"Békásmegyeren úgy töltöttek villanyautót az esőben, hogy a közteresek is csak pislogtak"

Azt már általánosban is tanítják, hogy a vizet és az elektromos áramot nem jó keverni, hiszen abból nem sülhet kis semmi jó, de ez a Volvo-tulajdonos ezt nem tudta, vagy elfelejtette, vagy pont nem figyelt oda órán, vagy egyszerűen csak nem érdekelte, amikor a tömbház ablakán, az esőbe kilógatott hosszabbítóval töltötte autóját.

A fotót kedden osztotta meg Facebookon az Óbuda-Békásmegyer Közterület-Felügyelet.

Esős, rossz időjárási körülmények közt, a lakótelepi lakása ablakából vezette ki a hosszabbítót, amellyel a parkolóban álló autóját töltötte egy III. kerületi lakos. A kábel felügyelet nélkül, a vizes járdán volt végig vezetve az autóig. Járőreink azonnal intézkedtek.

Link: https://www.vezess.hu/vezetunk/2023/01/18/bekasmegyeren-ugy-toltottek-v…

Hozzászólások

az ilyenek háborognak, hogy nem értik a villanyszámlát-> általános iskolás tananyag, csaxólok.

Aki másnak vermet ás, az stack pointer.

Mészáros utcai Aldi szomszédságában elég gyakran a 3. emeletről lóg az Obis sárga hosszabbító és tölti a Panamera e-hybridet... mellette ott a Shell kút. Nice job :D

Szerkesztve: 2023. 02. 21., k – 15:03

Be kell tenni az elosztó végét a lehajtott motorháztető alá (vagy mit tudom én hova lehet az ilyennek rakni) és akkor nem megy bele a víz, gondolom a töltőcsatlakozó úgy is vízzáró. Én is így töltök akksit esőben a Suzukin, kivenni lusta vagyok, azt a töltőt elosztóstul beteszem a motortérbe. :) :D
A vezetéket meg rögtön az ablakból kell küldeni az autóhoz, hogy ne lógjon le a földre.

Amúgy amíg nem esem keresztül a vezetéken engem nem zavar.

Ez egy plugin, barmikor megtankol szemben a shellnel es megy ahova akar, de valamiert, ha mar zold rendszamot kapott, akkor tolti es azt a 30-50km-ert elektromosan teszi meg, ami nekunk jo, mert addig sem fustolog.
Ahogy fentebb muszashi emlitette, amig nem bukunk fel a kabeleben addig en erre azt mondom ugyesen csinalja.

Abban igazad van, hogy akinek nincs lehetosege otthon/munkaban tolteni az autojat annak ez eleg problemas, de pl a Magyarosi Csaba ( https://youtu.be/gtyjeDm5Vt0 ) es meg biztos sokan masok is elvannak igy is.
Es bar eleg extrem es valoszinuleg szabalytalan modon, de megoldotta o is:)

Látod, én ebben is előbbre járok. Nálam a garázsban már kész a töltési lehetőség, pedig még elektromos autóm sincs :D Meg a munkahelyemen is. Így kell ezt csinálni. Nem fordítva. Hogy veszünk egy elektromos lófaszt és azt sem tudjuk, hogy hol fogjuk tölteni.

trey @ gépház

Tökéletesen egyetértek. Ha van saját beállód, töltési lehetőséged, akkor opció lehet az elektromos autó. Lakótelepen, ablakból kilógatva az akármilyen kókány hosszabbítót, úgy megb@szni, h emlékezzen rá. Baleset, és élet veszélyes, és még az adott épület hálózata sincs felkészítve erre a terhelésre. Menjen el nyilvános töltőhöz, ha akkor a zöld.

Lehet ám a Lidlnél még free tölteni, este 8 után meg talán az eonos töltőkön van occó tariff. :) Valszin az ablakból logó hosszabbító analóg a 3000/5000 pízért tankoló nagymesterekre. Nem azokra gondolok, akik keveset mennek, és nem akarják, hogy belekümmedjen a kocsiba...

Egy előírás ugyanis kimondja, hogy „elektromos berendezéseket közterületen csak az illetékes szakhatóság engedélyével lehet használni”.

Tegye fel a kezét, akinek van szakhatósági engedélye mobiltelefon közterületen történő használatára, illetve bluetooth fülhallgató használatára!

Na ugye! :)

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

trey IE-el netezik? :)

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Ugye adott a kérdés itt a nagy elektromos autós átállás kapcsán, h az utcán parkolók - akik rengetegen vannak - mégis h tudnák tölteni az autójukat? Hirtelen lesz valahonnan annyi kivehető villlannyal ellátott garázs , h akik most az utcán parkolnak mind garázsbérlés lehetőségéhez jussanak?  Aligha! Tehát arról van szó, h az elektromos átállás azzal fog együtt járni, hogy tömegek fognak kiszorulni az autózásból, akiknek a közlekedését a továbbiakban más módon kell megoldani. Történnek erre intézkedések? Mert fasza h Lázár elintézte itt a vármegyei meg országos tömegközlekedési bérletet, de megtörténnek a szükséges járatszám és kapacitás növelések is ezzel egyidőben? Én nem látok erre utaló dolgot. Semmi előrelátás,-gondolkodás - csak a szokásos Fideszes narratíva, hogy amikor már bekövetkezett a baj, akkor látnak majd hozzá annak a menedzseléséhez. Bravó! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Ezt pedig villanykúton töltik

Nem, ezt nem. "Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram. Munkahelyen, udvaron, bevásárlóközpontokban, benzinkúton, parkolóházakban, stb. Nyilván ennek megvan a szabványos módja, nem a hosszabbító-kilógatás a megoldás.

Ha a személyes szabadság miatt aggódtok, akkor már ott elrontottátok, hogy beköltöztetek egy lakótelepre. Onnantól tényleg ki vagy szolgáltatva kb. mindennek.

Gondolom az ingujjak addig maradnak feltűrve, amíg a házibarkács hosszabbítós töltögetéssel agyon nem vág valakit az áram, és akkor majd jön a bíróúrkérem.

Ha itt a hupos szabadságharcosok közül valakit jó példának tartok, az gyuri23, aki nem azt fejtegette, hogy az 5 millió panellakónak kit kellene meglincselnie, hogy szabadon élhessen, hanem ténylegesen kezdett magával valamit

Nem csak a lakotelepeken de régebbi többszintes lakóépületekhez sincs garázs az ingatlanban - pláne töltésre felkészített villanyal ellátott. 
Mivel ez a több millió embert érint, tökéletesen érdektelen, h mit gondolsz a "szabadságharcosokról", minthogy ezen emberek lakhatásának nincs valódi alternatívája. Ilyen alternatíva csak a tévelygő gondolataid kötzött létezik. Talán meg kéne válaszolnod magadnak, h mégis mi lenne a sok millió üresen maradó lakótelepi, bérházi ingatlannal, ha mégis létezne elképzelésed [és jó példa] szerint lakhatási alternatíva? Szóval amit jó példának tartasz - teljesen érdektelenül - nem h nem jó példa, hanem ép ésszel elképzelhetetlen! 
A topikban nem a lakhatás a téma elsősorban, hanem az, h utcán kénytelnül parkolók a benzines autók kivezetésével ki fognak szorulni az autózásból, és az ő közlekedésüket másképp kell megoldani, amire semmiféle tervet, alképzelést nem látni a kormányzat részéről. Bár öszintén szólva arra sem látni magyarázatot, h ugyan az állami tulajdonba került energiaszolgáltató minden ügyfelének gátlástalanul számlázza az un. rendszerhasználati díjat, mondván h Paksról el is kell hozni az áramot az ingatlanig, azonban ezen hálózat korszerűsítésére semmit nem költöttek. Mi lett az így beszedet pénz sorsa? A rendszer még a napelemes visszatáplálására is alkalmatlan. Gondolom ennek fényében már számodra is világos, hogy a rossz példás szabadságharcos milliók jó példás szabadsághorcossá költözésük után hiába is várnák h rendszer kiszolgálja a töltési igényüket!
Namost: a milliók akiknek közlekedési lehetőségeik a fenti okokból ellehtetlenülnek, azok fel fogják tűrni az ingujjukat.

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

régebbi többszintes lakóépületekhez

Egyik ismerősömnél sikerült a több lakó általi hobbihosszabbítós autótöltésekkel a házhálózat közös elektromos infrastruktúrájában jelentős költséggel járó problémát okozni.
Az egy dolog, hogy van 2 kW-os merülőforralód, amit 5 percig használsz, majd a szomszéd is használ 10 percig valami hasonló nagyfogyasztót és a harmadik is. A lakás számot növelve statisztikailag eltérő időpontban. A társasház erre a statisztikailag eloszló terhelésre méretezett gerinchálózata ezt évtizedeken át szépen kibírta.

De amikor erre a hálózatra rálógatnak munkaidő végén hobbihosszabbítóval egyidejűleg áramot szívó sok fix 3..5 kW/darab fogyasztót, az már nem a statisztikailag időben eloszló terhelés. Annak ellenére, hogy neked ott van a 32A-es kismegszakítód, nem a lakásszám x 32A-re van méretezve a hálózat közös része, hanem a statisztikailag időben eloszló terhelésre.

Lesz még probléma az elektromos autók kreatív módon implementált otthoni töltésével.
Továbbá nem csak a többszintes lakóépület érintett a tömeges otthoni töltés problémájával. A családi házas környezetben a településrészedet ellátó trafóállomásnál fogja lecsapni a villanyt, konkrétan egy ilyesmi olvadóbetét kiégetésével, hiszen a településrész közös infrastruktúrája is statisztikai terhelésre van méretezve és nem arra, hogy minden harmadik háztartás annyit vegyen 17 órától egyidejűleg ki belőle, amit az előfizetői kismegszakító lehetővé tesz.

Ilyenkor örülök, hogy a társasházamban minden könyörgés nélkül, egyetlen tulaj indítványára sikerült az elektromos felújítást elvégezni (lakónként százezres költséggel), és nem kellett megvárni, hogy az ötvenes évek vezetékei kiolvadjanak a falból. 

Sok más szempontból is jobb lenne, ha minél több okosmérő, napelem,visszatáplálás lenne. Az autónak mondjuk csak akkor lenne szabad töltenie, ha a hálózat engedi (akár az egyes háztartásoknak felváltva), de mondjuk eközben a hűtő és egyéb fogyasztók mindig áram alatt kell, hgoy legyenek. De például egy háztetején lévő napelem tölthetné az autót (ami végül is egy jó nagy akku), és az autó, ha szükséges és kívánatos, akkor a ház elektromos rendszerébe is visszatáplálhatna, amikor a napelem nem termel. 

Ez annyit is jelent, hogy jogszabály módosítással a kedvezményes árú vezérelt áramot ki kell terjeszteni
   - jelenleg hőtárolós kályha, villanybojler
   - továbbá elektromos autó töltés
céljára.

Hátrány: nem akkor tölt az autód, amikor te akarod, hanem amikor adnak a vételezési pontjára villanyt. Itt az össz szabály, hogy legalább napi 8 órát kell elérnie, de a napon belüli ütemezésnél az elosztóhálózat üzemeltetőjének szabad keze van.
Megfelelő lesz ez így? Nem biztos, hogy abban a fél napban kapsz villanyt bele, aztán indulhatsz üres akkuval.

az egesz "szabvanyositsunk meg egy villanyora szekreny helyet" ugy faszsag ahogy van.

 

Mindenkinek 1 ora kell, nincs ejszakai aram, nincs h-tarifa, nincs anyamkinja.

2 tarifa van:

1) nemerdekel tarifa (ez a mostani nappali aram)

2) odafigyelek tarifa. Ehhez adjon az elmu/eon/mvm/tudod-az-az-allami-mutyi, egy netes api-t, es lehessen venni emberi aron (5khuf max), ami internet nelkul megy es van rajta x reles kimenet (mondjuk 6 db), ami kapcsolja, hogy epp melyik tarifa van (csak jelet, nem innen venned az aramot).

Es akkor te elfogadod, hogy van ugy, hogy 200+ Ft 1kWh aram, de van ugy, hogy 3Ft 1kWh.

 

Ez a huszadik villanyora felszereles 700+eFt-ert ez a vilag lehuzasa. Mondom ezt ugy, hogy iden mar 4x nem adtak egy komplett 24h-s szakaszban vezerelt aramot, es hidegben zuhanyoztam.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

+1 - Gyakorlatilag 1db tarifa alapú óra kell, ami a hálózatról kapja a pillanatnyi tarifát és egyből Ft-ban számol. A pillanatnyi tarifa persze online nyilvános, így akkor fogyasztasz, amikor neked optimális.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

amcsiknál van ilyen opció tán. Ebből szokott a bulvár olyan hírt gyártani, hogy ezerszeresére nőtt a tarifa, amikor jött a hideg. Igen, annak, aki tőzsdei árú vételre szerződött. Aztán 99%-ban ezért fillérekért fogyaszt, néha viszont beüthet a krach. Aki meg nem akar tőzsdézni, az alapból valamivel drágább, nem tőzsdei tarifát köt.
Tán van olyan is, hogy az okos rendszer tarifa alapján kezel például a rendszerbe kötött akku buffert. Vagy némely államban tesla powerwall megy bufferként és igény szerint visszatölt a hálózatba, így van hogy ők kapnak pénzt amiért náluk bufferelhet a rendszer.
https://www.tesla.com/support/energy/powerwall/own/tesla-pge-virtual-po…

En azt szamolgattam, egy eve, hogyha full ingyen kapnam az aramot, azaz 0Ft/kWh-ert, csak annyi lenne a feltetel, hogy elobb bele kell raknom egy akksiba, es onnan hasznalhatom el, akkor:

Dragabbra jon ki, mint az elmus 70Ft/kWh, ha beleszamolod, hogy egy atlagos akksipakknak mennyi az ara es az atlagos elettartama (ciklusok szama).

Amugy az amcsi es a tobbi hasonszoru peldaval (pl. ausztral) eleg rossz jonni, mert ott meg az alsogatyadat is le kell papirozni. Szerintem ott ertelmetlen megterulesrol beszelni, annyi papiros embert kell fogadni.

(Es hiaba vagy te mondjuk vegzett villamosmernok, ha nem fizeted be a kamara fele a tagdijat, akkor nem allithatsz nyilvanosan semmi szakmaba vagot, sot nem csinalhatsz semmit. Volt par eve birosagi pervesztes, hogy egy nyugdijas(!) villamosmernok megszolalt valami nyilvanvalo hulyeseg kapcsan, hogy ez wtf. Es ot iteltek el, mert nincs ervenyes licensze abban az allamban, mert mar nyugdijas, igy nem allapithatja meg, hogy az onkormanyzat mutyira szorja a penzt).

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mindenkinek 1 ora kell, nincs ejszakai aram

Hát már pár évtizede nincs éjszakai áram.
Helyette hálózat stabilitását biztosító, a villamosenergia-hálózat üzemeltetője által vezérelt áram van. Egyetlen előírással, hogy naponta legalább 8 órán keresztül biztosítsa. De hogy mikor kapcsolja be és ki, abban szabadsága van a villamosenergia-hálózat üzemeltetőjének.

Az hogy nem köteleznek arra, hogy bármiféle villanybojlert erre kösd, hanem kedvezménnyel próbálnak csak rábeszélni, annak örülj inkább.

az internet-only megoldastol en nagyon irtozok. En orulnek, ha lehetne kapni egy rele kimenetes kapcsolot, amit az elmu kapcsolgat.

A lenyeg, hogy az aramvetelezes ne jarjon egyutt az internetelofizetes szuksegessegevel.

De aki okosotthonozik, az internet apizhat, az nem faj, csak ne az legyen a kizarolagos ut.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mivel az én elkébzelésem szerint nem A/B/C tarifáról, hanem szabad ármozgásról lenne szó, így a szolgáltató általi közvetlen relévezérlést nem tartanám túl praktikusnak (az ugyanaz lenne, mint a mostani vezérelt áram, csak hozzád kihelyezve).

Abban viszont egyetérthetünk, hogy legyen internet-független - mondjuk valami olyan készülék, ami hálózatról veszi le ugyanazt a tarifa-jelet, amit az óra használ, és ott local-ban adja neked v.mi hálózati protocol-on további felhasználásra.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

iden mar 4x nem adtak egy komplett 24h-s szakaszban vezerelt aramot

Azt hittem, hogy kötelező adniuk.

Itt, Angliában a hasonló megoldás az Economy7 (és változatai, pl. Economy9), amik mind azt ígérik, hogy legalább 7 (vagy pl. 9) órán át kapsz áramot egy nap. Valamikor.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

> Továbbá nem csak a többszintes lakóépület érintett a tömeges otthoni töltés problémájával. A családi házas környezetben a településrészedet ellátó trafóállomásnál fogja lecsapni a villanyt

Hát ez az. Ezért is marhaság amit @gelei előadot. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Annak ellenére, hogy neked ott van a 32A-es kismegszakítód, nem a lakásszám x 32A-re van méretezve a hálózat közös része, hanem a statisztikailag időben eloszló terhelésre.

Ezért használunk vezetékvédő biztosítékokat. Pont nem érdekes, hogy kinek milyen felhasználói szokásai vannak, és azok statisztikailag hogyan oszlanak el időben. Van egy kiépített vezeték, amit megfelelően méretezett biztosítékkal védeni KELL. Ha nem a biztosíték old le először, akkor ott tervezési és/vagy kivitelezési hiba történt, vagy a kiépítés / legutóbbi felülvizsgálat óta valamilyen külső okból állagromlás következett be.

Teljesen igazad van.

Csak amíg az emberek nagy része műszaki analfabéta, nem ért hozzá, nem érdekli stb., addig azt hiszi, hogy ez a 32 A bármikor a rendelkezésére áll.
De ez igaz bármilyen közszolgáltatásra (víz, gáz, internet, autópályák kapacitása stb.). Műszaki oldalról kell megoldani, hogy ne boruljon be a hálózat, ha lehetséges. Valahogy védekezni kell a felhasználók ellen...

Maga a 32A kvázi bármikor ott lesz. Itt a fő probléma a csutkára, vagy csutkaközelbe mindenki által feltekert üzemállapot a probléma, amibe se a felhasználó nem gondol bele, se azok akik az "álljunk át a gázról" c. dologgal jönnek. Mindíg eszembe jut ilyenkor, hogy amikor anno diákmunkaként komolyabb épületek doksiját gépeltem (a mérnökúr a nyomtatott-átjavított verzióját, mint ajánlati, engedélyezési, kivitelezési dokumentációk), akkor a felszálló elektromos aknában konkrétan a kábelek melegedésére kitértek.

Annak ellenére, hogy neked ott van a 32A-es kismegszakítód, nem a lakásszám x 32A-re van méretezve a hálózat közös része, hanem a statisztikailag időben eloszló terhelésre.

Részben téves, ugyanis, mivel 1x32A-t (illetve a szolgáltató által jóváhagyott és felszerelt kismegszakító névleges áramát) minden lakóingatlanba biztosítani kell tudni, ezért az odáig tartó (pl. társasházi közös) hálózatot úgy kell méretezni, hogy ez akár egyidejűleg is biztosítható legyen - ellenkező esetben pl. nem bővíthet a szolgáltató 16-ról 32A-re, hiába megfelelő a saját lakásod hálózata hozzá.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

"Rossz hírem van. Az autó birtoklása nem tartozik az alapjogok közé."

Elég hosszú listát lehetne írni, hogy még minek a birtoklása nem tartozik az alapjogok közé. Épp erről nyílt egy másik topic, hogy a németeknél valamelyik szakértő szerint se kocsi se kertes ház nem alapjog.

Ha még mindig állna a vasfüggöny, akkor nem lenne olyan könnyű ezt eladni. A NSZK választók megkérdeznék, hogy NDK-t akarnak csinálni? Ott sem volt alapjog a trabant. Talán Észak-Korea lehet a végcél szép széles üres autóutakkal, állam által osztott lakótelepi lakásokkal. Bár a hírek szerint hűtőt akinek van az se használja, mert a folyamatos villamos energia ott sem alapjog.

A végcél többek közt az is lenne, hogy ne fulladjunk bele az autóáradatba. Mindenestre azon sírni, hogy jaj, 'nem tudja mindenki bárhol tölteni az autóját, mi lesz itt', nagyjából ennyi választ érdemel, hogy nem is muszáj.

De felőlem lehet 'végcél' (van ilyen?) az is, hogy a városokban park van, csend, sok zöld, sok gyalogos, sok bicikli, és akinek kell (jóval kevesebb, mint most), az jár elektromos autóval. És ebbe beleférhet az is, hogy megfelelő sűrűséggel töltőoszlopokat telepítenek az elektromos autóknak.

"De felőlem lehet 'végcél' (van ilyen?) az is, hogy a városokban park van, csend, sok zöld, sok gyalogos, sok bicikli ..."

Ezt úgy hívják, hogy: falu.

A városban lakó zöldek a nagyvárosból akarnak falut csinálni, holott egyszerűbb volna, ha ők költöznének ki falura. Így mindenki jól jár mert a zöldek is megkapják a sok zöldet a városlakok meg azzal járnak jól, hogy nem akarják őket "megtársadalommérnökösködni".

Falu -> csend, nyugalom, sok zöld, kevés jármű
Nagyváros -> tömeg, zaj, nagy forgalom, kevés zöld

Jelenleg, és ezek szerint a te berögződött elképzelésedben. Viszont ez nem szükségszerű. Tudod, én >60 éve élek ebben a nagyvárosban, és annak ellenére, hogy a lakosságszám legalább 10-15 százalékkal csökkent sokkal nagyobb lett a forgalom és a zaj, mint gyerekkoromban, vagy akár csak húsz éve is.

Sajnos ez téves. A városból falura költözők a faluból várost akarnak csinálni. Ne ugasson a kutyád, na dolgozz hangos cuccokkal kb semmikor, legyen aszfalt út, ne tarts tyúkokat, mert hangos stb! Képtelenek alkalmazkodni ahhoz ami már van, aztán rohannak feljelenteni mindenkit aki nem nekik megfelelően él.  ...igaz azok ott éltek jóval korábban, mint ők...
Ráadásul az udvart telibeszórják kaviccsal, kővel, betonnal, építenek böszme nagy házat, hogy a végén csak pár tuja fér el a kerti tó mellett a korábbi élő zöld természet helyet...

 

Rühellem azt a mentalitást, hogy a büdös proli mindent kivág és mindent lekövez, mert úgy van az jól.
Azon is csak mosolygok, amikor kell a ,,gyep", de dolgozni ne kelljen vele --> automata locsolja és robotfűnyíró vágja. Mintha ez valami életcél vagy megérkezés lenne.
Engem ahol zavar, ott odacsapok neki a kaszával, máshol meg hadd nőjön. Legalább nem jár-kel olyan könnyen a büdös cigány, amikor lopni jön.
Egy csomó állatnak élettér. Vannak madaraink meg mindenféle rovarjaink. Egyik éven még kígyó is volt.
Lát a gyerek cincért. Nyári éjszakákon a szentjánosbogarakat figyeljük. Ismerjük a környékbeli macskák szokásait, melyik mikor, merre szokott felbukkanni.
Megértheti-e mindezt valaki, aki egy szaros betontérkőre képes kirántani?...

"....... réges régen egy messzi galakxisban.....", amikor még a falusi ember nem rendelkezett flex-el, motoros fűnyíróval, damilos kaszával. A hétvégék és a hétköznapok csendjét csak a kaszák kalapálása törte meg. Minden kaszálni tudó ember ott kucorgott az akác tuskóba vert kaszaülő mellett és akkurátusan ütötte a pengét. Majd megfente az ökörszarvból elővett, nedvesen tartott "kaszakűvel". Amivel olyan szép "sérüt" vágott, akár az árok oldalon. Amit ma egy gps buzizott ultra hipszter robot kaszás nem tud megsem közelíteni, pláne ha egy jó kis "seggen ülő tarackosba" vezérli a műhold. :-) :-) :-) :-)

Ha néhány bigott városképvédőt elzavarnának kapálni inkább, és a belvárosi részeken több zöldterületet alakítanának ki a ronda, szerkezetileg/gépészetileg rottyon lévő épületek helyén (nem pedig minden talpalatnyi területet beépíteni/lebetonozni), akkor valóban lehetne zöldebb a város. parkok, alattuk mélygarázsok töltési lehetőséggel, a közterületi parkolással azonos áron természetesen (nem az előbbit olcsósítani, hanem az utóbbit emelni). Az ingázóknak valódi alternatívát adni P+R parkolókkal az agglomerációs tömegközlekedés városon kívüli megállóinál, vagy legkésőbb a város határánál. Tudom, húzzam vissza a kezem, mert belelóg ama éjjeli edénybe...

Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ne lehetne a nagyvárosokat jobban csinálni. Jártam pár nagyvárosban, és nagyon sok helyen egész élhető a környezet, dacára a népsűrűségnek. És nagyon sok helyen "a zöld" is elérhető, vagy kisebb foltokban (pl. Tókió), vagy marha nagy parkokban (pl. München).

Nem, ezt nem. "Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram.

Ha ilyen egyszerű, akkor vajon miért megy ez az ablakból kilógatott hobbihosszabbítós barkácsolás?
Szerintem amit látunk, hogy ez egy olyan probléma, amire jelenleg nincs üzleti modell szerint széles körben alkalmazható megoldás.

Megjegyzem, a benzinkút mint olyan sem a hipp-hopp és lett kategória. Az már csak a mi életünkben ilyen megszokott.
Néhány fotó: https://multicore.hu/hazai-benzinkut-tortenelem-erdekessegek-a-magyaror…
Az 1920-as években: http://www.lezo.hu/szerkezettan/kocsitest/TORTENET/benzinkut/20-as.html
Ilyen egyszerű: http://www.lezo.hu/szerkezettan/kocsitest/TORTENET/benzinkut/2016.html  :)

Ha ilyen egyszerű, akkor vajon miért megy ez az ablakból kilógatott hobbihosszabbítós barkácsolás?

Mert majomra még volt pénz, banánra meg nem. Hallod, Pesten az utcára sem parkolok szívesen egy értékesebb autóval, nemhogy ilyen tákolmányokat dugdossak bele.

Megjegyzem, a benzinkút mint olyan sem a hipp-hopp és lett kategória. Az már csak a mi életünkben ilyen megszokott.

És miből gondolod, hogy az unokáid életében nem valami más lesz ugyanilyen megszokott? Btw nem mondtam, hogy megoldott lenne a lakosság 100%-os lefedettsége e-töltőkkel. :)

Teljesen igaz. Kialakulhat, de nem 10 év alatt. Tényleg nagyon sok mindent át kell hozzá alakítani, rengeteg tonna alumínium, rengeteg tonna réz, rengeteg tonna acél.
Komplett energetikai újragondolás az erőmű - nagyfesz - középfesz - kisfesz (230V) hálózat minden elemét beleértve. Tartóoszlopostúl (nehezebb vezeték), trafóstúl mindenestül.

Lesz akkora kihívás, mintha most kellene a semmiből felépítened az országos villamosenergia hálózatot.

XXI. századi ГОЭЛРО terv? Egyébként én is ezt mondom, hogy oké, hogy villannyal megy majd minden _is_, csak azt a fránya elektromos energiát meg kell termelni (nem csak akkor amikor süt meg fúj!), oda kell szállítani használatra kész "formában" (feszültség), ahol az felhasználásra kerül.

És ugyebár sokan olvastuk a Andrew S. Tanenbaum - Számítógép Hálózatok c. könyvét, ahol le van írva az örök igazság:

Soha ne becsüld le egy olyan furgon sávszélességét, amely kazettákkal telepakolva száguld az autópályán!

Soha ne becsüld le a tartálykocsival szállított folyékony szénhidrogén által elérhető teljesítményátvitelt.
Benzin, dízel 11,9 kWh/kg. Tartálykocsi 40..45 m³ --> 30..35 tonna --> 360 .. 420 MWh
Óránként 5 tartálykocsi megegyezik Paks energiatermelésével (100% hasznosítás mellett).

Egyébként vasúti tartálykocsi másfélszer ennyit visz, 50 tartálykocsis szerelvény 30 GWh
Dunán a tankerek pedig körülbelül 1200 tonnát visznek, ami 14 GWh

Nálam így néz ki a fordítás:

Sose becsüljük le egy autópályán száguldó, kazettákkal megrakott furgon sávszélességét!
 

(Panem Kft. Budapest, ISBN 963 545213 6, 106. oldal)

de a gondolat, az elv stimmel :-) Anno 1998-ban vagy '99-ben még a pécsi gyors mozdonya és egy CD (vagy 8mm-es szalag? nem tudom már...) is nagyobb kiadódó sávszélességet képviselt, mint az akkor rendelkezésre álló bérelt vonal... :)

Én sem tudtam pontosan idézni, ezért megkerestem, innen másoltam az idézetet: http://gbb2.atw.hu/kieg/szte/tanenbaum_szamhalo.pdf
118. oldal (PDF 60) felső harmad

Ezek szerint kiadás függő lett a fordítás. Így idézz pontosan könyvből, amikor ott is kiadásfüggő.    :D :D

Uzleti modell van ra. Max az aott piacon nem mukodik...

A tarsashazunk (3 haz, 45 lakas) tavaly elott nyaron kialakitott 15 parkolohelyet, ahol toltheted az autot. Mi voltunk az utolsok a teruleti szovetsegben (4-5 hasonlo tarsashaz). Egyelore kb. elegendonek tunik, de mar tele van.

A parkolohelyeket itt bereljuk a tarsashaztol (pontosabban a tarsashazak szovetsege ellenorzi a dolgot). Ez alap, nincs parkolas szanaszet. Most annyi a valtozas, hogy ezeken a helyeken nem csak a haz fele fizet a delikvens, hanem a toltofejet biztosito ceg fele is.

Ertem en, hogy rogton kaszaval vonulna Bekasmegyer nepe a polgarmester ele, ha be merne vezetni a kijelolt es fizetett parkolokat, mert ott mindnekinek joga van ingyen a haza elott tartani a rozsdas vasat. De, ha valaki rendet merne vagni (tuti nem valasztjak meg ujra) a kaoszban, az sokat segitene.

Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram

Én ezt nem feltétlenül tartom egyszerűbbnek, mint benzinkutat létrehozni - ahol csak annyi követelmény van, hogy a tankautó odataláljon.

Újpesten vagyok éppen, körülöttem 10 emeletes panelok mindenféle. Vannak már tervek megfelelő minőségű felhordó és erőműhálózat építéséről, a következő ~10 évben?

Újpesten vagyok éppen, körülöttem 10 emeletes panelok mindenféle. Vannak már tervek megfelelő minőségű felhordó és erőműhálózat építéséről, a következő ~10 évben?

Szerintem nincs, wishful thinking van. Van már mindenhol rendes optika internet mindenhol? Egy lófaszt. Mikor kezdték kiépíteni? 20 éve? Budapesten az irodánkban egy tetves mikróval szívunk, mert nincs más. Múltkor elment az internet, a szolgáltató vakara a fejét távolról. Kiment, megnézte, kiderült, hogy közben építettek egy házat az antenna útjába :D :D 

Itt tartunk. Az, hogy kerületenként basznak egy-két villanykutat random, azzal nem lesz megoldva az, hogy mindenkinek szüksége lesz rá.

trey @ gépház

Szerintem elvileg sem fizeted, legalábbis Paks esetén szóba sem került, hogy a bővítés 6000 millárdos költsége rá lesz terhelve a fogyasztókra.

Bár ott éppen az ellenzék kárrog, hogy miért nem kap mindenki "12 Ft-os paksi áramot".

""Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram. " - Mármint ahol van megfelelő nagyságú, a hálózatból kivehető teljesítmény.

"Ha a személyes szabadság miatt aggódtok, akkor már ott elrontottátok, hogy beköltöztetek egy lakótelepre." - a környezetvédelmet meg ott rontottátok el, hogy beköltöztetek egy "lakópark" nevű betonozott-térkövezett gettóba... (érdemes összevetni, hogy egy lesajnált lakótelepen a beépített/lebetonozott terület és a zöldterület aránya milyen, majd ugyanezt megnézni egy korszerű "lakópark"-nak nevezett gettónál...

a környezetvédelmet meg ott rontottátok el, hogy beköltöztetek egy "lakópark" nevű betonozott-térkövezett gettóba...

Bár nem gondolom, hogy a környezetvédelem csimborasszója lenne a panelházak által körbevett zsebkendőnyi zöldterület, de ha ez megnyugtat, olyan messze lakunk a legközelebbi lakóparktól, hogy láttam már vaddisznót a kerítésen belül. :)

És ez miért érdekes? Vagy hogy lett most téma az, hogy mi a különbség a lakópark és a lakótelep között? Szerintem amúgy semmi, mindkettő ugyanúgy megnyomorítja az ember lelkét.

Amúgy van ám olyan lakópark, ahol több a zöldterület, csak ki kéne nyitni hozzá a pénztárcát. Tessék, ez van az egyik lakásunk mellett. A sárga kiemelésnél van a kerítés, amin nem engedik át a lakótelep-elitistákat. :)

szerk: az egyértelműség kedvéért újra leírnám, hogy nem lakunk lakóparkban

az utcán parkolók - akik rengetegen vannak

Ez önmagában egy komoly probléma; ha az elektromosítás segít változtatni azon, hogy adottnak vesszük a belvárosi közterületek autótárolásra pazarlását, már megérte.

Aki autót vesz, oldja meg a tárolását; az utcán parkoljon az, aki rövid időre jött, szállít valamit, vagy mozgássérült.

Szerkesztve: 2023. 02. 22., sze – 10:17

Legközelebb el kell csípni a kábel szerű vezetéket ott, ahol senkit nem veszélyeztet ;)

Majd ha beázik, akkor lekapcsol a fi-relé.

Ahelyett, hogy intézkedtek volna az eső elállításáról, a tulajt állították elő. Szép.

Az elektromobilitas meg gyerekcipoben jar, de elkerulhetetlen, hogy par even belul uralkodova valjon, persze a fennti abra mutatja, hogy hulyek mindenhol vannak.

Mindekozben en hetente 1x Becs oda-vissza megteszem a korabbi dizeles koltsegem toredekeert. Itthonrol 90%-ig napelemrol feltoltve indulok, 10%-on erkezek. Becsben 1 toltes Wienenerie oszlopon kb 8-10 EUR. Utkozben mindket iranyba megallok 5-10 percre ionity kuton tolteni az autohoz kapott 1000 EUR-os voucher-el (meg 1-2 evig nem fog kimerulni). Hozzateszem a 115kmh ora szerint megyek, de a dizellel is igy mentem. Tegnap 18kWh/100km volt az atlagfogyasztas.

Korabban a dizellel heti 1x tankoltam szigoruan mindig Ausztriaban, 60-70 EUR korul.

Szoval "works for me!".

Dicséretes, de továbbra sem látszik hogy a sűrűn lakott térségekben ez hogyan lesz megoldva, márpedig 12 év múlva nem lehet már belsőégésű motorral szerelt új személy és kistehergépjárművet forgalomba helyezni.

Szóval, "it should be work for us".

Ne legyél naív. Itthon új autót nagyrészt cégek vesznek. Cég megveszi a drága elektromos autót, árat emel, és kalap, nem téma. A maradék magán ember meg hozza be a használt hagyományos autókat nyugatról, úgyhogy ez a 2035 nálunk inkább 2045-2050 lesz reálisan.

továbbra sem látszik hogy a sűrűn lakott térségekben ez hogyan lesz megoldva

Majd kialakul. Ahogy fentebb írták, a benzinkúthálózat sem egy nap alatt épült ki.

Btw hogy oldják meg, hogy van mondjuk pár milliárd ember, aki még a benzinig sem jutott el, pedig nagyon szeretnének nyugati életszínvonalat ők is? Tippelek: sehogy. A tendencia nem azt mutatja, hogy pár évtized múlva is mindenkinek jutni fog minden, sőt.

Jó, de a probléma már most jelen van. Lásd: nyitó.

Most, amikor még nincs a robbanásszerű EV átállás, most sem tudunk tempót tartani. Mi lesz, ha tényleg tömegével váltanak az emberek EV-re?

Kérdés máshogy: hány embernek kell meghalnia elektromos balesetben, míg kialakul az infra?

Nem fordítva szokták ezt? Előbb kialakítjuk az infrát, utána állunk át?

trey @ gépház

Te melyik országban élsz? :D

Jó példa: https://villanyautosok.hu/2023/02/16/az-elektromos-autok-szamanak-gyors…

Itthon a két legnagyobb szolgáltató az MVM (Mobiliti) és a MOL (PLugee) - állami mind a kettő. És nem lehet egy RFID-val indítani a töltést náluk nem beszélve a többi szolgáltatóról...

 az a politikusi vállalás, hogy minden negyedik-ötödik autóra kell jusson egy töltő, 2030-ra

Hollandia meg tudja oldani. Előre gondolkodnak.

Itthon meg napelem bohózat van. Először pályázat és utána hálózatfejlesztés... :'-(

Te melyik országban élsz? :D

Ebben. Érdekes, én itthon is meg tudtam oldani. Vettem garázst. 🤷‍♂️

Hollandia meg tudja oldani. Előre gondolkodnak.

Majd kíváncsi leszek én erre a "megoldották"-ra. Az UK-ben is mennek az ablakból kilógatott villanykábelek. Biztos az is Orbán. 

trey @ gépház

Meg lehet oldani, de a kormány és az alapinfrastruktúra nem segíti elő. Inkább az elektrifikáció ellen dolgozik. Lásd "nem bírja a hálózat" sirámokat.

Ha elolvastad a cikket, hollandiában már értek el eredményeket, és a tervük is logikus. 1 App, 1 RFID és nincs probléma a nyilvános töltéssel. Kiszámolt töltési igény, kiszámolt töltőmennyiség. Előkészített engedélyeztetés stb...

Ez a kábel lógatós eset is a nyilvános töltési infrastruktúra hiányossága. AC töltők kellenének a városi parkolókba igen nagy számban. Az autó gyárók (beleértve a Tesla-t is) a nagyteljesítményű DC és a célállomás AC-t építi. A városi nagyszámban elérhető töltőpont az önkormányzatok vagy az állam feladata lenne. (településfejlesztés) Magyar gyártó is tud szálítani 22kW AC töltőpontokat, de ide valószínű elég lenne 3.6kW is... Magyarországon csak a koncepció és az akarat hiányzik. A technológia a kisebb probléma. Nálunk az önkorik telepítettek egy csomó töltőt pályázati pénzből aminek jó részét lekapcsolták mert nem képesek üzemeltetni...

Az eletromos-autó átállásnak nagyon komoly költségei lesznek, ez nem csak az autók cseréjében és a villamoshálózat fejlesztésében fog meglátszani, de ugyanúgy tettenérhető a leépülő gyártói kapacitásokban (ami Magyarország esetén az idetelepülő akkumulátorgyárak esetén a fene sem tudja hogyan fog alakulni), valamint az elhasznált természeti erőforrásokban és a kinai autógyártási kapacitás megjelenésében.
Arra gondoltam, hogy nem feltétlenül lenne szükségünk rá, hogy ilyen gyorsan váltsunk technológiát, vagy legalábbis jó lenne a költségeket is mellétenni. 

robotizálás aktuális vívmányaival épül fel.

 

Kozben meg minden elektromos autóhoz kb. 10kg tisztított kobalt kell amiket kismamák 3honapos csecsemokkel a hátukon kapargatjak a kongói banyavideken napi 1 dollarert.
Mást nem tud csinalni, mert a banyak nehézfémekkel szennyeztek a kornyek folyoit, mezigazdsagi foldjeit. A banyaknterjeszkedese miatt falukat dozerolnak le es erdoket irtanak ki.

 

De dicseretes, hogy a sok nyomorek es halott melle, robotokkal pozolnak.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A kínai elektromos autó jön függetlenül attól, hogy az EU-ban betiltják-e a nem 0 lokális kibocsátású autókat.

Nem lenne jó egy helyzet ahol a kínaiak (vagy az amerikaiak - Tesla) a benzineseknél olcsóbb elektromos autókkal vinnék a piacot. Ma még drágább egy elektromos autó, de ez meddig marad így?Lehet, hogy extrémnek hangzik de ennek nagyobb hatása lenne mint az európai autóipari mammutokat rábírni arra, hogy ne haljanak ki idejekorán.

A majd 30 év egyáltalán nem erőltett menet egy technológiaváltásnál. (maradjunk holland példánál. Ott az eladott új autók 23%-a elektromos volt 2022-ben (12% meg PHEV) https://insideevs.com/news/631777/netherlands-plugin-car-sales-december…. Ezt 100%-ra növelni 2035ig nem tűnik erőltetettnek, úgy hogy a 2035-ben vásárolt benzinesek még majd 20 évig működni fognak...)

Pedig csak az elen kene jarni kutatas-fejlesztes es az akademiai/alkalmazott kutatasi eredmenyek uzleti vallalkozassa valtoztatasa teren. Aztan csak hulyere kene keresni magunkat. Lasd meg a Vereb is madar idevago reszeit.

Csak valahogy mindig mosolyoghatnekom tamad, amikor egy egyetemi rektor, kurator vagy politikus mond egy nagyot a kameraba (mikozben a sajtomunkas szorgosan bologat, a nep meg jol elhiszi), hogy mar megint egetrengettunk es vilagelsok vagyunk.

Szoval, ja. Egyelore nem ugy tunik, hogy hianyzik.

Jó, de a probléma már most jelen van. Lásd: nyitó.

A probléma eddig is ismert volt, az emberek erőn felül vették meg a szakadt bontószökevényeket, aztán nem volt pénzük szervizre. Most megveszik erőn felül az elektromost, és nincs pénz tölteni.

Nem fordítva szokták ezt? Előbb kialakítjuk az infrát, utána állunk át?

Ezt hogy kell elképzelni? Valaki meghitelezi az infra bővítést, hogy majd egyszer, 40-50 év múlva behozza az árát? Fentebb pont az volt a példa, hogy 100 év kellett a benzinkutaknak, mire ilyen sok lett belőle.

Mert mondjuk okostelefonok esetén ez hogy volt? Eladtak egy csomó okostelefont amivel nem lehetett kezdeni semmit, mert nem volt app store? Egy frászt. A gyártók befektettek előre. Fizették az infrát, a fejlesztőket ösztönözték stb.

Ugyanez kéne itt is.

trey @ gépház

"Mert mondjuk okostelefonok esetén ez hogy volt? Eladtak egy csomó okostelefont amivel nem lehetett kezdeni semmit, mert nem volt app store?"

A lovaskocsikról sem azért ültek át az emberek a benzinesre mert 10 év múlva már nem lehet lovat árulni. Egyszerűen jobb, volt így állami tilt/adóztat/támogat beavatkozás nélkül is elterjedt.

az elektromos autó is egyszerűen csak jobb mint a belső égésű. hatékonyabb, csendesebb, és lokálisan nem szennyez. megnézem majd 10-15 év mulva is ugyanennyi negatív hang lesz-e a témával kapcsolatban. vagy hogy beismerik-e majd az emberek hogy tévedtek, mikor előre meg mondták hogy ez SZAR.

Van annyival jobb a gyártási környezetterhelést meg mindent figyelembe véve, mintha a technika és munkaszervezés vívmányait kihasználva az emberiség általi éves összkilométerszámot megfeleznénk?
Attól tartok, hogy rendszerben nézve greenwashing lesz ebből is. Olcsóbb vele menni, x %-kal környezetbarátabb? Menjünk 2-szer annyi kilométert.

Nem is ez volt a lényeg, hanem aki tanult, abban kialakul egy szemlélet, hozzáállás.

Kurván nem a lényeg itt, hogy munkakörében teszi-e vagy sem. Az ilyen egy büntetendő balfasz.

A gyerekemet nem engedem közel menni, de onnan kezdve tovább nem érdekel.

Igen, ez így működik. Pont.

trey @ gépház

alultervezettséget akkor állapíthatnánk meg egyértelműen, ha az összes lakótelepen a lakások nagy részéből lógna ki a vezeték. nem? a fenti eset olyan, mint mikor valaki megveszi részletre a 800 ezer forintos iphone 14 pro maxot, aztán órákon habzó szájjal vergődik, hogy nem adtak hozzá adaptert.

Ha nem jarnek ki Ausztriaba, akkor heti max 1x kellene toltsem az autot. Vigyazva az akkura probalom itthoni hasznalat soran tartani a 30-70% SOC tartomanyt, neha 20-80.
Szoval atlagos varosi hasznalat soran ritkan KELL tolteni, es erdemes akkor ha amugy is allna az auto.
Ma delelott homeoffice-ban dolgozok es felraktam tolteni az autot. A napelem ebben a pillanatban 11.51kW-al termel. Se a halozatot, se a penztarcamat nem terhelem. Az autot kvazi puffernek hasznalom.

A lenyeg, hogy az elektromos autozas egy kicsit masfajta szemleletet igenyel.

nem tudom, hogy adod elo a 11.51kW-ot, mert nekem egy 6kW-os pakk termel most 1.2-vel. Neked mennyi van 50-60kW ? Hova tettel fel ennyit?

Full borus az ido, a napot nem is latni.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

17.2 kW peak rendszer a tajolas szinte teljesen tokeletes, nincs arnyekhatas.

https://region04eu5.fusionsolar.huawei.com/pvmswebsite/nologin/assets/build/index.html#/kiosk?kk=5ktD83IJjhf77INAlzk7ldwcbMKAJO5D

15.98 kW volt ma a max teljesitmeny, Pest varmegye deli resze, delelott felhomentes volt az eg. Megjegyzem kelloen nagy az orszag ahhoz, hogy nalad egesz nap borus legyen az ido itt pedig susson a nap.

Ki kell alakitani parkolohelyeket, ahol etetheted a jarmuvet. Mi tartja vissza a varost vagy keruletet, hogy akar a 10 emeletes hazak kozti parkolokban kijeloljon par helyet ilyen celra?

Nincs ra ceg, amely megugrana a feladatot? A parkolasi tarsasagok mit csinalnak? Szimplan elo is lehetne irni nekik, hogy milyen utemben fejlesszek az infrastrukturat. De a sogor is alapithat ceget...

A helyeket lehet berelhetove es szabadon felhasznalhatova tenni. Csak neki kell allni.

Mondjuk elobb aszfalt se artana azert...

Szerintem ez a jajveszékelés simán csak irigység.
Simán lehetett az IP64-es kültéri hosszabbító. Valamint a búvárszivattyú is árammal megy, az meg nem baj?

Bántotta a prolik szemét, hogy a villanyautós pénzes prolinak ,,jobban megy".

Én igazából irigykedek erre a megoldásra a fűtött garázsomból, amiben ott a vellany :D Szeretnék én is így cigánykodva autót tölteni!

Megérdemelné, hogy éjjel egy élelmesebb másik cigány átdugja rá a saját kocsiját és azt töltse ennek a kontójára! 🤣

trey @ gépház

Igazabol neki legalabb volt _toke_ venni villanyautot, te meg itt pampogsz, hogy miert szar a technologia. Ugyanakkor a garazsodban meg ki van epitve a delej, ezzel is itt jaszkarizol (de minek egyebkent?). Kicsit disszonans amiket a temaval kapcsolatban irsz.

Ne faradj a valasszal, megirom azt is helyetted: Rolex!

Nem is tudtam, hogy a villanyautó vételhez tök kell. :D :D :D

Szerintem csak egy heréje lehet, mert nem EV-t vett, csak egy PHEV-t :D :D :D

Ne faradj a valasszal, megirom azt is helyetted: Rolex!

Látod, látod. Ez bántja a kispolgárság szemét velem kapcsolatban, meg a Fidesz. Te annyival vagy különb a sunyi fajtától, hol leírod. Respect! :D

trey @ gépház

A fidesz engem kifejezetten nem bant, az sem zavar, hogy jol megy neked (nekem sem szar). Rolexet (masmilyet sem) vennek, meg "befektetesi" cellal sem.

Ami viszont erdekes, hogy kiepited az elektro toltest a garazsodban, elmondod 100-szor, de veszel egy benzinest. Es heti tobb cikket hozol arrol, hogy miert szar az elektromos. Olyan gagyit is, hogy a neger lerohad a hoesesben, mert agyatlanul indult el.

Na mindegy, ezeken neked lenne erdemes elgondolkodnod, nem nekem.

Udv

Értem, nem vennél Rolexet, meg másmilyen órát sem. Ettől miért zavar, hogy más vesz? Mert szemmel láthatóan zavar.

Ami viszont erdekes, hogy kiepited az elektro toltest a garazsodban, elmondod 100-szor, de veszel egy benzinest.

Mert szerinted a motoromnak nem kell töltés? Mert szerinted én nem tudom, hogy egyszer valószínűleg nem lesz más? 

Es heti tobb cikket hozol arrol, hogy miert szar az elektromos.

Mert jelenleg szar. Hol az ellentmondás? Jelenleg nem veszek, mert szar a hatótáv. Majd veszek, ha  javítanak rajta. Addig meg elmondom róla a véleményem.

Na mindegy, ezeken neked lenne erdemes elgondolkodnod, nem nekem.

Látod, elgondolkodtam rajta. Továbbra sem értem, hogy mi a problémád. Az irigységen kívül. 

trey @ gépház

A szomszédom az utcán keveri a betont. A hosszabbító ki van lógatva a kerítésen a betonkeverőhöz. Megyek fel is jelentem szerencsétlent, nehogy már az utcán szakhatósági engedély nélkül üzemltesse elektromos betonkeverőjét! Aztakurva a 10 millió házmester országa visszatért.

Gyenge próbálkozás ez, öcsém.

  • először is, a betonkeverő nem lengőaljzatról megy szakszerűen, hanem ipari dugalj (kék-fehér)
  • másodszor, betonkeverő üzemeltetése munkaterület, gyalogosok nem bolyonganak rajta
  • harmadszor, a betonkeverő felügyelet mellett működik

De, ügyes próbálkozás volt!

trey @ gépház

"szerintem az utcán fűnyíró munkások is valamiféle engedéllyel és nem jó kedvükből nyírják a füvet :D"

Persze, hogy nem jókedvből, hanem ha nem nyírod le a füvet vagy télen nem takarítod el a havat akkor az önkormányzat megbüntet.

Mint régen az uradalmi földeket, mentek a jobbágyok megművelni, csak most a földesúr az önkormányzat a jobbágy meg az ingatalan tulajdonosa.

 

Egyébként a járda takarításra illik a rabszolga munka definiciója. Fenyegetéssel (közteres megbüntet), más számára (önkormányzat járdája) munkavégézés (hólapátolás), anyagi ellentételezés nélkül.

A házak előtti közterület, hasznát az önkormányzat húzza (pl.: sittes konténer közterület használati díjja), közben terhét (hóeltakarítás) a lakó(k)ra rója.

Mint régen az uradalmi földeket, mentek a jobbágyok megművelni, csak most a földesúr az önkormányzat a jobbágy meg az ingatalan tulajdonosa.

Nem az önkormányzat a földesúr, hanem a normalitástól elszakadt városi lét. Nem az ingatlantulajdonos a jobbágy, hanem a normalitástól elszakadt városi lét terhe alatt élő ember.

Egyébként a járda takarításra illik a rabszolga munka definiciója. Fenyegetéssel (közteres megbüntet), más számára (önkormányzat járdája) munkavégézés (hólapátolás), anyagi ellentételezés nélkül.

Gyomorforgató, amikor a városi polgár abban a hitben él, hogy neki az adózáson kívül semmi más feladata nincs a közösség szolgálatát illetően. A település nem szálloda, hanem az ott élő közösség lakó- és élőhelye.

A házak előtti közterület, hasznát az önkormányzat húzza (pl.: sittes konténer közterület használati díjja), közben terhét (hóeltakarítás) a lakó(k)ra rója.

Te nem vagy haszonélvezője annak, hogy az emberek nem tárolhatnak bármit bármeddig a közterületen?

:)

"Gyomorforgató, amikor a városi polgár abban a hitben él, hogy neki az adózáson kívül semmi más feladata nincs a közösség szolgálatát illetően. A település nem szálloda, hanem az ott élő közösség lakó- és élőhelye."

Nem kell ennyire túlideologizálni, a kérdés rendkívül egyszerű: kié a terület. Aki húzza hasznát az viselje terhét is.

Ha az önkormányzaté, akkor legyen szives a saját területén havat takarítani, ha az ingatlanhoz tartozik, akkor meg máséból ne húzzon hasznot.

Egyébként lehetne ezt bővíteni is, miért csak a saját porta előtt kell, ilyen alapon lehetne az egész utcát is takríttatni.

Havazáskor ha már közösségi szolgálat, hogy nem csak az sajátja előtti járdát pucolja, hanem az egész utcát. Vagy többet.

de ha a havas jardan elesik a haza elott es bebassza a fejet, akkor nem jelenti fel sajat magat.

 

EGyebkent, ha mar, a 650Ft/oraert kozteruleten parkolok, akkor legyen mar jogos elvaras, hogy telen, ne megfagyott jegtombokon kelljen atugratni kocsival, hanem tenyleg kaparjak el a havat.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

He?

Tenyleg orulnel, ha par alulfizetett ~alkoholista mindenfele zacskokat tomkodne az ablaktorlo lapatod ala?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

először is, a betonkeverő nem lengőaljzatról megy szakszerűen, hanem ipari dugalj (kék-fehér)

Nope. A profibbak igen, de a barkács célú nem feltétlen.

másodszor, betonkeverő üzemeltetése munkaterület, gyalogosok nem bolyonganak rajta

Azt hinném, ahhoz is kell valami engedély, hogy az utcából munkaterületet csinálj.

Nope. A profibbak igen, de a barkács célú nem feltétlen.

Tehát, kivétel a balfasz barkácsmekkmesterek, akik sem a saját, sem a családjuk sem mások életével nem törődnek. Hint: "megy szakszerűen"

Amelyik sima villásdugós betonkeverővel szakadó esőben betont kever, azt most felterjesztem a Darwin-díjra.

trey @ gépház

Segítek, ha végigolvasod, amit mondtam, akkor kiderül, hogy semmi olyat, mint amire válaszoltál. Trey mondta, hogy a betonkeverőnek  nem villásdugója van, én meg annyit mondtam, hogy már amelyiknek. Arról egy szót sem szóltam, hogy az IPmicsoda. Amit linkeltem, az egy barkács célra árult betonkeverő. Amiket megnéztem profi építőiparit, annak meg nem ilyen dugója volt, hogy miért, azt nem tudom, de a villásdugós betonkeverő létezésének a szempontjából aránylag mindegy is. Majd ha egyszer betonkeverőt akarok venni, akkor megnézem, hogy van-e valami előnye.

Elvesztél te a részletekben. Három pontot soroltam, hogy miért más a betonkeverő üzemeltetése a házad előtt, felügyelettel, mint egy 230V-os hosszabbító kibaszása közterületre, esőben, felügyelet nélkül.

Ne a villásdugón rugózzál, tök más a kettő.

Itt olvasgass:

https://www.villanylap.hu/lapszamok/2010/majus/1318-ismet-olt-a-betonke…

:D

trey @ gépház

miért más a betonkeverő üzemeltetése a házad előtt, felügyelettel, mint egy 230V-os hosszabbító kibaszása közterületre, esőben, felügyelet nélkül

Nem akarom elvenni a lelkesedésed, de nem minden az aminek látszik. Egy hosszabbító a földön, még nem jelent életveszélyt. A szabvány nem ismer felügyelt és felügyelet nélküli üzemeltetést. A nem kioktaott, a kioktaott, és a szakképzettséggel rendelkező személyeket nevesítik meg.

Itt olvasgass:

A zinternetre mindenki írhat baromságot, a bulvárt meghagyom a tudatlanoknak olvasni.

Fuss akkor nyugodtan, én nem üldözlek. 

Read only módban maradtál!?

További 230V kihelyeztést kívánok, majd viszek pizzát neked a böribe, ha agyonbaszott valakit.

Egy 230V-os hosszabbító az IT hálózatban, nem tud agyonbaszni egy kétlábbal a földön álló embert az esőben! Ez csupán csak fizika nem [pol]!

Mióta üzemeltetnek leválasztó trafóról betonkeverőket akár magán beruházásban, akár egy nagy építtető alvállalkozói?

Jelentem nekem is van egy betonkeverőm, amihez van biztonsági transzformátor. És már vagy 50 éves. Egy másik érintésvédelmi módszer a kettős szigetelés, illetve a védővezetővel szerelt berendezés is.

Nevetséges ez a szakmai villongás…

A trey által linkelt cikkben viszont kalapáccsal mosták el a betonkeverőt, ezért nem érdemes semmin meglepődni. Akár a biztonsági transzformátoros rendszeren sem...

3 éve folyamatosan látok ilyen villanyautóhoz kilógatott kábelt, elég lassú a közteresek felfogása ha még csak most jönnek

Lehet, hogy most népszerűtlen leszek ezzel is, de ebben nem sok műszaki problémát látok. A saját áramjával tölti, az autót meg tölteni kell esőben is, nem állhat meg az élet, meg nem kell elfeküdni a mamutokkal egy barlangban csak azért, mert most megy az eső. A köztöltők is üzemeltethetők esőben. Még azt se mondanám, hogy a fusi aljzattal nagy gond lenne, lásd ezt a videót.

Ami miatt én ilyet így közterületre nem lógatnék ki, az nem az érintésvédelem, hanem az első arra járó vandál szépen megrongálja, elvágja, megtépi, hogy kárt okozzon, mert irigy, hogy neki nem hogy EV-re nem telik, de BKV jegyre se, és muszáj kicsesznie a burzsujabbakkal, mert az ő hibájuk, hogy nekik jobban megy anyagilag, stb.. Ott állni felette meg nem lehet egész nap, hogy az ember őrizze.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)