Opel Astra F 1994 1.6i benzin 71LE

Sziasztok!

Autószerelésben jártas emberek tapasztalataira lennék kíváncsi.

A címben leírt kocsim -26 éves- egyik napról a másikra nem indul, álló helyzetben adta meg magát.

A jelenség az volt, hogy indítás után beröffent, aztán lefulladt, és egyre kevésbé röffent be, de mindig újra és újra lefulladt.

Most már kb. el sem indul.

Gyújtásnál nincs AC pumpa hang, de szerintem ennél a kocsinál ez természetes - az injektor "megszólal", indítózás után hallani az AC-t, ahogy leáll. A benzin egyértelműen eljut a porlasztóig. Egyébként AC pumpa + relé, benzinszűrő cserélve.

Injektor is cserélve egy bontósra, eredmény semmi. Injektorcsere előtt nem jött a benya, az injektorig jutott, de tovább nem.

Ma végignézve a gyertyákat, nem kapnak gyújtást. A trafó bemeneti oldalán ott van a 12V. Néha kiég 1-2 gyertya, de utána megint nem, és a motor meg sem nyekken. Az indítómotor, akksi jók.

Most ott tartok, hogy kerítek trafót, gyújtásmodult meg vezérlést, és egymás után cserélem majd őket.

Nagyon remélem, hogy nem valami alattomos kábelszakadás van, vagy ilyesmi.

Találkozott már valaki hasonlóval?

Motorkód X16SZ, hibajel nincs, a 12-est kódot mutatja ismételgetve.

Hozzászólások

Ja, nullponti jeladó is cserélve lett, az sem oldott meg semmit.

robyboy

Immobilizer.?

God bless you, Captain Hindsight..

X14NZ motor produkált hasonlót főleg melegen - leállt amikor alapjáraton volt és nem indult el amíg ki nem hűlt. Hidegen általában nem jelentkezett a probléma. Gyújtás elektronikát cseréltem (trafó alatt kis fekete doboz) utána minden rendben lett. (Előtte fórumok alapján végigmentem az üzemanyagrendszeren, benzinszűrőt cseréltem, AC pumpa, injektor rendben volt, gyertyakábeleket cseréltem). Arra figyelj, hogy ha cseréled, akkor előfordulhat, hogy nem azonosak a felfogatási pontok, ne a bolt parkolójában láss hozzá "csak lehúzom és bedugom az újat", mert kell neki a felfogatás, hogy a keletkező hőt le tudja adni a karosszérián keresztül.

A B tervem az alapjárati szelepállító motor volt, de a pénzfeldobás az elektronikát dobta ki elsőre. Sok sikert!

A helyedben elvinnem szerelohoz.

De ez mit jelent pontosan?

. Injektorcsere előtt nem jött a benya, az injektorig jutott, de tovább nem.

A leirtak alapjan olyan mintha nem lenne uzemanyag valamiert, nem?

(vezermuszij az rendben lehet?)

elso korben vontato kotel nevu csodara gondoltam, csak van egy helyi haver aki elhuz a legkozlebbi szereloig.

gyakorlat nelkul nehez megtalalni az ilyen trukkos hibakat, foleg ha nincs otthon muszer (marpedig ugy tunt a leirasbol , hogy nincs)

lehet valami banalis dolog, de lehet motorvezerlo elektronika hiba is ahogy irtak masok  is.

 

majd a megfejtest kerjuk a vegen!

Nem lehet, hogy csak benne maradt a kis floppy?

:) rendbe lehet hozni, és rendbe is fogom, mert többet ér üzemben, mint ha eladnám.

26 éees, 342 ezer km van benne, és egyébként jobban megy mint valaha. Az alváza meg nem rohad, láss csodát. Ezt még megcsinálták rendesen, nem úgy mint a mai szemeteket.

robyboy

Egyébként tök igazad van. Én is csak a klíma hiánya miatt adtam el az öreg SEAT-ot. A gyerekek nyáron szenvedtek egy hosszabb úton. Egyébként fillérekből tudtam alkazrészt szerezni hozzá és nem volt egy bonyolult szerkezet az 1.4 szívó benzin. Mondjuk a fiatalabb autó sokkal komfortosabb, szóval annyira nem szomorkodom miatta. :)

Az autóipar megy nagyon zöldbe... állítólag. Nem tudom mi zöldebb egyébként, 1 autót fenntartani mondjuk 30 évig, vagy 5 évente venni új autót, amit mind le kell gyártani, és fent is kell tartani.

Szóval a "zöldség" zöldség, kamu alaptalan duma. Fentiek akkor is igazak, ha nem csak és kizárólag a kipufogógázok összetételéről beszélünk. A gyártás sokkal környezetszennyezőbb, mint a használat, még akkor is, ha minden gyártó zöldre festi az image-ét.

robyboy

Számít bármit is a "zöldségben", hogy te birtokolsz és használsz egy autót 30 évig, vagy 5 év múlva utánad még X tulajdonos fogja 30 évig használni?

Szvsz az elméleted akkor lenne helytálló, ha a mai autóipar "csak" 5 évig üzemelő autókat tudna gyártani, de ez nem így van!

Így van. Csak hát ugye a fogyasztói társadalom lényege a folyamatos pénzköltés, a munkahelyek folyamatos biztosítása.

Ezt meg a tervezett elévüléssel lehet a legkönnyebben szabályozni.

Az emberek általában nem kreatívak, és nem is értenek semmihez, pláne nem az értékeik megbecsüléséhez, vigyázásához, neadjisten karbantartásához, javításához. Ezt persze a gyártók is próbálják a maguk módján beszabályozni. Még véletlenül se nyúlj semmihez, mert akkor garanciát veszítesz, stb...

Ha valami elromlik, irány a kuka, még akkor is, ha csak valami filléres oka van egyébként.

robyboy

ez a tervezett elevules kicsit felrevezeto szerintem. mindig is elettartamra terveztek dolgokat.

sajnos a cegeknel a koltsegek csokkentese (gyartas es tervezes) az egyik legerosebb motivacio (ezt testkozelbol tapasztalom).

annyi valtozott, hogy mostanaban ez ez az elettartam alacsonyabb, mint 30 eve (most elsosorban autokra gondolok)

es sajnos ennek az a vege, hogy hamarabb megy tonkre/nem javithato esszeruen.

(van ismeros aki autoipari beszallitonal fejleszto es nezegetnek bontobol vett alkatreszeket...)

Szerkesztve: 2020. 09. 13., v - 15:32

Nincs benne véletlenül egy utólagos riasztó? El szokták valahol vágni a gyújtáshoz menő kábelt, és tesznek bele egy relét, amit a riasztó kapcsol be, ha ki van kapcsolva. Én visszakötném az eredeti helyre a madzagot, 2x éves autót már csak nem lopnak el. (Azért óvatosan, előbb mérj. Az is igaz, hogy az AC is erről szokott menni, akkor benya se lenne.)

Legegyszerűbb módszer: veszel egy flakon féktisztítót, lehúzod a fojtószelep előtt a levegőcsövet, befújsz egy kicsit (2-3 másodpercnyit) és indítasz.

Ha beindul pár másodpercre a motor akkor van gyújtásod, de üzemanyag probléma van. Ha nem indul, gyújtás probléma van.

Mostanában kapni nem éghető féktisztítót, ne olyannal próbáld. :)

"Everything fails, all the time."

Jóval fiatalabb Fordnak hasonló tünetei voltak, szervíz motorvezérlő cserét (3-500E Ft!) mondott, elvittem az elektronikát egy ezzel foglalkozó szervízbe ( https://pixelfix.hu/ ), elmondtam, mik a tünetek; válasz: gyújtásvégfok csere, holnapra kész, 49E Ft lesz. És úgy is lett - azzal a javított elektronikával adtam el az autót.

biztos akad valahol egy 5 literes kanna, meg kell bele nem accelerator amit elhelyezel a belterben...

problem solved

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Szerkesztve: 2020. 09. 15., k - 22:08

Probléma megoldódott. A gyújtótekercs (trafó) szállt el. Pár érdekesség:

- valószínűleg primer oldalon hibásodott meg, mert sekunder oldalon 2 tekercs van 2-2 gyertyához, de itt egyik gyertya sem produkált szikrát

- trafócsere után motor pöccre indult, de az első henger felől jól hallható kopogó hang hallatszott. Valószínűleg az egyik hidrotőke száradt ki, mert ahogy járt a motor, kezdett elhalkulni egyre jobban. Mivel amúgy is akartam olajat cserélni, gondoltam itt az ideje. Csere előtt beleküldtem egy motoröblítőt, járattam alapjáratom 15 percet, úgy engedtem le. Úgy folyt ki az olaj, mint a víz, de olajnyomás problémát még így sem jelzett. A 3,25 deci öblítővel együtt kijött majd 4 liter lötty, ami reális, mert gyári adat szerint 3,5 liter olaj kell bele szűrővel együtt. Szóval minden kijött belőle. Utána belekerült szintetikus Valvoline, plusz új szűrő.

- Motor teljesen lecsendesedett, szépen, egyenletesen jár ismét. A majd 3 hetes állás után összeszedte magát szépen.

- Utólag jöttem rá, hogy nem hallok vezetés közben 1-esben és 2-esben gyorsulásnál egy furcsa hangot, ami már ideje volt, de nem tudtam rájönni, hogy mi okozza. Most már tudom, valószínűleg a régi trafó gerjedhetett, vagy valami ilyesmi. Az újjal ez a hang is megszűnt.

Kb. ennyi, köszi mindenkinek a tippeket! Sajnos a diagnosztika nem segített, de hát 94-es a gép.

 

u.i.: az már csak hab a tortán, hogy a benzinszivattyú, szivattyúrelé, üzemanyagszűrő is megújult, és a porlasztó is tisztább, mint újkorában, ja meg a holtponti jeladó mágnese is sokkal erősebb, mint a megfáradt régi.

robyboy

Gratula!

(ezert erdmes szerelohoz vinnni, ha nincs tapasztalat+muszerek otthon mert konnyebb megtalalni a hibat...)

(a hidrotoked nem szarad ki, csak amikor mar kopott akkor kell kis ido mig az olajnyomas hatasara 'bealll'. )

(szerintem nem erdemes olajon kivul mas lottyoket a motorba onteni. gondolj bele. hogy nem fog kifolyni az utolso csoppig az olajcserekor....ha 'tisztitani' akarod akkor kicsit surubben cserelj olajat)

Köszi! Ha szerelöhöz viszem, nem tanulok belöle semmit... egyébként a most meghibásodó trafót tavaly novemberben rakta bele egy szerelö, eddig tartott, persze lehet csak belenyúlt, de bontott volt szerintem, nem új.

Amennyi petróleum ebben benne maradt, az kb 0, mivel sokkal folyékonyabb, mint az olaj, simán kijött belöle. Persze egy újabb motorba nem eröltetném bele, mert azok érzékenyebbek sokkal, mint ezek a régi elpusztíthatatlan aggregátok.

A hidrotökék kenönyílásai is elkokszosodhatnak idövel, persze nem évenkénti olajcsere periódusnál, az biztos, hogy a rendszeres olajcsere a legfontosabb, ezt sosem hanyagoltam el.

Ha lenne eszközöm, megnézném még, hogy a régi vagy az "újabb" bontós porlasztócsúcs porlaszt-e szebben? De egyelöre hagyom benne a bontóst, lehet kevesebb km van benne, mint a 343 ezer...

robyboy