Akkor közkívánatra...
Hamarosan kizárhatják a plug-in hibrideket a zöld rendszám használatára jogosult gépjárművek közül Magyarországon, derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szerkesztőségünk birtokába jutott előterjesztéséből. A dokumentum szerint a jövőben forgalomba helyezett példányok mellett a már forgalomban lévő elektromos hálózatról tölthető, de alapvetően nem elektromos hajtású autók rendszámát szintén hagyományosra cserélnék a következő műszaki vizsgán. Ha a döntésbe bevonják az úgynevezett hatótávnövelővel (range extenderrel) ellátott villanyautókat is, akkor összesen 33 ezer járművet érinthet a változás, ami nem kevés, tekintve, hogy 74 ezer zöld rendszámot adtak ki június végéig, a Belügyminisztérium adatai szerint.
[...]
Link: https://telex.hu/belfold/2023/10/04/auto-hibridauto-plug-in-hibrid-rend…
- 1275 megtekintés
Hozzászólások
És ha teljesen elborult az agyuk, akkor a belsőégésű motorosokra extra környezetvédelmi adót vetnek ki piros rendszámmal párosítva.
Így a minisztériumi léhűtők azt a látszatot keltik, hogy előremutató tevékenységet végeznek.
Gépház kivételével bárki belátja, hogy egy PHEV azért (összességében) kevésbé szennyező mint egy belsőégésű. Ha ugyan azok a szabályok vonatkoznak rá, akkor senki nem fogja a PHEV-et választani. Tehát megint tesznek egy lépést a környezetvédelem tekintetében előre. Ja nem, hátra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont attol erdemes megvenni a hasznalt PHEV-et, aki a "legszennyezobb" modon belsoegesukent hasznalta tobbnyire: kimelte az aksit es nem hidegen rugta el a motort.
Tenyleg furcsa allatfaj a PHEV. Legalkamasabb annak, aki egyetlen autoban gondolkodik, de legkevesbe sem zold rendszam erett.
Kornyezetvedelmi elorelepesnek csak a dugoban allas alatti hatekonysag miatt hivnam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha be kell mennem az irodába az nekem 2*30km. Ezt bármelyik modern PHEV tudja. Miért használnék erre belsőégésű hajtást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre használj buszt! Heti kétszer, a többi úgyis home office!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óriási! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) a busz nem szennyez?
2) miből gondolod főokoska, hogy csak egy notebook-ot viszek magammal?
És a f..ért kocsival viszed a kutyádat állatorvoshoz, ha vihetnéd hátizsákban is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most adtam le a kozmetikusnál, már többet mentem a héten, mint te :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Levágják a körmét, hogy ne karmolja össze a hátadat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Körömöt nem kell ennél a fajtánál, mert koptatja járás közben.
- bunda trimmelés
- fülszőr eltávolítás
- ultrahangos fogkőleszedés
24 ezer
(csak azért írom, mert látom érdekel a téma :D)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
#munkában #újfrizura pic.twitter.com/tdAkzlQdFm
— Gabor Micsko (@gmicsk0) October 4, 2023
Elkészült!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hol a kutya?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez milyen fajta patkány?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a busz nem szennyez?
Nézd meg a busz szennyezését leosztva / utasszámmal 1 főre vetítve, meg a saját járművedet :). Ha nem tetszik menj vonattal / villamossal.
Azt is vedd számításba, hogy a busz/villamos/vonat nélküled is jár, tehát a saját jármű használatod mindenképp ahhoz hozzáadódik, nem helyette van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy EV taxival! Erre a kilométerre minden más teljesen felesleges!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan bájos vagy amikor széles mosollyal adod elő a hülyét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legyen.
Azt a sofőr használja a taxiban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát menjek vonattal, villamossal onnan, ahol egyik sem jár?
Milyen briliáns ötlet!
PHEV akkus üzemben azért elhanyagolható szennyezést produkál. De szólj, ha rosszul gondolom. Mert ugye innen indult a szál...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen briliáns ötlet!
Ugye? Ilyenek szoktak jönni nekem itt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[..]ahol egyik sem jár?
Költözz a város közepére, ott "élhető" a környezet :).
Milyen briliáns ötlet!
Ideális sötétzöld állampolgár és környezete:
https://www.syfy.com/sites/syfy/files/styles/hero_image__large__compute…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Broáf Béla személyesen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki nem a Kiskörúton belül lakik az amúgy is szükségszerűen hülye és ebből adódóan irreleváns.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor te most lehülyézted a gépházat (is)?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne; személy szerint én is irreleváns hülye vagyok :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy érdekes cikk, érdemes átfutni. E szerint a hibridek, ha teljes élettartamot nézzük versenyképesek co2 kibocsátásban a nagyobb hatótávú elemesekkel szembe.
https://varkonyigabor.blog.hu/2020/10/26/az_autok_a_teljes_eletciklusat…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, mondjuk a Várkonyi Gáboron az autós közösség zöme csak röhög :)
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól használják. Mert az valódi probléma, hogy sok plugin áramot csak akkor lát, ha átmegy egy távvezeték alatt, mert megvették a zöldrendszám miatt, meg a céges greenwashing le volt tudva, de töltés már nincs, pláne nem a céges napelemről... szal érted.
Versenyképes pont azért lehet a full elektromossal, mert ha napi 20-40km körül mész egy irányban, akkor mindkét végén opció, hogy tele tudod tölteni, és nem vagy alig megy a belsőégésű részleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen süketelések, mint amilyenek a Várkonyi-féle cikkben is említve vannak, rendre "nagyvonalúan" elhanyagolják az olajkitemelés, szállítás, feldolgozás okozta környezetszennyezést. Ami nem csak a CO2 kibocsátásából áll.
Ismerős az alábbi kvízkérdés?
- Mit mond a tankhajó kapitánya, miután zátonyra futott, és kifolyt 20 ezer tonna nyersolaj? -
- A villanyautók környezetszennyezőek. -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kell a pénzed az államkasszába, na. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a szakmányban céges flottában hajtott plug-in hibridekről kiderült, nem zöldek (értsd: villanyt sose láttak, csak gázolajat) :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát persze, csakis a klímaváltozás érdekli őket (politikus urak), az adóemelés egyáltalán nem (sírok!). Az államkassza meg túlcsordul éppen :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, természetesen az adó is érdekli őket, helyesen. Ezt az elmúlt hónapokban előre is jeleztem, hogy ez lesz. Csak a balfaszok vihogtak rajta.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IS? Az adó IS? :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány éves vagy, királyfi? ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez lenne a cél, akkor ez lekérdezhető lenne műszaki vizsga során és lehetne a kapott adatok alapján küszöböt tenni arra, hogy mennyi l/100km alatt jár a zöld rendszám, felette meg nem...
Azzal amúgy teljesen egyetértek, hogy bármilyen plug-in hibrid ne kapjon zöld rendszámot, azzal nem, hogy mindegyik plug-in hibrid esetén elveszik azt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minimum elektromosan megtehető km van előírva mint a zöld rendszám feltétele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd módosítanak a minimumon. Én 500 km-nek örülnék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az csak a specifikáció szerinti kilométer - tudtommal, nem pedig az, hogy adott évben konkrétan mennyit ment elektromosan és mennyit ICE hajtással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akkor e-ink lenne a rendszám?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felesleges zöldnek lennie bárkinek is. Kinek akarod mutogatni, hogy neked zöld rendszámod van? A szomszádnak? Legyen mind fehér... a jogosultságot pedig akinek kell úgyis le tudják (vagy tudnák) kérdezni rendszám alapján. Nálunk egyébként is ez van.. csak a full elektromosnak van ingyen parkolás. Tehát akár ez az adat, hogy mikor "zöld" egy autó lehetne dinamikus is amit "valamikor" (pl műszaki vizsgán) beállíthatnak. Már ha az ehhez szükséges információ kinyerhető az autóból... Persze ekkor meg jön majd a sok csalás, ahol a haver vizsgáztató majd beállítja ezt a flaget jogosulatlanul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát megveszem újonnan, egy elektront nem töltök bele, végigpöfögöm vele a világot, ingyen parkolok, majd négy év után - mikor is először vizsgaállomást lát az autó - eladom a francba. És ha jól értem, az új tulajnak - aki még sehova nem ment vele - leveszik a zöld rendszámot, mert 4 évig az autó szennyezett.
(ugyanezt el lehet játszani 4 éves kora után a kocsinak, csak ott 2 évente lát vizsgaállomást, ugyan oda jutunk, semmi értelme több évvel később utólag büntetni)
Hát a fenét. Szedjék csak le a francba ezekről a zöld rendszámot. Azon az autón, amelyik képes püfögni, semmi keresnivalója zöld rendszámnak.
Az kapjon zöld rendszámot aki semmit vagy vizpárát ereget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>vagy vizpárát ereget.
a muhfelmelegedését leginkább felelős üvegházhatású összetevőt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, az első műszaki 4 év után esedékes, az alatt jakubovics 200 000+ kilométert is belehajtana!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kizárólag villanyüzemben!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van az autóban hiteles, nyom nélkül nem buherálható mérő- és adatgyűjtő készülék?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van, csak nem kötik az orrodra :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt! Vannak olyan modellek, amik telemetriát (is) beküldenek LTE-n a gyártóhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
helyes!
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ELMOB állásfoglalása: https://elmob.hu/2023/10/04/korai-a-hibridektol-megvonni-a-zold-rendszamot/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kormányzati gumicsont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tippre egy gittegylet, megnéztem, kiderült, tényleg az.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit vársz egy viszonylag fiatal kicsi egyesülettől? Annyit azért tudnak, hogy értenek a terülthez amit képviselnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most, hogy lekerül a plug-in-ekről a lamerflag, lehet veszek is egyet!
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerek olyat, aki azert nem venne PHEV-et, mert "megszolna a falu nepe", hogy "lusta volt feltolteni es fustoli" es "ezen keresztul adot is csal es kornyezetet is szennyez kamuzoldrendszammal". Na neki is elharulna ezzel egy akadaly, neki is csak utban lett volna a zoldrendszam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd elfelejtettem!
"Fizessenek a gazdagok!" :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg nem tanultad meg?
Fizessen a kozeposztaly. A szegeny nem tud fizetni (sot, neki adnak, mert olcso a szavazata), a gazdag meg mashol adozik, ahol olcsobb, mert azt is van penze kideriteni meg elrejteni. Innentol kezdve igy is ugy is mindent a kozeposztaly fizet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gazdagnak nem kell elrejtenie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy én egyszerű laikusként sose értettem, hogy egy 2+ tonnás plug-in hibrid mercedes/bmw/akármi mi a f.szomtól olyan zöld miközben elektromosan tud menni kb. 30km-t és ugyanúgy benne van egy 2-300 lóerős dízel/benzin motor 10 literes fogyasztással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Józan paraszti ésszel is belátható, hogy a PHEV-eknek soha nem szabadott volna zöld rendszámot adni a mostani formában. Ha szükséges, akkor lehettek volna más színűek a rendszámaik, hogy bizonyos kedvezményeket élvezhessenek ICE-hoz képest, de PHEV != EV. Óriási hibának tartom, hogy zöld rendszám = automatikusan ingyen parkolás.
Ja, hogy ehhez a jogászoknak gondolkodniuk kellett volna....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja vicc. Foleg mindenfele orias suvokon a zold rendszamot, mikozben mint kozismert legfeljebb papiron hybrid, elmegy 8 kilometert akkurol nagyjabol.
REX egy kicsit durva, mert az meg vallalhato.
BTW ez igazan a gazdagok problemaja, nem az utdij baromsag a 3.5T folotti lakoautokra, amit ugy reklamoznak, hogy kibaszunk a sok gazdag gecivel aki orias buszokkal jar es meg a kepen is usa rv t tesznek ki, mikor nagyon sok gyari lako auto van/volt 3750kg meg 4 és 5 tonnaval nem a gazdagoknak. Nekik most majd fizetni fog kelleni matrica helyett szepen a jo esetben "csak" 70 es 30 forintot KILOMETRENKENT.
Zold rendszam koncepcioja szerintem alapvetoen egy baromsag, amivel megint a tenylegesen gazdag reteg zsebebe toltak penzt kedvezmeny formaban, mert ugye a kezdetben b.ott draga teslak es tobbi csak nekik volt megfizetheto. Szegeny reteg most kezd hozzajutni, es ez mar jelentos "externalia" az ingyen parkolas es a tobbi miatt, ezert surgosen kezdik majd atszabni...
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyék. Ingyenes parkolást talán 3 év alatt max 5 alkalommal használtam ki, de ha ki kellett volna fizetnem se rokkanok bele.
Nem azért vettem mert zöld rajta a rendszám hanem mert rohadtul megéri ha a megfelelő körülmények közé esik a használati profilja, márpedig nálam az telitalálat.
Adót meg súly és teljesítmény alapján kéne fizetni minden autónak (villanynak is).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fognak. Mikor a nem mondjuk nevet keleti jarmunek az alapmodellje 500++ loeros a csucs meg 1000 felett akkor ott gyorsan meg fog jelenni.
Mielott szaroznad, hogy foskeleti, akkor adaleknak, hogy a hires javorszarvas tesztet 80 felett is kirohogte. Ez meg sportszuperautoknak is odavero azert.
Meg majd a 75 lovas mikrovarosi cirkalo dinamikaja hogyan fog a forgalomban vele kinezni, mikor mondjuk 3 nal kevesebb alatt van 100 on es ugye ezt egy 1 napso jogsival tolhatod neki...
Ilyenkor van az, hogy az a hulye eu szabaly talan megis er/ne valamit, ha minden hulyeseg helyett loerore szabalyoznak.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát nem értitek? Trey örül annak ha másokat megszivatnak. Ez a kisember nagy öröme!
Normális helyeken fel sem merülne a visszamenőleges hatályú jogászkodás, ez csak itt a vadkeleten divat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belátható, hogy így túl hamar lesz minden rendszám zöld.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit elore senki emberfia nem lathatott.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Be kéne vezetni a fekete rendszámot is, pl. a sima hibridekre. Pert azok csak a powerhiány miatt hibridek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egy "Proudly powered by ICE" matricát vennék inkább rá!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, az enyém elég erős lenne a villany nélkül is.
A hibrid koncepciója az, hogy a benzinmotort lehet máshogy hangolni, mert alul segít (és kifejezetten jól segít) a villany. És fordítva, ahol elfogy a villany, ott jön a benzin. Mindez nem azt jelenti, hogy mondjuk 130-cal, pályán nem lehet tisztán elektromos üzemben menni.
Viszont egy első osztályú ingázós autót kaptam, ami a pályán nem hagy cserben, viszont mikor beérek Bp-re szinte csak villannyal kavircol. Ott ahol a legtöbb autó egy helyben állva csak pöfög. És mellette ott a védőháló, nem kell félni, hogy lemerül, ha bekapcsolom a klímát, nem kell a töltéshez tervezni az utazást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belátható, hogy a visszamenőleges hatályú törvényjezés káros.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy lenne az?! Kimondottan követelmény a jogbiztonság szempontjából. És előbb utóbb létszükséglet lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogbiztonság nem követelmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt hol van visszamenőleges hatályú törvénykezés? Nem visszamenőlegesen veszik le a zöld rendszámot (időgép hiányában ez nehéz is lenne).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg nem rakják rendbe a műszaki vizsgaállomásokat, amik átengednek mindenféle katalizátor nélküli dízel szarokat és koromokádó VW trágyahalmokat, addig ez az egész zöld rendszámozás dolog csakis a pénzről szól, és nem a környezetvédelemről.
Most már bárki vehet zöld rendszámos autót, nem csak az S500 merci és a batár X6-os bimmer és hasonlókra kerül, így már túl sok kiesés a kincstárnak. Másrészről a villanymotor és akksi erőltetését már EU szinten kikényszerítik, így nincs szükség ösztönzésre, nemsokára úgysem lehet mást kapni.
A visszamenőleges módosítás viszont köcsögség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni