Formula 1, motorsportok

2021-es szezon - fizetések

A Formula–1-es versenyzők 2021-es fizetései:

  1. Lewis Hamilton (Mercedes): 30 millió dollár / 8,848 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  2. Max Verstappen (Red Bull): 25 millió dollár / 7,374 milliárd Ft (szerződése 2023 végén jár le)
  3. Fernando Alonso (Alpine): 20 millió dollár / 5,899 milliárd Ft (szerződése 2022 végén jár le)
  4. Sebastian Vettel (Aston Martin): 15 millió dollár / 4,424 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le, opciós)
  5. Daniel Ricciardo (McLaren): 15 millió dollár / 4,424 milliárd Ft (szerződése 2022 végén jár le, opciós)
  6. Charles Leclerc (Ferrari): 12 millió dollár / 3,540 milliárd Ft (szerződése 2024 végén jár le)
  7. Valtteri Bottas (Mercedes): 10 millió dollár / 2,950 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  8. Carlos Sainz (Ferrari): 10 millió dollár / 2,950 milliárd Ft (szerződése 2022 végén jár le, opciós)
  9. Lance Stroll (Aston Martin): 10 millió dollár / 2,950 milliárd Ft (szerződése nyitott)
  10. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo): 10 millió dollár / 2,950 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  11. Sergio Pérez (Red Bull): 8 millió dollár / 2,360 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  12. Lando Norris (McLaren): 5 millió dollár / 1,475 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le, opciós)
  13. Esteban Ocon (Alpine): 5 millió dollár / 1,475 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  14. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 5 millió dollár / 1,475 milliárd Ft (szerződése 2021 végén jár le, opciós)
  15. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo): 1 millió dollár / 295 millió Ft (szerződése 2021 végén jár le, opciós)
  16. Mick Schumacher (Haas): 1 millió dollár / 295 millió Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  17. Nyikita Mazepin (Haas): 1 millió dollár / 295 millió Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  18. Nicholas Latifi (Williams): 1 millió dollár / 295 millió Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  19. George Russell (Williams): 1 millió dollár / 295 millió Ft (szerződése 2021 végén jár le)
  20. Cunoda Juki (Alpha Tauri): 500 ezer dollár / 147 millió Ft (szerződése 2021 végén jár le)

Ha ez igaz, akkor én pl. Russell helyében nagyon csalódott lennék. Oké, hogy ebben nincsenek benne az esetleges bónuszok, de hogy Russell annyit kapjon, mint a rookie Mazepin ...

Hamilton mohó?

visszautasította csapata 40 millió eurós bérajánlatát 10 százalékos világbajnoki bónusszal.

Hamilton a magasabb fizetés mellett a motorsport.com szerint azt is szeretné,

  • ha a Mercedes ajándékozna neki egyet a legújabb, limitált kiadású AMG One autóból. A kétajtós coupéból 250 darabot gyártanak mindössze, a technológia az F1-es autókén alapul.
  • Emellett a hétszeres világbajnok azt is szeretné, ha a Mercedes-istálló az esetleges újabb világbajnoki győzelemért járó prémium 10 százalékát is neki adná.
  • A negyedik követelése pedig az, hogy nagyobb szerepet kapjon a Mercedes-istállóban, segítve a csapatot az elektromos technológiára való átállásban.

Link:  https://index.hu/sport/2021/01/05/lewis_hamilton_mercedes_forma-1/

Az Apple berkeiből kerülhet ki a Ferrari új vezérigazgatója?

Jobban is összefügg a Formula 1 és az informatika, mint azt egyesek elsőre gondolnák. A mostani pletykák is ezt erősítik: Louis Camilleri, a Ferrari sebtében távozó vezérigazgatója után maradt széket akár egy (volt) Apple vezető is elfoglalhatja. A jelöltek közt van:

  • Jony Ive - az Apple volt fődizájnere
  • Luca Maestri - az Apple gazdasági/pénzügyi igazgatója

Részletek itt

Alonso elővette a V10-esét és jól elszúrta neki


 

Talán múzeumi darabnak számít, ám régi tulajdonosaként Fernando Alonso nem finomkodott a 2005-ös Renault R25-tel, alaposan a gázba taposott! 

A most használt modell egészen pontosan az a példány, amellyel a spanyol a 2005-ös szezon utolsó hat versenyét teljesítette. Mindannyiszor dobogós eredményt ért el vele, Kínában pedig ezzel biztosította be a bajnoki címét egy győzelemmel. Mint azt a csapat elárulta, a pilótafülkében még mindig benne van a sanghaji pályarajz. 

 Az alábbi két videó alapján elmondható, az R25-öt nemcsak vezetni, viszontlátni és hallgatni is nagy élmény! Alonso a fedélzeti kamerás körét egyébként 1 perc 42,5 másodperc alatt teljesítette, vagyis Valtteri Bottas pénteki leggyorsabb körét alapul véve éppen csak a 107%-on belül tudott maradni. Bemutatógumikkal és "vitorlázós" féktávokkal nem is olyan rossz egy 15 éves autótól.

Link:  Alonso jól odalépett a 15 éves V10-es Renault-jának!

Mazepin már azelőtt balhéba keveredett, hogy bemutatkozott volna az F1-ben

Nyikita Mazepin körül eddig is forrt a levegő, de most elég messze ment. Magyarázkodásra kényszerítette a Haas F1 csapatot, amelyik jövőre ülést ajánlott számára az F1-ben:

A Haas Formula–1-es istálló elítélte a jövőre az egyik autóját vezető orosz Nyikita Mazepin „visszataszító” viselkedését, miután a fiatal pilóta a közösségi médiába egy olyan videót töltött fel, melyen feltételezhetően ő maga fogdos és molesztál egy nőt egy autóban – írja az MTI.

Az alig félperces felvétel az Instagramon jelent meg, de hamar törölték, viszont addigra már más internetes oldalakon terjedni kezdett.

Link: https://index.hu/sport/motorsport/2020/12/09/a_haas_elhatarolodik_ujoncanak_visszataszito_videojatol/