Azt már általánosban is tanítják, hogy a vizet és az elektromos áramot nem jó keverni, hiszen abból nem sülhet kis semmi jó, de ez a Volvo-tulajdonos ezt nem tudta, vagy elfelejtette, vagy pont nem figyelt oda órán, vagy egyszerűen csak nem érdekelte, amikor a tömbház ablakán, az esőbe kilógatott hosszabbítóval töltötte autóját.
A fotót kedden osztotta meg Facebookon az Óbuda-Békásmegyer Közterület-Felügyelet.
Esős, rossz időjárási körülmények közt, a lakótelepi lakása ablakából vezette ki a hosszabbítót, amellyel a parkolóban álló autóját töltötte egy III. kerületi lakos. A kábel felügyelet nélkül, a vizes járdán volt végig vezetve az autóig. Járőreink azonnal intézkedtek.
Link: https://www.vezess.hu/vezetunk/2023/01/18/bekasmegyeren-ugy-toltottek-v…
- 2934 megtekintés
Hozzászólások
az ilyenek háborognak, hogy nem értik a villanyszámlát-> általános iskolás tananyag, csaxólok.
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mészáros utcai Aldi szomszédságában elég gyakran a 3. emeletről lóg az Obis sárga hosszabbító és tölti a Panamera e-hybridet... mellette ott a Shell kút. Nice job :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Be kell tenni az elosztó végét a lehajtott motorháztető alá (vagy mit tudom én hova lehet az ilyennek rakni) és akkor nem megy bele a víz, gondolom a töltőcsatlakozó úgy is vízzáró. Én is így töltök akksit esőben a Suzukin, kivenni lusta vagyok, azt a töltőt elosztóstul beteszem a motortérbe. :) :D
A vezetéket meg rögtön az ablakból kell küldeni az autóhoz, hogy ne lógjon le a földre.
Amúgy amíg nem esem keresztül a vezetéken engem nem zavar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen vizzaro, https://youtu.be/kvSZHCgFqXc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ennyi, hosszabbító vége a csomitartóba vagy motortérbe, onnan meg mehet a cucc a töltőbe. Nincs itt semmi látnivaló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, én is így töltöm néhol, ahol nincs fali töltő. Csak nem közterületen. A hosszabbítóba simán beleharaphat egy kutya, akit arra sétáltatnak és máris nem fog szigetelni. Mondjuk jobb esetben ilyenkor lekapcsol a lakásban a FI relé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk jobb esetben ilyenkor lekapcsol a lakásban a FI relé.
Vagy panel lakásban az alu vezeték "kapcsol" le. Mondjuk ahhoz még a szigetelés sérülése se szükséges ezekben az öreg panelekben, elég egy izmosabb fogyasztó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Toltok mindenfele:)
https://www.vezess.hu/vezetunk/2023/02/19/porsche-panamera-4-toltes-erk…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott is jött a sok önkéntes rendőr, hogy fel kéne jelenteni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz eleg lett volna egy spring nem? Kicsit overkill a 30m verda fillert baszni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vett egy 30 milliós autót (ki tudja, leasing-re? száz év hitelre?), de nem futotta mellé egy garázsra villannyal? Vagy legalább egy mélygarázs beállóra? Gagyi.
Spring hogy jön ide? Nem értem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lizing sem keves (~4-5 evesen 30m az ara), itt jon a kepbe a spring mint a legolcsobb villany opcio. (igen tudom nalatok is van mar egy, de nem e miatt irtam)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem tudja megoldani a villanyautó töltését, akkor számára a villanyautó nem optimális választás. Felesleges volt ilyesmire divatból költenie. Legyen az 30 milliós használt Porsche, vagy Dacia Spring, tök mindegy.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy plugin, barmikor megtankol szemben a shellnel es megy ahova akar, de valamiert, ha mar zold rendszamot kapott, akkor tolti es azt a 30-50km-ert elektromosan teszi meg, ami nekunk jo, mert addig sem fustolog.
Ahogy fentebb muszashi emlitette, amig nem bukunk fel a kabeleben addig en erre azt mondom ugyesen csinalja.
Abban igazad van, hogy akinek nincs lehetosege otthon/munkaban tolteni az autojat annak ez eleg problemas, de pl a Magyarosi Csaba ( https://youtu.be/gtyjeDm5Vt0 ) es meg biztos sokan masok is elvannak igy is.
Es bar eleg extrem es valoszinuleg szabalytalan modon, de megoldotta o is:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, én ebben is előbbre járok. Nálam a garázsban már kész a töltési lehetőség, pedig még elektromos autóm sincs :D Meg a munkahelyemen is. Így kell ezt csinálni. Nem fordítva. Hogy veszünk egy elektromos lófaszt és azt sem tudjuk, hogy hol fogjuk tölteni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tökéletesen egyetértek. Ha van saját beállód, töltési lehetőséged, akkor opció lehet az elektromos autó. Lakótelepen, ablakból kilógatva az akármilyen kókány hosszabbítót, úgy megb@szni, h emlékezzen rá. Baleset, és élet veszélyes, és még az adott épület hálózata sincs felkészítve erre a terhelésre. Menjen el nyilvános töltőhöz, ha akkor a zöld.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ám a Lidlnél még free tölteni, este 8 után meg talán az eonos töltőkön van occó tariff. :) Valszin az ablakból logó hosszabbító analóg a 3000/5000 pízért tankoló nagymesterekre. Nem azokra gondolok, akik keveset mennek, és nem akarják, hogy belekümmedjen a kocsiba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BPn azon a kornyeken 30 misibol talan tudsz venni egy garazst, ha van. Nincs. Aruk kb 2x 3x egy lakas nm2 aranak. Csak szolok.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy előírás ugyanis kimondja, hogy „elektromos berendezéseket közterületen csak az illetékes szakhatóság engedélyével lehet használni”.
Tegye fel a kezét, akinek van szakhatósági engedélye mobiltelefon közterületen történő használatára, illetve bluetooth fülhallgató használatára!
Na ugye! :)
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Egy előírás ugyanis kimondja
Wtf?
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez közterületen ideiglenesen elhelyezett magánvezetéknek minősül, aminek a használatát a "villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény" szabályozza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb mobiltelefonnak és bluetooth-fülesnek van szakhatósági engedélye, ezért nem kell minden hülyének egyesével megigényelnie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csóró proli ..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey IE-el netezik? :)
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye adott a kérdés itt a nagy elektromos autós átállás kapcsán, h az utcán parkolók - akik rengetegen vannak - mégis h tudnák tölteni az autójukat? Hirtelen lesz valahonnan annyi kivehető villlannyal ellátott garázs , h akik most az utcán parkolnak mind garázsbérlés lehetőségéhez jussanak? Aligha! Tehát arról van szó, h az elektromos átállás azzal fog együtt járni, hogy tömegek fognak kiszorulni az autózásból, akiknek a közlekedését a továbbiakban más módon kell megoldani. Történnek erre intézkedések? Mert fasza h Lázár elintézte itt a vármegyei meg országos tömegközlekedési bérletet, de megtörténnek a szükséges járatszám és kapacitás növelések is ezzel egyidőben? Én nem látok erre utaló dolgot. Semmi előrelátás,-gondolkodás - csak a szokásos Fideszes narratíva, hogy amikor már bekövetkezett a baj, akkor látnak majd hozzá annak a menedzseléséhez. Bravó!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshol történt valami? Pl. Bécsben már minden közterületi parkoló mellett ott a töltő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hirtelen lesz valahonnan annyi kivehető villlannyal ellátott garázs , h akik most az utcán parkolnak mind garázsbérlés lehetőségéhez jussanak?
A benzines autókat sem a garázsban tölti az átlagember, hanem a benzinkúton. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt pedig villanykúton töltik. A soron következő pedig türelmesen megvárja, hogy az előző végezzen a gyorstöltéssel és ő állhasson a kútoszlophoz. Hát ez nem fog menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt pedig villanykúton töltik
Nem, ezt nem. "Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram. Munkahelyen, udvaron, bevásárlóközpontokban, benzinkúton, parkolóházakban, stb. Nyilván ennek megvan a szabványos módja, nem a hosszabbító-kilógatás a megoldás.
Ha a személyes szabadság miatt aggódtok, akkor már ott elrontottátok, hogy beköltöztetek egy lakótelepre. Onnantól tényleg ki vagy szolgáltatva kb. mindennek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, javaslom ne próbáld ezt előadni, olyan 5 millió feltürt ingujjú embernek!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom az ingujjak addig maradnak feltűrve, amíg a házibarkács hosszabbítós töltögetéssel agyon nem vág valakit az áram, és akkor majd jön a bíróúrkérem.
Ha itt a hupos szabadságharcosok közül valakit jó példának tartok, az gyuri23, aki nem azt fejtegette, hogy az 5 millió panellakónak kit kellene meglincselnie, hogy szabadon élhessen, hanem ténylegesen kezdett magával valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak a lakotelepeken de régebbi többszintes lakóépületekhez sincs garázs az ingatlanban - pláne töltésre felkészített villanyal ellátott.
Mivel ez a több millió embert érint, tökéletesen érdektelen, h mit gondolsz a "szabadságharcosokról", minthogy ezen emberek lakhatásának nincs valódi alternatívája. Ilyen alternatíva csak a tévelygő gondolataid kötzött létezik. Talán meg kéne válaszolnod magadnak, h mégis mi lenne a sok millió üresen maradó lakótelepi, bérházi ingatlannal, ha mégis létezne elképzelésed [és jó példa] szerint lakhatási alternatíva? Szóval amit jó példának tartasz - teljesen érdektelenül - nem h nem jó példa, hanem ép ésszel elképzelhetetlen!
A topikban nem a lakhatás a téma elsősorban, hanem az, h utcán kénytelnül parkolók a benzines autók kivezetésével ki fognak szorulni az autózásból, és az ő közlekedésüket másképp kell megoldani, amire semmiféle tervet, alképzelést nem látni a kormányzat részéről. Bár öszintén szólva arra sem látni magyarázatot, h ugyan az állami tulajdonba került energiaszolgáltató minden ügyfelének gátlástalanul számlázza az un. rendszerhasználati díjat, mondván h Paksról el is kell hozni az áramot az ingatlanig, azonban ezen hálózat korszerűsítésére semmit nem költöttek. Mi lett az így beszedet pénz sorsa? A rendszer még a napelemes visszatáplálására is alkalmatlan. Gondolom ennek fényében már számodra is világos, hogy a rossz példás szabadságharcos milliók jó példás szabadsághorcossá költözésük után hiába is várnák h rendszer kiszolgálja a töltési igényüket!
Namost: a milliók akiknek közlekedési lehetőségeik a fenti okokból ellehtetlenülnek, azok fel fogják tűrni az ingujjukat.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
régebbi többszintes lakóépületekhez
Egyik ismerősömnél sikerült a több lakó általi hobbihosszabbítós autótöltésekkel a házhálózat közös elektromos infrastruktúrájában jelentős költséggel járó problémát okozni.
Az egy dolog, hogy van 2 kW-os merülőforralód, amit 5 percig használsz, majd a szomszéd is használ 10 percig valami hasonló nagyfogyasztót és a harmadik is. A lakás számot növelve statisztikailag eltérő időpontban. A társasház erre a statisztikailag eloszló terhelésre méretezett gerinchálózata ezt évtizedeken át szépen kibírta.
De amikor erre a hálózatra rálógatnak munkaidő végén hobbihosszabbítóval egyidejűleg áramot szívó sok fix 3..5 kW/darab fogyasztót, az már nem a statisztikailag időben eloszló terhelés. Annak ellenére, hogy neked ott van a 32A-es kismegszakítód, nem a lakásszám x 32A-re van méretezve a hálózat közös része, hanem a statisztikailag időben eloszló terhelésre.
Lesz még probléma az elektromos autók kreatív módon implementált otthoni töltésével.
Továbbá nem csak a többszintes lakóépület érintett a tömeges otthoni töltés problémájával. A családi házas környezetben a településrészedet ellátó trafóállomásnál fogja lecsapni a villanyt, konkrétan egy ilyesmi olvadóbetét kiégetésével, hiszen a településrész közös infrastruktúrája is statisztikai terhelésre van méretezve és nem arra, hogy minden harmadik háztartás annyit vegyen 17 órától egyidejűleg ki belőle, amit az előfizetői kismegszakító lehetővé tesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor örülök, hogy a társasházamban minden könyörgés nélkül, egyetlen tulaj indítványára sikerült az elektromos felújítást elvégezni (lakónként százezres költséggel), és nem kellett megvárni, hogy az ötvenes évek vezetékei kiolvadjanak a falból.
Sok más szempontból is jobb lenne, ha minél több okosmérő, napelem,visszatáplálás lenne. Az autónak mondjuk csak akkor lenne szabad töltenie, ha a hálózat engedi (akár az egyes háztartásoknak felváltva), de mondjuk eközben a hűtő és egyéb fogyasztók mindig áram alatt kell, hgoy legyenek. De például egy háztetején lévő napelem tölthetné az autót (ami végül is egy jó nagy akku), és az autó, ha szükséges és kívánatos, akkor a ház elektromos rendszerébe is visszatáplálhatna, amikor a napelem nem termel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jó dolog, de a házban hiába lett jobb a keresztmetszet, meg esetleg mégegy betáp, ettől még a "ráhordó" hálózat kevés lesz ehhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez annyit is jelent, hogy jogszabály módosítással a kedvezményes árú vezérelt áramot ki kell terjeszteni
- jelenleg hőtárolós kályha, villanybojler
- továbbá elektromos autó töltés
céljára.
Hátrány: nem akkor tölt az autód, amikor te akarod, hanem amikor adnak a vételezési pontjára villanyt. Itt az össz szabály, hogy legalább napi 8 órát kell elérnie, de a napon belüli ütemezésnél az elosztóhálózat üzemeltetőjének szabad keze van.
Megfelelő lesz ez így? Nem biztos, hogy abban a fél napban kapsz villanyt bele, aztán indulhatsz üres akkuval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egesz "szabvanyositsunk meg egy villanyora szekreny helyet" ugy faszsag ahogy van.
Mindenkinek 1 ora kell, nincs ejszakai aram, nincs h-tarifa, nincs anyamkinja.
2 tarifa van:
1) nemerdekel tarifa (ez a mostani nappali aram)
2) odafigyelek tarifa. Ehhez adjon az elmu/eon/mvm/tudod-az-az-allami-mutyi, egy netes api-t, es lehessen venni emberi aron (5khuf max), ami internet nelkul megy es van rajta x reles kimenet (mondjuk 6 db), ami kapcsolja, hogy epp melyik tarifa van (csak jelet, nem innen venned az aramot).
Es akkor te elfogadod, hogy van ugy, hogy 200+ Ft 1kWh aram, de van ugy, hogy 3Ft 1kWh.
Ez a huszadik villanyora felszereles 700+eFt-ert ez a vilag lehuzasa. Mondom ezt ugy, hogy iden mar 4x nem adtak egy komplett 24h-s szakaszban vezerelt aramot, es hidegben zuhanyoztam.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 - Gyakorlatilag 1db tarifa alapú óra kell, ami a hálózatról kapja a pillanatnyi tarifát és egyből Ft-ban számol. A pillanatnyi tarifa persze online nyilvános, így akkor fogyasztasz, amikor neked optimális.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amcsiknál van ilyen opció tán. Ebből szokott a bulvár olyan hírt gyártani, hogy ezerszeresére nőtt a tarifa, amikor jött a hideg. Igen, annak, aki tőzsdei árú vételre szerződött. Aztán 99%-ban ezért fillérekért fogyaszt, néha viszont beüthet a krach. Aki meg nem akar tőzsdézni, az alapból valamivel drágább, nem tőzsdei tarifát köt.
Tán van olyan is, hogy az okos rendszer tarifa alapján kezel például a rendszerbe kötött akku buffert. Vagy némely államban tesla powerwall megy bufferként és igény szerint visszatölt a hálózatba, így van hogy ők kapnak pénzt amiért náluk bufferelhet a rendszer.
https://www.tesla.com/support/energy/powerwall/own/tesla-pge-virtual-po…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En azt szamolgattam, egy eve, hogyha full ingyen kapnam az aramot, azaz 0Ft/kWh-ert, csak annyi lenne a feltetel, hogy elobb bele kell raknom egy akksiba, es onnan hasznalhatom el, akkor:
Dragabbra jon ki, mint az elmus 70Ft/kWh, ha beleszamolod, hogy egy atlagos akksipakknak mennyi az ara es az atlagos elettartama (ciklusok szama).
Amugy az amcsi es a tobbi hasonszoru peldaval (pl. ausztral) eleg rossz jonni, mert ott meg az alsogatyadat is le kell papirozni. Szerintem ott ertelmetlen megterulesrol beszelni, annyi papiros embert kell fogadni.
(Es hiaba vagy te mondjuk vegzett villamosmernok, ha nem fizeted be a kamara fele a tagdijat, akkor nem allithatsz nyilvanosan semmi szakmaba vagot, sot nem csinalhatsz semmit. Volt par eve birosagi pervesztes, hogy egy nyugdijas(!) villamosmernok megszolalt valami nyilvanvalo hulyeseg kapcsan, hogy ez wtf. Es ot iteltek el, mert nincs ervenyes licensze abban az allamban, mert mar nyugdijas, igy nem allapithatja meg, hogy az onkormanyzat mutyira szorja a penzt).
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenkinek 1 ora kell, nincs ejszakai aram
Hát már pár évtizede nincs éjszakai áram.
Helyette hálózat stabilitását biztosító, a villamosenergia-hálózat üzemeltetője által vezérelt áram van. Egyetlen előírással, hogy naponta legalább 8 órán keresztül biztosítsa. De hogy mikor kapcsolja be és ki, abban szabadsága van a villamosenergia-hálózat üzemeltetőjének.
Az hogy nem köteleznek arra, hogy bármiféle villanybojlert erre kösd, hanem kedvezménnyel próbálnak csak rábeszélni, annak örülj inkább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, csak, hogy rakothess egy bojlert ahhoz kell kb 7-800e beruhazas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az internet-only megoldastol en nagyon irtozok. En orulnek, ha lehetne kapni egy rele kimenetes kapcsolot, amit az elmu kapcsolgat.
A lenyeg, hogy az aramvetelezes ne jarjon egyutt az internetelofizetes szuksegessegevel.
De aki okosotthonozik, az internet apizhat, az nem faj, csak ne az legyen a kizarolagos ut.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel az én elkébzelésem szerint nem A/B/C tarifáról, hanem szabad ármozgásról lenne szó, így a szolgáltató általi közvetlen relévezérlést nem tartanám túl praktikusnak (az ugyanaz lenne, mint a mostani vezérelt áram, csak hozzád kihelyezve).
Abban viszont egyetérthetünk, hogy legyen internet-független - mondjuk valami olyan készülék, ami hálózatról veszi le ugyanazt a tarifa-jelet, amit az óra használ, és ott local-ban adja neked v.mi hálózati protocol-on további felhasználásra.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
iden mar 4x nem adtak egy komplett 24h-s szakaszban vezerelt aramot
Azt hittem, hogy kötelező adniuk.
Itt, Angliában a hasonló megoldás az Economy7 (és változatai, pl. Economy9), amik mind azt ígérik, hogy legalább 7 (vagy pl. 9) órán át kapsz áramot egy nap. Valamikor.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Továbbá nem csak a többszintes lakóépület érintett a tömeges otthoni töltés problémájával. A családi házas környezetben a településrészedet ellátó trafóállomásnál fogja lecsapni a villanyt
Hát ez az. Ezért is marhaság amit @gelei előadot.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak ellenére, hogy neked ott van a 32A-es kismegszakítód, nem a lakásszám x 32A-re van méretezve a hálózat közös része, hanem a statisztikailag időben eloszló terhelésre.
Ezért használunk vezetékvédő biztosítékokat. Pont nem érdekes, hogy kinek milyen felhasználói szokásai vannak, és azok statisztikailag hogyan oszlanak el időben. Van egy kiépített vezeték, amit megfelelően méretezett biztosítékkal védeni KELL. Ha nem a biztosíték old le először, akkor ott tervezési és/vagy kivitelezési hiba történt, vagy a kiépítés / legutóbbi felülvizsgálat óta valamilyen külső okból állagromlás következett be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igazad van.
Csak amíg az emberek nagy része műszaki analfabéta, nem ért hozzá, nem érdekli stb., addig azt hiszi, hogy ez a 32 A bármikor a rendelkezésére áll.
De ez igaz bármilyen közszolgáltatásra (víz, gáz, internet, autópályák kapacitása stb.). Műszaki oldalról kell megoldani, hogy ne boruljon be a hálózat, ha lehetséges. Valahogy védekezni kell a felhasználók ellen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maga a 32A kvázi bármikor ott lesz. Itt a fő probléma a csutkára, vagy csutkaközelbe mindenki által feltekert üzemállapot a probléma, amibe se a felhasználó nem gondol bele, se azok akik az "álljunk át a gázról" c. dologgal jönnek. Mindíg eszembe jut ilyenkor, hogy amikor anno diákmunkaként komolyabb épületek doksiját gépeltem (a mérnökúr a nyomtatott-átjavított verzióját, mint ajánlati, engedélyezési, kivitelezési dokumentációk), akkor a felszálló elektromos aknában konkrétan a kábelek melegedésére kitértek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak ellenére, hogy neked ott van a 32A-es kismegszakítód, nem a lakásszám x 32A-re van méretezve a hálózat közös része, hanem a statisztikailag időben eloszló terhelésre.
Részben téves, ugyanis, mivel 1x32A-t (illetve a szolgáltató által jóváhagyott és felszerelt kismegszakító névleges áramát) minden lakóingatlanba biztosítani kell tudni, ezért az odáig tartó (pl. társasházi közös) hálózatot úgy kell méretezni, hogy ez akár egyidejűleg is biztosítható legyen - ellenkező esetben pl. nem bővíthet a szolgáltató 16-ról 32A-re, hiába megfelelő a saját lakásod hálózata hozzá.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen biztos vagyok abban, h egy 1970-es építésű 10 emeletes panel épület, ahol szintenként 3 lakás van, nem kérhet be 960 ampert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgynevezett okos töltés: https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_charging
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz hírem van. Az autó birtoklása nem tartozik az alapjogok közé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Rossz hírem van. Az autó birtoklása nem tartozik az alapjogok közé."
Elég hosszú listát lehetne írni, hogy még minek a birtoklása nem tartozik az alapjogok közé. Épp erről nyílt egy másik topic, hogy a németeknél valamelyik szakértő szerint se kocsi se kertes ház nem alapjog.
Ha még mindig állna a vasfüggöny, akkor nem lenne olyan könnyű ezt eladni. A NSZK választók megkérdeznék, hogy NDK-t akarnak csinálni? Ott sem volt alapjog a trabant. Talán Észak-Korea lehet a végcél szép széles üres autóutakkal, állam által osztott lakótelepi lakásokkal. Bár a hírek szerint hűtőt akinek van az se használja, mert a folyamatos villamos energia ott sem alapjog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végcél többek közt az is lenne, hogy ne fulladjunk bele az autóáradatba. Mindenestre azon sírni, hogy jaj, 'nem tudja mindenki bárhol tölteni az autóját, mi lesz itt', nagyjából ennyi választ érdemel, hogy nem is muszáj.
De felőlem lehet 'végcél' (van ilyen?) az is, hogy a városokban park van, csend, sok zöld, sok gyalogos, sok bicikli, és akinek kell (jóval kevesebb, mint most), az jár elektromos autóval. És ebbe beleférhet az is, hogy megfelelő sűrűséggel töltőoszlopokat telepítenek az elektromos autóknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lesz a következő? Tiltsuk be a repülést, h plö a pórnép se autóval, se repülővel ne juthasson le a tengerre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell betiltani. Elég, ha kellően drága.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, az ugyanaz. Az angolnak szava is van ra:
"prohibitively expensive"
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked azért gondolom legyen rá pénzed, csak a csóróbbak ne jussanak el messzebb a közeli lidlinél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De felőlem lehet 'végcél' (van ilyen?) az is, hogy a városokban park van, csend, sok zöld, sok gyalogos, sok bicikli ..."
Ezt úgy hívják, hogy: falu.
A városban lakó zöldek a nagyvárosból akarnak falut csinálni, holott egyszerűbb volna, ha ők költöznének ki falura. Így mindenki jól jár mert a zöldek is megkapják a sok zöldet a városlakok meg azzal járnak jól, hogy nem akarják őket "megtársadalommérnökösködni".
Falu -> csend, nyugalom, sok zöld, kevés jármű
Nagyváros -> tömeg, zaj, nagy forgalom, kevés zöld
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg, és ezek szerint a te berögződött elképzelésedben. Viszont ez nem szükségszerű. Tudod, én >60 éve élek ebben a nagyvárosban, és annak ellenére, hogy a lakosságszám legalább 10-15 százalékkal csökkent sokkal nagyobb lett a forgalom és a zaj, mint gyerekkoromban, vagy akár csak húsz éve is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ez téves. A városból falura költözők a faluból várost akarnak csinálni. Ne ugasson a kutyád, na dolgozz hangos cuccokkal kb semmikor, legyen aszfalt út, ne tarts tyúkokat, mert hangos stb! Képtelenek alkalmazkodni ahhoz ami már van, aztán rohannak feljelenteni mindenkit aki nem nekik megfelelően él. ...igaz azok ott éltek jóval korábban, mint ők...
Ráadásul az udvart telibeszórják kaviccsal, kővel, betonnal, építenek böszme nagy házat, hogy a végén csak pár tuja fér el a kerti tó mellett a korábbi élő zöld természet helyet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A harangozást kifelejtetted... Valahol a faluba "bevándorlóknak" az sem tetszett...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rühellem azt a mentalitást, hogy a büdös proli mindent kivág és mindent lekövez, mert úgy van az jól.
Azon is csak mosolygok, amikor kell a ,,gyep", de dolgozni ne kelljen vele --> automata locsolja és robotfűnyíró vágja. Mintha ez valami életcél vagy megérkezés lenne.
Engem ahol zavar, ott odacsapok neki a kaszával, máshol meg hadd nőjön. Legalább nem jár-kel olyan könnyen a büdös cigány, amikor lopni jön.
Egy csomó állatnak élettér. Vannak madaraink meg mindenféle rovarjaink. Egyik éven még kígyó is volt.
Lát a gyerek cincért. Nyári éjszakákon a szentjánosbogarakat figyeljük. Ismerjük a környékbeli macskák szokásait, melyik mikor, merre szokott felbukkanni.
Megértheti-e mindezt valaki, aki egy szaros betontérkőre képes kirántani?...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"....... réges régen egy messzi galakxisban.....", amikor még a falusi ember nem rendelkezett flex-el, motoros fűnyíróval, damilos kaszával. A hétvégék és a hétköznapok csendjét csak a kaszák kalapálása törte meg. Minden kaszálni tudó ember ott kucorgott az akác tuskóba vert kaszaülő mellett és akkurátusan ütötte a pengét. Majd megfente az ökörszarvból elővett, nedvesen tartott "kaszakűvel". Amivel olyan szép "sérüt" vágott, akár az árok oldalon. Amit ma egy gps buzizott ultra hipszter robot kaszás nem tud megsem közelíteni, pláne ha egy jó kis "seggen ülő tarackosba" vezérli a műhold. :-) :-) :-) :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Falu: szomszéd vasárnap hajnali 5-kor flexel, folyton megy az utcán valami traktor, átlengedez a házadba a másik szomszéd sertéseinek illata, folyton ugat az összes kutya, a reggel 4 órai kakaskukorékolás csak az elején romantikus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagyváros szar. A zöldek nem akarnak falut csinálni a városból, hanem a fosszilis-szürke helyett techno-zöld formában szeretnék látni. A zöld nagyváros ugyanaz az emberi nyomortanya, mint a szürke, csak kevesebb a gépzaj és jobb a levegő.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha néhány bigott városképvédőt elzavarnának kapálni inkább, és a belvárosi részeken több zöldterületet alakítanának ki a ronda, szerkezetileg/gépészetileg rottyon lévő épületek helyén (nem pedig minden talpalatnyi területet beépíteni/lebetonozni), akkor valóban lehetne zöldebb a város. parkok, alattuk mélygarázsok töltési lehetőséggel, a közterületi parkolással azonos áron természetesen (nem az előbbit olcsósítani, hanem az utóbbit emelni). Az ingázóknak valódi alternatívát adni P+R parkolókkal az agglomerációs tömegközlekedés városon kívüli megállóinál, vagy legkésőbb a város határánál. Tudom, húzzam vissza a kezem, mert belelóg ama éjjeli edénybe...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ne lehetne a nagyvárosokat jobban csinálni. Jártam pár nagyvárosban, és nagyon sok helyen egész élhető a környezet, dacára a népsűrűségnek. És nagyon sok helyen "a zöld" is elérhető, vagy kisebb foltokban (pl. Tókió), vagy marha nagy parkokban (pl. München).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
zajos tévedés; falun kb nem tudsz autó nélkül élni, városban meg simán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ezt nem. "Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram.
Ha ilyen egyszerű, akkor vajon miért megy ez az ablakból kilógatott hobbihosszabbítós barkácsolás?
Szerintem amit látunk, hogy ez egy olyan probléma, amire jelenleg nincs üzleti modell szerint széles körben alkalmazható megoldás.
Megjegyzem, a benzinkút mint olyan sem a hipp-hopp és lett kategória. Az már csak a mi életünkben ilyen megszokott.
Néhány fotó: https://multicore.hu/hazai-benzinkut-tortenelem-erdekessegek-a-magyaror…
Az 1920-as években: http://www.lezo.hu/szerkezettan/kocsitest/TORTENET/benzinkut/20-as.html
Ilyen egyszerű: http://www.lezo.hu/szerkezettan/kocsitest/TORTENET/benzinkut/2016.html :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ilyen egyszerű, akkor vajon miért megy ez az ablakból kilógatott hobbihosszabbítós barkácsolás?
Mert majomra még volt pénz, banánra meg nem. Hallod, Pesten az utcára sem parkolok szívesen egy értékesebb autóval, nemhogy ilyen tákolmányokat dugdossak bele.
Megjegyzem, a benzinkút mint olyan sem a hipp-hopp és lett kategória. Az már csak a mi életünkben ilyen megszokott.
És miből gondolod, hogy az unokáid életében nem valami más lesz ugyanilyen megszokott? Btw nem mondtam, hogy megoldott lenne a lakosság 100%-os lefedettsége e-töltőkkel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igaz. Kialakulhat, de nem 10 év alatt. Tényleg nagyon sok mindent át kell hozzá alakítani, rengeteg tonna alumínium, rengeteg tonna réz, rengeteg tonna acél.
Komplett energetikai újragondolás az erőmű - nagyfesz - középfesz - kisfesz (230V) hálózat minden elemét beleértve. Tartóoszlopostúl (nehezebb vezeték), trafóstúl mindenestül.
Lesz akkora kihívás, mintha most kellene a semmiből felépítened az országos villamosenergia hálózatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XXI. századi ГОЭЛРО terv? Egyébként én is ezt mondom, hogy oké, hogy villannyal megy majd minden _is_, csak azt a fránya elektromos energiát meg kell termelni (nem csak akkor amikor süt meg fúj!), oda kell szállítani használatra kész "formában" (feszültség), ahol az felhasználásra kerül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ugyebár sokan olvastuk a Andrew S. Tanenbaum - Számítógép Hálózatok c. könyvét, ahol le van írva az örök igazság:
Soha ne becsüld le egy olyan furgon sávszélességét, amely kazettákkal telepakolva száguld az autópályán!
Soha ne becsüld le a tartálykocsival szállított folyékony szénhidrogén által elérhető teljesítményátvitelt.
Benzin, dízel 11,9 kWh/kg. Tartálykocsi 40..45 m³ --> 30..35 tonna --> 360 .. 420 MWh
Óránként 5 tartálykocsi megegyezik Paks energiatermelésével (100% hasznosítás mellett).
Egyébként vasúti tartálykocsi másfélszer ennyit visz, 50 tartálykocsis szerelvény 30 GWh
Dunán a tankerek pedig körülbelül 1200 tonnát visznek, ami 14 GWh
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam így néz ki a fordítás:
Sose becsüljük le egy autópályán száguldó, kazettákkal megrakott furgon sávszélességét!
(Panem Kft. Budapest, ISBN 963 545213 6, 106. oldal)
de a gondolat, az elv stimmel :-) Anno 1998-ban vagy '99-ben még a pécsi gyors mozdonya és egy CD (vagy 8mm-es szalag? nem tudom már...) is nagyobb kiadódó sávszélességet képviselt, mint az akkor rendelkezésre álló bérelt vonal... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem tudtam pontosan idézni, ezért megkerestem, innen másoltam az idézetet: http://gbb2.atw.hu/kieg/szte/tanenbaum_szamhalo.pdf
118. oldal (PDF 60) felső harmad
Ezek szerint kiadás függő lett a fordítás. Így idézz pontosan könyvből, amikor ott is kiadásfüggő. :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a linket, ez jóval frissebb kiadás - az enyém 1999-es...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uzleti modell van ra. Max az aott piacon nem mukodik...
A tarsashazunk (3 haz, 45 lakas) tavaly elott nyaron kialakitott 15 parkolohelyet, ahol toltheted az autot. Mi voltunk az utolsok a teruleti szovetsegben (4-5 hasonlo tarsashaz). Egyelore kb. elegendonek tunik, de mar tele van.
A parkolohelyeket itt bereljuk a tarsashaztol (pontosabban a tarsashazak szovetsege ellenorzi a dolgot). Ez alap, nincs parkolas szanaszet. Most annyi a valtozas, hogy ezeken a helyeken nem csak a haz fele fizet a delikvens, hanem a toltofejet biztosito ceg fele is.
Ertem en, hogy rogton kaszaval vonulna Bekasmegyer nepe a polgarmester ele, ha be merne vezetni a kijelolt es fizetett parkolokat, mert ott mindnekinek joga van ingyen a haza elott tartani a rozsdas vasat. De, ha valaki rendet merne vagni (tuti nem valasztjak meg ujra) a kaoszban, az sokat segitene.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram
Én ezt nem feltétlenül tartom egyszerűbbnek, mint benzinkutat létrehozni - ahol csak annyi követelmény van, hogy a tankautó odataláljon.
Újpesten vagyok éppen, körülöttem 10 emeletes panelok mindenféle. Vannak már tervek megfelelő minőségű felhordó és erőműhálózat építéséről, a következő ~10 évben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újpesten vagyok éppen, körülöttem 10 emeletes panelok mindenféle. Vannak már tervek megfelelő minőségű felhordó és erőműhálózat építéséről, a következő ~10 évben?
Szerintem nincs, wishful thinking van. Van már mindenhol rendes optika internet mindenhol? Egy lófaszt. Mikor kezdték kiépíteni? 20 éve? Budapesten az irodánkban egy tetves mikróval szívunk, mert nincs más. Múltkor elment az internet, a szolgáltató vakara a fejét távolról. Kiment, megnézte, kiderült, hogy közben építettek egy házat az antenna útjába :D :D
Itt tartunk. Az, hogy kerületenként basznak egy-két villanykutat random, azzal nem lesz megoldva az, hogy mindenkinek szüksége lesz rá.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor hol van az EU?
A töltőhálózat az alapvető infrastruktúra része kellene legyen, ugyanúgy ahogyan az európai útvonalhálózat - különös tekintettel, ha az emissziós normák onnan jönnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol lenne? Viktor megállította Brüsszelt. Most meg mindenki vár rá. Ja nem rá, a pénzre :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne brüsszelre fújj, hanem a doktorminiszterelnökúrra, aki megállította a pénzcsapot. Nyilván erre lenne támogatás, csak gondolom azt is ellopták/ellopnák. Sőt, mi több, a villany számlával elvileg fizeted a fejlesztést is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem elvileg sem fizeted, legalábbis Paks esetén szóba sem került, hogy a bővítés 6000 millárdos költsége rá lesz terhelve a fogyasztókra.
Bár ott éppen az ellenzék kárrog, hogy miért nem kap mindenki "12 Ft-os paksi áramot".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
benzinkutat létrehozni - ahol csak annyi követelmény van, hogy a tankautó odataláljon.
Ennél kicsit (sokkal) több a követelmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az elsődleges technikai követelmény - a többi már jogszabályokon múlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, hát ha ilyen apróságokat nem számítunk, mint a jogszabályok, akkor végül is egyszerűbb a benzinkút. A gyakorlatban meg azért mégiscsak úgy van, hogy a tizenpár töltőfej, amit ~két nap alatt felépítettek az irodában, áramot ad, nem benzint. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha olyan apróságokat nem számítunk mint a jogszabályok akkor az ablakon kik*rt fűnyíróhoszabbító is rendben van :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen állomásból kellene mondjuk további tízezer darab a fővárosban. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
""Villanykutat" (a benzinkutakkal ellentétben) szinte bárhol lehet csinálni, ahol van áram. " - Mármint ahol van megfelelő nagyságú, a hálózatból kivehető teljesítmény.
"Ha a személyes szabadság miatt aggódtok, akkor már ott elrontottátok, hogy beköltöztetek egy lakótelepre." - a környezetvédelmet meg ott rontottátok el, hogy beköltöztetek egy "lakópark" nevű betonozott-térkövezett gettóba... (érdemes összevetni, hogy egy lesajnált lakótelepen a beépített/lebetonozott terület és a zöldterület aránya milyen, majd ugyanezt megnézni egy korszerű "lakópark"-nak nevezett gettónál...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a környezetvédelmet meg ott rontottátok el, hogy beköltöztetek egy "lakópark" nevű betonozott-térkövezett gettóba...
Bár nem gondolom, hogy a környezetvédelem csimborasszója lenne a panelházak által körbevett zsebkendőnyi zöldterület, de ha ez megnyugtat, olyan messze lakunk a legközelebbi lakóparktól, hogy láttam már vaddisznót a kerítésen belül. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a zsebkendőnyi jobb helyen arányaiban jóval több, mint egy jobb lakóparkban - sokszor csak véletlenül - lebetonozás/térkövezés nélkül hagyott terület aránya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez miért érdekes? Vagy hogy lett most téma az, hogy mi a különbség a lakópark és a lakótelep között? Szerintem amúgy semmi, mindkettő ugyanúgy megnyomorítja az ember lelkét.
Amúgy van ám olyan lakópark, ahol több a zöldterület, csak ki kéne nyitni hozzá a pénztárcát. Tessék, ez van az egyik lakásunk mellett. A sárga kiemelésnél van a kerítés, amin nem engedik át a lakótelep-elitistákat. :)
szerk: az egyértelműség kedvéért újra leírnám, hogy nem lakunk lakóparkban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most csak gépeltél vagy írtál is valamit?
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az utcán parkolók - akik rengetegen vannak
Ez önmagában egy komoly probléma; ha az elektromosítás segít változtatni azon, hogy adottnak vesszük a belvárosi közterületek autótárolásra pazarlását, már megérte.
Aki autót vesz, oldja meg a tárolását; az utcán parkoljon az, aki rövid időre jött, szállít valamit, vagy mozgássérült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legközelebb el kell csípni a kábel szerű vezetéket ott, ahol senkit nem veszélyeztet ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha beázik, akkor lekapcsol a fi-relé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fi-re lépni tilos?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahelyett, hogy intézkedtek volna az eső elállításáról, a tulajt állították elő. Szép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elektromobilitas meg gyerekcipoben jar, de elkerulhetetlen, hogy par even belul uralkodova valjon, persze a fennti abra mutatja, hogy hulyek mindenhol vannak.
Mindekozben en hetente 1x Becs oda-vissza megteszem a korabbi dizeles koltsegem toredekeert. Itthonrol 90%-ig napelemrol feltoltve indulok, 10%-on erkezek. Becsben 1 toltes Wienenerie oszlopon kb 8-10 EUR. Utkozben mindket iranyba megallok 5-10 percre ionity kuton tolteni az autohoz kapott 1000 EUR-os voucher-el (meg 1-2 evig nem fog kimerulni). Hozzateszem a 115kmh ora szerint megyek, de a dizellel is igy mentem. Tegnap 18kWh/100km volt az atlagfogyasztas.
Korabban a dizellel heti 1x tankoltam szigoruan mindig Ausztriaban, 60-70 EUR korul.
Szoval "works for me!".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dicséretes, de továbbra sem látszik hogy a sűrűn lakott térségekben ez hogyan lesz megoldva, márpedig 12 év múlva nem lehet már belsőégésű motorral szerelt új személy és kistehergépjárművet forgalomba helyezni.
Szóval, "it should be work for us".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne legyél naív. Itthon új autót nagyrészt cégek vesznek. Cég megveszi a drága elektromos autót, árat emel, és kalap, nem téma. A maradék magán ember meg hozza be a használt hagyományos autókat nyugatról, úgyhogy ez a 2035 nálunk inkább 2045-2050 lesz reálisan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerek nem egy olyat, aki 10 új autót is megengedhetne magának, mégis használt-behozott szutykokkal jár. "Jó az arra!" Szemléletváltás is kéne itt ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk én is járnék egy behozott szar dodge viper 8.4-el. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én példáimban 250 ezret futott Passat-ok, Octavia-k (levetett és lelakott egykori céges autók) szerepelnek :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem akinek az autó csak egy muszáj közlekedőedény, az pont ezt csinálja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenki kiszámolhatná:
- az autó hány éves fizetésembe került vagy az éves fizetésem hány százaléka ? nem mind1
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, hogy hány ember nem számol ezzel? Pontosabban ezzel sem.
Ennek oka mindegy - nem tud vagy nem akar vele foglalkozni, nem érdekli ez a költség stb.
Nem véletlenül írtam az autóm fenntartási költségeiről blogban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
továbbra sem látszik hogy a sűrűn lakott térségekben ez hogyan lesz megoldva
Majd kialakul. Ahogy fentebb írták, a benzinkúthálózat sem egy nap alatt épült ki.
Btw hogy oldják meg, hogy van mondjuk pár milliárd ember, aki még a benzinig sem jutott el, pedig nagyon szeretnének nyugati életszínvonalat ők is? Tippelek: sehogy. A tendencia nem azt mutatja, hogy pár évtized múlva is mindenkinek jutni fog minden, sőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, de a probléma már most jelen van. Lásd: nyitó.
Most, amikor még nincs a robbanásszerű EV átállás, most sem tudunk tempót tartani. Mi lesz, ha tényleg tömegével váltanak az emberek EV-re?
Kérdés máshogy: hány embernek kell meghalnia elektromos balesetben, míg kialakul az infra?
Nem fordítva szokták ezt? Előbb kialakítjuk az infrát, utána állunk át?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te melyik országban élsz? :D
Jó példa: https://villanyautosok.hu/2023/02/16/az-elektromos-autok-szamanak-gyors…
Itthon a két legnagyobb szolgáltató az MVM (Mobiliti) és a MOL (PLugee) - állami mind a kettő. És nem lehet egy RFID-val indítani a töltést náluk nem beszélve a többi szolgáltatóról...
az a politikusi vállalás, hogy minden negyedik-ötödik autóra kell jusson egy töltő, 2030-ra
Hollandia meg tudja oldani. Előre gondolkodnak.
Itthon meg napelem bohózat van. Először pályázat és utána hálózatfejlesztés... :'-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te melyik országban élsz? :D
Ebben. Érdekes, én itthon is meg tudtam oldani. Vettem garázst. 🤷♂️
Hollandia meg tudja oldani. Előre gondolkodnak.
Majd kíváncsi leszek én erre a "megoldották"-ra. Az UK-ben is mennek az ablakból kilógatott villanykábelek. Biztos az is Orbán.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg lehet oldani, de a kormány és az alapinfrastruktúra nem segíti elő. Inkább az elektrifikáció ellen dolgozik. Lásd "nem bírja a hálózat" sirámokat.
Ha elolvastad a cikket, hollandiában már értek el eredményeket, és a tervük is logikus. 1 App, 1 RFID és nincs probléma a nyilvános töltéssel. Kiszámolt töltési igény, kiszámolt töltőmennyiség. Előkészített engedélyeztetés stb...
Ez a kábel lógatós eset is a nyilvános töltési infrastruktúra hiányossága. AC töltők kellenének a városi parkolókba igen nagy számban. Az autó gyárók (beleértve a Tesla-t is) a nagyteljesítményű DC és a célállomás AC-t építi. A városi nagyszámban elérhető töltőpont az önkormányzatok vagy az állam feladata lenne. (településfejlesztés) Magyar gyártó is tud szálítani 22kW AC töltőpontokat, de ide valószínű elég lenne 3.6kW is... Magyarországon csak a koncepció és az akarat hiányzik. A technológia a kisebb probléma. Nálunk az önkorik telepítettek egy csomó töltőt pályázati pénzből aminek jó részét lekapcsolták mert nem képesek üzemeltetni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hollandia érthetően kapálozik a globális felmelegedés ellen, nekünk viszont valószínűleg a legkevésbé sem hiányzik az EU feszített tempójú átállása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felmelegedés nem áll meg Hollandia határainál. Magyarországon lehet súlyosabbak lesznek a következmények mint ott. A gyakoribbá váló aszály nem lebecsülendő: https://masfelfok.hu/2022/07/29/tovabb-nohet-a-sulyosan-aszalyos-evek-s…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eletromos-autó átállásnak nagyon komoly költségei lesznek, ez nem csak az autók cseréjében és a villamoshálózat fejlesztésében fog meglátszani, de ugyanúgy tettenérhető a leépülő gyártói kapacitásokban (ami Magyarország esetén az idetelepülő akkumulátorgyárak esetén a fene sem tudja hogyan fog alakulni), valamint az elhasznált természeti erőforrásokban és a kinai autógyártási kapacitás megjelenésében.
Arra gondoltam, hogy nem feltétlenül lenne szükségünk rá, hogy ilyen gyorsan váltsunk technológiát, vagy legalábbis jó lenne a költségeket is mellétenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a leépülő gyártói kapacitásokban
Ezt a reszt nem ertem. A merci es az audi kevesebb autot fog gyartani? vagy magyarorszagon a benzin/dizel motor gyartosorok vannak? Vagy milyen gyartoi kapacitasokrol van szo?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy elektromos autó kevesebb alkatrészből áll. Nem is kevéssel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Továbbá új gyártósor már a robotizálás aktuális vívmányaival épül fel.
Kis történelem, amikor még a kalapács és a lemezhajlító bakancs fontos kellék volt: https://youtu.be/dIJi7im4PiY?t=210
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
robotizálás aktuális vívmányaival épül fel.
Kozben meg minden elektromos autóhoz kb. 10kg tisztított kobalt kell amiket kismamák 3honapos csecsemokkel a hátukon kapargatjak a kongói banyavideken napi 1 dollarert.
Mást nem tud csinalni, mert a banyak nehézfémekkel szennyeztek a kornyek folyoit, mezigazdsagi foldjeit. A banyaknterjeszkedese miatt falukat dozerolnak le es erdoket irtanak ki.
De dicseretes, hogy a sok nyomorek es halott melle, robotokkal pozolnak.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, a kén sem sokkal rózsásabb: https://www.youtube.com/watch?v=qlkZIYxD0j4
És mi mindennek gyümölcsét fotelből popcornt majszolgatva élvezzük. És akarunk még többet és még többet belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kínai elektromos autó jön függetlenül attól, hogy az EU-ban betiltják-e a nem 0 lokális kibocsátású autókat.
Nem lenne jó egy helyzet ahol a kínaiak (vagy az amerikaiak - Tesla) a benzineseknél olcsóbb elektromos autókkal vinnék a piacot. Ma még drágább egy elektromos autó, de ez meddig marad így?Lehet, hogy extrémnek hangzik de ennek nagyobb hatása lenne mint az európai autóipari mammutokat rábírni arra, hogy ne haljanak ki idejekorán.
A majd 30 év egyáltalán nem erőltett menet egy technológiaváltásnál. (maradjunk holland példánál. Ott az eladott új autók 23%-a elektromos volt 2022-ben (12% meg PHEV) https://insideevs.com/news/631777/netherlands-plugin-car-sales-december…. Ezt 100%-ra növelni 2035ig nem tűnik erőltetettnek, úgy hogy a 2035-ben vásárolt benzinesek még majd 20 évig működni fognak...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy azok a menekültek sem, akik az elárasztott helyekről jönnek majd ide.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig csak az elen kene jarni kutatas-fejlesztes es az akademiai/alkalmazott kutatasi eredmenyek uzleti vallalkozassa valtoztatasa teren. Aztan csak hulyere kene keresni magunkat. Lasd meg a Vereb is madar idevago reszeit.
Csak valahogy mindig mosolyoghatnekom tamad, amikor egy egyetemi rektor, kurator vagy politikus mond egy nagyot a kameraba (mikozben a sajtomunkas szorgosan bologat, a nep meg jol elhiszi), hogy mar megint egetrengettunk es vilagelsok vagyunk.
Szoval, ja. Egyelore nem ugy tunik, hogy hianyzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tavaly nyári aszály azért elég szép baleset volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, de a probléma már most jelen van. Lásd: nyitó.
A probléma eddig is ismert volt, az emberek erőn felül vették meg a szakadt bontószökevényeket, aztán nem volt pénzük szervizre. Most megveszik erőn felül az elektromost, és nincs pénz tölteni.
Nem fordítva szokták ezt? Előbb kialakítjuk az infrát, utána állunk át?
Ezt hogy kell elképzelni? Valaki meghitelezi az infra bővítést, hogy majd egyszer, 40-50 év múlva behozza az árát? Fentebb pont az volt a példa, hogy 100 év kellett a benzinkutaknak, mire ilyen sok lett belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert mondjuk okostelefonok esetén ez hogy volt? Eladtak egy csomó okostelefont amivel nem lehetett kezdeni semmit, mert nem volt app store? Egy frászt. A gyártók befektettek előre. Fizették az infrát, a fejlesztőket ösztönözték stb.
Ugyanez kéne itt is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mert mondjuk okostelefonok esetén ez hogy volt? Eladtak egy csomó okostelefont amivel nem lehetett kezdeni semmit, mert nem volt app store?"
A lovaskocsikról sem azért ültek át az emberek a benzinesre mert 10 év múlva már nem lehet lovat árulni. Egyszerűen jobb, volt így állami tilt/adóztat/támogat beavatkozás nélkül is elterjedt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az elektromos autó is egyszerűen csak jobb mint a belső égésű. hatékonyabb, csendesebb, és lokálisan nem szennyez. megnézem majd 10-15 év mulva is ugyanennyi negatív hang lesz-e a témával kapcsolatban. vagy hogy beismerik-e majd az emberek hogy tévedtek, mikor előre meg mondták hogy ez SZAR.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van annyival jobb a gyártási környezetterhelést meg mindent figyelembe véve, mintha a technika és munkaszervezés vívmányait kihasználva az emberiség általi éves összkilométerszámot megfeleznénk?
Attól tartok, hogy rendszerben nézve greenwashing lesz ebből is. Olcsóbb vele menni, x %-kal környezetbarátabb? Menjünk 2-szer annyi kilométert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eladtak egy csomó okostelefont amivel nem lehetett kezdeni semmit, mert nem volt app store?
Ha app store volt is, azon biztosan nem volt annyi app, mint manapság.
Amúgy remek példa, az iPhone 1 bejelentése egy évvel korábban volt, mint az App Store-é.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon már túl vagyunk minimum 10 évvel, hogy bejelentették az első elektromos autót. De, ügyes próbálkozás volt ... :D Ehhez képest az infra ....
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez képest az infra ....
Otthon ingyen van a töltés, a melóban ingyen van a töltés, hogy is szoktad mondani? #worksforme
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
#worksformetoo
Azon viszont nem röhögsz majd, ha éppen téged|családod|gyereket basz agyon majd egy ilyen kilógatott lengődugalj :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor sem röhögnék, ha megcsúsznának a jégen, és eltörnék a lábukat, de nem értem, hogy jön ez ide?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahol csak összefügg, hogy alultervezett a töltőinfra, a paraszt meg az ablakon keresztül lógatja ki a lengőaljzatot :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ennyire védened a fillérbaszást, nem hiteles tőled.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Távol álljon tőlem! Miről jutottál erre a következtetésre? Nem csak a fillérbaszó-ellenesség kiált ki belőlem, hanem a munkavédelmet tanult ember is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi köze a munkavédelemnek ahhoz, hogy egy fillérbaszó az ablakon lógat ki egy kábelt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tedd fel a következő munkavédelmi oktatáson, hogy szerencsés dolog-e a ház előtt parkoló autót lengőkábellel tölteni, a 6. emeletről. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy munkakörével összefüggében teszi. Bár ugye a home office-ra is vonatkoznak munkavédelmi szabályok.
Én max. mosolygok rajta, elkönyvelem, hogy hol élek. A gyerekemet nem engedem közel menni, de onnan kezdve tovább nem érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is ez volt a lényeg, hanem aki tanult, abban kialakul egy szemlélet, hozzáállás.
Kurván nem a lényeg itt, hogy munkakörében teszi-e vagy sem. Az ilyen egy büntetendő balfasz.
A gyerekemet nem engedem közel menni, de onnan kezdve tovább nem érdekel.
Igen, ez így működik. Pont.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
menjel el kozteresnek, aztan buntessel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én max. mosolygok rajta, elkönyvelem, hogy hol élek.
Hol élsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanott, ahol te.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UK?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor talán nem, én itthon szívom a szmogot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alultervezettséget akkor állapíthatnánk meg egyértelműen, ha az összes lakótelepen a lakások nagy részéből lógna ki a vezeték. nem? a fenti eset olyan, mint mikor valaki megveszi részletre a 800 ezer forintos iphone 14 pro maxot, aztán órákon habzó szájjal vergődik, hogy nem adtak hozzá adaptert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, legjobban az vergődik ezen, aki soha nem vesz iPhone-t :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem jarnek ki Ausztriaba, akkor heti max 1x kellene toltsem az autot. Vigyazva az akkura probalom itthoni hasznalat soran tartani a 30-70% SOC tartomanyt, neha 20-80.
Szoval atlagos varosi hasznalat soran ritkan KELL tolteni, es erdemes akkor ha amugy is allna az auto.
Ma delelott homeoffice-ban dolgozok es felraktam tolteni az autot. A napelem ebben a pillanatban 11.51kW-al termel. Se a halozatot, se a penztarcamat nem terhelem. Az autot kvazi puffernek hasznalom.
A lenyeg, hogy az elektromos autozas egy kicsit masfajta szemleletet igenyel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom, hogy adod elo a 11.51kW-ot, mert nekem egy 6kW-os pakk termel most 1.2-vel. Neked mennyi van 50-60kW ? Hova tettel fel ennyit?
Full borus az ido, a napot nem is latni.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
17.2 kW peak rendszer a tajolas szinte teljesen tokeletes, nincs arnyekhatas.
15.98 kW volt ma a max teljesitmeny, Pest varmegye deli resze, delelott felhomentes volt az eg. Megjegyzem kelloen nagy az orszag ahhoz, hogy nalad egesz nap borus legyen az ido itt pedig susson a nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki kell alakitani parkolohelyeket, ahol etetheted a jarmuvet. Mi tartja vissza a varost vagy keruletet, hogy akar a 10 emeletes hazak kozti parkolokban kijeloljon par helyet ilyen celra?
Nincs ra ceg, amely megugrana a feladatot? A parkolasi tarsasagok mit csinalnak? Szimplan elo is lehetne irni nekik, hogy milyen utemben fejlesszek az infrastrukturat. De a sogor is alapithat ceget...
A helyeket lehet berelhetove es szabadon felhasznalhatova tenni. Csak neki kell allni.
Mondjuk elobb aszfalt se artana azert...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és legyen a köztéri autó töltés változó díjszabásu, de 1200Ft/kWh a minimum! Es *minden*egyes*kútnak saját mobilappja!
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy írod, úgy már nem éri meg parkolási társaságot üzemeltetni. Nem lenne miből visszaosztani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó az!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez a jajveszékelés simán csak irigység.
Simán lehetett az IP64-es kültéri hosszabbító. Valamint a búvárszivattyú is árammal megy, az meg nem baj?
Bántotta a prolik szemét, hogy a villanyautós pénzes prolinak ,,jobban megy".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a megoldás műszaki igénytelensége is bántja a szemem. Nem, nem irigység. Futná rá. Akár ma vehetnék kp-re egy akármilyen új Tesla-t ... Nem egy ilyen lefingott, használt plug-in hibrid Volvo-t ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlenül Rád gondoltam. Azon derülök, proli a prolinak hogy ki tudná kaparni a szemét.
Egyébként meg egy lófaszt tudnál venni Teslát. Nem kapod meg. Még csak meg se mondják, mennyit kell rá várnod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne viccelj már. A magyar weboldalon ott az ár, a szállítási határidő:
https://www.tesla.com/hu_hu/model3/design#overview
19M-25M
Átadás becsült dátuma: márc. – ápr. 2023
Hamarabbra jeleznek vissza, mint egy AUDI-T ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt van ott még készlet is: https://www.tesla.com/hu_HU/inventory/new/m3?redirect=no
Mivel amúgy sincs sok konfigurációs lehetőség az új rendelésénél nagy eséllyel azonnal el lehet hozni a megfelelőt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira jól nem mehet neki, ha közterületen kihúzott hosszabbítóval tölti a kocsit.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én igazából irigykedek erre a megoldásra a fűtött garázsomból, amiben ott a vellany :D Szeretnék én is így cigánykodva autót tölteni!
Megérdemelné, hogy éjjel egy élelmesebb másik cigány átdugja rá a saját kocsiját és azt töltse ennek a kontójára! 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miutan meg feltoltotte, levagja a kabelt, mert hat megiscsak rezbol van a belseje...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazabol neki legalabb volt _toke_ venni villanyautot, te meg itt pampogsz, hogy miert szar a technologia. Ugyanakkor a garazsodban meg ki van epitve a delej, ezzel is itt jaszkarizol (de minek egyebkent?). Kicsit disszonans amiket a temaval kapcsolatban irsz.
Ne faradj a valasszal, megirom azt is helyetted: Rolex!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lennék meglepve, ha az a nagyszerű tök adófizetői pénzből érte volna el a végső duzzadtságát.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is tudtam, hogy a villanyautó vételhez tök kell. :D :D :D
Szerintem csak egy heréje lehet, mert nem EV-t vett, csak egy PHEV-t :D :D :D
Ne faradj a valasszal, megirom azt is helyetted: Rolex!
Látod, látod. Ez bántja a kispolgárság szemét velem kapcsolatban, meg a Fidesz. Te annyival vagy különb a sunyi fajtától, hol leírod. Respect! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fidesz engem kifejezetten nem bant, az sem zavar, hogy jol megy neked (nekem sem szar). Rolexet (masmilyet sem) vennek, meg "befektetesi" cellal sem.
Ami viszont erdekes, hogy kiepited az elektro toltest a garazsodban, elmondod 100-szor, de veszel egy benzinest. Es heti tobb cikket hozol arrol, hogy miert szar az elektromos. Olyan gagyit is, hogy a neger lerohad a hoesesben, mert agyatlanul indult el.
Na mindegy, ezeken neked lenne erdemes elgondolkodnod, nem nekem.
Udv
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, nem vennél Rolexet, meg másmilyen órát sem. Ettől miért zavar, hogy más vesz? Mert szemmel láthatóan zavar.
Ami viszont erdekes, hogy kiepited az elektro toltest a garazsodban, elmondod 100-szor, de veszel egy benzinest.
Mert szerinted a motoromnak nem kell töltés? Mert szerinted én nem tudom, hogy egyszer valószínűleg nem lesz más?
Es heti tobb cikket hozol arrol, hogy miert szar az elektromos.
Mert jelenleg szar. Hol az ellentmondás? Jelenleg nem veszek, mert szar a hatótáv. Majd veszek, ha javítanak rajta. Addig meg elmondom róla a véleményem.
Na mindegy, ezeken neked lenne erdemes elgondolkodnod, nem nekem.
Látod, elgondolkodtam rajta. Továbbra sem értem, hogy mi a problémád. Az irigységen kívül.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a fixa idead, hogy mindenki irigy rad. Meg a rolexedre. Nojel mar fel. Es ne projektalj.
Protip orakba befektetoknek (kac-kac): a toked benne all a garazsod konnektoraban!
Szivesen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lenne az, ha nem folyamat ezt emlegetnéd. Miért teszed? Ez valami betegség nálad?
Semmim sem áll benne. Mi állna benne? 230V-os aljzatról lehet villanyautót tölteni. Fogalom nélküli. Tájékozódj.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy erre mi a jo megoldas _ma_? El kell koltozni kertesbe?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A töltésre? Olyan helyen kell töltőpontot létesíteni és autót tölteni, ahol rendelkezésre állnak a feltételek. Ha nincs ilyen hely a kényelmes közeledben, akkor ne vegyél villanyautót.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit tyuk meg a tojas proplemajanak tunik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elektromos autó vásárlása előtt nem tudod eldönteni, hogy van-e számodra megfelelő helyen szabályos, megbízható töltőpont, és ha nincs, lesz-e?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En ugy gondolom, hogy akkor lesz tolto, ha lesz ra igeny. Ahhoz meg valakinek bele kell ugrani az elektromosba. Tehat, hogy lesz-e, azt befolyasolja az, hogy megveszem e az elektromost vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan ezt fontolta meg. Számára ez volt a megfelelő helyen lévő, megbízható töltőpont. Nem tudom érte hibáztatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szomszédom az utcán keveri a betont. A hosszabbító ki van lógatva a kerítésen a betonkeverőhöz. Megyek fel is jelentem szerencsétlent, nehogy már az utcán szakhatósági engedély nélkül üzemltesse elektromos betonkeverőjét! Aztakurva a 10 millió házmester országa visszatért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyenge próbálkozás ez, öcsém.
- először is, a betonkeverő nem lengőaljzatról megy szakszerűen, hanem ipari dugalj (kék-fehér)
- másodszor, betonkeverő üzemeltetése munkaterület, gyalogosok nem bolyonganak rajta
- harmadszor, a betonkeverő felügyelet mellett működik
De, ügyes próbálkozás volt!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből az első kettő nem illeszkedik, ha betonkeverő helyett valaki elektromos fűnyírót használ az utcán, csak felügyelet marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem az utcán fűnyíró munkások is valamiféle engedéllyel és nem jó kedvükből nyírják a füvet :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szerintem az utcán fűnyíró munkások is valamiféle engedéllyel és nem jó kedvükből nyírják a füvet :D"
Persze, hogy nem jókedvből, hanem ha nem nyírod le a füvet vagy télen nem takarítod el a havat akkor az önkormányzat megbüntet.
Mint régen az uradalmi földeket, mentek a jobbágyok megművelni, csak most a földesúr az önkormányzat a jobbágy meg az ingatalan tulajdonosa.
Egyébként a járda takarításra illik a rabszolga munka definiciója. Fenyegetéssel (közteres megbüntet), más számára (önkormányzat járdája) munkavégézés (hólapátolás), anyagi ellentételezés nélkül.
A házak előtti közterület, hasznát az önkormányzat húzza (pl.: sittes konténer közterület használati díjja), közben terhét (hóeltakarítás) a lakó(k)ra rója.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint régen az uradalmi földeket, mentek a jobbágyok megművelni, csak most a földesúr az önkormányzat a jobbágy meg az ingatalan tulajdonosa.
Nem az önkormányzat a földesúr, hanem a normalitástól elszakadt városi lét. Nem az ingatlantulajdonos a jobbágy, hanem a normalitástól elszakadt városi lét terhe alatt élő ember.
Egyébként a járda takarításra illik a rabszolga munka definiciója. Fenyegetéssel (közteres megbüntet), más számára (önkormányzat járdája) munkavégézés (hólapátolás), anyagi ellentételezés nélkül.
Gyomorforgató, amikor a városi polgár abban a hitben él, hogy neki az adózáson kívül semmi más feladata nincs a közösség szolgálatát illetően. A település nem szálloda, hanem az ott élő közösség lakó- és élőhelye.
A házak előtti közterület, hasznát az önkormányzat húzza (pl.: sittes konténer közterület használati díjja), közben terhét (hóeltakarítás) a lakó(k)ra rója.
Te nem vagy haszonélvezője annak, hogy az emberek nem tárolhatnak bármit bármeddig a közterületen?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gyomorforgató, amikor a városi polgár abban a hitben él, hogy neki az adózáson kívül semmi más feladata nincs a közösség szolgálatát illetően. A település nem szálloda, hanem az ott élő közösség lakó- és élőhelye."
Nem kell ennyire túlideologizálni, a kérdés rendkívül egyszerű: kié a terület. Aki húzza hasznát az viselje terhét is.
Ha az önkormányzaté, akkor legyen szives a saját területén havat takarítani, ha az ingatlanhoz tartozik, akkor meg máséból ne húzzon hasznot.
Egyébként lehetne ezt bővíteni is, miért csak a saját porta előtt kell, ilyen alapon lehetne az egész utcát is takríttatni.
Havazáskor ha már közösségi szolgálat, hogy nem csak az sajátja előtti járdát pucolja, hanem az egész utcát. Vagy többet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ingatlant tulajdonló ember nem használja az ingatlanja előtt lévő járdát? Az ingatlanja elhagyásakor átrepüli, vagy mit csinál?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de ha a havas jardan elesik a haza elott es bebassza a fejet, akkor nem jelenti fel sajat magat.
EGyebkent, ha mar, a 650Ft/oraert kozteruleten parkolok, akkor legyen mar jogos elvaras, hogy telen, ne megfagyott jegtombokon kelljen atugratni kocsival, hanem tenyleg kaparjak el a havat.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
He?
Tényleg örülnél, ha pár alulfizetett ~alkoholista lapátolgatná a havat vagy törögetné a jeget a parkoló kocsid körül?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
He?
Tenyleg orulnel, ha par alulfizetett ~alkoholista mindenfele zacskokat tomkodne az ablaktorlo lapatod ala?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"alulfizetett " - ezek szerint olcsó a parkolás... merthogy nem jut belőle az ellenőrzést végzők rendes fizetésére...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ennyire túlideologizálni, a kérdés rendkívül egyszerű: kié a terület. Aki húzza hasznát az viselje terhét is.
Ha ezen felbuzdulva az önkormányzat odaépítene valamit a járda helyére a telked elé, akkor abból nem lenne sivalkodás, ugye? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
először is, a betonkeverő nem lengőaljzatról megy szakszerűen, hanem ipari dugalj (kék-fehér)
Nope. A profibbak igen, de a barkács célú nem feltétlen.
másodszor, betonkeverő üzemeltetése munkaterület, gyalogosok nem bolyonganak rajta
Azt hinném, ahhoz is kell valami engedély, hogy az utcából munkaterületet csinálj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nope. A profibbak igen, de a barkács célú nem feltétlen.
Tehát, kivétel a balfasz barkácsmekkmesterek, akik sem a saját, sem a családjuk sem mások életével nem törődnek. Hint: "megy szakszerűen"
Amelyik sima villásdugós betonkeverővel szakadó esőben betont kever, azt most felterjesztem a Darwin-díjra.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted a villás dugós csatlakozó mennyivel iparibb az általad jobban annak tartott kéknél!? Segítek: az IP védettséget akartad előadni, de a 'villásdugós' is tud IP44, vagy IP68 lenni! Bro!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítek, ha végigolvasod, amit mondtam, akkor kiderül, hogy semmi olyat, mint amire válaszoltál. Trey mondta, hogy a betonkeverőnek nem villásdugója van, én meg annyit mondtam, hogy már amelyiknek. Arról egy szót sem szóltam, hogy az IPmicsoda. Amit linkeltem, az egy barkács célra árult betonkeverő. Amiket megnéztem profi építőiparit, annak meg nem ilyen dugója volt, hogy miért, azt nem tudom, de a villásdugós betonkeverő létezésének a szempontjából aránylag mindegy is. Majd ha egyszer betonkeverőt akarok venni, akkor megnézem, hogy van-e valami előnye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még véletlenül sem neked válaszoltam. A Darwin-díj és a villásdugó volt, az ami alapján megkérdeztem a villás dugó nem ipari jellegének az okát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, Trey hozzászólását egyáltalán nem vettem észre az enyém meg a tied között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan tud lenni, de hogy a gagyi fos betonkeverőkön nem az van, az hótziher!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi van akkor, ha a betonkeverőt egy leválasztó transzformátorról üzemeltetik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvesztél te a részletekben. Három pontot soroltam, hogy miért más a betonkeverő üzemeltetése a házad előtt, felügyelettel, mint egy 230V-os hosszabbító kibaszása közterületre, esőben, felügyelet nélkül.
Ne a villásdugón rugózzál, tök más a kettő.
Itt olvasgass:
https://www.villanylap.hu/lapszamok/2010/majus/1318-ismet-olt-a-betonke…
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miért más a betonkeverő üzemeltetése a házad előtt, felügyelettel, mint egy 230V-os hosszabbító kibaszása közterületre, esőben, felügyelet nélkül
Nem akarom elvenni a lelkesedésed, de nem minden az aminek látszik. Egy hosszabbító a földön, még nem jelent életveszélyt. A szabvány nem ismer felügyelt és felügyelet nélküli üzemeltetést. A nem kioktaott, a kioktaott, és a szakképzettséggel rendelkező személyeket nevesítik meg.
Itt olvasgass:
A zinternetre mindenki írhat baromságot, a bulvárt meghagyom a tudatlanoknak olvasni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fuss akkor nyugodtan, én nem üldözlek. További 230V kihelyeztést kívánok, majd viszek pizzát neked a böribe, ha agyonbaszott valakit. 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fuss akkor nyugodtan, én nem üldözlek.
Read only módban maradtál!?
További 230V kihelyeztést kívánok, majd viszek pizzát neked a böribe, ha agyonbaszott valakit.
Egy 230V-os hosszabbító az IT hálózatban, nem tud agyonbaszni egy kétlábbal a földön álló embert az esőben! Ez csupán csak fizika nem [pol]!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudlak követni a csapkolódásodban. Hogy jön ide az IT?
Jaa, megvaaaan! Már tudom! Rendszeresen jön hozzánk az érintésvédelmi ember ellenőrizni a 230V-os dolgokat! :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jön ide az IT?
LOL!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mióta üzemeltetnek leválasztó trafóról betonkeverőket akár magán beruházásban, akár egy nagy építtető alvállalkozói? Nevetséges ez a szakmai villongás…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mióta üzemeltetnek leválasztó trafóról betonkeverőket akár magán beruházásban, akár egy nagy építtető alvállalkozói?
Jelentem nekem is van egy betonkeverőm, amihez van biztonsági transzformátor. És már vagy 50 éves. Egy másik érintésvédelmi módszer a kettős szigetelés, illetve a védővezetővel szerelt berendezés is.
Nevetséges ez a szakmai villongás…
A trey által linkelt cikkben viszont kalapáccsal mosták el a betonkeverőt, ezért nem érdemes semmin meglepődni. Akár a biztonsági transzformátoros rendszeren sem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 éve folyamatosan látok ilyen villanyautóhoz kilógatott kábelt, elég lassú a közteresek felfogása ha még csak most jönnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy most népszerűtlen leszek ezzel is, de ebben nem sok műszaki problémát látok. A saját áramjával tölti, az autót meg tölteni kell esőben is, nem állhat meg az élet, meg nem kell elfeküdni a mamutokkal egy barlangban csak azért, mert most megy az eső. A köztöltők is üzemeltethetők esőben. Még azt se mondanám, hogy a fusi aljzattal nagy gond lenne, lásd ezt a videót.
Ami miatt én ilyet így közterületre nem lógatnék ki, az nem az érintésvédelem, hanem az első arra járó vandál szépen megrongálja, elvágja, megtépi, hogy kárt okozzon, mert irigy, hogy neki nem hogy EV-re nem telik, de BKV jegyre se, és muszáj kicsesznie a burzsujabbakkal, mert az ő hibájuk, hogy nekik jobban megy anyagilag, stb.. Ott állni felette meg nem lehet egész nap, hogy az ember őrizze.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy most népszerűtlen leszek ezzel is, de ebben nem sok műszaki problémát látok.
Esetleg majd konzultálj a laikusságodról egy érintésvédelmi szakemberrel is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg majd konzultálj a laikusságodról egy érintésvédelmi szakemberrel is.
EGy Rolex órással?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy most népszerűtlen leszek ezzel is, de ebben nem sok műszaki problémát látok.
Amíg 1 van. Aztán képzeld el, hogy 100 lakásból csinálják ugyanezt. Meg a feletted lakók a te ablakod/erkélyed előtt lógatják a kábelüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni