https://www.theverge.com/2020/2/6/21127243/tesla-model-s-autopilot-disa…
"Tesla says the owner can’t use features it says ‘they did not pay for’"
- 959 megtekintés
Hozzászólások
Azt is tedd hozzá, hogy eredetileg sem fizettek a funkcióért, ezért kapcsolta ki a Tesla. Az, hogy úgy adta el a tulaj, hogy van hozzá AP, miközben tudta, hogy nem fizetett érte.. az meg átverés.
"Tesla has recent identified instances of customers being incorrectly configured for Autopilot versions that they did not pay for. Since, there was an audit done to correct these instances. Your vehicle is one of the vehicles that was incorrectly configured for Autopilot. We looked back at your purchase history and unfortunately Full-Self Driving was not a feature that you had paid for. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, az új tulaj nem szerepelt az Autopilot-ra előfizetett felhasználók listáján, ezért kikapcsolták nála. " We looked back at your purchase history and unfortunately Full-Self Driving was not a feature that you had paid for. ". A dealer a Teslától vette aukción, bekapcsolt AutoPilot rendszerrel: "The dealer bought the car a month earlier from a Tesla auction, with both “Enhanced Autopilot” and “Full Self Driving Mode” features intact, according to Jalopnik, which reviewed documents related to the car’s ownership and sale." Tök jogosan hirdette, hogy ezeket tudja a vas...
Desktop: MacOS | Server: CentOS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igazad van, félreértettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem igaz, nem ezért. Tévesen szerepelt az Autopilit listán az auto, egy sw auditnál derült ki. A vásárlónak nem volt szerencséje. A your purchase history az autóra vonatkozó történet. Nyilván az új tulaj semmit nem a Teslától vett, ilyen alapon az autót vették volna el tőle. Félreérthetően fogalmazó hatásvadász cikk.
"However, unbeknownst to the dealer, Tesla had independently conducted a software “audit” of the car after selling it, and disabled those features in a December update. The end result: when Alec picked up the car on December 20th, he did not have access to all its advertised features. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem az érdekelne, hogy most vajon minden (legalábbis 2019-ig készült) Teslát leellenőriztek és a későbbiekbem már nem lesz letiltás, vagy lehet hogy egy későbbi audit során újabbakat is tiltani fognak.. szólval lutri venni ilyen kocsit, mert bármikor tilthatják...
Illetve hogy nagyságrendileg hány ilyen eset volt... ha csak pár, mért nem hagyták? végülis náluk volt a hiba
Szerintem az lenen a legtisztább, hogy ha adásvételkor le lehetne kérdeni a Tesltól VIN alapján, hogy milyen szoftveres opciók (FSD, átruházható SuC, aksi kapacitás, stb...) vannak aktiválva és erről adna valami aláírt doksit. És ennek a doksinak a killítása után garanciát vállalnának hogy nem tiltanak le semmit azok közül...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Netes kommentek alapján előfordul. Demó autó esetén is lehet, vagy "lemon car", garis gyári hibával visszavett (refundolt extrák) és felújított autónál is, hogy korábban volt aktiválva extra, ami nem jár hozzá eladáskor már.
A panaszkonál úgy tűnik az a közös, hogy egy harmadik féltől vették, azaz valami külső autókereskedőtől. Szóval nem közvetlenül a teslától.
Van aki azt írta, hogy a hivatalos tesla szervizek le tudják kérni vin alapján, hogy mi jár hozzá.
Olyan történetet is láttam, hogy a megvett autóban aktív volt az extra, s egy évvel később tiltották le. Utólag azt mondták neki, hogy 30 napos trialként volt csak valamiért úgy maradt. Mondjuk régebben volt olyan sorozat, aminél eleve aktív volt képesség és előre ismert volt, hogy majd frissítéssel lekapcsolják a nem megvett extrákat. Még volt itt hup-on is topic róla, persze akkor is teslaellener rantként jött le sokaknak ez.
https://hup.hu/node/164819
Egyébként mintha arról is tennének említés, hogy esetleg valaki belenyúlt egy adott autó rendszerébe és aktivált esetleg dolgokat. Szóval az autókereskedések kapcsán már nem csak az óravisszatekerés játszhat, hanem a jogosulatlan extrák is, amit később boci szemekkel tagadnak, hogy ők hekkelték bele
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/amsnlu/friend_of_mine_added_some_extra_features_to_the/
Még Handrás videójában is volt valami, hogy akku csere után szerviz módban piszkálják a paramétereket a nem hivatalos szervizben:
https://www.youtube.com/watch?v=cUyIsejp0cE#t=9m20s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "hekkelés" után érthető, hogy egy frissítés vissszaállítja, de itt központi beállítás volt hibás. Ez pedig egyértelműen Tesla hibája. Ez így nem jó, hogy nem tudod ellenőrizni mit veszel.
"Van aki azt írta, hogy a hivatalos tesla szervizek le tudják kérni vin alapján, hoy mi jár hozzá."
Igen, de ha hibás náluk a nyilvántartás és később valami audit során rájönnek (és tiltják), mit sem ér, ha lekérted ezt az infót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
X
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy mindenhol betiltani készülnek a belső égésű motoros járműveket. Remélhetőleg csak az újakat.
Úgy néz ki ebbe az iparba is betört a DLC láz és csak rosszabb lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek mi köze van ahhoz, hogy az autó belső égésű motoros, vagy sem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyanús, hogy tesla bemutató autó volt, azért volt aktív eredetileg az extra. A kereskedő meg fullosként adta tovább persze. Több ilyen esetet is találni. Nem tudom, hogy létezik-e olyan tesla weblap, ahol le lehet ellenőrizni például VIN alapján, hogy meg van -e véve hozzá valami extra.
Szóval nem arról lehet szó, hogy felhasználói fiókhoz van kötve az extra. Hanem szimplán tényleg nem volt megvéve rá az extra. Hogy valójában a kereskedő akar ügyes lenni vagy árveréskor írták ki hibásan a képességeket, az nem mindegy.
Az eredeti cikkben hivatkozott Monroney táblázatban nem az szerepel, hogy included, hanem az, hogy mennyi az extra felára.
https://jalopnik.com/tesla-remotely-removes-autopilot-features-from-customer-1841472617?rev=1580941196331
Ráadásul úgy írják, hogy 30 napos trialt is szoktak adni ilyenből, bár jellemzően új autókra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah, szép világ lesz ez, már látom. Mikor egy használtautóvásárlás is akkora mértékű "izgalom" lesz, mintha egy nagycégnek MSFT licenszelés tekintetében kellene perfektnek lennie: ahány MSFT sales-est megkérdezel, annyifélét fognak süketelni. De a végén csak te szophatod meg, hiába kérdezél körbe annyi hülye intézetist amennyit csak tudtál.
Vajon letiltották benne ezt v. azt a fícsört? Vagy ma még működik de jövő héten már a központból lelövik. Vajon engineering sample-t akarnak rámsózni, vagy rendes retail váltizatot?
Vagy akár hasonlíthatnám egy most olvasott sztorihoz: használt mobilt vett egy kereskedőtől, amit pár héttel később az eredeti szolgáltató imei feketelisrára rakott. Rohangálhatsz jobbrabalra hülye mérgezett egérként. A mindenható szolgáltató távolról szopathatja a konzumeridiótákat kényekedve szerint.
Na ezek miatt lesz fasza ha végleg elterjed a köldökzsinórral 24/7-ben a központba bekötött szoftveres autózgatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Veszek egy lovaskocsit, abban is van "autopilot" és ki se lehet kapcsolni, magától tölt, kipörgésgátló, fék asszisztens, minden csillivili dolgot tud :D
Ja és totál ökobiomittudoménmi.
A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IMEI tiltás azóta van kb., amióta lehet venni részeltre, hűséggel mobiltelefont. Ezeket 1x éve is letiltotta a szolgáltató, ahogy most is, szerintem ez teljesen normális. Sajnos még mindig működik az az üzleti modell, hogy Jóska kihozza (sic!) a telefont, még aznap repül fel apróra, vagy megy be valami gsm boltba, a számlák pedig a kukában landolnak. Ha elkezdesz normálisabb helyen hirdetéseket olvasgatni (pl. hwapro), akkor fogsz több olyan szöveget is találni, ahol az eladó magánszemély nyomatékosítja, hogy nincs tartozása, vagy a telefon ki van fizetve, és ezt le tudja igazolni. Ez nem véletlen, és ez a dolog tényleg nagyon régóta létezik. Egyébként manapság már ritkább azért, mert a szolgáltatók leszoktak róla, hogy jelentősen olcsóbban adjanak telefont hűségidőért cserébe. Ugyanez a "hibajelenség" lehet akkor is, ha lopott a telefon, az eredeti tulaj tud érte tenni, hogy feketelistára kerüljön az imei a szolgáltatóknál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ugyanígy van bármely autónál, a demo autóban vannak funkciók, de a rendelésnél Te adod meg hogy mit kérsz bele. És lehetnek félreértések, pl. kimarad a konfignál a motoros tükör, pedig full extrás az autó. Vagy bmw-nél a connected drive elérhető a demo-kban, de élesben nem lesz aktív (csak az E3xx és e5xx modellekben), pedig a menüben ott van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem érzem annyira problémának a DLC-s rendszert: így a gyártók érdekeltek lennének benne, hogy hosszabb távon jól működő terméket állítsanak elő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pythonba nincs autopilot? Miert nem tolt rá olyant? Nem hiszem hogy szarabb lenne
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még 100 év mire használható lesz
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A videók alapján már most is használható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha télen szakadó hóban latyakos úton érintés nélkül hazaviszi akkor van kész. Egyenes úton napsütésben csíkos úton nem nagy kunszt...
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kész valószínű sosem lesz, de attól még használható lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen. "kész".
fényszorót nem tudnak rendesen kapcsolgatni.
nekem az önvezetés az, hogy elérhető áron van, nem kell hozzá 4 xeon server a csomagtartóba, és ha részegen betuszkolnak az ivónál a kocsiba, akkor az hazavisz a legzordabb körülmények között is.... minden más csak parasztvakítás. ha ugyanugy figyelenm kell, meg készen állni, mi értelme... semmi. jobban belegondolva 200 év inkább....
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbálom lefordítani: szóval veszek egy laptopot a sarki használt műszaki boltban, amin valamilyen okból flottás vagy demó Office365 előfizetés is van, de a kereskedő erről vagy nem tud vagy nem mondja el. A Microsoft letilt, amint kiderül, hogy nem része már a flottának vagy lejárt a demó periódus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegében. A következő hőbörögni való: a Tesla nem ingyen adja a kocsit. Itt a vevőnek az eladóval van rendeznivalója, nem a Teslával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni