy úgy ment végig az egyetemen, hogy nem tanult meg programozni.

Mellesleg nem tudom, hogy ki találta ki azt a hülye mítoszt, hogy programozást nem lehet tanítani. Nagyon nehéz, az tény, de meg lehet tanítani. Ahogyan matematikát is lehet. Kell intelligencia, de az alapokig (mutatók, rekurzió, indirekció) bármely átlagos intelligenciával rendelkező ember képes eljutni.

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow. What? Look, somebody's got to have some damn perspective around here. Boom, sooner or later. BOOM!" -- Lt. Cmd. Ivanova