VoIP szerver - kezdő kérdések
Mivel érdekel a telefónia és a VoIP téma, és talán egyszer majd szeretnék beüzemelni egy kis cégnél egy ilyen rendszert, első lépésként felmérném a terepet mielőtt bármibe is belekezdenék.
Először is a leendő/várható igények:
- telszámok hostolva a szolgáltatónál
- saját VoIP szerver a cégnél, ez SIP trunkon csatlakozik a szolgáltatóhoz
- kb. 30 user, fele VoIP készülék, másik fele analóg
- analóg-VoIP GW >> analóg készülékek: poros, koszos műhelyekbe és raktárakba lesznek (belső használatra kell, hogy ne a drága voip készülék amortizálódjon, hanem az óccó analóg asztali)
- szükséges kiegészítő szolgáltatások: hívásrögzítés, broadcast üzenetek küldése, nem fogadott hívásokról email/sms értesítés küldése
Elsőnek telepítettem FreePBX-et. Azonban azt látom, hogy ámbár nevében ott a Free, de már néhány megkerülhetetlen alapmodul is fizetős. Nem beszélve a külső SIP trunk csatlakozást biztosító modulról. Másik alternatíva az Asterisk.
Kérdésem elsőnek az, hogy melyik rendszert javasoljátok (FreePBX vagy Asterisk), melyikkel lehet teljesen ingyen megoldani a fent vázolt igényeket?
Ismétlem: még csak kutakodok, viszont a tapasztalt szakiktól szívesen fogadom az előnyökkel, hátrányokkal és lehetőségekkel kapcsolatos javaslatokat, élménybeszámolókat.
Előre is köszönöm!
- Tovább (VoIP szerver - kezdő kérdések)