Digi 200/100 lehúzás

A napokban ránéztem a digi weblapjára mennyiért is mérik a sávszélességet. Jelenleg hűség nélküli 100/100-as net volt, de láttam, hogy 200/100-at adnak +500 Ft-ért. Ennyiért gondoltam benevezek. Felhivtam az ügyfélszolgálatot és érdeklődtem a folyamatról (bíztam benne, hogy telefonon el tudjuk intézni, elvégre mindenem online van intézve.), tájékzotattak hogy személyes megjelenés szükséges....

Bementem a Digi ügyfélszolgálatra, megkötöttem az új szerződést. Kérdi a kiscsaj (aki g***re utálta a munkáját a fejét elnézve, továbbá köszönni sem tanitották meg), hogy mikortól legyen aktiválva.
-Mikor lehet?
-Holnaptól...
-Akkor holnaptól.
-Köszönöm, viszlát.

Eljött a másnap, beszereztem az új útválasztót és beüzemeltem, utána csillogó szemekkel kattintottam a speedtest.net oldalra, ahol jött a koppanás.... 95/95. ahogy eddig is. No nem baj, majd holnap. Eljött a másnap, reggel első dolgom inditani a gépet és mérni. Eredmény? Ugyanaz.

Ok, nosza telefonáljunk. Felhivom a 1272-, ami egy rettenet. Folyamatosan kéri a "6 számjegyű pin kódot" amiről fingom sincs, lehetetlen átjutni rajta, több menü végén is ez blokkolt. Nagynehezen odajutottam egy bio munkatárshoz, elsirom a bánatom, erre közli:
-80/50 a garantált sávszélesség, ez van.
-Ember ezt tudom, viszont ugyanezt a sávszélességet tudta biztositani a 100/100 is olcsóbban, tehát igy ez nem más mint lehúzás.
-Sajnálom ez van.
-Vissza tudok váltani telefonon keresztül a korábbi csomagra?
-Nem, csak személyesen.

Anyátok. Szóval a héten bemegyek és a 3 napja kötött szerződésem visszairatom a régire....

update 08.04
Tegnap reggel telefon a droidközpontba:
-Jó napot kivánok, XY vagyok, , a probléma pedig az, hogy a hálókártyám csak 100/100-ba áll be, nem pedig gigabitre.
-Értem, mekkora sebességet mér most?
-95/95.
-oké, ez rendben van, 80/50 a garantált
-Nem bazdmeg nem jó, ezt próbálom elmakogni, hogy a hálókártyám rossz sebességre áll be.
-Mi nem tudunk módositani a hálókártyája beállitásain
-Ti nem is, de a protokol igen. Megoldható hogy beszéljek egy kicsit technikaibb személlyel?
-Nem.
-Akkor kérem nyisson egy hibajegyet és irja bele kérem azt amit mondok.
-Rendben, de ha a hiba mégis az ön oldalán van, akkor 2500 Ft-ot fogunk kiszámlázni.---- ezután nagy kegyesen nyitott egy jegyet
-Nem fogtok, mert nem nálam van a hiba....
-Munkatársunk 48 órán belül keresni fogja.
-Köszi, puszi ... bye

Pár óra múlva csörög a telefon, a szaki hiv. Elmondom a nyűgöm, ő már megértette, azt mondta no para, 2-re jönnek és megcsinálják, tudja mi a gond. Ok.

Megjön a szaki, bemegyünk a pincébe, átdugott gigabites portba és voila megy a net. Kérdezem hogy mi volt a gond, ami miatt kétszer is el akart hajtani az L1, hogy én vagyok a fasz? Azt modnta, hogy ilyenkor a salesnek kellene nyitni egy jegyet nekik, mert fizikailag kell átdugni a megfelelő portba a végpontot...

Ezután megkértem, hogy cseréljék ki az RJ45-öt a kanócom végén mert elég roncsos (már anno igy sikerült nekik). Kicseréli, mondja hogy majd kiszámlázzák. WUT? Elkerekedett a szemem és megkérdeztem, hogy most kiszámláztok 45 forintot? Válasz vigyorogva: Nem, 20-at :D

Itt jött a keresztkérdés:
Oké megy a net, és a kiesett 3 napot most automatán kompenzáljátok? Nem, személyesen ügyfélszolgálaton lehet... Lol :D Nem az a 76 Ft hiányzik ami ez a 3 nap lenne, csak a hozzáállás...

Hozzászólások

Digi eddig mindig mindenhol siman hozta a maximumot.
Szerintem csak egyszeruen nem aktivaltak az uj sebesseget.

Emlékszem, amikor 20/10MBites csomagot ajánlottak, és Kőbányán előfizetve rá sose volt 100MBit alatt. Ohh, régi szép idők. :) Szakadás is csak egyszer volt fél napig, amikor a Kőrösi-Csomán átvágtak egy kábelt az építőmunkások.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Nincs valahol a rendszerben egy 100 mbites csatlakozás vagy vacak kábel ami miatt 100mbit-en ragad a kapcsolat? Nem nagyon láttam testközelből ilyen Digi netet. Örülök, hogy van kábelnet a környéken.
Esetleg ha a routert meg egyébb vackokat lehagyod, nem javul direktbe bekötött géppel?

A szolgáltatás aktiválva van, az online ügyfélszolgálaton a megfelelő csomagot irja, továbbá megerősitette a telefonos droid is, hogy aktiválva lett. A lakásba Digi által telepitett kábelen jön, belül pedig gigabites rotuerba megy, ahonnan cat5e kábel viszi a gépbe, amiben szintén gigabites NIC van.

Direktbe kötve PC-ről mérve is ugyanaz a sebesség.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Figy, ha a régi Tp-Link WR740n ki tudott hajtani 100/100-at 1 kábeles és 3 wifi klienssel, akkor egy TP-Link Archer C5 V2 AC1200 csak elbir 200/100-al úgy, hogy csak a kábeles van csatlakoztatva. Ez nem opció.

Ilyenkor a Hálókártya sebességre a Windows 1000 MBit-et ir, direktbe kötve nem emlékszem, majd délután megnézem.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

"Figy, ha a régi Tp-Link WR740n ki tudott hajtani 100/100-at 1 kábeles és 3 wifi klienssel, akkor egy TP-Link Archer C5 V2 AC1200 csak elbir 200/100-al úgy, hogy csak a kábeles van csatlakoztatva."
Nem biztos, hogy ki tud NAT-olni 200 megabitet. Az lehet, hogy az interfészei tök jók, meg gigabit meg 802.11ac, és switchelni valóban tud gigabitet, de könnyen lehet, hogy a NAT-olást nem tudja. Ne dőlj be a marketingnek.
Don't argue, benchmark. Dugd rá közvetlenül a gépedre a Digi ethernetét, és mérd le közvetlenül a végpontot. Ne a NAT-dobozodat mérd le, ha a Digivel van problémád.

Itt azért még van gyanús pont. Nem állítom, hogy nálad is, de nálunk pld egy toldó van a szolgáltatói switch és a tűzfalam között. Illetve azt sem tudod, hogy szolgáltatói eszköznek mi van kirakva ... Az is tud botrány lenni.

Ugyanakkor a szolgáltatás az jó.

Hehe...
Egyik Prohardveres fórumtárs megkért, hogy festés után, parkettázás előtt szeretne koax és cat5 hálózatot. Azért csak lekaptunk pár doboztetőt, és kifűztük a gangon lévő csatornába ahol a Digi előkészítés (Cat5+koax) vége volt.
Digisek rá is kötöttek, RJ45 dugó, és műanyagházas RJ45 toldó, ami szétesett, és össze szigszalagozták. A hibajelenség annyi volt, hogy kábelvéget a laptopba dugva volt net, routerbe dugva meg csak kapcsolat volt, de adat nem jött. RJ45 toldó cseréje után a hiba megszűnt. A tévét szerencsére nem sikerült elrontaniuk. :)
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

LAN kábel van bekötve hozzád, vagy optika + ONT?
Ha előbbi, akkor biztos hogy be van kötve mint a 4 érpár? Linkel gigabittel a DIGI-s kábel? Régebben szokásuk volt csak 2 érpárat bekötni, egy másik érpáron pedig a telefont.

A 100/100-as net garantált sávszélessége 50/25. A 200-asé 80/40.
Semennyiben nem hazudott neked a Digi.
És nem, a 100/100-as előfizetésedre teljesen más garanciák vonatkoznak.

Valamint: előfordult már velem, hogy az otthoni kis NAT-doboz, hiába gigabitesnek van hirdetve, meg 150 megabites WiFit tud 802.11n-en (mert ennyit tud az interfész ELVILEG), attól még jó, ha 40-50 megabitet áthajt NAT-olva, mert fos CPU van benne.
Míg ha közvetlenül bedugom a gépem gigabites Ethernet portjára a Digi által adott UTP kábelt, akkor szépen jön is a 98 megabit sávszélesség.
A Diginél is, ha szakember jön ki, nem azt fogja megnézni, hogy a NAT doboz mögött mit tud a hálózatod, hanem azt, hogy a Digi végpont mit tud. Javaslom, mérd le közvetlenül gépbe dugva a Digi végpontot. Könnyen lehet, hogy a NAT dobozod gagyi.

bírom, hogy telefonon keresztül semmit nem lehet elintézni. hasonló volt nekem is, diginél érdeklődtem először telefonon,azt mondták,hogy csak személyesen tudnak mondani bármit. UPC-nél még az ügyfélszolgálatot sem értem el.

A drót végén mérve mennyi? Az benne van a garantáltban? Akkor kész, végeztünk, azt kapod, amit fizetsz. A routereden gyári vagy openszósz tákmány firmware van? nagyonnem mindegy az sem...

És a Digi-től vett drótos telefon van-e? Mert ha igen, az elvisz egy érpárat, és rögtön nincs csigabited. De az is lehet, hogy más okból 100-on fütyül össze a hálókártya/router meg a szolgáltatói eszköz - ezt érdemes lenne megnézned. Ha nincs gigabites linked, akkor add le hibára, és kimennek, megnézik.

Én is erre gyanakszok, hogy csak 2 érpár lesz a telefon miatt. Ha 100 Megabit fölé mész, akkor általában kapsz egy dedikált rezet 4 érpárral és olyankor a telefon már külön kábelen jön. (Valószínűleg nálunk is ilyen megfontolásból van behúzva 4 kábel a 3 lakáshoz szintenként.)

Nincs telefon, nem is volt sose. Én voltam az első aki a lakásba digit köttetett.

TV jön koaxon, a Net pedig UTP-n a lépcsőházi switchből. Az "előzetes felmérés" azt mutatta, hogy a digi részéről nincs akadálya a bővitésnek (legalábbis ezt mondták, gondolom csak tisztában vannak a saját infrastruktúrájukkal.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Egy várost mondhattál volna.
Miskolcon én annó 20M-val kezdtem, aztán lett 80, majd a növeléssel automata 200, aztán felemeltettem 500-ra, majd nemrégiben 1000-re.

MINDEN alkalommal, amikor én kezdeményeztem a sávszélesség emelést mindig azt mondták, hogy majd mennek a szerelők, legyek otthon. A megbeszélt időben megjelent két jómunkásember és bontották a lakás ajtaja felett lévő kábelcsatornát és mókoltak mindig valamit az UTP kábelen.
Mikor végeztek beültek mindig a gép elé és kérték, hogy csekkoljam le működik-e az internet és annyi-e a sávszél, mint papíron. Volt olyan, hogy kevesebb volt és elkezdtek a lépcsőházi switch-ekkel mókolni valamit (azért mondom a mókolást, mert egyrészt nem értettem mit csinálnak, másrészt el sem akarták mondani) és utána jó lett mindig.
A legutóbbi alkalom volt kicsit zavaros, amikor a kábelt úgyszint bontottak, majd meglátták, hogy egy HP microserverbe megy közvetlenül a net. Akkor azt mondták, hogy ennek így működnie kell, majd telefonáljak be, ha mégis rossz lenne és le is léptek.

De az élményeim mind másak. A személyes ügyfélszolgálaton kedvesek, telefonon nem igazán, folyton kérik az ügyfélkódot és ha tehetnék még kenetet is vennének tőlem annyi személyes adatot elkérnek, a szerelők meg szerelők. Ahhoz értenek, hogy valamit bekössenek, de nem szeretnek szakmázni, mert a tudásuk kb az utp kábel szereléséig és a mérőműszerek használatáig terjed csak el...

[szerk.]
Én legutóbb, amikor 1000-re emeltettem akkor megkértem őket, hogy húzzák már át inkább egy másik szobába a kábelt. Variálás nélkül lecsípték a kábel végét, behúzták, megkérdezték, hogy jó-e ez a hossz, ráraktak RJ45-öt a végére, megkérdeztem mivel tartozok, azt mondták semmivel és mentek is.
Biztos, hogy ugyanarról a cégről beszélünk? :D

Egy kollégának volt már hasonló gondja csomagváltáskor.
Neki az volt a gond - ha jól elmlékszem -, hogy a szolgáltató bejövő kábelében csak 2 érpár volt bekötve, ami csak 100 Mbit/s-t tett lehetővé.
Szerintem a biztonság kedvéért Te is nézd meg.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 14.2 | 4.4.37-janos

Én e-mailben váltottam csomagot. Megírtam ki vagyok, szerződésszámot, miről mire szeretnék váltani, aztán jött a válasz hogy az átállás megtörtént. És tényleg.

Megvan a ludas, a hálókártya csak 100/Full-ba áll ve ha durektbe dugom. Holnap megpróbálok átjutni az L1 droidon.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Ami erről elsőre eszembe jutott (nem néztem meg a nevet, nem személyes): olcsójános

"Oké megy a net, és a kiesett 3 napot most automatán kompenzáljátok?"
Nincs kiesett három nap. A garantált szolgáltatást biztosították. Ne kezdj el ezen rúgózni nekik, mert tényleg nekik van igazuk. Szerződést nem szegtek.

A minőségi célérték az nem az ügyfélhez tartozó dolog, hanem a szolgáltatás egy bizonyos paraméterére vonatkozó cél érték. A tény meg ettől lehet eltérő.
A garantált le- és feltöltésre van célérték, és ezt a Digi ASZF tartamazza is:
http://digi.hu/sites/default/files/ASZF/c_melleklet_internet_27.pdf

Ha azt állítom, hogy lehetséges a 200 mbit/s elérése, miközben tudom, hogy az általam kihúzott kábel csak 100 mbit/s-re képes, és az ügyfél ezért vált 100/100-ról 200/100-ra: „Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.

Egyetértek. Ez nem volt más mint egy átbaszási kisérlet. Anélkül mondta rá 2x az L1, hogy minden rendben van, hogy felgota volna a problémát ("Mi nem tudjuk az Ön hálókártyáját állitani"). És csak külön arcoskodás után volt hajlandó hibajegyet nyitni.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Valószínűleg igazad van. Ha a Digi elismeri, akkor kapsz néhány napnyi jóváírást, de ezért személyesen be kell menned az ügyfélszolgálatra. Akarsz ennyi energiát és időt fordítani az ügyre?

Azonban kicsi az esélye, hogy ezt a Digi el fogja ismerni. Ekkor pedig a békéltető testület és/vagy a bíróság fog dönteni. A kérdés ugyanaz: Akarsz ennyi energiát és időt fordítani az ügyre?

Nekem is volt hasonló nyűgöm csomagváltáskor.

Minden alkalommal meg lettem fenyegetve hogy píz beszedés lesz meg irgumburgum. Aztán kiderült hogy mégsem nálam volt a hiba. Ezt 3 különböző brigádnak sikerült kideríteni. :D