Amikor az autógyártó túl sokat adott... majd visszavette

 ( trinity | 2019. június 25., kedd - 15:41 )

A Tesla eleinte fullos szoftverrel adta el a Tesla 3-akat, így az első vásárlók jól jártak. A jó világnak azonban vége lesz: értesítést kaptak, hogy érkezik egy szoftverfrissítés, ami számos funkciót visszanyes az autón:

  • Range decrease from 240 to 220 miles
  • Acceleration down from 0-60 in 5.3 sec to 5.6 sec
  • No fog lights
  • No immersive sound
  • No FSD features (NoA, auto lane change, autopark, summon)

Ref:

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Az elso kettot meg el tudnam kepzelni hogy akku kimelo cellal tennek a modositast (ami persze lehetne azert, mert elszamoltak maggukat es ahhoz hogy 8 ev gari periodust tudjak tartani visszabb kell venni).
De tobbi funkcio mar sokkal inkabb csak kenyelmi extranak tunik amit gondolom kesobb valami pl deluxe csomagkent lehet aktivalni jo penzert (es majd terjedhetnek a torrenten a crackerek hozza, meg odb csatin rakotheto hackelt modulok amivel unlockolni lehet :) ).

Nem később, hanem bármikor aktiváltathatják pénzért, ahogy a linkelt cikkben, a Tesla értesítőjében is szerepel. Mivel amit megvettek az az alap modell volt, így nem a mostani downgrade miatt kell szomorkodniuk, hanem az eddig használt "ingyen" extráknak örülhettek eddig.

Nem. Ezt adták ennyiért. Ne rontsák le. Ez kicsit olyan, mint hogy vettél egy dízel Volkswagent, aminek a papíron leírtak szerint volt a teljesítménye, de a károsanyag-kibocsátása nem, botrány lett belőle, aztán a német állam erőltette a kötelező downgrade-et. Hát a kurva anyjukat, ne vegyék vissza a motor teljesítményét, nem egy lomha szarért fizettem, aminek ráadásul az értéke is rögtön leesik. Fizettessék ki a gyártóval a természetkárosítást vagy egyezzenek meg, hogy a tulajdonos jó pénzt kap cserébe. Persze inkább az embereken verik le, mint a kontinens legbefolyásosabb lobbistáit (megvesztegetőit) fenntartó német autóiparon.

Maximálisan igazad van, még a dühödben is osztozom.

Fizettessék ki a gyártóval a természetkárosítást: sajnos itt nem állam vs. cég, hanem entitás vs. entitás között van a jogi nézeteltérés, nem péntről szól.

Egyezzenek meg, hogy a tulajdonos jó pénzt kap cserébe: kiegészítve azzal, hogy akkor elállhatok a vásárlástól (mint webáruház 14 nap). Nyilván nem mindenki állna el (kevesen), mert sokat vártak rá, meg a mostani értéke x USD-vel kevesebb mint a rajta lévő hitel.

Szerintem a cikk arról szól hogy hibásan voltak unlockolva ezek a dolgok, tehát semmi más nem történik mint hogy 'ingyen' nem kap semmit a vásárló, azt állítják be amit kapot.
Fordított helyzetben ha véletlenül kevesebbet kapnál akkor mennél és kérnék hogy ez hogy lehet és Te azt kérnék amiért fizettél, nem?

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

en ott megakadtam, hogy valami hardverbol benne van (tehat kifizetted;), es szoftverbol tiltjak: kodlampa.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A KTM-nél is van olyan funkció amit tud a motor, de SW-ben nincs engedve csak ha fizetsz érte.

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Mennyi ideig volt "hibásan unlockolva"?

:)

Semmi kímélő célzat nincs benne, csak ne használd, ha nem fizettél (eleget).
Innen már csak egy lépés, amikor az autó nem fog működni aktív netkapcsolat nélkül, és ha a gyártónak olyanja van, deaktiválja a kocsid, aztán dobhatod ki. Persze ezt is simán le lehet nyomni az emberek torkán, mint az összes IoT szart.

"Persze ezt is simán le lehet nyomni az emberek torkán, mint az összes IoT szart."

Pont, hogy eljutott az IT kapitalizmusa egy olyan pontra, ahol az IoT szart mar nem lehet lenyomni. Az IoT lehet az elso terulet, ahol visszauthet, hogy IT oriascegek visszaeltek a vasarlok es a felhasznalok bizalmaval. Lassan mindenki azt latja maga elott, hogy az IoT-os lakaskulccsal a hacker bejut a hazba, de a jogos lako nem, mert bent hagyta a lakasban a 2FA tokenet, az utlevelet, az ugyfelszolgalat fel orat varatja, es akozben hall 40 reklamot. A masik meg nem jut be a lakasaba, mert lejart a cert. Az app szolt volna, de a reklamok miatt kikapcsolta az ertesiteseket.

Lasd meg: subscription + copyright tultolasa, ujra nepszerusodik a kalozkodas, pedig mar "majdnem" kinyirtak par eve. Kezd elfogyni az emberek bizalma. Tul butak ahhoz, hogy hamarabb elfogyjon, de lassan el fog fogyni rendesen.

Azért okoshangszóró, személyi asszisztens, felhős security cam...van baj. Mondhatnám az okostelefont is, de annak tapizása nélkül a fél emberiség öngyilkosságot követne el.

Az okostelefon joval azelott jott, hogy ez a bizalom eljatszasra kerult. Mire a nagy cegek miatt szarba kerult par user, mar reg mindenki tulsagosan hozzaszokott a hasznalatukhoz.

Ellenben nezd meg mennyire nyogvenyelosen "terjed" az amugy lassan nemely esetben 5 eve bejelentett Apple HomeKit, Google Home es tarsaik. Egyszeruen a kutyanak se kell. Mas startupok megoldasa sem. Nehany Californiai befekteto rak bele kockazati penzt, nehany nagy ceg nekikezd, hogy "ne maradjon ki" es ennyi, itt meg is allt az IoT piac. Nagyon gyengen szerepel mas IT teruletek termekeihez kepest.

Az Apple a HomePodnak (okos hangszoro, szemelyi asszisztens) levitte az arat, mert annyira nem fogyott. Az az Apple, ami korabban az iPaddel es a Watch-csal piacot teremtett, es azota emelhetett majdnem minden masnak az aran.

Cloud security cam: ilyet leginkabb cegeknel lattam. Ismersz maganszemelyt, aki ebben bizott a leginkabb?

Kapcsolodo kep: https://mobile.twitter.com/kneekey23/status/1092457582881468416/photo/1

Es az atlagember is szereti megkerdezni a hozzaertot.

Ez a kép teljesen rendben van, 100%-ig egyetértek. Én csak attól félek, hogy előbb-utóbb semmit nem lehet majd kapni, ami ne lenne smart, meg cloud, meg egyéb balfaszság (számomra pl. ha valaminek az a marketingje, hogy smart, meg okos, azt inkább hátránynak, mint előnynek tekintem - ez kicsit off, de kedvencem az okostégla amúgy - legalább tudom, miből biztosan nem építek házat).

Security cam témában mondjuk majdnem hogy default az ilyen gyártói cloud pl. a Hikvisionnél. Még ha csak egy NAT-ot ad befelé, akkor is sokan használják. De legalább ha ezt lekapcsolják, maga a kamera még működni fog (egyelőre).

A Hikvision kamerámat be lehetett úgy állítani, hogy a saját NAS-omra töltse fel a felvételeket, illetve a gmail-re küldjön email-t pár képkockával. Ez jó, nem zavar, ha emellett lenne lehetőség gyártói cloud használatára is.

A Ring kamerája csak a gyártói cloud-ba tölti fel a felvételeket, ahol aztán jól összetömörítik, hogy ne foglaljon sok helyet, és havi előfizetési díjért lehet megnézni.
Szerintem ez egy biztonsági kameránál elég gáz. Télen lett egyszer egy graffiti a szembe házon. El akartam küldeni a ring felvételét a rendőrségnek, és azzal szembesültem, hogy 1) a cloud-ban tárolt videón nem lehet látni, hogy ott van-e a graffiti a házon (így nem lehet belőni, hogy kb. mikor készült, melyik időszak felvételeit kéne átnézni), 2) a tömörítés miatt egyébként is felismerhetetlen mindenki. Pl. saját magamat nem tudtam felismerni, amikor visszanéztem, ahogy hazajövök. Az 1080p kamera (ami felbontás extra pénzbe kerül) felvételén olyan 15x15 pixeles négyzetek voltak. Az arcom fele egy négyzet, a másik fele félig-meddig használható.

Szóval nekem az nem baj, ha okos és van cloud is, ha emellett nem korlátozza le azt, hogy én hozzáférjek az adatokhoz. Ha nem megy, akkor visszaküldöm a fenébe, mint a ringet.

És ezt így hogyan? Van izzó a ködlámpában, de nem lehet felkapcsolni? :-O

Az első kettő a teljesítmény visszavágására akár érthető is lehet, ha mondjuk kiderült ez-az a használat során.

Fogalmam sincs, mi az immersive sound. A zene? Akkor esetleg ez is azt jelenti, hogy ugyan van sok hangszóró, de ezentúl majd csak kettőt (egyet) használunk?

Ha jól gondolom, az utolsó kategória az automatikus vezetéshez kapcsolódik, amivel régóta kísérleteznek, de a hírekben elég sokszor szerepelt ilyen-olyan balesetben a Tesla autopilotnak csúfolt asszisztense. Lehet, hogy a nagyon optimista vezetőmérnök helyére felvettek egy óvatosabbat, aki csak a valóban tuti működő dolgokat engedi ki :-)

Te se olvastad el a linkelt cikket? Nem derült ki semmi ez-az, beállítják azt a szintet, amit minden más, ezt a változatot nem előrendeléssel megvásárló is használ. Eddig használtak spéci unlock verziót, az volt a különleges, nem pedig az, hogy beállítják őket is a standardra.

Idézet:
Te se olvastad el a linkelt cikket?

Persze, hogy nem. Fenének van ideje mindenfélét olvasgatni :-)

OK, tehát ott a hardver, a ködlámpa, meg a hangszóró, csak ha nem fizet extrát, akkor nem kapnak áramot. Így már érthető.

Jön majd az nCore-ra a tesla3-final-full-CRACKED.bin!

--
trey @ gépház

+1, egyébként meg lóf*sz a seggükbe!

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Mondjuk IT vonalon ez pont nem meglepő. Szerverek, hálózati eszközök, szokftvereknél kapcsán is sok esetben a licensztől függ, hogy mit és hogyan lehet használni.
Bár a legmókásabb az volt, amikor az intel valamelyik pentium brandelt prociból adott ki olyat, amihez árultak update-t, hogy i3 szintre unlockolja a cache és turbó paramétereit :)

Jogos, de szakmailag (én sem tudtam) nagyon védett a cucc. Kolléga 30i típusú kocsijában csak állva megy a TV, pedig araszolva is jó lenne nézni (erre hagyok időt, de nem is ez a lényeg). Oroszok $20 pénzért küldtek valami BIN-t, már akkor is alvázszám alapján (benne volt valami checksum a bin-ben?), amit pendrive-ra kiírva indítás előtt betetted és frissítésnek vélte, települt. Majd kötelező szerviz (30e km), épp van frissítés meg térkép meg ülésfütés dinamika, stb, feltették a frissítést, kiütötte az orosz cuccot. Orosz csávó jelzi, hogy még nincs meg az új modszer, amivel be lehet juttatni a BIN-t, mert a pendrive már nem megy. Szóval megy a cicaharc a gyártó és a patchelő között.

Nyilvánvalóan nem gondoltam komolyan, a hozzászólásom csak paródia akart lenni.

--
trey @ gépház

Pedig hekkelt GPS map-ok is talalhatoak ilyen oldalakon :D Elobb utobb megjelenik ez is.

Gondolom az alvázszámot az orosz ürge programja ellenőrzi, mert ha nem tenné bele, akkor összesen 20 Dollárt tudna keresni vele, egyből menne torrentre a cucca.

Nem biztos, ez kb bevett gyakorlat kocsiknal.

Akksicsere utan kellett egy kocsit elvinni markaszervizbe, mert az (extra) medialejatszot ujra kellett unlockolni. Az ugy nezett ki, hogy lecsekkolta az alvazszamot a gyartonal, hogy volt-e vasarolva hozza (ha nem, megvehettem volna ott helyben), majd megnyitott egy kis toolt a gepen, beirta oda is, az meg kikopte a 4 szamjegyu PIN-t, amivel ujra lehetett inditani.

Hjam ujabb mercedeseknel ha bontobol cserelned az adaptiv fenyszorot es nincs szaki aki beuzemeli akkor szopoalarcba oltozes van. Ugyanis nem lehet csak ugy atrakni egyik kocsibol a masikba...

Néha elgondolkodik az ember, hogy az ilyen dolgokat a tolvajok vagy a tulajok szopatására csinálják-e.

Mindkettore igaz. Nem jo az a szervizhalozatnak ,hogy nem veszel alkatreszt.

Igazából már 10+ éves autók is ilyenek voltak, mióta minden a canbuson lóg, azóta ez a divat. Egyébként nem nagy cucc pl. a fényszórót átkódolni, mindössze a beleírt alvázszámot kell lecserélni, hogy passzoljon az autóhoz. Célszerszámmal 5 perc (obd-n keresztül), de egy átlag informatikus egy rpi-vel is megcsinálja egy kis google után.

Az én régi gyári rádiómnál ez úgy nézett ki, hogy volt a kocsihoz egy kódkártya, amin rajta volt a PIN. Most tényleg minden művelet után, amihez le kell húzni az aksit, elviszed márkaszervízbe? Azért csak odaadták a PIN-t az első ilyen után.

Valoszinuleg volt valahol ilyen kartya, nem talaltuk. A kocsiban nem volt, mashol nem nagyon kerestuk.

> Azért csak odaadták a PIN-t az első ilyen után.

Persze, de ha most meg kene mondanom, hogy hol van, akkor bajban lennek. Nem kell amugy olyan gyakran lehuzni azt az aksit, hogy ez gondot jelentsen.

Oszcilloszkópoknál már 10+ éves ez az üzleti modell.
(De szerintem a Tesla lehetne annyira nagyvonalú ezekkel a vásárlókkal, hogy náluk nem rontja le.)

A ködlámpa tiltásával egyetértek, ezt minden gyártónak be kéne vezetnie kötelezően.

Inkább a hülyéket kéne szabályozni. A ködlámpa normális esetben lent van, és az utat világítja. Egy rosszul berakott izzó sokkal zavaróbb, mikor vakít.

És a rosszkor használt, jól beállított ködlámpa is rettenetesen zavaró és balesetveszélyes. Sok paraszt mégis menőzik a szar ködlámpájával. Érdekes, az indexszel nem menőznek!

Egy ködlámpán nincs mit beállítani, az csak világit oszt kész. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Dunning-Krugeres barátom... :-/ laparoszkópiás terhességmegszakításhoz is értesz, ugye...? :-|||

Ha te mondod...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Mondjuk túl sok ködlámpaállító-csavart én se láttam a lökhárítóban :)
Van egy luk, ahova bepattan, azt kész. Ha felfelé világít, akkor lehet, hogy a lökhárító a csálé.

Merthogy nincs is, csak emberünk okoskodik. A ködlámpának egyetlen funkciója van: a ködfalat alulról jól megvilágítja. Nincs mit állítani ezen. :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Igazából nem a ködöt próbálja megvilágítani, hanem a köd alatt igyekszik világítani.

Persze amikor köd (vagy erős hőesés) van, akkor senkit se zavar, hogy épp látja a másik lámpáját. Amikor meg nincs köd és jól látunk, akkor meg csak a szemünkbe világít egy hülye lámpa.

"hanem a köd alatt igyekszik világítani."
- így van, ezt szerettem volna én is mondani... :)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Dehogynem menőznek! Dupla indexszel a legfeltűnőbb helyeken pl. troli előtt egy szűk utcában, megállni tilos tábla után stb.

Es valaki jogsi nelkul vezet, megsem lenne realis megoldas chipkartyas jogsikat bevezetni, es minden autoba kartyaolvasot tenni.

önnek 1 pont maradt a jogosítványán :D
https://www.youtube.com/watch?v=q4V6T0kDB2Y

Na abban a rothadó jövőben is öröm lesz élni. Bár egyes részei már a jelen.
--

A hátsó sokkal zavaróbb.

Amikor felkapcsolod a ködlámpát, felugrik egy ablak, hogy enter serial number :D
https://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/macromedia-legacy-activation-error/_jcr_content/main-pars/procedure/proc_par/step_1/step_par/image.img.jpg/Enter%20your%20serial%20number%20dlog.jpg

Egyébként télnyleg totál röhej.
--
"Sose a gép a hülye."

Nosztalgia!

"A Tesla eleinte fullos szoftverrel adta el a Tesla 3-akat, így az első vásárlók jól jártak"

Ez igy kicsit bulvaros es csusztatas is. Nem igertek az elsoknek semmit csak akkor meg nem tudtak limitalni. A szerzodesben azok az extrak szerepeltek amik a standard verzioban vannak. Most enforceoljak.

Mondjuk engem az zavar az egeszben ,hogy a Tesla eseteben az embereknek realizalnia kell ,hogy ha Elon rossz labbal kel fel egy nap akkor kb mindent letiltathat barmelyik modellben.

Lasd a garazskapus startup vs customer esetet...

Az biztos, hogy szorosan kézbentartják a piacot. Azt hiszem az usában alkatrészt sem lehet újonnan venni hozzá. Ha egy autó a nyilvántartásban "salvage" jelölést kap, akkor ugrik a gari és a superchargerekről letiltják, más funkciókat is letiltanak. A bibi az, hogy ha igaz, vannak államok, amelyekben például kocsilopás esetén is a hatóság/biztosító ráteszi ezt a besorolást, hiába kerül elő sértetlenül. Persze, ha ilyenkor már mindneképpen fizet a biztosító és nem kapja vissza a tulaj, akkor számára már mindegy.

Használt piacon vicces lehet. Ezért is néztem például érdekesen, amikor itthoni teslás barkácsolásról, meg gazdag tulaj átépítgetős hobbijáról és tesla hacker gyerekről volt szó handrás videóban. Nem tudom, hogy európában másképp működik-e ez az itteni törvények miatt, de nem hangzik jó ötletnek mindenféle nem szerződött műhellyel belenyúlni. Persze, ha a pénz nem számít...

Twitteren / guglin keress rá tavaly aug vége körül volt egy ex-tesla alkalmazottnak hosszú posztja hogy működött az élet elonka cégében: milyen idiótánál idiótább IT kóklerkedéseket implementáltak az update szerverükbe SSL/TLS címén (úgy rémlik 1 db cert-et kapott meg minden kocsi), meg milyen gubancokat okozott az auto-update-jük, és hány nap volt mire egy elcseszett update-t sikerült remote újra letolniuk sokezer kocsira egyetlen szerverről stb. Ott sincsenek csodák, csak jó a marketingjük.

Update: a link
https://www.google.com/amp/digg.com/2018/tesla-infrastructure-firmware-stories-twitter-thread-yospos%3famp=true

Ígérettel kapcsolatos állítás nem volt a nyitóban.

"csak akkor meg nem tudtak limitalni."

Ó, jaj!

"A szerzodesben azok az extrak szerepeltek amik a standard verzioban vannak. Most enforceoljak."

A saját bénaságuk (nem tudták limitálni) miatt utólag változtatnak valamin. Ez minimum nem elegáns. Ráadásul üzletileg ez lófaszt sem hoz nekik a konyhára. Hagyták volna a picsába ezeknél a daraboknál, kommunikálták volna "early bird" vásárló kedvezményként, mindenki jó szájízzel lenne most, nem nézné őket egy szerencsétlen fasznak.

(Feltételezem, ők is így voltak vele, valószínűleg hagyták volna, csak nem tudják az OTA terítésnél egyszerűen megoldani, hogy figyelmen kívül hagyják ezeket a példányokat, így azokra is megy majd a limitációt tartalmazó frissítés. Vagyis, ezzel dolgozni kellett volna. Helyette bevállalták ezt a PR katasztrófát.)

--
trey @ gépház

> kommunikálták volna "early bird" vásárló kedvezményként, mindenki jó szájízzel lenne most

+1

> csak nem tudják az OTA terítésnél egyszerűen megoldani, hogy figyelmen kívül hagyják ezeket a példányokat

Nem hiszem, hogy az auto ne tudna magarol, hogy mikor gyartottak/adtak at, innentol kezdve pedig mar akarat kerdese, hogy belekerul-e az az if-statement, ami eldonti, hogy le kell-e tiltani a funkciot, vagy sem. Mar csak abbol kiindulva, hogy a semennyire nem smart Fabiam is tud magarol kb. mindent.

A ket opcio az, hogy vagy teljesen ostobak dolgoznak a teslanal (unlikely), vagy egy rakas szemetlada donteshozo, bar vegeredmenyben mindegy is, attol meg downgrade-eltek a tularazott kacatodat, az egyszeri user meg baszhatja.

Korrekt hozzaallas!

Arra jatszanak, hogy mivel az ember olyan ,hogy hozzaszokik a jo dolgokhoz eleg hamar es ha azt elveszik akkor hajlamos erte fizetni.

Viszont a problema itt azzal van es elobb utobb ez lesz a veszte a beepitett hw-nek ami csak arra var ,hogy aktivaljak ,hogy sokan realizaljak majd azt is, hogy hat csak egy sw frissites kell es megint mukodik majd. Innentol nem adok tul sok idot amig ez meg lesz hackelve :D

Trialkent kellett volna hirdetni ,hogy bar nem rendelted meg mondjuk x honapig ingyen hasznalhatod es ha kered aktivaljak.

Milyen fasza lenne nekem is a kocsiban aktivalni par extrat (hajlamosabb lennek mondjuk az ules szelloztetesert fizetni de az most azzal jarna ,hogy bemegyek a muhelybe es 1 millioert kicserelik az ulest :D ain`t nobody got time for that)

A ket opcio az, hogy vagy teljesen ostobak dolgoznak a teslanal (unlikely), vagy egy rakas szemetlada donteshozo, bar vegeredmenyben mindegy is, attol meg downgrade-eltek a tularazott kacatodat, az egyszeri user meg baszhatja.

Harmadik: még messze volt a szoftver a stabiltól és kellettek az ingyen tesztelők, most már elég jó a szoftver, így már nincs szükség rájuk.

Hat ez ilyen. Nem irtam ,hogy ez helyes vagy akar ,hogy ez elegans megoldas lenne.

Pedig meg tudnak csinalni mert teljesen pontosan be tudnak azonositani minden egyes autot.

PR katasztrófa, hogy akik anno vettek egy extrák nélkül meghirdetett modellt, egy idő után a szerződésnek megfelelően használhatják végül az autót? Fura, számomra ebben semmi probléma nincs. Ez pontosan olyan, mint anno amikor beköltöztem egy újépítésű házba, a szolgáltató technikai okokból egy csomó ideig limit nélkül szolgáltatta a netet, így az 5-10 megabites kapcsolatok korában 100/100-as hálón száguldoztam kb. 1 évig. Később "javították" ezt a szerződés szerintire. Marhára nem a szabályozás zavart, hanem örültem az addigi extra szolgáltatásnak. Szerintem itt is ez a normális hozzáállás.

Hát, az emberek nem egyformák. Azt kellett volna mérlegelni, amit fenn leírtam. Származik-e kára a gyártónak abból, hogy azon a néhány autón úgy hagyja a feature set-et, ahogy megkapták.

A net azért nem jó példa, mert ha azt úgy hagyják, adott esetben mások elől veheti el sávszélességet (főleg, ha szokás szerint túlbookolva adták el a bejövőt). Abból viszont, hogy te az autódon mennyi töltést használhatsz 100%-ot vagy csak 90%-et, illetve be tudod-e kapcsolni adott esetben az egyébként beépített lámpát vagy sem, tudsz-e 5,x sec alatt 100-ra gyorsítani vagy csak 6.x alatt, másnak nem okoz kellemetlenséget.

--
trey @ gépház

+1

> PR katasztrófa, hogy akik anno vettek egy extrák nélkül meghirdetett modellt, egy idő után a szerződésnek megfelelően használhatják végül az autót?

Igen, a PR katasztrofa oka nem feltetlenul az, hogy valaki szerzodest vagy jogszabalyt sertett.

Btw itt tobbek kozott egy safety feature-t kapcsoltak ki. Szerinted az USA-ban, ahol pert lehet nyerni a mikrogyartok ellen a macska megmikrozasa utan, mennyi idobe telik, amig egy szemfules sofor ugyved a kodlampa OTA-s kikapcsolasanak tulajdonit egy balesetet?

Mármint amit nem vett meg? Szerintem pont semmilyen következőménye nem lenne.
De nézt fordítva a dolgot, mi lenne ha fizetnél valamiért és nem kapnád meg, ugy hogy kérnéd hogy azt kapd amiért fizettél? Na most ők is azt kapják amiért fizettek.

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Akarsz venni egy kilo csirkefarhatat. Otthon jossz ra, hogy bar 1 kg-t fizettel ki, valojaban 1.2 kg van a zacskoban, a zacskon egy cetli a hentestol, hogy bicsibocsi, nem volt jo a merleg, tessek egy kis extra. Te megeszed, orulsz.

Nehany honap mulva arra ebredsz, hogy valaki betort hozzad, es kiramolta a hutot. A kamera szerint a hentes. Elmesz megreklamalni, mire a hentes azt mondja, hogy megjavult a merleg, ugyhogy visszavette, ami jar neki, te meg hulye consumer, egy ingyenelo pondro vagy, azt kapod, amit fizettel, es megis reklamalsz.

Par honappal kesobb a csirkefarhat-zabalassal megsporolt penzbol elmesz nyaralni. A repteren kozlik, hogy veletlenul tulfoglaltak a gepet, upgrade-elnek elso osztalyra. Szepen atmesz, kenyelembe helyezed magad, de a film/vacsi felenel odamegy a crew, es azt mondja: valaki lekeste a gepet, irany a masodosztaly, mit reklamalsz te hulye utas, azt kaptad, amit fizettel!

Meseljem tovabb? :)

Csak egy jotanacs:

Ne tarts tobb honapos csirkefarhatat a hutodben.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem figyelsz, azt mar megetted az elso bekezdes vegen. :)

Akkor most azon megy a vita, hogy 0.2kg csirkefarhat mennyi banannak felel meg?

https://knowyourmeme.com/memes/banana-for-scale

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

nincs ködfnyszóró egy teslán? LOL

0,3 másodperccel lassabb is lesz és a hatótáv is csökken? ez wtf?

Tudjátok mire emlékeztet? a core lock-os ájemdé procikra :D

De van csak fizetni kell erte :D

Mondjuk szerintem az arahoz kepest egy puruttya auto. Erdemes olvasgatni az egyik tulaj blogjat arrol ,hogy milyen problemai voltak/vannak a gepsarkannyal.

Ha megtalalom akkor majd linkelem.

Hát, ezen a entriőrön sokat nem túlóráztak a dizájnerek, az biztos:

https://flic.kr/p/2gkeUZ5

--
trey @ gépház

letisztult

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Foleg az a baszom tepsi keresztben a muszerfalon :D Csodalatosan nez ki...
Sehol egy fizikai gomb. Tudjuk ez modern auto de vezetes kozben probalj meg allitani barmit. Mondjuk ha hangvezerlessel mindent is tudsz allitani akkor akar meg mukodhet is de szemely szerint en pl a fizikai gombocoket preferalom.

Legalább a klímát, fűtést, ablakot, hangerőt fizikai gombra tenném.

Komolyan az ablak lehúzásához is tapicskolni kell? Nemcsak ronda, balesetveszélyes is, ha a legegyszerűbb dolgokhoz is rá kell nézni (meg ha lefejeled egy balesetnél, hehe).

...kb. mint egy skandináv ravatalozó.:)

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nem lehet mindenütt egy lada komplexitását hozni :D
https://www.autonavigator.hu/wp-content/uploads/2011/01/35104_source.jpg

Egyébként valsz nehezebb egyszerű, mint giccsel telehányt belső teret csinálni.

A Ladáé hozzá képest egy formatervezési mestermű. Ráadásul, a kettő közt 50 év differencia van.

--
trey @ gépház

+1
Semmi gond nincs ezzel. Amiket lehetett vezerelni annak mind egyertelmu kapcsoloi voltak :D

Megis mit csinalnal, hogyha egy ipadet szeretnel a muszerfal helyere?
Tegye a kormany moge?

Vagy hagyomanyos kapcsolokkal hogyan lehetne Beach Buggy Racer 2-ot jatszani?

https://www.theverge.com/2019/6/18/18684297/tesla-arcade-model-3-hands-on-beach-buggy-racing-2-demo-electric-cars

Vegre valaki megmutatta az autogyartoknak az utat, mint anno az iphone a mobilgyartoknak.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A nehézsége lényegtelen, mert nem lennének képesek megcsinálni, és igény sincs rá.

:)

A szoftverbutítás korszakát éljük. Egyre több olyan szoftver létezik, aminek az új verziója kevesebbet tud mint a régi. :(

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Ha csak szoftverbutítás lenne! De ez itt keményen hardverbutítás. Szoftveresen elkövetve.

Szoftverbutítás az lenne, ha kivennék belőle a médialejátszót.

--
trey @ gépház

... ez még elvileg szoftveres. Pl. az ECU ROM-jának a forrásában kikommentezik azt a részt, ami a ködlámpakapcsoló eseményét figyeli.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Kérdés, hogy ez a trend csak leköveti az embereket, vagy az emberek követik le ezt a trendet.

Hat ja nem ez az elso ilyen. Autopilotot is nerfeltek euban amig a nemet gyartok nem lesznek kesz sajat autopilotjukkal. Lehet kivetelt kerni de Teslat egyelore nem fogadtak el.

Aztan ott van a masik HW/software nerf mikor lebuktak dieselcsalassal. Akkor raadasul azt vettek el az autogyartok amiert fizettel. Tehat loero csokkenes es fogyasztasnovekedes is volt firmware update utan. Utobbit mondjuk nem ertem es nem olvastam utana miert.

De ha jön a vihar, küldenek egy escape firmware-t, ami visszaadja azt, amit elvettek.
Mondjuk egy connection error elég szar lehet adott pillanatban :)

--
robyboy

Csalásért perelik a Teslát

"Ám ha kiderül, hogy a Tesla ezúttal egy költséges visszahívás elkerülésére használta a távoli frissítést, azzal a vevők bizalma is elszállhat."

Milyen bizalom, bazmeg? :D

--
trey @ gépház

Kezd olyan érzésem lenni, hogy a Tesla az utógyártás Apple-je.

Régebben olvastam egy jó scifi novellát. Valami Amazonos kamion, bérgyilkos, szoftveresen nem nyíló kocsiajtó volt benne. Talán innen linkelte /és írta/ valaki. Esetleg ismerős valakinek?