Hozzászólások
Személyes kiegészítés: hiányolom a japán gyártókat, különösen a Toyotát. Nyilván a tisztán elektromos feltétel miatt nem szerepelnek itt. Szvsz 2024-ben egy plug-in hibrid jobb választás. Mindent tud amit egy elektromos autó de ott sem fogy ki energiahordozóból ahol csak benzinkutak vannak a közelben. Toyota/Lexus előnye itt még jelentős, egyébként a kínai gyártók előretörése jól látható. Európa itt már csak törpe, saját sírját ássa a belső égésű autózás erőltetett kivezetésével.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
User nem nyerhet. Egy szopas helyett kettőt kap a plugulinnal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány plugin autód volt eddig? Én negyedik éve hajtom és csak pozitív tapasztalatom van vele, pedig ez egy idén 12 éves autó.
Itt említettem hogy nemsokára jönnek a BYD pluginek télen 110, nyáron 150km villanyos hatótávval, utána pedig 1.5-ös szívóbenzinnel megy hibridben a tervek szerint 2000km-t marketing szerint, de még ha egy combos 500km-t leveszek róla (marketing BS címszóval) akkor is 1500km ami bőven-bőven fedi még a legdurvább igényeket is, ezen felül hosszabb távokon simán tankolod mint egy mezei benzinest.
Évi 12 ezer km futással járok 1.4 literes (amióta megvan) fogyasztásnál, cserébe annyi "meló" van vele hogy ha hazaértem rádugom a madzagra, ez kb 10 másodperc az életemből.
Per pillanat én úgy gondolom hogy a plugin a legjobb megoldás, annyi hogy hozzá kéne alakítani az infrát és a publikus villanytöltést úgy intézni hogy dinamikus legyen az árazása, ha sok a megújuló termelés akkor sokkal olcsóbban lehessen tölteni mint tankolni. Így meglenne a motiváció a népben, nem kéne negatív áron exportálni a megújulót, persze ehhez szükséges lenne egy jelentős és átgondolt infrafejlesztés is, gondolok itt sok alacsonyabb teljesítményű AC töltőre. Esetleg még olyan beteg ötletem is lenne hogy "rendszámra" tankolva dinamikus lehetne a benzin ára is a "rendszámra" töltések függvényében, de ez most csak hétfő reggeli kávé melletti random gondolat.
A pluginnal nem maradna hoppon senki, a panelban lakókra rá lenne bízva hogy spórolás miatt foglalkoznak-e a töltéssel vagy hajtják drágább benzinnel, akinek van otthontöltési lehetősége annak meg egyértelmű. Rövid távokon csökkenne a károsanyag kibocsátás, hosszabb távokon pedig megtankolod és megy mint egy takarékos hibrid, amennyit az aksi plusz súlya beletesz azt a rekuperációval valamilyen szinten visszanyered vele és még mindig kisebb ökolábnyom mert töredéke akkora az aksi mint egy BEV-ben. Ez is tapasztalat, 1.4-es szívóbenzin és "cipelt" aksival városban kényelmesen eljárok 6 literrel ha kifogyott az elektron egy 1700 kilós autóval.
Én erősen billegek következő autónál a full villany és a plugin között, de ha nincs baja a jelenleginek akkor addig hajtom amíg gazdaságos mert tökéletesen fedi az igényeimet és a jelek szerint bőven golyóálló technika a híresztelésekkel ellentétben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tisztán elektromos sohasem fogy ki az energiahordozóból, ahol akad egy 230-as aljzat.
Melyikből van több, 230 aljzatból vagy benzinkútból?
A toyota valamikor kijelentette, hogy ők BEV-be nem szállnak bele. Gondolom annyi energiát öltek a hibridbe, illetve talán az FCX-be, hogy nem akarnak váltani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plugin addig jo, amig tudod garazsban tolteni, es kepes vagy kompromisszumot kotni azzal hogy toltore dugdosod. Nalam ez 100km/4.5l. Ha nem dugnam, 11-12 liter lenne, mert cipeli az aksit es motort a 1.7 tonnas suv. Kerdes ezt ceges autokent hanyan csinaljak, tippre 1-2 %.
Ha erre nincs lehetoseged es/vagy affinitasod, a leheto legrosszabb valasztas, es a szervizkoltsegrol nem is beszeltunk, en akkor inkabb mild-hybridet vennek.
Oktoberben cserelem ev-re, de nem a pluginsag a fo ok. Pusztan kicsi, szoftveresen jobbat varok el, es varosi/agglo hasznalatra nem adja ki.
“Európa itt már csak törpe, saját sírját ássa a belső égésű autózás erőltetett kivezetésével. “
Ha nincs eroltetetten kivezetve, akkor a 10 eves tech lemaradasukbol lesz 20-30. Attol hogy te tovabbra is gyartasz x termeket, mert nem vagy hajlando elfogadni hogy uj irany van, csak teret engedsz masnak hogy leinnovaljon a picsaba a piacrol. (ezt lattuk pl nokianal)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valami őrültség az a hibrid. Vagy EV vagy ICE de hibrid az csak CO2 kvóták kijátszása! És valóban dupla szopás akár PHEV akár sima Hibrid!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a plugin-nek nincs sok értelme. Ha már dugdosod, akkor legyen full elektromos.
Én most a soros hibrid mellett tettem le a voksom. (Megrendeltem múlt héten.) Nem cipel (nagy) akkut, nem kell töltögetni, mégis megvan az elektromos motor előnye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hibrideknek meg van az a "jó tulajdonsága", hogy amig a benzinmotor hideg, addig a benzinmotort folyamatosan járatja. Így rövid távokra sokesetben pont olyan, mint ha nem is hibrid lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Toyota epp deklaralta, hogy nem fog tisztan elektromos autot gyartani mert szerintuk az nem jo irany.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szilárdtest akkuról azt mondta, hogy már van nekik… aztán?
Ők marketingeznek…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csak a "végtelen sok" befektetői pénz híján nekik profittal kellett működniük az elmúlt években végig, és ezzel a kellemetlen korlátozással együtt kellett üzleti tervet csinálniuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak engem zavar ez a fajta abra? Egy 10 sorbol allo tablazatban nem kell ide-oda ugralva keresgelni, hogy melyik a 7. legnagyobb.
Ha van mellette egy 4 sorbol allo (Kina, USA, Nemetorszag, D-Korea), ugy meg jobb.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az adatvizualizacio nem a szamokrol es a sorrendekrol szol, hanem az erzesekrol.
Amikor iskolas verekedesre keszulve korodban szemben alltal egy fiuval, akkor sem az nyomasztott, hogy megkerdezted a sulyat es 6 kiloval tobbet mondott mint a tied, hanem az, hogy a szeme magasabban volt mint a tied.
Ebben az abraban a szamok ismerete nelkul is kiderul, hogy a ket nagy mennyire nagy egymashoz es a tobbiekhez kepest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felolem lehet oszlopdiagram is, az is kb. ugyanolyan jo. Ott latszik, hogy szemre melyik mennyivel magasabb.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BTW, nem igy osztoznak, hanem igy osztoztak tavaly. Hogy most mi a helyzet, azt majd megtudjuk jovore. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szumma auto != szumma bev auto
Kivéve tesla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni