A Tesla jelentősen csökkentette elektromos autóinak árát az egyesült államokbeli és az európai piacon is – írja a Reuters.
Ez jelentős fordulatot jelez a járműgyártó stratégiájában, amely 2021 és 2022-ben is folyamatosan növelte az árait a túlkereslet miatt. Elon Musk azonban tavaly elismerte, a Tesla járművek árai „kínosan magasak lettek”, ami már a keresletnek is árthat.
[...]
Németországban a Model 3 és a Model Y árát felszereltségtől függően 1 és 17 százalék közötti mértékben csökkentették. Az Európában vezető piac mellett Ausztriában, Svájcban és Franciaországban is árcsökkentésről számoltak be az iilletékesek.
[...]
Link: https://24.hu/tech/2023/01/13/tesla-model-3-model-y-arcsokkentes-europa/
- 214 megtekintés
Hozzászólások
A magyar árakról is jelent meg már hír:
https://villanyautosok.hu/2023/01/13/milliokkal-lett-olcsobb-a-tesla-ma…
Bár elnézve azt, hogy előző márciusi árhoz hasonló, inkább csak az usd/euro forintra váltás változást követte le, nem az árengedményt.
Az idei tax credit-be való beférés lehetett a fő érv az amerikai és kínai árcsökkentésnek, mindkét helyen újabb ilyen kör jön, amihez sok lett volna a decemberi ár. Így nem elég, hogy olcsóbb lett, de több országban adókedvezmény is igénybevehető melléjük.
Felköthetik a gatyát a konkurens gyártók, akik hasonló áron nem tudnak jövedelmezően elektromos autót gyártani. És most már az sem érv mellettük, hogy olcsóbbak lennének egy teslánál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vége a jaszkarinak, már nem újdonság. Az már nem buli egyeseknek , ha minden sarkon szembejön egy.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkabb az, hogy a valodi autogyartok is kezdenek megjelenni ertekelheto modellekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami e tekintetben “értékelhető”, az engem még hidegen hagy, néhánymillió’ hazai panel-átlagemberekkel egyetemben. Szerintem a képlet bonyolultabb lehet, hiszen kelet felé haladva mindinkább balkán fogad.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mo nem tenyezo az elektromos autok piacan. Meg a sima autopiacon sem szoval teljesen irrelevans, hogy ott az atlagembernek mire van penze. Egyelore en sem vagyok meggyozve. Amikor vettuk az autot az X is szoba jott de nem teljesitette az igenyeket. Annyival dragabb volt, hogy az osszes elonye elolvadt a benzines mellett mindezt ugy, hogy mar vasarlaskor le kellett volna tennem azt a kulonbozetett amit a benzinesre koltok 6 ev alatt. Szoval maradt a bevalt V8-as boszme dog technika :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bingó, s nem csak Magyarországról beszéltem.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2025-ben érkezik az EURO7 norma (tervek szerint) az újonnan bevezetett modellekre.
Ez megköveteli a dupla Adblue rendszert, fékpor visszaszivását, előfűtést ahhoz hogy teljesíteni tudja a NOx emissziót már az első 10 kilométeren, az autónak 10 éves koráig teljesítenie kell a normákat.
Érzésem szerint ez elég nagy elmozdulást fog okozni a piacon, az elektromos autók felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyelore en sem vagyok meggyozve.
Máskor se voltak. Előbb volt elektromos autózás mint belső égésű, aztán látjuk mi lett. Most 1xx év után újra próbálkoznak hátha most sikerül ...
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt kb ilyen eleg regota. Alig latni mas uj autot. Amerikai bunozoknek is idealis menekuloauto a feher model3. Siman elvegyul tobbi kozott. :)
Amugy pont model Y-ban gondolkodtam, mert szeretnek egy kisebb autot, de varok meg vele egyelore. Elotte kiprobalom EQS, EQE, i7, id3 vagy id4 hosszu utra milyenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az id3-4, ha régebbi szoftveres, előbb kell menjen egy kört a szervizben, ahol befrissítik és kicserélik a sima 12v-os akkut, hogy elbírja a frissítést :)
Usában valamiért tán csak decembertől kezdték behívogatni frissítésre a kocsikat. Bár az újabb vásárlásúak már lehet úgy mentek a vevőhöz, hogy rajtuk volt az update.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni