- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2021 megtekintés
Hozzászólások
Két éve vettem az első kombim (308 II SW), innentől nem is fogok más formátumot venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 kombi. Ford Focus kombi - nagyon gondolkoztam S-MAX -on, ami divatos és kényelmes hogy magasabb, de nekem jobb vezetési élmény egy kombi - nem zavar, hogy alacsonyabban ülök benne jobbnak érzem az út tartást - néha kicsit gyorsan megyek nem "billeg" a kanyarban, mint magasabb autók.. Álom egy sport kupé lenne, de abba nem lehet pakolni :-(
Augusztus 30:
1932 – A német birodalmi választásokon az NSDAP megszerzi a szavazatok 37%-át. Hermann Göring SA-Obergruppenführer átveszi a Reichstag elnöki tisztét.
1940 – A második bécsi döntés elfogadása, melynek alapján szeptember 5-étől magyar csapatok megkezdik a visszacsatolt Észak-Erdély megszállását.
1941 – A Wehrmacht körülzárja Leningrádot, ezzel megkezdődik a város 900 napos blokádja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 csak Mondeo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
E63 AMG kombi kell ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam pont fordítva, Focus kombiból ültem át S-Maxba, nekem ez jobban bejön, kényelmesebbnek érzem (mondjuk ebben az is közrejátszhat, hogy jobban felextrázott példány, ebben állítható a futómű, stb.).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kombinál jobb autó nincs.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve, ha családod is van. Akkor kisbusz, mpv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz tényleg nagy család kell, hogy egy kombiba ne férjetek el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak 3 olyan gyerek, akiknek még gyerekülés kell...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az elférés a gond. Attól függ, mennyit utaztok, milyen gyakran és milyen célból.
Mi sokat túrázunk és sportolunk így térfogatra sok a cucc is, amit magunkkal viszünk. Nem ritka, hogy hűtőt is viszünk magunkkal pl., meg székeket, asztalt, néha különböző sátrakat.
30 liter vizet (főzéshez, zuhanyzáshoz, kézmosáshoz) ilyenkor nyáron el tud használni a család egy egynapos balatonparti időtöltés során.
Biztosan meg lehetne oldani kisebb autóval is, de így jóval kényelmesebb.
Valamint jómagam sokat járok a hegyekbe sportolni. Ha csak az első két ülés van bent, a sík padlóra bedobok egy matracot és a kocsiban alszom ilyenkor. Kempingcucc meg úgyis van.
Vagy egy kerékpártúrára elfér autón belül (állítva) a három kerékpár úgy, hogy mi is bent ülünk, meg a cuccaink.
Egy Passat kombi (kollégámnak van) hosszú úton (Erdély, Olaszország) hátul már messze nem olyan kényelmes és a csomagtartót meg rakhatja tetőig, míg nekem egy pár napos hegyi kiruccanásra roló alá befér minden, hűtőstül.
Ismétlem, néhány kompromisszummal valószínűleg megoldanánk kombival is. De így azért sokkal jobb.
Ráadásul egy kombi hosszra, alapterületre majdnem ugyanekkora így parkolni se biztos, hogy könnyebb vele.
Részemről plusz sok az MPV-nek (jelen pillanatban Sharan).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kéne? Két kisgyerek pont elég. Próbáltad már milyen anyaként a második sor középső szükségülésén nyomorogni egy hosszabb úton két megtermett gyerekülés között?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de miert nem az anyost ultetitek hatra? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ő szélesebb ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáltad már milyen anyaként
Még nem. Ki kellene magam rúzsozni hozzá? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Technikailag nem feltétel. Szülni kell hozzá. Állítólag. Én sem próbáltam még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére minden férfinak joga van szülni most már. Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas NSFW link: https://www.pinknews.co.uk/2021/07/01/practising-midwife-trans-men-birt…
"Midwifery magazine shares gorgeous cover celebrating trans men who give birth"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
archiválni kell, mivel rövid időn belül eltávolításra kerül majd a többi, "idejétmúlt ma már megtűrhetetlen" tartalom miatt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Vitaránknak azért kellett mennie, mert ha hátulra beraktam két isofixes ülést, akkor maradt 25 cm hely a két ülés között. A harmadik gyereket meg nem tudtam hová tenni. Volt mellette egy Xsara Picassonk, ott elfértek a gyerekek. Majd vettünk egy 7 személyes Berlingot, itt legalább nem kell az ültetéssel kompromisszumot kötni, csak kicsit nehezebb a parkolás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről van szó. A legtöbb európai autóval már a két rendes gyerekülés, plusz köztük egy felnőtt is problémás.
És ez még nem is "nagycsalád".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a gyerekülést a jelenlegi formájában a fogyasztói igények növelésére találta ki az autóipar. Emlékszem gyerekkoromban a szoci kocsikba simán betettek hátra 4 gyereket. Ma meg ugyanabban a kocsiban 2 gyerek férne el. 4 kisgyerekhez 7 személyes kocsi kell.
Létezik egyébként valami rendszer, amivel sok gyereket be lehet tenni kis helyre - nincs minden két gyerek között böhömnyi oldalfala az ülésnek. De ez meg rohadt drága.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Multimac pl. Néztem én is anno, de az egyszerűbb kivitel is 1700 angol font.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Én azután váltottam egyterűre, miután kiderült, hogy 3 felnőtt meg 2 gyerekülés hosszabb távon kínszenvedés a valójában 4 személyre tervezett 5 személyes autókban.
Volt 5 személyes egyterűm évekig, aztán most 7 személyes van. De mielőtt a mostani autót megvettem, láttam olyan egyterűt (ha nem tévedek, a Ford C-max volt az), amiben _nem_ fért el 3 gyerekülés egymás mellett hátul, szóval az az autó számomra nem teljesíti az alap elvárást.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számomra durva, amikor egy Ford C-max méretű autóra mondják, hogy ,,egyterű". Azért ugye értjük, hogy az úgy egyterű, ahogy a lépcsős seggű Fabia limuzin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akkor itt elérkeztünk oda, hogy mitől egyterű egy egyterű. Pl. egy Renault Mégane-hoz (főleg egy kombihoz) képest mitől egyterű egy Renault Scénic? Eleinte még Renault Mégane Scénic néven futott, ha jól emlékszem. Magasabb, más az ülések alakja, van egy csomó tárolórekesz benne... de a motortéren kívül a belső tér ugyanúgy van osztva, szóval maga az egyterű kifejezés hülyeség (szerintem).
Nem ismerek túl sok autótípust, de a megfigyelésem alapján az egyterű nem az autó méretét jelenti (hosszra nem tér el lényegesen az alap és az egyterű változat). Úgy tippelem, hogy ugyanarra a platformra épül, csak más a karosszéria és a belső tér kialakítása.
Számomra a C-max méretével nincs gond, ha jól gondolom, ez a Focus egyterű változata, vagyis ugyanaz a kategória, mint mondjuk egy Corolla Verso vagy egy Xsara Picasso.
Viszont amikor a legutóbb autót válogattam, akkor azt hiszem pont a C-max volt az, amiben nem három azonos ülés van a hátsó sorban, nem fér el egymás mellett a három gyerekülés, vagy 2 gyerekülés között egy felnőtt. Számomra ez az elsődleges paramétere az egyterűségnek (de persze simán elfogadom, hogy másoknak, pl. a Ford marketing osztályának teljesen más a kritériumrendszere).
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mpv
+ sok, bevált :)
kár, hogy talán ford galaxy-k javára(?) már nicsenek újak..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi most egy 2019-es Citroën Berlingot nyúzunk (XL, 7 személyes). Imádjuk. Mondjuk választék van, csak más néven (Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Toyota Proace City Verso). És még egy dolog, amit semmiért sem adnék ezek után, az a tolóajtó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tolóajtó
pakolhatóságban is sokat jelent, tényleg hasznos..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy világot döntök most össze benned: az általad felsorolt autók mind ugyanazok csak átcímkézve. :)
Ugyanaz a PSA platform mindegyik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tisztában vagyok vele. Egyébként az orr-rész és a belső (műszerfal, kárpitozás) változik, illetve a felszereltségben van némi differencia (pl. kormányfűtés csak az Opel verzióhoz érhető el).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen, 1.0 motorral, vonóhoroggal, hogy a kispolgársági lét és életérzés ki legyen maxolva! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, a vonohorog azért kell, hogyha belemennek, ne a lökhárító törjön (törjön a másiké), hanem rögtön gazdasági totálkár legyen mert nem egy nagy felület, hanem egy ponton vezetődik be az ütközési energia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ezért basszák össze a vonóhorgos gyökerek az autóim elejét álló helyzetben, hogy nem győzöm a rendszámtáblát egyengetni, meg a keretet cserélni, amit ripityára tör a tolatni nem tudó istenbarma.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne is mondd! Nekünk is behorpasztották a rendszámtáblát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen parkolási sérüléseket el kell engedni. Nekibaszkodják az ajtót is. A miénken legalább négy durvább ilyen nyom van. Ha folyton ezeket nézegetné az ember, nem lehetne az autót nyugodtan használni arra, amire szeretném.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, ettől még elég zavaró, hogy a tetű a parkolóban felveszi a szemkontaktust, majd így is nekibassza az ajtót a kocsimnak. Persze amikor kiszálltam, és barátságosan közöltem vele, hogy hibázott, akkor nem győzött elnézést kérni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen nem egy ponton van rögzítve a vonóhorog a karosszériához, mint ahogy a lökös sem. Persze lökösnél kicsit több a játék lehetőség a komoly deformáció előtt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen mindegy, hogy hány helyen van rögzitve, ha azt benyomja valami, akkor ott nyomja meg a karosszériát, ahol gazdasági totálkár lenne javítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondok egy újdonságot, hátha nem tudsz róla: nem a lökettérfogat, hanem a nyomaték (illetve a teljesítmény) "mozgatja" az autót :-)
Egyébként a "csak hogy legyen" vonóhorog-mániát én is ellenzem - használtan kifejezetten árcsökkentő(!) tényező, hiába mondja a tulaj, hogy "denemvóthaszná'va)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehet, hogy van bennük kraft, csak annyira ki vannak lassan maxolva mint egy rallyautó a 2000es évek elején, ott meg már inkább üzemórában mérik a motor élettartamot mintsem km-ben. Az UKban konkrétan ezek az egyliteres turbós vackok kb elérik a gari időt aztán repülnek a kukába a legapróbb hibajelre ha éppen nem ette meg saját magát, a 2l-es dízelek meg elmennek még egy darabig, nehéz igazságot tenni, hogy melyik a jobb, az egyiknél károsanyagkibocsátás van a másiknál meg egy egész autó ment a zúzdába(jobb esetben eztazt újrahasznosítanak róla a bontóban)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A literes turbósnál is van károsanyag-kibocsátás. Meg vannak fújva, mint a disznó, és slagon megy be a benzin. Még csak keveset se fogyasztanak.
Meg kellene találni a mérnöki optimumot. Az alulmotorizáltság ugyanúgy visszaüt, mint ahogy egy hat- vagy nyolchengeres motor is túlzás egy átlagos személyautóba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig papíron keveset esznek, 5 év múlva nem dízelbotrány lesz hanem turbós benzin botrány?
Szerintem az optimumot a 2000es évek közepén érték el, a 2003as 1.2es fabia a mai napig 5-7 l/100km-t produkál és még egyben is van. A most hozzám került bmw e84 16d pedig ha így haladok akkor 450mérföld felett lesz egy teli tankkal ami szintén 7l/100 környékére jön ki ami a méretét tekintve és, hogy sokkal többet kell mennem városban mint szeretnék/átlagosan szoktunk szerintem rendben van
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno az S100-as Skoda 7l körül evett százon. Az ezres EcoBoost motor nagyjából ugyanennyivel elviszi a picit nehezebb autót...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vonóhorog megléte nem implikálja, hogy állandóan vontattak az autóval. Amit igáslónak használtak, azon más árulkodó jelek is lesznek.
Azért jó ám, amikor csak felpattintom a duplatengelyes futót, és el tudok vinni egy tonna járólapot. Vagy a sójakocsin a csónakot. De említhetnénk a vonóhorgos kerékpár-szállítót, ami a legjobb megoldás az összes közül.
A vonóhorog megléte nyilván nem azt jelenti, hogy azzal bármit vontathatsz (azt hiszem létezik minősítés is a horgokra, hogy az adott példány mire alkalmas). Egy Peug 206 gépkönyvében pl. még a példában is egy robogó-trailert húz, nem egy böhömnagy lakókocsit vagy egy autómentőt.
Valakinek csak a kerékpár-szállító miatt kell. Mivel (a kocsin belüli szállításon túl) ez az egyetlen kényelmes és kulturált módja a kerékpárok szállításának.
Olyat pedig még a büdös életbe' nem hallottam, hogy használtan értékcsökkentő tényező lenne. Biztos van az az autó, amin igen (egy Porsche 911 pl.), de messze nem ez a jellemző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1.0 motor meg nem a felhasználók választása. A Berlingo esetében lehetett választani 2 fajta 1.2-es benzines motor (110/130 LE) vagy 2 fajta 1.5-ös dízel (102/130 LE) közül. Én a "big blockkal" vettem, ami a 130 LE-s dízel. És azért itt nem kis autókról van szó, főleg, hogy akár 7 személyes is, XL verzióban 4.75 m hosszú és az önsúlya 1.6 tonna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Motorokat csupán a csúcsteljesítményük mentén összehasonlítani nagyon csalóka. Lényeges az is, hogy ezt a teljesítményt mekkora fordulatszámon tudja az adott motor. Illetve hogy a jellemző fordulatszám-tartományban mekkora hányadát adja le ennek a csúcsteljesítménynek.
Nem volna meglepő, ha az általad választott dízel blokk sokkal jobb karakterisztikával bírna, mint a kis benzines egykettes. Még a 102 lóerős változatát is sokkal szívesebben választanám, mint a ,,nagyobbik" benzinest.
Ezért nem szeretem egyébként az új autókat. Nincsen hozzájuk rendes motor. Két liter turbódízel itt simán elférne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam is csak kombi es SUV johet szoba. Foleg, hogy egy autoval tervezek.
A SUV-ra valahogy termeszetebol fogva eggyel kevesbe hat a tervezett elavulas es az ahhoz tartozo downsizing. A piac eldontotte helyettem: SUV-ban kell gondolkodnom, ugymond "beallok a sorba", de sose lenne kedvencem.
Designra amugy nekem szedan a kedvenc. Foleg az executive vonal (7-es BMW, S merci, Audi A8). De SUV hosszutavon praktikusabb, azert kar lenne szedant vennem, amiert mas venne ketszemelyes sportautot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt szedánom (Mazda 6), kétségtelen hogy formailag talán a legszebb autók, de a hétköznapokban nagyon nem praktikusak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szerintem teljesen hétköznapfüggő. Jó pár éve megvan az 508 sedan, pedig erősen inogtam, hogy kombi, mert pakolni. A gyakorlatban bebizonyosodott, hogy ez nagyon ritkán jelent valódi problémát, a standard pakolós dolgok simán elférnek like mindig, nagyon ritka az az eset, hogy határt kell szabni az általános gáztörvénynek, pedig elég sokat (és sok anyagot) mozgatunk vidéki család viszonylatban. Általában a nagyobb lélegzetvételű dolgokat is be lehet politechnikázni. Cserében a mindennapokban sokkal komfortosabb az egész, nem egy kisteher van hátul a tükörben, meg ül a gyerek a dobozban.
Tény, hogy ha olyan, van a családban nagy batár, amibe lehet pakolni ami ebbe esélytelen, de ez tök ritka, meg egyébként is, hozza ki valaki teherautóval vagy dobozossal. Én teljesen el tudom fogadni, ha valakinek többet ér, hogy bármikor vihet bármi nagyobbat, és neki nem praktikus, de tapasztalatból mondom, hogy én teljesen praktikusnak érzem. (Annyira, hogy cégesnek is sedant kértem, pöcsnek se kell a kombi)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"508 sedan"
Igaz megfogadtam hogy a büdös életben nem veszek több használt autót de majd szólj ha el akarnád adni, hátha éppen olyanom lesz :D Nagyon tetszik ez a modell, főleg a hátsó fele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkettőnek szép :) De az utóbbi nyilván jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyelőre nem tervezem :) Majd ha lesz elérhető áron az új formából, mert az nagyon zorall, addig még bőven eldöcög ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg h. pont mazda6-nál a szedan majd' 10 centivel hosszabb (volt?) mint a kombi.. Semmi értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit látsz te egy SUV-ban prkatikusnak, mert számomra ennek a formának csak hátrányai vannak:
- magas sulypont -> borulásveszély, nagy tömeg, nagy légellenállás -> nagy fogyaszrás
- helyínálat, csomagtartó az autó méretéhez képest kicsi
- magassága és súlya miatt jóval veszélyesebb a többi közlekederőre, gyalogosra nézve
- parkolás: nemegyszer láttam már SUV-ot két helyere parkolva mert egyre nem fért el vagy ha be is kínozták, annyira széles volt, hogy a mellette lévő helyek üresen álltak mert oda már semmi nem tudott megállni.
Azok a SUV-ok pedig amelyek magasabbak mint szélesebbek már a vicc kategóriába tartoznak.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- magas sulypont -> borulásveszély, nagy tömeg, nagy légellenállás -> nagy fogyaszrás
Így van, szembemegy minden normális autótervezési alapelvvel. De, legalább magasról lehet nézni benne lefelé, mint a lovaskocsi bakjáról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt alattam sokféle autó, de elvileg alacsony építésű volt az, ami leginkább "billegős" volt. Egyébként aki a mostani SUV-okat borulékonynak/billegősnek nevezi, az tegye hozzá a "mihez képest" is, mert tutira nem vezetett magasponyvás teherkocsit... Na az valóban billegős...)
A tömeg meg nem a magas építés, hanem a masszív védelem okán annyi, amennyi (nem papírból van, igen, de amikor a rommá gyűrt eleje-hátulja-mindene ellenére karcolások nélkül lehet belőle kiszállni, akkor nagyjából lesz@rja az ember, hogy a tonna alatti papírcsákó helyett másfél tonnás autót vett... A fogyasztás meg megint érdekes kérdés: crossover/pici suv kategória, kisturbós benzines erőforrás, autópályán, 130-as tempónál valóban 7.5 l/100km körüli a fogyasztása (négy személy, csomagok, klíma), de átlagban bőven 7 alatt vagyok vele. Ez lehet, hogy némely katalógusadathoz képest sok, de ha azt nézem, hogy anno egy S100-as Skoda is lenyelt ennyit, akkor... :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs kétségem, hogy van piaca, napi szinten látok ilyeneket tömegével az utakon. Mindenféle indokot el tudok mellettük képzelni, de azt, hogy valakinek az ilyen elbaszott szappantartó forma a kedvenc autóformája lenne, az nehezen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyit mentél ilyen "elbaszott szappantartó forma" járművel? Nekem volt szerencsém belülről is látni/tapasztalni a Fiat szörnyszülöttjét, a Multipla-t. Mint a Chokito, ami ugye "ronda és finom". Na a Multipla is ilyen volt, de nem nézegetni, hanem használni akarta a tulaj, és arra meg döbbenetesen jó volt. Mondhatni amilyen ronda volt kívülről, olyan jó volt belülről.
Egy SUV meg nem ronda (sőt), bónuszként kényelmes, nem kimászni kell belőle, jól ki lehet látni, nem gond a khm. problémás minőségű út, vagy épp egy "picit magasabb" fekvőrendőr/járdaszegély - és pakolni is kifejezetten jól lehet bele.
Én meg azt tudtam nehezen elképzelni, hogy valakinek a lapított tehénlepény forma legyen a kedvence - de kinőttem ezt az állapotot: de gustibus non est disputandum, szerencsére nem vagyunk egyformák, és van lehetőség választani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autónak kizárólag a formatervezése a kérdés,
Még mindig nem hiszem el, hogy valakinek egy Zafira vagy egy Multipla a kedvenc formája.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy te mit hiszel, az a te dolgod, szerencsére a világ ebben is sokszínű, és nem kell hozzád vagy máshoz igazodni ízlés tekintetében... Tudom, autószerelői oldalról az lenne az igazi, ha csak egyféle autó lenne... :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érdekelnek az autószerelők problémái, de akinek egy Multipla szép, ott komoly ízlésficam van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"akinek egy Multipla szép, ott komoly ízlésficam van" - Ízlésbeli különbség. Maximum. Az ellenkező nemmel kapcsolatban is van, aki a másfél méteres 90+kg-os tömörgyönyör :) kategóriát kedveli, és van olyan, aki a szikár égimeszelőkhöz vonzódik.
A Multiplára azt szokás mondani, hogy "másképp szép" mint a többi autó - kifejezetten kilóg(ott) a fősodorból, lehetett vele polgárpukkasztani - aztán amikor a khm. érdekesen vélekedő ismerőst megautóztatták vele, akkor jött a meglepi...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. A Multipla nem szép. Se így, se úgy, se másképp.
Multiplát nem a szépségéért vesz valaki. A Multipla jó. Ezért szeretik. Ne hazudjuk már azt, hogy a formája miatt tetszene bárkinek.
Kár, hogy lassan kipusztulnak. Tudtak valami olyat, amit kevés másik autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos, hogy azért kedvenc valami, mert szép. Simán lehet, hogy azért az valakinek a kedvenc formája, mert belülről komfortos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Zafira nekem sem tetszett sosem. Valamiért mindig ellenszenvet éreztem iránta, beleborzongok ha csak látok egyet.
Ha csak a formát nézem, nekem valójában egy fasz alakú autó kéne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pl. MPV-t vennék következő autónak is, de nem gyárt a cég ilyen autót mert kicsi volt a kereslet. Így ha 7 ülés kell, akkor választhatok a kisebbik SUV és a nagyobbik SUV közül. Úgy, hogy a belső tér kialakításában lényegesen kevésbé praktikusak mint az MPV lenne, kisebb bennük a hely, drágábbak és nekem nem kellene, de nincs más.
Tetszik, nem tetszik, nincs más. Divatos, és ezért csak ezt tudok venni magamnak sajnos. Így a statisztika szerint még több lesz, mert én is oda fogok számítani.
Így megy ez.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mutass mar egy modellt mire mondod, hogy szappantarto?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ford focus kombi: 3 személy, klíma - M5 Budapest->Szeged 158km, menetidő 1óra 45perc, átlag fogy: 5.8l/100km
Augusztus 30:
1932 – A német birodalmi választásokon az NSDAP megszerzi a szavazatok 37%-át. Hermann Göring SA-Obergruppenführer átveszi a Reichstag elnöki tisztét.
1940 – A második bécsi döntés elfogadása, melynek alapján szeptember 5-étől magyar csapatok megkezdik a visszacsatolt Észak-Erdély megszállását.
1941 – A Wehrmacht körülzárja Leningrádot, ezzel megkezdődik a város 900 napos blokádja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tedd hozzá, hogy ez egy olajkályha fóka :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkabb fizetek 3 literrel tobbet 100km-enkent, mint hogy downsizing aldozatakent tonkremenjen a motor vagy a turbo. Es szerintem az utobbi a nagyobb kornyezetszennyezes. Es erre jonnek ra a hirtelen koltsegek.
Csak olyan modellt veszek hasznaltan, amibol lattam mar olyat, amibe beleraktak legalabb 300 000 km-t. Release date utan csak evekkel derul ki, hogy melyik autonal volt meg ez a kiveteles szempont, hogy ugyan legyen mar tartos, vagy legalabb "kibirja, ha vigyazol ra". Ennek kovetkezteben uj auto nalam felejtos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem az autó csak min. 4 hengeres lehet és min. 1,6L 120LE - ez a focus is az - ne mértem miért írtál "downsizing" - ról.
3 henger = warrógép, vagy munkagép, áramgenerátor
Augusztus 30:
1932 – A német birodalmi választásokon az NSDAP megszerzi a szavazatok 37%-át. Hermann Göring SA-Obergruppenführer átveszi a Reichstag elnöki tisztét.
1940 – A második bécsi döntés elfogadása, melynek alapján szeptember 5-étől magyar csapatok megkezdik a visszacsatolt Észak-Erdély megszállását.
1941 – A Wehrmacht körülzárja Leningrádot, ezzel megkezdődik a város 900 napos blokádja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Enyémben 4 van, de néha lekapcsol belőle kettőt vagy akár négyet is, ha olyanja van. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
villany is van akkor benne :-)
Augusztus 30:
1932 – A német birodalmi választásokon az NSDAP megszerzi a szavazatok 37%-át. Hermann Göring SA-Obergruppenführer átveszi a Reichstag elnöki tisztét.
1940 – A második bécsi döntés elfogadása, melynek alapján szeptember 5-étől magyar csapatok megkezdik a visszacsatolt Észak-Erdély megszállását.
1941 – A Wehrmacht körülzárja Leningrádot, ezzel megkezdődik a város 900 napos blokádja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz kepest szepen fogyaszt.
(Nalam 2.0L-nel kezdodik az auto, valamint egy ismert peldanynak mar tul kellett benne elnie 300 000km-t)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olajkályha...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk az autó az dízel.
Hallottunk már olyat, hogy valahol, valakik állítólag olyan autóval járnak, amibe benzint kell tankolni. Fura dolgok vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi 300 000 km-nél mondjuk az autóinkra, hogy be vannak járatva. Egy jó dízelnek ott még semmi baja nincsen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tonna alatti papírcsákó helyett másfél tonnás autót vett...
Nézd a másik oldalát: ha nem járnál másfél tonnás tankkal, akkor nem kellene nekem is azt vennem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az árok, a korlát, vagy egy fa is tud nagyot ütni a papírból hajtogatott autónak kinéző tárgyakon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cserébe a könnyebb autóval meg lehet úszni olyan helyzeteket, amiket a nehéz autóval nem.
Volt valami video, ahol valami ott, az USA-ban átlagosnak mondható nagy batárt hasonlítottak valami kis filigrán sportos autóval, és a jó sofőrrel a tesztpályán szlalomban, vészfékezésben, akadály kikerülésben, ilyesmiben természetesen sokkal jobban teljesített.
És légyszi ne gyertek azzal, hogy de átlagos sofőr esetén, de ha nem sportos, csak kicsi az autó, de ha nem kanyarodni vagy megállni kell, hanem... mert tudom, hogy a fenti példa nem azt jelenti, hogy mindig mindenben jobb a kicsi autó, egyszerűen annyit jelent, hogy a nagy tömeg hátrány is tud lenni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A merci a osztály is kisautó, milyen jó is volt a rénszarvas... Ja, nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szépen megfogalmaztad. Valami hasonlót akartam írni én is, csak az nem adta volna vissza így a dolgot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy Botond leírta: a ki-beszállás egyszerűbb, adott életkor felett ez már szempont lehet.
Volt egy videó is, ami azt mutatta be, hogy gyereket is könnyebb berakni az ülésbe azáltal, hogy nem kell annyit hajolni.
De ne érts félre, egyáltalán nem vagyok mozdony párti, csak tény, hogy szólnak mellette érvek. Városban szerintem eleve nem befolyásolja különösebben a forma a fogyasztást, itt mondjuk nem a böhöm nagyokra gondolok 40cm széles gumikkal, hanem a kisebbekre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja igen, a gyerekülést el is felejtettem. Amikor be kell kötni a gyereket, nem mindegy, milyen mélyre kell hajolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem SUV van, és az alábbi előnyök miatt vettem anno régen:
- gyerekülés kényelmesen elférjen hátul. Egy csomó autóban ha dönthető gyerekülésbe rakod a kicsit, akkor a lába már hozzáér az első ülés háttámlájához. Az enyémen bőven van hely. 3 gyerekülés is elfért egymás mellett, amikor kellett (most már a nagyoknak nem kell).
- orbitális méretű csomagtartó. Nekem nem crossoverem van, hanem rendes méretű. 1,7 m3.
- kényelmes, tágas. könnyű ki-be szállni nem kell "leülnöm" a kocsiba és kimásznom belőle
- magas építés, nagy terepszögek, kartervédő, 4x4 - útpadka nem akadály, sokszor olyan helyre is meg tudok vele állni, ahol normál autóval nem
- ebben nem féltem a családom a sok kreténtől, akik az úton ökörködnek
- esős, latyakos, havas úton a 4x4 verhetetlen :)
Soha életemben nem parkoltam vele két helyre, és ha mindenki a parkolóhely közepén áll meg, akkor ki lehet szállni mellette. A dupla helyre parkolás kultúrája nem az autó méretével függ össze, pont, hogy nem a nagy autók szoktak dupla helyre parkolni
Hátrányok:
- a méretei miatt nehezebb vele parkolni, cserébe pazar a kilátás, hatalmasak a tükrök, így látszik, meddig tart az autó
- kanyarban billeg - ezt a kompromisszumot simán hajlandó vagyok meghozni a magas építés előnyeiért cserébe. Borulásveszély pedig hülyeség, egyrészt ABS+ESP, másrészt ekkora döggel nem döngetünk hegyi szerpentinen, pláne nem családdal vagy sok rakománnyal
- fogyasztás - hát ez eléggé használat függő.
Ha a gyerekek kirepülnek, kabriót vagy kupét veszek :) Mondjuk egy Buick Regal Coupe-t :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindennel egyetertek, kiveve az utolso bekezdesben a coupe-val. Idos koromban is kell majd a 4 ajto es a nagy csomagter.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fogyasztás minden autóval használat függő, de nem mindegy, hogy ez 5-8 l/100km vagy 12-20 l/100 km-t jelent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de motor es turbo javitasanak varhato koltseget is bele kell szamolni a kepletbe, vagy annak nemerdemessege miatti forgalombol kivonast 100-180k km utan.
Es igy mar van, hogy a 8-12L / 100km + 0.01% esellyel tonkremeno szivobenzines varhato ertekben olcsobb, mint az 5-8L / 100km-et fogyaszto biturbo-s kiskobcentis Diesel, ami konnyebben romlik es dragan javithato.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen apró nüansznyi problémát jelenthet az, ha a környezetvédelmi normákon úgy csavarintanak, hogy x gramm/100km széndioxid kibocsátás fölött extra környezetterhelési díjat kapsz a nyakadba a benzintemetőddel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire ezek beernek, hogy az euro 5 petrol se eleg pl., addigra lesz megbizhato plug-in hybrid. Most nem lehet meg tudni melyik az.
De ja, kesobb majd hasonlo logikaval kell atallnom plug-in hybridre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kvázi bármikor hozható olyan rendelkezés, hogy a teljesítmény alapú gépjárműadó kap egy környezetvédelmi besorolástól, illetve katalógusadat szerinti -mondjuk vegyes használatú- fogyasztástól függő korrekciós tényezőt: EuroX esetén egy, fölötte egynél kisebb, alatta egynél nagyobb, illetve y l/100km esetén egy, alatta egynél kisebb, fölötte egynél nagyobb...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tortenhetne, de mas orszagok precedensei nem ezt mutatjak. Eros szivobenzin is lehet Euro 6-os. Az meg jo ideig jo lesz mindenhova.
Leginkabb amugy a kinai torveny alapjan szivnam meg: ott kobcentit is neznek az ado kiszabasakor. Igy tortent, hogy van egy min 2L felsokategorias Merci, de Kinaban van belole 1.5L valtozat is.
Masreszt ezek a torvenyek nem azonnali hatallyal szoktak bevezetesre kerulni, plane nem ott, ahol sok szegenynek csak emiatt kene autot cserelnie. A szegenyek szavazata nagyobb sullyal van jelen a demokraciaban, mint a sotetzoldek hoborgese. Ovatosan par nagyvaros onkormanyzataban sikerult ilyesmiknek enyhebb valtozatait bevezetni egyelore.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fú ezt nagyon utálom, amikor típusengedélyes autókat tiltogatnak ki városokból, meg sanyargatnak, sarcolgatnak egyik napról a másikra.
Az új autóknál szabják meg, oké, de a meglévőket ne piszkálják, ne lehetetlenítsék el mesterségesen.
Szerintem az ilyen intézkedések valójában gazdaságélénkítési céllal születnek. Semmi közük a környezetvédelemhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A plug-in-hybrid még jobban meg fogja növelni az autók méretét. Az ilyenek csomagtartója rendszerint kisebb, mint a hasonló gyártmányú benzinesé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint az 5-8L / 100km-et fogyaszto biturbo-s kiskobcentis Diesel,
Ugyanezeket az 1.5 - 1.6-s common rail dizeleket pakolják az 5 - 600 ezer km futó van-okba is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az 5-8L / 100km-et fogyaszto biturbo-s kiskobcentis Diesel,
Nem a tartalmi részhez akarok hozzászólni, de kisköbcentis turbódízelek inkább 3-5 l/100km-t fogyasztanak. Ha egy ilyen 8 litert fogyaszt, ott vagy valami nagyon nehéz autóba tették és jelentősen alulméretezett, vagy valaki lényegesen gyorsabban akar vele menni, mint amilyen sebességre tervezték.
Nekem ugyanattól a gyártól ugyanaz a modelgeneráció volt szívó benzinesben (1,4) és kis turbódízellel (1,5) is, a benzines evett 7-8 litert és a dízel kicsit többet mint a felét.
A mostani autóm kis köbcentis turbós benzines és 10 liter körül fogyaszt százon, de az autó maga nagyobb és nehezebb és szerintem a motor alul van méretezve.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"kis köbcentis turbós benzines és 10 liter körül fogyaszt százon" - vedd le a téglát a talpadról, fog az jóval kevesebbet is enni :-) Az enyém egy lityis turbós, 1.3t üresen, 7 fölé csak autópályán meg városi araszolósban megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vedd le a téglát a talpadról
Sajnos nem a vezetési stílusom miatt van ez. Az hibrid Aurissal 5,19 l/100 km volt az átlag kb. 10 ezer km alatt 2019-ben, a Priussal ez 4,12 l/100 km-re jött ki 9000 km alatt tavaly (teljesen azonos használati módon).
A kis dízellel kb. 3,5 l/100 km átlaggal országúton (110 km/h körüli sebességgel) és 4,8 l/100 km körül városban.
Ez a mostani autó nehéz (1,8 tonna), és elég nagy a homlokfelülete (180 centi magas, 210 centi széles), főleg városban használom, ahol 10-11-12 l/100 fogyasztásokat számolok tankolásonként. Autópályán (tempomatot picivel a sebességhatár fölé, 114 km/h-ra állítva) valamivel kevesebbet eszik, akár 8,3-ig is le tud menni a számolt fogyasztás. Mindent egybeszámolva 9,3 l/100 az átlagfogyasztása az elmúlt 6 évben 40 ezer mérföld alatt.
Nem azért fogyasztott ez a 4 autó máshogyan, mert máshogy használtam őket.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még néhány év, és kezdenek a hibridek is olyan takarékosak lenni, mint egy huszonöt éves dízel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem a diesel focus mellett van egy 1.8L 20V benzines - az se eszik 7liternél többet vegyes használatban - nem megyek vele lassan pályán 150-160km/h szokott lenni kényelmes tempó -
Az nem kombi, ezüst sedán - de azt ezért szeretem - újonnan vettem 23éves és van benne 116ezer km :-D - már nem adom el, annyit nem fizetnének érte amennyit ér.. (nekem)
Augusztus 30:
1932 – A német birodalmi választásokon az NSDAP megszerzi a szavazatok 37%-át. Hermann Göring SA-Obergruppenführer átveszi a Reichstag elnöki tisztét.
1940 – A második bécsi döntés elfogadása, melynek alapján szeptember 5-étől magyar csapatok megkezdik a visszacsatolt Észak-Erdély megszállását.
1941 – A Wehrmacht körülzárja Leningrádot, ezzel megkezdődik a város 900 napos blokádja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk három turbódízelünk van (meg egy szívódízel), de egyikben sem romlott még el a turbó. Pedig sok kilométer van bennük és használva vannak.
Ha nincs konstrukciós hibája a motornak, 10.000-ként olajat kell cserélni. Ez a titka szerintem. Meg odafigyelni a termikus dolgokra: nem nyelezni amíg nem meleg, illetve megállás után nem egyből leállítani, hanem hagyni picit lehűlni.
Lökettérfogatban pedig akkorát kell venni, hogy ne mindig csúcsközelben járjon a motor. Egy futkosós kisautóba elég az 1,3...1,5 liter, egy családi autóba kell a 2 liter. Főleg ha pályázni is szoktatok, esetleg rakottan is jártok vagy vontattok, akkor meg pláne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem leállás után 10 percig még megy a venti/hűtés a fedélzeti sz.gép szerint a motor megóvása érdekében. De a többivel egyetértek. Még a vezérműlánc csere se egy túl drága művelet, a benzineseknél 5 évente ajánlott a cambelt (nemtudom mi ez magyarul) cseréje mert elöregszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 4x4 nem a SUV-ok sajátja. Nekem is 4 kerékmeghajtású autóm van, pedig nem SUV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, a mai SUV-ok egy része nem is rendelkezik 4x4-el...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazi elkurvulas az, amikor elsokerekest mereszelnek SUV-nak hivni. Az ilyeneket meg kene buntetni fogyaszto megteveszteseert. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te az offroad / terepjáró kategóriára gondolsz, nem a sport utility vehiicle / szabadidő autókra. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a "sport" kategoriaban okes az elsokerekes? Nagyon nem.
Ahogy az 1.0t sem (Dacia Duster, Nissan Puke, stb.)
Offroadnak latszo auto, "sport"autokent (Sport Utility Vehicle) eladva downsize-olt gyorsan romlo sportteljesitmenytol igen messze allo motorral, es se 4x4 (offroad), de megcsak RWD (sport) sincs:
Mi ez, ha nem a fogyaszto megtevesztese? (Igen, tobb gyarto is bunos, de ha Moricka a folyoso kozepere szart az nem azt jelenti, hogy utana nem kell Pistiket is megbuntetni azert, hogy o is odaszarik, mert Moricka hamarabb szart oda)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[Sportoláshoz segédeszköz gépjármű] Soha nem mondta senki, hogy konkréten ezzel sportoljál, csak hogy odamenj / odaszállítsd azt a dolgot, ahol / amivel sportolni fogsz. :D
Némelyik gyártó mondjuk azt is meg meri ígérni, hogy belemehetsz vele kisebb sárba vagy felmegy nagyobb emelkedőn is.
Tied lehet az "amerikai álom" (európai méretben): +20 cm ülésmagasság, kanyarban billegős, drágább, kisebb bódé és némileg rosszabb fogyasztásért. :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is tudtam, hogy a Porsche 911 is azert sportauto, hogy biciklit szallitsak a csomagtartojaban, meg szorfdeszkat. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hogy sportautó márkák is felültek a suv vonatra, attól még a nagy többség nem lesz sportautó. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagy tobbseguk _ujabban_ mar nem sportauto.
Egy evtizede legalabb a motor merete es a hajtas tipusa tukrozte a "sportauto" fogalmat az akkor piacon levo "Sport Utility Vehicle" peldanyok kozel mindegyiken. Persze akkoriban is elofordult, hogy kb. semmi mas. :)
Azt, hogy ma mindent SUV-nak hivnak, es SUV kasztniba raknak gyenge alfoldi csak jo minosegu uton hasznalhato varosi hatchbackbe valo alkatreszeket, azt tenyleg csak elviccelni lehet. :) Szoval igazad is van. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Nissan (a Quashqai-al) 2006 után kezdte sz*rrá keresni magát... Ködös emlékeim szerint valamikor akkor kezdődött el a SUV "őrület". Itthon? Európában? Passz, de akkor kezdtek sokat eladni ilyenekből. Soha nem volt sportos, legfeljebb csak a gazdák fejében. ;D
Szerintem kibeszéltük témát. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BMW X3 meg X5 akkor mar letezett egy ideje. Audi Q sorozat is. Azok sem sportosak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de megcsak RWD (sport) sincs
Te így definiálod a sportot, más meg máshogyan. Pl. találkoztam egy csajjal. Mondta, hogy neki sportos autója van. Én valami Mazda MX-5-re, Porsche Boxsterre vagy hasonlóra asszociáltam, de nem mentünk bele túlságosan a témába.
Később, amikor jártam nála, láttam, hogy egy VW CrossFox az a sportos autó, ami attól sportosabb, mint a VW Fox, hogy meg van emelve, van rajta egy kis műanyag borítás körbe (vagy csak nincs színre fújva a műanyag lökhárító, már nem emlékszem), fel van téve rá két tetőcsomagtartó rúd és a pótkereke a csomagtér ajtó mögött van függesztve.
Szóval a kinézete miatt sportos, nem a teljesítmény, a felfüggesztés vagy a hajtáslánc miatt. Gondolom ha kategorizálni kellene, akkor SUV vagy Crossover lehet.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Funkcionális analfabetizmus vagy csak nem érdekli, keveri a sport/race car-t a sport utility vehicle-el. Már csak az érdekelne, hogy az M packet 4wd vagy RWD x1/x2 eseket hova sorolná, mert ugye nem elsőkerekes, nagy csomagtér, nem kimondottan magas építés, de azért suv
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden auto "sportos", ahol egy kicsit is elmeny lehet ralepni a gazpedalra. Az X1-X2 alkalmasabb erre, mint a Nissan Puke 1.0t SUV kasztnival es elsokerekhajtassal.
A piac "ertetlenkedik" (maximalizalja a profitjat), de nektek nem feltetlen kell.
(Egyebkent az X2 1.5t haromhengeres valtozatat se lehet sportosnak hivni, de a tobbi X1-X2 model valamennyire az)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A juke pont jó arra, hogy a kolléga egyedül + a kutya le tud menni a strandra a SUP boardjával és még a garázsában is elfér.
Nekünk meg az x1 lett mert kényelmes és pont annyira magas, hogy itt ne akadjak fel minden szaron, de a fent említett garázsból már kilógok. A másik kolléga az óriás kutya miatt akart családi egyterűt mert suv ellenes volt, de 2 próbaút (2 különböző típussal) azt mondták, hogy kizárt dolog úgyhogy egy quashqai lett belőle.
Az UKban a főútvonalak jó állapotúak, de vidéken már más tészta, mentünk már céges ebédre ahol a honda civiccel a kolléga leparkolt a főút mellett onnan meg en vittem be, de volt ahol én is majdnem felakadtam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utak mar csak egyre rosszabb minoseguek lesznek mindenhol. Draga javitani, es egyre tobben latjak mashol jobb helyet az adofizetok penzenek. Ez indokolja a magas autot, az eros futomuvet es jo felfuggesztest. Kar, hogy ujabban a piacon ebbol csak az elso teljesul, a masik kettot 2021-ben mar csak a hulye vevo vizionalja oda. :(
Visszaterve a SUV-ra: az pont arra szuletett anno, hogy legyen kisebb meretu, ugymond "sportosabb" terepjaro. De mostanra, foleg alsokategoriaban elkanyarodott eredeti celjatol, kicsi hatchbackbe valo alkatreszeket raknak SUV-szeru kasztniba. De ha megnezed, hogy 2010 elott milyen SUV-okat arultak, abban nem csak egy szorfdeszka fert el, hanem egy "sportosabb terepjaro" volt. A kategoria hulye, atverheto es arerzekeny vasarlok hulye igenyei miatt kurvult el, es mostanra semennyire sem kene "sportosnak" hivni azokat, amiket van pofajuk SUV-szeru kasztnival eladni, de tovabbra is ugy adjak el, hogy valtig allitjak, hogy az SUV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van és a SUVok “történelmét” is ismerem, volt Freelanderem is, de az e84 praktikusabb a mindennapokra (nekünk). A montikkal egy pickup lenne az igazi de az kicsit sok a hétköznapokra.
Az utak helyett most mindenhol eszetlenül EV töltőpontokat építenek, csak lassan nem lehet elmenni odáig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"utak helyett most mindenhol eszetlenül EV töltőpontokat építenek"
Azokat is tobbnyire maganpenzbol, vagy "masok penzebol" (EU-s tamogatas, szinten lehet Tesla nyomasara).
De inkabb azert lesz egyre kevesebb ujitas, mert egyre vastagabb az a sotetzold reteg, akinek "autos = carbon criminal". Es azok egyre hangosabban uvoltoznek majd, hogy utfelujitas helyett korhazat es iskolat ujitsanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt tuti nem EU pénzből, hisz kiléptünk. Itt a helyi councilnak a mániája,hogy úton útfélen legyenek párosával. Az utakkal meg az a baj, hogy vegyesen magán(mondjuk ezek vannak jobb állapotban) és közutak és ott is majdnem méterenként más fennhatósága, így meg leginkább senkié se. A munkám miatt belelátok kicsit ezekbe is (nem mintha sok kedvem lenne hozzá) de valamennyire megértem, hogy miért nehéz; csak azt nem értem, hogy ez az ország hogy a francba volt világhatalom, illetve, hogyan üzemelt eddig
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyarmatok rabszolgáinak hazatalicskázott vérverejtékes munkáján. Mióta nincs gyarmat, nincs rabszolga, hülye angol annyit is ér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A SUVok jórésze optikai csalódás. Nagy kereket tesznek rá és megemelik a szekrényt. Belül meg pont ugyanakkorák. Én sem szeretem. Persze esetleg van akinek pont ez jön be, de most ez a divat, minden autógyártó minden modelljét felfújja. Majd elmúlik.
Annyiban haszonélvező vagyok hogy ma már az új swift is sokkal nagyobb belül, mint korábban. Négy felnőtt simán elfér benne, fejtér, lábtér bőven van, még hátul is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cucuki nagyobb belül, így több a ratyi műanyag benne... Egy szóval jellemezve: borzasztó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Whatever. Fogtam a büdzsémet és ez volt belőle a legjobb. Természetesen bele lehet kötni bárhol. Az én igényeimet kielégiti. Ahol első helyen a megbizhatóság volt, igy a használt szarokat kizártam. Maradt az aygo (extrém kicsi), a suzuki, meg a dacia. Ebből a középsőt választottam.
Úgy érzem jobban jártam mint a németből szalajtós honfitársaim jórésze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a büdzsé és a készleten lévő autó karöltve azt hozta ki, hogy egy felszereltségi szinttel a tervezett fölé lehetett menni, mert készletről az is belefért. Fordból. Suzuki esetén ad egy nem volt készletes autó, ad kettő emiatt nem is lehetett lefelé húzni az árat. Dákóduster dettó így volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Méretezés, tervezett elavulás, downsizing: magam arra jutottam ezzel kapcsolatban, hogy maradnak a kisteher alapú személyautók, kisbuszok (pl. Transporter). Ott van még rendes futómű, rendes motor. És ami a legnagyobb érték: van benne hely.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem, majd ha öregebb leszel.
A SUV-ba, meg a nagyobb egyterűekbe az ember nem lefelé száll be, hanem kényelmesen beül. És nem kimászik, hanem kényelmesen kilép. 50 elmúltam, 10 évvel ezelőtt én sem gondoltam volna, hogy ilyen szempontjaim lesznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat éve vettem a Sharant. Azóta kisebbet nem akarok többé.
(Van még két (három) kisautónk futkosásra. Így oké, hogy csak döntés kérdése, mikor megyek a Sharannal és mikor valamelyik másikkal. De csak kicsivel többet nem akarok kínlódni.)
Ha egyszer lecseréljük, erősen gondolkodom egy Transporteren.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tank
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nevezzük inkább harckocsinak. de amúgy +1
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy a régi mondás tartja: csak "K" betűs karosszériát veszünk. (kombi, kupé, kabrió)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En csak a 3F szabalyt ismertem: F betus autot nem veszunk: Ford, Fiat, francia :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ma már nem lehet ennyire általánosítani. A márkanevek virtuálissá váltak, egyre lazábban kapcsolódnak a műszaki tartalomhoz.
Fiatnak a Multijet motorjai pl. szerintem nagyon jók (ha már common rail).
Forddal sokat utazom (Focus bérautók). Nagyon szépek, de kurva kényelmetlenek. Münchennél már minden baja van az embernek. Mindig keresztbe tartom az ujjaim, hogy csak dízelt kapjak, mert a benzineseik gyengék karakterét nem szeretem az autópályán.
Szerencsére nem saját tapasztalat, de szép irodalma van az EcoBoost motorok túlmelegedésből adódó végzetes meghibásodásainak.
Saját autónk két VW, egy Fiat és egy Peugeot van (a két VW adagolós dízel, a másik kettő common rail).
Szoktam őket szerelni, így van egy átfogó képem a bennük alkalmazott megoldásokról és azok igényességéről.
Általánosítani azonban nem szeretnék. A dízelmotorja mindegyiknek jó konstrukció; nem a motorral van egyikben sem a gond. A Peugban rühellem, hogy ,,fordított" hengerfeje van, így legalább kurva nehéz bármihez hozzáférni, akár egy izzítógyertyát is kicserélni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szép irodalma van az EcoBoost motorok túlmelegedésből adódó végzetes meghibásodásainak" - aztán azt írod, hogy "Általánosítani azonban nem szeretnék". Akkor ne tedd. Sok éves konstrukció, és ha a kezelési/karbantartási leírást komolyan veszi az ember (hűtőfolyadék, olajszint rendszeres ellenőrzése), akkor nincs vele több gond, mint más, hasonló teljesítménysűrűségű motorral.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szép irodalma van az EcoBoost motorok túlmelegedésből adódó végzetes meghibásodásainak"
2011 - 13 között gyártott 1.0-s Ecoboost-okat érinti, a gyár statisztikái szerint 2015-ig az érintett autók 98-át javitották.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A márkanevek virtuálissá váltak, egyre lazábban kapcsolódnak a műszaki tartalomhoz."
A marketing es a celkozonseg bovitese es a koltsegcsokkentes majdnem minden brandet elert.
Onnantol nem "virtualis", hogy kijelented, hogy az A-s merci nem merci, a Ct200h az nem Lexus, a 4 hengeres BMW az nem BMW, elsokerekes nemet nem nemet, stb. :) De az olcso kategoriaban mar egyertelmuve valt, hogy virtualis. Mostanra mar a kasztni tipusa is, es a brand is - par brand nevere vigyaznak meg, de ennyi, VW groupnal eleg jol fel van osztva, olcso Bentley es Porsche sose lesz.
Arra az imazsra figyelnek, hogy a dragabb modellekrol ne annyira deruljon ki, hogy olcsobb az alkatresz (lasd A-s mercikben Renault motor). De mint fentebb emlitettek, a 10 eve eros motoru es kasztniju SUV es Crossover kategoriat is ma mar eladjak 1.0t-vel, csak hogy elmondhassak, hogy "nalunk olcsobb a SUV".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden márkának megvannak a maga jól és rosszul sikerült motorjai, szériái. A 3F szabály maximum arra jó hogy egy közepesen alulképzett kocsmai közönség előtt okosnak tűnhessél vele. Nekem volt németem, franciám, japánom. Nem látok egyértelmű mintázatot, hogy melyik lenne abszolút értékben megbizhatóbb. Amúgy úgy hivják, hogy új autó. Az a megbizható. A többi az szerencsejáték kérdése :)
Ha tetszik egy adott autó akkor népitéletből és szakmai forrásokból kell megnézni hogy mik a gyenge pontjai. Lesznek, a prémiumnak is, németnek is, japánnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem pont hatchback-től van hidegrázásom. BTW egy Panamera tulajdonost is le tudok sajnálni. Nem volt pénze 2 db autóra. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En a hot hatch kategoriat imadom volt tobbfele is mar a birtokomban most megis egy SUV-ban nyomom :D
Ha kell, bele lehet hajtogatni egy tehenet, magas jol ki lehet belole latni es ha akarom akkor halad is :)
Vagy csak felesleges neki a ket auto. En szeretem jol erezni magam egy kocsiban viszont arra nincs idom jelenleg, hogy hetvegen egyedul autokazzak (eloszor akartam egy Suprat venni masodiknak de csak az lenne mint a szomszedomnal: 4 autobol 3 all 1 mozog amivel az asszony jar egy konstans ponyva alatt masik ketto meg hebe hoba hasznalva de csak ha jo ido van)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vásárlás előtt pont azzal szembesültem, hogy a SUV-oknak meglepően kicsi a csomagtartójuk. Q7/X5 kategóriától lehet nagy csomagtartóról beszélni, addig egy kombi vagy akár csapott hátú is jobb. X3/Q5 nem ad extra többletet egy amúgy jól ellátott autóhoz képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem a két autó is nyűg, pláne amikor három volt. viszont marha jól jön az alig használt második, amikor az első kiesik. meg milyen jól esett kisautóval a belvárosban parkolni a nagy kombi helyett. mikor mi :)
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nekem pont hatchback-től van hidegrázásom."
+1, egyszeruen nem ertem miert veszik azokat a kis hulladekokat.
"Panamera"
erre viszont -1, csodalatos auto
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyszeruen nem ertem miert veszik azokat a kis hulladekokat
Mert bár hasonló tulajdonságokat mutat egy kombival, mégsem az. Kisebb önsúly, rövidebb tengelytáv, nagyobb fordulékonyság. Alapvetően a funkcionalitása miatt a kombi formát preferálnám, de ez egy elfogadható kompromisszum. És még vezetni is jobb. Annyira megszerettem mint használati tárgyat, annyira praktikus, hogy nincs szívem tőle megválni.
Én meg a SUV-okat nem értem. Rosszul esik vezetni egy olyan gépjárművet, aminek nagy a súlya és magasan van a súlypontja. Napi szinten látom, hogy mit össze szerencsétlenkednek vele egyesek azzal a bazi nagy kasznival. Mikor anyu kidobja edzésen az egy szem csemetét, aztán a parkolóban letarolja a bicikliket fordultában, mert nem lát ki belőle. Megfejthetetlen kérdés számomra, hogy ha van ülésemelő egy autóban, mi a fasznak nem használja senki?! Hogy lehet úgy vezetni, hogy picivel a kormányoszlop teteje felett van valakinek a szeme? A feje búbja és a kormány felső része egy vonalban van... Oké, nekem Walter Röhrl volt a példakép mindig is az S1 Quattro miatt, a vezetés közbeni testtartásom az ő hatása. De vannak ezek az idióták - én csak fekvő betegeknek hívom őket -, eldöntik az ülést, befekszenek és éppen kilátnak az ajtó vonala felett. Egyszerűen nem értem, hogy lehet úgy vezetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mikor anyu kidobja edzésen az egy szem csemetét, aztán a parkolóban letarolja a bicikliket fordultában, mert nem lát ki belőle."
"Anyu" nem tud vezetni. Tevhit, hogy SUV-val nehez parkolni. Sot, szembol szivesebben ra is megyek vele a padkara, majd le rola - parhuzamosnal ez kifejezetten konnyites. Nemet SUV-bol meg gyonyoruen ki lehet latni, jobban, mint a legtobb japan hatchbackbol, ahol valamiert rendszeresen "lebetonozzak" a holtter szempontjabol kritikus latotereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a pont. Sajnos a "két féle ember kaphat jogsit: boldog-boldogtalan" elv és a "rutint majd megszerzi az életben" alapon "működő" képzés miatt tömegesen vannak az utakon a jogsival rendelkező, vezetni ellenben nem tudó bal egyes ülést bitorló humanoidok.
Jó, könnyen beszélek - teherkocsin tanítottak/tanultam meg pontosan tolatni, ott meg nem volt kamera meg radar, meg hátsó ablak - csak a két külső tükör, meg az, hogy "érezni" kellett, hol van a jármű széle-sarka. Meg lehet tanulni, de gyakorolni kell. Sokat gyakorolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elhiszem, hogy tudsz vele parkolni, meg a padka neki nem akadály. A probléma abból van, amikor ezek az autók tömegesen jelennek meg. Az óvoda előtt, vagy éppen ahol az edzésen van a gyerek, vagy a játszóház előtti parkolóban. Ezeket "anyuk" vezetik és nem "apuk" és ezeket a böhöm nagy kocsikat nem igazán tudják helytakarékosan elhelyezni. A parkolóból való kiálláskor meg megy a szerencsétlenkedés, mert hátra fele nem tud vele menni, megfordulni meg alig van hely.
Meg nem is igazán óvatosak. Megfigyeltem, hogy a nőknek nem igazán fejlett a veszélyérzetük. Óvodás gyerek vs. SUV-os anyu és kész a tragédia. Volt olyan, hogy kisgyerek állt az óvoda nagykapujában a járdán, az anyja mellette trécselt. Egy másik anyu meg jött a nagy fekete döggel, beállt a kapubejáróba és jött előre, hogy elférjenek tőle, gyerektől kb 30 cm-re állt meg. Nekem elég félelmetes látvány volt.
Az is gáz, hogy álltában kitakar egy ilyen kocsi egy embert. (valamelyik nap majdnem elcsaptam egy srácot, pont emiatt. Egy "hagyományos" autónál legalább a fejét láttam volna és tudtam volna, hogy ott van. Meg ő is látott volna engem, hogy jövök. Kilépett mögüle, én meg majdnem átmentem a lábán. Biciklivel.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt, Angliában pl. amikor arról megy a beszélgetés, hogy melyik autónak a sztereotípia szerint milyen ember a tulajdonosa, és hogyan használja, akkor bizony egy ideje már a Range Rover-hez a anyuka és a gyerek iskolába fuvarozása a társított vélemény.
Sic transit gloria mundi
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt is megállja a helyét. (A SUV behelyettesíthető családi egyterűvel is.)
Intermezzo: óvoda felújítás után nem csináltak biciklitárolót a gyerekeknek. (Előtte volt ilyen). Kérdeztük, hogy hová tehetjük így a kerékpárokat? Válasz: Hagyjuk az utcán. Reklamáltunk az óvodafenntartónak. Nagy sokára, többedik kérésre az utcára raktak korlátokat, ahova oda lehetett zárni, meg bentre egy tartót, mibe bele lehetett állni. Feleségem dühöngött, hogy lehetnek ilyen szarok, hogy egy 300 milliós felújításból kihagyják a fedett tárolót. Aztán felhívtam a figyelmét arra, hogy a mieinken kívül még 3, azaz három gyerek jár biciklivel. Majdnem mindenkit kocsival hoznak a szülei. Még azt is, aki közelebb lakik, mint mi (300m). Olyan 70-80 gyerek van az oviban, kb 50 szerintem autós gyerek, 4 kerékpáros, a többi nem tud biciklizni.
El szoktam figyelni, mert arra járok hazafele is, hogy 4 és 5 között megy a szerencsétlenkedés az ovi előtt a nagy dögökkel. Basszus ha mindegyik Fiat Pandával járna, mennyivel könnyebb lenne a sorsuk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt is megállja a helyét. (A SUV behelyettesíthető családi egyterűvel is.)
Jó, de a családi egyterűnek pont ez a célja, hogy gyerekeket szállítson vele az ember.
Szerintem az az érdekes, hogy az eredetileg sportos terepjáróként pozícionált SUV-ból iskolabusz lett a divat miatt.
Az egyterű praktikusabb is, a SUV viszont szebb. :-)
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy nagyon sok ember autóval jár még olyan kis távolságokban is, ami gyalog is egyszerűen abszolválható. Mint az óvodába menet, vagy a helyi kisboltba. Pl a szembe szomszédomék. Volt, hogy öt ház távolságba a 6 tagú családjával kocsival ment. De ment már boltba zsemléért autóval (kb 500m). Van biciklije, kismotorja, rollere. Csak a kocsi volt a megfelelő célszerszám.
Biztos sokaknak teszik a SUV-ok formája, mert sokan vásárolják. Látom arányaiban is, mert van egy ilyen hülye magyar szokás, hogy a kocsit az út szélén eldobva kell tárolni, tilos vele beállni a garázsba. De még az udvarba sem szabad. Lehetőleg jól belógva az úttestre. Orral. Seggel meg a járdára, hogy ott se férjen el senki. Kivéve az öregek, azok beállnak. Szóval szem előtt van mindenki járgánya.
Hm, de most így végig gondolva, a környékünkön akinek hatchback-je van és van garázsa is, az mind beáll a garázsába. Más meg nem. Érdekes összefüggés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy nagyon sok ember autóval jár még olyan kis távolságokban is, ami gyalog is egyszerűen abszolválható.
Ne is mondd. Volt, hogy a csajom unokahúgával mentem a boltba, és a lány frankón meglepődött, hogy én sétálni akarok és nem autóval menni, miközben a bolthoz eljutni úgy kellett, hogy a házból kimenve jobbra elmenni a sarokig, balra fordulni, és a következő blokk kb. felénél a másik oldalon volt a bolt. Most megnéztem, Google Maps szerint 170m a távolság.
És persze nem akartunk nehéz dolgokat vásárolni, hogy aztán megszakadjunk a cipekedésben.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"egyszeruen nem ertem miert veszik azokat a kis hulladekokat."
Azt kellene megértened hogy teljesen más autó ideális városba, faluba, autópályára, 1től 7ig tartó utasszámra, gyerekkel, gyerek nélkül, munkába szaladgálásra, 10 órás utakra, és még sorolhatnám. Ezek közül van olyan amihez a hatchback teljesen jó, és olcsóbb egy sedan/kombinál, egy suvnál meg főleg.
Parkolni, forgolódni könnyebb egy kisebb autóval, ez tény. Ne azt vedd hogy naponta kétszer parkolsz, ha mondjuk olyan melód van, hogy naponta 15-20x parkolsz, akkor megérted hogy miért jár minden futár kis autóval. Főleg kisméretű hatckback-ekkel.
A feleslegesen nagy autóknál nekem meg a plusz 10-15%-os fogyasztás fáj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szemelyesen ismerek olyat, aki 20 millioval tobbert vett lakast, csak mert nem akart egy kozepesen szar uton 5 perccel tobbet autozni. De jo a hatchback, mert 3 misivel olcsobb. Megerte?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészen értem miért mondod ezeket. Nekem is van pár gazdag ismerősöm. Attól még a saját életem nem fog változni hogy egy vagy több tehetős embert ismerünk.
Lehet hogy te meglepődsz de Magyarországon a túlnyomó többség a bőréből is kiugrana, ha tudna _bármilyen_ új autót vásárolni. Nem hogy még arról beszélgessünk, hogy megéri-e 3 millióval olcsóbban.
De hagyjuk az árát, a lényeg az, hogy minden feladatra megvan a megfelelő autó. Például egy 10 órás autóútra amire elviszem a családot gyerekestül biztos hogy valami nagy kombit vagy suvot választanék, ha meg ebédet kellene hordanom 45 cimre akkor meg egy apró hatchbacket. Nincs olyan, hogy mindenre is jó autó, főleg nem úgy áll meg a reláció, hogy a drágább/nagyobb mindenképpen jobb is.
Attól függ, hogy mire.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nekem is van pár gazdag ismerősöm."
Nem gazdag es nem ez volt a lenyeg.
Az volt a lenyeg hogy jo volt neki a kisauto, mert olcsobb. Aztan vehetett sokkal dragabban hazat, mert nem vett eleg eros felfuggesztessel meg tengellyel, stb.-vel jarganyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De jo a hatchback, mert 3 misivel olcsobb. Megerte?
Mondjuk lehet, hogy 2x-3x drágábban vettem hatchback-ek, mint az átlag magyar kombit ... Lelakott, 200 ezret futott, dízel olajkályhák ... Akkor most?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Diesel az buszba valo meg kamionba, nem szemelyautoba.
Eros benzines az en baratom, abbol is nehannyal ezelotti generacio, amibol nehany peldany kibirt parszazezer kilometert. Uj autokrol nincs eleg informaciom, hogy mennyire lesznek "tervezett-elavulasgepek", igy csak hasznalt johet szoba - de annak nem kell "Diesel-kalyhanak lennie".
Elobb-utobb be kell majd allnom nekem is a plugin-hybrid sorba, de addigra azok is kiforrnak, meg addigra meglesz az elso "kikapcsolta a gyarto tavolrol az IoT-ot" botrany, meg a kinaiak majd megjailbreakelik a fedelzeti szamitogepeket, es annak is kialakul a piaca. De egyelore maradok a 2000 es 2015 kozti "kotladaknal", abbol boven lehet olyat talalni, ami bar fogyasztja a benzint, de a legdragabb javitasi koltseg, ami meglephet, az a valto.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra akartam rámutatni, hogy nem feltétlen mellényúlásból és mert olcsó vesz az ember hatchback-et. Én pl. kombit cseréltem hatchback-re, mert kurván a levegőt furikáztam hátul. Annak meg minek?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jol jon, ha egyszer megis meg kell pakolni. Foleg vilagjarvany idejen vegkepp megtanultuk, hogy barmit, csak repulot ne - nyaralni meg pont ilyenkor hosszabb idore erdemes. Es ott maris jobban esik tobbmindent elpakolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jol jon, ha egyszer megis meg kell pakolni.
Azt a céges teherautókba szoktam.
csak repulot ne
Nem hallottam még erről. Legközelebb 3 hét múlva ülök repülőre.
nyaralni meg pont ilyenkor hosszabb idore erdemes. Es ott maris jobban esik tobbmindent elpakolni.
Még nem volt olyan nyaralás, amit a Polo-val ne tudtam volna megoldani. Ráadásul mindig arra jövünk rá, hogy egy csomó olyasmit vittünk magunkkal, amit teljesen felesleges volt. A mostaninak meg kétszer akkora a csomagtartója.
Csak azért, mert 3 évente egyszer jól jönne egy nagyobb csomagtartó, nem tartok kombit. Lásd arra első pont.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mint az átlag magyar kombit ... Lelakott, 200 ezret futott, dízel olajkályhák ... "
Irtani is kéne ezeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fehér furgon az utak királya, mindenki megadja az elsőbbséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha dől a dizeles füst is belőle akkor megtartom a 40 méteres követési távolságot is, mert nem akarok tüdőrákban elpusztulni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hatchback. Most kombim van, Mk 4 Focus, de az előző 2001 Saab 9-3-nak esküszöm nagyobb csomagtere volt, és praktikusabb is volt pakolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
budapesti utakra csak terepjaro... egyreszt az utminoseg miatt, masreszt hogy ne toljanak le az utrol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A SUV/Crossover egy kenyszerpalya. Egyreszt egyre kevesebb "adofizetok penze" megy egyre tobb ut karbantartasara, masreszt ott lassabban merik bevezetni a downsizingot, kevesbe lehet "tervezetten elavulo alkatreszekkel tele" piacra dobni.
SUV-nal nem lesz 1.0t, aminel 50 000 km utan csorog a lanc, es tul van ket tengelytoresen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
?
Tele van a piac 1.0T-s compact/crossover SUV-okkal szerintem.
Hogy mást ne mondjak a magyar piac sztárja a Dacia Duster 1.0T az alapmotorral. De a Nissan/Renault tengelyen pl minden kis SUV-ban ez a motor van. Renault Captur/Nissan Juke
Wolkswagen csoport dettó. 1.0T VW T-Cross /Skoda Kamiq stb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tele van a piac 1.0T-s compact/crossover SUV-okkal szerintem.
De az mekkora LOL, amikor az ilyenben feszítenek a bohócok mintha Hummerben ülnének :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg a tejesdobozom is ket literes. Ami az alatt van az jatek auto :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Városi mászkálósnak bőven jó az 1.0/1.2-es moci, feltéve hogy nem cipelünk csak azért két tonnát magunkkal mert kicsinek érezzük a szerszámot. :)
Sőt, most mentem vagy 2ezer km autópályát az 1.2-es swifttel, nyöszörgés nélkül lenyomtam 130-140-es tempóval. Többel ugye illegális menni, tehát bőven elég. Persze ez egy kis autó, nem mindegy hogy csak 800 kilós.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 130-140 egy idősebb, szívó 1.2-esnek sem okoz gondot. Feltételezem, hogy a 800 kg-os Swift turbós...
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hálistennek szivó. No turbo, no hibrid. Nem kell ide a bonyolitás :)
Az egyik utolsó mohikán. Szerencsém is volt mert 2019 decemberében még forgalomba lehetett helyezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tele van a piac 1.0T-s compact/crossover SUV-okkal szerintem."
"Tele van" - Bocsi, ritkan nezek igenytelen gyartokat es a VW konszern alsokategoriajat, nem vagyok a celpiacuk. A Nissan Puke amugy mar SUV/CUV-nak szamit? :O Elegge sullyed a definicio szinvonala.
Par eve nem volt jellemzo, hogy ilyen hulladek motorral adnak SUV-ot. Ahogy nezem a Dacia se bohockodott ennyire 2016-ig. Kicsit out of date voltam.
De az is fontos, hogy SUV-bol meg nem kell nagyitoval keresni az erosebb motoru, normalis minosegu kasztniju egyedeket. Kombibol mar nehezebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en is biztos vagyok benne, hogy az ut karbantartasara megy :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyre kevesebb megy amugyis ut karbantartasara - igy ertettem. Es ehhez jon hozza, hogy egyre tobb ut van.
Igy szep lassan tenyleg ertelmet nyer a varosi terepjaro. Csak annak tenyleg annak kell lennie, nem terepjaro kinezetu Murphy-gepnek, amibe a legolcsobb legromlekonyabb szarok kerultek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"masreszt hogy ne toljanak le az utrol"
Engem nem toltak le Corsával és az új Swifttel sem. Defenziv vezetés kérdése. Ha nagyon nagyon ritkán jön egy taxis vagy egyéb barom aki szerint poén 30 centire jönni, annak félrehúzódok hogy előttem baromkodjon. De ez ritka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kia sportage 4 evig, azt hittem nincs nala jobb. Meret, stilus bejott. Aztan nemet premium coupe (csalad miatt 4 ajtos) 40. szulinapra. Ez azert mas kategoria. Legalabbis nekem. 50. szulinapra talan Merceses E class.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Furgon vagy dualcab kisteher. Lehetőleg hosszított kivitel, iso raklap szélességgel. Ha egyszer rákap az ember az ízére, csak az kell neki. Legalább olyan magasan ülsz, mint egy terepjáróban, sokkal jobban be és át lehet látni a forgalmat. Üresen személyautót megszégyenítő a dinamikája. Nem akar minden nyüzüge kisebbségi komplexusos, pótlékos eltakarítani maga elől vagy versenyezni veled. Kisautósok elkerülnek. Strapabíró, hétköznapi használatban esélytelen, hogy széthajtsd. Normál családi élet mellett nincsenek kompromisszumok. Kirándulásnál, családi programoknál minden is elfér benne. Bútor, háztartási gép, építőanyag szállításnál nem kell fuvarért fizetni. Lehet benne aludni. Nem akarják mindenáron ellopni. Lehet vele maszekolni.
Az ember megtanul vele parkolni, fordulni.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.ford.hu/aruszallitok-pickupok/ranger-raptor :-) Csak ahhoz a kertben a behajtót picit szélesíteni kéne, de igen :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a gazdag redneck-ek álma. :) Szerintem undoritóan néz ki. Alig szebb egy monster trucknál. De ez persze szubjektiv..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A környékünkön van 2 ilyen is. Amellett, hogy tényleg ronda, ezzel már vidéken is nehéz parkolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szoktam embertipust társitani ahhoz hogy kinek milyen autója van, de ehhez (legalábbis magyar viszonylatban) túlzottan adja magát :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Duplakabinos kisteherről volt szó :-P De felőlem a sima Ranger is jöhet :-) Parkolni meg azzal a járművel nehéz, amit nem szokott meg az egyébként parkolni tudó gazdája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amit nem szokott meg az egyébként parkolni tudó gazdája."
Simán mutatok neked olyan parkolóházakat Budapesten ahol az ilyen döggel behajtani sincs esélyed, nemhogy leparkolni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Franc se' akar Bp.-en belvárosban ilyennel parkolni... Még behajtani se nagyon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ahogy mostanában közlekedni lehet errefelé, én sem szivesen közelitem meg a belső kerületeket. Elmehet a francba az egész bagázs rakpartostul, körutastul. Az idei nyár is olyan hogy egyszerre kell minden fontosabb útvonalat felrobbantani. Köszönjük szépen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg újrakezdték ugye az M0 déli szektorában is a kapirgálást... Azt sem szabad elfelejteni :-/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól emlékszem a speedzone F150 Raptor tesztjében mondta Vályi Pista, hogy hol lehet parkolni egy 6 méter hosszú, 2 és fél tonnás autóval: bárhol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig nem. Pl. vidéken, ahol rengeteg hely lenne az út mellett, a kisfák között nincs mindenhol 6m hely. Illetve a magassággal is probléma lehet a lehajló ágak miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elérhetetlen is megközelíthető
vadász ismerős mondta, hogy minél komolyabb egy terepjáró, annál messzebb kell menni a traktornak kimenteni :D
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Murphy törvénykönyve úgy fogalmaz, hogy a négykerékhajtás előnye, hogy sokkal elhagyatottabb helyeken akadsz el :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Murphy törvénykönyve úgy fogalmaz, hogy a négykerékhajtás előnye, hogy sokkal elhagyatottabb helyeken akadsz el :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívemből szóltál, sajnos nem tudtam még ilyet venni, de én is ilyet szeretnék. Nekem bejövős a buszvezetős stílus :)
Az a baj, hogy sajnos piszok drágák, a használtak meg kérdéses előéletűek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ellenzem az autókat, viszont teljesen közömbösek. Sose volt, és nem is lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kedvenc autóformát a kiírásban úgy értelmeztem, hogy amit úgy hobbiból, poénból legszívesebben birtokolnék, nem feltétlenül első autóként. Nekem ez a kabrió.
Sokáig vágytam kabrióra, míg el nem határoztam és vettem magamnak egyet. MX-5-tel kezdtem (NA 90-es évek elejéről), amit nagyon szerettem, de kétszer nekem jöttek, kétszer totálkárra törték és a második után úgy döntöttem, hogy megválok tőle.
Audi A4 kabrióra (2003) váltottam, amivel most úgy érzem, hogy célba értem. Ez 4 személyes, és 4 ember valóban kényelmesen elfér benne. De kabrióként csak 2 emberrel használható, hátul nagyon huzatos. Plusz érdemes légterelőt tenni a hátsó utasok helyére. V6-os motorja van, és le is van ültetve (legálisan, mert a németek lepapírozták, és be lehetett úgy honosítani). Jelenleg nem tudok olyat elképzelni, amivel szívesebben krúzolnék. Kívülről és belülről is tetszik. Ha csak tehetem, akkor ezzel megyek mindenhová! Tehát lényegében ha munkaügyben megyek, vagy ha lepasszoljuk a gyerekeket. De mentem már síelni is a nagyobbik lányommal kabrióval, természetesen leeresztett tetővel álltunk be a parkolóba, mert télen úgy kell.
Hajtottam Honda Civic-et (kb 90-es gyártású volt talán), az volt az első kocsim, így utólag tudom értékelni, hogy mennyire jól ment: könnyű kaszni, alacsony építés, szívbenzin, kazettás magnó, tetőablak. Mi kell még? Egy ismerősömnek van még egy ugyanilyen kocsija, amit a mai napig hajt. Én sem adnám el soha, a miénket is ellopták sajnos úgy ért véget a sikersztori :-(.
Volt Mondeo kombim is (a 2007-től gyártott változat), az is nagyon szerethető kocsi. A gyerekeim konkrétan megsiratták, amikor lecseréltük. Tágas ülések, hatalmas csomagtartó, tetősín. Utazásra ideális 2-3 gyerekkel is. De amikor kell, akkor megy mint a golyó, és óra szerinti 200-nál is olyan vezetni mintha sínen húznák. (Német autópályán hajnalban ki lehetett próbálni, mikor arra jártunk.) Az enyém full extrás volt. Szép színe is volt, jól nézett ki, a mai napig tetszik ez a típus. Szerintem szebb mint az utódja, ami most kezd látszani, hogy már az utódja sem új. Elég sok van az utakon belőle.
A jelenlegi családi autónk Dacia Lodgy. Ha Orbán Viktor azt akarja, hogy Lodgyt vegyek, akkor ki vagyok én, hogy a felkent királyunknak ellent mondjak? Alapvetően használt autó párti vagyok, de mikor bejött a 3 gyerekes kedvezmény, akkor számolni kezdtem és az jött, ki, hogy ez csak Lodgyval megérős, de azzal nagyon!
A Lodgy az első magasabb építésű kocsim, nagyon szélérzékeny, nagyon billeg. Kanyarban lassan szeret menni. Legalábbis én lassan szeretek menni vele. Az ülések szűkek. Még a csomagtartóban lévő pótülés a legtágasabb, de ott ritkán ül ember :-) Autópálya tempónál kicsit hangosabb is, mint amihez szokva vagyok. De ezektől eltekintve is szeretem. Két vicc is van már a családi repertoárban:
Mondtam a feleségemnek, hogy ma lett 1 éves a kocsink! Erre ő: Akkor már csak két évet kell kibírni!
Álmodozok róla, hogy amikor meg lesz a negyedik gyerek, akkor veszek egy kisbuszt. Erre a feleségem: de megtarthatnánk a Lodgyt kisautónak!
Szóval jó a Lodgy, de már el is kezdtük kinőni. Bringatúrára viszünk két felnőtt gépet, kerékpár utánfutót és két gyerekbiciklit. Ezzel nagyjából ki is maxoltuk a terhelhetőségét. Kelleni fog a kisbusz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahol nincs hátsó ablaktörlő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Astra J kombi. Minden is belefér. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy hétvégi utazásra való sem férne el benne, ráadásul a második sorban mindenki nyomorogna. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne legyen túl nagy, könnyen lehessen vele parkolóhelyet találni, ne pöfögjön túl sok CO2-t és rákkeltõ anyagokat a levegõbe, és vigyen el A-ból B-be ha szükséges. Ne legyen nagyon kényelmetlen, ne rohadjon le az út szélén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szoval kilvul kicsi, belul nagy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt úgy hívják, hogy TARDIS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ilyen, a Honda Jazz. Második autónak szerintem ideális.
$ grep -c egy$ word.list
100
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mazda MX5 forever! (Most egy Audi A2-őm van 13 éve, ezt is nagyon szeretem.)
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Informatikusoknál ez milyen kérdés? Nekik a kombi, mert be kell férni a 8 darab 2 unitos szervernek, a 10 switchnek, a 22 dobnyi UTP kábelnek, a ketteslétrának stb. Emellett, a kölköket is el kell vinni egy kanyarral reggel az óvodába, iskolába, este meg be kell vásárolni hazafelé.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kombi opel omegaba anno belefert 14 db crt monitor + pc + hangszorok. siman.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket ma már a szakmunkások meg a robotok pakolgatják a data centerben. Vagy legalábbis erre tart a világ :)
Az újabb generációs informatikus inkább cloud engineer, nem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvenc autóformám ami most is van: szedán, egy opel ampera. Egyszerűen a világ legszebb autója a szememben, igazi révbe ért álom tulajdonolni.
Persze most hogy már megvan azért vannak fájó dolgok, lehetne az a 70-80km villanyos hatótáv a duplája, jó lenne ha picit nagyobb lenne a csomagtartó, jól jönne néhány plusz extra (fűtött kormány, ülésszellőztetés, adaptív tempomat, carplay), lehetne picit magasabb építésű mert minden egyes fekvőrendőrnél ateista létemre elmorzsolok néhány imát.
Alapvetően amúgy nekem az autógyártással egy bajom van manapság formailag: Mindegyik egyforma. De tényleg. Semmi egyediség, tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Gondolatkísérlet szintjén rakjatok egymás mellé az elmúlt 3-5 évből 15-20 autót és vakarjátok le róla képzeletben a márkajelzést és próbáljátok meg kitalálni hogy melyiket ki gyártja.
Totál kiveszett az egyediség, mindenki tolja a sarah jessica parkert megszégyenítő homlokfelületű suvokat, vagy ha bármi más designt hoz az kb kontrolcévé egy kategórián belüli konkurens modellnek (még konszerneken kívül is).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amibe be fér a kislétra, és 300kg kéziszerszám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar milyen ertelemben kedvenc? Amit a legszebbnek, vagy amit a legpraktikusabbnak tartok? :D
Volt kombi Focusom, abba ugy befert egy komplett bevasarlokocsinyi cucc hogy ures maradt a csomagtarto, de a mostani coupe-s formaju autom sokkal szebb, meg ha kevesbe praktikus is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szedán.
Kombiból is akad szép, de az én szememben ahhoz mindig hozzátartozik a "cuccolós" image. (Nekem is van két gyerekem, mi el tudunk férni mindig, ha sok hely kell, évente egyszer fölteszem a tetőboxot és kész. És így nem kell az évi 1-2 alkalomhoz autót venni.).
Az ilyen Ford Ecosport meg hasonló torzóktól viszont kirohannék a világból... a SUV-ok magas oldallemezei, ez az egész, nem nekem valók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Renault Twingo :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt. Baromira bejött. Asszonynak vettem,de inkább a Mondeo-t hajtotta. :).
Én ingáztam vele napi 60-at évekig. Mindig vicces volt amikor kiszálltam, 120kg/185cm-el. És ami a döbbenet, hogy kényelmes volt és praktikus a sínes hátsó ülésekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"vicces volt amikor kiszálltam" - Pontosabban amikor külső szemlélő számára úgy tűnt, hogy "kihajtogattad magad" belőle :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha, egyszer keresztapám meg unokabátyám jött valami smarttal. Szerintem a 120at is mindeketten felülről ütik, de a 185-öt meg erősen. Elég maradandó élmény volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És, felgyógyultak már a lelki sérülésekből? :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akik látták? nem hiszem :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, akiknek abban a kis pöcsköszörűben kellett nyomorogni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindkettő szerelő, szerintem túlélték :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fiat Multipla :-D (csak vicceltem...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kétszemélyes sportautóra szavaztam - ha már álomautó.
A gyakorlatban meg biztosan kombit választok legközelebb is, mert abba belefér a család és a pecacucc egyszerre ;)
Persze jól jönne egy elektromos kisautó is amikor csak a városba/iskolába/ovodába kell egy rövid kört menni.
De sajnot több kocsira nem futja, így az álomautó csak álom marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[x] Egyéb: egyterű, MPV
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MPV szerintem elfer a "Minivan-mikrobuszok" gomb alatt.
Az egyteru mar erdekes kerdes. Ha jol ertem az egy atmenet a kombi es a Minivan kozott. Van annak valami angol neve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyteru mar erdekes kerdes. Ha jol ertem az egy atmenet a kombi es a Minivan kozott. Van annak valami angol neve?
Igen, van. MPV. Multi purpose vehicle. :-)
Szerintem az egyterű inkább koncepció és nem méret. Persze jellemzően magasabb, mint mondjuk ugyanannak a modellnek a kombi de nem egyterű változata (Megane vs. Scenic, Xsara vs. Xsara Picasso), de van kicsi, közepes és nagyobbacska is. Nem mondom, hogy teljesen képben vagyok, de pl. a Ford B-max, C-max, S-max/Galaxy jut eszembe.
A Minivan egy USA-ban használt elnevezés és elképzelhető, hogy ugyanezt jelenti elméletileg, mint az egyterű Európában, de az összes minivan amit láttam itt Európában az kifejezetten nagy volt. Nekem most egy Ford Galaxy-m van, egy ismerősnek van valami öregebb Chrysler minivan-je és azt mondanám, hogy egy számmal nagyobb, mint az én autóm. Pl. itt, Angliában Mercedes Vito-t (is) használnak sokan taxinak. Lényegesen nagyobb, mint az én autóm. Én ezt hívnám minivan/mikrobusz kategóriának, meg az ülésekkel telerakott Ford Transitot.
Ennek alapján igen, én is úgy gondolom, hogy az egyterű = MVP egy átmenet egy kombi és egy minivan között, és épp ezért gondolom, hogy hiányzik a felsorolásból választható opcióként.
Ford Galaxy tulajdonosként se a kombi, se a minivan/mikrobuszok opciót nem érzem a sajátomnak.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyértelműen a Sedan de eddig volt 3 hatchback-em és egy kombim :) Majd egyszer...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyértelműen a Sedan
De az se mindegy, ki gyártja, mert egy Suzuki Sedan pl. tök komolytalan.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Formára a Peugeot 508 és a Skoda Octavia jön be leginkább az elmúlt években. Esetleg a BMW-k, de az nekem drága, szóval minek vágyakozzak rá :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem meg egy A6. De ahhoz kell még öregednem 10 évet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, az álomautó igen nagyon hasonlít a Nissan GT-R-re, a hétköznapi használatra pedig egy kombi Škoda Superb, lehetőség szerint L&K, DSG, 280 LE.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az az L&K? Első találatok valami horgászbotot adnak, szerintem nem arról van itt szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Laurin & Klement: a később Škodába beépített cég két alapítója, egyben a legmagasabb alapfelszereltség-csomag neve.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam már 20 foktól nyílna a tető...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összeszámoltam, eddig 44 különböző autót vezettem (ennyire emlékszem), fene tudja, mennyibe voltam utas. Szóval a létező összes fajtát vezettem, vagy ültem benne ('95-től vezetek).
Korábban a szedán volt a kedvenc autó formám, az 1. autóm is olyan volt, aztán amikor rájöttem, hogy lehetetlen bele hosszú dolgokat pakolni, ha 20x20 cm-től nagyobbak, elhatároztam, hogy soha többé. Ezt más szedánnál is megfigyeltem, ugyanis hiába döntöm le a hátsó üléseket, volt egy "M" betű szerű fém profil az ülés mögött, ráadásul a csomagtartónak nagyon magas volt a szája, így bizonyos tárgyakat lehetetlen volt bele rakni, pedig literben nézve hatalmas volt a csomagtartója.
A 2. autóm emiatt már kombi lett, annál nincs ilyen gányolás, ledöntött hátsó ülésekkel kapok 1,7 m3-es kisteherautót. Normál esetben "csak" 625 L-es :-) 4 személy kényelmesen elfér, hosszú távon is kényelmes.
Ha egyszer lecserélem (~10 év múlva), akkor már nem lesz szempont a nagy csomagtartó, mai eszemmel hatchback lesz az utódja, vagy egy magasabb üléspozícíójú SUV/Crossover.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó múltkor voltam egy bútorboltnál. A raktáros istentelen mennyiségű cumót hozott ki egy fazonnak, aki egy Octavia kombival volt ott. Ránézésre 2-3x autónyi cucc várt bepakolásra a rámpán (jellemzően bútorok, nem is feltétlenül kis méretűek), nem értettem, a faszi miért autóval jött és nem furgonnal. Sajnos sokat kellett várnom az én árumra így volt szerencsém végignézni a műveletet: hihetetlen, de pont befért. Annyira pont, hogy 1 gyúródeszka már nem fért volna be. Impresszív volt.
Előző autóm kombi volt, nagyon jó volt cuccolni. A mostani autóm kupé formájú 4 ajtós, hatalmas csomagtartóval, egyedül növények szállítása okozott eddig gondot.
Egyébként van két gyártó (legalábbis ezt a kettőt találtam anno), akik autóra szabottan árulnak utazó táskákat, nagyon jók:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SOk éve történt: Ford Fusion (Fiesta, csak picit megemelve meg az utastere "felfújva"). IKEA, dupla ágybetét, valami 28cm vastag, középen kettéhajtós, plusz matracvédő, plusz egy nagy zsák apróság. Befért. Igaz, jobbra nem láttam ki szinte egy kukkot se, mert a matrac eleje a szélvédőt, a vége a csomagtérajtót érte, a széle meg a vállamat - de hazaértem vele :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legfontosabbat elfelejtettem leírni, a kedvencem a Skoda Octavia / Ford Mondeo féle szedános kinézetű kasztni, ami nem szenved a 4 ajtósok hátrányaiban, közel kombi méretű a csomagtartójuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mar 44 kulonbozo auto:
Melyik gyarto volt pozitiv es melyik gyarto volt negativ csalodas? Ha mar van osszehasonlitas alap gondolom azok tekinteteben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kizárjuk a listából az egyszer használt modelleket, akkor kellemesen csalódtam a Renaultban (3 modellt vezettem hosszú távon, és utas voltam még kettőben). Sokáig hatalmas kedvencem volt a Toyota Corolla 1.4 d4d (az utolsó modell az Auris előtt). Az első saját kocsimat utáltam (Chevrolet Aveo), mert lepkefing motorja volt, fapados felszereltséggel, de akkor erre futotta. Szerettem az Opel Corsa B sportot is. És imádtam a dobozos, melós kocsikat: Ford Transit, Citroen Berlingó, Toyota Hiace.
Sokkal több volt a pozitív élmény, mint a negatív. Bár a Ladák fura szögben álló gázpedálját sosem tudtam megszokni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hatchback van: Peugeot 206 - imádom magát az autót.
De tetszésre a kétszemélyes sportautók jönnek be, illetve a cabriok.
A Peugeotot is szívesen lecserélném 206 CC-re (imádom a formáját), de így is nehezen fér be 4 ember, főleg ha holmi is van. Mivel a csomagtartóban az erősítő + mélyláda van, így oda max egy szatyor fér be. CC-be meg a hangcuccot sem tudnám hova beépíteni, max a hátsó ülések helyett.
Kombik nem jönnek be, azok olyan öreg papásak. :)
Csak úgy mint a böszme nagy autók sem, azok olyan nagy pofájú tulajra vallanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Peugeotot is szívesen lecserélném 206 CC-re
Totalcar: Az év homoszexuális autója: Peugeot 206 CC
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivancsi vagyok, hogy aki nem a ketszemelyes sportautora szavazott annak tenyleg bejon mas forma vagy csak praktikussaga miatt valasztotta barmelyik mas lehetoseget? :)
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ízlés, pofon, stb :) Engem pl tök hidegen hagy a kétszemélyes sportautó mint ilyen. Nem praktikusság meg semmi ilyesmi elv mentén, egyszerűen meglátom és legyintek hogy meh, nem fog meg a formavilág. Kb egy matchboxot izgalmasabbnak tartok :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a sedant azért választottam mert nekem az Az autóforma. A többi az mind valami gnóm / játékautó / spéci autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintén. Egyszerűen annak van "autó" formája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én négyüléses sportkocsit választottam. :D
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem érdekeltek a sportautók, a terepjárók annál inkább. Nem, nem a SUV, hanem egy igazi terepjáró, pl Jeep Wrangler, vagy Toyota Land Cruiser J40, Mercedes G-460.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kamaszként ezeket a modelleket istenítettem, aztán elmentem életem első terepjáró fesztiváljára, és mind elvérzett a pályán. Majd jött az Uaz, Lada níva, Suzuki Jimny, és röhögve végigmentek minden akadályon :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az esetek döntő többségében ilyen helyeken nem a jármű, hanem a sofőr tudása szokott kevésnek bizonyulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos. Terepjáróknál számít a súly is. A Suzuki Jimny híresen jó terepjáró a könnyűsége miatt.
Én is láttam ilyen versenyt, ahol a nagy batárok küzdöttek. A versenybírónak Suzuki Jimny-je volt.
Illetve a gumikon is sok múlik, de aki ilyen versenyre megy, az nyilván tudja ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Unimog :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KrAZ-255 ;D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyéb, leírom.
Szegeden próbálok autóval közlekedni és nem igazán jön össze...
Kedvenc autóformám emiatt a kerékpár. Így is naponta állnak/tolatnak elém még taxisok is,
de kerékpárral kikerülöm. Az emberek 99.999 %-a szerintem nem tud vezetni.
Kanyarodáskor előveszik a kézikönyvet, hogy hogyan is kellene...
Az emberek többsége, legalábbis Szegeden, azért ül szerintem autóba,
mert kényelmes az ülés, ebből következően el is szoktak benne aludni és autóban
mindenki ráér, ha 2 perc múlva indul a zöldnél szerinte teljesen rendben van.
A probléma csak az, hogy nincs egyedül, utána még szeretne átmenni a zöldön 2x autó.
Mintha mindenki teljesen egyedül közlekedne...
Körforgalom előtt jellemzően megállnak, és várnak valakit akinek elsőbbséget kell adni,
mert csak. Ha autóba kell ülnöm az egy rémálom.
Egyébként a 30 éves Bianchi az igazi kerékpárforma :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha nem is ennyire sarkíva, de ez az egész országban jellemző. Én Gödön vagyok idegbeteg, még apósom abaúji (Encs), sokszor ültem mellette, nem értve, miért nem kanyarodik már ki, mikor még csak most lépett be Szlovákiából, akit el akar engedni.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem írtad volna, hogy Szeged, ráismertem volna. :)
Én a Tisza Lajoson a zöld jelzés után két lámpányi távolságot teszek meg kocsival, mire a mögöttem álló elindul és átlépi a fehér csíkot. Azért van dugó, mert 30mp alatt gyorsulnak fel 30-ra. Ami biciklivel 10 perc laza tempóban, az kocsival fél óra.
A körforgalom meg azért lassú, mert mindenki akkor indexel, amikor már elhagyta. Mindenki próbál gondolatot olvasni belépés előtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://roadsafetyatwork.ca/wp-content/uploads/2020/03/Toolkit2020_Vect…
A CUV az a SUV alneve?
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A most divatos SUV legfőbb előnye számomra, hogy látok belőle valamit előre a többi suv-tól.
amúgy kombi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Coke bottle forma (Corvette C2-C3)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyéb, leírom.
Először is: szar a szavazás. 1. Nincs "csak az eredmény érdekel" opció. 2. A terepjárók kimaradtak. Aki az "SUV, Crossover" opcióra szavazott, de terepjáróra gondolt, az egy impotens buzi. :) 3. A "Coupe" és a "Kétszemélyes sportautó, Cabrio, Convertible, etc." lehetőségek félrevezetőek. 4. A "Nagyon zöld vagyok és ellenzek minden autót!" válaszlehetőség hangulatkeltő ill. szar. Helyette a "nincs ilyen" jobb lett volna. 5. Normálisan kellett volna feltenni a kérdést, mert az emberek minden marhaságot összehordtak anélkül, hogy az eredeti kérdés közelébe mentek volna.
Nincs kedvenc autóformám. Hogyan is lehetne, hiszen az autóipar a kezdetek óta a sok visszataszító szemét mellett letett néhány szemnek kellemes formát is az asztalra. Az ízléstelen, aránytalan, gnóm Jaguar E típus nincs köztük. ;)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normálisan kellett volna feltenni a kérdést, mert az emberek minden marhaságot összehordtak anélkül, hogy az eredeti kérdés közelébe mentek volna.
Az autónak kizárólag a formatervezése a kérdés
igen, azt kellett volna kérdezni melyik a legszebb autóforma, akkor nem praktikus mpvzne senki.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt csak ti akarjátok belelátni. "A formatervezése a kérdés" nem implikálja, hogy a szépsége. Lehet valami kedvenc azért, praktikus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az esztétikum és a forma mint hasznos összetevő volt a kérdés, vagyis a szavazás kiírója azt kérte a szavazóktól/hozzászólóktól, hogy iparművészeti alkotásokként tekintsenek az autókra. Arra is kérte a szavazókat/hozzászólókat, hogy merjenek álmodni (ennek ellenére a hozzászólók többsége inkább azt bizonygatta, mennyire két lábbal áll a földön (avagy feleslegesen mentegette/nyugtatgatta magát a döntései miatt)). Legalábbis a nyitóban megfogalmazott mondatok ezt jelentik. De nem tartom kizártnak, hogy a szavazás kiírója pont azt akarta, ami lett, csak túl sok fogalmazásgátlót vett be. Az biztos, hogy nem én értettem félre. :)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az álomautó az, amit szeretnék. Olyan autót szeretnék, ami kielégíti az igényeimet. Ezek lehetnek funkcionális és szubjektív (esztétikai) igények, lehetőleg kompromisszum nélkül.
Ettől függetlenül vannak nagyon szép sport autók, terepjárók, luxus autók, akár kamionok is, amik esztétikailag tetszenek, de egyáltalán nem vágyok rájuk. Például nagyon tetszik az Aston Marting DB11, Bentley Flying Spur, de egyáltalán nem vágyok rájuk. Főleg utóbbit valószínűleg akkor sem vennék, ha lenne rá pénzem, nagyon távol áll tőlem. Elég hülyén nézne ki, mikor beállnék a kertészet parkolójába műtrágyát venni.
Egyébként szerencsésnek érzem magam, mert jelenleg szinte álomautóm van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bentley-vel csak egy akkora paraszt menne műtrágyáért, aki még az ekét sem akasztja le, amikor traktorral megy operába.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Három műanyag zsák műtrágya azért nem a világ vége. Számomra durvább a köpködő focisták kultúrája egy Bentley/Rolls Royce világához, pláne strandpapucsban (nem ritka a focista ilyen autóban). És ez a szint nemcsak a köpködésben nyilvánul meg, számos más aspektusa is van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ...
Pontosan. A kedvenc szóból ezek nem következnek szükségszerűen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel itt az autóforma volt a kérdés, ezért nem hiszem, hogy a "terepjáró" ide tartozna. Mellesleg a legtöbb terepjáró az SUV kasztnis, vagy platós, vagy akár nagyteherautó, pl KrAZ :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elmúlt húsz év alatt Mazda MX-5-ösöm volt kizárólag. Egyelőre nem is tervezem, hogy mást vegyek.
Android: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Artex+Games
iOS: https://apps.apple.com/developer/artex-studios-inc/id399983944
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából minden, ami álom lenne, az megvan. Kombival járok, baromi nagy, elférek benne. Nagy motor, vontatni lehet vele, kell is.
Játszós autónak meg van egy 1 üléses, pályára épített.
openSUSE Leap 15
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni