webshop, bankkártyás fizetés

Sziasztok!
Idén nagyon megemelkedett nálunk a sikertelen fizetések száma. A kb 16%-ról 63%-ra nőtt.
Tapasztalt vki hasonlót?  A 3-D Secure eljárást nem tudják használni az emberek?

Hozzászólások

Nekem felhasználói oldalról az a tapasztalatom, hogy a 3D Secure bevezetése óta nagyon sok webshop-ban és online fizetős app-ban bug-os a fizetési szolgáltató integráció (kettőjük közti kommunikáció) és a fizetés nem íródik jóvá a kezdeményező felé. Szóval nem feltétlenül user, hanem részben implementációs hiba.

Milyen payment provider-t használtok? Tipikusan a Simple-nél futok gyakran bele, főleg ha app-ba irányítom a fizetést.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nem nekem szólt a kérdés, de én is azt látom, hogy valami elromlott. iCsekk-ből indított fizetés esetén Simple app paymentet választva csak fehér háttérrel várakozik, majd eltimeout-ol kb. 50%-ban. Rányomok reflexből, mert régen működött, de pár hónapja ez rendszeres gond. Mindent megpróbáltam már, amit a support ajánlott, Simple app cache törlés, uninstall-install, regisztrált kártya eltávolítása és újra hozzáadása, semmi nem segített. Korábban semmi gond nem volt, készüléket nem cseréltem, Android major verzió upgrade sem volt, így csak a Simple app hibájára tudok gyanakodni. Ha a Simple webes felületén fizetős opciót választom az app helyett, akkor nincs semmi gond, csak akkor mindig adhatom újra meg a kártyaadatokat.

Amikor bankos webes vackot kell betöltenie az appnak, amiben fizetsz, aztán megerősítéshez át kell menned másik appba... akkor az első appban, ha nem sikerült elér jól leimplementálni azt, hogy tartsa meg az állapotát, akkor sajnos kivágja a memóriából a webview-t és visszaesik a kezdőoldalra az a szerencsétlen. Múltkor revoluttal szívtam egy sort a cibes appos megerősítés móddal, aztán úgy kerültem meg, hogy sms értesítést választottam  revolutban a bank webes vackában, mert az sms tartalmát látom úgy is, hogy nem kell más appot teljesen előtérbe hoznom.

Szóval ez kifejezetten az app hibája, hogy nem jól menti az állapotát. Az meg, hogy mennyire fordul elő, az adott készülék memória mérete, a heap méret limit beállítás és a háttérbe került appok kiirtásának aggresszivitásán is múlik. Valamiért némelyik gyártó készülékén túl agresszív és félig üres memória esetén is rögtön kilövi a háttérbe került appokat. Így szépen ki is jönnek az állapot mentés hibák az appokban.

Hasonlót véltem érzékelni a máv appjával is júniusban egy délután, a jegyvásárlásnál át kelllett navigálni a bank appjába megerősítésre, s az már sok volt neki, vsz ott is a simplepay eldobhatta a tranzakciót erre a műveletre, hiába siettem vissza. aztán rolllbackeltek. (ios)

Itthon simplepay.. De van német szolgáltatónk is, ott sem jobb a helyzet.

Akkos a Simple-nél keresd a hibát a fent leírt scenario esetén: Webshop átirányít a Simple fizetőoldalra, ott arra kattintok, hogy "Fizetés alkalmazásban" - mert franc se gépelgeti a kártyaszámát - App-ban lemegy a fizetés, a pénzt is leemeli, de a webshop felé a visszajelzés és a visszairányítás már nem történik meg. Később (néha hetekkel) rájön, hogy fizetés sikertelen és visszaadja a pénzt. Rengetegszer megtörtént.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Lehet nem releváns info, de én vásárláskor tapasztaltam pár napja azt, hogy sikertelen fizetésbe futottam bele. MediaMarkt webshop > simple > QR > telefon odatart > fizetés > sikertelen ;(

Legalábbis a webfelület ezt írta, de a lóvét levonta. Másnap kaptam egy megrendelés jóváhagyást és amúgy a telefonos app-ban is sikeres tranzakciót könyvelt el.

Tapasztalt vki hasonlót?

Felhasználóként nem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

elképesztően el lett cseszve ez a 3D azonosítás. itthon, mondjuk egymás után pár perc különbséggel fizetek be egy áramszámlát, egy vízszámlát, meg egy szemétdíjat. Mindhárom alkalommal jön a mobilos plusz kótyagoskodás, app, ujjlenyomat, igen? igen. biztos? biztos megerősítés, kattingtgatás. (nincs simple fiók támogatásuk) az 1500 ft-os díjnál is.

Ugyanakkor ha egy új-zélandi pénzügyi szolgáltatónak a brit leányvállalatának kártyával fizetek ki 150,000 Ft-nyi dollárt, akkor csipp és kész. semmi azonosítgatás, azonnal lefut. 

Hol itt az igazság? Ott lehet, hogy UK és NZ már nem EU tagállamok és emiatt nem kötelező? Mintha valami direkt szívatás lenne beépítve.

Milyen kártya szolgáltatót használtok? Sok különbség van köztük. A másik fontosabb kérdés, hogy azért befejezik a vásárlást? A 63%-a 2-3. próbálkozásra befut vagy ezek teljesen elveszett rendelések?

Nálunk is volt ilyen. Barionnál vagyunk. Durván megugrott a sikertelen fizetések száma pár napja és égtek a vonalak.

Barion dev facebookján egy kommentben meg is mondta, hogy gyakran a bank, a kártyakibocsájtó, stb a hibás. Legutóbb pedig otp mastercard volt asszem a para.

Eléggé gáz, mert vásárlókat vesztünk miatta.

Ezek nálunk decemberben és januárban voltak. Azóta normalizálódott a helyzet.
Az OTP-s Maesto-kkal és az K&H össze kártyájával volt gond. Volt olyan, hogy a K&H kártyaosztályán fogalmuk nem volt arról, hogy egyáltalán nem lehet 3DS-es elfogadóhelyen fizetni a kártyáikkal, az én bejelentésem után kezdtek el variálni valamit.

Kum Gábor

Amit a PSD2 irányelv miatt be kellett vezetni, az a 3DS újabb, 2. verziója. Ezzel náluk nagyon komoly gondok voltak, még egy státuszoldaluk is volt elrejtve a kh.hu alatt, ahol olyan hasznos tippek is voltak, hogy ha nem tudsz online fizetni, akkor rendelj utánvéttel, és fizess a futárnál kártyával.

Szolgáltatások esetén ez nem volt egy jó tipp a vevőknek.

Kum Gábor

Nekem múlt héten volt egy vásárlásom, ahol megadtam a kártya adatokat, majd mobilon az OTP appban jóvá kellett volna hagyni a vásárlást.

Előtte épp az OTP appban voltam belépve, mert átraktam a pénzt a webkártyára. 

Az értesítés megjött, hogy hagyjam jóvá a fizetést, de amikor rányomtam az értesítésre, az alkalmazásban azt írta, hogy nincs jóváhagyandó fizetésem. Nem is értettem a szitut, akármit próbáltam, nem ment.

Kb 3. újrapróbálkozásra sikerült. Később rájöttem, hogy mivel az alkalmazásban éppen nem az a számla volt aktív, amiről le akarták emelni a pénzt, ezért nem mutatta. Magyarán ha be vagyok lépve az appban, de épp másik számlát kezelek amikor jön értesítés a jóváhagyásról, akkor nem mutatja, hiába az értesítésre nyomok rá... 

Ez nekem banki alkalmazás problémának tűnik elsősorban. Persze sok más eset is lehet.

Egyébként ez volt az első ilyen problémás fizetésem, máskor mindig simán ment.

Kb 3. újrapróbálkozásra sikerült. Később rájöttem, hogy mivel az alkalmazásban éppen nem az a számla volt aktív, amiről le akarták emelni a pénzt, ezért nem mutatta. Magyarán ha be vagyok lépve az appban, de épp másik számlát kezelek amikor jön értesítés a jóváhagyásról, akkor nem mutatja, hiába az értesítésre nyomok rá... 

Én teletálnál fizetek duplán (két hetente rendelünk előre, hogy ne felejtsük el, egyben tudom fizetni az nejem update1 és saját ttál rendelést (külön gép, külön böngésző), de a két hetet nem tudják összevonni, az két vásárlás a 4 helyett), kicsit késve jelenik meg az app-ban a függő kártyás fizetés (3-10mp), néha rá kell frissíteni, de ami meg technikai anomália: be vagyok lépve az app-ba, épp akkor raktam át a virtuális kártyára a pénzt, de az app-ba jövő push message az app-ot újra elindítja (valszeg az anrdoid intent nem tudja hogy nyitva van) és újra be kell lépnem, de hála az égnek csak 1-1 ujjlenyomat. De ha anyám használná, akkor felmerülhetne benne, hogy miért kell 6x kifizetni valamit? Belépés ujjlenyomat, jóváhagyás gomb, felugróra igen, majd új ujjlenyomat.