Ezek a mai fiatalok...

...ja nem. Érdekes, hogy mindig van egy mammer (ritkábban papus), aki most éli ki rebellis tinédzserkorát és képtelen felismerni, hogy a mozgólépcsőn csak azért is bal oldalra áll, nehogy már véletlen tudjon sietni az, aki szeretne.

Aztán ott vannak azok, akik megállnak a villamoson a létező legszűkebb helyen, mert "mindjárt leszállnak" (valóság: 2-3 megállóval odébb), hogy aztán 10 ember szoruljon be a villamos elejére, miközben elférne még 15+ ember mögötte a villamoson. Jellemzően szintén nem a fiatalabb generációból kerülnek ki.

Hozzászólások

Mozgólépcsőn jobbról szabad előzni - én is szoktam, igaz, általában picit szűkre véve a manővert. Az ajtó után fél lépéssel megállókon meg szintén finoman keresztül lehet gyalogolni. Ha jön a szöveg, akkor a válaszom "a kor nem érdem, állapot" szokott lenni, ha épp nyűgösebb vagyok :)
Mondjuk a "metróajtóban megáll és mobilt nyomkod" az jellemzően a fiatalabb generáció - ott arra kell vigyázni, hogy a mobilt ki ne verd a kezéből, ahogy bentebb/kintebb tolod vagy épp átgyalogolsz rajta :-)

Azért az önidegesítés mellett kalkuláld be, hogy az "élemedett korúak" sok esetben már a demencia-alzheimer valamelyik fázisában vannak, bár esetleg még nem is diagnosztizálták náluk. - Gyógyítani nehéz őket, szidni ugyan lehet..., de minek. Jobb tudomásul venni, hogy az emberi butaság határtalanul kumulálódik az eddig ismert univerzum felfúvódásának ütemében.. - (Egyébként is, okos enged..! :))

Leülni? Az mi? Valami új Pokémon?

Felénk a helyközi buszon az a tolakodó tinik kiváltsága..... :)

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

A mozgólépcsőn jobb oldalra állás egy hatalmas marhaság. Lelassít sok embert hogy a kevés siethessen ha akar. Morcos vagyok amikor a lépcső alatt áll vagy 40 ember és várják hogy libasorban mehessenek, de aki sietne az elől is elzárják az utat. Lose-lose szitu.

Köszönöm hogy eljöttetek a TEDtalkomra.

imho az egesz jobbra/balra huzodos ostobasagot be kene tiltani, ami miatt percekben merheto idore feltorlodik az udvariaskodo tomeg a lepcso aljan

Mivel a tömeg hullámszerűen jön és megy, gazdaságtalan lenne folyamatosan több mozgólépcsőt üzemeltetni, mert sok lenne az üresjárat. Ahhoz viszont gyorsan változik a tömeg, hogy ki-be kapcsolgatni lehessen (egyrészt gondolom a napi x*100 kapcsolás sem jó, másrészt maga a ki-be kapcsolás is időigényes, mert először le kell zárni alul, megvárni amíg elfogy rajta az ember, majd leállítani).

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Egy lépcső mindenkor tartalék, azaz ahol három van, ott jellemzően 1-1 van fel/le, ahol négy lépcsőt van, ott egy lépcső indítható/állítható le igény, pontosabban menetrend (igen, a mozgólépcsőknek is van "menetrend"-je, hogy mikor, melyik, miyen irányba dolgozik).

Egy lépcső tartalék, tehát nem mehet mind, ez az alap. Nem, a mozgólépcsőt nem edzésre használják/használjuk, bár ami igaz, az igaz, a normál lépcsőknél nagyobb lépésmagasság kifejezetten kellemes erőnléti teszt lehet a mélyebben lévő (Moszkva-tér pl. - nekem soha nem lesz szellentéskálmánkaterecske) állomásról egy lendülettel, egyenletes tempóban kigyalogolni. Próbáld ki egyszer, tényleg kellemesen megdolgoztatja a szervezetet :-D
Az álló lépcsővel az a gond, hogy azt bármikor indíthatják, pont ezért (ezért is) tilos használni.

- mennyit lehet spórolni egy mozgólépcsőn azzal, hogy felsietsz? mennyivel érsz a végére hamarabb, mint ha állnál a lépcsőre fellépésed helyén?

- 2-3 megálló alatt felkerül annyi ember az ajtóhoz, hogy nem jutsz le a buszról, főleg ha nem akarsz paszírozódni, mert mondjuk törékeny van nálad, vagy témánál maradva, törékeny vagy / törékenynek érzed magad.

nem beszólni akartam, csak a dobókockának se két oldala van csak.

"mennyit lehet spórolni egy mozgólépcsőn azzal, hogy felsietsz" - 2-3 átszállás esetén 20-50 percet(!!!) is akár.
"2-3 megálló alatt felkerül annyi ember az ajtóhoz, hogy nem jutsz le a buszról, főleg ha nem akarsz paszírozódni, mert mondjuk törékeny van nálad" - akkor tessék le- és visszaszállni megállónként - ajtó közelében maradsz végig, és nem tartod fel a többi utast - problem solved.

Miért? Lehetőség adott (lenne), hogy ő is siessen. Annál gyorsabban úgy sem érsz le egy mozgólépcsőn, mintha közben haladsz is.

A bedugulásról meg annyit, hogy tapasztalataim szerint már jóval előrébb elindul a dugó. Batyin pl. rendszerint gyorsabban haladnék, mint az emberek 2/3-a. Nem mondom, hogy én vagyok a leggyorsabb, de sokan vannak, akik lassabban bandukolnak előttem. Vagy mert idősek, vagy mert nem sietnek. (Plusz az a pár pad is szerintem elég szerencsétlen helyen van, hogy ha az egyes peronra áll be a HÉV tapasztalataim alapján.)

Ez van, az emberek nem egyformák.

Tehát kerülgetni egy barmot könnyebb, mint annak a baromnak ugyanarra az oldalra állnii, ahol a többi normális ember van. Pedig nem tűnik megoldhatatlan feladatnak...

Ja, és ugye az M7-esen is a bal szélső vagy épp a középrő sávban szeretsz poroszkálni, had kerülgessen téged mindenki...?

Hát, ha sikerül lekésni, akkor sok, persze :( Én mondjuk hálistennek kiköltöztem vidékre (nyugati irányban majdnem Fejér megyéig), nem hozom be a városba sem a kocsimat, se nem BKV-zok, csak az Esztergomi vonattal jövök-megyek, és ha lekésem, van hogy wikipediat kell olvasgatnom 20-30 percig :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Nem, az lenne az elvárás, hogy ha van helyed jobbra húzódni, akkor húzódj már jobbra.

Nyilván nem várja senki se el, hogy tömegnyomorban amikor százan állnak a lépcső alján egyesével lépjenek fel az emberek. Ezt miért nem lehet megérteni? Csak józan paraszti ésszel kéne gondolkodni hozzá és nem megint egy kalap alatt kezelni minden esetet.

Például, mert ökölbe szorul a fülem a sikítóan csikorgó mozgólépcsőtől. Továbbá, mint írtam, ez a nem kiszúrás a többséggel az a sávszél csökkenése miatt. Valamint engedd meg, hogy oda álljak, ahol nekem jólesik.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

És ezt mégis mi alapján jelented így ki?

Ugyanis konkrétan a BKK üzletszabályzatában van előírva, itt meg is tekintheted: https://bkk.hu/apps/docs/kozerdeku/20140214_02.pdf

Ebben megtalálod az alábbi részletet (amit egyébként saxus már korábban idézett, tehát nem érhet meglepetésként):

A mozgólépcsőn lehetőleg jobb oldalon kell utazni, és a bal oldalt szabadon kell hagyni a haladó utasok számára.

Ne zavarjon meg a "lehetőleg" használata, attól még elő van írva ("kell"), hogy nem várják el hogy mindenféleképp így tegyél :) 

Csakhogy a te állításod nem az volt, hogy kötelező vagy sem, hanem az, hogy  "Legfeljebb kéri. Előírás nincs rá."

Ez pedig szimplán nem igaz, hiszen az előírás maga a szabályzat amit belinkeltem.

De az sem igaz, hogy "csak kéri". Hiába akarod félreérteni szándékosan, a "kell" szó eléggé adja, hogy ez valami amit előírnak. Az más kérdés, hogy feltételhez van kötve (akkor ha van rá lehetőség), de ettől nem lesz kevésbé kötelező.

De mutatok jobbat. Itt a jobbra tartási kötelezettség a KRESZből:

Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. 

Akkor szerinted ez se kötelezettség, hiszen a forgalmi viszonyok függvényében megengedő?

El kell indulni időben, s nem másokat felelőssé tenni a saját ostobaságunk miatt. A BKV nem taxi, így ott rosszabb esetben vannak rajtunk kívül más utasok is. Ha taxira van igény, akkor azt kell hívni, és tessék ezt megfizetni. Én el tudok indulni időben, nem is késem a munkahelyemről.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

- az hányszor fordul elő veled, hogy 2-3 átszállással mész metró mozgólépcsőn valahova?

- teli kézzel, vagy táskával nagyon jól hangzik ez a leszállok-felszállok 3-4 megállónál, nem lehet, hogy a busz tervezésében is sok jó ötletet lehetne megvalósítani? nem lehet, hogy egy folyosó formájú eszköznél ez előfordul, és ennyi?

"- az hányszor fordul elő veled, hogy 2-3 átszállással mész metró mozgólépcsőn valahova?"

Minden reggel két átszállással indítom a munkanapom: egyszer a Batyin le, aztán Délinél fel. Már ha nem épp úgy jön a busz, hogy azzal gyorsabb elérni a HÉV-et, mint odagyalogolni. Hazafele ha nem sietek, akkor van, hogy a Déliig visszagyaloglok, illetve onnan nem feltétlen biztos, hogy egyből haza megyek.

A megoldás: jöjjenek kettesével az emberek, de _mindenkinek_ _kötelező_ legyen futni!

Másik megoldás: mindenki bejelöli, hogy milyen gyorsan tud futni és egy okosalkalmazás gyorsasági sorrendbe rendezi az embereket. A nyugdíjasok meg lenn várnak késő estig, amikor már nincs tömeg.

A mozgólépcső egyik oldalára állva feleződik az áteresztőképessége. Különösen csúcsforgalomban, amikor mindenki siet, mindenki előbb érne fel, ha a birkák nem egyesével állnának.

A villamosnak szép nagy ablakai vannak, amelyen bepillantva még a villamos megállása előtt felismerhető a torlódás. Ilyen esetben általában van idő arra, hogy egy-két ajtóval odébb lépjél.

A torlódásokat általában az ajtónál csapatba verődve trécselő hátizsákos diákok okozzák. Az én időmben hátizsákkal csak a túristák jártak. ;)

Így már akár értelme is lehet, mert a "különösen" = "leginkább".

Szőrszálhasogatva léteznek olyan peremfeltételek is, amikor már megint nincs értelme beszélgetni. Meg belekötni sem mindenféle marhasággal.

- 0 ember utazik a mozgólépcsőn.

- 1 ember utazik a mozgólépcsőn.

- 2 ember utazik a mozgólépcsőn, de nem érik utol egymást.

- Akárhány ember utazik a mozgólépcsőn, de senki nem akar előzni.

- Az előbbi, de mindenki bal oldalon áll.

A sor közel a végtelenségig folytatható.

De közelítsünk a végtelen sorból az értelmesebbre, amikor már van akkora, vagy olyan eloszlású embertömeg, amikor számít a topicnyitó megállapítása.

A legrosszabb kezdete az, amikor üres lépcső mellett egyszerre, vagy nagyon kis eltéréssel érkezik mindkét oldalra a szerelvény ÉS csúcsforgalom van. Ekkor a jobboldalazás miatt azonnal tömeg keletkezik. Mint egyik hozzászóló kifejtette: Ez "nem sor", ezért megkerüli az egészet. A tömeg szélesedik, hosszabb lesz, akadályozza a szembejövő forgalmat is. Ha a lefelé jövő forgalmat is sikerül megakasztani, akkor kész a baleset. A lépcsőre biztosan nem fog mindenki feljutni a következő (1) szerelvény érkezéséig. A tömeg ideges lesz, egyre jobban tolakodik. Minél jobban tolakodik, annál több lesz az ütközés a lépcsőre lépéskor. Ez onnan látszik, hogy egyre több foghíj keletkezik a lépcsőn állók között. A tömeg már jóval a lépcsők előtt torlódik. (Ez a palacknyakhatás, amikor a palack nyakát mesterségesen a felénél kisebbre veszed.)

Ha a fenti maximalista példába keletkezett terhelést csökkentjük, akkor belátható, hogy az egy-két siető miatt akkor is torlódás van, ha egyébként nem lenne. Annak alapján, amit eddig elolvastam a témáról, úgy gondolom, hogy a mozgólépcső 30%-os áteresztőképességének megfelelő forgalom alatt is torlódás van. Még akkor is, ha nem érkezik egyszerre két szerelvény.

Tehát szinte állandóan és feleslegesen torlódás van, kivétel a nagyon kis forgalmú időszakokat.Mondjuk reggel nyolctól este nyolcig.  Akkor mibe kötöttél bele?

> Akkor mibe kötöttél bele?

Nyilván nem olvastad a hozzászólásom, mert ha olvastad volna, tudnád, hogy abba kötöttem bele, hogy te azt állítottad, mindig csökken az áteresztőképesség ("A mozgólépcső egyik oldalára állva feleződik az áteresztőképessége. Különösen csúcsforgalomban"), ami tényszerűen hamis. (Az _elméleti_ _maximális_ áteresztőképesség nem számít, ha jóval alatta van a forgalom.) És legutóbb már jól írtad, "szinte állandóan". Az viszont nem "állandóan".

(Off: ha "üvegnyak" alatt a "bottleneck"-et érted, azt magyarul "szűk keresztmetszet"-nek mondjuk.)

Bizony, a műszaki életben a "képesség" sok esetben az "elméleti maximálist" jelenti. ;)

A mozgólépcső áteresztőképessége nem más, mint az "időegység alatt szálított embermennyiség". Ebben a képletben bennfoglalt az egy ember álldogállásához szükséges felület. És természetesen elméleti műszaki adat, mert nem vesz figyelembe pl. pszichológiai tényezőket. ;)

A "Jobra állj!" szabály azt mondja, hogy az egy emberhez tartozó felület duplázódik, a szállítási képesség feleződik. (Itt most ne specifikáljuk, hogy a "feleződik" az pontosan hány százalékot jelent! :-))

Hát ez volt az első mondat elemzése, hogy ne másfél mondatot kelljen elemezni. És ez tényszerűen tény. :-D

Üvegnyak alatt semmit sem értettem, mert ilyet nem írtam. A palacknyak hatás/effektus fordítása ebben az esetben - és most meg fogsz lepődni - torlódás. Amit sok esetben az átbocsátóképesség csökkenése is okozhat. A "szűk keresztmetszet" kifejezést a "valaminek a gyenge pontja" értelemben is használjuk. Esetünkben a mozgólépcsőnél alkalmazott "Jobbra állj!" szabály okozta, szállítóképességben bekövetkezett keresztmetszet szűkülés (a képletben felület csökkenés) a szűk keresztmetszet.

Nem csak csúcsforgalomban, hanem azon kívül is az emberek hullámokban érkeznek. (Jappányul: burst.) Ha nem akkor vizsgáljuk az áteresztőképességet, amikor nincs ott senki, hanem amikor vannak emberek :-D, akkor mindig kisebb lesz. Akár az üzemidő vége felé, két ember esetén is.

Ott vagy egy kicsit megzavarodva, hogy nem az áteresztőképesség mérése a kérdés, hanem egy ember továbbjutásának időtartama.

Ilyen okosságot követ el néha a speedtest.net. Elindít egy letöltés tesztet - eközben megszakad tetszőleges időre, majd  folytatódik a letöltés. A számítást csak azokra az időtartamokra végzi, amikor volt forgalom. Függetlenül attól, hogy mennyi ideig tartott a mérés. A végeredmény a hálózat maximális sebessége lesz még akkor is, ha a mérés ideje aránytalanul nagy volt.

Az öregkort mindenki másképp éli meg.

Nehéz feldolgozni, hogy már nem úgy viselkedik a tested, ahogy előtte. Többféle embertípus van: ha nekem szar, miért ne lenne neked is szar? Annyi bajom van az életben, hogy a te problémád már végképp nem érdekel. Megállok ott, ahol le akarok szállni, te meg csinálsz amit akarsz, nyugodtan kikerülhetsz. Te vagy a fiatal, ugorj át rajtam!

A gyermekeim is ilyenek. Kisgyermeket váró anyuka előtt felmegy a vonatra. Próbálom magyarázni, hogy nem jó: "de hát én előbb voltam ott". Remélhetőleg eljön majd az idő, amikor képes lesz túljutni önmagán.

Nem mindenki ilyen. Szomszéd nyugdíjas kapunyitó elektronikát szerel a házára, a másik elmegy a fiatalokhoz festeni, burkolni, lakást felújítani, hogy a gyermekek jól érezzék magukat, a harmadik meg betegen gondozza a kertet. Túljut önmagán és abban segít, amiben tud, nem azon kesereg, ami elment.

Sajnos Magyarországon az öregeknél a tipikus a fenti viselkedésmód. Ha a német nyugdíjasokat megnézed, őket nem amortizálja szanaszét az élet. Utazgatnak, megnézik a világot, érdekli őket a többi nemzet, tájak, emberek. A négy fal között a halálvárás magyar jellegzetesség. Sajnos.

Akit ennyire nem érdekel a többi ember, azt más sem érdekli az életben. Belefásultak mindenbe. Persze ott van a másik típus is, aki 70 évesen görkorizik, mert olyat is láttam a Duna parton. :)

"A négy fal között a halálvárás magyar jellegzetesség. Sajnos."

Hát igen, a magyar nyugdíjasok közismerten sokkal zsugoribbak a német nyugdíjasoknál. Ahelyett, hogy elköltenék a pénzüket, gonosz módon magukkal akarják vinni a sírba. Vagy... várjál csak... hátha mégsincs úgy, ahogy írtam.

Bécsben pedig pont az öregasszony-kommandó üvölti le a fejed, ha nem tartasz a mozgón jobbra :D

--
trey @ gépház

Arra kérlek, mutasd meg, a Magyar Közlöny melyik számában jelent az meg, hogy nem szabad a mozgólépcső bal oldalán állni! Bevallom, lemaradtam erről a jogszabályról, így én sem tartom magam ehhez, s ha valaki puffog, azt szoktam javasolni neki, hogy kerüljön ki. Ugyanis nem emlékszem arra, hogy ezt tiltaná bármi is.

Nem mellesleg, ha hallottál a Hooke-törvényről, netán tanultad, akkor talán az is felmerülhetne benned, műszaki szempontok alapján mennyire rossz ötlet egy oldalra állni a lépcsőn. Aztán ott van az, hogy ha egy oldalra állnak az emberek, kisebb tömegáramot tud szállítani a mozgólépcső, azaz ténylegesen lassabb lesz az utazás.

További kellemes hőbörgést, mammerezést és papusozást kívánok! :)

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ezt inkább valamiféle Utazási Feltételek tartalmazza. Ugyanabban megtalálod - ha jól emléxem - max. 81cm élhosszúságú kockát szállíthatsz csomagként. Aztán lehet előzni. ;)

A tömegáram is jó, de ha már műszaki szempontoknal tartunk, akkor a féloldalas terhelésnél az egyik oldalon jobban kopnak a csapágyak és a gumikorlát. Aztán jő a karbantartás (kicsit gyakrabban) és kezdenek a birkák pampogni (kicsit gyakrabban). ;)

Jó, hát az sincs törvénybe írva, hogy ne legyen valaki egy bunkó faszkalap, valahogy mégiscsak sikerül megugrani az emberek egy részének ezt anélkül is, hogy ne írják bele a törvényekbe.

Egyébként ha néha körbenéznél a különféle tömegközlekedési eszközökön, akkor láthatnál ilyen meg ilyen csodás kirakott felkéréseket.

Megjegyzem, az emberek nagy részének Magyar közlöny nélkül is sikerült megugrania ezt a szintet.

Egyébként nem arról van szó, hogy egy oldalra álljon mindenki. Arról van szó, hogy aki nem akar gyorsan haladni a mozgólépcsőn, az álljon jobbra, hogy bal oldalt tudjon haladni, aki meg haladna. Tudod, mint amit a KRESZ is előír az autósoknak pl. autópályán.

Értem, szóval direkt kibaszol másokkal, nehogy már másnak egyszerűbb legyen az élete. Csak mert szerinted divat. Érdekes módon, máshol sikerül ezt az apróságot abszolválnia az embereknek. Sőt, Magyarországon is a többségnek.

Másrészről jobbra-balra cikázni sokkal bonyolultabb, mint bal oldalon simán lesietni.

Nem érted? Azok az önzők, akik sietnek, mert ezen kevesek igénye miatt kellene a mozgólépcső sávszélességét lecsökkentve hátráltatni a többséget. Úgy állítod be, mintha legitim volna az, hogy sokaknak kárt okozzanak kevesen, mert csak, miközben kárt okozunk a hardware-ben is, a gyakoribb karbantartás pénzbe kerül.

Tehát a dolog úgy áll, hogy a többségtől valamiféle igazodást vársz, hogy egy kisebbségnek minimálisan jobb legyen, ezzel a többség szabadságát korlátoznád, valamint hátrányos helyzetbe kényszerítenéd őket. Szerinted az a természetes, hogy a kisebbség különleges és önző igénye miatt a többség áldozzon az idejéből és szabadságából.

Hát bocs, de nem.

A vitánk jó példája annak, mi a problémám a liberális „értékekkel”. Csak az, hogy az önzésre épülnek, s a többiektől elvárják, hogy az önzők érdekében áldozatokat hozzanak. A legszebb, hogy bátran kardoskodsz is a hülyeség mellett, mert te úgy akarod.

Jegyzem meg, Magyarországon a szokásjog sem ez. Ez csak az a liberális szenny, amit importáltunk 1989 óta.

Senki nem akadályoz téged. Aki ott áll, azért áll ott, mert kifizette a szolgáltatás díját, s ugyanúgy használja a szolgáltatást, ahogyan te is. Ott van, mert ő éppen annyira legitim felhasználó, mint te. Ha sietsz, kikerülöd.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

" a liberális „értékekkel”."

:DDD Na szép, le lettem libsizve. Ez a nap vicce.

Helyedben egy picit átgondolnám, hogy ki most itt a liberális köcsög, mert épp te szarod telibe a BKV üzletszabályzatát és a kialakult szokásokat. Ennyit a liberális értékrendről meg az önzőségről.

"III.5.4. A Metró mozgólépcsőin és a MFAV korlátliftjén érvényes utazási szabályok
[...] A mozgólépcsőn lehetőleg jobb oldalon kell utazni,és a bal oldalt szabadon kell hagyni a haladó utasok számára."

Kapacitásszűkülésről meg maximum akkor lehetne beszélni, ha tömött sorokban állnának az emberek az összes lépcsőn. Jelentem, általában nem ez a helyzet.

"Ha sietsz, kikerülöd."

Áruld már el mi a biztonságosabb: szlalomozni emberek közt, vagy adni a sietőknek egy sávot? Mind a sietőknek, mind a nem sietőknek.

Szép ez a kötelező szabály, ami lehetőleg. Sajnos akkor keletkezett, amikor még két ember elfért egymás mellett. Azóta keskenyebbek lettek a lépcsők, csak másfél ember fér el. Máfél sávon előzgetni az semmiképpen sem biztonságos. Elég, ha meglöksz egy idősebb embert és máris balesetet okoztál. Ekkor nyilvánvalóan tovább fogsz sietni, hiszen pontleszarod.

> Elég, ha meglöksz egy idősebb embert és máris balesetet okoztál. Ekkor nyilvánvalóan tovább fogsz sietni, hiszen pontleszarod.

Jaja, par hete volt ilyen, csak az aldozat nem idos volt, hanem egy 20+ eves csaj. Szerencsere a rohano uzletember, aki fellokte, "nem vette eszre", igy nem kellett visszamenni segiteni, igy nem keste le az atszallast. Huhh, meg is nyugodtam, hogy odaert a nagyon fontos munkahelyere!

> Azóta keskenyebbek lettek a lépcsők

Meg szelesebbek az emberek, btw.

Nem vagyok én kalendárium. ;)

Ahol eredetileg 3 mogólépcső volt, azt korszerűsítették 4 mozgólépcsőre. A régin két átlagos ember egymás mellett állva kényelmesen elfért. Most meg a lépcső szélessége 80-85cm. Ez a szélesség nem "két sáv", tehát két átlagos ember nem fér el egymás mellett.

Ha ez számodra bonyi, akkor nézz utána a vonatkozó előírásoknak!

> Azok az önzők, akik sietnek, mert ezen kevesek igénye miatt kellene a mozgólépcső sávszélességét lecsökkentve hátráltatni a többséget.

+1, pedig mi eleg ritkan ertunk egyet

elmondom ujra: ha 5% sietsege miatt lecsokkented a savszelt, akkor a 95% lassabban fog haladni. ennyi. nem bonyolult.

Nem számít :) A szabályzat elmondja hogy akkor kell jobbra állni, ha van rá lehetőség. Lehet szőrszálhasogatni persze, vitázni azon, hogy egy visszafogott tömeg esetében lett volna rá vagy sem.

A baj az, hogy megint az van, hogy két tábor egymásnak esik egy hülyeségen ahelyett hogy azt próbálnánk kitalálni hogy tud jó lenni mindkét félnek. Idáig süllyedt ez a világ. Egymással hajbakapó és "a másiknak csak azért se legyen jó" barmok vagyunk :)

> A szabályzat elmondja hogy akkor kell jobbra állni, ha van rá lehetőség. Lehet szőrszálhasogatni persze, vitázni azon, hogy egy visszafogott tömeg esetében lett volna rá vagy sem.

Talan felreertheto voltam, nem a visszafogott tomegnel vagy az uresjaratoknal van baj. Akkor van baj, amikor reggel a mozgolepcsotol a szerelvenyig er a sor/tomeg, mert elol paran modoroskodnak, hogy _mindenkeppen_ csak jobbra alljanak. Azon az aron is, hogy mogottuk feltorlodik a tomeg. Hatha veletlenul valaki siet. Ha nincs csucsforgalom, akkor siman alljon mindenki jobba, mit banom en.

> elmondom ujra: ha 5% sietsege miatt lecsokkented a savszelt, akkor a 95% lassabban fog haladni. ennyi. nem bonyolult.

Mondjuk ez rohadtul nem így van. A mozgólépcsőn valóban tömegben nem tudsz gyorsabban menni, ezért optimális kettesével állni.

Na de mi van, ha nincs tömeg?

Gondolj bele, sietsz, üres minden, kizárólag Mari néni van a mozgólépcsőn, a cekkerét lerakja jobbról, ő megy balról, sem átugrani, sem kikerülni nem tudod.
Rohannál, de előtted Mari néni elterpeszkedik, ha megkéred, meg lesajnál, hogy nehéz lenne a cekkert odébb rakni, legközelebb indulj el előbb a vonathoz. Jó tanulság lesz számodra, ha lekésed.

Legalább olyan bosszantó amit csinálnak, mint mikor valaki a 2x2 sávos úton középen megy. Se jobbról, se balról kerülni nem tudod.

Tömegben egyébként az autópályán sincs jobbratartás.

De meg csak a savszelesseg felezodes sem igaz. Ha 1 perc alatt er fel a mozgolepcso, ez alatt duplan allva fel tud vinni N embert. Ha jobbra all N/2 ember, a bal "gyors" savban ez alatt N/2-nel tobb ember tud felmenni (ha mondjuk a seta duplazza a sebesseget, akkor N/2+N, azaz +50% gyorsulas lesz az eredmenye). Raadasul aki jobbra all az - by def. - nem siet, szoval neki amugy is mindegy. Az, hogy tobb a lusta, mint a sieto, nem a rendszer hibaja.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Nem. Konkrétan az egész threadben összevissza érvel mindenki, van, aki _csak_ a csúcsforgalomról beszél, és van, aki nem. És pont locsemege azok közé tartozik az itten hozzászólásai alapján, akinek mindegy, hogy csúcsforgalom van, vagy sem, akkor sem áll jobbra, ha amúgy ezt megtehetné, aki siet, kerülje ki.