Black Mesa: Xen

No, ezt is megéltük, megszülték a Crowbar collective-s arcok a Black Mesa záró részeit a Xen-t. Igen, azt amit MOD-ként még 2012-ben adtak ki, majd 3 évre rá Steamre is felkerült, mint standalone játék. És igen, 2005-ben kezdték fejleszteni. Tulajdonképp ugyanennyi idő kellett a Duke Nukem Forevernek, különbség az, hogy ez legalább jó lett.

Vasárnap kezdtem el, most értem a végére. Persze csak a Xen-től, rég volt már az, hogy együltömben (majdnem) végig vittem. (Anno 2012-ben a Lambda Core elején adtam fel fáradtság miatt. Hiába, évek telnek, változnak az idők). Azt kell, hogy mondjam, megérte a várakozást. Alaposan újragondolták a Xen-t, sokkal bővebb világot kaptunk. Nagyon tetszett a dizájnban, hogy jobban megjelent az idegen infrastruktúra, egyfelől szögletesebbek lettek a dolgok, mint mondjuk egy rendes építmény*, kerítés, szerkezeti elemek, stb. és nem teljesen egy trekie féle "semmi köze a fizikához, de jól néz ki" dizájner agymenés (bocs minden trekie fanboytól, az ST dizájna szar). Másrészről viszont sikerült megtartani a 90-es évekre jellemző absztrakt, kissé doomos-quakes formatervet, mindezt úgy, hogy sok helyen egészen felismerhető az, hogy mit honnan mintáztak - mindezt úgy, hogy tényleg az alapoktól újragondolták és kihasználták azt, hogy a source engine egy halom új puzzle típushoz ad lehetőséget. A sok bővítés mellett viszont van, ami kikerült: Nihilanth nem teleportál már el minekt sehova. Ez mondjuk nem biztos, hogy hátrány. Meg talán a végére egy picit sok volt az Interloper fejezet végére a futószalag, de mire elkezdtem volna unni már jött más.

Amivel vigyázni kell: úgy általában véve nehéz lett a Xen. Ezt a készítők is írják, hogy még a játékegyensúlyon csiszolni kell egy picit, most van egy-két rázósabb szakasz, bár nem vészes. Alapvetően az egész Xen nagyon szép, 1-2 hely van, ahol elkellene még pár polygon meg 1-2 nagyobb felbontású textúra. De az összkép az remek. Bugok sajnos még vannak, zömében apróságok a pályán, itt-ott be lehet akadni meg 1-2 helyen a "vízet" egy picit jobban ki kellett volna húzni, mert a levegőben ér véget. Illetve egy "ED_Alloc No Free Edicts"-be futottam bele, Interloper fejezet vége fele egy nagyon magas liften, ahol sok Controller szeretné megkeseríteni az életünket. Ott nem segtett a -num_edicts 2047 paraméter, amit többen javasoltak az interneten. Megoldás az god mode + noclip-el felmegyünk, a következő szinteken ahol alien gruntok is vannak kipucoljuk a terepet, majd folytatjuk. Még azelőtt jön elő, mielőtt a táposabb fajta Controller előjön. Többen jelezték, szóval a probléma nem egyedi.

Hosszban egyébként összemérhető hosszúságú volt elsőre, mint anno a Black Mesa Xen nélkül. Olyan 7 óra volt normál nehézségen. Anno a BM is kbl. 7-8 volt nekem.

* Ez tetszett Peter F. Hamilton Pandora Csillaga/Júdás elszabaduljában is, hogy a Primer cuccok is igazából hasonlóak voltak az emberi dolgokhoz, mert mégiscsak a műszaki dolgoknál a fizika diktál.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2019. 12. 10., k – 08:03

a link szándékosan van elrontva?

 

"bocs minden trekie fanboytól, az ST dizájna szar"

szerinted.

Természetesen szándékosan. (Majd gépről javítom.)

 

Jó, elhiszem, hogy akkoriban a hippimozgalmároknak betépve jók voltak azok az izék, ami mindennek alkalmas, csak űrhajónak nem, attól még a vicc kategória. És sajnos évtizedek óta kiírthatatlan ez a baromság a scifiben, hogy az idegen űrhajóknak mindig valami meghökkentő, furcsa formájú izének kell lennie és/vagy valami repülőgép imitációnak, nehogy véletlenül elhigyjem, hogy a dizájner elgondolkozott azon, hogy mivel lehet az űrben közlekedni és ne legyen egyértelmű, hogy két trip között született a dizájn. Star Warst még megértem, mert az meg se próbál scifi lenni, az egy kalandfilm, ellenben az ST-vel.

 

De mondj egy jó okot, hogy azokat az izéket miért kellene komolyan vennem, mint űrhajó.

milyen scifit tudsz mondani jelenleg amiben 100% tudományosan van ábrázolva egy csillaghajó amivel galaxisokat lehet átutazni és teljes egészében átültethető a valóságba? valamint tudod személyesen garantálni hogy mindössze azt kell a valóságban megépíteni és működni fog? mert a logikád mentén haladva ez kell ahhoz hogy egy jó scifi legyen valamiből, minden más szar.

bár én még továbbra is azon az állásponton vagyok hogy a hajók designja szubjekítv, szerinted szar másnak meg tetszik. 

Pl. Omega osztályú romboló a Babylon 5-ből meg annak az elődje a Dreadnogh. Explorer, Warlock, Olympus.  Vagy a Starfury-k szintén hihetőek. Vagy úgy a földi cuccok nagyja. Hyperion mondjuk picit kilóg a sorból, de elmegy. Igen, térkapu technológia nem létezik, ott ezt találták ki a galaxison belüli utazásra.  Hozhatnám még példának az Expanse sorozat hajóit is.  De ugyanígy egész hihető az USS Sarratoga is a Space: Above and beyond-ból.  Tulajdonképpen az USS Sulaco is hihető.

Ez a tányérra rászerelünk törékenynek tűnő pilonokon random dolgokat, hogy az egész úgy nézzen ki, mint egy elbaszott kacsa, aminek túlméretezték a csőrét rossz vicc kategória. Az idegen űrhajók is legalább ennyire logikátlanok.

Nem mondtam, hogy tökéletes mind. Azt mondtam, hogy hihető. Tudod, van különbség aközött, amikor pár hippi bedrogozva kitalál valamit meg aközött, hogy végiggondolják, hogy egyébkánt működhet-e a gyakorlatban. Scifinél az utóbbi nem hátrány. (Mondjuk e téren az egész ST széria elvérzik csúnyán.)

Ez tetszett Peter F. Hamilton Pandora Csillaga/Júdás elszabaduljában is, hogy a Primer cuccok is igazából hasonlóak voltak az emberi dolgokhoz, mert mégiscsak a műszaki dolgoknál a fizika diktál.

A primereket szerintem is nagyon jól kitalálta, inkább róluk olvastam volna, mint Ozzie galaktikus hippitúrájáról. A többi könyvét olvastad már?

Az eltékozolt ifjúságot igen (ugyanabban a világban játszódik), meg elkezdtem még valamit, de az annyira nem fogott meg, hogy a címére sem emlékszem.

A hippitúra szerintem rendben volt, nekem inkább a mértékével volt bajom. Magához a fő szállhoz keveset tett hozzá, ahhoz viszont túl sok oldal ment el rá. Szerintem elkezdte írni, mert jó ötletnek tűnt, volt vele valami nagyobb terve, aztán letett róla és azért lett ennyire mellékszál.

Az Eltékozolt ifjúság elég megosztó lett, én szerettem, de a többség úgy látom, nem. Most a szintén a Nemzetközösségben játszódó Üresség-trilógiánál tartok (1200 évvel a Júdás elszabadul után játszódik), tegnapelőtt fejeztem be a második részt. Ezzel az a bajom, hogy kettő az egyben ajánlat, a sci-fi szál mellett van benne kvázi egy fantasy regény is. A végén biztos összekapcsolódik majd a valódi sci-fivel, de egyelőre idegesít, hogy több oldal megy rá, mint az engem érdeklő részekre.

Az Üresség-trilógia szempontjából elvileg van szerepe a hippitúrának, mert valahogy onnan szedi össze Ozzie a technológiát, amivel megalkotja a Gaia-mezőt, ami fontos az Üresség-trilógiában.

Jól értem, hogy ez a teljes eredeti Half-Life játéknak az újragondolása? Lájkolom. Valamikor nekiállokülök.

A Black Mesa az eredeti HL1 Source engine-en történt remake -je (nem összekeverendő a HL1 Source-al, ami szintén ugyanez, leszámítva hogy hiába Source engine, csúnya régi, de legalább hivatalos kiadás :). Viszont ebből kimaradt a Xen fejezet, amit most pótoltak.

Igen, a HL1 Source az lényegében változatlan, mint az eredeti játék, talán a textúrák felbontását növelték. Elkezdtem játszani, és mintha az NPC-ket vezérlő logika is kicsit változott volna, mert olyan esetlennek, sutának tűnnek. De lehet, hogy eleve is azok voltak.

Én néhány hónappal ezelőtt szereztem be Steam-en a Half-Life-ot, Blue Shift-et és Opposing Force-t. Jó volt újra kivinni őket. Még most is van hangulata.

 

Most hogy végre teljes, így valamikor én is kipróbálom a Black Mesa-t.

"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Szerkesztve: 2019. 12. 13., p – 21:41

HL2-vel 2004-ben játszottam (HL1 teljesen kimaradt az életemből '98-ban), az nagyon tetszett single player-ben, jól meg is szenvedtem mire végig vittem. A folytatások HL2 Episode1, 2, stb. pedig valahogy már nem ragadtak meg utána, így egyikkel se játszottam. Pár éve megvettem az Orange Box-t, eddig ott pihent a polcon, most pár hete szedtem elő, és kezdtem az eredeti HL2-vel játszani.

Ez a Black-mesa remake teljesen elkerült múlt hétig. Le a kalappal, grafika ügyileg mindenképp felveszi a versenyt a mai címekkel.

Megnéztem YT-n egy 2,5 órás végigjátszást. Hát nemtom, nekem lehet h. 12,5 órába telt volna. Az utolsó 45 perc, amikor megy felfelé a dobozszállító végtelen futószalagokon az egekbe, hát ott kb. ledobta az agyam az ékszíjat ilyen pályadesign-t összerakni. A végső boss rész se volt 1 sétamenet.