:)
- mauzi blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1926 megtekintés
Hozzászólások
Nem kell ehhez ezredes, céges CRM-ben root joggal bejárkáló teljes management leveleit kaptam meg kb. 1-1,5 órás időablakban, amikor megmutattam a tulajnak, hogy a root napi 15-30 műveletet végez, nem tudjuk ki ő, de nagyon furák a törölt árajánlatok, az akciózott termékek, a pénztár módosítások. (Nem saját szoftverem volt, csak beszélgettünk, és mutatta a naplójukat a programban, nekem meg szúrta a szemem a root szó mint minden harmadik sorban ott levő.)
Következő héten 3 feljelentés történt, és 9-en lettek kirúgva. 21 fős cégnél. A statisztikák ilyen klasszikus "síkság találkozik a meredek heggyel" formát vettek fel arra az évre (azóta is jól mennek, csak akkor volt egy ilyen 6-9x-es ugrás kb. minden mérhetőben).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nice.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kirugva? de olcson megusztak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 3 feljelentésből utána bírósági ügy lett, és a tulajdonos a javaslatom ellenére csak azokkal ment pereskedni, akik egyértelműen nyertek az ügyből, aki csak tudott róla, azokkal nem. De azért remélem az új munkaadók felhívták az előzőt, hogy miért váltak meg tőlük 5-10 év után, azonnali kirúgással.
Voltak más gondok is más cégnél, céges audit-ot végző ismerős mesélte, egyik elmebetegnek a fiókjában volt kb. minden második írásban kiadandó árajánlat, "véletlen" nem lettek postázva, úgy kb. több éve. Javasoltam nekik, hogy digitalizáljanak mindent a jövőben, ott kicsit egyszerűbb ezt kikutatni. Mondjuk most van egy ügyfél, ahol az egyik srác a konkurenciánál levő haverjához küldi az ügyfeleket, direkt felárazott árajánlat adása után benyögi, hogy akkor menjen oda, onnan meg kapja a jattot, ezen a statisztika se segít (mert közben vigyáz arra, hogy legyen pont elég forgalom).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja valahogy a feljelentes sor nem tunt fel korabban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam is alap, hogyha a root cipellőjébe beleléphetek, akkor más vagy csak borítékbontással, vagy általam ismert, nevesített user sudo-val. Tercia non datur, ha tetszik, jó, ha nem, akkor azt a gépet bottal sem piszkálom.
Windows-os irányból érkező kollégának feltettem a kérdést, hogy ha windows-on nem Administrator-ként lép be, akkor *nix környezetben mi a búbánatért kell neki a root user? Amit adminolnia kell, ha hozzáértő unix-os nincs kéznél, az mondjuk 8-10 jól irányzott parancs, arra meg van sudo joga, vagy épp a megfelelő fájlokra normál userként olvasési meg ha kell írási joga. Nem értette a kérdést... Szerencsére rég volt, elmúlt, de láttam már azóta is ilyen "mé' nem lehet rútként belépni", Windows-ból jött admint... (különös ismertetőjelük, hogy putty-imádók, és mc+mcedit nélkül meghaltak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még mindig inkább, mint amikor jönnek a csodálatos admuser patternnel. Ugye van pisti, és van neki egy admpisti, ha dolgozna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt hasonlóhoz is szerencsém - A "sima" user "pandacsoki.boborjan", az admin meg "pandacsoki boborjan" formában leledzett - nomostan ez utóbbit első blikkre rühellte például az AD-integrált vécenter - bár rá lehetett beszélni, hogy mégis megegye...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép történet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno elvezényeltek minket egy kis helyőrségbe, ahol a tisztek mindegyike "gyakorló" ruhában pompázott. Mi nem voltunk szokva ahhoz, hogy még a főtisztek is gyakorlóban vannak és azon az arany sáv sötét színű. Így az egyik srác a helyőrségparancsnokot (alezredes) emígyen szólította meg:
"Törzsúr! merre van itt a kantin?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami ott nagyon be lett nezve, mert fotiszteknel parketta van, nem sarokcsik. :D
szerk: bar az orszagot, szervezetet es evszamot nem definialtuk, ugyhogy never mind
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni