php ból indított hanghívás leprogramozása, ennek menete? (óradíjért ki tud segíteni?)

Jó, tudom, nem igazán értelmes a cím, ám ebben a témakörben ennyi telik tőlem :)

Sajnos esélytelen, hogy valaha is egy ilyen programot elkészítsek, vagy már létezőt integráljak, így ez egyben egy felmérés is részemről, hogy  mennyi pénzt kalkuláljak be egy ilyen feladatra.

Azt szeretném, hogy a közösségi oldalamban az emberek tudjanak egymással legalább élőszóban is beszélgetni, lehetőleg olyan bit/sec-el, ami még értékelhető, ugyanakkor a mobil forgalmat nem eszi meg túlzottan a klienseknél.

Megoldható-e biztonságos módon az, hogy a mostani szerveren csak a kapcsolódás jön létre, majd egy másik szerveren keresztül folyik a beszélgetés, vagy ez azonnal feleslegessé válik, ha a kapcsolat a 2 gép között létrejön, mert akkor már direktben a 2 gép kommunikál és a szerverről leakadnak?

Ami cél számomra, hogy a jenelegi szervert ne terhelje le a későbbiekben az, ha a tagok szeretnének egymással beszélgetni élőszóban. Olvasgattam erről, ma már ez nem nagy durranás annak aki ért hozzá, legalább is az elvek és a programozási része, ennek ellenére eszemben sincs kínlódni ilyennel, mert tizedéig sem lennék képes eljutni annak, hogy mindent megértsek. 

Van-e olyan free megoldás, amit beintegrálhatnék, vagy mindenképpen szükséges a nulláról megírni mindent ehhez a feladathoz? Kb mennyi az a díjazás, amire készüljek, ha eljutok odáig, hogy meg tudom majd ezt a munkát fizetni? Mennyi idő alatt lehet egy ilyen feladatot elvégezni, persze ez a körülbelül kategória.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 01. 17., h – 09:28

Azt kifelejtettem, hogy találtam több üzenetküldési lehetőséget is, ilyen például a TOX is, vagy a signal, de nem vagyok biztos benne, hogy jól értettem a regisztrációs folyamatokat és a használatot, így ebben még nem merek gondolkodni.

Itt vannak példakódok:

https://webrtc.github.io/samples/

Ez alapján én azt mondom h néhány javascriptet kell belevarrni a mostani oldalad kódjába, a többit a böngészők (és a javascript benne) megoldja. Értelemszerűen a serveredet se fogja terhelni semmi.

Gábriel Ákos

A WebRTC jó kiindulási alap lehet szerintem is. Viszont azt érdemes szem előtt tartani, hogy bár valóban Peer to Peer kapcsolatról van szó, ez nem ennyire egyszerű, és egy picit bonyolultabb esetben, mint hogy ugyanabban a böngészőben fut mind a két végpont, nem fog csak úgy működni. Ha a végpontok NAT mögött vannak (amely azért manapság elég elterjedt), nem fog működni a dolog. Ilyen esetekben "ajánlott" egy TURN szerver használata, amely által gyakorlatilag a P2P megoldás kliens-szerverré alakul át. Így viszont már nem lesz igaz "a szervert sem fogja terhelni" kitétel.

És ahogy néztem, a lentebb ajánlott Mediasoup is kliens-szerver megoldást alkalmaz, így valószínűleg ahhoz is szükséges lesz egy szerverre.

Igen. Az ilyen tutorialokban fordul elő, hogy a fejlesztés során úgy demonstrálják, futtatják, tesztelik a kódot, hogy egyik böngésző fülön fut az egyik végpontot, egy másikban a másik. Itt természetesen nem lesz gond a kapcsolódással, hiszen ugyanazon a gépen fut mind a két végpont, kvázi ugyanazon az alhálózaton vannak mindketten. Viszont ha már nem ez a helyzet (ami a valós esetekben elég gyakran megesik), akkor már nem fog ennyire egyszerűen menni.

Én elsősorban nem is az üzembehelyezésétől tartanék, hanem mivel itt minden (szükséges) esetben minden adatfolyamnak keresztül kell mennie, úgy kell tervezni, hogy a szerver ezt bírja erőforrásokkal. Ha kizárólag hanghívásokról van csak szó, az egyszerűsíti a dolgokat, mivel itt lényegesen alacsonyabb bitrátával elfogadható eredményt lehet elérni, mint egy videóhívás esetén, így a TURN szerver hálózati forgalma is alacsonyabb lesz / kisebb hálózati kapacitás is elegendő. (Mindez természetesen az egyidejű hívások számán múlik.) A legtöbb helyen olyan tapasztalatokról írnak, hogy általában a CPU és memória terhelés a hálózati forgalomhoz képest elenyésző.

Lehet rosszul értelmeztem, mintha itt egy központi szerveren lennének a tagok regisztrálva és úgy találják meg egymást a tagok. Nekem arra van szükségem, hogy a saját adatbázisomban meglévő azonosító alapján találják meg egymást a tagjaink a p2p-hez.

Webrtc jó megoldásnak tűnik, ugyanakkor a képességeimet már ez is meghaladja :( Ott elakadtam, hogy írjam be a konzolba, hogy... de a szerverem konzoljába, vagy https://console.firebase.google.com/ oldalon... úgyhogy be kell látnom, ezért fizetnem kell, ha azt akarom, hogy működjön :-( Emiatt szeretném megtudni, hogy mi az a tisztességes összeg, amit ki kell fizessek egy ilyen történetért.

Neked nem a webrtc kell, ez olyan, mintha közlöm veled, hogy a házak vasbetonból készülnek - jaja, de még ha meg is találod a betonkeverőt, ház abból nem lesz.

van erre jópár SDK, ilyen pl. a Vonage, a Daily.co vagy az Agora, open source-ban pedig a jitsi:

https://jitsi.org/api/

de lehet neked elég egy whereby is:

https://whereby.com/information/embedded/

mindegyik valahol hátul webrtc-t használ.

Ingyen ritkán kapod meg, mert brutális adatforgalmat tud generálni, azt pedig az internetszolgáltató megpróbálja leverni a platformon, de kis mennyiségben lehet próbálkozni.

Amire én gondoltam, az a következő. Rámegyek a hívandó fél adatlapjára, ott klikk a beszélgetés gombra, majd egy adatbázisból, ami figyeli, hogy bejelentkezett-e a hívott fél, kinyerem a valós pillanatnyi IP címét, amit meghív az a kliens, ami vagy mindenki gépére felcsücsül amikor betölti a közöségi oldalt, vagy egy külön saját szervert ér el és ott köttetik össze a 2 gép, leginkább weboldalon keresztül és így lehetne kép-hang kapcsolatot felépíteni. Hol hibás a gondolatmenetem? Hogyan tudom elkerülni a havidíjakat úgy, hogy ebben az esetben saját plusz szervert kell létrehoznom és annak az üzemeltetése kerül csak pénzbe?

Olyan megoldás működhet, hogy aki ért ezekhez a varázslatokhoz, azzal megbeszélem, hogy mennyiért vezetne rá a megoldásokra mondjuk messengeren keresztül? Így ha baj lesz, akkor azt majd nekem kell megoldanom, hogy kijavítsam később, amikor már működik rendesen.

Ha nem zavar hogy kínai szervereket használsz, akkor: Agora.io

Ha magad akarod üzemeltetni a médiaszervert, akkor: Mediasoup

Mindkettőnek van demója, de azért kell velük dolgozni.

Még most is keresek olyan hozzáértő személyt, aki valamelyik messengeren keresztül óradíjért cserébe, segít létrehozni az instrukciókkal két fél közti kapcsolatot a Mediasoupot felhasználva.

Még most is keresek olyan hozzáértő személyt, aki valamelyik messengeren keresztül óradíjért cserébe, segít létrehozni az instrukciókkal két fél közti kapcsolatot a Mediasoupot felhasználva.

Egyedei fejlesztes, vagy van valami neve is a keretrendszernek?

A valaszod alapjan feltetelezem, hogy nem te uzemelted be annak idejen...

Esetleg nem ezt hasznalod?  Home : Open Source Social Network (opensource-socialnetwork.org)   (github)

Support Slackware: https://paypal.me/volkerdi

Keress valami lelkes pistiket, aki ezt referencia munkanak fogja fel. Ez sok szamjegyu osszeg lesz azok alapjan amit eddig le tudtal irni.

Mar az elejen mire leveszi valaki, hogy mit szeretnel az lesz par ora es biztos nem fogja felszamolni, aaa dehogy. Esetleg meg a bughalmazt is at kell neznie, mert arrol sem tudsz semmit megadni.

Ez igy vagy nem fog menni, vagy draga lesz.

Esetleg felszivod magad es beletolod az idot, itt is a megterulest neznem.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Javasolnám, hogy dobj fel egy hirdetést a Facebookos Webfejlesztés csoportba.

https://www.facebook.com/groups/556403331048033

Itt már többször láttam, hogy vállalkozók adtak ajánlatot ilyen típusú feladatokra.

Why are Norwegians so good at editing files on Linux? Because their ancestors were vi-kings. ;)

Köszönöm szépen azoknak, akik segítő hozzászólásokkal egy kicsit beljebb vittek ebben a témakörben, most egy kis időt azzal fogok eltölteni, hogy minél többet megértsek.