Google Drive kérdés (Google One bővítés kapcsán)

Talán egy kicsit messziről futok neki, elnézést érte, ha csak a kérdés érdekel ugord át!
Van egy 200GB-os Google One előfizetésem.
Ez gyakorlatilag megegyezik az ingyenes Google előfizetéssel, csak 200GB-ot kapok havi 1090 Ft-ért.
Továbbá lenne rá lehetőség, hogy családi Google Drive-vá alakítsam, azaz magam mellé még felvehetek 5 másik ingyenes Google fiókot és akkor osztozunk a tárhelyen.
200 GB-nál ennek a családi tárhely osztozkodásnak még nem látom sok értelmét, de a 2TB esetében már megfontolandó.
Ezért szándékomban van bővíteni. (2TB 3590 Ft/ hónap.)
Ez csak egy előzmény ami megmagyarázza a kérdésem okát.

Az ingyenes és a Google One Google előfizetéseknél a Google Drive-ot a "Backup and Sync" programmal lehet kényelmesen gasználni Windows alatt. Linux alól meg van néhány egyedi módszer. Én még ingyenesen regisztráltam az InSync-re is.
Ezek viszont azzal járnak, hogy a teljes Googe Drive tárolót szinkronizálják az asztali gép egy könyvtárába. Ami még 200GB esetén is necces, de 2TB esetében már kivitelezhetetlen.
 

Kérdés:
A Vállalati Google előfizetésben a Google Drive-ot egy Drive File Stream program telepítésével lehet Windowson egy szokásos, (alapértelmezetten G:) meghajtókén felcsatolni. Nem szinkronizálódik le semmi csak az a fájl mozog le és fel amit megnyitsz és módosítasz. Például egy dokumentum.
A kérdésem pedig az lenne, hogy a személyes fiók esetében hogy lehetne ezt megvalósítani?  Itt sajnos a Drive File Stream nem működik. :(
A megoldás egyaránt érdekelne  Windowsra és Linuxra is. Reménykedem, hogy létezik olyan szoftver ami a Google-től függetlenül megoldja ezt a problémát.
Tehát úgy szeretném elérni a Google Drive-on lévő dolgaimat, mintha egy másik gépen vagy szerveren lenne megosztva, aminek a meghajtóját felcsatoltam az én munkaállomásomra.
Elsősorban az ingyenes megoldások érdekelnének, de gépenként egyszeri kisebb összeget talán hajlandó lennék kifizetni.

Hozzászólások

A gdrive családi előfizetés úgy működik, hogy csak a saját drive-odban lévő fájlok szinkronizálódnak a gépedre.

Igen, de ha az össz méret 2TB, az lehet úgy is, hogy 1,5Tb + 5x100GB.
Amúgy már a mostani 100+ GB-nál is eltart az ellenőrzése 10-20 percig minden bekapcsolás / bejelentkezés után pl. olyan laptopokon amiben 100-as hálókártya van. Főleg ha olyan helyen lépsz be aho csak WiFi van.
A lényeg, hogy nem akarok folyamatos szinkront minden gépen!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Rclone segítségével felcsatolni a meghajtót?

Nálam így működik a emby szerver :) rclone titkosítással és Google team unlimited :p

Mivel a GDFS csak egy accountot tud egyszerre kezelni (és a gond, hogy ha váltasz, a teljes cache törlődik), én is nézegettem megoldásokat, mert 3 G Suite accountom is van.

A HUP-on is megjelent DevOps Akadémia-anyagban írják az ExpanDrive-ot, az elvileg tudja. A gyakorlatban én kb. egy éve próbáltam használni, akkor nekem folyamatosan széthullott, de próbáld ki, hátha már jobb, vagy csak én szívtam vele.

https://hup.hu/promo/20200319/tavmunka_beallitasa_tippek_es_trukkok_hog…

Nálam csak egy fiókot kell kezelni! Egy db magán Google fiókot, amit a Google One csak kibővít tárhellyel és a családi lehetőséggel.
Az ExpanDrive-ot megnézem, bár az ára duplája annak amire én gondoltam, hogy elmegyek. Majdnem 50 dollár gépenként. 5 gép esetén 200 dollár. Ennyi meg lenne. Én 10-20 dolcsira gondoltam gépenként.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Amióta az InSync is bejelentette, hogy befejezte a headless verziót, nálam todo listen, hogy kéne írni egy multiplatform GDFS alternatívát, sallangok nélkül. Most, hogy a melóim jelentős része elúszott, még az is lehet, hogy lesz belefogok, de azért addig ne várj! :D

Plexdrive + unionfs nekem nagyon jol megy evek ota. Jo annyi, hogy kell tobb account es syncelni koztuk a fileokat, eddig sosem egy idoben figgesztettek fel.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

A honlap alapján bíztató. Mindjár megnézem.

(Szerk.)
Feltelepítettem az ingyenes verziót.
Látom a saját Google Drive-om tartalmát. Beállítható, hogy read only vagy RW módban legyen csatlakoztatva.

Esélyes, hogy Windowsra ez legyen a megoldás. Persze ezt csak néhány perces használat után mondom. Remélem nem okoz csalódást!
 

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

A 2 TB araert mar gsuite business-t vehetsz azt ugy osztod ahogy akarod es van stream app is.

Nem az 1 USD a probléma, hanem ha az x.y@gmail.com helyett ezentúl mindenhol x@y.com cím lesz, és a gmailes címet már többszáz helyen használtad regisztrációra.

A migráció csak egy irányba megy, tehát gmail-es címet tudsz saját domainbe migrálni, de onnan kihozni, és újra gmail-esként használni nem. (Pl. fizetős Android appoknál ez szívás lehet.)

Senkinek sem kell syncelni, csak annak aki akar, De azt szeretném hogy mindenki tudjon streamelni, ha akar. Ez pl annak a legfontosabb akinek 250GB-os SSD-vel szerelt  laptopja van. Vagy lassú internet kapcsolata van valamiért. Ha a Google Drive-on van 120GB-ja mint pl. nekem most, azt minden bejelentkezés után ellenőrzi a Googel Backup and Sync, hogy van-e változás. Aztán a különbséget ténylegesen szinkronizálja. Ez az én 100-as hálókártyával rendelkező laptopomon is eltart 5-10 percig vagy néha tovább is.
A Google One-ban a család tagjai alapból nem látják egymás dolgait, csak azt amit egymással megosztanak.
A Google One-ban a család kialakítása csak egy opció. Egyedül is lehet használni, de magad mellé még bevehetsz 5 db Google fiókot. Így ez lkesz egy család. A család csak annyit jelent, hogy amennyi tárhelyet megveszel, annyi áll a család rendelkezésére. Szabályozni sem lehet, hogy ki mennyit használhat. Az a lényg, hogy az összes családtag együtt használhatja a teljes tárhelyet. Az az 5 fiók amit beveszel, még ráadásul megtartja a saját 15GB-os keretét is, amit a többiek nem használhatnak el előle.
Az nem világos még a számomra, hogy az aki a saját fiókjából csinált Google One-t megtartja-e az alap 15GB-ot. Mert én most azt látom, hogy a 200GB-os előfizetésemmel rendelkezésre áll 204GB. 2x2GB-ot kaptam ajándékba, mert volt két olyan akció, hogy vizsgáld felűl a fiókod biztonsági beállításait és adunk 2DB-t extra tárhelyet. Így az én fiókom a Google One-ba alakítás előtt 19GB-os volt.
Amúgy akit érdekel, bőben it tájékozódhat: https://support.google.com/googleone?hl=hu#topic=9171059
 

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Az nem világos még a számomra, hogy az aki a saját fiókjából csinált Google One-t megtartja-e az alap 15GB-ot.

Nem, beleolvad a 200GB-ba mindenkié, ez le is van írva.

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Ha megszünteted akkor megmarad az eredeti tárhely méret.
Google nem törli a többletet, de addig nem tudsz semmit sem feltölteni, amíg az eredeti (általában 15GB) alá nem csökken a fiók foglaltsága.
Tehát amíg ezt meghaladja a korábban feltöltött mennyiség addig még levelet sem tudsz fogadni a fiókban.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Sajnos a G Suite Business fiók ára jelenleg 9.36 EURO. És ahhoz csak 1TB tárhely jár. Legalább 5 fiókot kell megvenni, hogy korlátlan legyen a tárhely.
Gondolkodtam én azon is, de az már majdnem havi 17 ezer Ft. Az, hogy kell hozzá domain nem gond. Még örülnék is neki.
A G Suite Basic, meg fiókonként 4.68 EURO és 30GB tárhely van hozzá fiókonként. Lehet venni plusztban tárhelyet a Basic-hez is, de azt valamelyik fiókhoz kell rendelni, nem úgy van hogy mondjuk egy 5 fős csapatnak veszek 2TB-ot és az használja akinek szüksége van rá.
Egy vállalkozásnak a Business megérheti 5 fiókkal! Nekem családi használatra most kicsit soknak tűnik a havi 17 ezer Ft.

Szóval egyelőre 3690 Ft/hó-ért jó a 2TB-os Google One, főleg ha meg lehetne valahogy oldani a File Streaming üzemmódot is.

https://gsuite.google.com/intl/hu/pricing.html

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Valójában nem tartják be a minimum 5 user a korlátlanhoz szabályt, van egy domainem, amiben csak 4 user van, ebből ketten 10 TB feletti adatmennyiséggel. Egy másik domainemben csak 2 user van, ketten együtt több mint 10 TB-ot foglalnak.

Ebből nem feltétlenül mernék következtetéseket levonni, csak tájékoztatásul írtam.

(Azt viszont ne próbáld ki, hogy egyszerre 5 gépről ugyanazzal a userrel vagy bejelentkezve GDFS-sel, mert abból a párhuzamos kapcsolatok miatti limitekkel gondod lesz.)

Hol lett kitárgyalva? Erre gondolsz?

Mert ha jól értem ez nem  ugyanaz mint a 15 dolláros vagy még olcsóbb Google teamdrive megosztások. És nem is 10 dollár/hó "biztonságosabb" unlimited megoldás. Ez valami olyan account amiből azokat osztogatják aprópénzért. 

A hivatalos út a Google-nél az 5 darab gsuite account. 

Hacsak nem a Google adja valami nagykereskedőnek, vagy nagyvállalatnak amelyik számára kényelmesebb egyszerre nagyobb összeget kiadni. 

Ebben a legnagyobb durranás a korlátlan tárhely, amit másféle konstrukcióban 50-60 dollárért megkapsz havonta a tengerentúlon. Ebből 4-5 év alatt jön be ennyi pénz. Lehet benne ráció, hogy megérje a Googlenek egyszerre beszedni ezt a pénzmagot és vállalni, hogy utána is adja a szolgáltatást. A ma beszedett pénz többet és mint a jövőbeli. A hatalmas rendszerük elbírja és ott van csomó egyéb korlát a kezükben. Például az I/O korlátozás, ami 5 év múlva már magasabb szinten lehet, de akik korábban vásároltak ilyen korlátlan supar admin csomagot azoknál befagy a vásárláskori i/o limit. A super admin fogalom létezik a Google-nél. Ilyen árcsomagról semmi. 

Nagyon bizalmatlan vagyok, még a Revolutot is svindli-gyanúsnak tartottam sokáig. Ezért érdeklődök, hátha valaki találkozott ezzel. 

és ott van csomó egyéb korlát a kezükben. Például az I/O korlátozás,

Ez a korlátozás per user értendő. Mivel korlátlan usert lehet állítólag létrehozni, vehetjük úgy is, hogy nincs korlát (sőt!). Szóval ezt én nagyjából ötkilences biztonsággal átverésnek tekintem.

Ja, a G-nek nehogy már kb. 3000 USD számottevő összeg legyen. Ez 20 user egy évre. Ha lenne mögötte két nulla, talán elgondolkoznék a gondolatmeneted helyességén…

Nekem KDE alól csak fel kellett vennem online fiókként a google accountomat, és innentől simán böngészem dolphin-nal mint egy mappát, nem kell leszinkronizálni.

Én az általd említett eredeti G Syncet használom. Nálam ki lehet választani, hogy melyik mappát szinkronizálja le.

Vagy te olyasmiről beszélsz, hogy listázzon mindent, de ne szinkronizálja le?

 

Amúgy egy Synology-t is bevetettem, oda megy bele minden a beépített szinkron klienssel.

(És pluszban az is fel tudja csatolni a gdrive-ot)

 

Magam erre az ExpanDrive-ra is kíváncsi lennék, épp a minap láttam egy barátomnál, hogy OneDrive-ról húzta le a cuccokat és az is már az előbb említett módon működott. Azért ez nem rossz fejlesztés, tényleg. 

A csak a G Suite Google Drive-val működő Google File Stream szoftvere úgy működik, minha a Google Drive egy megosztás lenne a helyi szerveren.
Fel tudod csatolni Windowson alapértelmezetten G: drive-ként (de ez állítható). A helyi gépen csak cache van. Ha a G: meghajtón rákattintasz egy valami.xlsx-re, azt megnyitja a társított Excel. Szerkeszted, elmented és a File Stream visszatölti a Google Drive-ra. Tehát nincs a teljes cucc a gépedre szinkronizálva.

Valami ilyesmi szeretnék csak a magán Google fiókhoz. Mert, ha bővítek 2TB-ra, akkor már nem igazán kezelhető a folyamatos szinkronizálás.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Szerkesztve: 2020. 03. 22., v – 19:17

Ezek viszont azzal járnak, hogy a teljes Googe Drive tárolót szinkronizálják az asztali gép egy könyvtárába

Mind a Backup and Sync Windows alatt, mind az inSync Linux alatt képes arra, hogy csak az általad kiválasztott könyvtárakat szinkronizálja. Most pl. a Linuxomon 1,5G a Google Drive könyvtáram, a Google Drive-on meg valami 20G körüli adatot tartok (és InSync-et használok)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Valóban, lehet így is, de ahhoz sokkal tudatosabban kell elhelyezni a dolgokat a Drive-on.
Én bármelyik fájlhoz hozzá akarok férni és az sem baj, ha kicsit lassabban.
És mivel a Google-nek is van ilyen szolgáltatása a G Suite előfizetésen belül, meg van még néhány elég jónak tűnő csak kissé drága harmadik fél által készített program is.
előbb utóbb csak találok olyat, vagy lesz olyan is ami számomra megéri, vagy talán szabad (nyílt forrású és szabadon felhasználható) szoftver is.
A Cyberduck pl. nyílt forrású, de csak a saját fájlkezelőjében akar működni. És az online fájl szerkesztés nekem még nem sikerült vele.
Ők csinálják az eléggé biztató Mountain Duck-t is, ami pont azt teszi amit én akarok, de még próbálgatom.  Ennek az ára 39 dollár egy illetve 153 dollár 5  felhasználóra.
Ja és a Mountain Duck-ból is találtam 3 éve elhagyott forrást a github-om.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Valóban, lehet így is, de ahhoz sokkal tudatosabban kell elhelyezni a dolgokat a Drive-on.
Én bármelyik fájlhoz hozzá akarok férni és az sem baj, ha kicsit lassabban.

Nálam ez úgy megy, hogy a Google Drive-on a fájlokat mappákba rendezem. Ezek közül néhány szinkronizálva van, ezeket azonnal elérem.

Bármelyik másik fájlhoz is hozzá tudok férni, csak kicsit lassabban: a webes felületen letöltöm (és ha változna, akkor utána vissza).

Természetesen, mivel témák szerint van csoportosítva a halom fájl, nagyon ritka az, hogy az adott gépre szinkronizált könyvtárakban nem szereplő fájlra lenne szükségem.

Persze nem azt mondom, hogy ez mindenkinek működik, mert simán lehet, hogy valaki kizárólag egyféle fájlt tart a felhőben, amik mind egy könyvtárba tartoznának.

Csak arra akartam reagálni, hogy nem feltétlenül jár a teljes Google Drive szinkronizálásával ezen programok használata.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az a baj, hogy ha hirtelen kell valami, akkor macerás, hogy most mit vegyek ki a szinkronizálásból, mit tegyek be.

Pl. egy-egy melónál akár 100–200 GB a munkakönyvtáram, ami a te összes adatod 5–10-szerese. Igaz, hogy ennek a tizede az, amire szükségem van mondjuk a kimenet előállításához. De egyesével válogatni, hogy mely fájlok kellenek, melyek nem, az elég durva meló lenne. És akkor most gondolj bele abba, ha egyszerre két ilyen meló között váltani kell naponta tízszer. 

Természetesen mindenkinek mások az igényei. Nekem egy 42 gigás SSD-n van az egész Linux. 1,5G szinkronizálása ebbe még belefért, és még maradt is 1G üres helyem!

Ha több száz giga méretű munkakönyvtárral dolgoznék, nagyobb SSD (vagy HDD) lenne a laptopban, és a munkakönyvtárat szinkronizálnám. De pl. a recepteket meg a könyvelést meg a hobbihoz kapcsolódó dolgokat a munkára használt gépre nem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Lehet, hogy félreértetted: nem a munkakönyvtáram 1-200 GB, hanem egy munka könyvtára. Amiből lehet, hogy párhuzamosan fut három, de extrém esetben lehet öt vagy több. Az asztali gépemben erre 6 TB-os HDD-k vannak tükörben (ide sincs minden szinkronizálva). A notebookom van, hogy hónapokig nem veszem elő, kb. szervizes gépnek vettem, a lényeg az volt, hogy könnyű és kicsi legyen, bírja sokáig az akku, ha kell. Ebbe nem fér bele a plusz HDD. Viszont előfordul, hogy valami elszólít otthonról, na, ilyenkor random, hogy éppen hogy állok melóval, mennyi adatot kellene vinnem, ráadásul simán előfordul, hogy mondjuk egy rendezvényről számítok párszáz 5-10 MB-os JPEG-re, aztán beömlik a megosztásba 100 GB raw fájl. (Na, most ez a veszély sajnos nem fenyeget még pár hónapig.)

Az elején nagyon érdekelt a megoldás (mármint a könnyű fájl-szintű elérés), bár sohasem ugrottam neki magamtól utána olvasni. De végigolvasva minden eddigi hozzászólást az merült fel bennem, hogy ha a Drive tartalma ne legyen a gépen (mert sok, nem fér, nem kell mind), akkor hol van az eredeti példány? A Drive-ban csak, az az eredeti? Akkor hogy megy a mentés/archiválás? Mi van, ha nem férek hozzá épp?

Szóval rájöttem, hogy nekem nem is kell ez a megoldás, ha megtaláljátok sem. Én sohasem fogom a felhős tárhelyeket elsődleges tárhelynek használni (és nem azért, mert paranoiás vagyok, hogy látják az adataim), mert mi van, ha épp nem érem el bármi okból? Baj. Vagy eltűnik (műszaki hiba, előfizetési félreértés, akármi előfordulhat, elvégre ott is emberek dolgoznak). Ez is baj.

Én inkább megosztási és egyféle mentési/biztonsági lehetőségként tekintek a felhős tárhelyekre inkább, és helyben van minden adatom elsődleges példánya (valamint az első mentés is helyben van, és a második mentés felhős, de nem Drive-ba megy).

Nem az a kérdés, hogy le lehet-e menteni, hanem a gyakorlat, hogy le is mented-e (akár több gépre) rendszeresen, automatizáltan (mert ami IT-ben kézzel készül, az nem készül el soha).

De nehogy félre érts! Nem szeretném a munkamódszered kritizálni vagy megváltoztatni, csak leírtam, hogy rájöttem olvasgatás közben, nekem ez nem való a fent részletezett hozzáállásom miatt.

Senki sem mondta, hogy a Google Drive-ról nem szabad mentést készíteni. Nekem pl. a NAS-om hetente a teljes Google Drive tartalmat szép csendben szinkronizálja. Ezt a firmware tudja, csak be kellett állítani.

A saját külső hdd-re készített backup scriptem is lemásolja a Google Drive tartalmát.

Az, hogy az épp használt laptopon nincs minden rajta, az nem gond. Persze ha a világ végén vagyok, és épp nincs internet, akkor a laptopról nem fogom elérni azokat a fájlokat, amik nincsenek szinkronizálva. Szóval igen, van ilyen rizikó. Erre megoldás az, hogy minden olyasmit, ami szokott kelleni, azt szinkronizálok. Ha meg valami lementett prezentáció vagy webinar épp nem érhető el pár napig, mert nincs lokális másolat belőle, azt kibírom.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2020. 06. 05., p – 11:41

Több javasolt megoldást is kipróbáltam és az alábbiakra jutottam:

Ingyenes megoldásként az rclone a legjobb viszont a fizetős ExpanDrive a legkényelmesebb.
Ezek mind többféle operációs rendszeren is működnek. És mind a kettő működik az ingyenes Google fiókkal és a G Suite előfizetéssel is. Tudják a Team drive-ot azaz a G Suite csapat meghajtóit is kezelni.

https://rclone.org   https://www.expandrive.com/ 
 

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Szerintem az is benne lesz.
https://support.google.com/a/answer/9890318

De ingyenes fiókokkal is megosztható lesz, hiszen a saját meghajtó alatti fájlok és mappák is megoszthatóak így és maga egy csapat meghajtó (Team Drive) is!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Hát, ez explicit nincs benne, az ingyenes fiókokkal meg nem vagyok kint a vízből, van még ember, akinek nincs G accountja. Gondolhatnánk, hogy miért lenne más, mint egy sima drive share, de ugye arra is idővel eszméltünk, hogy team drive-on nincs folder share…

Mindegy, rosszabb nem lesz. :)