Tesla engineer admits uploading Autopilot source code to iCloud before leaving for competitor https://t.co/SrPX6x4Hyv by @fredericlambert pic.twitter.com/8ojecNn5d1
— 9to5Mac.com (@9to5mac) July 11, 2019
- 2695 megtekintés
Hozzászólások
Nekem kicsit zavaros a cikk.
A tiszta része, hogy a kedves volt alkalmazott elvitt forráskódot a cég meg jogi lépéseket tesz.
A probléma részét kicsit nem értem. Azt fejtegetik, hogy a Tesla nem használ LIDART, és azt lehet megtudni, hogy ezt hogyan csinálják. Ezzel csak az a problémám, hogy van pár lehetséges megoldás, egyszerűbb ha egy volt alkalmazott csak megmondja melyi, azt úgyis a saját rendszerhez kell igazítani.
Nyilván ez az irányításelméletben még csak a kezdeti lépés, a poén ezután van, hogy milyen vezérlőt használnak, azt is lehet tudni, van kb 4-5 szóbajöhető módszer, ehhez sem kell forrásód. (itt magyarországon meg tudjuk a +1-edik módszert is :D )
A nagy poén az, ami a deep learningből jövő modell még, nah ott se a forráskód a poén.
Szóval kicsit zavaros nekem ez az egész.
pici update:
https://www.tesla.com/blog/all-our-patent-are-belong-you
2014-ben azt írták, hogy open source lesznek a szabadalmak. Akkor teljesen nem értem mi értelme volt a forráskód lopásnak.
Azt természetesen értem, hogy nem szép dolog elvinni a forráskódot. még csúnyább használni. Azt nem értem, hogy mi értelme volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lasd: https://hup.hu/node/164819?comments_per_page=9999#comment-2361964
lehet igy konnyebb a megoldas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cikket nem értem. Nem látom, hogy a ködfényszóró nemléte miért válasz arra amit nem értek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "intellectual property" és a "patent" szavakat kerested. A kettő nem ugyanaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt természetesen tudom.
Mint írtam értem a Tesla-t. Nekem a cikk fejtegetése zavaros.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Codeberrynel azt mondtak hogy mire vegzek onvezeto autot is fogok tudni programozni. Valaki zenelejatszot fejlesztett azt mondta. Html audio taggel.
Fenyszorokapcsolgatas meg az ablaktorles is szarul megy sose lesz itt onvezeto auto
------------------------
uint8_t *data; // tipussal megszorozzuk az adatot. wtf?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha arra gondolok, hogy számtalan olyan kereszteződést, "útviszonyt" látni, ahol még az ember is alig tudja, mit kell tenni, melyik lámpát kell nézni, miért tették hülye helyre a lámpát, táblát stb. akkor ezek alapján a teljes önvezetés még igencsak messze van.
(Autópályán automatán közlekedni nagyon nem egyenlő a teljes önvezetéssel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy nagyon összetett kérdés.
Ha távolról ránézünk az önvezetésre, akkor a problémát két részre bonthatjuk. Kell egy pályaelőírás, meg egy szabályzás, amivel azt megvalósítjuk. Amit te feszegetsz kérdést, az tulajdonképpen a pályaelőírás problémájának egy kis szelete, ami a képfelismerés témakörébe tartozik. Ez csak egy része a problémának, de szerintem nem ez a legnagyobb probléma jelenleg, mivel itt ismert jelzéseket keresünk, kb előre kiszámítható helyetn (itt akár valami adatbázis és gps is segíthet, hogy merre keressük), valamint öntanuló adatokkal is tudjuk ezt javítani. A szilicium völgy környékén viszonylag sok tesla megy már eléggé régóta, ott ez tuti sokkal jobb, mint mondjuk itthon Mucsaröcsöge külsőn, ahol még életben nem járt Tesla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "pályaelőírás" egy marhaság önvezető autó esetén, egy térképből meg egy gpsből simán tudnia kell hogy a következő kereszteződésben mit ír elő a kressz. Legalább is ha én csinálnám biztos nem a kihelyezett táblákat próbálnám nézni.
===============================================================================
// Hocus Pocus, grab the focus
winSetFocus(...)
http://c2.com/cgi/wiki?FunnyThingsSeenInSourceCodeAndDocumentation
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az esetben hogyan fog megtanulni egy vadveszély, hibás burkolat vagy útépítés miatti korlátozást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pályaelőírás nem csak pozíció, hanem a pozícióhoz idő is tartozik, ha nem így lenne nem tudna megállni, nem tudna balesetet elkerülni...stb. Amit írsz az is része természetesen, de az csak egy elem a sokból.
Valamint ez a pozíció+idő csak ebben az esetben lehet igaz, ezt sokkal absztaktabban kell kezelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Múltkor láttam egy jó videót arról, hogyan is kell elképzelni az önvezetés "programozását". A totalcaros Karotta vlogol mostanában, ott beszélt arról, miért működik rosszabbul itt, mint kaliforniában 18 perc 30 sec után:
https://www.youtube.com/watch?v=9c2MLNDRpEM
A lényeg, hogy már egy ideje az összes eladott Teslában mindig aktív az önvezetés, csak nem avatkozik közbe. Ezért van minden szenzor bennük. Egy ügyes ötlettel nem manuálisan tanítgatják a rendszer ismereteit, hanem minden újabb autójuk mindig megpróbálja feldolgozni a közlekedési helyzetet és azt hasonlítja össze azzal, hogy a manuálisan vezhető sofőr mit csinál. Tehát lényegében, ahol sok Tesla autó jár, ott a sofőrök viselkedését tanulja be helyszínhez kötve.
Ez kb meg is magyarázhatja, hogy a model3 esetén miért nem adták oda jótékonyan a csomagban nem megvett, de első szériánál még ideiglenesen aktív funkciókat: hiszen az olcsóbb csomagot válaztók tanítják be valójában a rendszert. Ebből következik az is, hogy ha minden tesla önvezet, akkor nem lesz akitől tanuljon :) Akkor lehet manuális sofőröket kell fizetni ehhez :D
https://www.forbes.com/sites/bradtempleton/2019/04/29/teslas-shadow-tes…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni