VoIP

Panasonic KX-NS500 üzembehelyezése

Fórumok

Tisztelt fórum társak!

 

Egy Panasonic KX-NS500 telefonközpont beüzemelésében kérlek segítséget. Még nem csináltam ilyet és meg is akarom tanulni.

A központhoz Panasonic KX-HDV 130 és 430 készülékek vannak. Természetesen fizetnék érte, kérem privátban írjatok. Köszönöm! 

Grandstream GXW4008 transition firmware - keresem

Fórumok

Sziasztok!

Van egy Grandstream GXW4008 nálam régi szoftverrel, ami még 3 fájlt tölt le TFTP-n (gxw4008core.bin, gxw4008base.bin, gxw4008prog.bin) a frissítéshez.
A legújabb szoftver viszont egy fájlból áll: gxw4008fw.bin

Volt valamikor egy transition firmware, ami még 3 fájlból állt és ami már után viszont 1 fájlt várt. A Grandstream oldalán ez már nincs fent.

Nincs meg valakinek véletlenül?

Grandstream support nem segít (mint általában, ezért is nem árulunk/veszünk már Grandstream-et egyáltalán).

Bejövő hívás transfer esetén hang késés

Fórumok

Sziasztok!

Adott az alábbi VoIP rendszerünk:

  • Asterisk 13.14.1 (OS: debian stretch)
  • 4db SIP trunk:
    • 2 x Ephone (elsődleges),
    • 2 x Fonio (failover)
  • Cisco (Linksys) SPA8000 VoIP adapter (8db analóg mellékállomáshoz)
  • néhány db egyéb VoIP mellék (Grandstream készülékek, SoftPhone-ok)

A probléma a következő. Ha egy Ephone trunk-ön érkező bejövő hívást egy SPA8000-en lógó analóg készülék fogad, majd azt átkapcsolja egy "natív" VoIP kliensnek, a hangban egy 4-5 sec késleltetés lép fel (érdekes, hogy ilyenkor a moh lejátszás is akadozik már). A jelenség csak a leírt feltételek mellett áll fent, tehát: a Fonio felől bejövő hívás továbbítása, analóg->analóg vagy VoIP->VoIP vagy VoIP->analóg transfer, vagy egy kimenő hívás átkapcsolása mindig hibátlan.

Merre érdemes egyáltalán keresgélni? Az SPA irtó részletesen konfigurálható, az opciók többségéről lövésem sincs, micsoda, ezért nagyrészt default beállításokkal fut.

Azt például próbáltam, hogy a legmagasabb loglevel mellett a két szolgáltatótól bejövő, majd átkapcsolt hívás logját összevetettem egymással, de ez nem vezetett el a megoldáshoz.

Minden ötletet, segítséget előre is köszönök!

Skype for business használata linux alól

Fórumok

Sziasztok!

Egyetemi online oktatás zajlik a fent nevezett eszközzel. 

Csak Linux operációs rendszert használunk itthon. Van valami megoldás, hogy Linux alól tudjunk csatlakozni egy ezen zajló konferenciához.

Eddig 2 lehetőséget találtam:

- androidos kliens, de itt nem látszanak a prezentációk amit közvetítenek

- VirtualBox-ban egy Windows, de csak ezért nem tartanék fenn egy 50 GB-os virtuális gép imaget ha van rá valami egyszerűbb megoldás.

Esetleg a Teams Linux-os kliensével lehet ezekhez csatlakozni?

Grandstream HT812 + Asterisk kimenő hívás

Fórumok

Sziasztok,

 

Segítségetek szeretném kérni. Szeretnék összerakni egy telefonközpont konfigot. Korábban nem volt dolgom ilyennel, ezért sokat kínlódok vele.

Van 2 mellékem (extension-ként vettem fel)  egy Yealink telefon és egy Pc kliens Mikrosip. A két mellék tudja hívni egymást szóval szerintem ez rendben van.

Van egy UPC vonal, ami rá van kötve a Grandstream gateway-re. Ehhez felvettem egy chan_sip trunk-ot a következőképpen:
host=192.168.1.14
port=6060
username=06527849XX         - az X maszkolás
authname=06527849XX
secret=06527849XX
type=peer
disallow=all
allow=ulaw
insecure=port,invite
dtmfmode=rfc2833
canreinvite=no
qualify=yes
context=from-pstn
transfer=yes
A dial number manipulation rules-t üresen hagytam.

Természetesen van egy outbound route-om is. Ahol ki van választva a fenti egy darab trunk-om, az összes többit defaulton hagytam. A dial pattern match pattern részébe egy . -ot raktam.

A jelenség az , hogy amikor felveszem a kagylót kapok egy vonalhangot, beírom a számom majd kapok egy másik vonalhangot, ha ismét beírom a számom, kicsörög a telefonom, kiépül a kapcsolat. A grandstream eszközön kb semmit sem konfigoltam, csak voip szerver ip címét, ID, Pass és kb ennyit. Egy érdekesség számomra, hogy a Grandstream status oldalán azt irja hogy not Registered, annak ellenére, hogy a Sip Registration YES-re van állítva.

A helyzet az, hogy fogalmam sincs mihez nyúljak. A tippem a gateway lenne, de csak tipp.
A célom az lenne, hogy szám beírás után lehessen telefonálni, ne kelljen külső vonal hívásához előhívó számot/kodot beírni.

Segítségetek előre is köszönöm.

Asterisk hivás továbbitás

Fórumok

Sziasztok,

preambulum: életemben először configolok Asterisket

Szóval össze kellene raknom egy hivás továbbító Asterisket (semmi hivásrögzités, várakoztatás, automata menü....semmi).

A feladat az, hogy a bejövő hivásokat, amiket egy VOIP gatewaytől kapok azt továbbitsam egy másik országban található VOIP gatewayre, mindezt egy VPN csatornán keresztül.

Infra igy néz majd ki:

Mobilszolgáltató VOIP gatewaye -> Asterisk ->VPN-> Ellenoldali mobilszolgáltató VOIP gatewaye

Perpill van egy Ubuntu 18.04-es szerverem, amire már felraktam a 16.7-es Asterisket. Kérlek okositsatok ki (elsősorban linkekkel), hogy miképp tudnám a fent elvárt működést elérni.

UPC VoIP kérdés

Fórumok

Előre is elnézést a láma kérdésért. Nálunk az UPC adja a vezetékes telefont a saját routerükbe dugva. Nincs admin hozzáférésem, de nem is akarok hozzányúlni.

Mi történik, ha a routert bridge üzemmódba állítom, és utána teszem a saját routeremet? Feltételezem, hogy a UPC Wi-Free és maga a wifi meg fog szűnni (vagy nem?), de mi lesz a telefonnal? Vagyis a kérdésem, hogy a VoIP a NAT előtt vagy után van?

Asterisk - FreePBX, GSM modul, SMS kezelés

Fórumok

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Szeretnénk elérni, hogy egy bizonyos telefonszámra jövő, standard felépítésű SMS tartalmát a rendszerünk fel tudja dolgozni.
A feladat megoldásának az irányát meghatározza, hogy egy Asterisk-FreePBX kombó látja el a telefonközpont szerepét, amihez van egy GSM modulunk is.
A kérdésem az volna, megoldható-e az a FreePBX segítségével, hogy a bejövő SMS-t e-mailben továbbítaná a rendszer, ahonnan már be tudom csatornázni az ügyviteli programunkba?

A GSM modul fel van paraméterezve, bár jelenleg nem használjuk.

Gábor

Viber 10.3.0 hangerőszabályzás

Fórumok

Sziasztok!

Sok év után újabb siralmas verzióval jött ki a Viber Linuxhoz. Sajnos kénytelen vagyok használni, így a problémákkal együtt.
A hangbeállításokkal nem boldogulok. Önkényesen akkora hangerővel csippan, hogy a frászt hozza rám. Abban a pillanatban, mikor megszólal, egy pillanatra igénybe veszi a pulseaudiót, ami akkora ötlet mint kenyérsütés előtt őrölni a gabonát. Na, de a lényeg, hogy ezt a pillanatot lehetetlenség elkapni, hogy halkítsak rajta. Nézegettem az SQLite adatbázisát, hát nem ott őrzi a hangerőre vonatkozó beállításokat. Van tippetek esetleg puseaudió oldalról csinálni valamit?