Üdv, egy érdekességgel találkoztam a mai nap.
Adott egy "tökegyszerű", tökáltalános setup:
postfix + sql (virtusers) + dovecot + imap + dovecot/lmtp deliver + fiókok... + előtte egy mailscanner (spammassassin szűréssel)
Ami az érdekesség, van egy Konica nyomtató, tökmind1, amiben scannelni szeretett volna a user, a saját mailboxjába.
A nyomtató egy xx@yy.com címről adja fel az üznetet a helyi postfixos szervert használva, autholva, stb. ezzel nincs is gond, mert házon belül így megy már nekik vagy 4 éve ez az egész rendszer.
A címzett legyen user1@ . tárgy simán [SCAN] subject, body-ban semmi, + egy csatolt PDF. Ezzel azért nincs is gond, mert kb ~3 napja ez még ment simán.
És most, hogy kellően teleszemeteltem a bevezetést, rá is térhetünk a lényegre.
user1@ outlookjában (outlook + imap) látszódik, hogy jött egy üzenet, viszont fizikálisan nem látszik az outlook kliensben. Vonatkoztassunk el, webmail-en sem látszódik (úgy hogy outlook is be van zárva, stb).
Amit látok menet közben a logokban, postfix log -> minden rendben történik, a nyomtató beauthol, a mailscanner lescanneli, a címzések jók, statusban status=sent -et kapok.
Itt kezdődik az érdekesség.. postfix szerint rendben van minden, átment a spamszúrőn, lerakta a mailboxba. Igen. Lerakta. Mehet közben azt vettem észre, tesztelgetések során, hogy az outlookba megjelenik a [scan] email kb ~2 másodpercre és utána eltűnik teljesen az üzenet. De olyan szinten tűnik el, hogy fizikailag a szerveren sem találom fájl szinten sem.
Volt olyan teszt is, hogy néztem a 'cur' mappát CTRL+R -re rátenyerelve, hogy mi is történik a fizikai fájl lepakolása után. egyszerűen megjelenik egy 2másodpercre fizikálisan a fájl a jó helyen és utána paff eltűnik valahova..
dovecot_debug-ot bekapcsoltam, új teszteket végeztem... a dovecot_debug logban semmi nem utal arra, hogy bármi máshogy történne, mint másik beérkező levél esetén. Postfix log szintén zenész.
sieve szabályok nem játszanak ennél a usernél, mert az perpill ki van kapcsolva. Outlook saját belső szabályai nem játszanak, mert ha be van zárva az outlook, akkor is ugyan ez történik szerver szintjén.
Egy pillanatra odakerül a fájl és egy pillanat múlva már el is tűnt.. Ilyennel én még nem találkoztam, pedig nem ma kezdtem. Lehet valami triviális gond, lehet már belefutott valaki ilyenbe, ezért is kérdezem, hátha van valakinek ötlete, hogy ez WTF lehet.
Kis kiegészítés, ugyan ez a szkenneléses cucc, egy user2@ címre simán átmegy és nem tűnik el. Más levél simán beérkezik ... nem tűnik el.
Ötletek? :) Köszi előre is :)
ps.: a kliensek által okozott gondokat kizárnám, mert _minden_ kliens ki lett léptetve / be lett zárva / stb ami okozhat esetleg ilyesmit. + a logokban sem volt semmi olyanra utaló jel, hogy egy kliens belépett volna és intézkedett volna.
ps2.: ez egyik napról a másikra jelentkező probléma egy olyan rendszerben, ahol konfig területén ~2éve nem történt semmi féle fajta változtatás, se dovecot oldalon, se postfix oldalon, se a kliensek oldalán, se sehol.
[SOLVED].. btw, soha nem szabad elhinni az ügyfélnek amit mond .. (vagy legalábbis kezeljük fenntartásokkal...) egy otthoni laptop kliens okozta ezen problémákat.. amin volt szabály is arra a bizonyos üzenetre ami nem érkezett meg.. bár érdekes, mivel IMAP, nem szinkronizálódott le az a mappa, tippre IMAP mappán kívülre rakott mappáról van szó. Szóval solved.. de azért googliztam vele pár kört. Az hogy a logokba miért nem tűnt ez fel nekem, az passz, szerintem ez az a tipikus eset lesz, amikor nagyon keresel valamit, kiböki a szemed és mégse látod meg... :)
Köszönet a hozzászólásokért / tippekért mindenkinek! :)
- 361 megtekintés
Hozzászólások
A cur mappába akkor kerül, ha van egy aktív kliense, anélkül a new mappában kell lennie a levélnek. Ez persze nem magyarázza a jelenséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm, akkor viszont lehet van még itt valami "rouge" kliens a történetben, csak kár hogy nem látom a logokba hogy csatlakozna, vagy csak elvesztem a logok között :) De ezt még duplán lecsekkolom holnap. köszi a tippet!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Kezdjük: Outlook-nak pocsék az IMAP támogatása mára szinte csak egy "exchange kliens".
Azt tudom elképzelni, hogy van egy kliens (mobil?) ami átteszi egy olyan IMAP mappába a szerveren ami az Outlook-ba nincs kimappolva ( subscribe ), pl.: INBOX helyett _INBOX így nem jelenik meg.
Teszt:
> Ha másik címre küldöd akkor is "eltűnik a levél" ?
> Thunderbird -be ha felveszed ezt az IMAP felhasználót ( akinél eltűnik a levél ) - meg tudod nézi milyen egyéb IMAP mappák vannak még (email-cím > jobbgomb > subscribe ) - itt nincs valami "extra" mappa amibe ottvannak a levelek ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi!
Le lett tesztelve, ha totál másik címre "scannel" a nyomtató (mert csak ez tűnik el) az megérkezik oda és nem tűnik el.
Másik címre ugyanezt bescannelve megérkezik (másik címre küldve). Tehát itt a "nyomtatót" is kizárnám ami küldi az anyagot.
Outlook nem változott mostanában, mobil kliens repmódba lett rakatva a teszteknél, INBOX _INBOX sose volt gond, mivel mint fentebb írtam ez az egész rendszer elég régóta zavartalanul muxik.
Thunderbirdös felvételt még nem próbáltam, de mivel _fizikailag_ tűnik el a szerverről maga a mail fájl amit az outlook/andoid/thunderbird/bármimás letöltene, ezért kétlem hogy kliens gond lenne.
Fentebb volt, hogy lehet van mégis egy kliens ami letölti és törli, ennek még utána járok holnapi nap folyamán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a subscribe szerver oldalon van elteve, minden imap kliens ugyanazt hasznalja
ha hasznalja, mert valahol lattam olyat hogy minden mappa es akkor minden mappat mutat feliratkozastol fuggetlenul
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átmeneti jelszócsere? Akkor kiderülne, babrál-e valami kliens a fiókban.
TheAdam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ezt is kipróbálom :) Olyan alap dolgok nem jutnak ilyenkor az ember eszébe hogy csak na :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha cur-ba kerul azt a kliens intezi, amugy new-ban lenne.
onnan pedig ugy kerul ki, hogy valaki/valami torli.
elso korben kliensen virsukergeto/akarmi fele indulnek el.
valamint bekapcsolnek logozast, abbol ki fog derulni mit csinalt a levellel. lasd: https://doc.dovecot.org/settings/plugin/mail-log-plugin/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ezt nem ismertem (mmint a mail_log_plugin-t) !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megoldáshoz:
- Akkor higgyél ügyfélnek, amikor ló legel a sírján!
- Az ügyfél mindig hazudik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL, pont ilyen ügyem volt ~10 éve. :)
Cégtulaj a nappaliban IMAP-pel nézte a leveleit, amik hirtelen eltűntek.
Pánik, káosz.
De ott gyorsan meglett, hogy a felesége kapott egy új notit és az emeleten ücsörögve bekonfolta magának az Outlookot, default POP3-mal. :D
Az egyetlen izgalom az volt, hogy az IMAP-et mondjuk chello-ról láttam a logban, a POP3-at meg vmi mobilnetről. Igazából így derült ki, hogy a felesége az az új mobil stick-kel :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni