"Olcsóbbak lesznek a Teslák Európában"

A Tesla jelentősen csökkentette elektromos autóinak árát az egyesült államokbeli és az európai piacon is – írja a Reuters.

Ez jelentős fordulatot jelez a járműgyártó stratégiájában, amely 2021 és 2022-ben is folyamatosan növelte az árait a túlkereslet miatt. Elon Musk azonban tavaly elismerte, a Tesla járművek árai „kínosan magasak lettek”, ami már a keresletnek is árthat.

[...]

Németországban a Model 3 és a Model Y árát felszereltségtől függően 1 és 17 százalék közötti mértékben csökkentették. Az Európában vezető piac mellett Ausztriában, Svájcban és Franciaországban is árcsökkentésről számoltak be az iilletékesek.

[...]

Link: https://24.hu/tech/2023/01/13/tesla-model-3-model-y-arcsokkentes-europa/

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 01. 15., v – 17:35

A magyar árakról is jelent meg már hír:
https://villanyautosok.hu/2023/01/13/milliokkal-lett-olcsobb-a-tesla-ma…

Bár elnézve azt, hogy előző márciusi árhoz hasonló, inkább csak az usd/euro forintra váltás változást követte le, nem az árengedményt.

Az idei tax credit-be való beférés lehetett a fő érv az amerikai és kínai árcsökkentésnek, mindkét helyen újabb ilyen kör jön, amihez sok lett volna a decemberi ár. Így nem elég, hogy olcsóbb lett, de több országban adókedvezmény is igénybevehető melléjük.

Felköthetik a gatyát a konkurens gyártók, akik hasonló áron nem tudnak jövedelmezően elektromos autót gyártani. És most már az sem érv mellettük, hogy olcsóbbak lennének egy teslánál.

Vége a jaszkarinak, már nem újdonság. Az már nem buli egyeseknek , ha minden sarkon szembejön egy.

trey @ gépház

Ami e tekintetben “értékelhető”, az engem még hidegen hagy, néhánymillió’ hazai panel-átlagemberekkel egyetemben. Szerintem a képlet bonyolultabb lehet, hiszen kelet felé haladva mindinkább balkán fogad.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Mo nem tenyezo az elektromos autok piacan. Meg a sima autopiacon sem szoval teljesen irrelevans, hogy ott az atlagembernek mire van penze. Egyelore en sem vagyok meggyozve. Amikor vettuk az autot az X is szoba jott de nem teljesitette az igenyeket. Annyival dragabb volt, hogy az osszes elonye elolvadt a benzines mellett mindezt ugy, hogy mar vasarlaskor le kellett volna tennem azt a kulonbozetett amit a benzinesre koltok 6 ev alatt. Szoval maradt a bevalt V8-as boszme dog technika :D

2025-ben érkezik az EURO7 norma (tervek szerint) az újonnan bevezetett modellekre.

Ez megköveteli a dupla Adblue rendszert, fékpor visszaszivását, előfűtést ahhoz hogy teljesíteni tudja a NOx emissziót már az első 10 kilométeren, az autónak 10 éves koráig teljesítenie kell a normákat.

Érzésem szerint ez elég nagy elmozdulást fog okozni a piacon, az elektromos autók felé.

Itt kb ilyen eleg regota. Alig latni mas uj autot. Amerikai bunozoknek is idealis menekuloauto a feher model3. Siman elvegyul tobbi kozott.  :)

Amugy pont model Y-ban gondolkodtam, mert szeretnek egy kisebb autot, de varok meg vele egyelore. Elotte kiprobalom EQS, EQE, i7, id3 vagy id4 hosszu utra milyenek.

az id3-4, ha régebbi szoftveres, előbb kell menjen egy kört a szervizben, ahol befrissítik és kicserélik a sima 12v-os akkut, hogy elbírja a frissítést :)
Usában valamiért tán csak decembertől kezdték behívogatni frissítésre a kocsikat. Bár az újabb vásárlásúak már lehet úgy mentek a vevőhöz, hogy rajtuk volt az update.