"Zaklatás" az irodában

Fórumok

Halihó,

Dörzsöltebb kollégák segítségét kérném ahhoz, hogy megszabaduljak az "azonnal" munkatársaktól.

A gondom az hogy boldog-boldogtalan minden ráérős aprósággal megzavar munka közben. A külföldiai felhív, ha épp' nem veszem fel akkor mást és elsírja neki hogy most verriördzsent, és azonnal adjon engem. Ha Officicus Hungarus akkor meg rárongyol az asztalomra, de volt már hogy a budiban talált meg egyikük. Nem én szoktattam rá őket, ebbe csöppentem.

Alkalmazás integráció- és üzemeltetés, kell kommunikálni (imho túlzás a mennyiség). De hogy vannak napok mikor tényleg mindenki 10 percenként odajön valami ráérős dologgal az sok.

A problémák és kérdések ~100%-a ráérős, elküldeni nem lehet őket ("flexible & helpful" az irány) és semmi nem indokolja az azonnali válaszokat. Már csak a prosztó lekoptatás maradt a tarsolyomban, de ha valakinek van ötlete, szívesen venném. Köszönöm előre is.

Hozzászólások

Ismerős a helyzet, rá kell őket szoktatni az emailre, meg kell próbálni a főnököt rávenni körlevél írására.

el kell küldeni a halál faszára
--
ne terelj

Ha a főnök nem partner a változtatásban, akkor nincs esélyed.

A leírásod alapján valami olyan helyen dolgozhatsz, ahol könnyen előfordulhat egy ticketing rendszer (jajjdeszépmagyarszólettezígy). Tehát:

- megkéred a kollégát, hogy ha ez ennyire fontos, akkor nyisson egy ticket-et. Itt már jó eséllyel elgondolkozik, hogy mennyire sürgős. És ha egy ticket-et kell nyitni, akkor már nem lesz annyira fontos. Plusz, ha van egy rakás ticket, amit kezeltél, akkor adott esetben elő tudod venni, ha felmerülne, hogy "dehát egész héten/hónapban nem csináltál semmit".

- ha ticketing nincs, akkor kérd meg, hogy írja meg mailben, mert sok a dolgod, és félsz, hogy el fogod felejteni.
A mail írás már egy szűrő, mert amit szóban kérnek, azt van, hogy írásban már nem vállalják be, mert vagy nem a te dolgod, vagy jól lejön belőle, hogy nem annyira fontos. Ha mégis megírja, bedobod a queue-ba, aztán megcsinálod, mikor sorra kerül.
VAGY
- elküldöd a főnöködnek mailben, hogy e mellett milyen feladataid vannak, és legyen szíves priorizálni, milyen sorrendben dolgozd fel a feladatokat. Persze CC-ben a kolléga, és annak a főnöke.

Hirtelen ezek jutottak eszembe, amikkel nem vagy bunkó, de helyére tudod tenni a "kedves" kollégákat.

A ticketing úgy működik hogy ha nekem kell valami (plusz storage, access), akkor nyitni kell és mindenki kb. cseszik rá. Ha a management bandából kell valakinek valami, akkor az verriördzsent és ne bohóckodjunk már ilyen oldschool dolgokkal mint az e-mail és a ticketing. "Csak 1 perc és már itt se vagyok/leteszem ok? Just a 5 mins quick meeting, ok?" stb. és ez mindig egyirányú.
____________________
echo crash > /dev/kmem

hát, ha szabályozás szerint a ticketing-et kell használni, akkor mondhat akármit. És még csak beléd se tud kötni, mert azt a főnököd se vállalja be, hogy azért csesztessen, mert betartod a szabályokat. Az úgy elég hülyén mutat. :) Ha meg mégis, akkor érdemes átgondolnod, hogy ez az a hely-e, ahol dolgozni akarsz.

+1
esetleg felveszed a helpful sapkát: akkor most együtt gyorsan megcsináljuk a ticket-et, rá, ok? itt tessék loginolni, én majd írom a többit.

ps: ha minden nap csak 1 ilyen ember jön oda 5-10percre, az 22x10perc=3.5óra majdnem fél nap egy hónapban, amivel nem tudsz elszámolni...

Egyedul vagy az IT? ITIL? Ticketing?

Plusz a targy alapjan masra gondoltam.

Gondolom a főnököd abba se menne bele, hogy egy tűzfalat vegyenek fel hozzád. Külön irodában lenne, kevesebb fizetésért, egyszerűbb feladatok megoldására. Ami neki nem megy, azt vinné hozzád, már a problémát felmérve. Természetesen nem 10 percenként zavargatva. Lehet titkárodnak is felfogni, vagy alsóbb szintű supportosnak.

Pedig a főnök tudna igazán segíteni.

Nálunk olyan helyzet volt, hogy a QA-s csapat kézzel tesztelt és reggeltől estig a fejlesztőket cseszkurálták, hogy adjunk információt a teszteléshez. Keressünk nekik ezt, azt, baromira fontos, mert ők tesztelni akarnak. Magyarul a fejlesztői csapat a kézzel végzett regressziós tesztek megkerülhetetlen része lett, amit nem kifejezetten díjaztunk. Az egy dolog, hogy ők manuálisan tesztelnek automatizálás helyett, de azért minket illett volna kihagyni a QA tesztelésből.

A helyzetet a főnök fönöke oldotta meg, telefonált a QA csapat főnöke főnökének és érdeklődött, hogy elkerülhetetlen-e a fejlesztőket tesztelésre használni és ha elkerülhetetlen, akkor állapodjunk meg a költségekről.

Lett megoldás a dologra.

szó elszáll írás megmarad.

Jo, rendben. Majd teszel ra, ha reklamal, akkor bocsika, de elfelejtettem, kuldtel mailt/ticketet ?

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Szerintem menekülj innen. Itt nem nyerhetsz.

Saját megoldásom:
https://hup.hu/node/133829

A user inkább féljen tőled, elvégre te vagy a titkos tudás őrzője, a power gombok és UPS-ek varázslója, a szerverek pásztora. De amúgy tényleg, ezzel sok faszság taskot kikukázhatsz, nem fognak odajönni, csak akkor ha már végső elkeseredettségük arra hajszolja őket.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Csináljátok párosan, addig maradjon ott veled, amíg megcsinálod, hátha bármi kérdés felmerülne közben. Akkurátusan felvéve rögtön az elején a megfelelő ticketet, címkézve, hogy rendkívüli és sürgős volt, a legmagasabb prioritással.

_______Peter
I am a stone. I do not move.

első kérdés: mikor, milyen iktatószámmal keletkezett a beadványa, amit ugye 30 napon belül kivizsgálunk...?
ha nem készült ilyen, akkor az űrlapot megtalálja az ajtó külső oldalán, de kérjük, gondoljon játékostársaira is, csak a szükséges mennyiséget szíveskedjen magával vinni.

(ha készült, akkor az még valószínű azért nem ért ide, mert az iktatóban elég lassan haladnak a nemzeti konzultációs ívekkel, szóval türelem)

ha a fentiektől esetleg felrobbanna a delikvens:
természetesen kivételes, egyedi esetekben van mód arra, hogy felállítsunk egy bizottságot, mely megállapítja majd, hogy állítsunk-e fel egy bizottságot azért, hogy kiderüljön: kell-e felállítani egy bizottságot a probléma kivizsgálásához.

amennyiben a delikvens még mindig ott toporzékol:
lássa kivel van dolga, tépjen egy sorszámot és figyelje a kijelzőt.
(3-as sorszám, várakozók száma 2, kijelzőnek meg megteszi egy A4 lapra rajzol nagy büdös 1-es is)

ha a csávó elküld a náthásba és kivonul, a foglalkozás elérte a célját.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."