VoIP

ZoiPer alternatíva

Fórumok

Sokáig a legmegbízhatóbb SIP voip applikáció volt a ZoiPer. Mostanában pofátlanul lehúzós lett. Nem elég, hogy fizettem egykor érte, már havidíjat is akar olyan "prémium" szolgáltatásokhoz amik korábban benne voltak az egyszer fizetős verzióban. Az eddig ezt az alternatívát találtam a legjobbnak:

Jami-jami :-)

Nyílt forráskódú, minden fontos képességét tudja a ZoiPer-nek. 

Van más vagy jobb sip voip alternatíva? 

Sangoma connect

Fórumok

Sziasztok!

Próbálgatnánk a Sangoma Connect-et, de kb ugyanebbe futunk bele: https://community.freepbx.org/t/sangoma-connect-keeps-trying-to-register/70884

Ha jól értem, akkor a mobil klienseknek el kell érnie a PBX SIP portját. Ezt ugye vagy VPNen keresztül, ami macerás (plusz egy app, figyelni kell hogy leszakadt-e, stb), vagy direktben, ami szerintem elég veszélyes. Mármint az, hogy kb bárhonnan jöhet az a telefon, elég szélesre kell nyitni a tűzfalat.

Elméletben megoldható, hogy a PBX és a mobil kliens is kezdeményezzen egy-egy kapcsolatot a Sangoma szerverei felé, majd a Sangoma valahogy csináljon egy kapcsolatot a mobil kliens és a PBX közé, ami a tűzfalak szempontjából RELATED csomag? Vagy a RELATED feltétele, hogy meg kell egyeznie a forrás IPnek?

Egy csávó magyarázza az említett fórumban, hogy no para, hiszen az SMTP portot is ki kell nyitni a vakvilág felé, de email számlát még sosem fizettem szolgáltatónak emailenként, de hívásonként már fizettem elégszer ahhoz, hogy ilyet ne csináljak :)

Ha átállítanám TLSre, az adhat némi hamis biztonságérzetet, de attól még sérülékenységek kihasználásával ugyanúgy törhető marad a szolgáltatás, ha kiteszem publicba. Vagy tévedek?

[Megoldva]VOIP hívott oldali telefonszám módosítása szerver oldalon Grandstream UCM6000

Fórumok

Hello.

Létezik olyan megoldás, amivel a hívott oldal telefonszámát tudom módosítani? pl a 0036-ot +36-ra cserélni.

Elsősorban Grandstream UCM6000-es szériával, de ha van Asteriskes megoldás, az is segíthet.

A lényeg, hogy ne kelljen a készülékekben egyesével megoldani ezt a kérdést.

Yettel VoWifi

Fórumok

Sziasztok,
legutóbbi iOS upgrade (?) óta megjelenent az iPhone miniben egy új opció: wifi calling
utána néztem, és a Yettel-nél elérhető immár publikusan a VoWifi szolgáltatás egy 1744-re küldött aktiváló SMS után.

A tesztek is sikeresek: airplane módban, wifi bekapcsolása után csont nélkül ment a hívás indítás és fogadás is.
Mivel időnként döcögös a jelszint felénk - az internet meg elég jó - ezért ennek örülök.

Amit nem sikerült (eddig) megfejtenem: hogyan láthatom, h bekapcsolt 4G és Wifi esetén éppen melyiken megy a hívás?
Működik a 2 között a roaming? Ezt lehet force-olni?

VoIP szerver - kezdő kérdések

Fórumok

Mivel érdekel a telefónia és a VoIP téma, és talán egyszer majd szeretnék beüzemelni egy kis cégnél egy ilyen rendszert, első lépésként felmérném a terepet mielőtt bármibe is belekezdenék.

Először is a leendő/várható igények:

  • telszámok hostolva a szolgáltatónál
  • saját VoIP szerver a cégnél, ez SIP trunkon csatlakozik a szolgáltatóhoz
  • kb. 30 user, fele VoIP készülék, másik fele analóg
  • analóg-VoIP GW >> analóg készülékek: poros, koszos műhelyekbe és raktárakba lesznek (belső használatra kell, hogy ne a drága voip készülék amortizálódjon, hanem az óccó analóg asztali)
  • szükséges kiegészítő szolgáltatások: hívásrögzítés, broadcast üzenetek küldése, nem fogadott hívásokról email/sms értesítés küldése

Elsőnek telepítettem FreePBX-et. Azonban azt látom, hogy ámbár nevében ott a Free, de már néhány megkerülhetetlen alapmodul is fizetős. Nem beszélve a külső SIP trunk csatlakozást biztosító modulról. Másik alternatíva az Asterisk.

Kérdésem elsőnek az, hogy melyik rendszert javasoljátok (FreePBX vagy Asterisk), melyikkel lehet teljesen ingyen megoldani a fent vázolt igényeket?

Ismétlem: még csak kutakodok, viszont a tapasztalt szakiktól szívesen fogadom az előnyökkel, hátrányokkal és lehetőségekkel kapcsolatos javaslatokat, élménybeszámolókat.

 

Előre is köszönöm!

VOIP telefonszolgáltatás

Fórumok

A budapesti telefonszámom pár éve elhordoztam egy futottak még VOIP szolgáltatóhoz, ahol eddig nem volt havidíj, csak időközönként fel kellett tölteni az egyenleget, hogy megmaradjon a szám. Nem nagyon volt használva a szám, ezért fel sem tűnt, hogy a VOIP telefon egy ideje nem tud regisztrálni a szolgálttóhoz. Írtam email-t, a válaszuk az volt, hogy havidíjassá tették a szolgáltatást, de az egyenlegemről nem tudták feltölteni, pedig többször értesítettek email-ben (nem igaz), ezért a regisztrációmat törölték. De:

"Tájékoztatom hogy a hívószáma még nem került vissza a korábbi szolgáltatójához, tehát azt még önnek vissza tudjuk adni. Ehhez kell egy új regisztrációt indítani a ... oldalon. Ha igényli a számot, a regisztráció után automatikusan oda csatoljuk önnek."

Mondanom sem kell, hogy ezek után nem szeretnék ezekkel semmilyen kapcsolatot ápolni, ezért ismét elhordoznám a számomat. Keresgéltem, de a legtöbb szolgáltatónak vagy áttekinthetetlen, vagy nincs is konkrét díjszabása, hanem "írjon nekünk".

Aki járta VOIP témában milyen szolgáltatót javasolna, ahol nincs vagy csekély a havidíj? Egyáltalán milyen szabályozás vonatkozik a VOIP telefonszámokra? Egy szám örökre az enyém? Milyen jogai vannak ezzel kapcsolatban egy VOIP szolgáltatónak?

Tartalék FreePBX beüzemelési anomália

Fórumok

Sziasztok!

Munkahelyemen egy külön vason üzemelő  FreePBX-et használunk telefonközpontnak. A működési biztonságunk okán egy Proxmox-on működő virtuális gépre is fel lett telepítve a rendszer, az éles gépről a konfiguráció is át lett emelve (a beépített backup / restore segítségével). A terv az, hogy ha összeomlik a telefonközpontunk (mert pl kihullik a vas), akkor csak egy IP címet kelljen váltani a tartalékon és működhetünk tovább.

A hétvégén le lett tesztelve a váltás. Ez úgy történt, hogy az éles gép le lett kapcsolva, a virtuális gépen pedig az IP cím át lett állítva arra, amit az éles gép használ. Így volt legegyszerűbb megoldani az átállást, mert nem kell hozzá belenyúlni a tűzfal szabályokba.

A tapasztalat: elsőnek minden rendben levőnek tűnt:
- a telefonok azt mutatták, hogy be vannak regisztrálva
- a PBX is azt mutatta, hogy be vannak regisztrálva a mellékek
- lehetett kifelé telefonálni, itt látszott egy eltérés: az éles rendszerrel ellentétben nem mutatta a hívó számát
- bejöttek a külső hívások és működött az IVR is, egészen addig, amíg konkrét melléket el nem akart érni a rendszer. Az viszont mindig foglaltat adott
- mellékről melléket sem lehetett hívni, mindig foglaltat adott

Sok kínlódás után (konfigok átnézése, logok böngészése, stb) egy ötlettől vezérelve megváltoztattam az egyik mellék regisztrációjához tartozó jelszót, és csodák csodájára az adott mellék egyből elérhetővé vált. Sőt, az adott mellékről történt kimenő hívásnál már kijelezte a hívószámot is.

Ez így számomra nehezen értelmezhető. El tudom fogadni, hogy a backup/restore nem tudja átvinni a jelszavakat, de akkor miért mutatja a rendszer a mellékeket regisztráltként, miért működik a kimenő hívás?

Találkoztatok már ilyennel?

Gábor

Telekom voip gw típusok

Fórumok

Sziasztok,

Egy adott telephelyre kértünk internet és telefon szolgáltatást, a jelenlegi rezes dsl és analóg hang (4 vonal) leváltására. Ma megjött az ajánlat, beszéltem is a salessal, a hangot valamilyen voip gw-vel oldják meg, az analóg telefonok maradnak, tehát nem adnak voip készüléket (bár nem is kértünk).  Majd csak létesítéskor derül ki,h milyen lenne ez a gw.. nincs tapasztalata, milyeneket osztogat a Telekom? (kisüzleti szerződés, docsis hálózatra települ, ha ez számít).

Adott számokat/készülékeket (4db) az év 1 részében a telephely egyik, aztán a másik részén használnánk, ha pl adnak két Cisco spa112-őt,az nem okés, mert akkor 2-2 számonként tudjuk mozgatni a szolgáltatást :(

köszi! :)