Online webshop nem fizet, mi a teendő?

Fórumok

Sziasztok!
3 héttel ezelőtt vásároltam online a lealkudtuk.hu -n egy x terméket egy y kereskedőtől.
A website csak egy marketplace, a szerződést a konkrét y kereskedővel kötöd, ő intéz mindent, garanciát, nekik megy a pénz kártyás fizuval, stb.

A termék nem kapcsolt be, gyári hibás volt így visszaküldtem nekik, igényelve a vételár és az eredeti postaköltség visszatérítését jelzett bankszámlára.

Mindezt ők elfogadták, és megígérték a teljesítést 15 napon belül.
Ez egy hete lejárt, azóta megint kapcsolatba léptünk és újabb ígéreteket tettek.
Ma elfogyott a türelmem így konkrét utalási határidőt kértem tőlük, amelyet ha nem tesznek meg vagy újabb mulasztásba esnek jogi útra terelem az ügyet.

Szerencsére minderről emailes archívum van, amelyben benne van az is hogy visszakapták a terméket, és visszafizetik a pénzt.

Ki mit tenne, hogy az ügy minél hamarabb megoldódjon?
Az összeg nevetséges, főleg egy kereskedő életében (x*10.000 ft), szóval inkább az elvvel van a bajom.

Hozzászólások

Ha kártyával fizettél megy be a bankodhoz is indítsd chargebacket.

Ja és, mindig arra kérd vissza a pénzt amivel fizettél, soha ne legyen úgy, hogy átutalással kéred a kártyás fizetést stb. mert akkor mondhatják, hogy hát ők elutalták stb. Aztán megy a macera.

Update: köszi a tanácsokat, ezek a jövőben még segíthetnek.
Az eddigi jófej stílust megelégeltem és megfenyegettem őket a feljelentéssel - rögtön utaltak. Úgy tűnik náluk ez a rutin.

--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows