Sziasztok!
Csak Én nem értem, hogy ez a Proton miért olyan nagy show, miért kellene ezt szeretnünk?
- Lassítja - az amúgy szépen megindult - natív játékfejlesztést. Konzerválja a Windows-os dominanciát.
- Mivel a Windows-os játékok nagyon különbözőek, ezért nehéz rájuk emulátort írni. Pl. Egy PS3ra sokkal könnyebb lenne, és valsz. értelmesebb is.
- Wine csak X alatt képes futni, a mostani irány pedig már régóta a Wayland.
- Nekem se egy Warcraft III, se egy Doom 2016 nem képes rendesen futni Wine alatt. Mindig szétfagy vagy más baja lesz.
- 1288 megtekintés
Hozzászólások
- Lassítja - az amúgy szépen megindult - natív játékfejlesztést. Konzerválja a Windows-os dominanciát.
Én úgy látom, hogy AAA címeknél a Linux portolás eddig is pár éves késéssel jött. Ha protonnal jól fog menni, akkor a protonos port ugyanúgy jó lesz. Nekem kb mindegy, hogy mi van alatta, csak műköggyön jól.
- Mivel a Windows-os játékok nagyon különbözőek, ezért nehéz rájuk emulátort írni. Pl. Egy PS3ra sokkal könnyebb lenne, és valsz. értelmesebb is.
Ezt a pontot nem értem.
- Wine csak X alatt képes futni, a mostani irány pedig már régóta a Wayland.
Gondolom áttenni a Wine-t Wayland alá nem lesz akkora kunszt, és egy szép napon meg fogják csinálni. A Wayland X emulációjával sem működik a Wine egyébként?
- Nekem se egy Warcraft III, se egy Doom 2016 nem képes rendesen futni Wine alatt. Mindig szétfagy vagy más baja lesz.
Pont ez volna a Proton támogatásának a lényege, hogy az ilyen hibákkal a Steam felvállalta a harcot. Lényegében azt vállalták, hogy a játékokhoz megtalálják a működő konfigurációt, hozzáteszik a specifikus patch-cseket és javítják a hibákat. Tehát ha nálad hibák vannak, akkor riportold őket, és bízzunk benne, hogy javítani fogják.
A Doom 2016-ot én is ki szeretném majd próbálni, csak előbb egy ütősebb vas kellene. Meg idő játszani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondom, hogy játék céljából egyszerűbb/könnyebb lenne egy PS2/3/4-et emulálni Linuxban, mert a Windows-os játékok nagyon változóak lehetnek (DRM, DirectPlay, .Net stb.. ) míg egy PS3 egy nagyjából stabil platform millió + 1 játék címmel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, felfogtam, nem is rossz ötlet. Talán jogilag neccesebb a PS emulálás. De miért kellene ennek kizárónak lenni? Virágozzék ezer virág! Csinálják meg, én meg eldöntöm méltóztatok-e játszani vele!
Általában a kontrolleres játékokat nem szeretem annyira, egér+billentyű hívő vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem én Warcraft3-at már 10+ évvel ezelőtt is simán futtattam Wine-on.
--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon olvastál ennek a témának utána, ugye? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem túlzottan, de a saját tapasztalataimat írom, hogy szerintem ez egy tévút.
Például PS4-re is van PS2 emulátor, és azzal teljesen megvagyok elégedve, de ez a Proton szerintem nem jó sok mindenre, és félő hogy soha nem is lehet tökéletes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval úgy alkotsz véleményt, hogy nem is néztél utána. :) A pár évvel ezelőtti tapasztalatok már egyáltalán nem relevánsak, a Vulkan és a DXVK megváltoztatta a dolgokat. Nem vagyok egy nagy játékos, de lett pár Windows-only játékom különböző bundle-őkből és ezek mind futnak bármilyen trükközés nélkül Steamből (be kell kapcsolni a protont minden játékra, egy kapcsoló):
Tropico 3
Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising
Dead Space
Mirror's Edge™
Shadowgrounds Survivor
The Walking Dead
Ezeknél sokkal újabbak és jobbak is futnak, itt egy gyűjtő oldal reportokkal: https://www.protondb.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nvidia GPU-d van ezekhez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, GTX 750.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linuxon Proton+Steammel én a GTA III-at és a GTA San Andreast próbáltam: mindkettő szépen fut, *csak* nem lehet menteni. (Rákerestem a problémára, eddig egyik megoldás sem működött.) Hát sok sikert... :D
- - -
TransferWise
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Finoman szólva hülyeség, hogy lassítaná a natív fejlesztést.
Azon fejlesztők, akik akartak Linux-os portot csinálni, azok megtették eddig is, illetve sok helyen a Linux port csak annyiból állt, hogy mellépakoltak egy wine-t a megfelelő konfigokkal.
A Valve részéről a Proton tényleg annyiból jó, hogy nem az átlag játékosnak kell kipróbálnia a különböző kapcsolókat, hogy mivel és hogyan fog elindulni a játék, hanem a Valve adja a megfelelő konfigurációt és nem kell belenyúlni a Wine-ba.
Igazából még pozitív is ez, mivel sok olyan embert ismerek, aki szívesen váltana Windows-ról, de a játékok miatt és azért mert nem akar heggeszteni mindent, így még nem váltott át. Mivel most a Steam mellé kaptak egy OOB megoldást erre, így többen át is tértek. Ezzel jobb képet adva arról, hogy igenis van létjogosultsága a Linux-os játékoknak és így a fejlesztők belátják, hogy van értelme portolni a játékokat.
---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek portálnám pl. a Shadow of Tomb Raider-t Linuxra/Mac-re, ha megy tökéletesen Protonnal, és mindenki végigjátssza mire Én elkészülök a porttal. Szerintem ez a probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha olyan fejlesztői környezetet használsz ami alapból támogatja ezen platformokat, akkor egy kattintás a port. Jó, elismerem, hogy akkor kell plusz ember/idő hogy ezeket a portokat is teszteljék.
Ám mondjuk mi van akkor ha Proton alatt valami mégsem működik megfelelően. A sok hülye úgy is a fejlesztőket keresi meg a problémával és ott háborognak, míg ugye az nem az ő hatskörük, hanem a Valve-é. Ha csinálnak megfelelő portot, vagy legalább wine portot, akkor megússzák a felesleges köröket azzal, hogy a sok hülye náluk zavarog. Plusz hiába, hogy Proton specifikus hiba lenne az értékelésekben lehúzzák a játékot, ami negatívan tünteti fel a játékot.
Szerk.: A Shadow of the Tomb Raider pont rossz példa, mert annak a portját a Feral Interactive épp készíti. Tehát ha a fejlesztőcsapat nem is akar vele foglalkozni, kiadhatja másnak, hogy csinálja meg a portot.
---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
invalid, törölve
--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal a Feral is több játékot úgy portol, hogy hozzácsomagolja a wine-t a megfelelő beállításokkal. Rosszul tudom?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a fejlesztők úgy állnak hozzá, hogy nem adnak forráshoz hozzáférést, akkor igen, Wine-al pakolják össze. Viszont ha jók a fejlesztők, akkor forrás szinten portolják. Lásd Borderlands, aminek a portját nem is a Gearbox neve alatt adták ki, hanem saját maguk. Ezért nem érhető el a port a Steam-en, mert külön engedélyek kellettek volna hozzá, hogy kikerüljön, hiszen ugyanaz a játék, viszont másik kiadó (hiába a platform eltérés).
---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felhasználóként mennyiben nem mindegy nekem, hogy wine-nal megy, vagy natív port-e, ha valóban tökéletes Protonnal?
A wine hívások rétege szinte semmit nem lassít, és a Vulkan óta a DX kompatibilitási réteg sem. Akkor meg miért ne lenne jó a wine port?
A Feral-osoknak kicsit valóban kellemetlen élmény, ha feleslegessé válik a munkájuk, de biztosan nem maradnak munka nélkül, max szakterületet váltanak. Például tudnal Protont peccselni :-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, meglátjuk majd.
Rocksmith2014 miatt kell időnként Windows-t bootolnom. Ezen a weboldalon azt írják sokan, hogy nem megy, de volt 2 report, akik leírták, hogy megy, elég sok hákolás után.
Ha a Valve elkészíti a konfigurációkat átállító patch-et, és így megjelnik a cucc Linux alatt, én megígérem, hogy örülni fogok neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye a Valve felvette a dxvk-t fejlesztő arcot, plusz a CodeWeavers-ösökkel is van valami szerződése, ráadásul vannak kapcsolatai az összes driver gyártóval. Így azért jóval gyorsabban fog fejlődni a dolog. Pl. már most olyan dolgok javultak meg a dxvk-ba, amit nem gondolt volna nem rég míg a saját fejlesztője se, mert a Valve odaszólt a Vulkanos arcoknak, Ők megoldották, utána az Nvidia javította a driverében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni