ESP32-C3 Arduino SPIFFS

Van egy kompakt ElectroDragon ESP32-C3 alapú relém, amit ugyanennek a terméknek az ESP8266 központú változatának a leváltására vettem. Addig már eljutottam, hogy az Arduino IDE 2.2.1-es változata szépen feltölti a programot az új eszközre, de sajnos a SPIFFS feltöltése nem sikerül. 2.2.1 alatt egyáltalán nem találok ilyen feltöltési lehetőséget. Az 1.8-as IDE pedig nem kezeli jól a C3-as magot.

Ha valaki már sikeresen megküzdött az ESP32-C3-WROOM lapkára SPIFFS feltötlésével, megköszönnék némi útmutatást.

Hozzászólások

ATFAI (Ask The Fucking AI)

Az ESP32-C3 jelenlegi támogatása az Arduino IDE-ben még nem teljesen kiforrott, és lehet, hogy néhány funkció, mint például a SPIFFS, még nem támogatott vagy nem teljesen kompatibilis. Az Arduino IDE folyamatosan frissül, és a fejlesztők rendszeresen adnak hozzá új funkciókat és támogatást az eszközökhöz.

Ebben a helyzetben néhány lehetőség van:

  1. Várj az IDE frissítésére: Kísérd figyelemmel az Arduino IDE frissítéseit, és ellenőrizd, hogy az újabb verziók támogatják-e már az ESP32-C3-ot és az összes funkciót.

  2. Használj más fejlesztői eszközöket: Próbáld meg más fejlesztői környezeteket, például a PlatformIO-t, ami sok eszközt támogat és könnyen használható az Arduino projektekhez.

  3. Egyedi konfiguráció és beállítások: Ha van ismereted az ESP32-C3 konfigurációs beállításaival, próbáld meg manuálisan beállítani a projektet, beleértve a SPIFFS konfigurációját is. Ehhez nézze meg az ESP32-C3 dokumentációját és az Arduino IDE konfigurációs fájljait.

  4. Alternatív fájlrendszer használata: Fontolóra veheted egy másik fájlrendszer használatát, például a LittleFS-t, ami hasonló funkciókat kínál, és támogatott lehet az ESP32-C3-on.

A fejlesztői közösség általában aktív a problémák megoldásában, így érdemes a fórumokat és közösségi oldalakat is figyelni a friss információkért és támogatásért.

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

Annak idején én is megpróbáltam áttérni a PlatformIO-ra, mer sokkal jobban tetszett, majd mégiscsak visszatértem az Arduinora, mivel sokkal nagyobb a kódbázisa. A PlatformIO tuti, ha mindent te írsz meg, vagy csak olyan modulokat kell használnod, amik jól megvannak írva benne. De összességében nálam az Arduino jóval hatékonyabbnak bizonyult.

Persze, ha C3-ra a SPIFFS-t PlattformIO-val fel tudnám tölteni, az is megoldás lenne. Sőt, ha parancssorosan fel lehetne tolni a fájlrendszert, az is jó lenne.

Ezt nem teljesen értem: PlatformIO alatt is lehet Arduino framework-öt használni, általában 1-5 egyéb framework mellett. 

Példa: https://youtu.be/8F5E5lvtygk?t=305

ESP8266-nál LittleFS-t használtam és HTTP PUT-tal töltöttem fel a fájlrendszert egy shell script-ből. A FW frissítés szintén HTTP-n ment. Gyanítom ESP32-C3-nál is működnek ezek.

Ez nem igaz.

ATRAI (Ask The Real IA)

Az ESP32-C3 támogatása az Arduino platformon stabilnak tekinthető, ami azt jelenti, hogy a fejlesztők teljes körű támogatást élvezhetnek az ESP32, ESP32-S2, ESP32-S3, ESP32-C3, ESP32-C6 és ESP32-H2 chipekhez az Arduino-ESP32 projekt keretében. Az ESP32-C3 eszközök integrálása az Arduino fejlesztői környezetbe és az Arduino Cloud szolgáltatásba is megvalósult, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyszerűen fejlesszenek, telepítsenek és kezeljenek IoT eszközöket. Az Arduino Cloud most már támogatja az ESP32-S2, S3 és C3 családját, így egy egységes platformon keresztül lehet fejleszteni és kezelni ezeket az eszközöket, kihasználva az Arduino könyvtárak, példák és tutoriálok gazdag kínálatát.