Szóval szeretnék egy kicsit fejlődni a VOIP területén, ezért úgy gondoltam, megpróbálok összehozni egy telefonszervert.
Amit csináltam:
- Letöltöttem az AsteriskNOW rendszer ISO-ját, ezt sikeresen feltelepítettem egy szűz gépre.
- Létrehoztam rajta egy trunk-öt amegfelelő adatokkal (EPhone előfizetésem van egy telefonszámra, ezt lőttem be)
- Létrehoztam egy Extension-t, ezt egy ugyanabban a hálózatban levő másik gépre telepített Zoipher klienssel tesztelem.
- Létrehoztam egy inbound route-ot
- Létrehoztam egy outbound route-ot
Mikor ezek megvoltam, nekiálltam tesztelni. Némi kínlódás és log nézegetés után a bejövő route már tökéletes, ha hívom, akkor már kicsöng a Zoipher. (Mondjuk a beszélgetést nem próbáltam még ki, így azt nem tudom megmondani, megvan-e a 2 irányú kapcsolat)
Viszont a gondom a kimenő hívásokkal van. A Zoipher kliens, ha hívást szeretnék kezdeményezni, 503 Service not available hibaüzenetet ad némi várakozás után.
A logot eddig hiába böngésztem, nem lettem tőle okosabb.
Merre keressem a hibát? Az outbound route vagy a trunk lehet a hibaforrás?
A cégem telefonrendszere is az Asterisk-re és EPhone-ra épül, összehasonlítottam a kettő beállításait és nem látok érdemi különbségeket...
Tud ebben valaki segíteni?
Gábor
- 1402 megtekintés
Hozzászólások
Segits hogy segithessenek, pastebinre logot es esetelg relevans config reszeletet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha nagyon nem akarsz pastebin-elni, akkor ngrep-pel nézd meg, hogy kitől kapod az 503-at? Az Asterisk adja egyből, vagy az Ephone-os jön tovább?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet tűzfal gond? Az éles rendszerhez van rendesen beállítva, az AsteriskNow-hoz meg nem müxik. Próbálj neki dedikált internetkapcsolatot adni. Amúgy az hogy csörög, marhára nem jelent semmit, csak azt hogy SIP protokolon már kiment az üzenet, hogy csörgettek, de a hang külön protkolon megy RTP-n keresztül. Hányszor láttam már, hogy a csörgetés ment, de hang valamelyik vagy egyik irányba se volt már.
Meg sajnos az AsteriskNow, hiába kecsegtet webes felülettel, könnyű beállíthatósággal, sajna sok szívás van vele, mire össze tud állni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm mindenkinek, hogy foglalkozott a kérdéssel.
Be kell vallanom, hogy én voltam a figyelmetlen.
Miután mindenféle beállítással próbálkoztam, sehogy sem akart összejönni a dolog. Végül 2 nap szenvedés után vettem észre, hogy az Outbound route beállításainál a dial pattern-be be kellett volna írnom egy pontot.
Azóta tökéletes mindkét irányú hívás, hang is megy oda-vissza, ahogy kell.
Gábor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap este egyébként ez volt az első tippem, hogy az Outbound-ban vagy a Trunk-ben elírtad a patterneket. Viszont úgy voltam vele, hogy áá nem... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni