Hatalmas biztonsági rés a Magyar Posta honlapján

Hozzászólások

A múltkor hozott nekem valamelyik hárombetűs futárszolgálat egy csomagot, ott szintén zenész volt - elkezdtem inkrementálisan növelni a csomagazonosítót, aztán jöttek az "idegen" csomagok adatai...

Én most megnéztem néhány tracking oldalt a közelmúltból: személyes adatok nem voltak rajta, csak az, hogy a csomag hol tart, de hogy az milyen csomag, mennyi az értéke, ki a feladó és ki a pontos címzett és pontosan hova is vitték, az nem volt rajta. Nem az a baj, hogy egy random tracking azonosítóra meg tudod nézni, hogy egy csomag hol tart, hanem az, hogy személyes adatok vannak benne.

Nekem nehany hete posta atadta mas elore fizetett csomagjat. Mondom neki ez nagyon nehez. Volt vagy 20-30 kg. En nem rendeltem ilyet. De mondja irjam ala. Akkor nezem a cimet, egy hasonlo utcanev volt rajta, ami egy utcaval feljebb volt tolem..

Testveremhez ertesitett kuldemenyt tobbszor is dobnak be csak ugy. Tobbszor nem is a sajatjat. Volt hogy o vitte el utana a cimzetthez.

Legutobb kulfoldrol jovo kuldemenyt ki sem hoztak, csak ertesitot dobtak be. Bementem a postara es ki volt irva hogy ehhez nincs sorszam, csak alljak be a megadott ablak elotti sorba. A sor kb 5 perc/ember sebesseggel ment, amikor masfel ora mulva odajutottam, akkor megertettem miert. Az ertesiton csak "kulf" felirat szerepelt mindenkinek, ezert nev alapjan kellett egy fuzetben(!) megkeresni a csomagszamot. Termeszetesen a nevek ossze-vissza voltak, veletlenul sem ABC rendben.

A Magyar Posta egy vicc. Egy rossz vicc.

De amíg sorban állsz, vehetsz csokit, könyvet, sorsjegyet, köthetsz biztosítást stb.
Ja nem. Csak akkor ha sorra kerültél. :)

Tavaly decemberben az értesítő alapján egy ömlesztett árukupacból kellett kikeresni. Igen, minden egyes átvevőnél áttúrásra került a kupac.

3 éve nem láttam a postásunkat. A héten terveztem bejelenteni, mert csúnyául ráb*sztam, hogy még az értesítést sem dobta be. (Vagy ahová bedobta, nem kézbesítette tovább a tulaj.) Kicsit pofátlannak érzem, hogy a szomszédok szállítják ki a pontos címre a küldeményeket.

Régi szép idők, amikor még vezették füzetben. Ma már nem. Mióta a nem ajánlott nagyobb méretű levélküldeményt ( https://www.posta.hu/nkl ) ászf alapján sem hozzák ki, túl sokat kéne írni a füzetbe. Az ajánlottat elvileg megpróbálják, de néha bekamuzzák, és csak értesítőt dobnak. De hírekben volt, hogy valamelyik városban egyáltalán nem visznek ki levelet, hanem csak értesítőket. Én még nem panaszkodhatom, itt még kihozták a levél méretű leveleimet.

Ja és egy jó tanács, ha valaki országon belül mpl csomagban rendel valamit, akkor lehet érdemesebb egy közeli postapontra kérni. Csak azért mert a nyomkövetési infó alapján az kihagyja a helyi postát, a logisztikai üzemből egyenesen a postapontra viszik. Így egy nap alatt itt volt a már nem időgarantált üzleti csomagom is.

Én azon őrjöngtem, hogy kihozták a leveleket, délelőtt 11-kor. Meglepetésre olyankor dolgoztam, tehát az esetek 99%-ában nem tudtam átvenni semmit. A postás délután 5-6 környékén vitte vissza a postára, és csak azután lehetett elhozni, ha egyáltalán visszavitte aznap. Természetesen minden küldeményt Szeged központi postáján lehetett átvenni, ahol a parkolás agyrém és sokba is kerül. Ezen lehetne még javítani egy kicsit...

"kihozták a leveleket, délelőtt 11-kor. Meglepetésre olyankor dolgoztam, tehát az esetek 99%-ában nem tudtam átvenni semmit."

És mikor próbálják meg az újbóli kézbesítést? Természetesen következő munkanap ugyanakkor, tehát ha aznap nem voltál elérhető, tuti nem leszel következő nap sem. Akkor meg minek próbálják?

Sima ajánlott levélnél nincs másnapi újra próbálkozás, esetleg csomagoknál. Vagy hivatalos levélnél 10 nap múlva újra talán.
A mostani felfordulásban úgy látom, hogy a postapontra rendelt mpl csomagom nem kerül be a postai bolondokházába, hanem a szegedi logisztikai üzemből egyenesen postapontra viszik (4 csomag logja alapján). Így másnapra meg is érkezik és a postaponton akkor veszem át, amikor nekem jó. Ami bekerül a postára, az lehet, hogy 3-4 napig hánykódik, mire kiviszik.

Sima ajánlott levélnél nincs másnapi újra próbálkozás, esetleg csomagoknál. Vagy hivatalos levélnél 10 nap múlva újra talán.
A mostani felfordulásban úgy látom, hogy a postapontra rendelt mpl csomagom nem kerül be a postai bolondokházába, hanem a szegedi logisztikai üzemből egyenesen postapontra viszik (4 csomag logja alapján). Így másnapra meg is érkezik és a postaponton akkor veszem át, amikor nekem jó.

Az értesítőn rajta van, hogy aznap _nem_ veheted át. Az átvételi helyet író pecséten át van húzva az aznapi átvétel.
Régen, amikor még egy fokkal kisebb volt a fejetlenség, akkor kispostákról átvitt postazsákokat még este 7 előtt feldolgozták, de akkor sem volt garantált. Most már csak az ügyféltér zárása után bontják ki. Nem fog neked turkálni a még át sem vett, le nem papírozott zsákokban.

Igen, ez örökös probléma, hogy a posta és csomó hivatal munkaidőben dolgozik, amikor a dolgozó ember nem ér rá. Még jó, hogy a nagy posta nem 4kor zár, mint némelyik kicsi. Régebben nézegettem is, hogy esetleg bérelnék postafiókot, de sajnos azzal szembesültem, hogy ajánlott küldemény esetén oda is csak értesítőt dobnak be és akkor is sorba kell állni vele. Így pedig nincs értelme. Már, azért fizetni havi 2815 forintot (2275 postafiók + 540 sms/mail érkezésről havonta), hogy eleve ki se hozzák (postafiókra irányítás), majd ugyanúgy sorbaállni az átvételhez...

Hát nekem már biztos nem fog turkálni :) De régebben nem az volt rajta, hogy aznap nem veheted át, hanem valami késő délutáni időpont szerepelt. Amit persze nem minden esetben sikerült tartani. De én azt szerettem volna elérni, hogy ne hozza ki, csak dobjon be értesítőt. Mindenkinek egyszerűbb, alá is írtam volna egy ilyen kérvényt, de ezt állítólag nem lehet. Van olyan lehetőség, hogy minden a postán marad, de akkor egy mukkot se szólnak, nekem kell kérdezősködni, jött-e valami. Gondolom, sokan választják ezt az opciót...
Ahol most lakok, egy kicsit működőképesebb a dolog. Úgy működik, hogy a postás bedob egy értesítőt, amin vonalkód van, meg természetesen az időpont, amitől átvehető. Bemegyek az 500m-re levő postára (nem a központiba, amiről nem is tudom, létezik-e) amikor ráérek, és a kiadó automata átadja a küldeményt. És ha kedvem tartja, akkor éjszaka megyek, mert a bejutáshoz csak egy tetszőleges bankkártya kell.

Maga a posta 17:30-kor bezár. Viszont a küldeményt az előtérben átveheted az automatából bármikor.
És igen tudom, hogy MO.-n is létezik csomagautomata. A különbség csak annyi, hogy ott speciálisan oda kell kérned a küldeményt, itt pedig tetszőleges küldeménnyel automatikusan jár a szolgáltatás, amennyiben a postás nem talál otthon. Ajánlott levél esetén aláírsz a terminálon és kész.

Valsz a postafiókbérlésre gondoltál, ott már lehet kérni sms/email értesítést felárért.
De ajánlott küldeménynél oda is értesítőt dobnak csak be és sorba kell állni, esetleg a másik, központi postán, ha nem ott van a postafiókod, mert mindent egy központi helyen lehet átvenni. Értelme így nincs.

Ahol most vagy, amit arra írtál, hogy alap hogy automatába teszik és átveheted, na az lenne az életszerű, de lehet hamarabb leszek nyugdíjas, minthogy itt ésszerű és felhasználóbarát legyen ez a szolgáltatás.

Nálunk is ugyanez van! Minden értesítőre annyit írnak hogy külföld.
Aztán sem én, sem a postán dolgozók nem tudjuk honnan jött a csomag.
Viszont van olyan eset, hogy kihozza a postás, de mégis dob be értesítőt is.
Ilyenkor aztán fél órát keresik a csomagot a postán, tízszer végignyálazza a füzetet mire kiderül, hogy az valsz már megkaptam, csak hát kitudja melyik volt az a sok közül...

Lassan már egyszerűbb lesz személyesen elmenni a motyóért, mert a posta már mindenre jó, csak kézbesítésre nem!

+1

Velem volt már olyan is, hogy csomagot váltam, a csomagkövető rendszerükben láttam is, hogy sikertelen a kézbesítés, értesítőt viszont nem dobott be. Ez volt úgy csütörtök magasságában. Mivel szombaton érek rá postára mászkálni, ezért azon a héten el is mentem a postára értesítő nélkül, hivatkozva a weboldalukra, ahol írták hogy hol vehetem át. Szépen át is adták.
Következő kedden értesítő csücsül a postaládámban. Mivel vártam újabb csomagot (ráadásul ugyanonnan), megint bementem, viszont sehol sem találták a csomagot. Elkezdi keresni a számítógépben, majd közli, hogy ezt szombaton már átvették.

Hát kösz b+!

Naja, nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal.

Az, hogy nincs semmi jelölés, hogy vajon melyik küldeményhez tartozik az értesítő néha tényleg okoz kavart. Még, ha egy nap csak egy jön, akkor talán az alapján gyanús, ha másik napit adnak. De amikor nekem is elfelejtette az ajánlottnak az azonosítóját ráírni, akkor kértem, hogy nézzék már meg a másik kupacban is, mert nem tudom, hogy ez a nyomkövetés szerint megérkezett vagy pedig egy másik nem ajánlott küldemény értesítője.

Nem tudom, hogy ez majd azt jelenti -e hogy esetleg káosz helyett minden küldeményre felnyalnak valami egyedi kódot, amivel aztán rendszerezve lehetne rekeszekben és nem random módon kazalból keresve. (persze értem, biztos megvan a maguk zseni rendszere most is, de mennyivel jobb lenne gépben lecsippantani a kódot és egyenesen odamenni ahol van és kihozni... fél óra keresés helyett)
http://index.hu/gazdasag/2017/03/09/kuldemenykoveto_rendszert_fejleszt_…

+1

Valahogy úgy van ez a magyar királyi póstánál, hogy ami levelet/küldeményt szeretnéd h. a címzett valóban meg is kapja, ott MUSZÁJ ajánlottként feladni (és fizetni ugye a borsos felárat). Minden más küldemény (ahogy te hivatkoztál a "százforintos" levelekre) esetén a magyar királyi pósta ilyen kb. best effort megpróbálják talán eljuttatni A-ból B-be.

Csak hogy senkinek ne legyenek illúziói miért fizetett a póstán és mit várhat érte cserébe.
--

"mert a posta már mindenre jó, csak kézbesítésre nem"

Ezzel egyetértek! Amióta kb 6 éve nyugdíjba ment az állandó postásunk, azóta idióta analfabéták hordják ki nálunk a leveleket. 2 hetente cserélődnek. A Kolozsvár utcát összetévesztik a Marosvásárhely utcával, a Tulipán utcát a Rózsa utcával. "Város-város, virág-virág bazdmeg, nem vagyok botanikus!"
Már értelmes levelet, csomagot nem kéretek a címemre, mert tuti elkallódik, vagy megsérül. Minden közüzemi számlám internetes szolgáltatáson jön, csomagot csak autómatába, vagy postán maradóra kérek, banki, hivatalos leveleim (az a pár, ami nem ügyfélkapun, e-mailben jön) pedig át vannak irányítva egy kis faluba, szüleimhez, ott még nem diszlexiás és/vagy szellemi fogyatékos a kézbesítő. Itthonra mást nem kapok, mint a kormány, pártok, cégek szelektív hulladékát, ami felbontás, olvasás nélkül megy a konténerbe.

Bár mostanában van egy kis remény, mert 2 hónapja van egyhuzamban egy értelmes fiatal hölgy kézbesítőnk, aki tud írni, értelmezve olvasni, kedves, és még szép is! De tartok tőle, hogy ezekkel a tulajdonságokkal nem sokáig lesz kézbesítő, bár állítja, hogy nincs szándéka más pozíciót betölteni, mert szeret beszélgetni, "csavarogni".

Nem tudom mi bajotok van, a posta az utóbbi években elég szépen fejlődik. Heti szinten adok fel / kapok csomagokat, MPL kézbesítőset meg postapontosat is. teljesen patentül végzik a dolgukat. Ja, eltűnni se tűnt még el soha semmi, egyetlen olyan alkalom volt pár éve, hogy a székesfehérvári szentélyben a kicsike csomag beesett a polc végébe, és bent felejtette a kézbesítő a kézbesítés napján. Két nap múlva találtak rá, nagyon elnézést kértek, és soron kívül kihozták.

---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Anno Pécsett játszották azt, hogy feladtak pár értéktelen dolgot valami nemlétező külföldi címre, értékbiztosítással, követéssel, ilyesmi, aztán persze vissza kellett volna hoznia a postának, hogy a címzett ismeretlen, persze lenyúlták. A sokadik ilyen után a posta a belső tolvajok helyett még mindig azt a lehetőséget kereste, hogy jogilag hogy tudna kibújni a dolog mögül...

minket az egyik idei esetünkben már nem kártalanítottak. egy holland címről érkező ajánlott levél kódja nem volt MPL-kompatibilis (cöcöcö), és sajnos nem tudták mit keressenek amikor szóltunk, hogy a bedobott értesítővel szeretnénk átvenni. halál komolyan mondom, ez volt a duma :) akármilyen panasszal éltem, akárhová reklamáltam írásban meg a tököm tudja hogyan, akkor is leszarták. írásban jó híggal, szóban meg a lehető legképtelenebb és legszánalmasabb módon.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

nekem be van készítve néhány template a hatóságokkal való kommunikációhoz, csak a cégnevet és az eset leírását kell kitölteni; ezeket megfelelő sorrendben elküldve a megfelelő címzetteknek viszonylag hamar hozzá lehet jutni a jogos kártérítéshez

a posta ügyfélszolgálatára csak annyi időt érdemes szánni, amíg megnyitod telefonon a ticketed, és felírod a hangfelvétel azonosítóját, amit a hívás elején elhadar az automata

Lassan, iránytalanul és értelmetlenül fejlődik. Állami pénzkiosztó központ ahova beülnek a vezérigazgatók pár évre, és kiadják a látszatfejlesztéseket, hogy ne legyenek túlzottan megszólva a cégszintű bérfejlesztés helyett feljebb kiosztott jutalmak miatt. Nagyjából ez a gond, de ennek ellenére hülyének néznek mindenkit és elvárják a dolgozóktól a minimálért való robotolást. Nyilván az is hibás aki kézbesítőnek megy ilyen elvárásokkal és bérezéssel, de ne feledjük el, hogy nem minden országrészben vannak meg a Budapest környéki feltételek.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

"Nem tudom mi bajotok van, a posta az utóbbi években elég szépen fejlődik. Heti szinten adok fel / kapok csomagokat, MPL kézbesítőset meg postapontosat is. teljesen patentül végzik a dolgukat."

A baj az, hogy hiába tapasztalsz ilyen jó kiszolgálást, miközben mások meg szívnak folyton. Alig egy hónapja mehettem be a postára egy csomagomért, amit kétszer nem sikerült kézbesíteni, holott itthon voltam. Ugyanez megtörtént korábban is. Pár éve egy olyan lakásba laktam, ahova kábé semmi nem érkezett meg, valamiért minden levél visszament a feladóhoz, mondván hogy nem vettem át. Se értesítés, semmi.

Szóval örülök, hogy neked pozitív tapasztalatod van, de hidd el, csak mert te szerencsés vagy, mások jó okkal panaszkodnak.

Jogos, hülyén fogalmaztam. Arra akartam kitérni, hogy van kismillió elégedett ügyfelük is, mert ugye a netre csak az kerül ki, amikor probléma van.
A posta kurva nagy cég, persze, hogy tele vannak anomáliákkal. :) Ahogy a többi futárszolgálat is... Amiben a felzárkózást láttam, az az, hogy most már a posta nyomkövetője is egész korrektül mutatja, hol jár a csomagod (ráadásul a postindítóból kiderül, hogy nem csak te nézegetheted :D ), meg a postapontos átvételek is egész jól működnek a mondjuk pár évvel ezelőtti állapotokhoz képest.

Itt vidéken nekem a futárszolgálatok kb. háromhavonta változó kézbesítőivel sokkal több bajom van. Némelyik úgy néz ki, mint egy hajléktalan; a legtöbbnek nincs ideje kitanulni a környéket, ezért egész extrém ötletekkel áll elő ("te figyejjé' má' beadom a csomagod a benzinkútra, mennyé' má' le érte"; "a gyógyszerátr már zárva, beadhatom neked, odaviszed nekik reggel...?"). Amelyik huzamosabb ideig bírja, azokkal nincs gond, de ez elég kevés sajnos. :/
---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Nagyon jó a posta nyomkövetője. Eleve onnan indultunk, hogy egy biztonsági résznek köszönhetően kiszivárogtatja a felhasználók adatait, de tényleg jó :)

Annyira jó, hogy 1-2 hete végignézhettem rajta, ahogy az mpl kézbesítője kétszer nem talált itthon, és arra hivatkozva, hogy zárt lépcsőház kétszer nem talált itthon, menjek én a csomagért. (a lépcsőház nem zárt, a ház maga igen, de a "rendes" postás bejut rajta gond nélkül).

Szintén a hetekben egy elsőbbségi levelet több mint egy hét késéssel kaptam meg.

Szar az egész, és a dolgon nem segít, hogy más futárszolgálatok is szarok. És ezt nem egykét rossz tapasztalat alapján állapítom meg, hanem amióta Budapesten élek (kb 7 év) laktam több különböző helyen, és ezek összegzéseként.

Tavaly (2016-ban), amikor még nem volt ilyen jó, akkor volt olyan, hogy:
- belföldi feldolgozásra továbbítva,
- kézbesítő postára beérkezett.

Ha a második állapotba került a küldemény reggel 7-8 óra előtt, akkor tudhattad, hogy aznap kiszállítják. Sokszor nem volt egyszerű megszervezni, hogy legyen otthon napközben valaki, de legalább volt esély rá. Az év elején továbbfejlesztették a rendszert, és azóta a második üzenet nincs, csak az első. Ami azért jó, mert az eddigi tapasztalataim alapján napokig ebben az állapotban lehet a csomag. Az eddig rekord 6 nap volt. Így azért elég nehéz megszervezni, hogy legyen otthon valaki a szállítás napján.

Most ebbe a nyomkövetős játékba beletolnak még néhány milliárdot fejlesztés címén, így várhatóan tovább csökken majd a küldeménnyel kapcsolatos üzenetek száma. A végén csak egy maradhat: „A kézbesítés sikertelen, postán átvehető a küldemény.”

Mindezt úgy írom, hogy nálunk mind a levél-, mind a csomagkézbesítő postás normális. Nem ők tehetnek arról, hogy maga a rendszer sz@r.

Akkor valamit nem jó helyen nézel, mert ott van óráról-órára, hogy mi történik, egy fél monitornyi üzenetsorban, kezdve a feladástól az összes állomáson át a kézbesítő postáig... Én is onnan szoktam lenézni, hogy ha hajnalban beérkezik a fehérvári elosztóba, akkor onnan már tudom, hogy 9 körül itt lesz a kézbesítő postán, tehát aznap ne lépjek le Balaton körbetekerni, mert csomagért kell majd menni. :D
Előbb jelenik meg a postára érkezés, mint ahogy az sms megjön a telefonra ugyanarról. Pont ezért írtam az első hozzászólásomban, hogy egész sokat fejlődtek.

szerk.: javaslom, hogy használd a nyomkövető nyitóoldalán a nagy kék "Részletek" gombot. :)
https://photos.app.goo.gl/sbFBD5KtT8dW5bsW2

---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

A belföldön feladott küldeményeknél igazad van. De ebben a relációban nehezen értelmezhető a „belföldi feldolgozásra továbbítva” üzenet. Ebből azért sejthető, hogy külföldön feladott küldeményekről írtam.

A belföldi küldeményeknél egyébként sem szokott ilyen gond lenni, mert az eladó általában tájékoztat a feladásról, és általában másnap meg is érkezik a küldemény. Tehát a nyomkövető információtól függetlenül megszervezhető, hogy valaki át tudja venni a küldeményt.

Külföldi küldemény esetén nem jósolható meg előre, hogy a „belföldi feldolgozásra továbbítva” állapotban hány napig lesz a küldemény. Utána pedig – jó esetben – a kézbesítve állapot fog következni. Csak azt nem lehet tudni előre, hogy melyik nap hozza ki a postás. Tavaly még volt a kézbesítő postára megérkezett állapot is, és ebből már pontosan lehetett tudni, melyik nap csenget a postás. A fejlesztés következtében az utóbbi jelzés már nem létezik külföldről érkező küldemény esetén.

Ezt nem tudom, külföldről marha ritkán jönnek dolgaim. A malmöire azért emlékszem ennyire, mert az egy fontos küldemény volt, és eleve úgy készültem, hogy tuti egy-másfél hét, mire ideér. Ennek ellenére négy nap alatt itt volt, és még a nyomkövetése is patentül működött, ugyanilyen kis bőbeszédűen, láttam, mikor ért az országba, mikor a központi elosztóba, mikor Fehérvárra, mikor került a kézbesítőhöz...

szerk. : ja igen, a malmöi cucco egy lejjebbi szálban van: "Az már más kérdés, hogy amit a cimborám feladott kedden Malmö közelében POSTÁN, az is ideért péntekre. A nyomkövetés szerint a Malmö-Budapest távolság leküzdéséhez kellett egy nap, a maradék kettő meg a Budapest-Székesfehérvár-Bakonycsernye távhoz. Olyan kis fordított arányosság érzetem támadt ettől. :)"
---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Kis méretű pendrive-ot szerettem volna postázni húgomnak és a méretéből és abból kiindulva, hogy semmi életbevágó nem volt rajta, sima borítékba dobtam bele. Hiba volt. A végcélon ez úgy jelentkezett, hogy teljesen szétszakadt, üres borítékot akartak átadni és aláíratni, hogy átvette a csomagot.

Én elhiszem, hogy gép dolgozza fel a leveleket és hogy a feldolgozás során a pendrive nem fért át valamilyen gépen, ezért az kipattintotta a borítékból (vagy ha rosszindulatú akarnék lenni, akkor érezték hogy van benne valami, ami nem papír és gondolták megnézik mi az), de a kézbesítő észrevehetné hogy "bazze, ebbe' nincs semmi" és hivatalból elindíthatná a kártérítést. De nem, megpróbálták elsunnyogni.

Az én "kedvenc" (és egyben utolsó) sztorim a Magyar Postával az volt, amikor az exemtől kaptam egy kézzel írott, karácsonyi üdvözlőlapot. Félbe tépve, olajosan, a boríték helyett egy ÁTLÁTSZÓ fóliában.
Egy matrica is volt rajta, hogy a levél megsérült. Se egy bocs, se semmi.
Nem ejtenék érte egyetlen könnyet sem, ha az egész MPL ahogy van csődbe menne. :)

"If I had six hours to chop down a tree, I'd spend the first four hours sharpening the axe."

Addig a jogszabályi környezet szerintem változni fog és ez is állami cucc lesz, amit az éppen kéznél lévő mészáros elvtárs majd elvégez. Valahogy. Pl. plakáton jobban teljesít majd és megvéd a migránsoktól, akik ide soha nem is akartak jönni.

2015 délibábjai máig kísértenek. Nem akartak idejönni, itt sem voltak, le lehetne már akadni róluk. Persze úgy nehéz, ha a valóság mást mutat.

Javaslom, akárhol is élsz, plakátold ki, hogy nálad szabad és ingyenes a WC használata, bárkinek. A világ jobb hely lesz tőle, és talán azt is megérted, hogy a vasúti közlekedéshez nem elég az állomásokon síneket lefektetni, az állomások közé is kell.

:)

Hát, szerencsére ez most beütött az embereknél. Azt hiszem, ez a 8. vagy 9. (nem is tartom már számon) szabadságharcunk, de ez még 5 évig ki fog tartani, mert igénylik a magyarok, hogy félelemben éljenek, addig sem más butaságokról beszélnek, és nyugodtan lehet lopni. :)

Matolcsy György: Áldott, békés ünnepeket!
Orbán Viktor: Boldog Karácsonyt!

Ezt mondták válasz helyett mind a ketten a hozzájuk intézett kérdésre.

Nem fog csődbe menni, mert a Posta minden kormány alatt a haverok és azok hülye gyerekeinek a játszótere volt. Oda dugják be különböző vezetőknek, tanácsadóknak a minden másra alkalmatlan, semmihez sem értő pártkatonákat és azok családtagjait. Majd közpénzből kihúzzák a szarból, fizeted te és én!

/off

piszok nagy szerencséje ennek a retek cégnek, hogy a futároknak még összefogva sincs tőkéje városonként néhány küldemény-felvevő irodára, ill. ahogyan nem vállalnak levél kézbesítést. mivel ekkor mennének a darálóba, fejjel előre.

mondjuk a mi hazánkban első válaszlépésként szinte biztosan kiderülne valamelyik futárszolgálat első emberéről, hogy zaklató. két-három rohadt nagy kurva akár még becsszóra is mondana 20 éves sztorikat :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez nem szerencse kérdése, az egyetemes postai közszolgáltatási szerződése 2020. december 31-ig él:
a) a kettő kilogrammot meg nem haladó tömegű, belföldi vagy nemzetközi viszonylatú nem könyvelt postai küldemények;
b) a húsz kilogrammot meg nem haladó tömegű, belföldi vagy nemzetközi viszonylatú postacsomagok;
c) a vakok írását tartalmazó, belföldi vagy nemzetközi viszonylatú küldemények;
d) a hivatalos iratok.

Már csak ~három év, utána már bárki beléphet erre a piacra is.

Belépni esetleg beléphet más piaci szereplő is, csak nem éri meg .... már a levelek kézbesítésére gondoltam. Amennyiben akkora üzlet lenne, akkor miért nem szolgáltatják már jelenleg is a futárcégek ?

Egyes belsőnek nevezhető infók alapján lett volna befektető/piaci szereplő több is ... de csak a csomag üzletágra ... mert az nyereséges :)

Vagyis 2020-tól várható, hogy kiszervezik a jövedelmező csomagszállítást a veszteséges levelezés pedig marad a postánál csökkenő színvonallal. Ismerős ugye ?

nem annyira titkos, hiszen ott a link is... és arról szól, hogy nem engedték, hogy más levelekkel foglalkozzon, mert nincs minden sarkon póóóstahivataluk.

Ettől függetlenül a levél kézbesítésre találtak már kiskapukat:
- az ajánlot royal mail leveleket itthon a gls kézbesíti. Mivel a gls a royal mail tulajdona. (https://prohardver.hu/tema/gearbest/hsz_1094-1094.html)
- ha jól emlékszem a francia ajánlott leveleket lehet, hogy a dpd kézbesíti itthon.

„utána már bárki beléphet erre a piacra is.”

Nem eszik olyan forrón a kását! A pezsgőt még felesleges behűteni.

„12. Az egyetemes postai szolgáltató kijelölése
18. §…
(2) Az egyetemes postai szolgáltatás folyamatosságának biztosítása érdekében a Hatóság az egyetemes postai szolgáltatási jogosultság megszűnését megelőző naptári év utolsó napjáig, első alkalommal 2019. június 30-ig, beszámolót készít… A beszámolóban szereplő megállapítások függvényében a miniszter meghatározza az egyetemes postai szolgáltatás ellátása további biztosításának leghatékonyabb és legmegfelelőbb mechanizmusát…

(3) Amennyiben a Hatóság beszámolójában alátámasztja, hogy több olyan postai szolgáltató is működik, amely az egyetemes postai szolgáltatást az ország teljes területére kiterjedően, biztonságosan és az egyetemes postai szolgáltatóra meghatározott minőségi követelményeket legalább változatlan színvonalon teljesítve képes nyújtani úgy, hogy ezzel az egyetemes postai szolgáltatás összköltsége várhatóan csökken, az egyetemes postai szolgáltatás nyújtására nyilvános pályázatot kell kiírni.

(6) Amennyiben a nyilvános pályázat kiírásának feltételei nem teljesülnek, úgy a Hatóság javaslatot tesz a miniszter részére az Egyetemes Postai Közszolgáltatási Szerződés meghosszabbítására.”

Hatóság: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

Mint egyetemes szolgáltató nem, de az egyes részterületekre liberalizációja már elkezdődött. Például, ha egy cég megfelel a feltételeknek, akkor beléphet a levélküldemények piacára. A fentebb kivaldi által linkelt sikertelen próbálkozások is erről szólnak. Nyilván ehhez semmi köze nincs annak, hogy a belépési feltételek összeállítására a Magyar Postát kérték fel. Hiszen ők értenek hozzá. Így aztán sikerült olyan feltételeket megszabni, hogy nincs konkurenciájuk.

Valamiért a levélküldemények piacához nagyon ragaszkodik a posta. Viszont a csomagküldeményeknek piacán már régóta számos konkurense van.

Lazán kapcsolódik: a hétvégén meg egy állami téradat portál dobott olyan hibaüzenetet a kezdőoldalon, hogy kiírta az adatbázis connection-stringet felhasználónévvel, jelszóval. Javították.

[ Falu.me, Tárhely, Domain, VPS ]

A Postával az a baj, hogy a rendszerváltáskor megállt a fejlődésben. Pár éve még rendesen kizavartak, hogy "hogy képzelem én, hogy bankkártyával akarok fizetni"...
Másrészt meg: rendszerváltás előtt övék volt az egész telefonhálózat, ha megőrzik és kihasználják monopolhelyzetüket, nálunk lehetett volna annakidején az egyik legjobb/legolcsóbb vezetékes internet. Basztak megcsinálni? Döglődik a Posta? Úgy kell nekik... De legalább lehet náluk sorsjegyet meg csokit venni...

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

""hogy képzelem én, hogy bankkártyával akarok fizetni""

Min. 5 éve egy 5000 fős településen tudtam bankkártyával fizetni. +500 forintomba került, mert idegen bankban történő kézpénzfelvételnek minősült. Nem tudom ma hogy működik. Érdemes használat előtt tisztázni.

Mivel a boltban termékért fizetsz, így a boltos beépítette az árba a kártyás tranzakció felárát.
A postán meg csekkes fizetésnél pénzt mozgattál, aminek a banki jutalékát nem nyelte be a posta. Azért az akár 4% körüli banki jutalék lehet meghaladja a posta jutalékát (128 Ft/db + 5,3 ezrelék, de min. 166 Ft/db), úgy meg elég ráfizetéses a csekk nekik.

Aztán vagy valami jogszabályi változás vagy pénzmosás elleni nyomás hatására, de végül beadták a derekukat, vagy valami partner bank "ingyen" kezeli a tranzakcióikat (árulnak már olyan pénzügyi szolgáltatásokat is, ami mögött valójában partner bank van)
https://www.posta.hu/hirek_2015/bankkartyas_csekkbefizetes

Sajnos nem allt meg. Akkoriban meg mindenki csekken fizetett be mindent es nyilvan a papir level is sokkal tobb volt. Sokszor alltam sorban gyerekkent a marek papirral, ugy nezett ki, hogy a 10 ablakbol 10 nyitva volt, mindegyik elott egy rovid sor parhuzamosan egymasra fekudve. Ezek a sorok lassan de biztosan haladtak, mire az ablakhoz ertel kiszamoltad a penzt vagy megirtad az ablakok elott vegighuzodo pulton az ajanlott cetlit, bedugtad a penzt meg a csekket, zum-zumm-pecset koszi viszlat. Aztan elkezdtem netankban atutalni, egy ideig nem mentem postara, majd amikor valamiert megis, kideult, hogy "szamitogepesitettek" a rendszert es ezek utan ugy nez ki, hogy 10 ablakbol 4-5 nyitva, all egy csomo ember a kezeben a sorszammal, majd amikor hivnak valakit akkor kezdi el keresni, hogy hol az ablak, nyilvan ott veszi elo a penztarcajat vagy irja meg az ajanlottat, stb. A sebesseg a reginek max 20-25%-a es ez igy van a mai napig! (Multkor kenytelen voltam bemenni tobb ev utan,embert hamarabb elinteztek lezengtek az emberek, megis egy negyed orat ott voltam). Ha nem beszedessel/kartyaval fizetne az emberek nagy resze, ezek osszeomlananak. Pont mint a csomagoktol szoktak.

Arrol mar nem is beszelve, hogy regen feladastol szamitva 1 nap volt egy sima level, ma meg mar hivatalosan sem vallalnak hataridot.

Ez mennyire régen volt? Én mióta az eszemet tudom, mindig minimum két nap volt, míg odaért valahová egy levél. Ahogy ma is két-három nap alatt mindig odaér, amit feladok.

Az már más kérdés, hogy amit a cimborám feladott kedden Malmö közelében POSTÁN, az is ideért péntekre. A nyomkövetés szerint a Malmö-Budapest távolság leküzdéséhez kellett egy nap, a maradék kettő meg a Budapest-Székesfehérvár-Bakonycsernye távhoz. Olyan kis fordított arányosság érzetem támadt ettől. :)
---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Nem talaltam ra forrast, de emlekszem a nepharagra, amikor az "elsobbsegivel mehet?" atment biztositas szerubol ("igazabol nem kell, de a ritka esetek esetere...") kotelezove, ha nem akartal egy egy hetes delay-t. Ugy tudom, hogy regen ugy volt, hogy este osszegyujtottek a postakrol a leveleket, amit kellett vonatra raktak, ejszaka elindultak a postavonatok, a mozgo vonaton tovabb szortiroztak, hogy mire a regios kozpontba er, mar vihessek is szet a kissebb postakra. Lehet, hogy a falvakba/bol ket nap volt, sot valoszinu a vallalas mindig is 3 nap volt, de a gyakorlatban (legalabbis varoson belul) masnapra ott volt.

Tud valaki konkretumot?

Az elsőbbségi inkább csak azt jelenti, hogy reggel a postás nem végigmegy a városon, ahogy szokott, hanem egyből nálad kezd (már ha te vagy az elsőbbségi címzett. Persze ha van nála hetven darab kékcédulás, akkor ugyanott van, mintha sehol se lenne. :)

Bár a hivatalos legenda szerint az elsőbbségit kiemelten gyorsan kezelik a folyamat minden pillanatában, ez józan ésszel belátható, hogy parasztvakítás. Pesten gondolom egy nap a feladott cuccok legalább fele, ha nem több, elsőbbségi lehet, mert mindenki kurvára siet. Itt már el is bukott a dolog...

Nálunk falun viszont (bár állítólag tegnapelőtt óta nagyközség! :D ) látványosan működik: ha elsőbbségi levél jön, akkor már nyolckor itt a postásunk vele, ha nem, akkor csak tizenegy körül ér ide.
---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

> Az elsőbbségi inkább csak azt jelenti, hogy reggel a postás nem végigmegy a városon, ahogy szokott, hanem egyből nálad kezd

Lehet, hogy Bakonycsernyen igy csinalja a postas, de hogy ez altalanos, hivatalosan vallalt dolog lenne, azt ketlem. Semmi ilyesmirol nincs szo a https://www.posta.hu/level/level_belfoldre/elsobbsegi oldalon, ennel melyebbre meg nem akarok asni.

Régi szép idők... külön postavonat ment pl Szolnok-Debrecen-Nyír1 vonalon, asszem 00:20-kor indult, azon szortíroztak, s mire 3-4 fele leért Debrecenig, mindenhol ledobták az odavalót és a debreceni is le lett szortírozva legalább irányítószámra.
Volt ismerősöm (rip) gyakran utazott rajta haza :D

A Postának volt olyan korszaka is, amikor a nagyvárosok között naponta kétszer volt levélhordás, vagyis amit reggel feladott valaki, arra délután kaphatott választ... ebből jutottunk oda, hogy az elsőbbségit megpróbálják egy munkanap alatt kivinni, egyébként meg nem ritka az egy hét. Nekem eddig a csúcs - békeidőben, amikor nem volt extra terhelés - 12 naptári nap volt Budáról Pestre, én egy hét múlva elmentem személyesen és kértem egy iratmásolatot, mert ennél sürgősebb volt... :/

Jaj a régi szép idők!
Emlékszem, én inkább a távolabbi postára vittem a csekkeket befizetni, mert ott még a pecsételős módszerrel intézték és tök gyorsan végeztem. Aztán lassan ők is átálltak digitálisra, ami után már mindegy hova mentem, lassú volt és a mai napig az!