Asterisk NOW hívás probléma

Fórumok

Szóval szeretnék egy kicsit fejlődni a VOIP területén, ezért úgy gondoltam, megpróbálok összehozni egy telefonszervert.

Amit csináltam:
- Letöltöttem az AsteriskNOW rendszer ISO-ját, ezt sikeresen feltelepítettem egy szűz gépre.
- Létrehoztam rajta egy trunk-öt amegfelelő adatokkal (EPhone előfizetésem van egy telefonszámra, ezt lőttem be)
- Létrehoztam egy Extension-t, ezt egy ugyanabban a hálózatban levő másik gépre telepített Zoipher klienssel tesztelem.
- Létrehoztam egy inbound route-ot
- Létrehoztam egy outbound route-ot

Mikor ezek megvoltam, nekiálltam tesztelni. Némi kínlódás és log nézegetés után a bejövő route már tökéletes, ha hívom, akkor már kicsöng a Zoipher. (Mondjuk a beszélgetést nem próbáltam még ki, így azt nem tudom megmondani, megvan-e a 2 irányú kapcsolat)
Viszont a gondom a kimenő hívásokkal van. A Zoipher kliens, ha hívást szeretnék kezdeményezni, 503 Service not available hibaüzenetet ad némi várakozás után.
A logot eddig hiába böngésztem, nem lettem tőle okosabb.
Merre keressem a hibát? Az outbound route vagy a trunk lehet a hibaforrás?
A cégem telefonrendszere is az Asterisk-re és EPhone-ra épül, összehasonlítottam a kettő beállításait és nem látok érdemi különbségeket...

Tud ebben valaki segíteni?

Gábor

Hozzászólások

Segits hogy segithessenek, pastebinre logot es esetelg relevans config reszeletet.

Nem lehet tűzfal gond? Az éles rendszerhez van rendesen beállítva, az AsteriskNow-hoz meg nem müxik. Próbálj neki dedikált internetkapcsolatot adni. Amúgy az hogy csörög, marhára nem jelent semmit, csak azt hogy SIP protokolon már kiment az üzenet, hogy csörgettek, de a hang külön protkolon megy RTP-n keresztül. Hányszor láttam már, hogy a csörgetés ment, de hang valamelyik vagy egyik irányba se volt már.
Meg sajnos az AsteriskNow, hiába kecsegtet webes felülettel, könnyű beállíthatósággal, sajna sok szívás van vele, mire össze tud állni.

Köszönöm mindenkinek, hogy foglalkozott a kérdéssel.
Be kell vallanom, hogy én voltam a figyelmetlen.
Miután mindenféle beállítással próbálkoztam, sehogy sem akart összejönni a dolog. Végül 2 nap szenvedés után vettem észre, hogy az Outbound route beállításainál a dial pattern-be be kellett volna írnom egy pontot.
Azóta tökéletes mindkét irányú hívás, hang is megy oda-vissza, ahogy kell.

Gábor