Leállások, kiesések

Gyűjtőtopik rendszerleállásokról, kiesésekről.

Hozzászólások

NAV online számla felület, nem működik. 
onlineszamla.nav.gov.hu

Ez úgy látom tervezett:
https://nav.gov.hu/fooldal-elemei/fooldali-csempek/uzemszunet

2025. január 2-án 9 óra és 14 óra között az alábbi rendszerek informatikai karbantartás miatt nem lesznek elérhetők:

 • NAV Felhasználókezelő,
 • Online Számla rendszer,
 • Online Számlázó program,
 • eÁFA-program.

Kérjük, elektronikus ügyintézésekor vegye figyelembe a karbantartási időszakot!

Megértését és türelmét köszönjük!

- Tegnap a miskolci jegyautomata omnibusz-bérletet adott ki, 1899.12.30-i érvényességgel.

- Ma reggel a Burger King csak 9-kor nyitott, szűkített kínálattal, mert haldoklik az informatikai rendszerük.

(ezen felbuzdulva épp meg akartam volna nyitni ezt a topikot - elkéstem.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nekem is ez jutott eszembe. Csak ez nem valami olyan hiba, hogy kicsúszunk a 8 vagy akárhány bitből egy érték tárolásakor, hanem tippem szerint az agyonbonyolított rendszerek amibe rendszeresen és felelőtlenül húznak be külső könyvtárakat vagy függőségeket. Itt ha valami elszáll akkor minden elszáll. Framework... a 2MB-os Hello World-k világa....

A NAV-os rendszerleállást sem értem, mert meg lehet oldani nagy rendszerek zökkenőmentes frissítését is. Persze ha mindenféle össze vissza lomból van összeollózva és nincs 1 ember sem aki átlátná A-Z a müködését, akkor meg is fognak ezek az esetek történni, egyre gyakrabban.

Tippem szerint a manapság képzett programozók nem is értik, hogy mi tötrénhet egy adafeldolgozás során a processzorban, memóriában. Annyit tud csak, hogy lassú a CPU és kevés a RAM.

Leállt a kommentelés is a blogon, írtam egy kommentet, és meg se jelent.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Szerkesztve: 2025. 07. 14., h – 08:39

A hétvégén történt hardvermeghibásodás következtében számos elektronikus közigazgatási szolgáltatás fennakadásokkal működött. Az eset a kormányablakos ügyfélkiszolgálás során használt rendszereket is érinti, emiatt július 14-én, hétfőn a kormányablakokban az okmányokkal és járművekkel kapcsolatos ügyfélkiszolgálás országosan szünetelni fog

https://444.hu/2025/07/14/hetfon-intezett-volna-ugyet-a-kormanyablakban…

megjegyzesem: jo hir, hogy a 4ig varhatoan 4ig elharitja a hibat ;)

MobilKincstár app nem indul, háttérben crash-loop...

Úgy tűnik, hogy a hiba oka a nem gyári keyboard allalmazás használata (Samsung keyboard helyett GBoard).  Ezt persze nem árulja el az app...

Nagy veszekedés az ablakom előtt a sürgősségi bejáratánál valami vérhigító miatt. Utána egy órával kuruc komment: "tegnap délután óta nem működik az eeszt, nem lehet gyógyszert kiváltani, mert nincs felhő... 25 éve dolgozom az informatikában és nem sokan vagyunk akik szerint ez nagyon nem jó irány..."

Szerintem van akinek kifejezetten hiányzik, ha nem jön a busz, véletlenül nem késik a vonat, nem romlik el a villamos, valamilyen állami szolgáltatás - egyszerűen karbantartási okból vagy valamilyen hiba miatt - átmenetileg nem elérhető el. A hiba, rendkÍvüli esemény reflexeket indÍt mert hiszen elvárható lenne, hogy soha semmi ne romoljon el és mindig minden elérhető legyen. Ha valami jól működik, az a mindenszarozókban egyfajta kényelmetlenség érzetet okoz, ilyenkor lehet panaszkodással elütni azt a kisidőt, ameddig a következő "élmény" éri a humán erőforrást.

Asszonyba két hónapig szúrkáltam a vérhigítót, nem hiszem hogy ha egy-két nap kimarad nagy bajt okozott volna. Az ügyeletes, is meg a "beteg" is elég agresszív volt. Azért ilyen dolgokat nem lenne szabad 100% informatikára bízni. Meg az emberség, amit láttam hogy mind a két félből hiányzott. A bürokráciáról nem is beszélek, az adásban morzehang lenne.

Vagy letesztelik  - legalábbis papíron - aztán élesben meg kiderül, hogy kamu az egész.

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Itt a fő probléma az, hogy a szakmában dolgozva látod, hogy mennyire kevés pénzből is meg lehet oldani jól és egyszerűen fáj látni, hogy a rendszerszintű korrupció és kontraszelekció miatt mennyire sok pénzből se tudják megoldani jól. Ezen felül pedig a jogos kritikára az a válasz, hogy kussoljunk, és örüljünk, ha épp működik.

1. Én ártatlan vagyok, tekintetes törvényszék. Se a sok pénzt, se a rendszerszintű korrupciót, se a kontraszelekciót nem látom abban, ha valami elromlik.

2. Jogos az a kritika, amelyik ismeri a hiba okát, a felmerülés előzményeit, a megelőzés elmulasztásának okait és az elhárítás módját majd mindezek alapján megállapít következtetéseket. Az átlagos mindenszarozót ezek a részletek nem érdeklik. Nem működik? Szar. Nem merném azt gondolni, hogy az átlagfelhasználónak ebben nincs igaza.

1. pedig szakmabeliként látni kéne hogy igenis vannak dolgok amiket 100% atombiztosra kell megcsinálni - és meg is lehet. Hogy olyan nincs hogy "teljesen leáll". Olyan van hogy "lassú" , olyan van hogy "fele elveszik", olyan van hogy "a tegnapi állapot látszik", de olyan hogy egy országos létfontosságú rendszer leáll, olyan - informatikailag - nincsen. 

Ha ez mégis megtörténik akkor ott többen több szinten hibáztak. Nem kicsit, nagyon.

zászló, zászló, szív

Az egy dolog hogy gyógyszert nem lehet kiváltani, de a betegek korábbi adatai se érhetőek el. Most gondolj bele hogy ott a beteg a kórházban az osztályon, és egyik pillanatról a másikra eltűnik minden eredménye, nem látod a korábbi műtéteit, nem látod a korábbi méréseket, semmit se tudsz. Ha a betegnek nem volt annyi esze hogy korábban kinyomtassa és magával vigye akkor vakon kell repülni. No, ez úgy nagyjából a gondatlan veszélyeztetés kategória.

Ehhez tedd hozzá, amikor valakinek nem 1 alapbetegsége, hanem több van. Emiatt szed 15 féle gyógyszert / gyógyhatású készítményt / étrendkiegészítőt. Már önmagában olyan kölcsönhatásban vannak a gyógyszerek egymással, hogy emiatt a kezelőorvosok is nagyon óvatosan piszkálják az adagolást.
Nem véletlenül írtam fel a családtagnak ezt A4-es papírra nyomtatva. Odatolja az orvos elé és 2 percen belül áttekinthetően mindent (kórtörténetet leszámítva) tud ebből a kezelőorvos.

Hardvarhiba miattállt ke ez is? Akkor a PH szakembereit kell hívni, ők már profik ebben.

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Azt még megértem, hogy egy kisebb vállalkozásnak nincsen mindenből tartalék vagy az összes hibalehetőségre azonnali vészterve. De hogy egy feneketlen perselyből gazdálkodó szervezetnek hogyan lehet ekkora kiesése, arra nagyon kiváncsi lennék, hogy hogyan hozták ezt össze!

Hát ahogy elnéztem, a frontendre se költöttek sokat :)))) Pl. az időpontfoglaló oldal olyan, mintha egy középiskolás első próbálkozása lenne. De hála Istennek 2025-re el tudtunk jutni oda, hogy a laborleletek nem dokumentumként, hanem mért értékenként is tárolva vannak!!! Reméljük mindenki adata biztonságban van, és majd egyszer újra elérhető lesz :)))