"Egy minisztériumi tervezet szerint levehetik a zöld rendszámot a plug-in hibrid autókról Magyarországon"

Akkor közkívánatra...

Hamarosan kizárhatják a plug-in hibrideket a zöld rendszám használatára jogosult gépjárművek közül Magyarországon, derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szerkesztőségünk birtokába jutott előterjesztéséből. A dokumentum szerint a jövőben forgalomba helyezett példányok mellett a már forgalomban lévő elektromos hálózatról tölthető, de alapvetően nem elektromos hajtású autók rendszámát szintén hagyományosra cserélnék a következő műszaki vizsgán. Ha a döntésbe bevonják az úgynevezett hatótávnövelővel (range extenderrel) ellátott villanyautókat is, akkor összesen 33 ezer járművet érinthet a változás, ami nem kevés, tekintve, hogy 74 ezer zöld rendszámot adtak ki június végéig, a Belügyminisztérium adatai szerint.

[...]

Link: https://telex.hu/belfold/2023/10/04/auto-hibridauto-plug-in-hibrid-rend…

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 10. 04., sze – 12:16

És ha teljesen elborult az agyuk, akkor a belsőégésű motorosokra extra környezetvédelmi adót vetnek ki piros rendszámmal párosítva.
Így a minisztériumi léhűtők azt a látszatot keltik, hogy előremutató tevékenységet végeznek.

Gépház kivételével bárki belátja, hogy egy PHEV azért (összességében) kevésbé szennyező mint egy belsőégésű. Ha ugyan azok a szabályok vonatkoznak rá, akkor senki nem fogja a PHEV-et választani. Tehát megint tesznek egy lépést a környezetvédelem tekintetében előre. Ja nem, hátra.

Pont attol erdemes megvenni a hasznalt PHEV-et, aki a "legszennyezobb" modon belsoegesukent hasznalta tobbnyire: kimelte az aksit es nem hidegen rugta el a motort.

Tenyleg furcsa allatfaj a PHEV. Legalkamasabb annak, aki egyetlen autoban gondolkodik, de legkevesbe sem zold rendszam erett.

Kornyezetvedelmi elorelepesnek csak a dugoban allas alatti hatekonysag miatt hivnam.

a busz nem szennyez?

Nézd meg a busz szennyezését leosztva / utasszámmal 1 főre vetítve, meg a saját járművedet :). Ha nem tetszik menj vonattal / villamossal.

Azt is vedd számításba, hogy a busz/villamos/vonat nélküled is jár, tehát a saját jármű használatod mindenképp ahhoz hozzáadódik, nem helyette van.

Ha jól használják. Mert az valódi probléma, hogy sok plugin áramot csak akkor lát, ha átmegy egy távvezeték alatt, mert megvették a zöldrendszám miatt, meg a céges greenwashing le volt tudva, de töltés már nincs, pláne nem a céges napelemről... szal érted.

Versenyképes pont azért lehet a full elektromossal, mert ha napi 20-40km körül mész egy irányban, akkor mindkét végén opció, hogy tele tudod tölteni, és nem vagy alig megy a belsőégésű részleg.

Az ilyen süketelések, mint amilyenek a Várkonyi-féle cikkben is említve vannak, rendre "nagyvonalúan" elhanyagolják az olajkitemelés, szállítás, feldolgozás okozta környezetszennyezést. Ami nem csak a CO2 kibocsátásából áll.

Ismerős az alábbi kvízkérdés?

- Mit mond a tankhajó kapitánya, miután zátonyra futott, és kifolyt 20 ezer tonna nyersolaj? -

- A villanyautók környezetszennyezőek. -

Kell a pénzed az államkasszába, na. :-D

Ha ez lenne a cél, akkor ez lekérdezhető lenne műszaki vizsga során és lehetne a kapott adatok alapján küszöböt tenni arra, hogy mennyi l/100km alatt jár a zöld rendszám, felette meg nem...

Azzal amúgy teljesen egyetértek, hogy bármilyen plug-in hibrid ne kapjon zöld rendszámot, azzal nem, hogy mindegyik plug-in hibrid esetén elveszik azt.

Felesleges zöldnek lennie bárkinek is. Kinek akarod mutogatni, hogy neked zöld rendszámod van? A szomszádnak? Legyen mind fehér... a jogosultságot pedig akinek kell úgyis le tudják (vagy tudnák) kérdezni rendszám alapján. Nálunk egyébként is ez van.. csak a full elektromosnak van ingyen parkolás. Tehát akár ez az adat, hogy mikor "zöld" egy autó lehetne dinamikus is amit "valamikor" (pl műszaki vizsgán) beállíthatnak. Már ha az ehhez szükséges információ kinyerhető az autóból... Persze ekkor meg jön majd a sok csalás, ahol a haver vizsgáztató majd beállítja ezt a flaget jogosulatlanul.

Tehát megveszem újonnan, egy elektront nem töltök bele, végigpöfögöm vele a világot, ingyen parkolok, majd négy év után - mikor is először vizsgaállomást lát az autó - eladom a francba. És ha jól értem, az új tulajnak - aki még sehova nem ment vele - leveszik a zöld rendszámot, mert 4 évig az autó szennyezett.

(ugyanezt el lehet játszani 4 éves kora után a kocsinak, csak ott 2 évente lát vizsgaállomást, ugyan oda jutunk, semmi értelme több évvel később utólag büntetni)

Hát a fenét. Szedjék csak le a francba ezekről a zöld rendszámot. Azon az autón, amelyik képes püfögni, semmi keresnivalója zöld rendszámnak.

Az kapjon zöld rendszámot aki semmit vagy vizpárát ereget.

helyes!

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Most, hogy lekerül a plug-in-ekről a lamerflag, lehet veszek is egyet!

:D

trey @ gépház

Majd elfelejtettem!

"Fizessenek a gazdagok!"  :P

Meg nem tanultad meg?

Fizessen a kozeposztaly. A szegeny nem tud fizetni (sot, neki adnak, mert olcso a szavazata), a gazdag meg mashol adozik, ahol olcsobb, mert azt is van penze kideriteni meg elrejteni. Innentol kezdve igy is ugy is mindent a kozeposztaly fizet.

Amúgy én egyszerű laikusként sose értettem, hogy egy 2+ tonnás plug-in hibrid mercedes/bmw/akármi mi a f.szomtól olyan zöld miközben elektromosan tud menni kb. 30km-t és ugyanúgy benne van egy 2-300 lóerős dízel/benzin motor 10 literes fogyasztással. 

Józan paraszti ésszel is belátható, hogy a PHEV-eknek soha nem szabadott volna zöld rendszámot adni a mostani formában. Ha szükséges, akkor lehettek volna más színűek a rendszámaik, hogy bizonyos kedvezményeket élvezhessenek ICE-hoz képest, de PHEV != EV. Óriási hibának tartom, hogy zöld rendszám = automatikusan ingyen parkolás.

Ja, hogy ehhez a jogászoknak gondolkodniuk kellett volna....

Ja vicc. Foleg mindenfele orias suvokon a zold rendszamot, mikozben mint kozismert legfeljebb papiron hybrid, elmegy 8 kilometert akkurol nagyjabol.

REX egy kicsit durva, mert az meg vallalhato.

BTW ez igazan a gazdagok problemaja, nem az utdij baromsag a 3.5T folotti lakoautokra, amit ugy reklamoznak, hogy kibaszunk a sok gazdag gecivel aki orias buszokkal jar es meg a kepen is usa rv t tesznek ki, mikor nagyon sok gyari lako auto van/volt 3750kg meg 4 és 5 tonnaval nem a gazdagoknak. Nekik most majd fizetni fog kelleni matrica helyett szepen a jo esetben "csak" 70 es 30 forintot KILOMETRENKENT.

Zold rendszam koncepcioja szerintem alapvetoen egy baromsag, amivel megint a tenylegesen gazdag reteg zsebebe toltak penzt kedvezmeny formaban, mert ugye a kezdetben b.ott draga teslak es tobbi csak nekik volt megfizetheto. Szegeny reteg most kezd hozzajutni, es ez mar jelentos "externalia" az ingyen parkolas es a tobbi miatt, ezert surgosen kezdik majd atszabni...

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Szerkesztve: 2023. 10. 04., sze – 21:12

Vegyék. Ingyenes parkolást talán 3 év alatt max 5 alkalommal használtam ki, de ha ki kellett volna fizetnem se rokkanok bele.

Nem azért vettem mert zöld rajta a rendszám hanem mert rohadtul megéri ha a megfelelő körülmények közé esik a használati profilja, márpedig nálam az telitalálat. 

Adót meg súly és teljesítmény alapján kéne fizetni minden autónak (villanynak is).

Fognak. Mikor a nem mondjuk nevet keleti jarmunek az alapmodellje 500++ loeros a csucs meg 1000 felett akkor ott gyorsan meg fog jelenni.

Mielott szaroznad, hogy foskeleti, akkor adaleknak, hogy a hires javorszarvas tesztet 80 felett is kirohogte. Ez meg sportszuperautoknak is odavero azert.

Meg majd a 75 lovas mikrovarosi cirkalo dinamikaja hogyan fog a forgalomban vele kinezni, mikor mondjuk 3 nal kevesebb alatt van 100 on es ugye ezt egy 1 napso jogsival tolhatod neki...

Ilyenkor van az, hogy az a hulye eu szabaly talan megis er/ne valamit, ha minden hulyeseg helyett loerore szabalyoznak.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

De hát nem értitek? Trey örül annak ha másokat megszivatnak. Ez a kisember nagy öröme!

Normális helyeken fel sem merülne a visszamenőleges hatályú jogászkodás, ez csak itt a vadkeleten divat.

Nem tudom, az enyém elég erős lenne a villany nélkül is.

A hibrid koncepciója az, hogy a benzinmotort lehet máshogy hangolni, mert alul segít (és kifejezetten jól segít) a villany. És fordítva, ahol elfogy a villany, ott jön a benzin. Mindez nem azt jelenti, hogy mondjuk 130-cal, pályán nem lehet tisztán elektromos üzemben menni.

Viszont egy első osztályú ingázós autót kaptam, ami a pályán nem hagy cserben, viszont mikor beérek Bp-re szinte csak villannyal kavircol. Ott ahol a legtöbb autó egy helyben állva csak pöfög. És mellette ott a védőháló, nem kell félni, hogy lemerül, ha bekapcsolom a klímát, nem kell a töltéshez tervezni az utazást.

Amíg nem rakják rendbe a műszaki vizsgaállomásokat, amik átengednek mindenféle katalizátor nélküli dízel szarokat és koromokádó VW trágyahalmokat, addig ez az egész zöld rendszámozás dolog csakis a pénzről szól, és nem a környezetvédelemről.

Most már bárki vehet zöld rendszámos autót, nem csak az S500 merci és a batár X6-os bimmer és hasonlókra kerül, így már túl sok kiesés a kincstárnak. Másrészről a villanymotor és akksi erőltetését már EU szinten kikényszerítik, így nincs szükség ösztönzésre, nemsokára úgysem lehet mást kapni.

A visszamenőleges módosítás viszont köcsögség.