Volvo admits defeat, won't go fully electric by 2030. https://t.co/nx6CXNUVsL
— Motor1 (@Motor1com) September 4, 2024
Volvo backtracks on its 100% EV pledge: Here's what the new plan looks like https://t.co/VTqCwo7BTY by @EVPeteJohnson
— Electrek.co (@ElectrekCo) September 4, 2024
- 1428 megtekintés
Hozzászólások
Volvo ígértei 2030-ra:
2021-ben .... 100% EV-nk lesz 2030-ra
2024-ben .... 90% EV-nk lesz 2030-ra
2027-ben .... ???
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A piacnak megjött az esze.
De ebben benne van a nagypolitika is. Kína nagyon megerősödött az akksigyártásban, tehát már nem olyan fontos erőltetni a villanyautókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kína nagyon megerősödött az akksigyártásban, tehát már nem olyan fontos erőltetni a villanyautókat.
Na nézzük ...
K: Ki a Volvo tulajdonosa?
ChatGPT: A Volvo Cars tulajdonosa a kínai Zhejiang Geely Holding Group. A Geely 2010-ben vásárolta meg a svéd autógyártót a Ford Motor Company-tól.
Így még szomorúbb a kép.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom.
A nagypolitikának arra volt ráhatása, hogy a "piacnak" megjöjjön az esze. A zöldek szerint már nem annyira zöldek az akkumulátorgyárak, és talán részben emiatt is estek vissza a villanyautó eladások.
Asszem vmikor 2019-ben, vagy 2020-ban mondta egyik Toyota főnök, hogy értelmetlen a teljesen elektromos autókat erőltetni, mert ugyanannyi lítiumból 10-szer annyi hibrid autót lehet gyártani. De a piac buta, ezért ők (a Toyota) is gyártanak villanyautót. Aztán idén januárban már maga Toyoda úr mondta, hogy hosszú távon 30% lesz a villanyautó, és 70% a hibrid. Erre írtam, hogy megjött a piac esze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éreztem én ezt 2021-ben! :D Azóta csak még biztosabb vagyok benne!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy ez megmenti a nagy nevű autógyárakat. Villanyautót gyártani bárki tud, még a kínaiak is. És a kínaiak olcsóbbak is lesznek.
Belső égésű motor gyártásához viszont komoly tapasztalat kell. Ráadásul a hibrid egy jó bonyolult jószág, abba sok gépész varázslás kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez sajnos nem menti meg őket. Lásd VW, ZF, Bosch problémái...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belső égésű motor gyártásához viszont komoly tapasztalat kell.
És a kínaiaknak nincs?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
21-ben jól érezted EV hype volt. Azt viszont mindenki látja, hogy közép hosszú távon csak az EV az irány...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mutatta pl Tesla árfolyam, Hertz EV vásárlás stb...
De ettől nem rossz az EV technika, nem fog bedőlni itt semmi. Folyamatos a fejlődés. Negyedévről negyedévre gondolkódóknak persze most kiábrándultság van (ezek lehet ugyanazok akik a 21-es hypeot is tolták) de a trend nem változott max átmenetileg lassult.
Most vásárlói oldalról is kivárás van. Ha zuhannak az árak érdemes várni. (és az áraknak zuhanniuk kell, hiszen a gyártások felfutásával egyre olcsóbbak kell legyenek az EVk)
Európában a német gazdaság viszaesése természetesen erre is befolyással van. (+tavaly támogatás volt, idén védővám EV-re)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beszéld meg Toyoda bácsival: https://www.motor1.com/news/705858/akio-toyoda-ev-sales-forecast/
Szerinte a sima belső égésű motorok sem halnak ki még egy jó darabig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintetikus szén alapú üzemanyagba tárolt napenergia a légköri CO2 felhasználásával. A mostaninál is tisztább kibocsátású motorok talán Stirling elrendezéssel, amik csak range extenderként működnek egy kis hatótávú EV-ben. Mark my words!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A piacnak nem jött meg az esze. A német gazdaság romokban. Tavaly támogatást kaptak ott az EV-k idén meg importvámokat. (Volvó - Geely - kínai)
Toyota főnöknek félig volt igaza. Benzinest hülyeség már gyártani mert annyira jók a hibridjei. Lítium annyi van, hogy túlkapacitás alakult ki és mint a kő esnek az árak. Emiatt is és a co2 kvótaproblémák miatt is egy-két gyártónal árversenyre lehet készülni. Az meg visszahozza a vásárlókat. A Nissan idén söpörte ki a Leaf készleteit. úgy vitték mint a cukrot...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Döcög az EV projekt a Volvonál is? EV átállás menete: Hagyományos gyártók mennek a levesbe, az új gyártók meg maradnak. Nem kell nagy üzleti jóstehetség ahoz, hogy bárki meglássa: a hagyományos motorokhoz drága lesz majd az alaktrész, nem éri majd meg javítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyományos gyártók mennek a levesbe, az új gyártók meg maradnak. Nem kell nagy üzleti jóstehetség ahoz, hogy bárki meglássa: a hagyományos motorokhoz drága lesz majd az alaktrész, nem éri majd meg javítani.
Jaja. Nekem már sem az autóm, sem a motorom nincs gyártásban több éve, és még mindig lehet hozzá gyári alkatrészt kapni, nem utángyártottat. Hogy állnak ezzel az új, feltörekvő gyártók? Nem itt ment a szájkarate, hogy a teszlához egy lökhárítót sem sikerült rendelni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem már sem az autóm, sem a motorom nincs gyártásban több éve, és még mindig lehet hozzá gyári alkatrészt kapni, nem utángyártottat.
Azt ne képzeld, hogy raktáron állnak a régi tipusok alkatrészei, azt akkor gyártják le amikor a kereskedők utánrendelik. Az hogy most van olcsó alkatrész, nem jelenti azt hogy a jövőben is olcsó lesz. A Trabant kipufogó gyártására, pl. egy mogyoródi kisiparos állt rá, a világban lévő gyűjtőknek ő exportál jóáron...
Nem itt ment a szájkarate, hogy a teszlához egy lökhárítót sem sikerült rendelni?
Nyilván az USA exportra eladott példányra alkatrészt be kell hajóztatni, ami idő. Ami Teslát meg Berlinben gyártanak, ahoz van alkatrész. Pl. fékbetétet most rendeltem Brembot 13eFtért, a jövőhétre vissza is igazolták. A nagy magyar autó alkatrész kereskedők meg 145eFt-ért akarták beszerezni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó hat a fékbetét. Meg ablaktörlő lapatot is sikerül rendelned?
Ha benzines kocsi lenne, akkor azzal menoznel, hogy tudsz bele itthon benzint tenni?
Ablamoso folyadékot is sikerült itthon rendelni bele?
Basszameg egy kibaszott kopóalkatrészről beszélünk, mint a gumiabroncs.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira menő, hogy még egy fékbetétcserével is foglalkozni kell, különben rádmelegítenek egyet 145EFt-ér. Normál autónál ez úgy működik, hogy átadod a kulcsot az autószerelőnek, aki nem basz át, hanem kicseréli és lesz mondjuk 20EFt, vagy max 30. Neked nem kell netet túrni, ő meg megkapja a pénzét a munkájáért és mindenki boldog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normál esetben ez úgy megy, hogy a app-ba megigénylem a javítást, a Tesla felkínál egy idöpontot, odaviszem és kicserélik 13xxxFt-ért. A múltkor egy szenzort cseréltek,azt pl. a saját garázsomban. Kijött a Tesla szerelö és kicserélte az egyeztetett idöpontban. Azt a fékbetét cserét amit a normál szerelö anyaggal, munkával negyedmillióért csinálna meg a Teslánál 2x000 Ft.
Van még kérdésed?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van. Minek kell össze-vissza kamuznod?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fixit!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A piacnak megjött az esze.
Nem tudom a piacnak hogy tud elmenni, illetve megjönni az esze. A piac eddig is remekül működött, ezután is remekül fog. Legfeljebb vannak páran, akik erről nem szeretnének tudomást venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A napi "FUCKEV" teljesítve...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok mindent nem tudtál hozzátenni ehhez a Volvo-féle visszafelé pedálozáshoz.
🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelzem a határidő 2035, de azt már ez a gyártó sem fogja megélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A saját ígéretét hugyozta most szembe. Az a baj, hogy ezekkel az ígéretekkel ugrasztottak be egy csomó embert a bétatesztelésbe.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor a Haldex-kuplungot elkezdték belerakni a Volvoba, már akkor megírták a márka végrendelét. Dolgoztam a Haldexnél, egy over engineered nagy kalap szar az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Dolgoztam a Haldexnél, egy over engineered nagy kalap szar az.
Neked még nem mondták, hogy ahol etetnek oda nem szarunk? Még szerződésbe is bele szokták írni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked még nem mondták, hogy ahol etetnek oda nem szarunk?
Nagyon kedves vagy, már nem dolgozom ott ezer éve. Másrészt akkor is szar, ha kussolunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 100% ígéret akkor veszek. ha 90%-100% (2030-ra) akkor nem? Ez szerintem egy vásárlót sem befolyásol(t) semilyen irányban sem.
Amúgy 48%-nál tartanak: https://cleantechnica.com/2024/07/05/48-of-volvo-cars-sales-now-plugin-vehicles-globally/ (tisztán BEV: 36%)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hup.hu/comment/3108748#comment-3108748
Nem, tudjuk mennyi lesz az ígéret legközelebb, ahogy egyre közeledik a határidő. Ez azt jelenti, hogy a Volvo sem 100%-ig biztos magában. Miért ne bizonytalaníthatna el akárkit ez?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A következő negyedévet nem tudják megjósolni nemhogy mi lesz 2030-ban. 😊
Ha tartós marad az EV visszaesés majd lefelé ígérgetnek, he visszapattan majd visszatérnek a 100%-hoz. Mindig mi az üzenet ami nyugtatja a befektetőket.
A vásárló meg csak olcsó és jó kocsit akar ha már tömeggyártóról van szó. EX30-at elég jól viszik. (Kész csoda, hogy a vásárlók olcsóbb EVkat akarnak és ha valaki gyárt egy ilyet akkor jól fogy. Hihetetlen!!! 😊)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor minek mutogattátok nekem évekig ezeket a terveket? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ezek a tervek nem igazodnak a mondandódba: az EV támogatások nélkül életképtelen, az EV kiforratlan, esetleg az autóipar múló hóbortja, a (zöld) politikusok miatt van csak stb,stb...
A volvo célrték ide-vagy oda az EV-re tette fel a jövőjét és ez nem változott. Ha "long tail" lesz a hibridek eladása azt megbírják majd az elektromos tömegtermelés mellett...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mondandóm ez volt 2021-ben, 2022-ben, 2023-ban és 2024-ben is, hogy
- nem kiforrott
- nincs/szar az infra
- szar a hatótáv
- drága
- támogatások nélkül életképtelen
- ICE-szal összehasonlítva, szar a minősége a legtöbbnek
- csúnya szar a legtöbb
Mind igaz még mindig. Ezt a veszteséges hóbortot részben még mindig az ICE eladások (helló, itt integetek) után realizált profitból finanszírozzák.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla azóta nyereséges amióta gyártja a Model 3-at. Ezért jó példa mert csak BEV-et gyárt. Emelett a legnagyobb nyereséggel üzemelő autógyár. nem néztem, de szerintem a kínaiak is tartanak már ott, hogy nyereségesek és némelyik akár már a kezdeti támogatást/befektetést le is doglozta.
Amit írsz a régi európai és amerikai gyártókra igaz akik úgynevezett kvóta autókat gyártottak. Épp csak annyi BEV-et gyártottak, hogy elkerüljék a CO2 kvóta miatti büntit (adót). Ilyen esetben nem számított a nyereség egy autón. Nem kevés gyár itt tart még... (lásd Ford, GM, VW, Renault, Stellantis stb...)
Tételenként:
- nem kiforrott - annyiban igazad van, hogy még mindig gyorsan fejlődik - annyiban nincs hogy ma már teljesen használható modellek vannak nem kísérleti példányok
- nincs/szar az infra - annyiban igazad van, hogy a Lajtán túl nagyon jó infrastruktúra van keletre meg még van hova fejlődni - annyiban nincs, hogy ma egy kis akkus autóval ami nekem is van (46kWh használható) kényelmesen bejárható az ország és rengeteg új töltőt telepítenek.
- szar a hatótáv - annyiban igazad van, hogy egy dízel még jóval nagyobb hatótávval rendelkezik - annyiban nincs, hogy ezen a téren jókora fejlődés volt az elmúlt években.
- drága - ebben teljes mértékben igazad van - DE most fog egy piaci turbulencia jönni ahol esni fognak az árak. (ennek a várása is csökkenti a keresletet)
- támogatások nélkül életképtelen - annyiban igazad van, hogy jóval lasabban (és egyenletesebben) terjedne a technológia a támogatások nélkül - annyiban nincs, hogy akkor is terjedne és akkor is leváltaná a jelenlegi megoldásokat (megintcsak érdemes a Tesla-t nézni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd 10-20 év múlva mikor neki is EV lesz majd akkor tolja hogy mennyire jó. ameddig nincs neki -> szar. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, nagy dolgot találtál fel most itt!
Tényleg akkor jó valakinek valami, amikor már annyira jó, hogy pénzt is ad érte? Mesélj erről ... Hogy van ez?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de hát te mondtad hogy ez zsákutca. nincs jövője! szar! :D el is ejtek pár könnycseppet azon ismerőseim miatt akik otthon nap energiával töltik az EV-jüket és mindenre elég amire vették. :D és még elégedettek is! de rossz nekik! pedig többet mennek vele 1 év alatt mint te 5 év alatt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne hazudozz, én végig azt mondom, hogy biztosan lenyomják a torkunkon, választási lehetőségünk nem lesz.
Ebből adódik, hogy egy idő után akkor is azzal fog járni, aki nem akart.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudtommal a világon senkinek sem kötelező autót tartania. vagy neked a fejedhez tartottak egy pisztolyt és megmondták hogy muszaj autót venned? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, jobbat mondok, mire ezt ti leboxoljátok (mi legyen), én már lehet, hogy autózni se fogok. Az én autóm akár még 15 év múlva is autó lesz!
Sziahelló!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tech, leszarom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ugye! Ez nem az én problémám, a ti problémátok. A 3 éve vett ICE autó még akár 20 évig is támogatott!
Addigra leszek 75! Lehet, hogy már önjáró drónnal fogok repkedni, onnan fogok szarni a Tesla-tok tetejére :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm, most meglepődtem. 55 éves létedre meglepő ez az infantilizmus amivel napi szinten elkápráztatod a közönséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fontos, hogy valahol maradjon bennünk egy gyermek is.
BTW: véleményed > /dev/null
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha felnosz, akkor megoregszel. Ha megoregszel, akkor meghalsz. Csuszos ez a lejto.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira nem csúszós, mert meghalhatsz anélkül is, hogy felnőttél volna. Nem extra kockázat felnőni, az idő meg akkor is telik ha nem veszel tudomást róla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Filozófiai magasságokhoz keress valami bölcsész végzettségűt itt :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont a minap jött szembe egy ide vágó vicc a FB-on.
Job interview ...
- I like your resume. What do you think your biggest weakness is?
- Honesty.
- Well, I don't think honesty is a weakness.
- I don't give a fuck what do you think.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tételenként:
tl;dr
Nem engem kell meggyőznöd, hanem a piacot!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a piacot majd orbánék irányítják. nem? :) ők meg kínai aksi gyárakat telepítenek magyarországra kínai hitelből ahol külföldiek dolgozhatnak. te szavaztál erre!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem pajti, a (sötét)zöld faszság nyugatról jött. Német kormányon levő sötétzöld stb. haverjaid, akik bezártak atomerőművet, szénerőművet, szélkereket meg EV-t láttak mindenhol.
Erre ült fel Kína (na fogd meg a söröm) és lenyomta a félnótásokat a saját pályájukon. Orbán pedig a félnótások igényeihez igazodva gyárt terméket azoknak, akik ezt ki akarják elégíteni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ühüm. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A németek nem sok EV-t láttak. Egyedül talán a BMW kísérletezett i3, i8 vonalon. De azok tényleg kísérleti autók. (bár az régi i3 nagyon jól sikerült)
Az összes korai EV: Nissan, Tesla, Mitsubishi/Peugeot/Citroen esetleg Renault...
A kínai dominancia már 2017-ben is látszott: https://www.mckinsey.com/industries/automotive-and-assembly/our-insights/dynamics-in-the-global-electric-vehicle-market
2017-ben:
China’s domestic EV demand grows, while Europe stagnates
USA növekedés (Tesla), Kína növekedés (Kínai gyártók), EU - stagnál (EU gyártók).
Az EV-ket Tesla/USA és Kína hajtotta már 10 éve is...
A német zöldek (és a többiek) ott számolták el magukat, hogy az olcsó orosz energiára alapoztak. Ahogy az kiesett hullik is szét az egész gazdaságuk... (a mienk meg követi...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A németek nem sok EV-t láttak.
Láttak = lelki szemeikkel = vizionáltak
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja csak a saját iparukkal nem beszélték ezt meg. Miközben mind a zöld ipart, mind az EVket USA, Kína tolta 1000-el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és a BMW i4, i5, i7 az micsoda? :D Mercedes EQ széria az micsoda? Audi e-tron az micsoda? Porsche taycan? VW id sorozat az micsoda? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol voltak ezek 2106-ban? Ezek később jöttek csak mint első próbálkozások. (kivéve a BMW-t - nézzük melyik nagy német gyártónak is fogynak jól az elektromosai... a BMW-nek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a postot melyik évből írtad? Nincs egy használt időgéped olcsón? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mínusz kétezer éves sokat használt, de jó állapotú időgép eladó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Upsz, megcsúszott 90 évet 😀
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégcsak nem is nekem kellene meggyőznöm a piacot, hanem az autógyártóknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autógyárak:
Olcsót, jót, zöldet
Kettőt lehet választani.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesla, Kínaiak: mind a 3 megy - akár egyszerre is 😉
A német autóipar problémáinak egyik tünetét (amit nem foghatnak zöldekre, politikusora stb) jól mutatja ez a video: https://youtu.be/1cwyTxNw2Zc?si=0ry2TCWiaVfcMlj3
A kínai merci másolatot dícsére a német youtuber...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesla, Kínaiak: mind a 3 megy - akár egyszerre is 😉
Jaja, dömpingáron.
Nézz utána, hogy mit jelent.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen dömping ár??? Fent írtam Tesla nyereséges, BYD is nyereséges. Ahogy skálázzák föl a termelést egyre nyereségesebbek lesznek. (és egyre több tere lesz az árcsökkenésnek)
u.i.
A kínaiak teljesen az EU piachoz árazták az autóikat. Nézd meg a kínai és az EU árak közötti különbséget azonos típusoknál. Vigyáztak még a gyanújára is a dömping áraknak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne kezdjük már megint elölről ... A kínaiak ellen egy rakás országban és az EU-ban is dömpingellenes vizsgálat folyik, plusz védővámokat szabnak ki.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen és az ítélet meg is született a vizsgálat lezárása előtt :(
Ez sima protekcionizmus, csak az éppen regnáló politikusoknak (mert baloldaliak) ez nem PC. Jobbos hatalom esetén ugyanebben a helyzetben simán - megvédünk benneteket - protekcionizmus címszóval lenne ez eladva. (annak meg tapsolnál lehet, függetlenül attól, hogy ugyanaz történik 😉)
De ez nem változtat a tényen a német ipar alól kiment az olcsó energia miközben az autógyáraik átaludták az elektrifikációt - vagy legalábbis egy ütemmel le vannak maradva ami egy ilyen kiélezett fejlődő piacon végzetes lehet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most van vagy nincs? Kanada nem német autóipar. 100% büntetővám.
[...]
Kanadába most csak Elon Musk Tesla cégének sanghaji üzemében gyártott elektromos autókat importálnak, kínai típusokat nem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Kanada az amerikainak szállít be nem? GM, Ford, Stellantis. Tesla majd USA-ból szolgálja ki őket ha el akarja kerülni a vámot.
GM, Ford, Stellantis USA-ban még ott sem tart az elektrifikációban mint a német autóipar. Csak ugye USA-nak ott van a Tesla. Persze próbálkozások voltak (Chevy Bolt pl), de irtó haloványak.
Jah nem fogynak az EVk: https://caredge.com/guides/electric-vehicle-market-share-and-sales
2024 Q2 darabszámok USA:
- Tesla: 164ezer (kizárólag BEV)
- Hyundai: 37ezer (stabil 2. hely)
- Ford: 24ezer (USA nagy öregje 1.)
- GM: 22ezer (USA nagy öregje 2.)
- BMW: 14ezer (német - fény az éjszakában gyártó)
- Rivian: 14ezer (kizárólag BEV)
- VW: 12ezer (mindent az EV-re teszünk, CEO kirúg - gagyi szoftver, műanyag autó)
- Toyota: 12ezer (nem hiszünk az EVben, eltartott ujjal csak kiadunk valamit)
- Mercedes: 9ezer (a nagy német prémium műanyag)
- Nissan: 7ezer (Az eltévedt nagyreményű japán)
Stellantis fel sem került. Az USA nagy gyártók fasorban sincsenek a hazai piacukon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze.. Van vizsgálat. Meg pánik is, pedig a kínaiak még meg sem indították az offenzívát.
A kínai gyártók otthon meg így esnek vissza: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/09/05/versenytarsat-kapott-a-byd-legnepszerubb-autoja/
A komolyabb kínai autómárkák az árverseny ellenére jó pénzügyi eredményeket érnek el. Például a Geelyhez tartozó Zeekr, amely részben prémiumkategóriás elektromos autókat gyárt, 36 százalékkal növelte árbevételét az idei második negyedévben 2023 azonos időszakához képest. A Geely egészének első féléves forgalma 47 százalékkal ugrott meg.
A BYD első féléves árbevétele majdnem 16 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának adatát. A nettó profit közel negyedével emelkedett. A Goldman Sachs bankház elemzői ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy gond lehet a nyereséggel, ha a cég tovább nyesegeti le autói árát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF
Nem kell mindent elhinni Trudeau-nak. Pláne, ha Jake Sullivan éppen beszélő kesztyűbábnak használja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elhiszem, de itt pontosan mi lenne az, amit nem kell elhinni?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy nagy vizsgálat nem volt, ha nem derült ki, hogy nem is árulnak ott (Kanada) kínai autót és a kínaiak még meg se jelentek. (még a kontinensen se ha ránézel az USA top 10-re) A védővám meg egyedül a Tesla-t érinti jelentősen. Mondjuk attól a legkönnyebb megvédeni a népet ami nincs - politikus "Best practice"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy amiatt kell a védővám, mert Kína tisztességtelen előnyhöz juttatja az autógyárakat. Ahogy előttem is írták, ez a Tesla ellen megy. Musk nyíltan beállt Trump mögé, ezért a demokraták most megpróbálják kicsinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érdekes, amikor a fidesz azt ígérte mielőtt most megválasztották, hogy nem lesznek adó emelések, plusz adók, leépítések se háborúba nem küldik a magyar katonákat. mindegyik egy hazugság volt, téged mégsem zavar. :D:D:D szlovákiát megelőztük már gazdaságilag ahogy meg lett ígérve 14 éve? vagy még az se jött össze? xD gondolom a Volvó döntései iszonyatos nagy hatással vannak az életedre, ezért vannak álmatlan éjszakáid az elektromos autóik miatt. xD
pedig a fidesztől már megtanulhattad volna az elmúlt 14 évben, hogy hogyan kell kezelni a hamis ígéreteket, hazugságokat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Balfaszkám, ez egy technikai beszélgetés, a be nem teljesült politikai ígéret sirámaidat is ki szoktuk tárgyalni, a Flame-ben.
Itt éppen a Volvo hazugságairól beszélgetünk.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én meg azt mondom, hogy érdekes, hogy a volvo hazugságai ekkora hatással vannak rád és az életedre hogy flamelj ezen is, miközben a párt amire szavazol 10x ennyi hazugságot nyom az arcodba de az jóvan úgy. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Balfaszkám, ez egy technikai beszélgetés
[...]
Itt éppen a Volvo hazugságairól beszélgetünk.
Most akkor mi is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tök mind1 ennek a a bolygónak már vége, klímakatasztrófa badabummtsss:))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A klímakataszrófa nem a bolygónak vet véget, max az embereknek teszi nehezebbé az életet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyre inkább körvonalazódik, hogy az EV-átállást csak törvényi erővel lehet értelmesen, belátható időn belül letudni.
A technológia már régesrég megvan mind az olcsóbb, kisebb hatótávú autókhoz (Better Place projekt), mind a nagy hatótávolságúakhoz (nagy energiasűrűségű lítium aksik). Emellett a meglévő benzines, dízeles autók elektromossá alakítására is megvan a technológiánk. Egyszer még erre szakosodott cégünk is volt (TZ-ELMA Zrt.).
A kérdés a politikai akarat. Egy év alatt le lehetne vezényelni az átállást bármelyik európai országban, a személyautókét legalább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az tényleg nem segít ha kiszámíthatlan a szabályozói környezet körülötte. Lásd németek: nincs hosszú távú tamogatási stratégia. (és hozzátenném adóztatási sem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A recept pofonegyszerű, csak nincs döntéshozó, aki megcsinálja.
- Benzinkúthálózatokat kötelezni kell a töltőrendszerek telepítésére. Plug-in és robotizált akkucserés töltőrendszerre (BetterPlace technológiája) egyaránt. Az akkucserével lehetővé válik a nem lítiumos (tehát olcsóbb, újrahasznosíthatóbb) akkutechnológiák (NiMH, ólom-savas akkuk) széleskörű használata, ezzel az elektromos autók ára, a környezetszennyezés és az üzemeltetés jelentősen csökkenthető.
- Autógyártókat kötelezni kell, hogy jövő évtől személyautóból csak elektromos autókat gyárthatnak vagy adhatnak el.
- Állami támogatással átalakíthatóvá kell tenni a jelenleg már piacon lévő, használt autókat, elektromosra.
- Nagyvárosokból és megyeszékhelyekről teljesen kitiltani az autókat, legalább a belvárosokból, amellett P+R parkolókat létesíteni és a tömegközlekedést fejleszteni.
- Belsőégésű motor maradhat rendőrautókon, mentőautókon, katasztrófavédelemnél, esetleg tömegközlekedésen stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esélytelen! Nem nehéz belátni, hogy ha holnap előírják, hogy csak elektromost lehet forgalomba hozni, attól még az emberek ugyanúgy letolt gatyával állnak mert nincsen rá pénzük, a gyártók is mert kereslet hiányában nagyon veszteségesen tudnák csak eladni, és mivel nem adhatnak el benzinest nem is tudnák kipótolni ezt. Egyből fejre állítottad az összes autó gyártót, akik nem mellesleg sok ország GDP-jéhez nem kicsit tettek hozzá (többek közt az első ország amelyik földbe állna pont mo.) és sok millió embert foglalkoztatnak, szóval minden országban emelné a munkanélküliséget. Jah, és talán mondanom sem kell, hogy a töltő hálózat a töredéke sincsen még a szükségesnek, jelenleg ha egy havanna lakótelepet nem tudnánk ellátni az ország össze töltőjével együtt, mert azon a lakótelepen is több száz ember töltene egyszerre éjszaka. De a 3-5perces szuper töltők fogadására sem alkalmas mindegyik kocsi, szóval a benzinkút (vagy akkor már e-kút) sem megoldás sok villany autósnak, szóval nekik a lakótelepen órákra rá kell lógatni a kábelen a verdát.
Nem mondom, hogy a jövőben nem érik be az e-autózás, de az biztos, hogy nagyon nem a közeljövőben lesz népautó az e-kocsi. Jelenleg azt gondolom, hogy 100x nagyobb pénz kéne belerakni az egészbe, mint bele tesznek több éven át, és akkor talán 5-10 év múlva reális lesz ez az álom. Az a nagy büdös helyzet, hogy a nagy zöldítésnek köze nincsen a környezetvédelemhez a valóságban, még szóban is vevő csalogató/pr fogás. Ugyanis ha tényleg k. fontos lenne a zöldítés raknák bele a pénzt ipari méretekben, gőzerővel épülnének a töltő pontok, és az államok eszement összeget költenének arra, hogy cseréljem le a benzinesemet, és már most várhatnám az emailt a kormány ablaktól mikor adnak egyet, cserébe adjam le a benzinesemet. De nem így van, nem zöldítés a cél, hanem eladható termék az összes. Zöldíteni akarunk, csináljatok elektromos autót, és majd a többit a piac megoldja, mondá' a döntéshozó. Aztán k. hamar kiderült, hogy ha a piacra bízod amelyik kitett az inflációnak, vevői bizalomnak, kereslet kínálatnak, és profit orientált cégeknek akkor rohadtul csak akkor fog működni a sztori, ha profitábilis. Az embereknek is. És nem is működik emiatt, mert k. nem éri meg piaci szabályok szerint ezzel foglalkozni! Szóval te mint kisembernek (jó esetben, mert a többség még azt sem kap) felvehet hitelt, hogy vegyen egy e-autót, sok évre eladósítva magát, és cserébe még xophat is azzal, hogy hol van töltő, kompatibilis e, hol a töltős appom a telón, be tudok e jelentkezni, mikorra tölt fel, meddig nem tudom használni a kocsit, és ezután is csak 300km és kezdhetem elölről. Hát ba+ nem csodálom, hogy kezd a földbe állni az egész. Én úgy tippelem 30 éven belük ez nem lesz népautós sztori. És akkor még nem beszéltünk arról mi a f...t csinálunk 4m foszilist használó autóval csak magyarországon.
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ehhez hasonló kifogások puffognának néhány napig-hétig, aztán nekilátnának megvalósítani.
Lásd MOHU sztori, 1-2 hónap alatt elértük, hogy napi ötmillió PET-palack a helyére kerüljön. Előtte meg szarakodtunk 20-30 évet a fentihez hasonló "nincs rá pénz", "jaj szegény multik", "az embereket kell tudatosítani, hogy gyűjtsenek szelektíven, mert ők a hibásak™ szemétért" stb. kifogásokkal.
Meg kell hozni a törvényt és biztosítani (megfelelően allokálni) az erőforrásokat. A többi csak kifogás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen csak a répa és bot elvén nem ilyen radikális megoldásokhoz kell nyúlni mint amit írtál (belvárosokból kitiltás, ULEZ (BEV,FCEV), LEZ (EURO 5+ pl) zónákat én is támogatnám).
Itt egy példa, hogy kiszámolható támogatási/adórendszerrel fokozatosan lehet eredményt elérni: https://villanyautosok.hu/2024/09/04/dania-lehet-az-uj-norvegia-a-villanyautok-hazaja/
Holnaptól a csak BEV-et a gyártók sem tudnák biztosítani és a nép sem fogadná jól - az optimumra kellene törekedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1996 óta, az első EV megjelenése óta, avagy 28 éve az optimumra törekszünk. Nem látszanak az eredmények, csak az egyre több, egyre nagyobb autó és az egyre növekvő környezetszennyezés.
Nem, a piac saját korrekciója nem működik, ezt az elmúlt 28 év szerencsétlenkedése bizonyítja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben igazad van csak a megoldási javaslataidon azért még látnék teret a finomításra 😉
(példának lehet tekinteni: Norwégiát, Dániát, Hollandiát, Kínát)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem fogunk tudni más (ráadásul teljesen más gazdasági berendezkedésű) ország mintájára megvalósítani bármit. Soha.
Saját viszonylatban kell gondolkodni.
Én az alapelveket írtam le. Finomítani lehet őket, ha azt az átállás hatékonysága megköveteli. A mindenjóahogyvankodás, a kényelmeskedés, a halogatás nem tartozik ezek közé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon az autósok 30-40%-a napról napra tankol, pár ezer Forintért alkalmanként. Nem ismerik azt, hogy egy seggel elmegyek 1000 km-t, mert nincs egyben annyi üzemanyagra pénze... Szóval itthon igazából csak bolhából elefént a hatótávon nyavajgás. A kúton 2-5000 Ft-ért tankoló a 25 éves kihajtott belű 3 hengerező F Astra-val milyen hatótávval rendelkezik? És belőlük elképesztően sok van. Az, hogy itt a HUP-on általában jó helyen, jó pénzért dolgozó emberek beszélgetnek jó kocsit birtokolva, az nem a nagy átlag...
Én most télen életemben először elkezdtem gyalog járni melóba kocsi helyett (mert úgy gondolom, a nagy motoros dízel autónak valójában nem tesz jót a napi 2x2 km hidegjárás), mert gyalog is csak 10-12 perc. Aztán ahogy melegedett az idő, kényelmetlen lett a gyaloglás (nagyon nem bírom a meleget), így vettem egy villanyrollert, aminek 25 km az igért hatótávja, és így is elmegyek vele 4 nap melóba. Nyilván agglomeráűcióból ez nem működne, de vidéki városokban nagyon sokan pár km-re járnak ICE autóval, ahová tökéletes lenne egy nem-olyan-nagy hatótávú EV is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem véletlen van 3 hengerező f astra és tankol 5000-ért. Namost neki hogy juttatsz a háztartásába e-kocsit? Ha már ezt a magyar realitást nézzük, akkor duplán sehogy. Vagy adsz neki egyet és izlésesen kockát csinálsz az astrából még aznap egy telepen, vagy megvárhatod míg "népautó lesz" és már a szakadt suzuki helyett is egy e-roncsra tud csak ápgrédelni. Tehát 10-30 év ez józsi bácsi életében. Amúgy én biciklire ültem, mert nem csak az ökológiai lábnyomom nagy (ami amúgy engem személy szerint nem érdekel egyáltalán) hanem a valódi lábnyomom is, mert felugrott egy huszas az elmúlt két évben és le akarom adni. Nah és nem utolsó szempont, hogy ilyen árak mellett meg ennyi dugó, költség és szivatás után (mert az autósokat k. szivatják minden fronton) egy bicikli kifejezetten élmény számba megy. (még télen is amúgy) De tudom, ebben eléggé máshogy gondolkodom mint az átlag. A lényeg: a zöld hajcihő TERMÉK, árakkal, költségekkel, piaci szabályokkal, és NEM az a cél, hogy átállás legyen. Mondom: ha ez lenne a cél autócsere program lenne, és várod mikor kerülsz sorra (nem pedig arra mikor rohad ki alólad az astra és lesz e valaha pénzed kitörleszteni a hiteleket amibe verted magadat ,hogy zöldebb lehess), eközben gőzerővel nőnének ki a töltő oszlopok mindenhol mint a gomba. De nem ez a helyzet. A pénzt egyelőre az autógyártónak kell beleraknia, meg neked, olykor kedves buksi simis gesztussal parkolhatsz ingyen és még olcsó az áram erre a célra, és slussz, ennyi a történet. Várják a csodát. Azt még hozzátenném, hogy ez a felállás csak most érvényes, mert k. nagy álomvilágban él az aki azt hiszi, hogy az állam le fog mondani az éves szintű 1000 milliárd körüli jövedéki adóról amit az f astrák termeltek neki, szóval nyugodj te meg lesz ott még 600 forintos kilowatt ár a töltő oszlopon. :) Szóval megértem, hogy biciklire és rollerre költenek inkább az emberek. Nem mellesleg külön B jogsis támogatások vannak mert egyrészt tényleg drága annak aki akar ilyet, másrészt egyre több ismerős gyerekétől, vagy fiataloktól hallom krimóban, hogy nem is akar ilyet. Éppen nő fel egy generáció amelyiknek igen nehéz megmagyarázni, te figyi vegyél 10 milliós gépet, hogy aztán fizethess 120e kötelezőt, műszakiztasd 100 ezrekért, 200ért vegyél nyári gumi szettet, és fizethessen az oszlopon (addigra már) jövedéki adót is. Lópikula: megveszi a rollert a városba, ha messzebb megy akkor meg vonat. :) (szintén rollerrel mert összecsukja és felszáll vele :) )
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lovak automobilra cserélése sem törvényi szabályozással történt, hanem a piac (vevők) átállt, amikor megfizethető lett, és hozta az elvárt képességeket.
Az EV-k most kezdenek ott tartani, hogy megfizethetőek (a nem-EV-hez képest, de ne a magyar viszonyokat nézzük, mert itt az új "olcsó" ICE is elérhetetlen sokaknak), csak az EU bebüntetővámozott, mert nem a saját házi gyártói járnának épp jól a piaci változások alapos benézése miatt. Simán lenne 10M Ft alatt kínai városi szaladozós EV már a piacon, ami partiban van a Dacia modelljeinek árával, minőségével és átlagos felhasználásái módjával is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autók nagyságrendi fejlődést jelentettek a lovakhoz képest.
Az elektromos autó nem jelent ekkora fejlődést, bizonyos szempontból visszafejlődést (hatótáv) egy már telített piacon. Ugyanakkor a pöfögtető autó környezetszennyező és napról napra mindenkinek egy kicsit rosszabb lesz, ha forgalomban maradnak. Tipikusan az ilyen "mindenkinek egy kicsit rosszabb lesz" szituációkat nem képes a piac önszabályozni, mert a rövidtávú önérdek az egyén és a profitéhes multik szintjén is mindig felülírja a hosszútávú közérdeket. Ezért kell törvényi beavatkozás. Ahogy az ólmozott benzin betiltásának idején. Vagy a freon gáz betiltása idején. Van azóta is benzin, ami jó hatásfokkal tud elégni? Van. Vannak fújkálós dezodorok, meg egyéb hajtógázas termékek? Vannak.
Az EV-k most kezdenek ott tartani, hogy megfizethetőek
Régesrég megfizethetők lennének nem lítiumos aksikkal. Amihez meg kéne egy olyan töltőinfrastruktúra (akkucserével), mint van a benzines autókhoz. Amihez meg kell törvényi háttér. Máshogy nem fogja magát átalakítani a piac, csak ha elfogy az olaj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés a politikai akarat. Egy év alatt le lehetne vezényelni az átállást bármelyik európai országban, a személyautókét legalább.
Ennek sem az autógyártói oldalon, sem az elektromos hálózat oldalán nincsenek meg a feltételei,
raadásúl az ára exponenciálisan növekszik a határidő rövidülésével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A COVID kezelésére sem volt meg az erőforrásunk, mégis kezeltük, megoldottuk, hogy vége legyen a világjárványnak.
Meg kell lépni. Később sokkal jobban fog fájni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most majdnem replikáztam, hogy "A covidba tömegével haltak bele. " de aztán el kell ismernem a rossz levegőbe meg 30 ezren évente. Úgyhogy ezt elfogadom érvnek
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volvo: Dobjanak ki végre megint egy hibrid dízelt normális akkuval, mint ami volt a V60-ból. És akkor megvizsgálom, hogy lecserélem-e rá a mostani autóm.
Ez egy sima piaci korrekció. Egy többpúpú teve. Most épp lefelé korrigál. Nincs ezzel baj szerintem.
Ugyanez a korrekció zajlik most az LLM AI-ok piacán is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy most általánosnak számító 90-100 km villany hatótávú dízel PHEV nagyon adná nekem is.
De az tuti, hogy szétszívnánk magunkat a dízelmotorra aggatott Euro7-es károsanyag utókezelő rendszer meghibásodásainak javíttatásával. Ahogyan azt megfigyelhetjük az Euro6d dízelmotorok esetében...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összes bejelentés ami a világban születik, az sohasem a valóságról szól, hanem kitalált üzenet a részvenyeseknek.
Ez a Volvo bejelentés nem azt mutatja, hogy 2030-ra kevesebb valószínűsége lenne, hogy kizárólag EV-t adnak el, hanem azt üzeni a részvényeseknek, hogy az EV eladások jelenlegi bekornyadása (EU intézkedések...) miatt nem kell gyorsan megválni a részvényeiktől (amitől leesne az árfolyam), hanem tartsák meg, mert van tervük arra az esetre, ha nem akarnak mindenki EV Volvo-t 2030-ban, hanem másmilyen hajtásút venne egy réteg. A Volvo fő piaca még mindig az EU, erősen érintik sz üzletiüket az EU-s változások, amiket a többi kontinens nem feltétlen tud ellensúlyozni, mert ott jóval szerényebb a forgalmuk.
Ha az EU nem dobta volna be ezt a védővámot, akkor egész valószínű szárnyalna az EV eladás itt is, mint a világ összes többi részén. Merthogy csak az EU-ban ilyen szar a helyzet, és csak azóta van zuhanórepülés, mióta a túlárazott de szar EU gyártmányok olcsóbbak lettek a büntetővámolt de jobb minőségű és tudású kínai modelleknél.
Annyira nem állt meg az EV piac, hogy a Tesla most ősszel veszi sorozatgyártásba a 4680-as cella harmadik (!) generációját, ami már száraz anód ÉS száraz katód technológiás, így sokkal kisebb gyárterületen, mérgező oldószer és végtelen mennyiségű tisztavíz _nélkül_ tudnak gyártani cellát, ami miatt a méregdrága párologatató kazánok sem kellenek, meg az oldószer visszanyerő rendszerek sem, így egyszerűbb és jóval olcsóbb lesz a gyártás. Ezt a többi cellagyártó is hamarosan eléri, így nagyot csökken majd az akkugyártás környezeti lábnyoma belátható időn belül.
A töltő infrastruktúra még azért nem fejlődik úgy, mint jó lenne, az tény. De már most van olyan időszak, amikor a nem-megújuló áramtermelést vissza kell venni, hogy ne menjen negatívba a villany piaci ára. Szóval egyelőre áram lenne az EV-kbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, amikor egy autógyártó azt kommunikálja, hogy nem lesz 100%, csak 90%, akkor arra mérget vehetsz, hogy nem annyi lesz és valami nagyobb baj van.
Ugyanis 10%-ért (kerekítési hiba kb.) nem ragadnak PR tollat.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindeközben: Volvo mondja Hydrogen fuel cells and engines used in commercial vehicles and machines will be an essential element for the future of transportation and infrastructure.
Ja, és az üzemanyagcellás kamionjaik is több éve jól teljesítenek, annyira, hogy jövőre már a vásárlóik is tesztelhetik őket élesüzemben. Bár a konkurenciához képest le vannak maradva pár évvel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volvo, az autogyartas ellovasa :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerk: nincs most kedvem flamelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A debreceni BMW gyárban csak és kizárólag elektromos autókat terveztek gyártani. A kísérleti gyártás az elmúlt hetekben elkezdődött. Jelenleg úgy állnak, hogy elektromos és hybrid BMW-ket fognak gyártani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők mindenféle hajtással próbálkoznak nem kötelezték el magukat a BEV-ek mellett. Ez mindenestre ennek fényében nagyon érdekes: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0443729EN/bmw-group-posts-strong-growth-in-fully-electric-vehicles-and-upper-premium-segment-in-first-half-of-2024?language=en
Eladás 2024 H1 vs 2023 H1
BEV: +24,6%
BMW Group Electrified (BEV+PHEV): +9,6%
BMW: +2.3%
BMW M: +5.1%
Gyakorlatilag a BEV területen szépen tudtak nőni. (majdnem minden 5. új BMW BEV) Persze a tavalyi növekedést nem tudták megismételni de akkor még nagyon alacsony volt a bázis. (https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0423219EN/strong-momentum-in-q2:-double-digit-sales-growth-11-3-bev-deliveries-more-than-doubled-again?language=en 2023 Q2 vs 2022 Q2 +150.7% volt most ez csak +22.2%)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni