Bakui bukta

Hozzászólások

"..Isten áldja, Megmondókapitány.!"

A rosszul sikerült terelésed (nem is igazán értem, hogy minek írtál, ha nem mondtál semmit) után azért leírhatnád - ezúttal félretéve a hisztit -, hogy mi a véleményed a témáról. Szerinted is az helyes, hogy előjelek után 110%-ot akarunk kivenni egy abroncsból?

trey @ gépház

Ha már ilyen szépen kérsz, akkor szerintem ha autóversenyről beszélünk, akkor az első helyért megyünk.. Öt körrel előbb is megadhatta volna magát a gumi, meg az utolsó kanyarban is, a leggyorsabb körről meg azt gondolom, hogy szépen tartotta a csávó a ritmust és szépen fogyott az üzemanyag is közben, nem akkora meglepetés..

7 másodperc előnye volt Hamiltonnal szemben, Perez pedig ott volt hátvégnek. Az első helyért mehetett volna akkor is, ha nem gyúrja szét a gumikat. Tegnap megnéztem újra a végét. Minimum 4-szer ment rá a leggyorsabb körre, ebből asszem' kétszer úgy, hogy eleve nála volt a leggyorsabb kör (tök feleslegesen). Egyébként, 1 pont megszerzésének reménye miatt elbaszott 25-öt. A matekórára még vissza kéne ülni az iskolapadba.

trey @ gépház

A boxból folyamatosan mérik a gumik állapotát. Horner elmondta az FIA-nak, hogy semmilyen előjelét nem látták annak, hogy szétrobbanna a gumi, ekkor lépett az FIA és állította le a versenyt.

Ha a boxből azt látják, hogy jók a gumik, akkor nem kell visszafogni a versenyzőt. Erről szól a versenyzés, hogy nyomni kell neki, és igen az 1 pontért is menni kell, a végén akár 1 pont is dönthet. Elég unalmas lenne a futam, ha mindenki csak gurulna, mert jaj mi van, ha defektet kapok.

Itt a gumik voltak a hibásak. Ha látták volna a boxból, hogy a végét járják a gumik, akkor visszafogják Verstappent, de nem látták.

Horner beszart képére csak az csalt valamiféle megnyugvást, hogy Hamilton nullázott. Menti ami menthető a kommunikációban. A fenti magyarázatod el is hinném, ha nem közel 30 éve néznék F1-et. Mivel ennyi ideje nézem, pontosan tudom, hogy se szeri, se száma azoknak a rádióüzeneteknek az elmúlt 30 évből, amiben a csapat arra utasította a versenyzőt a verseny alatt, hogy ne vállaljon felesleges kockázatot, csak hozza hozza haza az autót.

Az egy pont megszerzésének ilyetén való erőltetése egy teljesen felesleges és értelmetlen kockázat volt.

trey @ gépház

De ha nem látják a boxból semmi jelét, hogy szétmenne a gumi, akkor felesleges visszafogni a versenyzőt. Így akkor ezen logika alapján semelyik versenyen sem szabad rámenni az 1 pontra.

Pont ez volt a baj, hogy minden jel nélkül ment szét a gumi. Nyilván ha végét járja a gumi, akkor minimálisra szorítják vissza a tempót, főleg hogy ott volt mögötte Perez hátvédnek.

Szerintem Verstappen csak simán balszerencsés volt. Akárki más alatt szétmehetett volna a gumi, akár Hamilton alatt is. Így most utólag okosak vagyunk, hogy miért nyomta annyira, de ez szerintem szimpla balszerencse, valami nem volt jó a gumikkal.

De ha nem látják a boxból semmi jelét, hogy szétmenne a gumi,

De a boxból látták a Stroll esetet, ugye? 

Pont ez volt a baj, hogy minden jel nélkül ment szét a gumi.

Szerinted. A Stroll eset másoknak pedig egy intő jel volt. 

Szerintem Verstappen csak simán balszerencsés volt.

Igen, balszerencsés. Persze! Ha jól emlékszem, esett már hasonló miatt. Biztos, a Red Bull boxában akkor sem látták a vibrációt :D Videó:

2020 Emilia Romagna Grand Prix: Verstappen's tyre shock

Azt hiszem, le kéne cserélni a Red Bull boxában a kerékvibrációt figyelő embert.

trey @ gépház

Lehetséges, de abból a szempontból balszerencse, hogy nemcsak Verstappen, hanem más is nyomta rendesen, pl. Hamilton üldözte Perezt. Másnak is szétrobbanhatott volna a gumija, ilyen szempontból volt balszerencsés Verstappen.

Szerintem Stroll esetében azt hihették, hogy egyedi hibáról van szó, nem érint minden gumit. Más versenyen is van olyan, hogy valaki defektet kap, mégsem kezd el erre minden többi versenyző lassan menni.

Meg ugye azt is figyelembe kell venni, hogy Hamilton keményen üldözte Perezt, aki emiatt nem tudott lassítani, tehát Verstappennek is menni kellett. Ha lelassít elől, akkor magára húzza Perezt és Hamiltont. Aztán nyilván Perez nem előzi meg, de Hamilton aztán megelőzhette volna Perezt, ha pont Verstappen tartja fel Perezt, az meg ugyen nem jó, mert úgy több pontot szerez Hamilton és még Verstappent is támadhatta volna utána.

Persze, mindent meg lehet magyarázni. Ez egy olyan sport, ahol ezredmásodpercekre be tudják (és be is kell) lőni, hogy mi a helyzet. Ehhez képest 7 másodperc komoly előny, főleg a vége előtt néhány körrel. Egyértelmű volt, hogy Hamilton nem tud mit kezdeni Perezzel, hosszú-hosszú körökön keresztül ment a harmonikázás köztük. Hamilton az egyenesben volt gyorsabb, Perez meg a kanyarokban. Alig volt arra esély, hogy Perezt megelőzze, arra meg főleg kevés, hogy utána utolérje Verstappent, meg még meg is előzze. Verstappennek bőven elég lett volna akkor kockáztatnia, amikor már Hamilton megelőzi Perezt. De nem, már előtte menősködni kellett, hogy meg tudja csinálni, akkor, amikor annak semmi tétje nem volt.

Félre ne értsd, nekem ez így tök jó. Minél többször esik ki ilyenek miatt valaki, annál izgalmasabb a futam. Szóval, hajrá! Nyomja csak ész nélkül legközelebb is. Az se baj, ha pont nullaszor lesz világbajnok Verstappen.

Nem elég egy ütőképes autó a VB címhez. Verstappennek fejben kellene még kicsit gyúrnia erre. Egyszerűbb dolga lenne.

trey @ gépház

Verstappennek fejben kellene még kicsit gyúrnia erre. Egyszerűbb dolga lenne.

Sokkal kevesebbet hibázik idén, mint a 7-szeres világbajnok. Az, hogy Hamilton faszmákja miatt a hibái nincsenek büntetve, más dolog. (Lásd Imola, ahol 1 percet balfaszkodik a bukótérben, majd a következő körben már az első helytől pár másodpercre autózik.)

Verstappennek bőven elég lett volna akkor kockáztatnia (...)

De nem is kockáztatott. Az autó egyre könnyebb lett. Természetes, hogy egyre gyorsabb köröket ment.

A profi versenyző attól profi, hogy nem csak trepniig tudja nyomni a gázt, hanem együttműködve a versenymérnökkel, annak utasításait követve, a stratégia mentén halad. Ugyanis, a fenti félreértelmezéssel szemben, az autóverseny 2021-ben nem csak egy fejetlen verseny, hanem egy komoly stratégiai munka is. Tehát, a jó versenyző pontosan annak megfelelően alakítja a köridejét, ahogy azt a stratégia megkövetelni.

Lásd még: #hammertime, #szegdleafejed, #neterheldagumikatmostannyira, #hozdhazaépségben

trey @ gépház

Ja. A másik meg, ahelyett hogy sírva a gyönyörtől behozná egyben az autót pontokat szerezve az ajándék 2. helyen és visszavenné összetettben a vezetést, inkább rámegy az 1. helyre. Izgalmában még kikapcsolja a hátsófékeket is...

Szerintem itt torony magasan ő volt a legbalfaszabb. Szoros VB, ajándék pontok második helyért, de majd én megmutatom. Paffneki, szép volt.

Bottas fejét képzeltem el a befutó után: "baszki, végig sétakocsikázom az egészet és még így is előrébb végzek".

Amúgy ha már Bottas: Ez vajon bosszú a merci féle "nálunk nincs hibás, csapat van" vs "nem jó helyre állt be" a múltkori kerékcsere mizéria miatt? Úgy gondolja hogy hátvéd és taktikai előny nélkül Ham se megy sokra és ezt most megmutatta? Mert abban egészen biztos vagyok hogy ennél ő sokkal gyorsabb lehetne. Ideje átadni a helyet Russelnek, duzzogni lehet lassabb autóban is.

Amúgy én örülök hogy ez lett a vége és nem húzott el senki VB szinten, tovább lesz izgalmas.

Szerintem itt torony magasan ő volt a legbalfaszabb.

Szerintem nem. Ő figyelmeztette a csapatot pont arra, hogy nem kell kockáztatni, be kell csak hozni. Hamilton keze megremegett, izgalmában rajta hagyta a fékhűtő takarót, ami miatt túlmelegedtek a fékek a felvezetőn. Látszott a második rajtnál, hogy füstölnek. Ezért nem fogtak az első kanyarban és túlcsúszott. Ezzel szemben Verstappen tudatosan kockáztatott. Lásd feljebb.

trey @ gépház

Jelenleg nem utal arra semmi, hogy Verstappen defektjét a túlzott terhelés okozta volna. A Pirelli szerint nem a bal hátsó kapja a legnagyobb terhelést és Verstappen defektjét törmelék okozhatta.

Szerkesztve: 2021. 06. 07., h – 14:00

Hátul is történtek azért érdekes dolgok:

https://gphirek.origo.hu/f1/20210607-f1-schumacher-orjongve-kerte-szamo…

Ezt már írtam korábban is, hiányolom, hogy a mezőny végi érdekes történéseket meg sem említik a közvetítésben, bár ez a momentum nem látszódott a közvetítésben, de azért a kommentátorok (M4 Sport) megemlíthették volna, hogy Schumacher az utolsó kör végén, a célegyenesben megelőzte Mazepint, merthogy ez látható volt a végeredményen.

Amúgy meg Mazepin már 1 perccel volt lemaradva Schumachertől a piros zászló előtt. Reméljük, hogy a szezon hátralévő részét Mazepin megússza anélkül, hogy súlyos balesetet csináljon, ez a fenti manőver ijesztő volt.

Szerintem Verstappen nem csinált semmit rosszul, simán csak balszerencsés volt. Hamilton is kieshetett volna ugyanemiatt, szokás szerint Hamiltonnak mindössze megint szerencséje volt: https://gphirek.origo.hu/f1/20210607-f1-hamilton-sem-volt-messze-tole-h…

Aztán már más kérdés, hogy utána meg véletlenül átállított egy kapcsolót, emiatt nem működtek rendesen a fékei.

Azt jó látni, hogy korábbi világbajnokok jó verseny futottak végre. Vettel 2., Alonso 6. Alonso így meg is előzte a pontversenyben Ocont.

A versenyigazgató képben van: https://gphirek.origo.hu/f1/20210608-f1-vizsgaljak-mick-schumacher-es-n…

 

„Őszintén szólva, nyilvánvalóan az élen zajló eseményekkel foglalkoztunk, úgyhogy én nem is láttam magát az esetet, ezért nem is tudom véleményezni – nyilatkozta a futam után. Masi azt ígérte, hogy megnézi a felvételeket és „ha szükséges, elbeszélgetek a csapattal és az érintett versenyzővel” – utalt Mazepinre, de ezek alapján várhatóan csak informális következményei lehetnek a történteknek.

Plusz: Újabb életveszélyes döntése után sokan bírálják a Forma-1 versenyigazgatóját

Pár körrel előtte Stroll balhátsója adta meg magát. Ahogy a kommentátorok elmondták jó eséllyel mindenkit érintett volna igen hamar, de már sosem tudjuk meg, mert a piros zászlónál felmentek a lágykeverékek.

Valószínüleg hiába ment volna fél mp-cel rövidebb köröket Verstappen, akkor is damoklész kardja meredt minden abroncs fölé. Harmadrészt minden az autó körüli légyfingot mérnek telemetriával, szóval ha látják a boxból, akkor simán rá kellett volna szólni virágnyelven, hogy mi a szitu. Stroll esete után még gondolhatták, hogy egyedi, de a második defekt már nem véletlen egybeesés.

Az külön "csodás" lett volna, hogy ha Hamilton Verstappen kiesése után a 3. helyről felugrik az elsőre a rajt után, az valami extrém mázli lett volna Hamiltonra nézve. (Maga az, hogy jól tud rajtolni nem, hanem a körülmények összjátéka.)