Google céges oldal - bárki, akármilyen képet feltölthet bármely Google céges oldalhoz

Ezt így hogy? Vannak ugye a Google céges oldalak, ezek jönnek fel a Google-ban a legelső helyen, jobb oldalt, amikor rákeresünk egy vállalkozás, üzlet nevére. Namost ezekhez az oldalakhoz nemcsak a tulajdonos, hanem bárki tölthet fel képeket, amelyek azonnal megjelennek a Google céges oldal képei között.

Ha nem releváns a kép, vagy hamis? Akkor az oldal tulajdonosa ezt jelezheti a Google-nak, aki vagy eltávolítja a képet, vagy nem. De mindenképpen eltelik valamennyi idő, míg valami lesz a képpel, addig ottmarad.

Tehát pl. tegyük fel, van két konkurens étterem, akkor az egyik simán feltölthet valódinak látszó, kompromittáló képeket a másik étterem Google céges oldalára, névtelenül, és a képek azonnal megjelennek. Pl. feltölt képeket egy mocskos WC-ről vagy konyháról, törött tányérről, koszos étterembelsőről, amik valódinak tűnnek, de közben hamisak. Ezeket aztán jelentheti az oldal igazi tulajdonosa a Google felé, de ha a Google nem veszi le, ottmaradnak. Mindezt teljesen névtelenül tudja megtenni a képfeltöltő.

Ugyanez a helyzet a véleményekkel: bárki, bármilyen hülyeséget megírhat véleményként, ezt sem ellenőrzi senki. Még olyan is írhat véleményt, aki soha nem is vette igénybe az adott üzlet szolgáltatásait.

Ráadásul a Google pontokat oszt azért, ha valaki minél több véleményt és minél több fotót tölt fel a Google céges oldalakra. Teljesen mindegy, hogy valódiak vagy hamisak a vélemények és fotók, a Google osztja érte a pontokat.

Már láttam olyat is, hogy a Nébih feltöltötte az ellenőrzéskor talált szabálytalanságokat az adott üzlet Google céges oldalának fotói közé. Aztán ha az üzlet kijavítja a szabálytalanságot, attól még ottmaradnak a fotók.

Ezeket a Google céges oldalakat több ezren, vagy akár több tízezren is láthatják (adott cég forgalmától függően), hiszen a Google a leglátogatottabb weboldal a világon és ezek a céges oldalak jönnek fel a legelső, kiemelt helyen az adott céghez.

Ezt a Google-nál mégis hogy gondolták?

Hozzászólások

Tavaly nyílt egy új étterem a közelünkben, már az első héten volt 30+ fullos, képes, dicsérő értékelés a fenti szolgáltatásban. Miután az étterem finoman szólva nem hozta az elvárt szintet, visszanéztem az értékelésekre és az "emberek" kamunak bizonyultak, mindenféle cégek alá írnak copy-paste pozitív értékeléseket, szerintem valamilyen megvásárolt marketing szolgáltatás részeként. És igen, ahogy mondod, ezek az accountok ezért még pontot is kapnak.

Ha valaki regisztrál a google cégem szolgáltatásba akkor sajnos ezzel számolni kell.
Az is rossz, hogy a vélemények nem évülnek el, 10 éves vélemény nem annyira releváns.
Nekem a facebook azt csinálta, hogy a régi vélemények 30% -t törölte. Az elég vegyes volt, de összességében 4.7. De pár éve már csak 5csillagos értékelést kapok.

Ha nem regisztrálsz, a Google akkor is csinál neked Google céges oldalt. És akkor megjelenik alatta a gomb: "Ön a tulajdonosa ennek a vállalkozásnak?" ha rányomsz, akkor tudod birtokba venni. Egyébként bárki birtokba vehet egy ilyen tulajdonos nélküli oldalt, ez is hiba. Tehát mindenképp érdemes regisztrálni.

Pl. kórházaknak is van Google céges oldala, amelyik alatt megjelenik, hogy "Ön a tulajdonosa ennek a vállalkozásnak?", annak nincs tulajdonosa, hanem a Google hozta létre. Magyar állami kórházakra ha rákeresel, elég durva Google véleményeket olvashatsz alatta.

Sokban javult az életminőségem, amióta rájöttem, hogy teljesen értelmetlen meghallgatni ismeretlen emberek névtelenül megírt véleményét, ez felfogható amolyan life lessonként is, mert nem csak éttermekre vagy szállodákra igaz.

Márpedig nem árt. Ha pl. szállást akarsz foglalni, egyáltalán nem érdekel, hogy az előtted lévő 2000 vendég mit írt az adott szállásról? Mindegy, hogy tízes skálán 5 pontot vagy 9,2 pontot kapott?

Másik, ha van vagy lenne Google céges oldalad, akkor nyilván érdekel, hogy oda mit írnak véleményekbe, mert azokat a véleményeket évente akár több ezren is elolvashatják (tudod, mindenki a Google használja, és ezek jönnek fel a legelső helyen). Attól még, hogy téged nem érdekel, a legtöbben a vélemények alapján döntenek adott cég/szolgáltatás mellett vagy ellen.

> Mindegy, hogy tízes skálán 5 pontot vagy 9,2 pontot kapott?

Nagyjából igen, a büdzsé úgyis belövi, hogy mennyire lesz jó, vagy mennyire lesz szakadt. Az ötezer forintos éjszakánkénti árnál úgysem hiszem el a 9,99/10-es értékelést.

> ha van vagy lenne Google céges oldalad

Ebben az esetben nyilván foglalkoztatna, mert abból élnék meg.

Mondjuk a 9,99/10 az bizony ártól is függ. Egy 5E forintos szállodától nem várod el azt, mint egy 50E forintostól. Cserébe ha egy hely pontosan azt és úgy adja, amit kínál, attól még nem lesz 3/10-es, csak mert nem Gresham-palota minőségű.
Szerintem ezek az értékelések azt kellene, hogy fedjék, hogy egy hirdetés mennyire fedi a valóságot: egy szolgáltatás mond valamit magáért, valamennyi árat kér a reklámozott szolgáltatásért, meg valamennyit ebből nyújt is.
Egy szendvicses büfé is lehet 10/10, meg egy Michelin 3 csillagos étteerem is, más szolgáltatást, más árak mellett nyújt. A lényeg, hogy pont azt adja, amit ígér, és amit elvárhatsz tőle. Nem várom el egy 800 forintos melegszendvicstől azt, mint amit egy marhasteaktől.

Ugyanúgy, mint az IMDb: egy film lehet magasan értékelt, ha egy alapvetően sok erkölcsi értéket, mondanivalót nem adó, csak szimplán jól megcsinált nyári akció-vígjáték: a helyén kell kezelni.
Például a Blöffnek meg a Good Will Huntngnak ugyanaz az értékelése, pedig teljesen más filmek, és a saját helyükön kell kezelni őket.

"Már láttam olyat is, hogy a Nébih feltöltötte az ellenőrzéskor talált szabálytalanságokat az adott üzlet Google céges oldalának fotói közé."

Ez nagy troll!! :D

Kapcsolódó blog poszt: https://hup.hu/node/157684

Más kérdés h. te ennél-e olyan helyen (v. vásárolnál-e olyan helyen húst), ahol korábban olyan kolera állapotok voltak, mint a blogban részletezett sztoriknál. Amelyik tulaj/üzemeltető ilyesmire hajlamos 1x, megcsinálja majd máskor is, ha NÉBIH már elhúzta a belét (kitömték a zsebét a NÉBIH ellenőrnek).

--

Hú tényleg, akkor hülyeséget írtam. Visszavonom, nehogy bepereljen a Nébih :) Csak azt néztem, hogy rajta van a képeken a Nébih logó. Mondjuk aki feltöltötte, nem lehet tudni, pontosan ki, csak a neve látszik. Az a lényeg, hogy bárki feltölthet bármilyen képet a céges oldalakra.

Ha etterem kell, ott a TripAdvisor, szallasra meg a Booking. Mindkettohoz van app is. Kulon arkategoriakat hataroztak meg, az ertekeles annak felel meg (kaphatsz jobb kajat egy lepontozott draga etteremben, mint egy felertekelt olcsoban, itt nyilvan ar-ertek aranyt kell nezni).

A Google ceges oldala meg eleg gagyi, ha kajara/szallodara kell, ne azt hasznald! (meg amugy se)
Volt egy video (nem talalom most), talan TED Talk, vagy valami hasonlo lehetett, ahol valaki ezzel szorakozott. Beregisztralt egy allami szervet (talan helyi rendorors, de lehet, hogy valami nemzetbiztonsagi/CIA/FBI vagy hasonlo lehetett, nem emlekszem mar), megadta a pontos helyet, cimet, kepeket, es a _sajat_ telefonszamat. Aztan meg atiranyitotta a valosra, es kozben rogzitette a beszelgetest. Aztan szolt nekik, hogy hat ize, talaltam egy aprobb biztonsagi rest, szoljatok a Guglinak. :)
(utana kezdtek kicsit komolyabban foglalkozni az ellenorzesevel)
Szoval ez a funkcio nem megbizhato.

--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald