No, ezt is megéltük, megszülték a Crowbar collective-s arcok a Black Mesa záró részeit a Xen-t. Igen, azt amit MOD-ként még 2012-ben adtak ki, majd 3 évre rá Steamre is felkerült, mint standalone játék. És igen, 2005-ben kezdték fejleszteni. Tulajdonképp ugyanennyi idő kellett a Duke Nukem Forevernek, különbség az, hogy ez legalább jó lett.
Vasárnap kezdtem el, most értem a végére. Persze csak a Xen-től, rég volt már az, hogy együltömben (majdnem) végig vittem. (Anno 2012-ben a Lambda Core elején adtam fel fáradtság miatt. Hiába, évek telnek, változnak az idők). Azt kell, hogy mondjam, megérte a várakozást. Alaposan újragondolták a Xen-t, sokkal bővebb világot kaptunk. Nagyon tetszett a dizájnban, hogy jobban megjelent az idegen infrastruktúra, egyfelől szögletesebbek lettek a dolgok, mint mondjuk egy rendes építmény*, kerítés, szerkezeti elemek, stb. és nem teljesen egy trekie féle "semmi köze a fizikához, de jól néz ki" dizájner agymenés (bocs minden trekie fanboytól, az ST dizájna szar). Másrészről viszont sikerült megtartani a 90-es évekre jellemző absztrakt, kissé doomos-quakes formatervet, mindezt úgy, hogy sok helyen egészen felismerhető az, hogy mit honnan mintáztak - mindezt úgy, hogy tényleg az alapoktól újragondolták és kihasználták azt, hogy a source engine egy halom új puzzle típushoz ad lehetőséget. A sok bővítés mellett viszont van, ami kikerült: Nihilanth nem teleportál már el minekt sehova. Ez mondjuk nem biztos, hogy hátrány. Meg talán a végére egy picit sok volt az Interloper fejezet végére a futószalag, de mire elkezdtem volna unni már jött más.
Amivel vigyázni kell: úgy általában véve nehéz lett a Xen. Ezt a készítők is írják, hogy még a játékegyensúlyon csiszolni kell egy picit, most van egy-két rázósabb szakasz, bár nem vészes. Alapvetően az egész Xen nagyon szép, 1-2 hely van, ahol elkellene még pár polygon meg 1-2 nagyobb felbontású textúra. De az összkép az remek. Bugok sajnos még vannak, zömében apróságok a pályán, itt-ott be lehet akadni meg 1-2 helyen a "vízet" egy picit jobban ki kellett volna húzni, mert a levegőben ér véget. Illetve egy "ED_Alloc No Free Edicts"-be futottam bele, Interloper fejezet vége fele egy nagyon magas liften, ahol sok Controller szeretné megkeseríteni az életünket. Ott nem segtett a -num_edicts 2047 paraméter, amit többen javasoltak az interneten. Megoldás az god mode + noclip-el felmegyünk, a következő szinteken ahol alien gruntok is vannak kipucoljuk a terepet, majd folytatjuk. Még azelőtt jön elő, mielőtt a táposabb fajta Controller előjön. Többen jelezték, szóval a probléma nem egyedi.
Hosszban egyébként összemérhető hosszúságú volt elsőre, mint anno a Black Mesa Xen nélkül. Olyan 7 óra volt normál nehézségen. Anno a BM is kbl. 7-8 volt nekem.
* Ez tetszett Peter F. Hamilton Pandora Csillaga/Júdás elszabaduljában is, hogy a Primer cuccok is igazából hasonlóak voltak az emberi dolgokhoz, mert mégiscsak a műszaki dolgoknál a fizika diktál.